abonnement Unibet Coolblue
pi_184445691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Misschien gaat Apple nu wel een grote, logge computer bouwen.
Apple had een prototype met een groot kleurenscherm (vermoedelijk een trinitron gezien de scherpte ) in 1986 dat de codenaam Big Mac droeg.





[ Bericht 10% gewijzigd door Beathoven op 16-01-2019 23:12:40 ]
pi_184451455
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

KGa geen college geven maar voedseltechnisch is een Big Mac "beter" dan zelf thuis een instabiele hamburger gaan frutselen. Het enige dat ontbreekt is dat het zelfgemaakt en de kwaliteit onvoorspelbaar is.

Kern is dat afgeven op de MacDo, vooral is omdat het 't maatschappelijk systeem superponeert, een stelsel waarbij het individu in al zijn keuzes voorspelbaar wordt gehomogeniseerd in/naar een verdienmodel.
Mensen willen niet geassocieerd worden met een wijds verkrijgbaar product, die hen feitelijk reduceert tot gemiddeld. Mensen willen onderscheid, (ik generaliseer) de rijke eet/druinkt niet wat de armoedzaaier ook tot zich neemt.

Ik ken mensen die afgeven op de MacDo, KF etc.etc. omdat het een fabriek is. Toegeven dat het best lekker weg-eet, is kennelijk instemmen met "vermeende" middelmatigheid van (technisch) een topproduct.
Mensen hebben "liever" een slecht in smaak wisselend (zelf)gemaakt ragout-pasteitje dan een perfect samengesteld uniform reproduceerbaar product. Beter een (liefst zichtbaar) handgemaakt pak dan een foutloos gemaakte confectie.
Heb zelf in m'n leven best een aantal keer bij de mac gegeten. Schaam ik me niets voor. KFC en Burger King idem. Ik heb wel het gevoel dat m.n. in Amerika hun werknemers enorm worden uitgeknepen en dat staat me tegen, maar het houdt me niet tegen.

Wel vind ik het gewoon weinig bijzonder en op de een of andere manier heb ik na 1,5 uur weer honger als ik bij de mac gegeten heb. Verder is het geen haute cuisine maar wat verwacht je van een fastfood-restaurant. Puur ontworpen om z.s.m. een vette hap in je maag te krijgen. Dat doet de mac prima.

Op de grens bij Breda zitten een Mac en La Place naast elkaar. De La Place heeft 1 burger, de mac talloze. Maar die van de La Place is gewoon veel lekkerder. Als ik het even kan vermijden ga ik dus niet naar de McDonalds, maar heb er verder geen probleem mee. Als je er meerdere malen per week eet, ja dan krijg je wel een probleem.
pi_184451619
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heb zelf in m'n leven best een aantal keer bij de mac gegeten. Schaam ik me niets voor. KFC en Burger King idem. Ik heb wel het gevoel dat m.n. in Amerika hun werknemers enorm worden uitgeknepen en dat staat me tegen, maar het houdt me niet tegen.

Wel vind ik het gewoon weinig bijzonder en op de een of andere manier heb ik na 1,5 uur weer honger als ik bij de mac gegeten heb. Verder is het geen haute cuisine maar wat verwacht je van een fastfood-restaurant. Puur ontworpen om z.s.m. een vette hap in je maag te krijgen. Dat doet de mac prima.

Op de grens bij Breda zitten een Mac en La Place naast elkaar. De La Place heeft 1 burger, de mac talloze. Maar die van de La Place is gewoon veel lekkerder. Als ik het even kan vermijden ga ik dus niet naar de McDonalds, maar heb er verder geen probleem mee. Als je er meerdere malen per week eet, ja dan krijg je wel een probleem.
In veel landen naast de VS is de Mc een soort exclusiviteit en met BK en KFC de meest bekende plaats waar je een echte hamburger met friet kunt krijgen. En als dat het enige is wat voor handen is dan smaakt het best ok. Maar in Nederland maakt zelfs de regen aan snackbars betere en smakelijkere burgers wat net zo voor patat geldt. Daarom heb ik de Mc in Nederland altijd maar wat een vreemde eend in de bijt gevonden. Ze moesten zich in NL al onderscheiden door kinderfeestjes en speelmogelijkheden voor kinderen. Maar het blijft altijd wat vreemd om zo'n lullig bakje met een dunne hamburger op een sponsbroodje te ontvangen voor relatief veel geld. Het is niet exclusief en de naam heeft voor veel mensen absoluut geen status.

Ik zou het zelf niet doen maar de Mc is voor vele wereldburgers ook een veilige haven. Als je naar een ver land gaat en je wil het risico van het vreemde of een voedselvergiftiging ontlopen dan is de Mc een ankerpunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 17-01-2019 11:25:14 ]
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:28:46 #54
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184453359
Ach, er zijn veel leukere namen dan ''Big Mac'' voor je hamburger.

pi_184456730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ach, er zijn veel leukere namen dan ''Big Mac'' voor je hamburger.

[ afbeelding ]
Lijkt sprekend
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 22:27:15 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184741562
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

quote:
Burger King deelt geniale steek uit aan McDonald’s nadat hamburgerketen copyright op ‘Big Mac’ verliest



Hamburgerketen McDonald’s verloor onlangs het copyright op de term ‘Big Mac’. Daardoor mag eender wie in Europa de naam van de bekende hamburger gebruiken, en dat moesten ze een Burger King-filiaal in Stockholm geen twee keer vertellen.

Met hamburgers als “Als een Big Mac, maar dan echt groot”, “Een soort van Big Mac, maar sappiger en lekkerder” en “Groot Bic Mac-achtig, maar uiteraard vuurgegrild” speelde het Zweedse filiaal van rivaal Burger King geniaal in op het nieuws. De ludieke stunt waarbij het volledige hamburgermenu van naam veranderde was bedacht door het reclamebureau Ingo in Stockholm.

McDonald’s verloor eerder deze maand een rechtszaak tegen de Ierse keten Supermac’s waarin het aanvoerde dat enkel de Amerikaanse hamburgerketen het recht had de naam Big Mac te gebruiken omdat die het copyright had geregistreerd. Maar het Europese Bureau voor Intellectuele Eigendom vond dat McDonald’s in de vijf jaren voorafgaand aan de rechtszaak niet voldoende het gebruik van het woord Big Mac had aangetoond. McDonald’s had het Europese alleenrecht op de naam Big Mac al sinds 1996 in zijn bezit.

Supermac’s had aangeklaagd dat het niet kon uitbreiden buiten Ierland doordat McDonald’s de plannen restaurants te openen in het Verenigd Koninkrijk en de rest van de EU, tegenhield. De hamburgerketen verkoopt zelf geen Big Macs, maar McDonald’s vond het woord ‘Mac’ in de naam van de concurrent al een schending van zijn copyright.

https://www.hln.be/geld/e(...)c-verliest~a6ba66c7/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184743703
Troep.
pi_184744261
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:27 schreef Nikonlover het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

[..]

Burger King heeft helemaal geen recht van spreken, die burgers van hen zijn stukken minder dan van Mcdonalds.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 00:39:35 #59
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184744279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 00:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Burger King heeft helemaal geen recht van spreken, die burgers van hen zijn stukken minder dan van Mcdonalds.
Heb lang die troep van beide niet gehad..maar vond de burgerking altijd wel beter
  vrijdag 1 februari 2019 @ 07:51:22 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184746019
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 00:39 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Heb lang die troep van beide niet gehad..maar vond de burgerking altijd wel beter
BK is absoluut een stuk beter dan de Mac. Meer volume en betere smaken.

Maar voor echte burgers kan je toch echt beter naar een goede snackbar gaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:11:42 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184748925
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:16 schreef Handleiding het volgende:

[..]

heb jij al NEE gezegd?
Probleem in dit pauperland is dat na 2 uur snachts na het uitgaan de enige keuze zo'n beetje of de Mac is of Burgerking.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:13:56 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184748965
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Probleem in dit pauperland is dat na 2 uur snachts na het uitgaan de enige keuze zo'n beetje of de Mac is of Burgerking.
Je komt niet uit de randstad begrijp ik :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:17:32 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184749028
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je komt niet uit de randstad begrijp ik :D
Amsterdam.... wat is er open dan na 2 uur? Vrijwel niks.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:20:10 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184749076
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Amsterdam.... wat is er open dan na 2 uur? Vrijwel niks.
Ik zit een stukje zuidelijker, en daar zijn alle shoarmazaken, snackbars etc gewoon open tot in de vroege uurtjes.

Misschien dat Amsterdam dat aan banden heeft gelegd ivm overlast.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184749224
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:27 schreef Nikonlover het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

[..]

Punt is wel dat MacDonalds gewoon nog steeds het Europese merkenrecht op de term 'Big Mac' zelf heeft behouden...
https://euipo.europa.eu/e(...)trademarks/017305079

McD kan dus makkelijk Burger King hier aanklagen en zou dit ook winnen (dat ze daar 'BIG MAC' in kapitalen schrijven zoals in het aangevochten en nu pending-cancellation-trademark BIGMAC-trademark) zal een aanklacht wegens scheiding van merkenrecht niet redden, aangezien het merendeel van het publiek geen verschil leest tussen 'BIGMAC' en 'Big Mac'..

Máár, ik denk dat Burger King een verlies van zulk een zaak al incalculeert en het gewoon om de publiciteit te doen is...
daarmee kunnen zij zich eventjes profileren als de 'Kleine' tegen de 'Grote Boze hamburgergigant' (waarbij veel mensen over het hoofd zien dat Burger King een zo mogelijk nog onsympathieker bedrijf is als McDonalds)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:43:13 #66
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184749540
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zit een stukje zuidelijker, en daar zijn alle shoarmazaken, snackbars etc gewoon open tot in de vroege uurtjes.

Misschien dat Amsterdam dat aan banden heeft gelegd ivm overlast.
Ja zelfs die sluiten toch meestal wel na een uur of 2. Maarja je zegt het al. Shoarma en snackbars. Goed we hebben natuurlijk vrij hoge lonen maar in veel delen in de wereld kan je gewoon ook snachts heerlijke dingen eten ipv fastfood :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')