abonnement Unibet Coolblue
pi_184449510
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat voor soort voorstellen verwacht je dan? De keuze is May's deal, een Hard Brexit of toch een zachtere zoals het Noorse model? Of misschien Remain?

Nergens is in de verste verte een meerderheid voor momenteel.

Het enige waar ze het wél over eens lijken te zijn is geen No Deal. :')
Het probleem is dat de regie van May tot een totale verlamming van het proces heeft geleid. Het is niet zo alsof de 432 mensen die tegen hebben gestemd dat allemaal hebben gedaan wegens principiële bezwaren tegen het agreement. Er speelt ook een enorme afkeer tegen May's leiderschap. Mijn voorstel zou zijn: uitstel tot het moment dat het nieuwe EP zitting neemt in juli en tot die tijd door middel van overleg en een reeks stemmingen in het parlement, zonder betrokkenheid van de regering, proberen vast te stellen wat nou op de merits wel een meerderheid heeft in de Commons. Wat dat is? Geen flauw benul. Maar uitstel en vervolgens op deze wijze doormodderen gaat ook niet. En uitstel moet sowieso want no deal is desastreus voor iedereen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:23:25 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184449528
No deal is vervelend, maar overkomelijk voor de EU. En een prima wake-up call voor het VK.

Hoogste tijd om niet langer door te modderen.

En als May zo desastreus is, waarom laat iedereen haar dan keer op keer in het zadel zitten?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184449569
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:23 schreef Perrin het volgende:
No deal is vervelend, maar overkomelijk voor de EU. En een prima wake-up call voor het VK.

Hoogste tijd om niet langer door te modderen.

En als May zo desastreus is, waarom laat iedereen haar dan keer op keer in het zadel zitten?
Omdat het alternatief nog erger is.
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:37:17 #229
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184449610
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:30 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Omdat het alternatief nog erger is.
Precies vanwege die diepe crisis in de Britse politiek verwacht ik geen millimeter vooruitgang bij een verlenging.

Het enige dat een doorbraak forceert m.i. is als de Britten eindelijk eens geconfronteerd worden met de resultaten van hun 'beleid'.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184449644
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_184449683
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Precies vanwege die diepe crisis in de Britse politiek verwacht ik geen millimeter vooruitgang bij een verlenging.

Het enige dat een doorbraak forceert m.i. is als de Britten eindelijk eens geconfronteerd worden met de resultaten van hun 'beleid'.
Vanuit het Nederlandse perspectief zou dat bijzonder nadelig zijn.
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:55:27 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184449731
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Vanuit het Nederlandse perspectief zou dat bijzonder nadelig zijn.
Yup.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184450415
Lijkt me dat de natte droom van Reese Mogg een stapje dichterbij komt.
No Deal-->WTO rules
Mogg wil dan 0% tariffs, prima, dat betekend dat alle landen ter wereld gratis hun producten op de UK markt kunnen dumpen. Voor de arme UK'ers betekend dit goedkopere producten ^O^

Voor de producenten in de UK betekend het dat ze vrijwel onmiddellijk failliet gaan omdat ze niet kunnen concurreren met hormoon vlees uit Australie en/of Amerika.
Ook alle andere diensten en producten die de UK produceert kunnen ergens anders goedkoper gemaakt worden, dus ook die zullen binnen de kortste keren failliet gaan.

Export van de UK zal ook niet stijgen maar dalen daar ze de EU verliezen en hun producten duurder zijn daar de rest van de wereld wel tariffs heffen op de UK producten.

Kortom, meer mensen die op kosten van de staat komen te leven (welfare), minder inkomsten voor de overheid door minder inkomstenbelastingen en minder belastingen van bedrijven (want minder bedrijven)

Verder zal geen enkel land staan te springen om een trade deal daar ze toch al 0% tariffs betalen om hun producten aan de UK te slijten terwijl de UK wel tariffs betalen voor hun producten die ze exporteren.

Geweldige situatie dus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 17 januari 2019 @ 09:53:46 #234
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184450448
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:21 schreef westwoodblvd het volgende:

Mijn voorstel zou zijn: uitstel tot het moment dat het nieuwe EP zitting neemt in juli en tot die tijd door middel van overleg en een reeks stemmingen in het parlement, zonder betrokkenheid van de regering, proberen vast te stellen wat nou op de merits wel een meerderheid heeft in de Commons.
Dat lijkt me lastig, aangezien in de UK de leden van de regering deel uitmaken van het parlement, in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Nederland. Theresa May is dus ook gewoon de MP voor Maidenhead.

Hier vinden we dat premier en fractievoorzitter twee verschillende rollen zijn. De partijleider van de grootste regeringspartij kan zelf premier worden, maar ook fractievoorzitter in de kamer blijven en een ander naar voren schuiven. In de UK is de partijleider - en dus ook fractievoorzitter - van de grootste partij automatisch Prime Minister. Eén van de redenen waarom ze regelmatig van PM wisselen zonder dat er landelijke verkiezingen zijn geweest. Andere partijleider/fractievoorzitter, andere PM.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 17-01-2019 10:00:17 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 17 januari 2019 @ 09:58:37 #235
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184450511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:50 schreef devlinmr het volgende:
en minder belastingen van bedrijven (want minder bedrijven)

Ik ben het in principe niet oneens met je analyse, maar wat dit punt betreft... ze zijn natuurlijk wel van plan om een belastingparadijs voor de grote jongens te creëren, he? Niet toevallig net nu de nieuwe EU-regels m.b.t. belastingontduiking ingaan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184450529
quote:
3s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik ben het in principe niet oneens met je analyse, maar wat dit punt betreft... ze zijn natuurlijk wel van plan om een belastingparadijs voor de grote jongens te creëren, he? Niet toevallig net nu de nieuwe EU-regels m.b.t. belastingontduiking ingaan.
Meeste mensen werken niet voor grote bedrijven maar voor het MKB. Bovendien, zoals je in NL ziet en andere belastingparadijzen, volstaat vaak een brievenbus om die voordelen te krijgen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:02:45 #237
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184450565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Meeste mensen werken niet voor grote bedrijven maar voor het MKB. Bovendien, zoals je in NL ziet en andere belastingparadijzen, volstaat vaak een brievenbus om die voordelen te krijgen
Ja, dat klopt. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ze hopen op die manier wel belastinginkomsten te krijgen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184450585
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:02 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ze hopen op die manier wel belastinginkomsten te krijgen.
ah de grote Unicorn *O*
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:07:56 #239
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184450635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ah de grote Unicorn *O*
Oh man, de ene is nog groter dan de andere! Als ze straks geen eten meer hebben kunnen ze nog jaren unicorns slachten. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184450646
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh man, de ene is nog groter dan de andere! Als ze straks geen eten meer hebben kunnen straks nog jaren unicorns slachten. B-)
:{w wat en dan geen regenbogen meer?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:14:19 #241
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184450744
De britse politici moeten onder ogen zien dat ze al sinds de 2de wereld oorlog ineffectief opereren. Het land is niet goed geschikt voor democratie. Zelfs nederland & duitsland wordt beter gerund sinds de 2de oorlog dan engeland. Alle grote beslissingen die men neemt in engeland pakken fout uit door een foute uitwerking van politici die teveel bezig zijn met zichzelf en minder met de job at hand. Moet je eens kijken naar het acteerwerk van die voorzitter, die politici maken er een showtje van en zijn totaal niet bezig met het besturen van een land. Voor May geldt dit ook, waarom zo hard vasthouden aan geen vrijheid van arbeidsverkeer, als je weet dat je geen brexit kan doen op de May manier zonder. Dat is echt ridicuul. Gelukkig zien we dit soort gedrag alleen bij sommige irrelevante elitistenpartijen als de pvv en denk.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 januari 2019 @ 10:37:32 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184451063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het is wel een paar keer genoemd al als optie, ook door May, dat Brexit niet doorgaat.
en gisteravond expliciet benoemd dat de brexit er komt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_184451525
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en gisteravond expliciet benoemd dat de brexit er komt
Dat wordt dan een hard brexit. Er is geen tijd meer voor een 2e referendum + heronderhandelingen

of

Revoke art 50 en dus geen Brexit

Verlenging van tijd is geen optie gezien de EU verkiezingen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184451539
Als ze het niet eens worden, dan wordt het no deal.
Stel nou dat dit gebeurt en na 29 maart wordt het idd een grote puinhoop, met enorme files, tekorten van van alles en nog wat, rellen aan de NI-grens. Kunnen ze dan na bv 2 weken alsnog gaan voor de nu liggende deal?
in a crowd you lose humanity
pi_184451545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:10 schreef Wombcat het volgende:
Als ze het niet eens worden, dan wordt het no deal.
Stel nou dat dit gebeurt en na 29 maart wordt het idd een grote puinhoop, met enorme files, tekorten van van alles en nog wat, rellen aan de NI-grens. Kunnen ze dan na bv 2 weken alsnog gaan voor de nu liggende deal?
Lijkt me onwaarschijnlijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184451557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk
Waarom?
in a crowd you lose humanity
pi_184451584
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom?
Zou puur gebaseerd zijn op good will vanuit de EU denk ik.

Maar niks zou me meer verbazen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184451643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zou puur gebaseerd zijn op good will vanuit de EU denk ik.

Maar niks zou me meer verbazen
De UK is dan uit de EU, het is een zooi die je snel wilt oplossen, ook als EU. Dat kan dmv een akkoord. Dit ligt op de plank. Waarom niet vanuit de EU gezien?

Je kunt ook gaan onderhandelen over een nieuw handelsakkoord, maar dan ben je weer maanden, of jaren, verder. Dit is een snelle oplossing waar ook de EU baat bij heeft. En je toont ook nog eens goodwill. Ik zie eerlijk gezegd niet waarom het niet zou kunnen.
in a crowd you lose humanity
pi_184451757
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De UK is dan uit de EU, het is een zooi die je snel wilt oplossen, ook als EU. Dat kan dmv een akkoord. Dit ligt op de plank. Waarom niet vanuit de EU gezien?

Je kunt ook gaan onderhandelen over een nieuw handelsakkoord, maar dan ben je weer maanden, of jaren, verder. Dit is een snelle oplossing waar ook de EU baat bij heeft. En je toont ook nog eens goodwill. Ik zie eerlijk gezegd niet waarom het niet zou kunnen.
Ik heb ook geen feitelijke argumenten, reageer puur uit gevoel.
Als ik een contract onderhandeling doe met iemand en ik weiger te tekenen omdat ik het er niet mee eens ben, om vervolgens tot de conclusie te komen dat mijn leven een puinzooi is geworden, dan zal de andere partij in een veel sterkere positie staan, nog even afgezien van het feit dat ik al mijn zelfrespect overboord moet gooien.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:27:09 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184451774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De UK is dan uit de EU, het is een zooi die je snel wilt oplossen, ook als EU. Dat kan dmv een akkoord. Dit ligt op de plank. Waarom niet vanuit de EU gezien?

Je kunt ook gaan onderhandelen over een nieuw handelsakkoord, maar dan ben je weer maanden, of jaren, verder. Dit is een snelle oplossing waar ook de EU baat bij heeft. En je toont ook nog eens goodwill. Ik zie eerlijk gezegd niet waarom het niet zou kunnen.
Qua handelsafspraken wellicht ja. Maar in huidige akkoord zit de backstop nog in en dat wordt wel een probleempje. DUP zal daar nooit akkoord mee gaan. Labour voorlopig ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')