abonnement Unibet Coolblue
pi_184431176
Onze werkgever knoeit en klungelt al jaren met ADV uren.

Niet zo zeer dat ze onterecht worden afgeschreven of niet opgebouwd worden, maar meer dat er nogal vreemde regels aan te pas komen om ze op te maken.

Zo heb je er 12 in elk jaar, deze worden elke maand opgebouwd dus 1 per maand(vrij logisch)

Maar nu komt het:
Elk jaar hebben we een xtal dagen verplicht vrij en deze worden ingeroosterd door middel van de ADV uren(iets waar we niet om vragen). Dus op voorhand heb je er al 5 kwijt zonder dat je ze opgebouwd hebt.

De overige ADV dagen moet je verplicht minimaal per maand 1 inzetten, dit om voorkomen dat je ze opspaart en een week vrij neemt. Dus in januari moet je er 1 hebben gebruikt, je mag deze dus niet voor een lang weekend in februari gebruiken.... Mits het weekend precies aan het einde van de maand valt dan willen ze een uitzondering maken.

Je mag je ADV ook splitsen in 2 halve dagen, maar je mag niet elke week bv 2 uur vrij nemen of in een rustige periode 1 hele week elke dag een uur eerder naar huis.

Zo kwam ik bv vorig jaar 6 uurtjes in de min(was op voorhand al bekend en afgesproken) maar ik had ook nog 24 uur ADV over. Nu mocht ik die 6 uur niet van mijn ADV gebruiken omdat die al afgeboekt waren en had ik pech en die 24 uur kwamen gewoon te vervallen in het begin 2019. Want ADV mag je wettelijk gezien niet meenemen.

Echter had ik wel 3 dagen in januari vrij gepland en in overleg ADV uren daarvoor gebruikt omdat ze toch op moesten. Nu blijkt mijn werkgever zich ineens aan de wettelijke regels te conformeren en de afspraak die wij op papier hadden gezet vervalt alsnog.

ADV uren.... je hebt er niks aan en in mijn inziens klungelt elke werkgever er maar wat mee aan. Beter die 12 dagen gewoon bij je vakantie uren opzetten en dezelfde regels voor instellen.
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 10:25:11 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184431250
Klagen over vrije dagen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184431275
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:25 schreef Plompzakker het volgende:
Klagen over vrije dagen :')


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2019 10:27:38 ]
pi_184431284
Wees blij dat je er hebt
pi_184431378
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:25 schreef Plompzakker het volgende:
Klagen over vrije dagen :')
  Redactie Frontpage woensdag 16 januari 2019 @ 10:38:50 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184431465
Je hebt hier toch zelf voor getekend toen je je contract accepteerde?

Ik spaar 13 ADV dagen per jaar en die mag ik inzetten wanneer ik wil. Daarnaast mag ik ze gewoon een heel jaar houden, ADV mag je dus wel gewoon meenemen. Je werkgever beslist wat je er mee mag doen, dat doet de wetgever niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184432498
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:38 schreef JeMoeder het volgende:
Je hebt hier toch zelf voor getekend toen je je contract accepteerde?

Ik spaar 13 ADV dagen per jaar en die mag ik inzetten wanneer ik wil. Daarnaast mag ik ze gewoon een heel jaar houden, ADV mag je dus wel gewoon meenemen. Je werkgever beslist wat je er mee mag doen, dat doet de wetgever niet.
Er staat in ons contract geen ADV reglement over hoe en wat, ook hebben wij door omstandigheden geen CAO(al een jaar of 2 niet).

En dat jij ze mag meenemen is denk ik bepaald omdat jullie kalender jaar van bv juni 2018 tot juni 2019 loopt en bij ons echt van januari tot december.

En al die mensen die zo lekker melden: Klagen over vrije dagen....

Ga eerst maar eens werken om er achter te komen dat het best onhandig is dat wanneer een werkgever de touwtjes omtrent vrije dagen nogal krom hanteert.
pi_184432577
Klagen over een goodie :')
  Redactie Frontpage woensdag 16 januari 2019 @ 11:48:43 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184432848
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:32 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Er staat in ons contract geen ADV reglement over hoe en wat, ook hebben wij door omstandigheden geen CAO(al een jaar of 2 niet).

En dat jij ze mag meenemen is denk ik bepaald omdat jullie kalender jaar van bv juni 2018 tot juni 2019 loopt en bij ons echt van januari tot december.
Nee hoor, over ADV zijn geen strikte wettelijke bepalingen. Mijn kalenderjaar loopt van 1 januari tot 31 december. Ik mag ze gewoon nog een heel kalenderjaar na het jaar dat ik ze krijg meenemen. Daarbij krijg ik mijn ADV dagen elke eerste januari al bijgeschreven, dus per 1 januari heb ik mijn 13 dagen al.

De werkgever beslist in hoofdlijnen over het hoe en wat. Dat jij je dagen niet mag meenemen en per maand moet opnemen is iets dat je werkgever beslist, van de wetgever mag het ook anders. Zie hier bijvoorbeeld.

Ergo; je wordt gewoon keihard genaaid.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184433894
Had ik nog maar ADV dagen
Klootzakken hebben dat afgeschaft hier omdat losers teveel verlof uren over hadden aan het einde van het jaar :r
pi_184434465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:36 schreef bamibij het volgende:
Klagen over een goodie :')
Bij mijn vorige week was het geen goodie: 40 uur werken, 38 uur betaald krijgen en 2 ADV-uren sparen. Resultaat: Elke 4 weken een ADV-dag. Sigaar uit eigen doos.
pi_184469662
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Bij mijn vorige week was het geen goodie: 40 uur werken, 38 uur betaald krijgen en 2 ADV-uren sparen. Resultaat: Elke 4 weken een ADV-dag. Sigaar uit eigen doos.
Nou dat dus.... Dat is hier ook zo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')