abonnement Unibet Coolblue
pi_184421784
Ik heb gisteren een grotere huurwoning bezichtigd die mij qua locatie en woonoppervlakte wel aanstaat. Nu gaan de huidige bewoners vertrekken omdat zij een koopwoning gaan betrekken. Veel spullen waren al over maar er stond ook genoeg wat ter overname aangeboden werd.

Oa:
Laminaat beneden en boven
Nest Thermostaat v2 of v3 (kon niet het typenr noteren)
Gordijnen plus lamellen
Schoenenkastje
Hordeur
Buitenlampen
Afzuigkap in de keuken
Plankje voor magnetron
Douchecabine
Grote kast in woonkamer
Bank

Ben niet overal weg van en/of heb ik al liggen. Maar de vloer lag er nog netjes bij, een afzuigkap moet ik zelf regelen als ik deze niet accepteer. En de grote kast komt wel van pas.

Echter de rest kan me weinig uitmaken. Lamellen vind ik lelijk, de gordijnen ervoor zijn niet mijn smaak. Heb zelf een stang + douchegordijn en neem dat zo mee.

Als ik niks overneem moet de huidige bewoner de huurwoning volledig in oorspronkelijke staat op te leveren. Dus wat geef je dan?

X bedrag voor de dingen die mij wel kunnen bekoren, de rest sloopt ie er maar uit.
Y bedrag voor alles ala ik heb enkel belang bij vloer, grote kast en afzuigkap en de rest mag je laten hangen/zitten?

Heb eerder huurwoningen kaal opgeleverd gekregen en achter gelaten. Dus dit is nieuw voor mij. Vind het daarom lastig om er een prijs aan te hangen. De huidige huurder wint erbij want hoeft niet dingen te slopen en af te voeren. En mij scheelt het tijd en geld om zelf flink wat m2 vloer te leggen en met spullen te sjouwen.

Punt is meer op welk bedrag ga je inzetten. De huidige huurder stak van wal met 'als we spullen kopen halen we iets nieuws en kwalitatief goeds in huis blabla' en liet doorschemeren de vloer en de rest voor hetzelfde gemak eruit te strippen. Dus ik wil best wel wat betalen maar als ie zegt 1000 euro dan zeg ik: denk het niet Job. :{w

Welke ervaringen hebben anderen hiermee? Laag inzetten en beetje bij beetje omhoog snap ik. Maarja begin je dan echt laag bij 50 euro of wat is wijsheid?
mag het weten
pi_184421843
Wat jij er voor wilt geven he
Daarnaast laat ze de vloer (laminaat) er maar uit halen, zitten ze echt niet op te wachten.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184421881
150¤ voor de hele bende, anders mogen ze het zelf er uit sjouwen, moet je eens kijken hoe makkelijk het dan opeens gaat. :T
-nee-
pi_184421894
400 euro zou ik ervoor geven.
pi_184421897
Dan geef je dat aan toch.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 20:05:55 #6
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184421932
Laat hem maar een voortel doen, hij heeft er het meest belang bij. Intussen ook zelf even bedenken wat het je scheelt als je geen nieuw laminaat hoeft te kopen, geen nieuwe slimme meter hoeft af te betalen bij je energieleverancier en geen buitenlampen, afzuigkap, hordeur, kast, douchecabine hoeft aan te schaffen en op te hangen/in elkaar te zetten. Op een prijs tussen die twee bedragen in moet je wel kunnen uitkomen toch?
Prrrrr
pi_184422058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:05 schreef mspoez het volgende:
Laat hem maar een voortel doen, hij heeft er het meest belang bij.
Dit dus. Bij ons gaf de vorige bewoner direct al aan wat we kosteloos konden overnemen en wat de prijs was voor eventueel de gordijnen.
pi_184422101
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:03 schreef Marsenal het volgende:
150¤ voor de hele bende, anders mogen ze het zelf er uit sjouwen, moet je eens kijken hoe makkelijk het dan opeens gaat. :T
lekker laten liggen of alles in de orginele nieuwstaat terug brengen.
pi_184422432
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:03 schreef Marsenal het volgende:
150¤ voor de hele bende, anders mogen ze het zelf er uit sjouwen, moet je eens kijken hoe makkelijk het dan opeens gaat. :T
Als vertrekkende partij zou ik het er dan met alle liefde uithalen en je veel plezier wensen met het shoppen.
pi_184422448
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:12 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

lekker laten liggen of alles in de orginele nieuwstaat terug brengen.
nieuwstaat _O- _O- _O-
Daar kijkt een verhuurder niet naar, leeg is voldoende.

in het algemeen kun je er beter gezamenlijk op een schappelijke manier uitkomen dan op een rot manier.

Je schiet er weinig mee op als alle gaten in de muren dicht moeten zijn en de oude huurder smeert ze overdreven dicht zodat er echt geen behang meer herbruikt kan worden.
kozijnen moeten wit zijn, nou leuk als ze het erop kwakken zonder te reinigen of schuren.
Laminaat eruit, prima, maar als behang van muren beschadigt zijn doe je er weinig aan.
pi_184422464
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:02 schreef Chinless het volgende:
Wat jij er voor wilt geven he
Daarnaast laat ze de vloer (laminaat) er maar uit halen, zitten ze echt niet op te wachten.
Idd wat de gek ervoor geeft. Zal mijn kliklaminaat in mijn huidige huurwoning wel eruit moeten slopen want versleten. Dus in die zin heb ik als nieuwe huurder wel een sterkere positie.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:03 schreef Marsenal het volgende:
150¤ voor de hele bende, anders mogen ze het zelf er uit sjouwen, moet je eens kijken hoe makkelijk het dan opeens gaat. :T
Zat wel aan zoiets te denken ja. Te beginnen met 150 voor alles. Scheelt hun slopen en sjouwen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:05 schreef mspoez het volgende:
Laat hem maar een voortel doen, hij heeft er het meest belang bij. Intussen ook zelf even bedenken wat het je scheelt als je geen nieuwe spullen moet kopen. Op een prijs tussen die twee bedragen in moet je wel kunnen uitkomen toch?
True, true. Wacht wel met dat belletje tot ik van de verhuurder de woning ook echt mag gaan huren. Want ik ga geen spullen overnemen als ik niet over kan. Maar hij zit ermee opgescheept natuurlijk. Per 1 februari zou ik de woning kunnen huren. Dus er zit bij hem tijdsnood tov moment van oplevering. Niet bij mij.

En ja ik weet wat alles kost als ik het zelf moet halen. Dat loopt best snel in de papieren met meer oppervlakte.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:10 schreef Chia het volgende:

[..]

Dit dus. Bij ons gaf de vorige bewoner direct al aan wat we kosteloos konden overnemen en wat de prijs was voor eventueel de gordijnen.
Hier dus enkel 'dit is ter overname'. En de prijs: doe een goed bod. Daar komen we wel uit. Leuk maar het geeft weinig om op in te gaan.
mag het weten
pi_184422510
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:26 schreef smizy het volgende:

[..]

Als vertrekkende partij zou ik het er dan met alle liefde uithalen en je veel plezier wensen met het shoppen.
Dat zou ik oprecht helemaal oke vinden, maar ik denk dat er weinig zijn die hetzelfde erover denken. :P
-nee-
pi_184422552
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat zou ik oprecht helemaal oke vinden, maar ik denk dat er weinig zijn die hetzelfde erover denken. :P
Die zijn er zat hoor. Gratis weggeven zit er niet meer in.
pi_184422746
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:31 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Die zijn er zat hoor. Gratis weggeven zit er niet meer in.
En als je een echte schraper bent sloop je het eruit en zet je het op marktplaats :)
pi_184422846
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

En als je een echte schraper bent sloop je het eruit en zet je het op marktplaats :)
Of je pleurt het gewoon weg. Ik zat er niet op te wachten.
pi_184423013
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat zou ik oprecht helemaal oke vinden, maar ik denk dat er weinig zijn die hetzelfde erover denken. :P
Hoezo niet oké vinden, je kan je (eind)bod toch gewoon aanpassen aan wat je voor het overnemen over hebt?
pi_184423786
Wat een gierige aap..
Zeg maar gewoon: houd zelf maar!!
Wedden dat hij alsnog alles achterlaat.
pi_184423799
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:24 schreef hoechst het volgende:
Wat een gierige aap..
Zeg maar gewoon: houd zelf maar!!
Wedden dat hij alsnog alles achterlaat.
Nee dat mag hij dan niet meer.
pi_184424025
Vanuit de andere kant, toen ik uit mijn huurwoning ging, wou de volgende huurder max 100 geven voor alle vloeren etc.

Heb toen alles eruit gebroken, en die man kon lekker van voren af aan beginnen, dat gevoel was me meer waard dan die 100 euro.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:44:24 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184424184
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:36 schreef Cupasoep het volgende:
Vanuit de andere kant, toen ik uit mijn huurwoning ging, wou de volgende huurder max 100 geven voor alle vloeren etc.

Heb toen alles eruit gebroken, en die man kon lekker van voren af aan beginnen, dat gevoel was me meer waard dan die 100 euro.
Dan moet je leven toch verder vrij kansloos zijn. :').
And so is the past
pi_184424402
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:36 schreef Cupasoep het volgende:
Vanuit de andere kant, toen ik uit mijn huurwoning ging, wou de volgende huurder max 100 geven voor alle vloeren etc.

Heb toen alles eruit gebroken, en die man kon lekker van voren af aan beginnen, dat gevoel was me meer waard dan die 100 euro.
En hem was het kopen en leggen van lekkere nieuwe vloeren en het idee dat jij je uit de naad hebt gewerkt vanwege een paar tientjes meer waard dan de hoofdprijs betalen voor een tweedehands vloer.

Win-win ^O^
pi_184424431
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:54 schreef Chia het volgende:

[..]

En hem was het kopen en leggen van lekkere nieuwe vloeren en het idee dat jij je uit de naad hebt gewerkt vanwege een paar tientjes meer waard dan de hoofdprijs betalen voor een tweedehands vloer.

Win-win ^O^
Uit de naad werken :') Laminaat is zo eruit... 20 min hele woning. Door de raam naar buiten en dan op een aanhanger zo de stort op.
pi_184424468
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:56 schreef Cupasoep het volgende:

[..]

Uit de naad werken :') Laminaat is zo eruit... 20 min hele woning. Door de raam naar buiten en dan op een aanhanger zo de stort op.
De raam :')
pi_184424651
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:54 schreef Chia het volgende:

[..]

En hem was het kopen en leggen van lekkere nieuwe vloeren en het idee dat jij je uit de naad hebt gewerkt vanwege een paar tientjes meer waard dan de hoofdprijs betalen voor een tweedehands vloer.

Win-win ^O^
Hij probeerde het anders toch voor 100 euro te krijgen.
pi_184424814
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:05 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Hij probeerde het anders toch voor 100 euro te krijgen.
Iets willen overnemen voor een kleine prijs betekent niet dat je het ook voor de hoofdprijs wilt hebben.

Onze gratis overgenomen vloer heeft beschadigingen en gebruikssporen. Die had ik ook nooit voor 100+ euro over willen nemen.
pi_184425024
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Iets willen overnemen voor een kleine prijs betekent niet dat je het ook voor de hoofdprijs wilt hebben.

Onze gratis overgenomen vloer heeft beschadigingen en gebruikssporen. Die had ik ook nooit voor 100+ euro over willen nemen.
Dus als je iets voor een klein prijsje over kunt nemen stel je je standaard bij? Dat vind ik echt raar.
pi_184428860
Het hele punt is natuurlijk dat beide partijen elkaar iets moeten gunnen. Dat gaat alleen maar als je niet de indruk wekt het onderste uit de kan te willen halen.

Verzin gewoon watje wel wilt overnemen en wat het je waard is. Dan kan je best een stuk onder die prijs bieden maar er van uit gaan dat je het gratis kan krijgen of voor heel weinig kan natuurlijk er ook op uitdraaien dat iedereen verliest.
pi_184428961
Het ligt er ook aan waarom je in dat huurhuis woont. Wij hebben een jaar in een huurwoning gezeten tijdens de bouw van ons nieuwe huis. We hebben toen alles overgenomen wat de oude huurster aanbood (kast, raambekleding, lampen,vloer). De nieuwe huurders van ons huis wilden na veel gezeur niks overnemen. De vloer was gratis maar wij hebben toen gezegd, je neemt alles over of je neemt niks over. Het werd dat laatste. Prima, vloer op marktplaats voor klein bedrag, kasten, raambekleding erop en alles verkocht. Dat leverde behoorlijk wat op en de nieuwe huurders (die er ook maar tijdelijk zitten ivm overgang naar een nieuwbouwwoning) hebben alleen al zo'n 200 M2 vloerafwerking moeten betalen. Die waren echt duurder uit en het leverde hen stress op vanwege de verhuizing. Hun keus, niet de onze, dus prima.

Moraal van het verhaal: hoe lang ga je er wonen en wat wil je investeren? Woon je er kort? Dan is elke vloer die er al ligt goed want bespaart jou de investering in geld (en tijd, als je zelf legt). Hetzelfde voor raambekleding, want dat spul is duurder dan je denkt.
Ga je er langer wonen dan is de afweging anders, maar zelfs dan is het geen gek idee om te beginnen met de raambekleding van de oude bewoners. Dan heb je iets hangen en hoeft dat ook niet meteen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_184429174
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2019 07:28 schreef qajariaq het volgende:
Het hele punt is natuurlijk dat beide partijen elkaar iets moeten gunnen. Dat gaat alleen maar als je niet de indruk wekt het onderste uit de kan te willen halen.

Verzin gewoon watje wel wilt overnemen en wat het je waard is. Dan kan je best een stuk onder die prijs bieden maar er van uit gaan dat je het gratis kan krijgen of voor heel weinig kan natuurlijk er ook op uitdraaien dat iedereen verliest.
Klopt. En gratis ga ik ook niet voor. Ik wacht op de toewijzing en dan ga ik ze een bod doen voor de dingen die ik wil overnemen. En das inclusief vloer dus dat scheelt hun al een hoop gedoe. Rest is toch los te verwijderen. Risico is wel dat ik een vloer koop die op vloerbedekking is verlijmd oid zodat ik nadat ik vertrek eruit mag gaan zien te krijgen. Maar daar ben ik nog helemaal niet mee bezig.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 07:39 schreef d.k. het volgende:
Het ligt er ook aan waarom je in dat huurhuis woont. Hoe lang ga je er wonen?
Om groter te gaan wonen. En hoe lang? Niet ter overbrugging oid van een verbouwing. Gezien ik nu 9 a 10 jaar hier al zit verwacht ik dat ik hier nog wel een tijd lang in kan blijven.
mag het weten
  woensdag 16 januari 2019 @ 08:16:54 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_184429281
Ik zou ze zeggen wat je wil overnemen, en zeggen dat de overige meuk aan hun is, dat je het eventueel zelf weggooit.
De genoemde ¤150 vind ik wel aan de lage kant, zou even optellen wat je zelf kwijt zou zijn voor die spullen, en dan met je bod iets meer richting, voordeel eerlijk samen delen.

Voor ¤150 heb je nergens een vloer en afzuigkap.
En de kans dat zij nog ¤150 kunnen vangen voor de meuk is nog aanwezig als ze het zelf verkopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 16-01-2019 08:22:28 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184429369
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:16 schreef dop het volgende:
Ik zou ze zeggen wat je wil overnemen, en zeggen dat de overige meuk aan hun is, dat je het eventueel zelf weggooit.
De genoemde ¤150 vind ik wel aan de lage kant, zou even optellen wat je zelf kwijt zou zijn voor die spullen, en dan met je bod iets meer richting, voordeel eerlijk samen delen.

Voor ¤150 heb je nergens een vloer en afzuigkap.
Goed punt. Denk dat ik inmiddels beter weet hoe de onderhandeling in te gaan. ^O^
mag het weten
pi_184433225
Misschien eerst de vraagprijs afwachten?
pi_184434739
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:16 schreef dop het volgende:
Ik zou ze zeggen wat je wil overnemen, en zeggen dat de overige meuk aan hun is, dat je het eventueel zelf weggooit.
De genoemde ¤150 vind ik wel aan de lage kant, zou even optellen wat je zelf kwijt zou zijn voor die spullen, en dan met je bod iets meer richting, voordeel eerlijk samen delen.

Voor ¤150 heb je nergens een vloer en afzuigkap.
En de kans dat zij nog ¤150 kunnen vangen voor de meuk is nog aanwezig als ze het zelf verkopen.
Inderdaad, 150 voor alles incl nest thermostaat (en die v3 kost nieuw 240) is wel erg karig. Ik denk dat ze zelf ook wel een idee hebben wat ze er voor willen. Als ze de nest er uit halen zal de oorspronkelijke thermostaat weer aangesloten moeten worden, daar hebben ze waarschijnlijk ook helemaal geen zin in. Geen idee wat het oppervlak en de staat van de vloer is, maar reken uit wat je zelf kwijt bent aan laminaat (en de ellende van leggen), kijk naar de prijs van een afzuigkap die past en bied de helft.
pi_184435240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:24 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Inderdaad, 150 voor alles incl nest thermostaat (en die v3 kost nieuw 240) is wel erg karig. Ik denk dat ze zelf ook wel een idee hebben wat ze er voor willen. Als ze de nest er uit halen zal de oorspronkelijke thermostaat weer aangesloten moeten worden, daar hebben ze waarschijnlijk ook helemaal geen zin in. Geen idee wat het oppervlak en de staat van de vloer is, maar reken uit wat je zelf kwijt bent aan laminaat (en de ellende van leggen), kijk naar de prijs van een afzuigkap die past en bied de helft.

Nou ja, de helft? Hangt van de staat van de afzuigkap enzo af. Als die al up driekwart van z'n looptijd zit, dan zou ik niet de helft betalen.
Somebody that I used to know
pi_184435322
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou ja, de helft? Hangt van de staat van de afzuigkap enzo af. Als die al up driekwart van z'n looptijd zit, dan zou ik niet de helft betalen.
Nee ok, maar als hij de helft niet meer waard is, zou ik hem sowieso niet meer willen hebben.
pi_184452180
Nou om een update te geven. Kreeg de hele tijd de vertrekkende huurder niet te pakken. Ik begon met dat ik interesse heb in alle vloeren, grote kast en afzuigkap. De rest kun je achterlaten als je wil. Geef je 250 euro voor die drie.

Begon ie met: dat vind ik laag. De kast is mijn vrouw mee bezig om die te verkopen voor 750 euro, kostte 1250 euro anderhalf jaar geleden. Dus ik zeg zo: noem eens een tegenbod voor vloeren, afzuigkap en de gordijnen ipv de kast. Toen gaf ie 750 euro voor alles op de kast na. Dus ik van kunnen we elkaar in het midden treffen? Hij: voor 500 euro laat ik alles behalve de kast zitten.

Scheelt mij tijd, scheelt hem tijd. En nu ik fulltime werk is het fijn dat het in feite inpakken en uitpakken is. Geen muren sauzen, geen gordijnen ophangen, geen 70m2 aan vloer leggen. En ik ben een Nest v2/3 rijker, hordeur, bank, gordijnen op maat en afzuigkap. Los van of alles het waard is in geld uitgedrukt.. jezelf tijd besparen ook wel wat waard.
mag het weten
pi_184452305
Prima deal ^O^ en helemaal waar, dat laatste.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')