abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184452463
hallo, ten eerste, :W ik ben nieuw hier dus prettig kennis te maken maar ik heb een vraag en ik hoop dat er mensen zijn die meer verstand hebben van dit onderwerp dan ik momenteel mij hiermee helpen kunnen.

ik ben van plan om een Subaru forester aan te schaffen, ik heb mijn ook momenteel op een 2.0 non turbo uit 2002.
ik vroeg mij af of het dan mogelijk is om eventueel een brz, impreza of zelfs een forester 2.5 turbo blok erin te leggen. zoja, wat moet ik dan nog aan passen, qua kabelboom, sensoren, computer, dat soort zooi.

alvast bedankt voor het antwoord.
pi_184452553
Bij de Subaruclub zitten genoeg gasten die zoiets hebben ondernomen. Waarom vraag je het niet op hun forum?

STI onderblokken en TD04 of TD05 turbo's plaatsen in Foresters... the sky is the limit! :D
pi_184452603
Je hebt zeker naast de complete motor (incl. turbo, uitlaatspruitstuk en sensoren en actuatoren) ook de motorkabelboom en de bijbehorende motorcomputer nodig.
Daar naast moet je een downpipe hebben en misschien ook nog de rest van de uitlaat (ligt aan de diameter). Dan heb je ook nog de intercooler en het bijbehorende pijpwerk van turbo naar intercooler naar inlaatspruitstuk nodig.

Ik heb geen idee of je versnellingsbak, aandrijfassen en remmen sterk genoeg zijn.
Zeker niet als je voor de 2.5 turbo gaat.

Vervolgens kom je in de problemen met de goedkeuring van de auto. Als de motorcode wijzigt of het vermogen meer dan 20% toeneemt moet de auto gekeurd worden.
Bij de 2.5 moet de auto altijd gekeurd worden (andere cylinderinhoud).

[ Bericht 0% gewijzigd door oldford op 17-01-2019 13:36:23 ]
pi_184453306
Ik denk dat je beter een auto kunt aanschaffen die reeds voorzien is van het juiste blok. Ik snap niet wat je denkt te winnen door een auto en los blok aan te schaffen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184455393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:29 schreef oldford het volgende:
Je hebt zeker naast de complete motor (incl. turbo, uitlaatspruitstuk en sensoren en actuatoren) ook de motorkabelboom en de bijbehorende motorcomputer nodig.
Daar naast moet je een downpipe hebben en misschien ook nog de rest van de uitlaat (ligt aan de diameter). Dan heb je ook nog de intercooler en het bijbehorende pijpwerk van turbo naar intercooler naar inlaatspruitstuk nodig.

Ik heb geen idee of je versnellingsbak, aandrijfassen en remmen sterk genoeg zijn.
Zeker niet als je voor de 2.5 turbo gaat.

Vervolgens kom je in de problemen met de goedkeuring van de auto. Als de motorcode wijzigt of het vermogen meer dan 20% toeneemt moet de auto gekeurd worden.
Bij de 2.5 moet de auto altijd gekeurd worden (andere cylinderinhoud).
40% toch? of is dat recentelijk veranderd?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:26:34 #6
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184456064
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:25 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik denk dat je beter een auto kunt aanschaffen die reeds voorzien is van het juiste blok. Ik snap niet wat je denkt te winnen door een auto en los blok aan te schaffen.
Combinaties maken die fabriek af niet bestaan.

Ook kan je dan soms alvast je nieuwe blok met betere componenten opbouwen buiten de auto.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184456134
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:26 schreef bokkepoot het volgende:
Combinaties maken die fabriek af niet bestaan.
Forester is gewoon met 2.5 geleverd.
quote:
Ook kan je dan soms alvast je nieuwe blok met betere componenten opbouwen buiten de auto.
Daarvoor kun je ook het blok uit je auto lepelen. Een auto met een juiste blok is ook een auto met de juiste remmen etc.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 17 januari 2019 @ 17:17:17 #8
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184457095
Tsja, blokken uit auto's halen is meestal al een irrationele bezigheid. Vaak hebben de eigenaren allerlei redenen en excuses om het te doen.

Ik ben helaas hetzelfde, als alles een beetje loopt komt er ook een V8 in mijn zakjapanner ipv die 6 inlijn. Waarom? Omdat het wel grappig is.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184457209
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:43 schreef Sounddragon het volgende:
40% toch? of is dat recentelijk veranderd?
Dit staat er op de website van de RDW:
https://www.rdw.nl/partic(...)ies-aan-een-voertuig
20% tegenwoordig, dus.
pi_184459069
Was hier toch ooit een knakker die 800pk uit zo’n blokje had laten trekken?


ontopic: Misschien is zoiets aankopen het makkelijkst?


.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')