abonnement Unibet Coolblue
pi_184438916
Hi,

Recentelijk heb ik gesolliciteerd naar de functie advocaat-stagiaire bij een topadvocatenkantoor en nu heb ik binnenkort een gesprek met twee partners. Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd en heb twee stages gelopen (waaronder bij het kantoor waar ik nu heb gesolliciteerd). Ik knijp 'm alleen een beetje voor het gesprek met deze partners.. Heeft iemand - die in hetzelfde of vergelijkbaar schuitje heeft gezeten - enkele tips ter voorbereiding? Ik wil deze baan echt heul, heul, heul, HEUL erg graag, dus ik wil mij zo goed mogelijk voorbereiden.

Ik heb begrepen dat zij aan de hand van een case interview naar mijn "vakinhoudelijke kennis" en probleemoplossend vermogen zullen gaan kijken. Wat kan ik me hier zoal bij voorstellen? Alle tips/do's en dont's zijn welkom.

Alvast bedankt! :)
pi_184438987
Bij een rechtenstudie doe je toch niks anders dan cases?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184440012
Kijk eens op www.hetgrotegesprek.nl. Vind je handige tips over procedure en gesprekken bij een aantal belangrijke (Zuidas) kantoren. Succes!
pi_184454994
Ik heb ooit een gratis assessment- en solicitatietraining voor juristen gevolgd bij een financieel adviesbureau. Was een stukje promotie van hun financiele diensten natuurlijk, maar ik vond het erg nuttig. Vraag me niet wat er allemaal op het programma stond, is 13 jaar geleden...
pi_184561412
Ik ben wel benieuwd hoe het ging, TS!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 22:51:17 #6
165633 eriksd
The grand facade...
pi_184562924
Wat is een topadvocatenkantoor? Zo'n zuidasfabriek waar advocaat-stagiaires met pijn en moeite hun procespunten halen omdat ze te weinig in rechte optreden? :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_184574976
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:51 schreef eriksd het volgende:
Wat is een topadvocatenkantoor? Zo'n zuidasfabriek waar advocaat-stagiaires met pijn en moeite hun procespunten halen omdat ze te weinig in rechte optreden? :{
Ja, en waar de partners een miljoen per jaar binnentrekken en de advocaat-stagiaires zo gemotiveerd zijn dat ze tot in de nacht voor je werken. Jaloers?
  donderdag 24 januari 2019 @ 07:41:53 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_184587047
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:11 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ja, en waar de partners een miljoen per jaar binnentrekken en de advocaat-stagiaires zo gemotiveerd zijn dat ze tot in de nacht voor je werken. Jaloers?
Neuh.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_184587064
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:51 schreef DoubleDip het volgende:
Kijk eens op www.hetgrotegesprek.nl. Vind je handige tips over procedure en gesprekken bij een aantal belangrijke (Zuidas) kantoren. Succes!
Die site doet het niet?
pi_184587628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:51 schreef eriksd het volgende:
Wat is een topadvocatenkantoor? Zo'n zuidasfabriek waar advocaat-stagiaires met pijn en moeite hun procespunten halen omdat ze te weinig in rechte optreden? :{
En waar ze tien stagiaires aannemen om er uiteindelijk één over te houden. Zodat die stagiaires tijdens de afvalrace elkaar voortdurend verkeerde informatie toespelen om de ander af te laten gaan ?
pi_184588823
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:51 schreef eriksd het volgende:
Wat is een topadvocatenkantoor? Zo'n zuidasfabriek waar advocaat-stagiaires met pijn en moeite hun procespunten halen omdat ze te weinig in rechte optreden? :{
Haha.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:11 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ja, en waar de partners een miljoen per jaar binnentrekken en de advocaat-stagiaires zo gemotiveerd zijn dat ze tot in de nacht voor je werken. Jaloers?
Je zou je hier maar voor laten gebruiken :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:22:47 #12
483570 Peetweetbeet_uhr
Ik heb altijd gelijk
pi_184588915
Een paar tips:
* zorg dat je helemaal tip top gekleed bent (voor mannen inclusief stropdas)
* laat je pak stomen, zodat je niet onbewust stinkt
* check de Linkedin profielen van de mensen waar je een gesprek mee gaat hebben een paar dagne voorafgaand aan het gesprek en zorg ervoor dat ze dat kunnen zien (check je settings)
* zorg voor een mooie leren map met een schrijfblok erin
* bereid van tevoren vragen (google wat voor vragen je goed kunt stellen)
pi_184591788
Ze heeft er al stage gelopen, dus ze kent de partners waarschijnlijk.

Stop pissing on her parade, zij wil het graag en voor sommige mensen is een zuidaskantoor een goede keuze.
pi_184645630
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:39 schreef tjeempie93 het volgende:
Hi,

Recentelijk heb ik gesolliciteerd naar de functie advocaat-stagiaire bij een topadvocatenkantoor en nu heb ik binnenkort een gesprek met twee partners. Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd en heb twee stages gelopen (waaronder bij het kantoor waar ik nu heb gesolliciteerd). Ik knijp 'm alleen een beetje voor het gesprek met deze partners.. Heeft iemand - die in hetzelfde of vergelijkbaar schuitje heeft gezeten - enkele tips ter voorbereiding? Ik wil deze baan echt heul, heul, heul, HEUL erg graag, dus ik wil mij zo goed mogelijk voorbereiden.

Ik heb begrepen dat zij aan de hand van een case interview naar mijn "vakinhoudelijke kennis" en probleemoplossend vermogen zullen gaan kijken. Wat kan ik me hier zoal bij voorstellen? Alle tips/do's en dont's zijn welkom.

Alvast bedankt! :)
Hoe is het gegaan?
pi_184734321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:39 schreef tjeempie93 het volgende:
Hi,

Recentelijk heb ik gesolliciteerd naar de functie advocaat-stagiaire bij een topadvocatenkantoor en nu heb ik binnenkort een gesprek met twee partners. Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd en heb twee stages gelopen (waaronder bij het kantoor waar ik nu heb gesolliciteerd). Ik knijp 'm alleen een beetje voor het gesprek met deze partners.. Heeft iemand - die in hetzelfde of vergelijkbaar schuitje heeft gezeten - enkele tips ter voorbereiding? Ik wil deze baan echt heul, heul, heul, HEUL erg graag, dus ik wil mij zo goed mogelijk voorbereiden.

Ik heb begrepen dat zij aan de hand van een case interview naar mijn "vakinhoudelijke kennis" en probleemoplossend vermogen zullen gaan kijken. Wat kan ik me hier zoal bij voorstellen? Alle tips/do's en dont's zijn welkom.

Alvast bedankt! :)
Hoe ging het?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')