40% toch? of is dat recentelijk veranderd?quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:29 schreef oldford het volgende:
Je hebt zeker naast de complete motor (incl. turbo, uitlaatspruitstuk en sensoren en actuatoren) ook de motorkabelboom en de bijbehorende motorcomputer nodig.
Daar naast moet je een downpipe hebben en misschien ook nog de rest van de uitlaat (ligt aan de diameter). Dan heb je ook nog de intercooler en het bijbehorende pijpwerk van turbo naar intercooler naar inlaatspruitstuk nodig.
Ik heb geen idee of je versnellingsbak, aandrijfassen en remmen sterk genoeg zijn.
Zeker niet als je voor de 2.5 turbo gaat.
Vervolgens kom je in de problemen met de goedkeuring van de auto. Als de motorcode wijzigt of het vermogen meer dan 20% toeneemt moet de auto gekeurd worden.
Bij de 2.5 moet de auto altijd gekeurd worden (andere cylinderinhoud).
Combinaties maken die fabriek af niet bestaan.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:25 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik denk dat je beter een auto kunt aanschaffen die reeds voorzien is van het juiste blok. Ik snap niet wat je denkt te winnen door een auto en los blok aan te schaffen.
Forester is gewoon met 2.5 geleverd.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:26 schreef bokkepoot het volgende:
Combinaties maken die fabriek af niet bestaan.
Daarvoor kun je ook het blok uit je auto lepelen. Een auto met een juiste blok is ook een auto met de juiste remmen etc.quote:Ook kan je dan soms alvast je nieuwe blok met betere componenten opbouwen buiten de auto.
Dit staat er op de website van de RDW:quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:43 schreef Sounddragon het volgende:
40% toch? of is dat recentelijk veranderd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |