Zijn die bruggen dan geliberaliseerd? Niet lijkt me.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, dit heeft volgens mij net zo goed te maken met 30 jaar aan liberaliseringen, regels versoepelen of verminderen, het bezuinigen op inspecties en de markt grotendeels zichzelf laten controleren.
Dat is wat er al jaren gaande is, en afnemende kwaliteit en veiligheid is daar een logisch gevolg van ja.
Wat ik begrijp is dat in NL alle bruggen en viaducten gecontroleerd worden 1 x in de 6 jaar. Vraag is hoe grondig dat gebeurt, hoorde ik vanmiddag op radio1.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoop dat ze de bijna identieke Merwedebrug (N3) meenemen in de controles. Al is die wel een aantal jaar jonger en over de jaren heen minder zwaar belast dan deze, maar toch...
Er is over de jaren wel bezuinigd op inspecties, Rijkswaterstaat, en bouwnormen zijn versoepeld.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn die bruggen dan geliberaliseerd? Niet lijkt me.
Ik geloof best dat er problemen zijn met de staat van bruggen en viaducten. Echter vind ik bovenstaande een slecht voorbeeld.quote:Hier in het dorp hadden ze ook een viaduct dat op instorten stond en die hebben ze weggehaald ipv duur onderhoud te laten doen.
Nee, maar daar hebben ze wel jarenlang over gesoebat. Uiteindelijk te duur en ze moesten wel wat doen. Dus toen kwam de rondweg en konden ze het viaduct schrappen, op zich nu goed opgelost.quote:Op donderdag 17 januari 2019 17:01 schreef Ravenna29 het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er problemen zijn met de staat van bruggen en viaducten. Echter vind ik bovenstaande een slecht voorbeeld.
Heel toevallig is dat viaduct vervangen voor een trap die wel erg goed uitkomt voor het veldrijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |