abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184445192
Hoe hebben jullie dat gedaan? Veel ellebogenwerk?

Wil graag doorgroeien maar dat in mijn bedrijf zit het nu muurvast.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  Spellchecker woensdag 16 januari 2019 @ 22:44:20 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 16 januari 2019 @ 22:45:22 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184445338
Naar boven likken naar onder kicken toch?
And so is the past
pi_184445609
Manager zijn lijkt me echt kut.

Lekker de inhoudelijk man worden/blijven, hakuna matata _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184445769
Heb je het al eens met je leidinggevende besproken en aangegeven wat je ambities zijn?

Voor de rest kan het altijd helpen om te zorgen dat je betrokken raakt bij (grotere) ontwikkelingen/projecten binnen de organisatie. En zorg dat je in je werk initiatief neemt om verbeteringen te realiseren en er niet voor terugdeinst om problemen aan te pakken. Wat je feitelijk wilt bereiken is dat mensen met invloed inzien dat je meer kan dan je in je huidige functie kwijt kan.

Als je (na een tijdje) het idee hebt dat het er niet in zit bij deze organisatie, kan het ook interessant zijn om toch eens voor andere organisaties te kijken. Als je wilt doorgroeien en je krijgt die mogelijkheid niet, dan kan dat op de langere termijn killing zijn voor je werkplezier.

[ Bericht 19% gewijzigd door itchycoo op 16-01-2019 23:13:53 ]
pi_184449738
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:37 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

Bovengemiddeld presteren, jezelf profileren, duidelijk aangeven wat je bereikt hebt en wat je wilt bereiken. Als dat niet lukt bij je huidige werkgever, dan geduld hebben of switchen.

Wat voor soort organisatie is het? Mkb? Startup? Corporate? Indien laatste: zorg dat je organisatiesensitief te werk gaat (dus géén ellenbogenwerk).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184449859
Jobhoppen _O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:22:00 #8
189961 ex
aperture science
pi_184451686
Ja, maar bij ons is daar gewoon een vast gesteld proces voor. Dus, document schrijven, bewijs leveren waarom je de nieuwe technische en functie grens bent overschreden, feedback verzamelen van collega's om je promotie te ondersteunen en dan word het automatisch goed gekeurd door HR.

Werkt erg relaxed bij ons, maar het was op zich wel veel werk.
The cake is a lie!
pi_184452166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:22 schreef ex het volgende:
Ja, maar bij ons is daar gewoon een vast gesteld proces voor. Dus, document schrijven, bewijs leveren waarom je de nieuwe technische en functie grens bent overschreden, feedback verzamelen van collega's om je promotie te ondersteunen en dan word het automatisch goed gekeurd door HR.

Werkt erg relaxed bij ons, maar het was op zich wel veel werk.
Zeker relaxed, maar er moet natuurlijk wel een functie vrij zijn.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:30:39 #10
189961 ex
aperture science
pi_184455214
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:58 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Zeker relaxed, maar er moet natuurlijk wel een functie vrij zijn.
Nope. Je word binnen dezelfde functie gepromote, werkt gebaseerd op levels. Dus je bent op junior (level 4) medior (l5) of senior (l6) daarna gaat het omhoog tot L9 maar dat heeft andere namen. Voor iedereen is het mogelijk om van een L4 engineer naar L6 door te groeien, als je het werk maar doet wat er bij hoort en de verantwoordelijkheden neemt.. Daarna moet je uitzonderlijk goed zijn om over de 6 heen te komen.
The cake is a lie!
pi_184457848
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:37 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

gewoon zeggen tijdens het beoordelingsgesprek. Als je het elk jaar verteld en er is plek dan groei je door. Ik ken het niet anders.
Je kan ook zeggen tijdens je beoordelingsgesprek: "over 5 jaar wil ik op jouw plek zitten" bij het standaard gezwam waar je jezelf over 5 jaar ziet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184458018
Je goed kijken wanneer je het beste even iets harder kan lopen. Dus op de momenten/klussen dat het opvalt.

Daarnaast altijd vriendjes maken met mensen van andere afdelingen, zodat je bekend bent binnen het bedrijf.

Zorgen dat de directe manager tevreden over je is, zonder dat hij bang van je wordt.

Het zo uitspelen, dat klanten af en toe om je vragen...
.
pi_184459804
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:58 schreef Fer het volgende:
Je goed kijken wanneer je het beste even iets harder kan lopen. Dus op de momenten/klussen dat het opvalt.

Daarnaast altijd vriendjes maken met mensen van andere afdelingen, zodat je bekend bent binnen het bedrijf.

Zorgen dat de directe manager tevreden over je is, zonder dat hij bang van je wordt.

Krijg hier de kriebels van.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184461057
Ja. Hoe ik dat gedaan heb? Aangegeven dat ik een beter betalende functie wilde en toen mij dat niet snel genoeg ging opgestapt en ergens gaan werken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184461081
quote:

Wat een gladjanus....Jij bent zeker geliefd bij je collega's?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184461118
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:30 schreef ex het volgende:

[..]

Nope. Je word binnen dezelfde functie gepromote, werkt gebaseerd op levels. Dus je bent op junior (level 4) medior (l5) of senior (l6) daarna gaat het omhoog tot L9 maar dat heeft andere namen. Voor iedereen is het mogelijk om van een L4 engineer naar L6 door te groeien, als je het werk maar doet wat er bij hoort en de verantwoordelijkheden neemt.. Daarna moet je uitzonderlijk goed zijn om over de 6 heen te komen.
En wat "engineer" jij dan als ik zo vrij mag zijn?
pi_184461891
3 verschillende functies/promoties in 1 jaar binnen één bedrijf. Was een lang jaar en weinig vakantie gehad.

Begint met flink veel uren maken (niet het belangrijkste) en je werk leuk te vinden, veel geld bij een commercieel bedrijf / opdrachten binnen te halen (en dus je eigen portefeuille opbouwen), resultaat gericht werken. Investeren in relaties bij klant (diegene die je dienst / product afneemt, kan in alle sectoren (dus ook interne afdelingen)) & bedrijf, kijken hoe de hazen lopen (politiek), situaties slim uitspelen. Investeren in jezelf met cursussen (ook in vrije tijd). Anders handelen dan de rest, gecalculeerde risico's nemen, werken als een ondernemer (zelfsturend/zelfstandig), verantwoordelijkheid op je nemen (meer dan je functie). Pro-actief handelen, je leidinggevende ontlasten in zijn taken (zonder dat hij het vraagt).

De meeste mensen haken vaak al af door een stapje extra te zetten (lees: vrije tijd) en te investeren in zichzelf. Als je dat doet, kom je altijd verder. Het tempo bepaal jezelf. Hierboven is niet voor iedereen weggelegd.
pi_184461939
Binnenkort *O*
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:13:30 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184462275
Bij mijn laatste 3 werkgevers heb ik altijd binnen een jaar promotie gemaakt, en ik heb er zelf nog nooit om gevraagd. Kwestie van mezelf blijven, kansen grijpen en geluk hebben.

In mijn geval is dat oplossingen aandragen, initiatief nemen, meedenken, enthousiast zijn, eerlijk/kritisch maar wel tactisch zijn. En verder moet degene die de beslissing neemt, in jou al zien dat je het kan, dus gedraag je ook zo en trek bepaalde verantwoordelijkheden naar je toe (zolang ze passen bij waar jij naartoe wil).

Geluk moet je ook hebben in de klik met je leidinggevende, hoewel je daar als werknemer in veel gevallen invloed op uit kunt oefenen. En als zich een kans voordoet, aangeven wat je wil.
Resistance is futile.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:14:46 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184462302
quote:

Wat berekenend :+
Resistance is futile.
pi_184462375
quote:

dit moet je toch altijd doen? :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184462476
quote:

Dit is gewoon waar.
pi_184463774
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een gladjanus....Jij bent zeker geliefd bij je collega's?
Zeker geliefd. Hiernaast doe ik ook gewoon mijn werk namelijk.
.
pi_184465704
Nog een dingetje, er zit tussen mij en mijn collega's gemiddeld 30 - 35 jaartjes levenservaring en misschien wel net zoveel ervaring in het vak. Krijg je dan geen scheve bekken van hoe ken det nou?
pi_184466196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:39 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Nog een dingetje, er zit tussen mij en mijn collega's gemiddeld 30 - 35 jaartjes levenservaring en misschien wel net zoveel ervaring in het vak. Krijg je dan geen scheve bekken van hoe ken det nou?
dan moet je door de dingen die je doet laten zien waarom jij promotie hebt gekregen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')