abonnement Unibet Coolblue
pi_184436302
Dag Fokkers,

Nu zit ik met een dilemma.
Volgend schooljaar wil ik beginnen aan een Hbo-opleiding en twijfel tussen twee opleidingen, namelijk HBO-Rechten en Bestuurskunde.

Ík ga het volgen aan de Haagse Hogeschool dat is één ding wat zeker is. Waarom? Omdat het beide duale opleidingen zijn.

Iemand van jullie die ervaring heeft met één van deze opleidingen aan de HHS of momenteel nog daar studeert?

Alle positieve en negatieve punten zijn welkom.

Groetjes
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:56:35 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184437268
Ik heb bestuurskunde gestudeerd op de universiteit en achteraf had ik liever rechtsgeleerdheid gestudeerd omdat vrijwel alles bij de overheid in ieder geval deels juridisch is.
pi_184439972
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:56 schreef Mishu het volgende:
Ik heb bestuurskunde gestudeerd op de universiteit en achteraf had ik liever rechtsgeleerdheid gestudeerd omdat vrijwel alles bij de overheid in ieder geval deels juridisch is.
Feit blijft dat je met hbo rechten moeilijk aan dd bak komt.omdat er meer dan genoeg concurrentie is van WO rechtenstudenten. En die hebben dan vaak toch de voorkeur. Als je dan rechten wilt doen zou ik op hbo je p halen en doorstromen naar de uni.
pi_184454571
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Feit blijft dat je met hbo rechten moeilijk aan dd bak komt.omdat er meer dan genoeg concurrentie is van WO rechtenstudenten. En die hebben dan vaak toch de voorkeur. Als je dan rechten wilt doen zou ik op hbo je p halen en doorstromen naar de uni.
Dit, ben zel cum laude afgestudeerd in het Nederlands Recht richting strafrecht en ga zelf nu weer studeren omdat er gewoon geen werk is en je voor elke vacature concureert met 50 anderen. Een vriend van mij die met gemiddeld een 6 fiscaal recht heeft gedaan is na zijn eerste sollicitatie al gelijk uitgenodigd.
pi_184454813
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:48 schreef Henrys het volgende:
Een vriend van mij die met gemiddeld een 6 fiscaal recht heeft gedaan is na zijn eerste sollicitatie al gelijk uitgenodigd.
Jezus, ik wist dat strafrecht lastig was qua werkgelegenheid, maar dit slaat alles.

Of solliciteer je dan louter op functies bij prominente advocatenkantoren?
pi_184455221
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:05 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Jezus, ik wist dat strafrecht lastig was qua werkgelegenheid, maar dit slaat alles.

Of solliciteer je dan louter op functies bij prominente advocatenkantoren?
Kijk maar eens op indeed, in heel Nederland zijn bijna geen strafrecht vacatures te vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')