abonnement Unibet Coolblue
pi_184441048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:38 schreef Hamzoef het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit om veel kosten gaat. Dat ze daar de moeite voor doen zeg.
Ja, meer dan ¤100 zou het niet mogen kosten lijkt me, als het aan de kraan ligt.
Als je het zelf doet wss ¤25.

Wordt helemaal lachen als er gewoon lucht in zit.

Maar je houdt toch altijd kans op een probleem, je expansievat kan ook morgen lek zijn, inbouwapparaat kan er mee stoppen. Het is nu eenmaal geen nieuwe woning.
pi_184441078
Onbruikbare woning is onzin natuurlijk.

Als alle andere radiatoren het wel gewoon doen, heeft hij als dat zijn standpunt is, geen poot om op te staan.

Hij heeft er blijkbaar ook voor getekend eigenlijk af te zien van klagen bij verborgen gebreken, tenminste zo lees ik het?

Laat hem maar komen met die verdere stappen, je kan later in dat proces altijd nog het een en ander aanbieden als je eigen RBS adviseert dat het bijv. verstandiger is de kosten van een loodgieter te betalen of weet ik het.
pi_184441155
zeg dat je op de dagvaarding wacht en negeer het verder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184441225
Sowieso, mensen die verwarming op hun slaapkamer aandoen. :')
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:00:25 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184441468
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:33 schreef koemleit het volgende:

[..]

dat is een standaard bepaling in zowat elk koopcontract geloof ik.
lijkt me vrij sterk. Zo kan je wel heel een eenvoudig van een brak huis afkomen. Als je verkoper bent snap ik dat je dat wil. Als koper zou ik dat nooit tekenen.
pi_184441597
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:00 schreef Gunner het volgende:

[..]

lijkt me vrij sterk. Zo kan je wel heel een eenvoudig van een brak huis afkomen. Als je verkoper bent snap ik dat je dat wil. Als koper zou ik dat nooit tekenen.
Daar kan de prijs naar zijn.

Anders zou je ook nooit een “bouwval” kunnen verkopen.
  Redactie Frontpage woensdag 16 januari 2019 @ 21:27:43 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_184443835
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:51 schreef Hamzoef het volgende:
Sowieso, mensen die verwarming op hun slaapkamer aandoen. :')
Er zijn zat mensen die het zelf niet warm genoeg krijgen (lichamelijk) en dat gewoon nodig hebben. Niet zo neerbuigend doen joh
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_184448826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 21:27 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die het zelf niet warm genoeg krijgen (lichamelijk) en dat gewoon nodig hebben. Niet zo neerbuigend doen joh
Hallo, we hebben het over de slaapkamer, niet de huiskamer.
Zoals je misschien weet bestaat er zoiets als een dekbed.

Ieder het zijne, maar verwarming op slaapkamer is vies en ongezond.
pi_184448896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hallo, we hebben het over de slaapkamer, niet de huiskamer.
Zoals je misschien weet bestaat er zoiets als een dekbed.

Ieder het zijne, maar verwarming op slaapkamer is vies en ongezond.
Niet iedereen gebruikt een "slaapkamer" ook als zodanig. En iemand kan door een medische oorzaak ook inderdaad gewoon echt een verwarming nodig hebben. Ook op een slaapkamer ja.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 06:54:51 #35
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_184448904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hallo, we hebben het over de slaapkamer, niet de huiskamer.
Zoals je misschien weet bestaat er zoiets als een dekbed.

Ieder het zijne, maar verwarming op slaapkamer is vies en ongezond.
Er zijn wel meer dingen 'vies en ongezond' maar toch doen we het allemaal.

Ieder het zijne...
  donderdag 17 januari 2019 @ 07:30:39 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_184449127
quote:
19s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:05 schreef Gunner het volgende:
Wel knap dat de koper d.m.v het koopcontract geen aanspraak kan maken op zichtbare- en onzichtbare gebreken. Waarom zou je dat tekenen? :?
Omdat je een onderzoeksplicht hebt als koper. Bv. door het laten uitvoeren van een bouwkundige keuring.

Het is een clausule ter voorkoming van discussies achteraf. Daarom is er ook altijd een schouwing op de dag van passeren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 januari 2019 @ 07:32:18 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_184449144
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wij moesten zo’n lijst met zaken etc invullen en daarin wordt ook expliciet gevraagd of alle radiatoren werken.

Als zij zo’n lijst heeft ingevuld en daar ‘ja’ heeft ingevuld is ze de sjaak.
Dit zijn vaak bijlages bij het koopcontract die beide partijen tekenen.
Dan nog is het vraag of ze het wist of niet. Dat speelt ook nog een rol :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 januari 2019 @ 07:57:50 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184449339
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat je een onderzoeksplicht hebt als koper. Bv. door het laten uitvoeren van een bouwkundige keuring.

Het is een clausule ter voorkoming van discussies achteraf. Daarom is er ook altijd een schouwing op de dag van passeren.
Ja net zoals de verkoper een informatieplicht heeft. Beide kunnen niet goed uitgevoerd worden. Dat er regelmatig gesteggel is en topics over dit onderwerp toont aan dat het geen standaard clausule is.

Maar wel handige clausule als je overlastgevende buren hebt en je je huis wil verkopen.
  Redactie Frontpage donderdag 17 januari 2019 @ 07:57:57 #39
38148 crew  Innisdemon
pi_184449342
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hallo, we hebben het over de slaapkamer, niet de huiskamer.
Zoals je misschien weet bestaat er zoiets als een dekbed.

Ieder het zijne, maar verwarming op slaapkamer is vies en ongezond.
Wat een onzin. In elke woning met CV wordt een radiator in alle vertrekken geplaatst, dus vies en ongezond? ga toch fietsen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_184449354
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Even ontluchten? Ik zou niet weten wat er kapot kan gaan aan een plaat ijzer.
Exact. Kan ook een voetventiel zijn dat dicht staat. Verder vooral om lachen, dat je daar als koper überhaupt een juridisch punt van maakt. I.m.o. snap je dan niets van CV's en onderhoud.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184449362
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:25 schreef koemleit het volgende:
Bedankt voor de reacties, mij leek het ook iets wat makkelijk te testen was en onder de onderzoeksplicht valt. Koper heeft nu een ultimatum gesteld. Ze moet voor vrijdag reageren en anders gaat ie "verdere stappen" ondernemen.

Zojuist de rechtsbijstand ingelicht.

hou jullie geupdate.
Ben benieuwd!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:08:54 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_184449405
quote:
19s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja net zoals de verkoper een informatieplicht heeft. Beide kunnen niet goed uitgevoerd worden. Dat er regelmatig gesteggel is en topics over dit onderwerp toont aan dat het geen standaard clausule is.

Maar wel handige clausule als je overlastgevende buren hebt en je je huis wil verkopen.
Die informatieplicht gaat alleen over zaken die bekend zijn bij de verkoper (duh). Maar denk meer dat het een clausule is die in het leven is geroepen om te voorkomen dat er achteraf gesteld zal worden dat een gebrek niet bekend was terwijl deze wel is benoemd bv.

En volgens mij staat het standaard in de NVM model contracten :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_184449573
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hallo, we hebben het over de slaapkamer, niet de huiskamer.
Zoals je misschien weet bestaat er zoiets als een dekbed.

Ieder het zijne, maar verwarming op slaapkamer is vies en ongezond.
Wat een onzin, in mijn vorige woning moest ik echt niet de verwarming uitzetten op de slaapkamer. Dan kon je wel vijf dekbedden gebruiken om het warm te krijgen... En dan stap je het bed uit, ben je meteen onderkoeld. In mijn huidige woning (veel beter geïsoleerd) moet ik de verwarming echt niet aanzetten omdat je anders het bed uitzweet.
Don't let my username fool you...
pi_184449666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan nog is het vraag of ze het wist of niet. Dat speelt ook nog een rol :)
Zie dat als koper maar eens te bewijzen. Koper heeft een onderzoeksplicht en heeft kennelijk nagelaten (alle) radiatoren te testen of hier expliciet naar te vragen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:57 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Wat een onzin. In elke woning met CV wordt een radiator in alle vertrekken geplaatst, dus vies en ongezond? ga toch fietsen.
Er zijn ook huizen zonder radiatoren (in alle vertrekken).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:19:34 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184450833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan nog is het vraag of ze het wist of niet. Dat speelt ook nog een rol :)
Als jij met volle overtuiging zegt dat alles werkt kan je later natuurlijk niet zeggen ‘oh, dat wist ik niet’, zeker ik geval van een radiator die je als verkoper gewoon kan checken.
***
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:07:12 #46
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_184451484
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als jij met volle overtuiging zegt dat alles werkt kan je later natuurlijk niet zeggen ‘oh, dat wist ik niet’, zeker ik geval van een radiator die je als verkoper gewoon kan checken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet alles heb nagelopen bij te koop zetten hoor. Kan me zomaar voorstellen dat het wel gebeurd :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_184451846
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als jij met volle overtuiging zegt dat alles werkt kan je later natuurlijk niet zeggen ‘oh, dat wist ik niet’, zeker ik geval van een radiator die je als verkoper gewoon kan checken.
Dat soort vragen gewoon beantwoorden met "voor zover ik weet wel, ja" eventueel aangevuld met "Maar kijk zelf gerust even".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184452160
Radiatoren vallen onder onderzoeksplicht, dat is werkelijk heel eenvoudig te controleren.

En stel dat hij probeert er een zaak van te maken via zijn rechtsbijstand: hij zal een eigen risico hebben van minimaal 250e... dus dan pakken ze deze zaak sowieso al niet op.
pi_184452292
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:57 schreef okzbow het volgende:
En stel dat hij probeert er een zaak van te maken via zijn rechtsbijstand:
Ze zullen daar ook wel op hun dijen kletsen…

Overigens is de titel niet correct: de radiator is niet stuk, er is geen stromig door de radiator.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:24:54 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184452530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:57 schreef okzbow het volgende:
Radiatoren vallen onder onderzoeksplicht, dat is werkelijk heel eenvoudig te controleren.

En stel dat hij probeert er een zaak van te maken via zijn rechtsbijstand: hij zal een eigen risico hebben van minimaal 250e... dus dan pakken ze deze zaak sowieso al niet op.
Hoe dan? De radiator opendraaien en dan de cv ketel opstoken tijdens je bezichtiging?

Nah... volgens mij (maar goed, dat zegt niet veel) maken de kopers best een kans... maar ik zou het via de makelaar gespeeld hebben sowieso. Oh wacht, dat staat er bij. :@
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')