abonnement Unibet Coolblue
pi_184445114
quote:
Gillette snijdt zich aan ’Me Too-campagne’

BOSTON - Scheermessenmerk Gillette doet in de VS veel stof opwaaien met zijn nieuwe campagne Gillette's 'We believe: the best men can be' commercial. In de reclame worden vooral blanke mannen geportretteerd als roofdieren die vrouwen voortdurend seksueel intimideren. Behalve de echte mannen, en zij scheren uiteraard met Gilette.

In de reclame worden blanke mannen neergezet als wezens die van jongs af aan fysiek en seksueel agressief zijn. Ze worden gelukkig wel af toe beteugeld in hun driften door donkere mannen. De campagne is dus in meerdere opzichten politiek correct.

Het feministische kamp looft Gillette om zijn durf stelling te nemen binnen dit belangrijke maatschappelijke thema. Anderzijds zijn er veel blanke mannen die zich gestigmatiseerd voelen door de campagne. Het lijdt tot schuimbekkende reacties op Twitter.

Typisch weer zo'n SJW/ feminazi campagne waar mannen als de klootzakken van de wereld neergezet worden :r :r

Orange man bad :r

Go woke. Go broke *O*

Niet mijn OP^^
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184445127
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184448693
Je kan er ook voor kiezen hier niet in mee te gaan 👌
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 17 januari 2019 @ 07:48:02 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184449272
Sorry hoor, maar als je je als man door dit op de kast laat jagen, dan zegt dat wel iets over je.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184449338
Prima campagne toch? Alleen dat met die vechtende kindjes irriteert me; laat kinderen gewoon hun stoeipartijen / ruzietjes uitvechten, of het nu jongens of meisjes zijn. Van pamperen krijg je alleen maar zwakke volwassenen die alle conflict uit de weg gaan.
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
pi_184449501
Slachtofferisme.
Conscience do cost.
pi_184449526
Zijn mannen zoals ze zijn vanwege cultuur of zit er veel meer achter, zoals miljoenen jaren van ontwikkeling ook qua psychologie?

Dat een beetje willen weggooien omdat je het “soms niet leuk vindt”, bijv. Als vrouw, is redelijk seksistisch.
Andersom net zo goed natuurlijk.

En eigenlijk is het nog een stapje erger, je moet er dan ook vanuit gaan dat alle mannen (of vrouwen) zo zijn.

Laat mensen gewoon zijn zoals ze zijn.
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:31:41 #8
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184449577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:57 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Prima campagne toch? Alleen dat met die vechtende kindjes irriteert me; laat kinderen gewoon hun stoeipartijen / ruzietjes uitvechten, of het nu jongens of meisjes zijn. Van pamperen krijg je alleen maar zwakke volwassenen die alle conflict uit de weg gaan.
Dus een conflict oplossen met fysieke kracht is iets dat je kinderen moet aanleren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:33:45 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184449591
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zijn mannen zoals ze zijn vanwege cultuur of zit er veel meer achter, zoals miljoenen jaren van ontwikkeling ook qua psychologie?

Dat een beetje willen weggooien omdat je het “soms niet leuk vindt”, bijv. Als vrouw, is redelijk seksistisch.
Andersom net zo goed natuurlijk.
Jij noemt vrouwen seksistisch omdat ze liever niet aangerand willen worden? :)

quote:
Laat mensen gewoon zijn zoals ze zijn.
Really?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ngevallen-en-branden
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184449659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:50 schreef bijdehand het volgende:
Je kan er ook voor kiezen hier niet in mee te gaan 👌
Die brandweermannen worden in ieder al gedwongen om hun gedrag aan te passen
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_184449663
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus een conflict oplossen met fysieke kracht is iets dat je kinderen moet aanleren?
Je hoeft er ook niet hysterisch op te reageren
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:48:15 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184449679
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:46 schreef Serieus_Persoon het volgende:

Je hoeft er ook niet hysterisch op te reageren
De hysterische reacties lijken toch hoofdzakelijk te komen van de 'mannen' die zich aangesproken voelen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:49:00 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184449688
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Die brandweermannen worden in ieder al gedwongen om hun gedrag aan te passen
Er staat in het artikel niet bij door wie ze 'gedwongen' zijn en hoe de 'dwang' eruit heeft gezien. Helaas.

Als je het artikel leest, dan komt de kop ook niet helemaal overeen met de boodschap.

https://www.dailymail.co.(...)ing-masculinity.html

quote:
The apology went on to say that masculinity came in 'different forms' and was always redefined.

'We are constantly redefining what it means to be a man. We strive to be proud men.

'To achieve this, we try and spread the message about helping others.

'This may be achieved in many ways. Being inclusive, standing up for minorities or those less fortunate, we stand against bullying and unfair labels.'
Mooie boodschap toch?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184450458
Prima reclame. Een bedrijf mag gerust maatschappelijke problemen aan de kaak stellen.
pi_184450528
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:54 schreef Tante__Lien het volgende:
Prima reclame. Een bedrijf mag gerust maatschappelijke problemen aan de kaak stellen.
Welk maatschappelijk probleem?
pi_184450706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Sorry hoor, maar als je je als man door dit op de kast laat jagen, dan zegt dat wel iets over je.
Dit
pi_184450748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij noemt vrouwen seksistisch omdat ze liever niet aangerand willen worden? :)

[..]

Really?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ngevallen-en-branden
Als je er vanuit wil gaan dat elke man dat wil doen of zal doen, zoals de reclame lijkt te insinueren wel ja.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:21:41 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184450865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als je er vanuit wil gaan dat elke man dat wil doen of zal doen, zoals de reclame lijkt te insinueren wel ja.
Is geen antwoord op mijn vraag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184450916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is geen antwoord op mijn vraag.
Is een prima antwoord.

Je komt met geisoleerde voorbeelden aan en zegt daarmee : zo zijn mannen.

Waarop ik zeg, fuck off SJW. :W

Mannen zijn mannen en vrouwen zijn vrouwen.

Al die labels die men er verder op plakt is onzin.
pi_184450922
Boycotten :)
pi_184450942
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:54 schreef Tante__Lien het volgende:
Prima reclame. Een bedrijf mag gerust maatschappelijke problemen aan de kaak stellen.
Welk maatschappelijk probleem? Dat een man een leuke vrouw niet mag aanspreken voor een drankje?
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:27:43 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184450943
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Waarop ik zeg, fuck off SJW. :W
Liever dat, dan vrouwen die zeggen dat ze niet geintimideerd willen worden op straat, wegzetten als seksistisch. Dan ben je pas echt een loser.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184451047
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er staat in het artikel niet bij door wie ze 'gedwongen' zijn en hoe de 'dwang' eruit heeft gezien. Helaas.

Als je het artikel leest, dan komt de kop ook niet helemaal overeen met de boodschap.

https://www.dailymail.co.(...)ing-masculinity.html

[..]

Mooie boodschap toch?
Wel als je minorities minderwaardig vindt en dat ze hulp nodig hebben. Dat ze gegroepeerd worden bij de 'less fortunate' zegt weer eens genoeg over het racisme.
pi_184451065
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Welk maatschappelijk probleem? Dat een man een leuke vrouw niet mag aanspreken voor een drankje?
Dat dat zo gevoeld wordt in Nederland is wel een probleem ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184451091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Liever dat, dan vrouwen die zeggen dat ze niet geintimideerd willen worden op straat, wegzetten als seksistisch. Dan ben je pas echt een loser.
Er is maar 1 bepaalde groep die dat doet, en dat zijn geen mannen.
Dat komt direct voort uit de cultuur en laag IQ.

Dat je dat wil projecteren alsof elke man zich zo gedraagt op straat is pas seksistisch, maar dat kan jij niet inzien.

De gilette reclame is pure sjw troep, meer niet.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:42:01 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184451115
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

De gilette reclame is pure sjw troep, meer niet.
Liever dat, dan vrouwen die zeggen dat ze niet geintimideerd willen worden op straat, wegzetten als seksistisch. Dan ben je pas echt een loser.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184451120
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat dat zo gevoeld wordt in Nederland is wel een probleem ja.
Tja gelukkig ben ik op leeftijd maar in mijn jeugd had je me kunnen opsluiten. En och zo werd ik ooit belaagd door een massa dames van de huishoudschool. Heb dat nooit als een probleem ervaren. Maar nu lijkt het erop alsof iedere blanke man gelijk van bil wil gaan en handtastelijk word. En als je een fluitende bouwvakker al een vorm van intimidatie vind dan zul je nog een zwaar leven gaan hebben.

Iets met genen.
pi_184451138
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Liever dat, dan vrouwen die zeggen dat ze niet geintimideerd willen worden op straat, wegzetten als seksistisch. Dan ben je pas echt een loser.
Blijf jezelf maar lekker dom herhalen.

Ik lach me suf hier.

Inb4 liever dat dan..

Haha.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:44:59 #29
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184451166
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Blijf jezelf maar lekker dom herhalen.

Ik lach me suf hier.

Inb4 liever dat dan..

Haha.
Vragen ontwijken. Je hebt hem goed tuk zeg. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:46:53 #30
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184451194
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Blijf jezelf maar lekker dom herhalen.

Ik lach me suf hier.

Inb4 liever dat dan..

Haha.
Ja dan krijgen we op den duur van die onoplosbare discussies... liever 1 man onschuldig veroordeeld dan 1000 schuldigen vrijuit... of: liever 1000 onschuldige mannen achter de tralies dan 1 schuldige vrij... of...

Enzovoort.

Ik denk dat we breder moeten kijken dan alleen Gilette en gewoon moeten zeggen: fuck grote multinationals die denken dat ze consumenten moeten opvoeden. Als een bedrijf zou suggereren dat je pas écht een man bent als je op Thierry Baudet stemt, zou ik dat ook afkeuren. :W Schoenmaker blijf bij je leest, of je nou scheermessen maakt of slagroomsoezen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:47:24 #31
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184451202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:35 schreef TheJanitor het volgende:
Wel als je minorities minderwaardig vindt en dat ze hulp nodig hebben. Dat ze gegroepeerd worden bij de 'less fortunate' zegt weer eens genoeg over het racisme.
Opstaan voor de minderheid betekent niet dat je de minderheid minderwaardig vindt. Of mis ik iets? :)
Er staat or (vertaling: of) niet 'are' minder gefortuneerd.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:47:55 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184451214
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:42 schreef Cherni het volgende:

En als je een fluitende bouwvakker al een vorm van intimidatie vind dan zul je nog een zwaar leven gaan hebben.
Als het alleen maar fluitende bouwvakkers waren, was er zo goed als zeker geen probleem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184451222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja dan krijgen we op den duur van die onoplosbare discussies... liever 1 man onschuldig veroordeeld dan 1000 schuldigen vrijuit... of: liever 1000 onschuldige mannen achter de tralies dan 1 schuldige vrij... of...

Enzovoort.

Ik denk dat we breder moeten kijken dan alleen Gilette en gewoon moeten zeggen: fuck grote multinationals die denken dat ze consumenten moeten opvoeden. Als een bedrijf zou suggereren dat je pas écht een man bent als je op Thierry Baudet stemt, zou ik dat ook afkeuren. :W Schoenmaker blijf bij je leest, of je nou scheermessen maakt of slagroomsoezen.
Precies.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:48:22 #34
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184451223
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Opstaan voor de minderheid betekent niet dat je de minderheid minderwaardig vindt. Of mis ik iets? :)
Er staat or (vertaling: of) niet 'are' minder gefortuneerd.
Dat heet betuttelracisme. Vinden dat jij als blanke het woord moet voeren en op moet staan voor anderen omdat ''kleurlingen'' zichzelf blijkbaar niet kunnen verdedigen. Omdat ze te dom of onderontwikkeld zouden zijn.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:48:28 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184451225
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Blijf jezelf maar lekker dom herhalen.
Ik volg jouw voorbeeld. :)

En zolang je er geen antwoord op hebt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:49:52 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184451248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat heet betuttelracisme. Vinden dat jij als blanke het woord moet voeren en op moet staan voor anderen omdat ''kleurlingen'' zichzelf blijkbaar niet kunnen verdedigen. Omdat ze te dom of onderontwikkeld zijn.
Wie zegt er dat ik 'als blanke het woord moet voeren'?
Opstaan voor een minderheid is ook gewoon zeggen: Hey Vader_Aardbei, hou je bek eens, want wat je nu zegt over homo's kan echt niet.

Is dat betuttelracsime? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184451250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat heet betuttelracisme. Vinden dat jij als blanke het woord moet voeren en op moet staan voor anderen omdat ''kleurlingen'' zichzelf blijkbaar niet kunnen verdedigen. Omdat ze te dom of onderontwikkeld zouden zijn.
Precies dat dus. En dat het uberhaupt nodig zou zijn, omdat ze zogenaamd zielig zijn en in dezelfde categorie als 'less fortunate'.
pi_184451299
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als het alleen maar fluitende bouwvakkers waren, was er zo goed als zeker geen probleem.
Wil je hiermee nu zeggen dat het grote deel van de blanke man handtastelijk is met schunnig taalgebruik richting vrouwen. Natuurlijk zullen die er zijn maar dat is niet de normaalste zaak. Die zijn er altijd al wel geweest. Net zoals er dames zijn die ook behoorlijk grof kunnen zijn.
pi_184451301
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Precies dat dus. En dat het uberhaupt nodig zou zijn, omdat ze zogenaamd zielig zijn en in dezelfde categorie als 'less fortunate'.
Jij bent degene die er van maakt dat die mensen minderwaardig zouden zijn. Niet 'de helpers'.

En waarom is een groep mensen willen helpen iets slechts?
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij bent degene die er van maakt dat die mensen minderwaardig zouden zijn. Niet 'de helpers'.

En waarom is een groep mensen willen helpen iets slechts?
Is net toch al een paar keer uitgelegd? Als je het nu nog niet snapt....
pi_184451321
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is net toch al een paar keer uitgelegd? Als je het nu nog niet snapt....
Blijkbaar kan ik het niet vinden.

Kan je me naar die posts met uitleg linken? Nummertje is genoeg. Waarvoor dank. ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451328
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Blijkbaar kan ik het niet vinden.

Kan je me naar die posts met uitleg linken? Nummertje is genoeg. Waarvoor dank. ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
t heet betuttelracisme. Vinden dat jij als blanke het woord moet voeren en op moet staan voor anderen omdat ''kleurlingen'' zichzelf blijkbaar niet kunnen verdedigen. Omdat ze te dom of onderontwikkeld zouden zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Precies dat dus. En dat het uberhaupt nodig zou zijn, omdat ze zogenaamd zielig zijn en in dezelfde categorie als 'less fortunate'.
pi_184451345
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[..]

En is dat daadwerkelijk hoe de 'blanke helpers' denken? Of is dat gewoon iets wat Vader_Aardbei ze toedicht?

Ook in jouw post lees ik nergens iets wat ondersteunt dat die 'blanke helpers' dat daadwerkelijk vinden. Alleen maar dat jij dat denkt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451353
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:57 schreef probeer het volgende:

[..]

En is dat daadwerkelijk hoe de 'blanke helpers' denken? Of is dat gewoon iets wat Vader_Aardbei ze toedicht?
Bewust of onderbewust. Het komt ergens vandaan, ja.
pi_184451391
Wat heeft dit nu met Gilette of baardhaar te maken? Door het kijken van deze reclame voel ik me echt niet geneigd om voor Gilette te kiezen. Met andere woorden, ik snap de waarde van deze reclame niet.
pi_184451428
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Bewust of onderbewust. Het komt ergens vandaan, ja.
En het kan niet zo zijn dat het vrij makkelijk is om objectief vast te stellen dat bepaalde etnische groepen zich relatief vaker in een slechtere sociaal-economische positie bevinden?

En dan mag je dus niet zeggen, 'goh, die lui kunnen wellicht wel een steuntje in de rug gebruiken?' Want dat is dan betutteling, en een uiting van je opvatting dat ze daadwerkelijk minderwaardig zijn? Vind ik maar raar hoor.

En geldt dat dan voor elke vorm van hulp of steun die je een ander mens biedt? Of alleen wanneer het bepaalde etnische groepen betreft? Kan ik mijn buurvrouw nog helpen met haar boodschappen zonder haar als minderwaardig weg te zetten? Kan ik mij überhaupt nog inzetten voor welk maatschappelijk streven dan ook, zonder daarmee blijkbaar te impliceren dat het zonder mijn hulp maar een verloren zaak is en altijd zal blijven, want dat is nou eenmaal de aard van het beestje?

quote:
Vinden dat jij als blanke het woord moet voeren en op moet staan voor anderen omdat ''kleurlingen'' zichzelf blijkbaar niet kunnen verdedigen. Omdat ze te dom of onderontwikkeld zouden zijn.
Of is dit toch gewoon niets meer dan een conclusie van een derde, die alle motivaties van 'helpende blanken' maar op één hoop pleurt op zo'n manier dat het allemaal in zijn wereldbeeld past (dat die etnische groepen daadwerkelijk minderwaardig zijn, 'want zie, dat denken de 'wel-helpende blanken' immers ook!') ?

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 17-01-2019 11:09:37 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451464
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat heet betuttelracisme. Vinden dat jij als blanke het woord moet voeren en op moet staan voor anderen omdat ''kleurlingen'' zichzelf blijkbaar niet kunnen verdedigen. Omdat ze te dom of onderontwikkeld zouden zijn.
Zeg maar het punt dat de reclame adresseert? Met blank en zwart vervangen door man en vrouw.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_184451569
Mag ik me nog wel inzetten als vrijwilliger bij de verslavingszorg van het Leger des Heils (voornamelijk mannelijke junkies), of zeg ik daarmee dat ik mannen minderwaardig vind? Hoe werkt dat precies?
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451594
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:01 schreef MakkieR het volgende:
Wat heeft dit nu met Gilette of baardhaar te maken? Door het kijken van deze reclame voel ik me echt niet geneigd om voor Gilette te kiezen. Met andere woorden, ik snap de waarde van deze reclame niet.
Ze proberen op een of andere manier bepaalde maatschappelijke waarden aan hun bedrijf te hangen, waardoor jij denkt 'Goh, dat vind ik nou ook! Wat een goed bedrijf zeg, hun producten ga ik zeker kopen!' oid. Dat, of een 'als we maar hard genoeg iets roepen, dan vallen we op'.

Terwijl ik persoonlijk die keuze toch liever baseer op de kwaliteit van hun product.

Maarja, rare marketeers ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451649
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Ze proberen op een of andere manier bepaalde maatschappelijke waarden aan hun bedrijf te hangen, waardoor jij denkt 'Goh, dat vind ik nou ook! Wat een goed bedrijf zeg, hun producten ga ik zeker kopen!' oid. Dat, of een 'als we maar hard genoeg iets roepen, dan vallen we op'.

Terwijl ik persoonlijk die keuze toch liever baseer op de kwaliteit van hun product.

Maarja, rare marketeers ..
Ik zal de Razor van Gilette gaan kopen en dan snij ik mijn ballen eraf. Zal mijn partner wel kunnen waarderen(Niet dus) en Gilette ook. :)

Maar goed Gilette staat hier niet alleen in en dat is het probleem. Maar EA heeft deze onzin geen goed gedaan met BF door compleet de geschiedenis te verdraaien, dus een succesvolle reclame is het zeker niet geweest.
pi_184451675
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:19 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik zal de Razor van Gilette gaan kopen en dan snij ik mijn ballen eraf. Zal mijn partner wel kunnen waarderen en Gilette ook. :)

Maar goed Gilettr staat hier niet alleen in en dat is het probleem. Maar EA heeft deze onzin geen goed gedaan met BF door compleet de geschiedenis te verdraaien dus een succesvolle reclame is het zeker niet geweest.
Mag ik je hulp bieden door je dat idee vooral af te raden, of zeg ik met dat advies eigenlijk dat je een domme en minderwaardige man vind die het allemaal niet zelf kan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Ze proberen op een of andere manier bepaalde maatschappelijke waarden aan hun bedrijf te hangen, waardoor jij denkt 'Goh, dat vind ik nou ook! Wat een goed bedrijf zeg, hun producten ga ik zeker kopen!' oid. Dat, of een 'als we maar hard genoeg iets roepen, dan vallen we op'.

Terwijl ik persoonlijk die keuze toch liever baseer op de kwaliteit van hun product.

Maarja, rare marketeers ..
Ik heb ook niks met maatschappelijke waarden, sterker nog ik vind dat ongeloofwaardig omdat het niks met scheermesjes te maken heeft. Als men al reclame maakt, dan hecht ik veel meer waarde aan de innovaties dat Gilette ons belooft en dat het bedrijf dit ook kan waarmaken.
pi_184451742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:22 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik heb ook niks met maatschappelijke waarden, sterker nog ik vind dat ongeloofwaardig omdat het niks met scheermesjes te maken heeft. Als men al reclame maakt, dan hecht ik veel meer waarde aan de innovaties dat Gilette ons belooft en dat het bedrijf dit ook kan waarmaken.
Ik hecht veel belang aan bepaalde maatschappelijke waarden en jij denk ik vast ook, al zullen ze wellicht wat verschillen. Maar we zitten iig op één lijn als we vinden dat Gilette beter reclame maakt over hun scheermesjes, ipv over hun maatschappelijke waarden. Omdat het ons toch te doen is om die mesjes, en niet hun opvattingen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Mag ik je hulp bieden door je dat idee vooral af te raden, of vind ik je door het geven van dat advies dus maar een domme en minderwaardige man?
Ik neem je advies graag aan. Maar reclame technisch gezien is het natuurlijk een waardeloze reclame met een boodschap die totaal niet relevant is omdat de wereld helemaal niet zo werkt. Zeker al niet als het om scheermesjes gaat.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:27:46 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184451789
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:54 schreef Cherni het volgende:

Wil je hiermee nu zeggen dat het grote deel van de blanke man handtastelijk is met schunnig taalgebruik richting vrouwen.
Nee, dat wil ik er niet mee zeggen.

quote:
Natuurlijk zullen die er zijn maar dat is niet de normaalste zaak.
Er zijn blijkbaar nog al wat mannen die niet weten waar de grens ligt en die mogen daar best op aangesproken worden. En zelfs hier op het forum wordt je dan al voor alles en nog wat uitgemaakt als je dat doet.

quote:
Net zoals er dames zijn die ook behoorlijk grof kunnen zijn.
Calimero?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184451827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, dat wil ik er niet mee zeggen.

[..]

Er zijn blijkbaar nog al wat mannen die niet weten waar de grens ligt en die mogen daar best op aangesproken worden. En zelfs hier op het forum wordt je dan al voor alles en nog wat uitgemaakt als je dat doet.

[..]

Calimero?
Calimero? Nee hoor. Ik had daar geen enkel probleem mee.
pi_184451840
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik hecht veel belang aan bepaalde maatschappelijke waarden en jij denk ik vast ook, al zullen ze wellicht wat verschillen. Maar we zitten iig op één lijn als we vinden dat Gilette beter reclame maakt over hun scheermesjes, ipv over hun maatschappelijke waarden. Omdat het ons toch te doen is om die mesjes, en niet hun opvattingen.
Ik hecht ook wel waarde aan maatschappelijke waarden, alleen zou ik dat nooit via reclame doen. Als een bedrijf mij een product aanprijst lukt dat niet met het aanprijzen van maatschappelijke waarde. Dat soort nieuws zie ik wel in het journaal ofzo. Dat komt vanzelf wel naar boven of een bedrijf correct is of niet. En trouwens in het meeste geval is het gewoon wat niet weet wat niet deert. Je koopt een product omdat je het product goed vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door MakkieR op 17-01-2019 11:37:35 ]
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:33:08 #59
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184451864
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:19 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik zal de Razor van Gilette gaan kopen en dan snij ik mijn ballen eraf. Zal mijn partner wel kunnen waarderen(Niet dus) en Gilette ook. :)

Maar goed Gilette staat hier niet alleen in en dat is het probleem. Maar EA heeft deze onzin geen goed gedaan met BF door compleet de geschiedenis te verdraaien, dus een succesvolle reclame is het zeker niet geweest.
Ja echt?

Als jij die reclame ziet dan zie je de boodschap als ontmannend? Je zou geen ballen hebben als je je als de 'rolmodellen' zou gedragen?
Owwwkee.


Verder in zijn geheel een hele grote en lange owwkeeee door de discussie die is ontstaan.
Oh nee, een negert in een reclame die wat goed doet en een blankje die dader is, #OPHEF.
Echt, wtf?

Wat is dit voor belachelijke onzin?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184451869
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik neem je advies graag aan.
Mooi, weet dan ook alsjeblieft dat ik je daardoor niet minderwaardig vind.

quote:
Maar reclame technisch gezien is het natuurlijk een waardeloze reclame met een boodschap die totaal niet relevant is omdat de wereld helemaal niet zo werkt.
Ik zou zeggen dat het voornamelijk een slechte reclame is (waardeloos is hij echter zeker niet, integendeel, er komen er heel wat voorbij) omdat het geen fuck met scheren te maken heeft. Maarja, ik ben wat pragmatisch in dat soort dingen denk ik.

Omdat de wereld helemaal niet zo werkt ... Tsja, natuurlijk geven ze een enorm versimpelde versie van de wereld weer, zodat ze dan mooi van wal kunnen steken met hun maatschappelijke boodschap. Zou niet mijn keuze zijn, maar ok. Gaat het effect hebben? Ik denk het niet, omdat de wereld niet zo werkt: we worden niet opgevoed door een reclame van een scheermesjesproducent. Als de lui van Gilette dit geloven (waarbij het me niet eens boeit wat 'dit' precies is) dan bereiken ze denk ik meer door individueel in hun persoonlijke levens, die boodschap uit te dragen.

Veel gelul om te zeggen dat deze reclame me echt geen ene fuck boeit.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:35:19 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184451909
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:30 schreef Cherni het volgende:

Calimero? Nee hoor. Ik had daar geen enkel probleem mee.
Blijkbaar wel, want je vind het de moeite om te noemen.

Verder niets inhoudelijks meer te melden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184451930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik hecht ook wel waarde aan maatschappelijke waarden, alleen zou ik dat nooit via reclame doen. Als een bedrijf mij een product aanprijst lukt dat niet met het aanprijzen van maatschappelijke waarde. Dat soort nieuws zie ik wel in het journaal ofzo. Dat komt vanzelf wel naar boven of een bedrijf correct is of niet. En trouwens in het meeste geval is het gewoon wat niet weet wat niet deert. Je koopt een productief omdat je het product goed vind.
Precies. Daar heb ik vrienden, kennissen, collega's, media, geleerden, literatuur, mijn eigen analytische vermogens, etc. etc. voor. Niet een scheermesjesproducent met primair een winstoogmerk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184451981
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja echt?

Als jij die reclame ziet dan zie je de boodschap als ontmannend? Je zou geen ballen hebben als je je als de 'rolmodellen' zou gedragen?
Owwwkee.


Verder in zijn geheel een hele grote en lange owwkeeee door de discussie die is ontstaan.
Oh nee, een negert in een reclame die wat goed doet en een blankje die dader is, #OPHEF.
Echt, wtf?

Wat is dit voor belachelijke onzin?
Ik zie de waardeloze reclame helemaal niet als ontmand. Dat jij mijn opmerking niet als grap ziet zegt al meer dan genoeg.

Het punt is dat we steeds meer verzanden in die waanzin die juist meer polarisatie teweeg brengt. Die overdreven correctheid die zelfs tot reclames gaan doordringen waarbij zelfs de geschiedenis word verdraaid.

Reclames zijn ervoor om producten te verkopen. Niet om maatschappelijke problemen op te lossen als die er al zijn op dit gebied.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:44:56 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184452021
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:40 schreef Cherni het volgende:

Dat jij mijn opmerking niet als grap ziet zegt al meer dan genoeg.
Dat jij je zo vreselijk druk maakt om die reclame zegt meer. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184452022
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want je vind het de moeite om te noemen.

Verder niets inhoudelijks meer te melden?
Heb jij nog iets inhoudelijks te melden dan? Dat ik het benoem is omdat het zo werkt. Als jij denkt dat de wereld om jou als persoon gevormd word dan vrees ik het ergste voor je.
pi_184452047
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat jij je zo vreselijk druk maakt om die reclame zegt meer. :)
Och wat is druk maken. Het is een forum. Bovendien staat die reclame niet alleen in die sjw bullshit. Het is zowaar helaas een hype geworden waar nu ook Gilette in verzeild is geraakt.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:49:01 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184452075
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:44 schreef Cherni het volgende:

Heb jij nog iets inhoudelijks te melden dan?
Zeker. Maar jij hebt er voor gekozen om er niet op in te gaan. Goh, waarom zou dat zijn?

quote:
Dat ik het benoem is omdat het zo werkt.
Maar het is helemaal niet relevant voor het onderwerp. Het vertroebelt alleen maar de inhoudelijke discussie. Dus het komt meer over als Calimero-gedrag: "Zij doen het ook!".

quote:
Als jij denkt dat de wereld om jou als persoon gevormd word dan vrees ik het ergste voor je.
Blijkbaar heb jij meer moeite met dat concept. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:50:05 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184452081
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:46 schreef Cherni het volgende:

Och wat is druk maken.
Mwoh....met krachttermen als SJW-bullshit wek je toch de indruk dat het je hoog zit. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:54:14 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184452119
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik zie de waardeloze reclame helemaal niet als ontmand. Dat jij mijn opmerking niet als grap ziet zegt al meer dan genoeg.

Het punt is dat we steeds meer verzanden in die waanzin die juist meer polarisatie teweeg brengt. Die overdreven correctheid die zelfs tot reclames gaan doordringen waarbij zelfs de geschiedenis word verdraaid.

Reclames zijn ervoor om producten te verkopen. Niet om maatschappelijke problemen op te lossen als die er al zijn op dit gebied.
Je bent anders nogal los aan het gaan erover. Ik pak enkel 1 ding eruit.
Het zit je nogal dwars.

En welke overdreven correctheid? Heb jij zo'n moeite dan met het gedrag dat hier als wenselijk neer wordt gezet? Wees eerlijk, want dat is het niet, waarschijnlijk gedraag je je al zo.
Ging je ook zo overstuur bij de 'be the man of today' reclame (parfum voor mannen, weet zo snel niet welke)?

Dit soort gedoe gebeurd aan de lopende band in reclames. Imago aan brand koppelen. Als je dit koopt straal je zus uit.
De jumbo profileert zich als 'gezinswinkel', Gillette nu als een 'echte' man is sterk en gevoelig.
Die parfum reclame deed hetzelfde en zo zijn er nog meer te vinden.

Waarom triggert deze reclame zoveel meer?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184452122
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mwoh....met krachttermen als SJW-bullshit wek je toch de indruk dat het je hoog zit. :)
Wat is hoog. Dat ik het bullshit vind? Ik maak mij drukker om ons sociaal stelsel en onze sociaal democratie. Van die sjw bullshit kan ik niet leven. Het enige dat mij stoort aan die sjw hype is dat het andere maatschappelijke problemen die ik hier benoem compleet op de achtergrond doen verschuiven.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:55:41 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184452140
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:46 schreef Cherni het volgende:

[..]

Och wat is druk maken. Het is een forum. Bovendien staat die reclame niet alleen in die sjw bullshit. Het is zowaar helaas een hype geworden waar nu ook Gilette in verzeild is geraakt.
Wanneer is dit anders geweest dan?

Imago koppelen aan brand is zo oud als reclame is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:59:01 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184452176
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat is hoog. Dat ik het bullshit vind? Ik maak mij drukker om ons sociaal stelsel en onze sociaal democratie. Van die sjw bullshit kan ik niet leven. Het enige dat mij stoort aan die sjw hype is dat het andere maatschappelijke problemen die ik hier benoem compleet op de achtergrond doen verschuiven.
Duidelijk. Je komt hier alleen in 12 reacties vertellen dat je maatschappelijk gewenst gedrag niet interessant vindt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184452225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Duidelijk. Je komt hier alleen in 12 reacties vertellen dat je maatschappelijk gewenst gedrag niet interessant vindt. :)
Allemachtig zeg. Ik heb Indonesische vrienden, ik ga met alle rangen en standen om en bovendien is bij mij leven en laten leven het motto. Maatschappelijk gedrag leer je van je ouders en eventueel onderwijs. Niet van die sjw types met vooroordelen zoals jij die nu hebt.
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:17:41 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184452422
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:02 schreef Cherni het volgende:

....en bovendien is bij mij leven en laten leven het motto

... Niet van die sjw types met vooroordelen zoals jij die nu hebt.
Dus jij doet wat je wil en als iemand iets anders wil dan kan hij de finketering krijgen want hij is een 'sjw-type met vooroordelen'.

Heb ik het zo goed samengevat? :)

Leven en laten leven is een two-way-street.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184452545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus jij doet wat je wil en als iemand iets anders wil dan kan hij de finketering krijgen want hij is een 'sjw-type met vooroordelen'.

Heb ik het zo goed samengevat? :)

Leven en laten leven is een two-way-street.
Als ik jou nog moet gaan uitleggen wat ik bedoel met leven en laten leven dan stop ik er inderdaad mee. Pragmatisch ingesteld ben je in iedergeval niet.
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:29:06 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184452590
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:26 schreef Cherni het volgende:

Als ik jou nog moet gaan uitleggen wat ik bedoel met leven en laten leven dan stop ik er inderdaad mee.
Het is in jouw geval niet twee kanten op, want als er iemand zegt "Laten we elkaar aanspreken op onwenselijk gedrag", dan kom jij hier meer dan 12 reacties plaatsen met als inhoud "Dat bepaal ik lekker zelf wel!"
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184452722
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De scheiding die het filmpje maakt is:

1. Daders
2. Toeluikende omstanders
3. Helpende omstanders

Categorie 1 lijkt volledig blank te zijn
Categorie 2 lijkt 95% blank te zijn (die hele rij met blanke mannen die boys will be boys roepen maakt dat zo)
Categorie 3 lijkt bijna 70%+ kleurtje te hebben.

Ik kan daar 2 redenen voor bedenken.

1. Het is specifiek het punt om vooral blanke mannen aan te spreken met een negatieve toon
2. Het is onhandig voor de reclamemakers om te veel donkere mensen in een negatieve rol te zetten en bij blanke mannen is het sociaal geaccepteerd om kritisch te zijn

Ik gok 2... ik hoop niet dat het 1 is.
De boys-will-be-boys-roepers zijn toch echt allemaal daders hoor. Het is als volwassene immers hun verantwoordelijkheid in te grijpen, doe je dit niet, dan ben je als volwassene verantwoordelijk en veroorzaker v/h probleem.

Bij een slecht opgevoed kind is het toch echt wel de ouder die de dader/veroorzaker is. Een ouder/volwassene die op dat moment verantwoordelijk is voor een kind is echt geen omstander.
Krekker is de bom!
pi_184452781
Tja, als je echt geen aandacht wilt moet je ook niet gekleed gaan zoals op 1:01 :O
pi_184452814
Als ik de video bekijk lijkt het net alsof de witte mannen de vijand zijn. Al die negers die de witte mannen even laat ziet hoe het moet en wat niet mag. _O_
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:57:18 #80
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184452918
UPDATE: Horlogemaker Egard Watches is nu ook een campagne gestart. Dit is hun antwoord op de Gilette-spot:

  donderdag 17 januari 2019 @ 12:57:48 #81
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184452926
De overanalyse van Game of Thrones trailers slaat ook over op commercials. :') _!

Werkeloosheid is weer gestegen hč? Mensen hebben duidelijk tijd teveel. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:01:48 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184452971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:48 schreef Atak het volgende:
Als ik de video bekijk lijkt het net alsof de witte mannen de vijand zijn. Al die negers die de witte mannen even laat ziet hoe het moet en wat niet mag. _O_
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:04:54 #83
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184453007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
UPDATE: Horlogemaker Egard Watches is nu ook een campagne gestart. Dit is hun antwoord op de Gilette-spot:

Nice.

Maar eigenlijk dezelfde boodschap. Dat een 'echte' man geen eikel is. Maar ook gevoelig, empatisch, zorgzaam, begaan met zijn medmens en kwetsbaar.
Anders verpakt maar niet zo heel verschillend.

Waarom triggert die Gillette reclame je zo negatief en deze juist positief?
Waarom levert het ene een bedrijven zouden dat niet moeten doen op en deze niet?

Deze gaat toch net zo goed over imago ipv enkel over het product?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184453111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
UPDATE: Horlogemaker Egard Watches is nu ook een campagne gestart. Dit is hun antwoord op de Gilette-spot:

Geen belerend toontje. Geen racisme. Goede reclame.
pi_184453221
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nice.

Maar eigenlijk dezelfde boodschap. Dat een 'echte' man geen eikel is. Maar ook gevoelig, empatisch, zorgzaam, begaan met zijn medmens en kwetsbaar.
Anders verpakt maar niet zo heel verschillend.

Waarom triggert die Gillette reclame je zo negatief en deze juist positief?
Waarom levert het ene een bedrijven zouden dat niet moeten doen op en deze niet?

Deze gaat toch net zo goed over imago ipv enkel over het product?
Gilette gaat uit van het slechte in de (blanke) man en deze reclame doet juist het tegenovergestelde.

Alsjeblieft
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:24:07 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184453287
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Gilette gaat uit van het slechte in de (blanke) man en deze reclame doet juist het tegenovergestelde.

Alsjeblieft
De blanke man nog wel...

Zoals gezegd, andere benadering, zelfde boodschap. Ook in de Gillette reclame ligt de nadruk op wel ok gedrag.
Ben je nu voor bedrijven die imago koppelen aan hun product of ertegen? Of mag het wel, maar alleen als de kleurtjes kloppen in jouw hoofd?

[ Bericht 3% gewijzigd door Cause_Mayhem op 17-01-2019 13:29:43 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:25:59 #87
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184453318
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Gilette gaat uit van het slechte in de (blanke) man en deze reclame doet juist het tegenovergestelde.

Alsjeblieft
Maar in het Gilette spotje zie je juist mannen hele goeie dingen doen.

En wat wil je nou zeggen met de statistieken?
93% van de slachtoffers van dodelijke bedrijfsongevallen zijn mannen. En nou?

Dat kan betekenen dat mannen gevaarlijk werk doen, of dat ze achterlijk zijn en massaal de ISO 45001 aan hun laars lappen. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:35:04 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184453438
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Geen belerend toontje. Geen racisme.
Geen boodschap.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:41:31 #89
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184453552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Geen boodschap.
'Wij zien het goede in mannen' vind ik wel een boodschap.

Maargoed, ik ben niet verbaasd dat de Gilette-fanboys een commercial waarin de goede kwaliteiten van de man worden benadrukt afkraken of downplayen.

DIT is traditionele mannelijkheid. Intimidatie, seksisme, kinderachtig gedrag - dat heeft niets met een man zijn te maken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:44:01 #90
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184453584
Serieus, is er nog iemand die vol wil houden dat blanke mannen minder in de slachtofferrol kruipen?

Als er mensen klagen over het feit dat er consequent bepaalde stereotyperingen terugkomen in films, series, reclames etc. dan zijn het aanstellers, dan is dat iets waar je alleen maar op let als je zelf een racist bent blablabla. Dan is er één reclame waarin er blijkbaar iets meer blanke mannen iets negatiefs doen dan donkere mannen, die mannen in het algemeen aanspreekt en dan houdt het gejank over huidskleuren niet op. :')

Echt de wereld waar we tegenwoordig in leven... :')
pi_184453629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

'Wij zien het goede in mannen' vind ik wel een boodschap.

Maargoed, ik ben niet verbaasd dat de Gilette-fanboys een commercial waarin de goede kwaliteiten van de man worden benadrukt afkraken of downplayen.

DIT is traditionele mannelijkheid. Intimidatie, seksisme, kinderachtig gedrag - dat heeft niets met een man zijn te maken.
De reclame laat zien dat mannen kontknijpende idioten zijn en dat ouders hun kinderen niet opvoeden. Dit in een notendop. En dan heb ik het niet eens over huidskleur die er niet toe doet. Wat dit reclame spotje nog met scheergerei te maken heeft is mij niet duidelijk.

Zo zal Mercedes ook geen zwerver in een reclame zijn brand promoten. Dat is helaas niet realistisch.
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:52:00 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184453713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

'Wij zien het goede in mannen' vind ik wel een boodschap.
Echt? Een horlogemerk dat het 'goede' in mannen ziet is een boodschap? Ik zie alleen maar een bedrijf dat probeert een slaatje te slaan uit een situatie die ontstaan is, zonder dat zij er iets voor hoefden te doen.

En hoe is het goed van een man als ze 93% van de workplace fatalities voor hun rekening nemen? Misschien letten 'we' gewoon niet goed op?
Of 97% van de war fatalities? Misschien zijn 'we' allemaal gewoon gek.
Of 79% van de homicide victims zijn? Misschien zijn 'we' allemaal trigger happy idiots.
Of 80% van de suicide victims? Misschien zijn 'we' allemaal een beetje labiel?
Of 75% van de homeless people? Misschien nemen 'we' nemen te veel risico of zijn te trots om om hulp te vragen?

O ja, en we kunnen lachen....da's ook heel goed....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:52:59 #93
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184453728
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:46 schreef Cherni het volgende:

[..]

De reclame laat zien dat mannen kontknijpende idioten zijn en dat ouders hun kinderen niet opvoeden. Dit in een notendop. En dan heb ik het niet eens over huidskleur die er niet toe doet. Wat dit reclame spotje nog met scheergerei te maken heeft is mij niet duidelijk.

Zo zal Mercedes ook geen zwerver in een reclame zijn brand promoten. Dat is helaas niet realistisch.
Ben je hier nu nog steeds? Je maakte je er toch niet druk om?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184453744
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Echt? Een horlogemerk dat het 'goede' in mannen ziet is een boodschap? Ik zie alleen maar een bedrijf dat probeert een slaatje te slaan uit een situatie die ontstaan is, zonder dat zij er iets voor hoefden te doen.

En hoe is het goed van een man als ze 93% van de workplace fatalities voor hun rekening nemen? Misschien letten 'we' gewoon niet goed op?
Of 97% van de war fatalities? Misschien zijn 'we' allemaal gewoon gek.
Of 79% van de homicide victims zijn? Misschien zijn 'we' allemaal trigger happy idiots.
Of 80% van de suicide victims? Misschien zijn 'we' allemaal een beetje labiel?
Of 75% van de homeless people? Misschien nemen 'we' nemen te veel risico of zijn te trots om om hulp te vragen?

O ja, en we kunnen lachen....da's ook heel goed....
Dat krijg je. Nu moet weer even een horloge leverancier ook weer even laten zien hoe het werkt. Totaal doorgeslagen.
pi_184453792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ben je hier nu nog steeds? Je maakte je er toch niet druk om?
Het is een forum. Maar jij wilt mij de mond snoeren. Precies zoals een echte sjw zijn eer aandoet. Hiermee ga ik bij deze ook even op de persoonlijke weg.

En bovendien hoef je niet op mij te reageren als het je niet bevalt.

En als jij een mening ziet als je druk maken dan kan ik er alleen maar om lachen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:59:31 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184453833
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:57 schreef Cherni het volgende:

Het is een forum. Maar jij wilt mij de mond snoeren.
Nee, hoor. Maar voor iemand die zich er niet druk om maakt, maak je je er wel druk om. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184453863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Maar voor iemand die zich er niet druk om maakt, maak je je er wel druk om. :)
:) Inderdaad soms vraag ik mij af waarom ik nog op FOK ben. Daar heb je mogelijk een punt.
pi_184453895
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De boys-will-be-boys-roepers zijn toch echt allemaal daders hoor. Het is als volwassene immers hun verantwoordelijkheid in te grijpen, doe je dit niet, dan ben je als volwassene verantwoordelijk en veroorzaker v/h probleem.

Bij een slecht opgevoed kind is het toch echt wel de ouder die de dader/veroorzaker is. Een ouder/volwassene die op dat moment verantwoordelijk is voor een kind is echt geen omstander.
Ah het structureel onderdrukken van jongensgedrag, en dat nog proberen goed te praten ook.

Pesten, kun je aanpakken, dat is alleen geen typisch jongensgedrag en eerder meisjes gedrag.
Hoor je verder niemand over.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:06:24 #99
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184453938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Echt? Een horlogemerk dat het 'goede' in mannen ziet is een boodschap? Ik zie alleen maar een bedrijf dat probeert een slaatje te slaan uit een situatie die ontstaan is, zonder dat zij er iets voor hoefden te doen.

En hoe is het goed van een man als ze 93% van de workplace fatalities voor hun rekening nemen? Misschien letten 'we' gewoon niet goed op?
Of 97% van de war fatalities? Misschien zijn 'we' allemaal gewoon gek.
Of 79% van de homicide victims zijn? Misschien zijn 'we' allemaal trigger happy idiots.
Of 80% van de suicide victims? Misschien zijn 'we' allemaal een beetje labiel?
Of 75% van de homeless people? Misschien nemen 'we' nemen te veel risico of zijn te trots om om hulp te vragen?

O ja, en we kunnen lachen....da's ook heel goed....
De reden dat mannen vaker dakloos zijn dan vrouwen weten we allemaal wel toch?
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:07:26 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184453956
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De reden dat mannen vaker dakloos zijn dan vrouwen weten we allemaal wel toch?
O ja? Welke verslaving ligt daaraan ten grondslag? Alocohol, gokken, drugs?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:08:07 #101
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184453971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

O ja? Welke verslaving ligt daaraan ten grondslag? Alocohol, gokken, drugs?
Je kunt het echt niet bedenken?
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:09:06 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184453983
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:08 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Je kunt het echt niet bedenken?
Ik weet wel waar jij naartoe wil. Ben benieuwd of je dat ook kunt onderbouwen of dat je het gewoon 'weet'. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:12:01 #103
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184454020
SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O* SJWS *O*
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:15:48 #104
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184454063
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik weet wel waar jij naartoe wil. Ben benieuwd of je dat ook kunt onderbouwen of dat je het gewoon 'weet'. :)
Ik kan het wel onderbouwen ja. :)
pi_184454253
MrAndyNgo twitterde op woensdag 16-01-2019 om 19:08:16 I understand why masculinity is under attack because I used to attack it. I once rejected all things masculine because I was bitter that I couldn't be a protector or leader. I let my jealousy of strong men turn into hatred and resentment. It was a miserable way to live. reageer retweet
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:32:33 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184454287
Ik voel me trouwens geen moment meer man omdat er mannen doodgaan tijdens hun werk, evenals dat ik mij nooit minder man voel omdat er mannen zijn die vrouwen onheus bejegenen. :7

Ik ga uit van mijn eigen waarde. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184454322
Het is ironisch dat de goedkeurende figuren een ego-strijd voeren over dit onderwerp.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:36:28 #108
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184454353
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:29 schreef EipNiC het volgende:
MrAndyNgo twitterde op woensdag 16-01-2019 om 19:08:16 I understand why masculinity is under attack because I used to attack it. I once rejected all things masculine because I was bitter that I couldn't be a protector or leader. I let my jealousy of strong men turn into hatred and resentment. It was a miserable way to live. reageer retweet
Dat lijkt me inderdaad een vrij treurige manier om in het leven te staan. De fout die hij maakt is de gedachte dat iedereen die het niet met hem eens is, sinds zijn openbaring, diezelfde treurige levensvisie heeft.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:37:06 #109
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184454365
quote:
13s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
Serieus, is er nog iemand die vol wil houden dat blanke mannen minder in de slachtofferrol kruipen?

Als er mensen klagen over het feit dat er consequent bepaalde stereotyperingen terugkomen in films, series, reclames etc. dan zijn het aanstellers, dan is dat iets waar je alleen maar op let als je zelf een racist bent blablabla. Dan is er één reclame waarin er blijkbaar iets meer blanke mannen iets negatiefs doen dan donkere mannen, die mannen in het algemeen aanspreekt en dan houdt het gejank over huidskleuren niet op. :')

Echt de wereld waar we tegenwoordig in leven... :')
En dit idd...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:40:04 #110
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184454425
Dit was trouwens ook Gilette, tot nog niet zo lang geleden.

Niet dat ik hier op zit te wachten.

pi_184454449
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit was trouwens ook Gilette, tot nog niet zo lang geleden.

Niet dat ik hier op zit te wachten.

[ afbeelding ]
Er zit geen gaten in die pakken. :(
pi_184454457
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:32 schreef SicSicSics het volgende:
Ik voel me trouwens geen moment meer man omdat er mannen doodgaan tijdens hun werk, evenals dat ik mij nooit minder man voel omdat er mannen zijn die vrouwen onheus bejegenen. :7

Ik ga uit van mijn eigen waarde. 8-)
"Pools are perfect for holding water"
pi_184454497
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:36 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een vrij treurige manier om in het leven te staan. De fout die hij maakt is de gedachte dat iedereen die het niet met hem eens is, sinds zijn openbaring, diezelfde treurige levensvisie heeft.
Dit. Bovendien een persoon die een mening heeft. Het grootste probleem is die multi media die beelden schept die totaal de werkelijkheid niet weergeven.

Althans in mijn wereld niet. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ouders niet ingrijpen als kinderen op die leeftijd zoals in dit filmpje te zien is vechten. En dan gaat het niet eens over meisjes of jongens. En natuurlijk word er op een schoolplein wel eens gevochten. Maar dat voorkom je niet.

En dat meiden lastig gevallen worden is waar, maar het is niet de normaalste zaak van de wereld.

Het gaat mij erom dat steeds meer mensen multi media als een waarheid zien. En dat is doorgeslagen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:45:38 #114
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184454524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit was trouwens ook Gilette, tot nog niet zo lang geleden.

Niet dat ik hier op zit te wachten.

[ afbeelding ]
En deze dames worden onheus bejegend waarom?
Hadden ze geen keuze? Werden ze bar en boos betaald? Werden ze slecht behandeld, ongevraagd bepoteld?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184454542
Linkse FOK!ers be like

peta twitterde op woensdag 16-01-2019 om 17:24:16 “Traditional” masculinity is DEAD. The secret to male sexual stamina is veggies. 😉 https://t.co/51DUsqzyO3 reageer retweet
(clip in tweet)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 14:46:55 ]
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:49:17 #116
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184454599
quote:
13s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
Serieus, is er nog iemand die vol wil houden dat blanke mannen minder in de slachtofferrol kruipen?
Er is een verschil tussen in de rol kruipen en daadwerkelijk aangevallen worden.
quote:
Als er mensen klagen over het feit dat er consequent bepaalde stereotyperingen terugkomen in films, series, reclames etc. dan zijn het aanstellers, dan is dat iets waar je alleen maar op let als je zelf een racist bent blablabla. Dan is er één reclame waarin er blijkbaar iets meer blanke mannen iets negatiefs doen dan donkere mannen, die mannen in het algemeen aanspreekt en dan houdt het gejank over huidskleuren niet op. :')
Omdat iedereen wel eens ''slachtoffer'' is van stereotypering. Slechterikken in films (met name het spionage-genre) zijn meestal blanke, Duitse of Britse mannen. Zie je mij daarover freaken?

Dit spotje is geen simpele stereotypering. Er wordt beweerd dat mannelijkheid ''giftig'' is. Dat ''traditionele'' mannelijkheid een bepaald gedrag omhelst: pesterijen, seksuele intimidatie, goedpraten. Dat dat de norm is en dat die norm moet veranderen. Dat hele verhaal over huidskleur is een bijzaak, iets wat ik terloops noemde, en nu is dat opeens de hoofddiscussie. :')

Luister: als dit spotje ging over vrouwen, als zou worden gezegd dat ''giftige'' vrouwelijkheid moet worden gestopt: overmatig zeuren, mannen in de reden vallen, andere vrouwen pesten op kantoor - dan zou ik mij daar ook tegen uitspreken. Ja, echt. Ik ben een individualist. Ik haat identiteitspolitiek.

Het vervelend is alleen dat in het huidige klimaat mensen worden aangevallen waar ik toevallig bepaalde kenmerken mee deel. En dus, om niet serieus hierover te hoeven praten, spelen jullie lekker op de man. Haha, Vader Aardbei is ook een blanke heteroman (dat hij met ''negers'' neukt doet er niet toe) dus zal hij zich alleen opwinden omdat het over zijn soortgenoten gaat.

Het zegt meer over hoe jullie zelf functioneren. Serieus.
pi_184454600
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:36 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een vrij treurige manier om in het leven te staan. De fout die hij maakt is de gedachte dat iedereen die het niet met hem eens is, sinds zijn openbaring, diezelfde treurige levensvisie heeft.
Lekker boeiend welke denkfout hij maakt. De treurnis en jaloezie zie je terug in vele mede-FOK!ers. Vandaar de post.
pi_184454623
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:41 schreef Atak het volgende:

[..]

Er zit geen gaten in die pakken. :(
Hoe hebben ze die pakken dan aangetrokken?
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_184454722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah het structureel onderdrukken van jongensgedrag, en dat nog proberen goed te praten ook.

Pesten, kun je aanpakken, dat is alleen geen typisch jongensgedrag en eerder meisjes gedrag.
Hoor je verder niemand over.
Uit onderzoek blijkt juist dat jongens vaker pesten maar dat pestgedrag onder jongens en meisjes wel verschilt. https://www.nji.nl/Pesten-Probleemschets-Risicofactoren

Jongens en meisjes pesten even veel, de manier waarop verschilt maar meisjes pesten niet vaker dan jongens.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_184454821
quote:
11s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:51 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Hoe hebben ze die pakken dan aangetrokken?
Hoe dan?
  Eindredactie Games donderdag 17 januari 2019 @ 15:07:22 #121
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184454839
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit was trouwens ook Gilette, tot nog niet zo lang geleden.

Niet dat ik hier op zit te wachten.

[ afbeelding ]
2011 is best een lange tijd geleden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:10:25 #122
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184454887
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen in de rol kruipen en daadwerkelijk aangevallen worden.

[..]

Omdat iedereen wel eens ''slachtoffer'' is van stereotypering. Slechterikken in films (met name het spionage-genre) zijn meestal blanke, Duitse of Britse mannen. Zie je mij daarover freaken?

Dit spotje is geen simpele stereotypering. Er wordt beweerd dat mannelijkheid ''giftig'' is. Dat ''traditionele'' mannelijkheid een bepaald gedrag omhelst: pesterijen, seksuele intimidatie, goedpraten. Dat dat de norm is en dat die norm moet veranderen. Dat hele verhaal over huidskleur is een bijzaak, iets wat ik terloops noemde, en nu is dat opeens de hoofddiscussie. :')

Luister: als dit spotje ging over vrouwen, als zou worden gezegd dat ''giftige'' vrouwelijkheid moet worden gestopt: overmatig zeuren, mannen in de reden vallen, andere vrouwen pesten op kantoor - dan zou ik mij daar ook tegen uitspreken. Ja, echt. Ik ben een individualist. Ik haat identiteitspolitiek.

Het vervelend is alleen dat in het huidige klimaat mensen worden aangevallen waar ik toevallig bepaalde kenmerken mee deel. En dus, om niet serieus hierover te hoeven praten, spelen jullie lekker op de man. Haha, Vader Aardbei is ook een blanke heteroman (dat hij met ''negers'' neukt doet er niet toe) dus zal hij zich alleen opwinden omdat het over zijn soortgenoten gaat.

Het zegt meer over hoe jullie zelf functioneren. Serieus.
Naar dat soort stereotypering als ik noemde is vrij veel onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat het inderdaad effect heeft op het beeld dat mensen bij bepaalde groepen hebben. Dat effect is sterker, als men er weinig ervaring mee heeft in het echt, en dus sterker naarmate de groep een kleinere minderheid is.

Desondanks zie ik hier aan de lopende band geoordeeld worden dat iedereen die dit ter sprake brengt in een slachtofferrol kruipt of anderen daarin stopt. Dan is het vrij hypocriet om hier zo'n focus op huidskleur te zien, op basis van dit specifieke spotje, grotendeels vanuit dezelfde mensen.

Maar in de eerste plaats gaat dit filmpje over geslacht inderdaad. Niet over huidskleur. Waar jij hier een aanval in ziet, zie ik eigenlijk juist de suggestie dat al die dingen niet zijn wat mannen definiëren en niet het beste zijn dat je van een man mag verwachten. Dat beste zijn namelijk die positieve kwaliteiten die ze laten zien en het ingrijpen bij negatieve handelingen.

Overigens ben ik het wel met je eens dat een hyperfocus op zogenaamde toxische mannelijkheid inderdaad negatief kan bijdragen aan het zelfbeeld van voornamelijk opgroeiende jongens (ik denk niet dat onze maatschappij hedendaags dat per se uitlokt, maar ik denk wel dat er groepen zijn die hun kinderen daarmee opvoeden). Maar ik denk dat Gillette nu heel veel aangewreven wordt wat zij niet daadwerkelijk hebben gedaan, maar waar deze reclame mee geassocieerd wordt.
pi_184455705
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:58 schreef galatea het volgende:

[..]

Uit onderzoek blijkt juist dat jongens vaker pesten maar dat pestgedrag onder jongens en meisjes wel verschilt. https://www.nji.nl/Pesten-Probleemschets-Risicofactoren

Jongens en meisjes pesten even veel, de manier waarop verschilt maar meisjes pesten niet vaker dan jongens.
Zal best, toch is er sprake van structurele onderdrukking.
Van jongs af aan worden meisjes geleerd dat ze overal mee weg komen, vooral als het iets is richting jongens.

Andersom is er sprake van meteen aanspreken op het gedrag en vooral blijven benadrukken hoe verkeerd het is als jij wat als jongen richting een meisje doet.

Dat is simpelweg structurele onderdrukking, notabene bovenstaande heb ik schaamteloos gekopieerd van een hardliner feministe die juist zo reageerde op iemand uit een publiek van mensen die het doodnormaal vinden dat jongens zo behandeld worden.
pi_184456168
Meisjes worden veel meer in een keurslijf gestopt dan jongens. Ooit gehoord van de uitdrukking girls will be girls? Terwijl boys will be boys wel een bekende uitdrukking is.

Als iedereen gewoon zich normaal en aardig gedraag tegenover de ander is er niets aan de hand. Ga je andere lastig vallen ja dan is het logisch dat daar iets van wordt gezegd.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:56:14 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_184456687
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_184456850
Mijn god. Hoe verschrikkelijk onzeker en klein moet je je voelen dat je je hier zo druk om maakt als man _O- Echt al die mensen triggered, en voor wat? Het enige wat Gillette promoot is wat doorsnee fatsoen, niets meer. Hoe kun je daarop tegen zijn? Het is een mooie reclame met een prima boodschap.

De mannen die zich hierdoor aangevallen voelen moeten meer lachen, ze zijn zo veel leuker als ze lachen.
pi_184456869
“Als je een klootzak bent, stop dan daarmee en geef het juiste door aan je kind.” - Gillette

Boze mensen: DIT KLINKT ALS IETS WAAR IK HEEL BOOS OM MOET WORDEN
pi_184456880
quote:
8s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:05 schreef ikbenrond het volgende:
“Als je een klootzak bent, stop dan daarmee en geef het juiste door aan je kind.” - Gillette

Boze mensen: DIT KLINKT ALS IETS WAAR IK HEEL BOOS OM MOET WORDEN
Valt mij op dat het vooral witte mannen zijn die hier boos om worden.
pi_184456887
Echt hoor, ongelofelijk stelletje snowflakes. Tegenwoordig worden ze overal boos om, zelfs om dit. Gillette heeft overigens hun zin wel: flink wat gratis reclame (door al die ophef).
pi_184456897
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:05 schreef Atak het volgende:

[..]

Valt mij op dat het vooral witte mannen zijn die hier boos om worden.
Dat is ook zo. Ik snap dat echt niet. Waar in hemelsnaam maak je je druk om.
pi_184456906
De vermeende hysterie en boosheid, ik zie het niet. (Wel in de reactie op de vermeende hysterie, dat dan weer wel). Mensen constateren gewoonweg dat dit de zoveelste poging is om de blanke man (zijn succes) te ondermijnen. Dat aankaarten is niet hetzelfde als boos of beledigd zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 17:10:18 ]
pi_184456912
We kunnen echt niet meer normaal doen met zijn allen.
pi_184456972
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:05 schreef Atak het volgende:

[..]

Valt mij op dat het vooral witte mannen zijn die hier boos om worden.
Tja, nep nieuws moet bestreden worden. De overgrote meerderheid van al het criminaliteit zijn niet echt wit.
pi_184457060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:10 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Tja, nep nieuws moet bestreden worden. De overgrote meerderheid van al het criminaliteit zijn niet echt wit.
De realiteit wijst juist uit dat vooral bruine en zwarte mannen nog de 'echte' masculine types zijn op de gegeven punten (pesten, intimideren, vechten, vrouwen lastig vallen, etc). Gillette schept bewust het tegenovergestelde beeld. Dat is opvallend.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 17:15:37 ]
pi_184457187
Gratis reclame maken was nog nooit zo makkelijk.
Gewoon zo'n groepje triggeren en achterover leunen met je popcorn.
Radio Espantoso
pi_184457228
quote:
9s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:07 schreef ikbenrond het volgende:
We kunnen echt niet meer normaal doen met zijn allen.
O o o wat maken ze zich druk. En dan zelf 4 reacties binnen 3 minuten plaatsen :')


Je maakt jezelf vooral heel druk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184457368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:10 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Tja, nep nieuws moet bestreden worden. De overgrote meerderheid van al het criminaliteit zijn niet echt wit.
Wat is dan nep?
pi_184457381
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:06 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Ik snap dat echt niet. Waar in hemelsnaam maak je je druk om.
Zitten nog steeds vast in de white privilege denk ik.
pi_184457455
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

O o o wat maken ze zich druk. En dan zelf 4 reacties binnen 3 minuten plaatsen :')


Je maakt jezelf vooral heel druk.
:')

Heb je al die comments wel niet gezien. Mijne verbleekt daarbij man

Je kan niet met droge ogen beweren dat het wel meevalt hoe druk mensen zich hierom maken. Hoe triggered iedereen is. Kom op man. Alleen op fok al, maar overal.
pi_184457474
Je moet sowieso wat contragewicht bieden hier, op al die domme reacties. Daarom wat extra.
pi_184457584
Mensen die zich druk maken om mensen die zich druk maken :')
  donderdag 17 januari 2019 @ 17:45:06 #142
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184457681
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:05 schreef Atak het volgende:

[..]

Valt mij op dat het vooral witte mannen zijn die hier boos om worden.
Nou ja, het zijn dan ook voornamelijk blanke mannen die in het filmpje uitgezonderd worden in negatieve zien.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 17 januari 2019 @ 17:55:06 #143
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184457943
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:05 schreef Atak het volgende:

[..]

Valt mij op dat het vooral witte mannen zijn die hier boos om worden.
En vooral trieste kneusjes die maar de schuld willen neerleggen bij " DE GROTE MULTINATIONAL CORPORATIE WIL MIJ VERTELLEN HOE IK ME MOET GEDRAGEN :( EN ZE WILLEN HET SUCCES VAN DE WITTE MAN ONDERMIJNEN!"

Echt :') hoe sad kan je zijn
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 17 januari 2019 @ 17:57:52 #144
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184458001
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:55 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

En vooral trieste kneusjes die maar de schuld willen neerleggen bij " DE GROTE MULTINATIONAL CORPORATIE WIL MIJ VERTELLEN HOE IK ME MOET GEDRAGEN :( EN ZE WILLEN HET SUCCES VAN DE WITTE MAN ONDERMIJNEN!"

Echt :') hoe sad kan je zijn
Dat is nog altijd minder sad dan zonder ook maar een spoortje ironie onzintermen als "toxic masculinity" gebruiken.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184458050
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:04:12 #146
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184458201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:07 schreef EipNiC het volgende:
De vermeende hysterie en boosheid, ik zie het niet. (Wel in de reactie op de vermeende hysterie, dat dan weer wel). Mensen constateren gewoonweg dat dit de zoveelste poging is om de blanke man (zijn succes) te ondermijnen. Dat aankaarten is niet hetzelfde als boos of beledigd zijn.
Ja? Jij als blanke man wordt ondermijnt door deze reclame? Serieus?

De boodschap dat een 'echte' man (ja ook de blanke) ingrijpt bij onrecht ondermijnt jou? Dat 'jij' (want blank) neergezet wordt als een verantwoordelijke vader is groot onrecht wat je aangedaan wordt?

Of is het idee dat zo'n 'negert' het in zijn hoofd haalt om 'jou' (blanke man) te corrigeren als je fout gedrag vertoont zo erg? Is dat wat pijn doet?

Want dat zijn de zaken die voorkomen in het filmpje. Het komt neer op iemand doet iets wat niet ok is en wordt aangesproken erop en iemand doet juist wat wel ok is en wordt daarvoor gewaardeerd. In beide gevallen 'blanke mannen'.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:05:28 #147
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184458246
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:33 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

:')

Heb je al die comments wel niet gezien. Mijne verbleekt daarbij man

Je kan niet met droge ogen beweren dat het wel meevalt hoe druk mensen zich hierom maken. Hoe triggered iedereen is. Kom op man. Alleen op fok al, maar overal.
Maar goed, dat haarfijn weten te "triggeren" is natuurlijk ook onderdeel van het spel. Als er geen (internet)commotie zou zijn geweest zouden de reclamejongens hun werk niet goed hebben gedaan. Relletjes genereren publiciteit.
pi_184458464
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:05 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar goed, dat haarfijn weten te "triggeren" is natuurlijk ook onderdeel van het spel. Als er geen (internet)commotie zou zijn geweest zouden de reclamejongens hun werk niet goed hebben gedaan. Relletjes genereren publiciteit.
Dat is ook wel waar. Ik denk dat ze enorm blij zijn bij Gillette nu
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:19:04 #149
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184458626
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:13 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat is ook wel waar. Ik denk dat ze enorm blij zijn bij Gillette nu
Ik denk dat als het je erom te doen is de boodschap zélf te laten aankomen, en het je niet enkel om de publiciteit gaat, je veel beter gebruik kunt maken van middelen als suggestie en humor. Dat leidt tot zelfreflectie. Mensen houden niet van preken, en ze willen al helemaal niet belerend toegesproken worden door een commercieel bedrijf dat in niets beter is dan zijzelf.
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:25:48 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184458831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:57 schreef Interloper het volgende:

[..]

Dat is nog altijd minder sad dan zonder ook maar een spoortje ironie onzintermen als "toxic masculinity" gebruiken.
Dunno, ik gebruik al die amerikaanse termen niet, en zowel is het ironisch.

Genoeg kneusjes hier op fok die lopen te janken over sjws, snowflakes en blabla ga lekker op reddit posten of 4chan daar praten ze allemaal zo
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:38:15 #151
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184459134
S
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:25 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dunno, ik gebruik al die amerikaanse termen niet, en zowel is het ironisch.

Genoeg kneusjes hier op fok die lopen te janken over sjws, snowflakes en blabla ga lekker op reddit posten of 4chan daar praten ze allemaal zo
Die termen zijn debiel, maar de kritiek is natuurlijk terecht.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:46:04 #152
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184459285
Nee hoor, niet zoveel aantrekken van dit soort dingen. Het boeit me echt 0,0 Voel me ook niet aangesproken door de reclame. Zelfs als blanke man niet ;)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184459386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:45 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nou ja, het zijn dan ook voornamelijk blanke mannen die in het filmpje uitgezonderd worden in negatieve zien.
Hoe wordt jij zwart gemaakt?
pi_184459406
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:38 schreef Interloper het volgende:
S

[..]

Die termen zijn debiel, maar de kritiek is natuurlijk terecht.
Nee hoor. Alleen als jij je gepresenteerd voelt door 1 van die douchebags in die commercial.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:56:19 #155
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184459488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:46 schreef MMaRsu het volgende:
Nee hoor, niet zoveel aantrekken van dit soort dingen. Het boeit me echt 0,0 Voel me ook niet aangesproken door de reclame. Zelfs als blanke man niet ;)
Dat is ook prima, natuurlijk. Maar je wordt dus wél aangesproken.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:01:35 #156
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184459616
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:51 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoe wordt jij zwart gemaakt?
Niet, want ik ben Indiaas.

Maar de vertoners van slecht gedrag zijn allemaal blank (op één excuusneger na, die zegt "boys will be boys", te midden van een hele rij blanken die dat ook zeggen) en de helden zijn grotendeels zwart.

Het is allemaal niet erg realistisch.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184459641
Laten we even voorstellen dat de rollen in deze debiele en belerende "commercial" omgedraaid waren.

Dus dat het bijna alleen maar gekleurde mannen waren die onwenselijk gedrag lieten zien enz.

Das was het verontwaardiging niveau pas echt next level geweest.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:03:09 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_184459656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik denk dat als het je erom te doen is de boodschap zélf te laten aankomen, en het je niet enkel om de publiciteit gaat, je veel beter gebruik kunt maken van middelen als suggestie en humor. Dat leidt tot zelfreflectie. Mensen houden niet van preken, en ze willen al helemaal niet belerend toegesproken worden door een commercieel bedrijf dat in niets beter is dan zijzelf.
Millenials houden juist wel van maatschappelijk bewuste bedrijven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_184459676
Wat lopen mensen toch te zeiken op deze reclame...

Als het andersom gebeurt, wat jarenlang het was/is dan zeggen dan zeggen we allemaal (Ik ook) Trek het je niet aan. Ga niet in de slachtofferrol zitten. Blah Blah Blah.

En je dan nu aangevallen voelen...
dat is wel heel hypocriet.

Wanneer leren mensen eens niet te kijken naar huidskleur/afkomst, maar naar onderliggende boodschap, doe wat aan bepaalde misstanden, ongeacht huidskleur, of dacht je daadwerkelijk dat ze denken dat alleen blanke mannen het probleem zijn? Nee, ze weten dat die tegenwoordig snel in de slachtofferrol schieten en zo dus een groter effect krijgen...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:10:48 #160
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184459801
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:03 schreef ender_xenocide het volgende:
Als het andersom gebeurt, wat jarenlang het was/is dan zeggen dan zeggen we allemaal (Ik ook) Trek het je niet aan. Ga niet in de slachtofferrol zitten. Blah Blah Blah.
Dat werkt natuurlijk twee kanten op. (Een gedeelte van) de mensen die voorheen klaagden over het over één kam scheren en stigmatiseren van bepaalde groepen, vinden nu opeens dat iedereen maar een beetje zit te zeuren.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184460048
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:33 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

:')

Heb je al die comments wel niet gezien. Mijne verbleekt daarbij man

Je kan niet met droge ogen beweren dat het wel meevalt hoe druk mensen zich hierom maken. Hoe triggered iedereen is. Kom op man. Alleen op fok al, maar overal.
Ik constateer slechts dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184460105
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ja? Jij als blanke man wordt ondermijnt door deze reclame? Serieus?

Nee, hoe kom je daar bij? Wat een domme vraag.
pi_184460215
Ik voel me absoluut niet aangevallen door deze reclame, ik ben er ook niet boos over. Ik wil alleen niet door wildvreemden een preek krijgen met een wapperend vingertje. Wanneer iemand mij aanspreekt alsof hij de dominee is die uit komt leggen wat goed leven is, dan haak ik af. Helemaal als het een kapitalistisch miljardenbedrijf is dat mee wil liften op een hype.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:29:58 #164
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184460248
Ik heb nog nooit een preek gehad met een wapperend vingertje.

En krijg ik dat dan sta ik prima mn mannetje om er zelf wat van te zeggen!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184460326
Dit is toch niet Gillette van de kindslaven?
pi_184460337
De jaren ´70 waren ook al niet altijd ideaal, maar vandaag heb ik deze plaat na meer dan 40 jaar maar eens naar boven gehaald.


:s)
pi_184460448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik voel me absoluut niet aangevallen door deze reclame, ik ben er ook niet boos over. Ik wil alleen niet door wildvreemden een preek krijgen met een wapperend vingertje. Wanneer iemand mij aanspreekt alsof hij de dominee is die uit komt leggen wat goed leven is, dan haak ik af. Helemaal als het een kapitalistisch miljardenbedrijf is dat mee wil liften op een hype.
Het niet eens zijn met iets of een andere mening hebben wil zeggen je je aangevallen voelt en je te druk maakt. Aldus een aantal users hier.
pi_184460459
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik constateer slechts dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Bijzonder slechte constatering dan. Maar soit.
pi_184460567
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:29 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb nog nooit een preek gehad met een wapperend vingertje.

En krijg ik dat dan sta ik prima mn mannetje om er zelf wat van te zeggen!
Nee, dat begrijp ik. Jij bent doorgaans zelf de persoon die met een wapperend vingertje anderen de les leest terwijl je je wentelt in de mantel van morele verhevenheid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184460591
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:39 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het niet eens zijn met iets of een andere mening hebben wil zeggen je je aangevallen voelt en je te druk maakt. Aldus een aantal users hier.
Niks van aantrekken joh.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184460598
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:39 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Bijzonder slechte constatering dan. Maar soit.
Vond hem zelf wel scherp.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184460692
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vond hem zelf wel scherp.
Neh. Niet echt. Snap ook niet waarom je je aangesproken voelt. Er zijn overduidelijk heel veel mensen die zich hier heel boos om maken en zelfs roepen tot een boycot (je gaat toch niet serieus met droge ogen beweren dat dat niet gebeurt). Volgens jou hoor je daar zelf niet bij, waarom vond je het dan zo nodig om zo een belerende reactie jegens mij te plaatsen? Ik had het blijkbaar niet tegen jou dan, hč. Blijkbaar raakte mijn reactie je toch ergens.
pi_184461008
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:52 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Neh. Niet echt. Snap ook niet waarom je je aangesproken voelt.
Ik voel me helemaal niet aangesproken.

quote:
Er zijn overduidelijk heel veel mensen die zich hier heel boos om maken en zelfs roepen tot een boycot (je gaat toch niet serieus met droge ogen beweren dat dat niet gebeurt).
Ja, nou en? Vervolgens ga jij je druk maken om mensen die zich druk maken :')

quote:
Volgens jou hoor je daar zelf niet bij, waarom vond je het dan zo nodig om zo een belerende reactie jegens mij te plaatsen? Ik had het blijkbaar niet tegen jou dan, hč. Blijkbaar raakte mijn reactie je toch ergens.
Welke belerende reactie? Dat jij je nogal druk maakt om mensen die zich hier druk om maken? Dat vind jij belerend ?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Beste debater 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 20:17:19 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184461154
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:34 schreef Idisrom het volgende:
De jaren ´70 waren ook al niet altijd ideaal, maar vandaag heb ik deze plaat na meer dan 40 jaar maar eens naar boven gehaald.


:s)
Jaren zeventig...

Paul Breitner O+ O+ O+ O+

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184461253
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik voel me helemaal niet aangesproken.

[..]

Ja, nou en? Vervolgens ga jij je druk maken om mensen die zich druk maken :')

[..]

Welke belerende reactie? Dat jij je nogal druk maakt om mensen die zich hier druk om maken? Dat vind jij belerend ?
Je leek je nogal druk te maken om mijn reactie. Dan voel je je toch ergens aangesproken denk ik zo.

Volgens mij komen we nu in een spiraal. Ik maak me echt totaal nergens druk om, ik vind het alleen zo typisch dat een bepaalde groep heel vaak zegt “je mag niks meer zeggen in dit land!1”, vervolgens mensen uitschelden voor snowflake, en dat ze nu allemaal onwijs gaan janken om een reclame (die letterlijk alleen aanzet tot normaal fatsoen, niks meer. Oh wat errug). Tot een boycot aan toe. Schrijnend, echt.

Maar als jij niet bij die groep hoort, dan houden we toch lekker op? :) :W Dan valt er weinig nog te bespreken denk ik.
pi_184461276
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:56 schreef Interloper het volgende:

[..]

Dat is ook prima, natuurlijk. Maar je wordt dus wél aangesproken.
Jij wel schijnbaar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184461476
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:22 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Je leek je nogal druk te maken om mijn reactie. Dan voel je je toch ergens aangesproken denk ik zo.
Dan denk je dat dus verkeerd want zoals je net hebt kunnen lezen voel ik me niet aangesproken.
quote:
Volgens mij komen we nu in een spiraal. Ik maak me echt totaal nergens druk om, ik vind het alleen zo typisch dat een bepaalde groep heel vaak zegt “je mag niks meer zeggen in dit land!1”, vervolgens mensen uitschelden voor snowflake, en dat ze nu allemaal onwijs gaan janken om een reclame (die letterlijk alleen aanzet tot normaal fatsoen, niks meer. Oh wat errug). Tot een boycot aan toe. Schrijnend, echt.

Maar als jij niet bij die groep hoort, dan houden we toch lekker op? :) :W Dan valt er weinig nog te bespreken denk ik.
Ik vind een boycot helemaal niet schrijnend. Als een scheermesjesboer zoveel geld over heeft voor dit soort moraalpreken betaalt men blijkbaar al jaaaaren veel te veel voor een meisje. Verder is het natuurlijk vooral heel dom om je eigen klanten te criminaliseren. Maar of ik me er druk over maak? Nee, totaal niet, ik koop immers geen gilette
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:33:03 #178
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184461481
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Jij wel schijnbaar.
Dat klopt. Jij ook.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184461530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:33 schreef Interloper het volgende:

[..]

Dat klopt. Jij ook.
Nee hoor. Ik ben geen calimero janker die zich verschuilt achter verontwaardiging over een commercial omdat ik me aangesproken voel over debiel asociaal gedrag. Jij duidelijk wel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:42:10 #180
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184461640
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben geen calimero janker die zich verschuilt achter verontwaardiging over een commercial omdat ik me aangesproken voel over debiel asociaal gedrag. Jij duidelijk wel.
Aangesproken voelen en aangesproken worden zijn twee verschillende dingen. Of het je nu wat kan schelen of niet, je WORDT aangesproken.

Daarnaast bega je een veelgemaakte denkfout: je gaat ervan uit dat bezwaar tegen de debiele presentatie van een boodschap gelijkstaat aan bezwaar tegen de boodschap zelf of wellicht een uiting is van schuldbevestiging. Als moslims zich weer eens boos maken om een uitspraak van Wilders, betekent dat niet dat we dat als bevestiging moeten zien van slecht gedrag.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184461822
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan denk je dat dus verkeerd want zoals je net hebt kunnen lezen voel ik me niet aangesproken.

[..]

Ik vind een boycot helemaal niet schrijnend. Als een scheermesjesboer zoveel geld over heeft voor dit soort moraalpreken betaalt men blijkbaar al jaaaaren veel te veel voor een meisje. Verder is het natuurlijk vooral heel dom om je eigen klanten te criminaliseren. Maar of ik me er druk over maak? Nee, totaal niet, ik koop immers geen gilette
Waar criminaliseert Gillette hun eigen klanten? Nu sla je toch een beetje door denk ik.
pi_184461922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:42 schreef Interloper het volgende:

[..]

Aangesproken voelen en aangesproken worden zijn twee verschillende dingen. Of het je nu wat kan schelen of niet, je WORDT aangesproken.

Daarnaast bega je een veelgemaakte denkfout: je gaat ervan uit dat bezwaar tegen de debiele presentatie van een boodschap gelijkstaat aan bezwaar tegen de boodschap zelf of wellicht een uiting is van schuldbevestiging. Als moslims zich weer eens boos maken om een uitspraak van Wilders, betekent dat niet dat we dat als bevestiging moeten zien van slecht gedrag.
Die politieke correctheid bereikt de mensen die het aangaat niet. En verder laat ik mij daar niet over uit. Want in die discussie ga ik mij niet mengen. In zoverre maak ik mij alleen maar druk om de zaken die ik in RL meemaak. Een forum zie ik als discussie, niet meer dan dat. En nee ik voel mij niet aangesproken door een reclame waarvan ik vind dat die waardeloos is.
pi_184462191
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:42 schreef Interloper het volgende:

[..]

Aangesproken voelen en aangesproken worden zijn twee verschillende dingen. Of het je nu wat kan schelen of niet, je WORDT aangesproken.

Daarnaast bega je een veelgemaakte denkfout: je gaat ervan uit dat bezwaar tegen de debiele presentatie van een boodschap gelijkstaat aan bezwaar tegen de boodschap zelf of wellicht een uiting is van schuldbevestiging. Als moslims zich weer eens boos maken om een uitspraak van Wilders, betekent dat niet dat we dat als bevestiging moeten zien van slecht gedrag.
Nee, jij begaat een denkfout. Jij denkt dat de boodschap gericht is als een aanval op alle mannen. Dat is het niet. Maar dergelijk gedrag, je altijd aangevallen voelen, dat is wel typisch voor zogenaamd 'masculine' mannen.

Prachtig dit huiltopic ^O^
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184462317
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Millenials houden juist wel van maatschappelijk bewuste bedrijven.
Maar ben je een maatschappelijk bewust bedrijf omdat je een maatschappelijk bewuste reclame maakt?

Of zit 'm dat toch meer in dingen als duurzaam ondernemen en goed werkgeverschap en zulks?

Een Amazon kan de mooiste reclames ooit maken, zolang ze hun werknemers niet fatsoenlijk betalen (en vast wel nog meer onethische zaken doen om het winstoogmerk te vergroten) zullen ze geen maatschappelijk bewust bedrijf zijn.

En als ik nou kijk naar andere bedrijven die de laatste x jaar, voornamelijk dankzij de interesse van de millenial generatie uitgegroeid zijn tot enorme grootte, dan kan ik die nou ook niet echt op maatschappelijk bewustzijn betrappen. Niet zolang ze heimelijk klantgegevens verkopen, Chinese werknemers zich van daken pleuren of kinderen in kobaltmijnen werken.

Dus durf ik wel te stellen dat millenials voornamelijk houden van bedrijven die doen alsof ze maatschappelijke verantwoordelijkheid kennen. Oa middels dit soort rare reclames.

Vraag ik me toch af waar Gillette haar staal vandaan haalt, zal vast niet uit 3e wereldlanden met slechte arbeidsomstandigheden komen. Hun 2016 attack-ad gericht op een concurrent kan ik toch niet echt maatschappelijk verantwoord noemen. Hun price-fixing in 2006 in Frankrijk ook niet. Hun pink tax ook niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door probeer op 17-01-2019 21:44:37 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:25:32 #185
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184462504
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, jij begaat een denkfout. Jij denkt dat de boodschap gericht is als een aanval op alle mannen. Dat is het niet. Maar dergelijk gedrag, je altijd aangevallen voelen, dat is wel typisch voor zogenaamd 'masculine' mannen.

Prachtig dit huiltopic ^O^
Het is gericht op mannelijkheid, aangezien er wordt gesproken over hoe sommige mannen zich goed gedragen, dus de overgrote meerderheid niet.

Als je dit niet vindt tellen, dan moet je ook geen moeite hebben met bijvoorbeeld de link tussen moslims en terrorisme.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184462646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:25 schreef Interloper het volgende:

[..]

Het is gericht op mannelijkheid, aangezien er wordt gesproken over hoe sommige mannen zich goed gedragen, dus de overgrote meerderheid niet.

Als je dit niet vindt tellen, dan moet je ook geen moeite hebben met bijvoorbeeld de link tussen moslims en terrorisme.
Het telt niet en ik heb moeite met de kinderlijk simpele correlatie moslims = terrorisme.

Jouw Calimero kijk op een simpele reclamespot die mensen wilt bewegen tot goed gedrag is gewoon dom en onzeker.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184462647
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, jij begaat een denkfout. Jij denkt dat de boodschap gericht is als een aanval op alle mannen. Dat is het niet. Maar dergelijk gedrag, je altijd aangevallen voelen, dat is wel typisch voor zogenaamd 'masculine' mannen.

Prachtig dit huiltopic ^O^
Je zeurt wel als een wijf zeg :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184462683
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Je zeurt wel als een wijf zeg :')
En wat dan nog? Het is een vrij land. Ga je dat gejank van die angstige mannetjes ook zo scherp onder de loep nemen? Ik vind de reacties op die reclame echt hilarisch.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:46:16 #189
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184462977
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het telt niet en ik heb moeite met de kinderlijk simpele correlatie moslims = terrorisme.
Nu toon je je dus een enorme hypocriet. De suggestie dat slechts een paar moslims goed zijn en de rest niet, is bijna net zo debiel als wat er in dit spotje beweerd wordt.

quote:
Jouw Calimero kijk op een simpele reclamespot die mensen wilt bewegen tot goed gedrag is gewoon dom en onzeker.
Mensen bewegen tot goed gedrag, lol. Dus dan vind je het geen probleem als ik tegen willekeurige moslims zou zeggen "probeer geen terrorist te zijn"? Want het is tenslotte goed advies! Hoe kun je nou tegen zo'n opmerking zijn, right?

"Sommige zwarte mensen kunnen zich seksueel in bedwang houden, maar de meesten niet! Wees beter!" :')

Iets zegt me dat jij mentaal en fysiek volledig zou kortsluiten wanneer iemand dat serieus zou beweren.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184463061
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het telt niet en ik heb moeite met de kinderlijk simpele correlatie moslims = terrorisme.

Jouw Calimero kijk op een simpele reclamespot die mensen wilt bewegen tot goed gedrag is gewoon dom en onzeker.
En moslims aansporen om geen terrorist te worden is toch ook gewoon mensen bewegen tot goed gedrag?
pi_184463101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:46 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nu toon je je dus een enorme hypocriet. De suggestie dat slechts een paar moslims goed zijn en de rest niet, is bijna net zo debiel als wat er in dit spotje beweerd wordt.

[..]

Mensen bewegen tot goed gedrag, lol. Dus dan vind je het geen probleem als ik tegen willekeurige moslims zou zeggen "probeer geen terrorist te zijn"? Want het is tenslotte goed advies! Hoe kun je nou tegen zo'n opmerking zijn, right?

"Sommige zwarte mensen kunnen zich seksueel in bedwang houden, maar de meesten niet! Wees beter!" :')
Geen idee waar dit zoveelste moslim gejank vandaan komt, het zal je stokpaardje wel zijn.

Enige introspectie is je vreemd? Waarom zo verontwaardigd over een reclamespot welke normaal goed gedrag aanmoedigd?

Please, by all means, continue _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184463146
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En wat dan nog? Het is een vrij land. Ga je dat gejank van die angstige mannetjes ook zo scherp onder de loep nemen? Ik vind de reacties op die reclame echt hilarisch.
Je zit zelf te janken over de reacties in dit topic maar tegelijkertijd ben JIJ geen slachtoffer , hilarisch idd
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184463195
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Je zit zelf te janken over de reacties in dit topic maar tegelijkertijd ben JIJ geen slachtoffer , hilarisch idd
Dat ben ik dan ook niet. Jij wel?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184463229
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Geen idee waar dit zoveelste moslim gejank vandaan komt, het zal je stokpaardje wel zijn.

Enige introspectie is je vreemd? Waarom zo verontwaardigd over een reclamespot welke normaal goed gedrag aanmoedigd?

Please, by all means, continue _O-
Goed gedrag tonen moet via overheden, onderwijs en ouders lopen. Multinationals met dit soort boodschappen van politieke correctheid zit ik niet op te wachten. Die moeten mij overtuigen hoe goed hun scheerartikelen zijn. Bovendien zal een handtastelijk iemand etc etc toch niet bereikt worden door Gilette.
pi_184463354
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Goed gedrag tonen moet via overheden, onderwijs en ouders lopen. Multinationals met dit soort boodschappen van politieke correctheid zit ik niet op te wachten. Die moeten mij overtuigen hoe goed hun scheerartikelen zijn. Bovendien zal een handtastelijk iemand etc etc toch niet bereikt worden door Gilette.
Niks moet je. Dat is de vrijheid die je hebt hier.

Dus ook dat gehuil over een 'sjw boodschap' van een commercieel bedrijf hoef je niet te doen, dat is echt jouw eigen keuze. Voor al die mensen die boos zijn op Gillette; de verontwaardiging, dat ben jij.

Dat ik die mensen uitlach is een bonus. Zonder dat vind ik wel iets anders om te kunnen lachen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:05:32 #196
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184463482
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Geen idee waar dit zoveelste moslim gejank vandaan komt, het zal je stokpaardje wel zijn.

Enige introspectie is je vreemd? Waarom zo verontwaardigd over een reclamespot welke normaal goed gedrag aanmoedigd?

Please, by all means, continue _O-
Het is geen moslimgejank, ik trek gewoon een parallel om het iets makkelijker voor je te maken om dingen te snappen. Ik zou nog kunnen proberen om het met Play-Do voor je uit te beelden......

Introspectie, lol. Ik ben niet verontwaardigd, ik vind het gewoon een debiele reclame. Ben jij ook altijd verontwaardigd wanneer je iets debiels ziet of hoort?
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184463551
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat ben ik dan ook niet. Jij wel?
Maar je blijft wel verder zeuren , iets wat slachtoffer ook vaak doen O+
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184463648
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Maar je blijft wel verder zeuren , iets wat slachtoffer ook vaak doen O+
Uiteraard. Bietje triggeren und so O+

En zie de reacties _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184463679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:05 schreef Interloper het volgende:

[..]

Het is geen moslimgejank, ik trek gewoon een parallel om het iets makkelijker voor je te maken om dingen te snappen. Ik zou nog kunnen proberen om het met Play-Do voor je uit te beelden......

Introspectie, lol. Ik ben niet verontwaardigd, ik vind het gewoon een debiele reclame. Ben jij ook altijd verontwaardigd wanneer je iets debiels ziet of hoort?
Nee. Ik haal m'n schouders op en/of lach er om. In dit geval met jouw reacties het laatste.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:16:49 #200
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184463825
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. Ik haal m'n schouders en/of lach er om. In dit geval met jouw reacties het laatste.
Dus......Play-Doh te moeilijk?
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184463897
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:16 schreef Interloper het volgende:

[..]

Dus......Play-Doh te moeilijk?
Voor jou? Ongetwijfeld. Normaal respectvol gedrag ook? Uiteraard.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:20:22 #202
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184463931
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Voor jou? Ongetwijfeld. Normaal respectvol gedrag ook? Uiteraard.
Ja, want jij bent ook zo respectvol naar anderen toe :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184463969
Maar je mag het nog een keer proberen uit te leggen hoor. Probeer te verklaren hoe fout het is dat een bedrijf in een commercial fout mannelijk sexisme aankaart en waarom ze dat niet mogen doen en zo. En hoe dat jou raakt.

Succes.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464013
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:20 schreef Interloper het volgende:

[..]

Ja, want jij bent ook zo respectvol naar anderen toe :')
Ik pas me graag aan aan mijn discussiepartner. Haalt de ruis weg.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464056
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niks moet je. Dat is de vrijheid die je hebt hier.

Dus ook dat gehuil over een 'sjw boodschap' van een commercieel bedrijf hoef je niet te doen, dat is echt jouw eigen keuze. Voor al die mensen die boos zijn op Gillette; de verontwaardiging, dat ben jij.

Dat ik die mensen uitlach is een bonus. Zonder dat vind ik wel iets anders om te kunnen lachen.
Boos nou nee. Gilette maakt zich belachelijk. En als afnemer ben ik verrast dat ik een spotje zie waar geen mesjes in voor komen :) Dat is zelfs lachwekkend. Dat noem ik geen reclame maar een correcte politieke boodschap die je verwacht van een postbus51.
pi_184464200
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Boos nou nee. Gilette maakt zich belachelijk. En als afnemer ben ik verrast dat ik een spotje zie waar geen mesjes in voor komen :) Dat is zelfs lachwekkend. Dat noem ik geen reclame maar een correcte politieke boodschap die je verwacht van een postbus51.
Dat mag, niks mis mee. Maar gewerkt heeft het wel. Het heeft Nike ook geen windeieren gelegd door een commercial met Colin Kaepernick te lanceren. Commercie hoeft idealisme niet altijd in de weg te staan. En wat is er mis met een goede boodschap brengen?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:31:21 #207
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184464270
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik pas me graag aan aan mijn discussiepartner. Haalt de ruis weg.
Wat ben je toch een grapjas. Ik wees je slechts op een denkfout en vervolgens ga je frusti zitten doen. Nou ja, ook goed hoor.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  Beste debater 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 22:33:16 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184464314
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:46 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nu toon je je dus een enorme hypocriet. De suggestie dat slechts een paar moslims goed zijn en de rest niet, is bijna net zo debiel als wat er in dit spotje beweerd wordt.

[..]

Mensen bewegen tot goed gedrag, lol. Dus dan vind je het geen probleem als ik tegen willekeurige moslims zou zeggen "probeer geen terrorist te zijn"? Want het is tenslotte goed advies! Hoe kun je nou tegen zo'n opmerking zijn, right?

"Sommige zwarte mensen kunnen zich seksueel in bedwang houden, maar de meesten niet! Wees beter!" :')

Iets zegt me dat jij mentaal en fysiek volledig zou kortsluiten wanneer iemand dat serieus zou beweren.
Jij voelt je serieus als man aangesproken door die scheermessenboer?

:')
Ik boycot Gillette al tijden, overigens... Als echte man groei ik een woeste baard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:34:37 #209
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184464346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij voelt je serieus als man aangesproken door die scheermessenboer?

:')
Nee.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184464376
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:31 schreef Interloper het volgende:

[..]

Wat ben je toch een grapjas. Ik wees je slechts op een denkfout en vervolgens ga je frusti zitten doen. Nou ja, ook goed hoor.
Dus toch geen zelfreflectie? Jammer heur...maar niet echt onverwacht.

Ik ga nu direct wachten op het volgende topic waar 'de man' van vandaag weer eens belegerd wordt. No rest for the wicked.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464405
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:34 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nee.
Jawel.

Want je ligt onder vuur. Althans, volgens jezelf.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464529
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat mag, niks mis mee. Maar gewerkt heeft het wel. Het heeft Nike ook geen windeieren gelegd door een commercial met Colin Kaepernick te lanceren. Commercie hoeft idealisme niet altijd in de weg te staan. En wat is er mis met een goede boodschap brengen?
Het zal wat worden zeg als iedere fabrikant zijn politieke correctheid in commercials gaat tonen. Nogmaals zij moeten hun product promoten in dit geval scheermesjes etc. Ook door dames trouwens gebruikt.

Denk je nu echt dat verkrachters etc zich laten beďnvloeden door die politiek correctheid van Gilette? :)
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:42:57 #213
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184464553
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Jawel.

Want je ligt onder vuur. Althans, volgens jezelf.
Nee, niet volgens mijzelf. Volgens jou. Ik ben geen blanke man.

Maar dat weerhoudt mij er niet van om slechte filmpjes en denkbeelden te bespreken.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  Beste debater 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 22:43:43 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184464577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:42 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nee, niet volgens mijzelf. Volgens jou. Ik ben geen blanke man.

Maar dat weerhoudt mij er niet van om slechte filmpjes en denkbeelden te bespreken.
Wat is precies concreet het foute denkbeeld van dit filmpje?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184464604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij voelt je serieus als man aangesproken door die scheermessenboer?

:')
Ik boycot Gillette al tijden, overigens... Als echte man groei ik een woeste baard.

En zo goed zijn die mesjes niet. Mijn partner had ze ooit gebruikt zonder mij in kennis te stellen. Zo bot als wat. Als man merk je dat meteen als iemand anders je mesjes leent. :)
  Beste debater 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 22:45:15 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184464611
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

En zo goed zijn die mesjes niet. Mijn partner had ze ooit gebruikt zonder mij in kennis te stellen. Zo bot als wat. Als man merk je dat meteen Als iemand anders je mesjes leent. :)
Ik ben Paul Breitner gegaan, geen gedoe meer met mesjes. Zit ook te denken aan van die hele ferme mutton chops.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184464637
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het zal wat worden zeg als iedere fabrikant zijn politieke correctheid in commercials gaat tonen. Nogmaals zij moeten hun product promoten in dit geval scheermesjes etc. Ook door dames trouwens gebruikt.

Denk je nu echt dat verkrachters etc zich laten beďnvloeden door die politiek correctheid van Gilette? :)
Serieus? Dat is de vraag die je stelt? Denk je nu echt dat verkrachters de doelgroep zijn van deze commercial?

Do you actually see how stupid that question is?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben Paul Breitner gegaan, geen gedoe meer met mesjes.
Ik sta er niet mee en mijn partner houd er ook niet van. Maar altijd nat geschoren. Tweede natuur geworden :)
pi_184464678
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:42 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nee, niet volgens mijzelf. Volgens jou. Ik ben geen blanke man.

Maar dat weerhoudt mij er niet van om slechte filmpjes en denkbeelden te bespreken.
Oh, identity politics. Dat verklaart een hoop.

Nou, succes met je bloeddruk dan maar _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464723
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Serieus? Dat is de vraag die je stelt? Denk je nu echt dat verkrachters de doelgroep zijn van deze commercial?

Do you actually see how stupid that question is?
Wie wil je wel bereiken dan? Iemand die zich al correct gedraagt? Iemand die op een normale manier met dames omgaat? Moet die die hele riedel nog eens te horen krijgen?

Als ik het niet snap dan is de boodschap nog slecht gebracht ook.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:52:41 #221
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184464771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat is precies concreet het foute denkbeeld van dit filmpje?
De implicatie dat de meeste (blanke) mannen slecht gedrag goedpraten en/of er medeplichtig aan zijn. Het idee dat de drang om te stoeien bij jongens onder hetzelfde kopje dient te worden geschaard als aanranding en pesten. Dat tweede is best ironisch, omdat de mensen die sneller en effectiever ingrijpen in dergelijke situaties doorgaans juist die stoeierige testosteron-types zijn.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  Beste debater 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 22:54:10 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184464802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:52 schreef Interloper het volgende:

[..]

De implicatie dat de meeste (blanke) mannen slecht gedrag goedpraten en/of er medeplichtig aan zijn. Het idee dat de drang om te stoeien bij jongens onder hetzelfde kopje dient te worden geschaard als aanranding en pesten. Dat tweede is best ironisch, omdat de mensen die sneller en effectiever ingrijpen in dergelijke situaties doorgaans juist die stoeierige testosteron-types zijn.
Dat zie jij allemaal terug in dat filmpje?

Wow.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184464810
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het zal wat worden zeg als iedere fabrikant zijn politieke correctheid in commercials gaat tonen. Nogmaals zij moeten hun product promoten in dit geval scheermesjes etc. Ook door dames trouwens gebruikt.

Denk je nu echt dat verkrachters etc zich laten beďnvloeden door die politiek correctheid van Gilette? :)
Ze tonen niet eens hun correctheid. Ze veinzen het alleen maar. Een bedrijf dat vrouwen relatief meer rekent voor hun producten, attack-adds maakt over andere scheermes-producenten, en aan price-fixing doet zou ik niet echt correct willen noemen.

Wat dit dus niets meer dan een marketing-trucje maakt.

Al vind ik de boodschap an sich helemaal prima.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184464849
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wie wil je wel bereiken dan? Iemand die zich al correct gedraagt? Iemand die op een normale manier met dames omgaat? Moet die die hele riedel nog eens te horen krijgen?

Als ik het niet snap dan is de boodschap nog slecht gebracht ook.
Een kleine boodschap dat men zich eens bedenkt voordat men sexistische bagger richting vrouwen gooit? Like, don't be a dick simply because you have one? Is dit echt te vreemd voor je?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:56:38 #225
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184464850
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, identity politics. Dat verklaart een hoop.

Nou, succes met je bloeddruk dan maar _O-
wat :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184464870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:52 schreef Interloper het volgende:

[..]

De implicatie dat de meeste (blanke) mannen slecht gedrag goedpraten en/of er medeplichtig aan zijn. Het idee dat de drang om te stoeien bij jongens onder hetzelfde kopje dient te worden geschaard als aanranding en pesten. Dat tweede is best ironisch, omdat de mensen die sneller en effectiever ingrijpen in dergelijke situaties doorgaans juist die stoeierige testosteron-types zijn.
Voor die laatste bewering mag je wel even wat wetenschappelijke onderbouwing geven, kerel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464891
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:56 schreef Interloper het volgende:

[..]

wat :')
Nou, dat.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:03:13 #228
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184464982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zie jij allemaal terug in dat filmpje?

Wow.
Het wordt letterlijk gezegd ("some men do") en getoond (etnische diversiteit beperkt zich grotendeels tot het vertoon van goed gedrag). En dat van dat stoeien spreekt eveneens voor zich, omdat het wordt gebruikt als voorbeeld van "schadelijk" gedrag.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184465023
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat mag, niks mis mee. Maar gewerkt heeft het wel. Het heeft Nike ook geen windeieren gelegd door een commercial met Colin Kaepernick te lanceren. Commercie hoeft idealisme niet altijd in de weg te staan. En wat is er mis met een goede boodschap brengen?


Die commercial werd in september gelanceerd, ik zie geen windeieren iig.
pi_184465060
Wat een kut reclame
  Beste debater 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 23:10:12 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184465159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:03 schreef Interloper het volgende:

[..]

Het wordt letterlijk gezegd ("some men do") en getoond (etnische diversiteit beperkt zich grotendeels tot het vertoon van goed gedrag). En dat van dat stoeien spreekt eveneens voor zich, omdat het wordt gebruikt als voorbeeld van "schadelijk" gedrag.
Ik heb stoeien altijd een achterlijke bezigheid gevonden... Waardevolle tijd die je beter kunt steken in goede boeken. Hopelijk kost me dit geen masculinity-punten. :'(
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184465202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:04 schreef Aquarii het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die commercial werd in september gelanceerd, ik zie geen windeieren iig.
Die commercial werd in september gelanceerd omdat dan de verkoop van sportkleding altijd zakt. Kijk naar andere merken.

Maar als jij met ontegenzeggelijk bewijs komt dat de daling kwam door die ene commercial neem ik m'n woorden terug.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184465207
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Een kleine boodschap dat men zich eens bedenkt voordat men sexistische bagger richting vrouwen gooit? Like, don't be a dick simply because you have one? Is dit echt te vreemd voor je?
Handtastelijkheden en sexistische opmerkingen worden vaak al onder verkrachting geschaard. Als ik een sexitische opmerking maak richting een collega en die doet aangifte ben ik nog niet jarig. Mensen die dit niet snappen zal Gilette toch nooit bereiken. Is het zo duidelijk genoeg voor je?

Die boodschap behoort thuis bij overheden, onderwijs en ouders. Niet bij een commercieel bedrijf. En nogmaals het zou wat worden als iedere leverancier met die politieke correctheid komt. Dan gaat het op lange termijn zeker al niet meer werken. Je kunt het vergelijken met die plaatjes op de pakjes sigaretten. Een roker kijkt er niet meer naar.

Op een gegeven moment worden mensen de boodschap zat. Misschien heb jij die boodschap nodig omdat je anders vergeet hoe je sociaal met mensen moet omgaan. Dat kan natuurlijk ook. Dan kan het schijnbaar niet vaak genoeg herhaald worden.
pi_184465227
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die commercial werd in september gelanceerd omdat dan de verkoop van sportkleding altijd zakt. Kijk naar andere merken.

Maar als jij met ontegenzeggelijk bewijs komt dat de daling kwam door die ene commercial neem ik m'n woorden terug.
Dat zeg ik niet, maar dat het Nike veel heeft opgeleverd is overdreven.
pi_184465323
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Handtastelijkheden en sexistische opmerkingen worden vaak al onder verkrachting geschaard. Als ik een sexitische opmerking maak richting een collega en die doet aangifte ben ik nog niet jarig. Mensen die dit niet snappen zal Gilette toch nooit bereiken. Is het zo duidelijk genoeg voor je?

Die boodschap behoort thuis bij overheden, onderwijs en ouders. Niet bij een commercieel bedrijf. En nogmaals het zou wat worden als iedere leverancier met die politieke correctheid komt. Dan gaat het op lange termijn zeker al niet meer werken. Je kunt het vergelijken met die plaatjes op de pakjes sigaretten. Een roker kijkt er niet meer naar.

Op een gegeven moment worden mensen de boodschap zat. Misschien heb jij die boodschap nodig omdat je anders vergeet hoe je sociaal met mensen moet omgaan. Dat kan natuurlijk ook. Dan kan het schijnbaar niet vaak genoeg herhaald worden.
Schijnbaar kan het voor mensen als jij niet vaak genoeg herhaald worden, gezien je eerste alinea...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:19:43 #236
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184465338
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb stoeien altijd een achterlijke bezigheid gevonden... Waardevolle tijd die je beter kunt steken in goede boeken. Hopelijk kost me dit geen masculinity-punten. :'(
Tja, er zijn wel meer dingen "achterlijk". Zoals klaverjassen en griesmeelpudding eten. Maar die horen niet allemaal thuis in het rijtje "seksuele intimidatie".
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184465357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:13 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar dat het Nike veel heeft opgeleverd is overdreven.
Misschien. Maar niet zo overdreven als het gehuil over deze commercial.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184465389
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:19 schreef Interloper het volgende:

[..]

Tja, er zijn wel meer dingen "achterlijk". Maar die horen niet allemaal thuis in het rijtje "seksuele intimidatie".
En dat is aan jou om te bepalen? En zo ja, vanwege vrije meningsuiting en bewegingsvrijheid, waarom mag Gillette dat niet?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:23:23 #239
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184465410
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En dat is aan jou om te bepalen? En zo ja, vanwege vrije meningsuiting en bewegingsvrijheid, waarom mag Gillette dat niet?
Wie zegt dat ze het niet mogen "bepalen"? :?
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184465454
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Misschien. Maar niet zo overdreven als het gehuil over deze commercial.
Ik neem die SJW-bullshit sowieso niet serieus, laat staan dat ik mij daar druk over ga maken.
Gilette laat zien waar ze voor (willen) staan, mensen hebben nu de keus of ze daar mee geassocieerd willen worden of niet. Persoonlijk denk ik niet dat deze commercial positief is voor de verkoop, maar de tijd zal het leren.
pi_184465486
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:23 schreef Interloper het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze het niet mogen "bepalen"? :?
Heel veel mensen, het is zelfs topicwaardig.

Ik wacht nog steeds op je wetenschappelijke onderbouwd bewijs over je 'stoeien' argument btw.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:28:31 #242
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_184465505
Goede reclames wel dat Gillette:


Beetje wispelturig. :P
pi_184465524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:25 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ik neem die SJW-bullshit sowieso niet serieus, laat staan dat ik mij daar druk over ga maken.
Gilette laat zien waar ze voor (willen) staan, mensen hebben nu de keus of ze daar mee geassocieerd willen worden of niet. Persoonlijk denk ik niet dat deze commercial positief is voor de verkoop, maar de tijd zal het leren.
Ik denk niet dat het op de lange termijn uit zal maken, het is marketing. Werkt het, gaan ze ermee door. Werkt het niet, slaan ze een andere weg in.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:31:20 #244
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_184465573
"Gillette laat zien waar ze voor willen staan"

Hilarisch!
pi_184465582
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het op de lange termijn uit zal maken, het is marketing. Werkt het, gaan ze ermee door. Werkt het niet, slaan ze een andere weg in.
Impliceer je hiermee dat het Gilette alleen te doen is om geld?
pi_184465670
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:31 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Impliceer je hiermee dat het Gilette alleen te doen is om geld?
Nee. Marketing is niet het een of het ander. Marketing gaat om wat werkt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:38:13 #247
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_184465692
Gillette boeit de boodschap natuurlijk niet zoveel.
Schijnbaar verkoopt dit - zelfs (of juist) met commotie - scheermesjes.

Als vrouwen aanranden sociaal goed had gelegen hadden ze daar een mooi promotie filmpje voor gemaakt.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:41:34 #248
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184465740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:19 schreef Interloper het volgende:

[..]

Tja, er zijn wel meer dingen "achterlijk". Zoals klaverjassen en griesmeelpudding eten. Maar die horen niet allemaal thuis in het rijtje "seksuele intimidatie".
Nou, griesmeelpudding...

Ik denk dat menig vrouw liever seksueel geďntimideerd wordt.
pi_184465765
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. Marketing is niet het een of het ander. Marketing gaat om wat werkt.
Soms weten bedrijven helemaal niet wat werkt en proberen ze gewoon wat.

Of hebben ze het adagium, negatieve publiciteit is ook publiciteit.
pi_184465808
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:28 schreef PluggieOD het volgende:
Goede reclames wel dat Gillette:
[ afbeelding ]

Beetje wispelturig. :P
Het was zeker te seksistisch geweest om 'Gilette' op de voorkant/venusheuvel te zetten?
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:58:39 #251
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184465995
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Heel veel mensen, het is zelfs topicwaardig.

Ik wacht nog steeds op je wetenschappelijke onderbouwd bewijs over je 'stoeien' argument btw.
Maar wie zegt dat het niet mag?
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184466037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:58 schreef Interloper het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat het niet mag?
Ik wacht nog steeds op je wetenschappelijke onderbouwd bewijs over je 'stoeien' argument btw.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184466175
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Schijnbaar kan het voor mensen als jij niet vaak genoeg herhaald worden, gezien je eerste alinea...
Doe je best zou ik zeggen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 07:07:06 #254
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184467448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:19 schreef ems. het volgende:
Slachtofferisme.
Ook wel ergernis over het slachtofferisme in de clip. Dat kinderen tegen ongezonde sociale pressie in bescherming worden genomen is prima, maar om nu te doen alsof volwassen vrouwen niet in staat zijn voor zichzelf op te komen? Danseressen, vrouwelijke werknemers, vrouwen op straat en op feestjes, het zijn kennelijk allemaal passieve slachtoffers die zwijgend de ogen neerslaan wanneer ze door "foute" mannen (uit "ons" giftige cultuurtje) worden geschoffeerd (onhandige flirtpogingen vallen daar blijkbaar ook onder) en door "goede" mannen (die dankzij Gillette het licht hebben gezien) beschermd moeten worden. Zo komt het tenminste op mij over.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 07:15:20 #255
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184467475
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Millenials houden juist wel van maatschappelijk bewuste bedrijven.
Ik heb als niet-millennial ook geen probleem met maatschappelijk bewuste bedrijven, maar déze commercial vind ik prekerig en moraliserend. Er zijn ook andere manieren om je maatschappelijke betrokkenheid te etaleren. Het is de toon die de muziek maakt.
  Eindredactie Games vrijdag 18 januari 2019 @ 07:45:33 #256
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184467666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:04 schreef Aquarii het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die commercial werd in september gelanceerd, ik zie geen windeieren iig.
als we toch een boekjaar pakken...

https://www.deaandeelhoud(...)treft-verwachtingen/

Winst is met 8 procent gestegen tegen, omzet met 10 procent. Winst per aandeel ook, in een jaar dat de Down Jones met verlies afsloot.

Nee, het ging slecht met Nike, bedrijfsmatig dan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_184468915
:) foutje.

[ Bericht 89% gewijzigd door Cherni op 18-01-2019 10:04:56 ]
pi_184469132
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 07:45 schreef Oscar. het volgende:

[..]

als we toch een boekjaar pakken...

https://www.deaandeelhoud(...)treft-verwachtingen/

Winst is met 8 procent gestegen tegen, omzet met 10 procent. Winst per aandeel ook, in een jaar dat de Down Jones met verlies afsloot.

Nee, het ging slecht met Nike, bedrijfsmatig dan.
Of dat aan die reclame ligt is moeilijk te bewijzen. Voor die tijd stonden ze als uitbuiters bekend vanwege de arbeidsvoorwaarden van hun werknemers in arme landen. Ja ja over moraal gesproken (kinderarbeid).

Starbucks en Pepsi trokken toch maar snel hun reclames in na de kritiek na het aansnijden van een maatschappelijk thema. En EA die spellenuitgever deed het ook al niet geweldig afgelopen jaar.

Er valt weinig te zeggen of Gilette nu enorme winst gaat maken omdat baardgroei in deze tijd een hype is.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:00:47 #259
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184470200
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:23 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je daar bij? Wat een domme vraag.
Raar antwoord na een relaas van jouw kant over hoe Gillette met deze reclame de blanke man wil ondermijnen.
Ook apart dat je enkel het eerste zinnetje pakt.

Ik blijf het gewoon bijzonder vinden dat deze reclame zo'n ophef oplevert, tot aan boycotts aan toe.
Dat terwijl imago aan product/merk verbinden een algemene manier van reclame maken is. Of dacht je dat axe echt opkwam voor de gewone man? Met hun 'you got something' strategie? Of Hugo boss (heb het opgezocht inmiddels) met hun 'be the man of today'?

Allemaal 'fatsoens' reclames, doodnormaal dus, maar dit is zo afschuwelijk ineens? En de grootste ophef gaat over de blanke man die aangevallen zou worden???? Want er waren ook blanke mannen in de daderrol?
Echt, is dit een mislukte klucht?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:22:41 #260
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_184470591
Het is niet de reclame op zich die triggert, maar de mensen die ermee aan de haal gaan. Vooral de SJW's van deze wereld zie je ineens overal opduiken met de vraag 'waarom ben je nu boos'.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:28:48 #261
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184470731
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:22 schreef mossad_agent het volgende:
Het is niet de reclame op zich die triggert, maar de mensen die ermee aan de haal gaan. Vooral de SJW's van deze wereld zie je ineens overal opduiken met de vraag 'waarom ben je nu boos'.
Dat kan alleen maar als je al getriggerd bent en boos doet.
Waarom ben je boos is een reactie op.

Je draait het lekker om, maar dit levert ophef op omdat mensen er boos over zijn. Niet omdat anderen zich afvragen waar die mensen nu zo boos over zijn.

Vind je werkelijk het voorgestelde 'juiste' gedrag zo erg?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:32:48 #262
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_184470819
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat kan alleen maar als je al getriggerd bent en boos doet.
Waarom ben je boos is een reactie op.

Je draait het lekker om, maar dit levert ophef op omdat mensen er boos over zijn. Niet omdat anderen zich afvragen waar die mensen nu zo boos over zijn.

Vind je werkelijk het voorgestelde 'juiste' gedrag zo erg?
Het gaat er mij meer om dat zij niet kunnen bepalen wat 'juist gedrag' is. Voor de meeste mensen zou dit juist gedrag kunnen zijn, vooral in Westerse landen. Maar in andere delen van de wereld gelden deze normen sowieso niet. Ik vind het vooral ook schijnheilig dat zo'n Gilette, die vooral bekend staat om zijn reclameuitingen met dames in strakke pakjes, nu ineens als 'voorvechter' van politieke correctheid gaan gedragen. (en ja, veranderen kan en mag maar dwing het mij niet zo op)
pi_184470850
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat kan alleen maar als je al getriggerd bent en boos doet.
Waarom ben je boos is een reactie op.

Je draait het lekker om, maar dit levert ophef op omdat mensen er boos over zijn. Niet omdat anderen zich afvragen waar die mensen nu zo boos over zijn.

Vind je werkelijk het voorgestelde 'juiste' gedrag zo erg?
De reclame is vooral walgelijk open deuren intrappen. Er is werkelijk vrijwel niemand die echt immoreel gedrag/handelen van jongens/mannen goedpraat in de vorm van: 'boys will be boys'..
pi_184471283
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De reclame is vooral walgelijk open deuren intrappen. Er is werkelijk vrijwel niemand die echt immoreel gedrag/handelen van jongens/mannen goedpraat in de vorm van: 'boys will be boys'..
Dat soort multinationals houden er een dubbele moraal op na. Spelen in op een hype. En gaan ervan uit dat slechte reclame ook reclame is en daarmee denken winst te halen.
  Eindredactie Games vrijdag 18 januari 2019 @ 11:56:27 #265
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184471313
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Of dat aan die reclame ligt is moeilijk te bewijzen. Voor die tijd stonden ze als uitbuiters bekend vanwege de arbeidsvoorwaarden van hun werknemers in arme landen. Ja ja over moraal gesproken (kinderarbeid).

Starbucks en Pepsi trokken toch maar snel hun reclames in na de kritiek na het aansnijden van een maatschappelijk thema. En EA die spellenuitgever deed het ook al niet geweldig afgelopen jaar.
hype is.
Starbucks: meer winst
PepsiCoi: meer winst
EA: BF5 ging kut, maar de uitkomsten uit de Ultimate Teams van NBA/NFL/FIFA maken zoveel goed. TERWIJL DAT JUIST SCHANDALIG IS!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_184471506
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:56 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Starbucks: meer winst
PepsiCoi: meer winst
EA: BF5 ging kut, maar de uitkomsten uit de Ultimate Teams van NBA/NFL/FIFA maken zoveel goed. TERWIJL DAT JUIST SCHANDALIG IS!
Mogelijk omdat ze de reclames Starbucks in 2015 en Pepsi in 2017 als ik het goed heb, hebben verwijderd na de ontstane ophef.

Of bedrijven winst maken door politieke thema's aan te halen is moeilijk te bewijzen. Er zijn ook ondernemers die ook winst maken zonder politieke thema's aan te halen.
  Eindredactie Games vrijdag 18 januari 2019 @ 13:07:14 #267
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184472581
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:06 schreef Cherni het volgende:

Of bedrijven winst maken door politieke thema's aan te halen is moeilijk te bewijzen. Er zijn ook ondernemers die ook winst maken zonder politieke thema's aan te halen.
Dat hoeft ook niemand te bewijzen. Reclame werkt zolang er meer winst wordt gemaakt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_184472939
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De reclame is vooral walgelijk open deuren intrappen. Er is werkelijk vrijwel niemand die echt immoreel gedrag/handelen van jongens/mannen goedpraat in de vorm van: 'boys will be boys'..
De reacties op Trumps 'locker room talk' vergeten?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184473073
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik zie de waardeloze reclame helemaal niet als ontmand. Dat jij mijn opmerking niet als grap ziet zegt al meer dan genoeg.

Het punt is dat we steeds meer verzanden in die waanzin die juist meer polarisatie teweeg brengt. Die overdreven correctheid die zelfs tot reclames gaan doordringen waarbij zelfs de geschiedenis word verdraaid.

Reclames zijn ervoor om producten te verkopen. Niet om maatschappelijke problemen op te lossen als die er al zijn op dit gebied.
Het is jammer dat je zo'n gigantische plaat voor je kop hebt en denkt dat fluitende bouwvakkers het probleem zijn. :')

Hoewel zeer irritant, is dat duidelijk niet het probleem.
pi_184473090
Het gaat rap bergafwaarts binnen de huidige westerse samenleving
I will do what i must !!
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:51:01 #271
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184473242
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:39 schreef Myrr het volgende:

[..]

Het is jammer dat je zo'n gigantische plaat voor je kop hebt en denkt dat fluitende bouwvakkers het probleem zijn. :')

Hoewel zeer irritant, is dat duidelijk niet het probleem.
Seksuele intimidatie en handtastelijkheden zijn echte problemen, en die worden ook wel even aangestipt, maar de commercial suggereert daarnaast dat je als man ook andere mannen moet corrigeren (kennelijk kunnen vrouwen dat niet) als ze onhandige versierpogingen dreigen te ondernemen. Dat lijkt me toch lichtelijk overdreven.
pi_184473420
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Seksuele intimidatie en handtastelijkheden zijn echte problemen, en die worden ook wel even aangestipt, maar de commercial suggereert daarnaast dat je als man ook andere mannen moet corrigeren (kennelijk kunnen vrouwen dat niet) als ze onhandige versierpogingen dreigen te ondernemen. Dat lijkt me toch lichtelijk overdreven.
Licht eraan. Er zijn al best wat mannen uit tenten gezet door andere mannen omdat ze niet ophielden te stangen tijdens het uitgaan.

"Moet ik ze eruit zetten?"
"Ja, ze houden niet echt op nee."

Donedeal. _O_ Van mij mag dat vaker gebeuren. Meisjes worden al vanaf hun 13e lastig gevallen voor (veel oudere) mannen. Het is best wel prima als een een van hun vrienden ze er dan op wijst dat dat compleet debiel is.

Ik werd een keer achtervolgd door een auto terwijl ik met mijn 10 dagen jonge baby liep in de schemer. Zijn vriend corrigeerde hem toen ook. Ook zoiets toen ik flink zwanger was, maar toen was het een vrouw die begon te flippen tegen ze.

Niets mis met een beetje back-up. Niet iedereen stopt na een sneer van de lastig gevallen persoon en op sommige momenten voel je je gewoon meer kwetsbaar en kun je zelf niet tegen ze gaan flippen omdat je niets uit wil/ kunt lokken op dat moment.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 14:04:32 ]
pi_184473487
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:02 schreef Myrr het volgende:

[..]

Licht eraan. Er zijn al best wat mannen uit tenten gezet door andere mannen omdat ze niet ophielden te stangen tijdens het uitgaan.

"Moet ik ze eruit zetten?"
"Ja, ze houden niet echt op nee."

Donedeal. _O_ Van mij mag dat vaker gebeuren. Meisjes worden al vanaf hun 13e lastig gevallen voor (veel oudere) mannen. Het is best wel prima als een een van hun vrienden ze er dan op wijst dat dat compleet debiel is.

Ik werd een keer achtervolgd door een auto terwijl ik met mijn 10 dagen jonge baby liep in de schemer. Zijn vriend corrigeerde hem toen ook. Ook zoiets toen ik flink zwanger was, maar toen was het een vrouw die begon te flippen tegen ze.

Niets mis met een beetje back-up. Niet iedereen stopt na een sneer van de lastig gevallen persoon en op sommige momenten voel je je gewoon meer kwetsbaar en kun je zelf niet tegen ze gaan flippen omdat je niets uit wil/ kunt lokken op dat moment.
Helemaal mee eens, omstanders zouden er best wat van kunnen zeggen als iemand niet stopt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:26:51 #274
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184473797
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:02 schreef Myrr het volgende:

[..]

Licht eraan. Er zijn al best wat mannen uit tenten gezet door andere mannen omdat ze niet ophielden te stangen tijdens het uitgaan.

"Moet ik ze eruit zetten?"
"Ja, ze houden niet echt op nee."

Donedeal. _O_ Van mij mag dat vaker gebeuren. Meisjes worden al vanaf hun 13e lastig gevallen voor (veel oudere) mannen. Het is best wel prima als een een van hun vrienden ze er dan op wijst dat dat compleet debiel is.

Ik werd een keer achtervolgd door een auto terwijl ik met mijn 10 dagen jonge baby liep in de schemer. Zijn vriend corrigeerde hem toen ook. Ook zoiets toen ik flink zwanger was, maar toen was het een vrouw die begon te flippen tegen ze.

Niets mis met een beetje back-up. Niet iedereen stopt na een sneer van de lastig gevallen persoon en op sommige momenten voel je je gewoon meer kwetsbaar en kun je zelf niet tegen ze gaan flippen omdat je niets uit wil/ kunt lokken op dat moment.
Ja, natuurlijk, maar het benaderen van 13-jarigen, het hinderlijk volgen van eenzame vrouwen in het halfduister en het blijven aandringen na een afwijzing vind ik ook wel zaken van een ander kaliber dan wat ik in de clip zie: een kerel (type nerd) die tegen een volwassen vrouw iets als "hey, sweetie" zegt en één die achter een andere volwassen vrouw wil aanlopen, beiden kennelijk met de bedoeling haar te versieren. Kansloos gedrag waarschijnlijk, maar om nu de suggestie te wekken dat alleen al de poging tot het initiëren van contact een morele misstap is, gaat me te ver. Maar misschien heb ik de boodschap verkeerd begrepen.
pi_184474165
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, omstanders zouden er best wat van kunnen zeggen als iemand niet stopt.
Tja laat dit nu het probleem zijn. Maar daar ga ik verder niet op in want dan begeef ik mij op glad ijs.

Ook Gilette zal daar weinig aan veranderen. Het is een commercieel bedrijf dat inspeelt op de hype en nog slecht ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 18-01-2019 14:56:57 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:50:49 #276
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184474183
Gilette is geen bedrijf. Het is een merk dat eigendom is van Procter & Gamble.

https://en.wikipedia.org/wiki/Procter_%26_Gamble

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Procter_%26_Gamble_brands
pi_184474210
Gaat het nou nog over deze gekkigheid. Het houdt de gemoederen wel bezig.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:29:42 #278
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184474926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:15 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik kan het wel onderbouwen ja. :)
Doe maar dan. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:33:03 #279
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184475001
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:51 schreef Iblardi het volgende:

Seksuele intimidatie en handtastelijkheden zijn echte problemen, en die worden ook wel even aangestipt, maar de commercial suggereert daarnaast dat je als man ook andere mannen moet corrigeren (kennelijk kunnen vrouwen dat niet) als ze onhandige versierpogingen dreigen te ondernemen. Dat lijkt me toch lichtelijk overdreven.
Als het echte problemen zijn, waarom zou jij je vrienden/kennissen daar dan niet op kunnen wijzen? Ben je bang dat je dan niet stoer bent, of zo? Of ben je bang dat ze dan je vriend niet meer willen zijn?

Ik denk dat het effect veel groter is als wij elkaar er op aanspreken, dan als een vrouw 'nee' zegt. Dat is natuurlijk heel triest, maar wel de realiteit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:37:24 #280
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184475083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als het echte problemen zijn, waarom zou jij je vrienden/kennissen daar dan niet op kunnen wijzen? Ben je bang dat je dan niet stoer bent, of zo? Of ben je bang dat ze dan je vriend niet meer willen zijn?

Ik denk dat het effect veel groter is als wij elkaar er op aanspreken, dan als een vrouw 'nee' zegt. Dat is natuurlijk heel triest, maar wel de realiteit.
Volgens mij heb je mijn bijdrage niet goed gelezen, want het ging me juist niet om die echte problemen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:47:16 #281
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184475237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:37 schreef Iblardi het volgende:

Volgens mij heb je mijn bijdrage niet goed gelezen, want het ging me juist niet om die echte problemen.
Een vrouw op straat achternalopen (voorbeeld uit het filmpje) is geen onhandige versierpoging.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:51:15 #282
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184475291
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een vrouw op straat achternalopen (voorbeeld uit het filmpje) is geen onhandige versierpoging.
Omdat hij op haar afloopt? Ja, hij komt van achteren omdat ze langsliep, maar dat is toch niet per definitie intimideren of stalken?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:54:18 #283
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184475342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Omdat hij op haar afloopt? Ja, hij komt van achteren omdat ze langsliep, maar dat is toch niet per definitie intimideren of stalken?
Is niet aan jou om te bepalen. Als de dame in kwestie het vervelend vindt, gewoon niet doen. En omdat je dat niet weet, gewoon niet doen. Maar het lijkt wel alsof sommige mannen het als een soort grondrecht zien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:07:42 #284
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184475579
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is niet aan jou om te bepalen. Als de dame in kwestie het vervelend vindt, gewoon niet doen. En omdat je dat niet weet, gewoon niet doen. Maar het lijkt wel alsof sommige mannen het als een soort grondrecht zien.
Mensen, M/V, proberen weleens wat. Zolang ze hun handen thuishouden, niet schelden, en niet aandringen als ze worden afgewezen, zie ik het probleem niet zo.

En ter verduidelijking, omdat je het steeds persoonlijk probeert te maken: ik ben het ermee eens dat de dreiging die van al te dominant mannetjesgedrag kan uitgaan absoluut niet moet worden gebagatelliseerd, maar om nu meteen elke niet-al-te-subtiele poging tot het tonen van interesse als een soort halve aanranding voor te stellen vind ik weer het andere uiterste.
pi_184475647
Blijkbaar is Gilette tegenwoordig géén bedrijf meer wat scheermesjes verkoopt; ze zijn een beweging die mannen uitlegt hoe ze zich moeten gedragen. Forbes heeft een artikel waarin men deze campagne helemaal afkraakt:
https://www.forbes.com/si(...)d-campaign-is-toxic/

Quote:
Pankaj Bhalla, Gillette’s North American brand director is quoted by CNN as saying "We expected debate. Actually a discussion is necessary. If we don't discuss and don't talk about it, I don't think real change will happen.” It is not difficult to see how many men would find it presumptuous of Gillette to portray itself as a leader or role mode in masculinity, as opposed to influential others in their own lives such as clergy, fathers, mothers, and teachers. Moreover, many men would argue that there is no "debate" over the morality of the behaviors depicted in ad.

Dit artikel vat de argumenten tegen dit filmpje goed samen:
- Je bent volstrekt ongeloofwaardig als bedrijf, als je je opwerpt als morele autoriteit.
- Politiek beladen termen, zoals toxic masculinity, zijn zeer gevaarlijk, die roepen heel veel negatieve emoties op. En als het filmpje door een feministe gemaakt is, dan bevestigt dat alleen maar de negatieve indruk. Link naar meer info over de maakster:
https://www.dailymail.co.(...)-masculinity-ad.html
pi_184475739
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Raar antwoord na een relaas van jouw kant over hoe Gillette met deze reclame de blanke man wil ondermijnen.
Ook apart dat je enkel het eerste zinnetje pakt.
Het gaat natuurlijk niet om de directe invloed op de (individuele blanke) kijker maar om de gefabriceerde associatie en de invloed op de langere termijn (volgende generaties) na barrages van dit soort propaganda.

quote:
En de grootste ophef gaat over de blanke man die aangevallen zou worden???? Want er waren ook blanke mannen in de daderrol?
Echt, is dit een mislukte klucht?
Het is belangrijk om te begrijpen dat in de reclamewereld huidskleur en geslacht frame per frame vooraf bepaald worden. Er waren niet 'ook' blanke mannen, het waren (op volgens mij één uitzondering na) enkel blanke mannen in de daderrol tegenover enkel de niet-blanke mannen in de heldenrol. Dat is géén toeval.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 16:17:50 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:18:13 #287
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184475754
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:07 schreef Iblardi het volgende:
... zie ik het probleem niet zo.
En dat is precies het probleem.

quote:
En ter verduidelijking, omdat je het steeds persoonlijk probeert te maken: ik ben het ermee eens dat de dreiging die van al te dominant mannetjesgedrag kan uitgaan absoluut niet moet worden gebagatelliseerd, maar om nu meteen elke niet-al-te-subtiele poging tot het tonen van interesse als een soort halve aanranding voor te stellen vind ik weer het andere uiterste.
Als jij in een uitgaansgelegenheid bent en je maakt oogcontact en je denkt te zien dat er wel interesse is, prima. Maar om zo maar achter een vrouw aan te lopen op straat, omdat je geil bent, vind ik gewoon niet ok. Ook niet als jij overdreven taalgebruik zoals 'aanranding' er bij sleept.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:20:31 #288
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184475797
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:12 schreef drexciya het volgende:
Blijkbaar is Gilette tegenwoordig géén bedrijf meer wat scheermesjes verkoopt; ze zijn een beweging die mannen uitlegt hoe ze zich moeten gedragen. Forbes heeft een artikel waarin men deze campagne helemaal afkraakt:
https://www.forbes.com/si(...)d-campaign-is-toxic/
Lekker belangrijk wat Forbes er van vindt. :)
Jij hebt de mening van anderen nodig om een mening te vormen?

Persoonlijk boeit het mij niet, wie de boodschap brengt. Het is een goede boodschap en die naast je neerleggen alleen maar omdat het van een commercieel bedrijf komt, is een zwaktebod.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184475804
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:50 schreef Jellereppe het volgende:
Gilette is geen bedrijf. Het is een merk dat eigendom is van Procter & Gamble.

https://en.wikipedia.org/wiki/Procter_%26_Gamble

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Procter_%26_Gamble_brands
Women forced to work long hours under the threat of having their pay cut, paid below minimum wage - earning as little as US$2.50 a day in extreme cases - and kept in insecure employment without pensions or health insurance,
Children as young as eight doing hazardous, hard physical work, sometimes dropping out of school to help their parents on the plantation,
Workers suffering severe injuries from paraquat, an acutely toxic chemical still used in the plantations despite being banned in the EU and by Wilmar itself,
Workers being made to work outdoors without adequate safety equipment despite the risks of respiratory damage from hazardous levels of pollution caused by forest fires during August to October 2015,
Workers having to work long hours to meet ridiculously high targets, some of which involve highly physically demanding tasks such as operating heavy manual equipment to cut fruit from trees 20 meters tall. Attempting to meet targets can leave workers in significant physical pain, and they also face a range of penalties for things like not picking up palm fruits on the ground and picking unripe fruit.

https://www.amnesty.org/e(...)d-and-forced-labour/
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:22:39 #290
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184475849
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:20 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Women forced to work long hours under the threat of having their pay cut, paid below minimum wage - earning as little as US$2.50 a day in extreme cases - and kept in insecure employment without pensions or health insurance,
Children as young as eight doing hazardous, hard physical work, sometimes dropping out of school to help their parents on the plantation,
Workers suffering severe injuries from paraquat, an acutely toxic chemical still used in the plantations despite being banned in the EU and by Wilmar itself,
Workers being made to work outdoors without adequate safety equipment despite the risks of respiratory damage from hazardous levels of pollution caused by forest fires during August to October 2015,
Workers having to work long hours to meet ridiculously high targets, some of which involve highly physically demanding tasks such as operating heavy manual equipment to cut fruit from trees 20 meters tall. Attempting to meet targets can leave workers in significant physical pain, and they also face a range of penalties for things like not picking up palm fruits on the ground and picking unripe fruit.

https://www.amnesty.org/e(...)d-and-forced-labour/
En sinds jij dit weet heb jij geen produkten van Unilever, Nestlé, Procter & Gamble meer gekocht? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184475852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Persoonlijk boeit het mij niet, wie de boodschap brengt.
Het kan belangrijk of op zijn minst handig zijn om de intentie te begrijpen.
pi_184475940
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En sinds jij dit weet heb jij geen produkten van Unilever, Nestlé, Procter & Gamble meer gekocht? :)
Ik heb vandaag nog geen boodschappen gedaan. Maar al zal ik wel hun producten aanschaffen, mij zal je daarmee nog niet van soortgelijke hypocrisie kunnen betichten....
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:34:12 #293
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184476020
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:22 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het kan belangrijk of op zijn minst handig zijn om de intentie te begrijpen.
Als de boodschap ok is, waarom?

Maakt niet uit wat de intentie van Gillette is, ik ga er niet meer of minder scheermesjes door kopen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184476025
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De reacties op Trumps 'locker room talk' vergeten?
Ohja, uitspraken. Zo errugggg
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:34:58 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184476027
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:28 schreef EipNiC het volgende:

Maar al zal ik wel hun producten aanschaffen, mij zal je daarmee nog niet van soortgelijke hypocrisie kunnen betichten....
Welke 'soortgelijke' hypocrisie bedoel je nu?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184476034
Surprise surprise; Agency that Made Gillette’s Woke, Anti-Man Ad Filled with Radical Feminists, Anti-Trumpers

But while supporters say it is only attempting to show men how to “be better” and has nothing to do with being politically correct, the director of the video, Australian Kim Gehrig, has a well-established record of left-wing activism, according to the Daily Mail.

quote:
Meet the VERY woke women (and their eye-popping campaigns) behind Gillette's controversial 'toxic masculinity' ad
https://www.dailymail.co.(...)-masculinity-ad.html
pi_184476052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welke 'soortgelijke' hypocrisie bedoel je nu?
Die van een morele boodschap hier en een kinderslaafje daar. Zo van: wees lief tegen vrouwen, terwijl je in een Indonesisch dorpje vrouwen uitbuit alsof het negers in 1750 zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 16:37:14 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:36:55 #298
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184476062
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem.

[..]

Als jij in een uitgaansgelegenheid bent en je maakt oogcontact en je denkt te zien dat er wel interesse is, prima. Maar om zo maar achter een vrouw aan te lopen op straat, omdat je geil bent, vind ik gewoon niet ok. Ook niet als jij overdreven taalgebruik zoals 'aanranding' er bij sleept.
Andere mensen doen dingen anders dan jij of ik. Ikzelf ben van nature juist geneigd om in sociale situaties een beetje in mijn schulp te kruipen omdat ik mij erg sterk bewust ben van eventuele negatieve gevolgen van verkeerde communicatie, maar ik kan me voorstellen hoe dat voor anderen anders werkt, en ik weet niet of het zo goed zou zijn als de maatschappij dat wat meer extraverte, maar in wezen onschuldige gedrag van sommige overenthousiaste mensen (ook al is het dan soms wat irritant) als onacceptabel gaat bestempelen. Laat ze toch, denk ik dan, zolang ze maar beseffen dat "nee" ook echt "nee" is en zich daar vervolgens ook aan conformeren - want zodra zo'n duidelijk aangegeven persoonlijke grens wordt genegeerd houdt het gedrag natuurlijk op onschuldig te zijn.
pi_184476099
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als de boodschap ok is, waarom?

Maakt niet uit wat de intentie van Gillette is, ik ga er niet meer of minder scheermesjes door kopen.
Omdat een boodschap cheap en de intentie wezenlijk is: waar het om draait en op neerkomt. Maar als jij je met een blinddoek het bos in wilt laten sturen, ga je vrolijke gang.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:40:12 #300
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184476105
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:36 schreef EipNiC het volgende:

Die van een morele boodschap hier en een kinderslaafje daar.
Als jij hun produkten koopt, ben je natuurlijk net zo hypocriet. :)

Overigens komen we dan in de eeuwige discussie terecht: willen de 'slaven' dan liever dat de palmolie niet meer geproduceerd moet worden? Want dan hebben ze geen inkomsten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184476127
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jij hun produkten koopt, ben je natuurlijk net zo hypocriet. :)

Overigens komen we dan in de eeuwige discussie terecht: willen de 'slaven' dan liever dat de palmolie niet meer geproduceerd moet worden? Want dan hebben ze geen inkomsten.
Volgens mij begrijp je niet wat hypocrisie betekent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')