abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184454701
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:50 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Dat glaasje frituurvet laat ik gewoon staan hoor.

Ontbijt: shake
Tussendoor: melkbiscuit (liga)
Lunch: 2 meergranenbolletjes met kaas
Avondeten: verschilt per dag
Tussendoor/voor het slapen: shake
Eet eens wat meer. Lijkt wel alsof je anorexia hebt
pi_184454715
Hou ook bij wat je eet. Daar zijn genoeg apps voor, die laten ook meteen zien welke makros je binnen krijgt.
En vul voor de grap ook eens een paar dagen in hoe je voorheen at, zo kun je eenvoudig het verschil zien.
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:24:24 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184455119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:58 schreef Feddd het volgende:
Hou ook bij wat je eet. Daar zijn genoeg apps voor, die laten ook meteen zien welke makros je binnen krijgt.
En vul voor de grap ook eens een paar dagen in hoe je voorheen at, zo kun je eenvoudig het verschil zien.
Meten is weten.

Eet gezond maar ook wat je lekker vindt, dan houd je het beter vol.

Kijk eens met een stappenteller hoeveel stappen je maakt op een dag. Een stevige wandeling van een half uur erbij zou toch wel haalbaar moeten zijn.

Houd je gewicht bij en als je grafiek naar beneden gaat, doe je het goed. Zo niet, dan moet er iets af (qua calorieŽn) en er iets bij (qua beweging).

Oh en die bananenshake kan best, maar ik zou ‘m niet elke dag doen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 16:41:29 #29
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184456321
Wat is dat toch altijd met die shakes? Waar zit het genot in shakes?
disclaimer
pi_184456344
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
Wat is dat toch altijd met die shakes? Waar zit het genot in shakes?
Een gevoel dat je gezond bezig bent *O*

:')
Somebody that I used to know
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:47:16 #31
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184456445
quote:
Mijn feedback hieronder, waar je wel iets mee zou moeten kunnen. Gezien ik niets lees over fitness, trainen etc. heb ik minder gelet om veel eiwitten toe te voegen aan je dagelijkse schema.

quote:
Ontbijt: shake - Wat voor shake? Dezelfde als in je openingspost? Klinkt goed.

Tussendoor: melkbiscuit (liga) Weg ermee. Omwisselen met bijvoorbeeld eiwit, magere yoghurt, of bv komkommer/tomaatjes

Lunch: 2 meergranenbolletjes met kaas - Acceptabel, maar verre van goed. Beter: Kip/Salade/Noten

- Niets rond 15:00? Dan eet je hoogstwaarschijnlijk teveel tijdens je middageten als je niet trek krijgt. Hier kan je bijvoorbeeld twee gekookte eitjes eten of nogmaals komkommer/fruit.

Avondeten: verschilt per dag - Begrijpelijk. Probeer hier ERG goed op je porties te letten. Klein bordje, that's it, Geen aardappelen en pasta's. Focus op groentes. GEEN SAUZEN ZOALS MAYO. Plan het zo dat je 's avonds voor het slapen weer trek krijgt.

Tussendoor/voor het slapen: shake - Voor het slapen kan je beter magere kwark eten of bijvoorbeeld yoghurt. ZONDER enige toevoegingen het liefst.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:52:06 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184456575
quote:

[..]

Dat glaasje frituurvet laat ik gewoon staan hoor.

Vervang Liga door fruit. En die shake is na het avondeten echt not done.
Resistance is futile.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:53:46 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184456618
Sowieso is die shake echt een pure suiker en koolhydraten bom.
Resistance is futile.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:54:43 #34
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184456649
Af en toe een Liga kan best hoor. :').
And so is the past
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:58:59 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184456751
quote:
18s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Af en toe een Liga kan best hoor. :').
Tuurlijk maar het is 91 kcal per biscuitje, er zitten er 2 in zo een pakje. Een appel is 52 kcal. Dat scheelt per week dus 910kcal, waar je iets van een uur extra moet joggen om het kwijt te raken.
Resistance is futile.
pi_184456774
Ik vind die liga's niet eens meer lekker :@
Somebody that I used to know
pi_184457929
Ik raad je de app “My fitnessPal” aan daar kun je makkelijk bijhouden wat je eet.
De app houd ook bij wat je binnen krijgt en je kun makkelijk zien of je te veel (of te weinig) vetten, eiwitten e.d. binnen krijgt.
Je kunt een doel instellen en dan geeft hij aan hoeveel caloerien je per dag kun eten.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:05:02 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184458232
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tuurlijk maar het is 91 kcal per biscuitje, er zitten er 2 in zo een pakje. Een appel is 52 kcal. Dat scheelt per week dus 910kcal, waar je iets van een uur extra moet joggen om het kwijt te raken.
Nah, zo zou ik niet rekenen. De grootste hap calorieŽn verbrandt je lichaam zonder fratsen als een uur joggen. Die liga kan ook best, als je de totalen maar een beetje in de gaten houdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_184463587
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:28 schreef Marshmallowkid het volgende:
Hallo,

Sinds de jaarwisseling heb ik besloten om af te vallen (jep, heel clichť). Nu wil ik dit doen door te minderen met tussendoortjes, door andere tussendoortjes te nemen, door minder porties en gezondere maaltijden te nemen en door shakes te drinken (geen poeder). De shake die ik maak, bestaat uit:
-1 banaan
-Alpro soyamelk banaan
-havermout
-beetje honing voor de smaak

Is dit een goede, gezonde keuze?
Zo nee, wat kan ik beter doen?

En heeft iemand nog tips om het afvallen makkelijker te maken?

Aub alleen serieuze en nuttige antwoorden :)
Deze shake bestaat uit heel veel koolhydraten, weinig eiwit en nauwelijks vet. De balans mist in deze shake.

Hierboven werd chiazaad geopperd, dat is een optie om vetten toe te voegen. Verder kan je de sojamelk vervangen door magere kwark, zodat er ook wat meer eiwitten in je shake komen. De banaansmaak zal nog wel aanwezig zijn door de banaan. Waarom je honing toevoegt weet ik niet.. het is niet slecht voor je maar het doet ook niet heel veel. Ik zou het zonder proberen.
pi_184471538
Ik zou die shakes vervangen (die in de avond laten vervallen). Kauw gewoon eens op de ingrediŽnten in plaats van een blender het werk te laten doen. Je zit dan veel voller als het gedachteloos achterover gieten van een shake.
pi_184471835
Welke eet- of drinkgewoonten zorgden voorheen voor je kcal overschot dan?
Je krijgt van mij acht punten en drie strepen
pi_184472017
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:28 schreef Marshmallowkid het volgende:

-Alpro soyamelk banaan

Hallo!
Gratis Pro-Tip: Check eens de ingrediŽnten van de producten welke je tot je neemt.

INGREDIňNTEN
water, gepelde SOJABONEN (5,8%), suiker, bananensap uit concentraat (1,2%), aroma, maltodextrine, calciumcarbonaat, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, gellan gom), zeezout, zuurteregelaar (monokaliumfosfaat), vitaminen (riboflavine (B2), B12, D2), natuurlijk aroma

^klinkt dat gezond voor je ? Zo nee, dan geen reden het te nemen.
Zo ja, Doe dan eens wat onderzoek en daag je eigen kennis uit of dit wel echt klopt.

Mijn advies ga je eet patroon eens radicaal omgooien.
Doe het eens voor 1 maandje, wat is 1 maand op jou leven ? helemaal niks mag ik hopen, en misschien kom je wel tot zulke levens veranderende conclusies waar je je hele leven wat aan hebt!

Wat bedoel ik dan concreet: 1 maand geen geraffineerde suiker, geen kristalsuiker, geen bruine suiker, geen riet suiker, geen suiker van mais, maltrose, dextrose etc al die troep niet nemen.
Geen onnodige conserveringsmiddelen.
Wat dan wel ? zo veel mogelijk onbewerkte producten of zo min mogelijk bewerkte producten, fruit , noten, avocado's, lekkere salades maken
Hoe je dat invult moet je zelf weten.

Maar kap iig met het eten van suiker en dingen waar je niet eens van weet wat het is: maltodextrine, calciumcarbonaat, gellan gom, monokaliumfosfaat, ribofaline.

succes
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:12:37 #43
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_184473588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:33 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Hallo!
Gratis Pro-Tip: Check eens de ingrediŽnten van de producten welke je tot je neemt.

INGREDIňNTEN
water, gepelde SOJABONEN (5,8%), suiker, bananensap uit concentraat (1,2%), aroma, maltodextrine, calciumcarbonaat, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, gellan gom), zeezout, zuurteregelaar (monokaliumfosfaat), vitaminen (riboflavine (B2), B12, D2), natuurlijk aroma

^klinkt dat gezond voor je ? Zo nee, dan geen reden het te nemen.
Zo ja, Doe dan eens wat onderzoek en daag je eigen kennis uit of dit wel echt klopt.

Mijn advies ga je eet patroon eens radicaal omgooien.
Doe het eens voor 1 maandje, wat is 1 maand op jou leven ? helemaal niks mag ik hopen, en misschien kom je wel tot zulke levens veranderende conclusies waar je je hele leven wat aan hebt!

Wat bedoel ik dan concreet: 1 maand geen geraffineerde suiker, geen kristalsuiker, geen bruine suiker, geen riet suiker, geen suiker van mais, maltrose, dextrose etc al die troep niet nemen.
Geen onnodige conserveringsmiddelen.
Wat dan wel ? zo veel mogelijk onbewerkte producten of zo min mogelijk bewerkte producten, fruit , noten, avocado's, lekkere salades maken
Hoe je dat invult moet je zelf weten.

Maar kap iig met het eten van suiker en dingen waar je niet eens van weet wat het is: maltodextrine, calciumcarbonaat, gellan gom, monokaliumfosfaat, ribofaline.

succes
Dit!

Gewoon eten wat de natuur ons verschaft, zo zijn we ook geŽvolueerd en daar kan ons lichaam tot nog toe het beste mee overweg als je verder geen allergieŽn hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door kl1172 op 18-01-2019 14:26:53 ]
pi_184474559
Die shakes zijn een prima ontbijt. Het belangrijkste is dat je een duidelijk overzicht hebt wat je aan voedingswaardes binnenkrijgt en of dit in de juiste verhouding is. Krijg je genoeg vetten binnen, hoeveel kcal op een dag etc etc. Dit kan best lastig zijn en een voedingsschema laten samenstellen door iemand die er echt verstand van heeft lijkt me beter dan advies vragen op een forum zoals fok.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')