abonnement Unibet Coolblue
pi_184431013
In het boek ‘Hoe heette de hoedenmaker?’ (1975) van Loeki Zvonik zit een passage waarin een boek wordt genoemd, zonder de titel te vertellen. Het schijnt echt te bestaan, maar dat is niet zeker. Een collega docent wil graag achterhalen welk boek bedoeld wordt, maar komt er vooralsnog niet achter. Misschien weet iemand hier het wel?

Dit is de passage:
‘Er was eens een vrouw en ze heette Rosa. Telkens als zij met iemand naar bed ging, kon zij het kwaad dat in hem huisde in haar buik ontvangen en daar uitroeien. Ze mocht alleen geen kind krijgen, want dan zou het kwaad opnieuw geboren worden.’

Dat is alles wat verteld wordt. Iemand een idee? Het hoeft niet per se een Nederlands boek te zijn.
pi_184431866
Ik heb ff gezocht maar kom steeds op het oude testament uit en die is voor mij iets te groot om te gaan zoeken en daarbij betwijvel ik sowieso of daar een match in is te vinden, succes
Met mij kan je alle kanten op, nou ja de goede daargelaten.
pi_184438109
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:01 schreef caleidoscopisch het volgende:
Ik heb ff gezocht maar kom steeds op het oude testament uit en die is voor mij iets te groot om te gaan zoeken en daarbij betwijvel ik sowieso of daar een match in is te vinden, succes
Ik ken het OT en dat is het niet. Dan had ik het wel herkend.

Maar via wat voor zoekhits kwam je daaruit? Misschien biedt dat aanknopingspunten?
Somebody that I used to know
pi_184439484
https://www.google.nl/sea(...)eboren+worden.’;+wat+is+de+titel+van+dit+boek&oq=er+was+eens+een+vrouw+en+ze+heette+rosa.+telkens+als+zij+met+iemand+naar+bed+ging%2C+kon+zij+het+kwaad+dat+in+hem+huisde+in+haar+buik+ontvangen+en+daar+uitroeien.+ze+mocht+alleen+geen+kind+krijgen%2C+want+dan+zou+het+kwaad+opnieuw+geboren+worden.’+wat+is+de+titel+van+dit+boek&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3...81450.100815..101172...0.0..0.0.0.......46....1.q9wrlOzP85s
Met mij kan je alle kanten op, nou ja de goede daargelaten.
pi_184450085
Ik kom helemaal niet op het Oude Testament, op geen enkele manier :D
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 17 januari 2019 @ 09:38:29 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184450270
Op welke manieren ik gezocht heb kom ik als enige dichtstbijzijnde Rosemary's baby uit maar de strekking in geheel van dat verhaal loopt wat anders.

Verder alleen bij de hoedenmaker zelf.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')