abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:36:28 #26
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184451052
Belachelijk dit. Je mag als organisatie toch zelf bepalen wie je aanneemt? Je gaat toch niet met een checklist zitten: eentje met een bruine kleur, een gele, een homo, iemand die aan BDSM doet, iemand met een beugel, iemand met sproeten... :')

Mensen die menen dat ze gediscrimineerd worden kunnen ook prima een eigen bedrijf starten. En dan neem je alleen mensen met een kleurtje in dienst. Dat zie je ook bij Islamitische autodealers of Surinaamse restaurants, daar werken dan weer geen blanken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:37:31 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184451062
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Anoniem solliciteren helpt toch niet

En maar blijven drammen, niet kijken naar de kwaliteit maar kijken naar huidskleur, afkomst en geslacht. Wie discrimineert er nou?
Dat ook inderdaad, bij kleurenblinde sollicitaties blijkt dat blanke mannen het beste scoren. _O- Toen ik dat destijds las rolde ik van mijn stoel van het lachen.
pi_184451106
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad, bij kleurenblinde sollicitaties blijkt dat blanke mannen het beste scoren. _O- Toen ik dat destijds las rolde ik van mijn stoel van het lachen.
Dat is gewoon meta-racisme.
pi_184451512
Amsterdam straks maar naar Engeland en Schotland, Wales en Ierland naar Nederland toe na de Brexit. :P
pi_184451759
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:58 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze in Amsterdam een afspiegeling van de Amsterdamse samenleving willen hebben en niet een afspiegeling van de Nederlandse. ;)
Dat lijkt mij ook ja. Anders zit je daar met maar één zwarte die plat Tukkers praat omdat hij geadopteerd is.

Maar het is wel vaker zo dat mensen beweren dat bijvoorbeeld de 2e kamer geen afspiegeling van de samenleving is terwijl de allochtonen juist oververtegenwoordigd zijn als je heel Nederland neemt en niet alleen Holland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 januari 2019 @ 11:52:58 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184452106
Linkspopulistisch bestuur doet linkspopulistische actie en gooit er nog een discriminerend sausje overheen. Ik durf dit bijna geen nieuws meer te noemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:03:55 #32
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184453899
Bij ''afspiegeling van de samenleving'' denk ik eerder aan mensen proportioneel vertegenwoordigd in de zin van opleiding, cultuur, locatie qua provincie. Dat vind ik diversiteit.

Het zijn de identiteitsracisten die blijven doorzagen over irrelevante zaken als huidskleur, wat je in je broekje hebt en wat je in andermans broekje graag vastpakt.
pi_184455259
Zal vast alleen/vooral gelden voor baantjes waar voornamelijk hoogopgeleide blanke mannen werkzaam zijn. Denk niet dat er geklaagd gaat worden over een zorginstelling die een arbeidsverhouding heeft van 90% vrouw 10% man, of een Turkse eettent waar geen blanke mensen rondlopen.
pi_184455277
Minder banen voor de inheemse bevolking dus. -O-
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184455574
Het persbericht van Amsterdam is doordrenkt van politiek-correcte prietpraat en modetermen als "inclusief". Er wordt gedaan alsof bedrijven alleen maar goed bezig zijn als er een afspiegeling van de Nederlandse samenleving werkt. Dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.

Wanneer uitzendbureaus (of hun opdrachtgevers) actief een bepaalde groep mensen weren, dan is er sprake van discriminatie. Dat moet je zeker aanpakken. Maar commerciële bedrijven die hun eigen mensen werven, moeten gewoon kiezen voor de beste kandidaat. Iemand moet worden aangenomen vanwege zijn of haar cv, werkervaring, opleiding en capaciteiten. Niet vanwege zijn of haar huidskleur, geaardheid of beperking.

Degenen die het hardst discriminatie roepen, zijn de eersten die zich er zelf schuldig aan gaan maken. Ze gaan mensen op basis van bepaalde kenmerken aannemen; ze gaan mensen een voorkeursbehandeling geven, terwijl er andere kandidaten zijn die beter gekwalificeerd zijn voor de functie. Die kandidaten worden actief benadeeld omdat een minder geschikte persoon de baan moet krijgen.

Deze mentaliteit sijpelt trouwens steeds verder door in de samenleving. Zie ook het idiote initiatief "Female2020", waarbij 50 procent van de optredens in concertzalen door vrouwen wordt verzorgd. Idem voor het bizarre initiatief om meer vrouwen in de Top 2000 te stemmen; eerder was er al iets soortgelijks voor "black music", of zoals het anno nu heet: muziek door "mensen van kleur".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')