abonnement Unibet Coolblue
pi_184453355
Hallo,

Sinds de jaarwisseling heb ik besloten om af te vallen (jep, heel cliché). Nu wil ik dit doen door te minderen met tussendoortjes, door andere tussendoortjes te nemen, door minder porties en gezondere maaltijden te nemen en door shakes te drinken (geen poeder). De shake die ik maak, bestaat uit:
-1 banaan
-Alpro soyamelk banaan
-havermout
-beetje honing voor de smaak

Is dit een goede, gezonde keuze?
Zo nee, wat kan ik beter doen?

En heeft iemand nog tips om het afvallen makkelijker te maken?

Aub alleen serieuze en nuttige antwoorden :)
pi_184453526
Ik lees niets over meer bewegen?
pi_184453580
wat is je BMI?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184453596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:39 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
Ik lees niets over meer bewegen?
Ik beweeg al veel op mijn stage, ik doe alles met de fiets, daarnaast wil ik inderdaad nog 2-3 avonden per week naar de sportschool (als daar tijd voor is).
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:47:45 #5
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184453648
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:28 schreef Marshmallowkid het volgende:
Aub alleen serieuze en nuttige antwoorden
Ik kan er erg weinig over zeggen, kan je je dagelijkse eetschema posten? Hier valt meer nuttigs over te zeggen.

Dit kan wel de meest gezonde shake ter wereld zijn, maar als je elke ochtend een glaasje frituurvet neemt als ontbijt heb je er ook weinig aan..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184453652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:43 schreef oranjevogel1 het volgende:
wat is je BMI?
Een hele tijd terug (ik weet niet precies wanneer) zat ik op 123 kg en ik ben 1.84m lang (dus dat is veel te veel). Vandaar dat ik er iets aan wil doen.
pi_184453661
Hoezo als daar tijd voor is? Er is tijd zat. Andere prioriteiten stellen dan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184453690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:47 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Ik kan er erg weinig over zeggen, kan je je dagelijkse eetschema posten? Hier valt meer nuttigs over te zeggen.

Dit kan wel de meest gezonde shake ter wereld zijn, maar als je elke ochtend een glaasje frituurvet neemt als ontbijt heb je er ook weinig aan..
Dat glaasje frituurvet laat ik gewoon staan hoor.

Ontbijt: shake
Tussendoor: melkbiscuit (liga)
Lunch: 2 meergranenbolletjes met kaas
Avondeten: verschilt per dag
Tussendoor/voor het slapen: shake
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:50:45 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184453691
Die tijd ontstaat niet ineens. Gewoon inplannen dat je moet gaan trainen en daar plan je de rest maar omheen he
pi_184453705
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoezo als daar tijd voor is? Er is tijd zat. Andere prioriteiten stellen dan.
Ik ben de hele week op stage, en ik zit in mn examenjaar, dus ik ben ook druk met examens. Maar daar maak ik doorgaans wel tijd voor.
pi_184453733
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:51 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Ik ben de hele week op stage, en ik zit in mn examenjaar, dus ik ben ook druk met examens. Maar daar maak ik doorgaans wel tijd voor.
Dan heb je dus tijd genoeg. Succes.
pi_184453735
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:51 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Ik ben de hele week op stage, en ik zit in mn examenjaar, dus ik ben ook druk met examens. Maar daar maak ik doorgaans wel tijd voor.
Dan sta je een uurtje eerder op om te sporten. Voila.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184453772
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan sta je een uurtje eerder op om te sporten. Voila.
Stage begint om 7 uur en voor die tijd is de sportschool niet open. Verder ben ik al actief, dus het sporten zou alleen een aanvulling zijn. Ook heb ik gehoord dat afvallen voor het grootste deel uit gezond eten bestaat en voor het kleinste deel uit sporten.
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:57:11 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184453794
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:55 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Stage begint om 7 uur en voor die tijd is de sportschool niet open. Verder ben ik al actief, dus het sporten zou alleen een aanvulling zijn. Ook heb ik gehoord dat afvallen voor het grootste deel uit gezond eten bestaat en voor het kleinste deel uit sporten.
Ja maar doe dan ook wat. Je stelt al jaren om het halfjaar dezelfde vraag en doet er verder niet echt wat mee aangezien je nu meer weegt dan toen je het halfverwege 2017 ook vroeg
pi_184453795
Het is nu wel duidelijk dat ik moet gaan sporten en zoals ik aangaf doe ik dit ook regelmatig. Heeft iemand nog bruikbare andere tips?
pi_184453803
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:55 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Stage begint om 7 uur en voor die tijd is de sportschool niet open. Verder ben ik al actief, dus het sporten zou alleen een aanvulling zijn. Ook heb ik gehoord dat afvallen voor het grootste deel uit gezond eten bestaat en voor het kleinste deel uit sporten.
Je moet meer verbranden dan je binnenkrijgt, en sporten zorgt voor verbranding. Heeft daarnaast het bij-effect bij krachttraining dat je spiermassa opbouwt, wat je verbruik in rust ook verhoogt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184453828
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar doe dan ook wat. Je stelt al jaren om het halfjaar dezelfde vraag en doet er verder niet echt wat mee aangezien je nu meer weegt dan toen je het halfverwege 2017 ook vroeg
I know, I know, maar toen had ik de motivatie en het doorzettingsvermogen van een baksteen. Nu wil ik er voor de volle 100% voor gaan. Vandaar nogmaals de vraag.
pi_184453867
Die sojamelk is gezoet met suiker en volgens mij zitten er nog andere ingrediënten in die je niet nodig hebt. Dat zou ik dus niet doen. De banaan geeft wel genoeg smaak. Ik zou ook eerst zonder honing proberen, misschien is het niet nodig.

Meestal als er niet uitdrukkelijk op het pak van plantaardige melk staat dat het ongezoet is, is er suiker aan toegevoegd. Overigens zou ik sowieso niet voor Alpro gaan omdat dat een merk is waarbij je voor de naam betaalt en niet voor de kwaliteit (vergelijk de ingrediëntenlijst maar eens met andere merken), maar dat terzijde. Je kunt ook (ongezoete) amandelmelk gebruiken als alternatief voor sojamelk, maar dat is wel wateriger.
Als je meerdere shakes per dag neemt zou ik afwisselen met de ingrediënten. Ander fruit, andere melkvervanger.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_184453876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:57 schreef Marshmallowkid het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat ik moet gaan sporten en zoals ik aangaf doe ik dit ook regelmatig. Heeft iemand nog bruikbare andere tips?
Ja, leer je zelf een normaal voedingspatroon aan dat je de rest van je leven kunt volhouden, bij wijze van. En nee, dat doe je niet door een topic op FOK te openen en het dan te vragen. Ga zelf op onderzoek uit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184453890
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:55 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Stage begint om 7 uur en voor die tijd is de sportschool niet open. Verder ben ik al actief, dus het sporten zou alleen een aanvulling zijn. Ook heb ik gehoord dat afvallen voor het grootste deel uit gezond eten bestaat en voor het kleinste deel uit sporten.
Je kunt alleen sporten in een sportschool?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184453997
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:50 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Dat glaasje frituurvet laat ik gewoon staan hoor.

Ontbijt: shake
Tussendoor: melkbiscuit (liga)
Lunch: 2 meergranenbolletjes met kaas
Avondeten: verschilt per dag
Tussendoor/voor het slapen: shake
Ik zou de Liga vervangen door iets voedzamers met minder suiker.
Noten of groente bijvoorbeeld.

Wat ik zelf lekker vind voor tussendoor is groente dippen in hummus. Wortel en hummus gaan heel goed samen, maar het kan bijvoorbeeld ook met komkommer, paprika of selderij.

En als je een blender hebt, kun je ook een smoothie met groente maken en er zaden bij gooien.

Mijn standaard smoothie is (naja was, heb al een tijd geen blender meer):
-125 gram bevroren mangostukjes
- 1 banaan
- een flinke hand spinazie
- een scheut amandelmelk
- 1 eetlepel hennepzaad
- 1/2-1 eetlepel chiazaad (of gebroken lijnzaad, maar het voordeel van chiazaad is dat je het niet proeft)
- 1 theelepel spirulina.
En dan kom ik op ongeveer 500 ml uit, dan is de dikte goed.

[ Bericht 32% gewijzigd door kuolema op 17-01-2019 14:20:26 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2019 @ 14:15:22 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184454059
Ik was een paar jaar geleden nog 118 kilo (bij 1.87 lengte). Nu schommel ik tussen de 85 en 88 kilo.

Hoe heb ik dat gedaan. Simpel, mijn patroon veranderd.

Ik eet nog een normaal ontbijt (2 a 3 tarweboterhammen met beleg), lunch (idem) en avondeten (kan van alles zijn).

Tussendoortjes: nee!

Drinken: alleen water en thee (koffie mag ook, maar dat drink ik niet). Zonder suiker en dergelijke.

Bewegen: ik ben veel gaan wandelen. Naar mijn mening kun je beter langdurig en rustig bewegen, dan kort en heftig. Normale wandelingen voor mij zijn nu zo'n 20 a 40 km (= zo'n 4 a 8 uur).

Dit is voor mij goed vol te houden. Ik doe het al een aantal jaren zo. En dit is denk ik beter vol te houden dan allerlei diëten, poeders, pillen en rare shakes.
pi_184454540
Pak een paar consulten bij een diëtist voedingsdeskundige of lifestylecoach :)
pi_184454587
Ik zou ook met mate eten, en dat wat je eet, voedzaam laten zijn. Dus geen liga maar een sinaasappel, kiwi, banaan, noten of iets anders voedzaams. Beetje afwisselen. Goed luisteren naar je lichaam (heb je wel echt behoefte aan eten of kan je ook wachten tot de avondmaaltijd?) Een eetpatroon is ook grotendeels gewenning.
Somebody that I used to know
pi_184454628
Volgens mij zijn vooral suikers en koolhydraten hetgeen waardoor je lichaam vet opslaat. Ik vind het dus maar een matige shake.

- Soya. Niet eten als man. Verlaagt je testosteronspiegel. Afblijven.
- Havermout. Weliswaar is het volkorengraan, maar het is wel graan. Koolhydraten dus.
- Honing. Pure suiker, heb je ook niets aan.

- Banaan is in principe ook pure suiker maar heeft in ieder geval nog veel andere voedingswaarde en vezels.

Als je af wilt vallen zou ik veel meer concentreren op vetten en eiwitten. Ei met spek in de ochtend, maar zonder brood bijvoorbeeld. Avondeten ook alleen eiwitten en groeten. Geen aardappels, rijst, pasta, etc. Uiteraard geen snoep of koekjes. Een melk-liga is in mijn ogen gewoon koek / snoepgoed. Vrijwel alleen maar suikers. Wel veel noten, zaden, oliën en vis eten bijvoorbeeld.

Koolhydraten heb je natuurlijk wel nodig maar die kun je halen uit fruit en (kleinere) porties volkorenrijst en brood. Vooral als je sport zul je wel wat meer koolhydraten moeten eten dan ik hierboven voorstel.
pi_184454701
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:50 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Dat glaasje frituurvet laat ik gewoon staan hoor.

Ontbijt: shake
Tussendoor: melkbiscuit (liga)
Lunch: 2 meergranenbolletjes met kaas
Avondeten: verschilt per dag
Tussendoor/voor het slapen: shake
Eet eens wat meer. Lijkt wel alsof je anorexia hebt
pi_184454715
Hou ook bij wat je eet. Daar zijn genoeg apps voor, die laten ook meteen zien welke makros je binnen krijgt.
En vul voor de grap ook eens een paar dagen in hoe je voorheen at, zo kun je eenvoudig het verschil zien.
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:24:24 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184455119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:58 schreef Feddd het volgende:
Hou ook bij wat je eet. Daar zijn genoeg apps voor, die laten ook meteen zien welke makros je binnen krijgt.
En vul voor de grap ook eens een paar dagen in hoe je voorheen at, zo kun je eenvoudig het verschil zien.
Meten is weten.

Eet gezond maar ook wat je lekker vindt, dan houd je het beter vol.

Kijk eens met een stappenteller hoeveel stappen je maakt op een dag. Een stevige wandeling van een half uur erbij zou toch wel haalbaar moeten zijn.

Houd je gewicht bij en als je grafiek naar beneden gaat, doe je het goed. Zo niet, dan moet er iets af (qua calorieën) en er iets bij (qua beweging).

Oh en die bananenshake kan best, maar ik zou ‘m niet elke dag doen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:41:29 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_184456321
Wat is dat toch altijd met die shakes? Waar zit het genot in shakes?
disclaimer
pi_184456344
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
Wat is dat toch altijd met die shakes? Waar zit het genot in shakes?
Een gevoel dat je gezond bezig bent *O*

:')
Somebody that I used to know
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:47:16 #31
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184456445
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:50 schreef Marshmallowkid het volgende:
Ontbijt: shake
Tussendoor: melkbiscuit (liga)
Lunch: 2 meergranenbolletjes met kaas
Avondeten: verschilt per dag
Tussendoor/voor het slapen: shake
Mijn feedback hieronder, waar je wel iets mee zou moeten kunnen. Gezien ik niets lees over fitness, trainen etc. heb ik minder gelet om veel eiwitten toe te voegen aan je dagelijkse schema.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:50 schreef Marshmallowkid het volgende:
Ontbijt: shake - Wat voor shake? Dezelfde als in je openingspost? Klinkt goed.

Tussendoor: melkbiscuit (liga) Weg ermee. Omwisselen met bijvoorbeeld eiwit, magere yoghurt, of bv komkommer/tomaatjes

Lunch: 2 meergranenbolletjes met kaas - Acceptabel, maar verre van goed. Beter: Kip/Salade/Noten

- Niets rond 15:00? Dan eet je hoogstwaarschijnlijk teveel tijdens je middageten als je niet trek krijgt. Hier kan je bijvoorbeeld twee gekookte eitjes eten of nogmaals komkommer/fruit.

Avondeten: verschilt per dag - Begrijpelijk. Probeer hier ERG goed op je porties te letten. Klein bordje, that's it, Geen aardappelen en pasta's. Focus op groentes. GEEN SAUZEN ZOALS MAYO. Plan het zo dat je 's avonds voor het slapen weer trek krijgt.

Tussendoor/voor het slapen: shake - Voor het slapen kan je beter magere kwark eten of bijvoorbeeld yoghurt. ZONDER enige toevoegingen het liefst.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:52:06 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184456575
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:50 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Dat glaasje frituurvet laat ik gewoon staan hoor.

Ontbijt: shake
Tussendoor: melkbiscuit (liga)
Lunch: 2 meergranenbolletjes met kaas
Avondeten: verschilt per dag
Tussendoor/voor het slapen: shake
Vervang Liga door fruit. En die shake is na het avondeten echt not done.
Resistance is futile.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:53:46 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184456618
Sowieso is die shake echt een pure suiker en koolhydraten bom.
Resistance is futile.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:54:43 #34
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184456649
Af en toe een Liga kan best hoor. :').
And so is the past
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:58:59 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184456751
quote:
18s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Af en toe een Liga kan best hoor. :').
Tuurlijk maar het is 91 kcal per biscuitje, er zitten er 2 in zo een pakje. Een appel is 52 kcal. Dat scheelt per week dus 910kcal, waar je iets van een uur extra moet joggen om het kwijt te raken.
Resistance is futile.
pi_184456774
Ik vind die liga's niet eens meer lekker :@
Somebody that I used to know
pi_184457929
Ik raad je de app “My fitnessPal” aan daar kun je makkelijk bijhouden wat je eet.
De app houd ook bij wat je binnen krijgt en je kun makkelijk zien of je te veel (of te weinig) vetten, eiwitten e.d. binnen krijgt.
Je kunt een doel instellen en dan geeft hij aan hoeveel caloerien je per dag kun eten.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:05:02 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184458232
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tuurlijk maar het is 91 kcal per biscuitje, er zitten er 2 in zo een pakje. Een appel is 52 kcal. Dat scheelt per week dus 910kcal, waar je iets van een uur extra moet joggen om het kwijt te raken.
Nah, zo zou ik niet rekenen. De grootste hap calorieën verbrandt je lichaam zonder fratsen als een uur joggen. Die liga kan ook best, als je de totalen maar een beetje in de gaten houdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_184463587
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:28 schreef Marshmallowkid het volgende:
Hallo,

Sinds de jaarwisseling heb ik besloten om af te vallen (jep, heel cliché). Nu wil ik dit doen door te minderen met tussendoortjes, door andere tussendoortjes te nemen, door minder porties en gezondere maaltijden te nemen en door shakes te drinken (geen poeder). De shake die ik maak, bestaat uit:
-1 banaan
-Alpro soyamelk banaan
-havermout
-beetje honing voor de smaak

Is dit een goede, gezonde keuze?
Zo nee, wat kan ik beter doen?

En heeft iemand nog tips om het afvallen makkelijker te maken?

Aub alleen serieuze en nuttige antwoorden :)
Deze shake bestaat uit heel veel koolhydraten, weinig eiwit en nauwelijks vet. De balans mist in deze shake.

Hierboven werd chiazaad geopperd, dat is een optie om vetten toe te voegen. Verder kan je de sojamelk vervangen door magere kwark, zodat er ook wat meer eiwitten in je shake komen. De banaansmaak zal nog wel aanwezig zijn door de banaan. Waarom je honing toevoegt weet ik niet.. het is niet slecht voor je maar het doet ook niet heel veel. Ik zou het zonder proberen.
pi_184471538
Ik zou die shakes vervangen (die in de avond laten vervallen). Kauw gewoon eens op de ingrediënten in plaats van een blender het werk te laten doen. Je zit dan veel voller als het gedachteloos achterover gieten van een shake.
pi_184471835
Welke eet- of drinkgewoonten zorgden voorheen voor je kcal overschot dan?
pi_184472017
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:28 schreef Marshmallowkid het volgende:

-Alpro soyamelk banaan

Hallo!
Gratis Pro-Tip: Check eens de ingrediënten van de producten welke je tot je neemt.

INGREDIËNTEN
water, gepelde SOJABONEN (5,8%), suiker, bananensap uit concentraat (1,2%), aroma, maltodextrine, calciumcarbonaat, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, gellan gom), zeezout, zuurteregelaar (monokaliumfosfaat), vitaminen (riboflavine (B2), B12, D2), natuurlijk aroma

^klinkt dat gezond voor je ? Zo nee, dan geen reden het te nemen.
Zo ja, Doe dan eens wat onderzoek en daag je eigen kennis uit of dit wel echt klopt.

Mijn advies ga je eet patroon eens radicaal omgooien.
Doe het eens voor 1 maandje, wat is 1 maand op jou leven ? helemaal niks mag ik hopen, en misschien kom je wel tot zulke levens veranderende conclusies waar je je hele leven wat aan hebt!

Wat bedoel ik dan concreet: 1 maand geen geraffineerde suiker, geen kristalsuiker, geen bruine suiker, geen riet suiker, geen suiker van mais, maltrose, dextrose etc al die troep niet nemen.
Geen onnodige conserveringsmiddelen.
Wat dan wel ? zo veel mogelijk onbewerkte producten of zo min mogelijk bewerkte producten, fruit , noten, avocado's, lekkere salades maken
Hoe je dat invult moet je zelf weten.

Maar kap iig met het eten van suiker en dingen waar je niet eens van weet wat het is: maltodextrine, calciumcarbonaat, gellan gom, monokaliumfosfaat, ribofaline.

succes
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:12:37 #43
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_184473588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:33 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Hallo!
Gratis Pro-Tip: Check eens de ingrediënten van de producten welke je tot je neemt.

INGREDIËNTEN
water, gepelde SOJABONEN (5,8%), suiker, bananensap uit concentraat (1,2%), aroma, maltodextrine, calciumcarbonaat, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, gellan gom), zeezout, zuurteregelaar (monokaliumfosfaat), vitaminen (riboflavine (B2), B12, D2), natuurlijk aroma

^klinkt dat gezond voor je ? Zo nee, dan geen reden het te nemen.
Zo ja, Doe dan eens wat onderzoek en daag je eigen kennis uit of dit wel echt klopt.

Mijn advies ga je eet patroon eens radicaal omgooien.
Doe het eens voor 1 maandje, wat is 1 maand op jou leven ? helemaal niks mag ik hopen, en misschien kom je wel tot zulke levens veranderende conclusies waar je je hele leven wat aan hebt!

Wat bedoel ik dan concreet: 1 maand geen geraffineerde suiker, geen kristalsuiker, geen bruine suiker, geen riet suiker, geen suiker van mais, maltrose, dextrose etc al die troep niet nemen.
Geen onnodige conserveringsmiddelen.
Wat dan wel ? zo veel mogelijk onbewerkte producten of zo min mogelijk bewerkte producten, fruit , noten, avocado's, lekkere salades maken
Hoe je dat invult moet je zelf weten.

Maar kap iig met het eten van suiker en dingen waar je niet eens van weet wat het is: maltodextrine, calciumcarbonaat, gellan gom, monokaliumfosfaat, ribofaline.

succes
Dit!

Gewoon eten wat de natuur ons verschaft, zo zijn we ook geëvolueerd en daar kan ons lichaam tot nog toe het beste mee overweg als je verder geen allergieën hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door kl1172 op 18-01-2019 14:26:53 ]
pi_184474559
Die shakes zijn een prima ontbijt. Het belangrijkste is dat je een duidelijk overzicht hebt wat je aan voedingswaardes binnenkrijgt en of dit in de juiste verhouding is. Krijg je genoeg vetten binnen, hoeveel kcal op een dag etc etc. Dit kan best lastig zijn en een voedingsschema laten samenstellen door iemand die er echt verstand van heeft lijkt me beter dan advies vragen op een forum zoals fok.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')