abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 januari 2019 @ 11:34:22 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184432530
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat klopt, idem met het plastic wereldwijd. Wij alles scheiden en elders pompen ze het zo de rivieren in.

Maar dat is niet alleen in landen die 50 jaar achterlopen, Duitse boten komen graag een stukje de grens overvaren om hun inhoud even te lozen...
Dat hoeft helemaal niet, alle rivieren stromen Duitsland uit..

En idd, als ik hier naar buiten kijk zie ik niks geen vuil of viezigheid.. ik maakte in Nigeria ooit de grap: hier scheiden ze ook afval: links van de weg en rechts van de weg :') en niet een beetje, maar gewoon een continue bermbedekking van een cm of 20 - 30 met bergen van een paar meter hoog tussendoor op plaatsen waar het heen waait. aan de randen van alle gebieden waar mensen wonen en werken..
Geef die mensen een beetje geld om dat te verzamelen; voor een dollar per dag werken ze zich kapot daar.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2019 @ 11:56:16 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184433003
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:24 schreef Sounddragon het volgende:

Wat dacht je van: de Scheepvaart, luchtvaart en industrie WERELDWIJD dwingen om minstens 50 - 75% schoner te gaan opereren
Scheepvaart en industrie, ok. Daar is, met een forse investering, wel het e.e.a. te halen. Maar hoe denk jij een vliegtuig 75% zuiniger te maken? Met een verlengsnoer?

quote:
We moeten beginnen bij het begin; niet bij ons, maar bij hen die inmiddels 50 jaar achter liggen qua technologie..
'Flikker op! Jullie hebben al 100 jaar welvaart, nu zijn wij aan de beurt'.

Of een dergelijke reactie....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 januari 2019 @ 11:59:28 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184433061
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Scheepvaart en industrie, ok. Daar is, met een forse investering, wel het e.e.a. te halen. Maar hoe denk jij een vliegtuig 75% zuiniger te maken? Met een verlengsnoer?
Ietsje meer beenruimte en er past prima een pedalensetje tussen w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2019 @ 12:01:26 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184433096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Scheepvaart en industrie, ok. Daar is, met een forse investering, wel het e.e.a. te halen. Maar hoe denk jij een vliegtuig 75% zuiniger te maken? Met een verlengsnoer?

[..]

'Flikker op! Jullie hebben al 100 jaar welvaart, nu zijn wij aan de beurt'.

Of een dergelijke reactie....
Neh, die mensen hebben niet zo'n grote bek, die willlen gewoon overleven, en of ze dat op een twee- of viertakt brommer doen boeit ze helemaal niks.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2019 @ 12:03:34 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184433142
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ietsje meer beenruimte en er past prima een pedalensetje tussen w/
Luchtvaart wordt ook wel steeds 'schoner', (Een Dreamliner doet het per passagier met minder dan de helft van de brandstof van een B747; zit wel 40 jaar tussen) maar de enige manier om daar serieuze winst te halen, is minder vliegen. Of inderdaad terug naar propellorvliegtuigen en 400 setjes pedalen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 januari 2019 @ 12:06:11 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184433175
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, die mensen hebben niet zo'n grote bek, die willlen gewoon overleven, en of ze dat op een twee- of viertakt brommer doen boeit ze helemaal niks.
Ja, denk je? Als we tegen de Indiers zeggen 'We hakken jullie welvaart doormidden, maar ja, tis voor een beter milieu, he?'. Gaan ze niet piepen? Ik weet niet, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 januari 2019 @ 12:32:10 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184433687
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, denk je? Als we tegen de Indiers zeggen 'We hakken jullie welvaart doormidden, maar ja, tis voor een beter milieu, he?'. Gaan ze niet piepen? Ik weet niet, hoor.
Wij piepen ook, maar we doen het wel.. en wij zijn een stuk beter opgeleid als zij.

Die mensen hebben een heel andere mindset als wij, en roeien met de riemen die ze hebben. Wij hebben de luxe van keuze, zij in veel gevallen echt niet.. Je moet ook niet op mensen-niveau denken, de overheden zullen dat moeten opleggen en introduceren, net als hier; als ze geen tweetakt motoren meer verkopen, koopt men viertakt. Mag je niet meer koken en stoken op petroleum en kerosine, dan gaan ze over op gas of elektra.. Juist in zulke landen kun je prima over op zonne-energie, want dat is er zat. De overheden zullen stappen moeten maken om .e.e.a mogelijk te maken.. het volk volgt wel.
Ik denk ook dat het probleem in overheden zit; de meeste vinden alles prima als hun zakken maar gevuld worden.. wat het gepeupel buiten doet om zich te redden, boeit ze geen kont.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184434025
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wij piepen ook, maar we doen het wel.. en wij zijn een stuk beter opgeleid als zij.

Die mensen hebben een heel andere mindset als wij, en roeien met de riemen die ze hebben. Wij hebben de luxe van keuze, zij in veel gevallen echt niet.. Je moet ook niet op mensen-niveau denken, de overheden zullen dat moeten opleggen en introduceren, net als hier; als ze geen tweetakt motoren meer verkopen, koopt men viertakt. Mag je niet meer koken en stoken op petroleum en kerosine, dan gaan ze over op gas of elektra.. Juist in zulke landen kun je prima over op zonne-energie, want dat is er zat. De overheden zullen stappen moeten maken om .e.e.a mogelijk te maken.. het volk volgt wel.
Ik denk ook dat het probleem in overheden zit; de meeste vinden alles prima als hun zakken maar gevuld worden.. wat het gepeupel buiten doet om zich te redden, boeit ze geen kont.
Zonne-energie is er in een land als India wel, maar ook in dat land willen ze meer dan een paar uur per dag stroom hebben. Zonne-energie is maar een stukje van de oplossing van de groeiende vraag naar energie. Je moet er een kolencentrale naast zetten.
We hebben gewoon nog geen goede oplossingen. Dat zie je ook met het aardgasvrij maken van onze huizen. Warmtepompen leveren geen of nauwelijks milieuvoordeel en zijn voor veel mensen te duur. De politiek is nog plannen aan het maken voor alternatieven, maar verhoogt wel alvast de tarieven voor energiebelasting. Dan stappen mensen maar over op houtkachels. Dat wil de politiek ook niet.
Het is gewoon wanbeleid. Ze weten niet wat ze moeten doen en laten zich van alles wijs maken.
  woensdag 16 januari 2019 @ 13:51:01 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184435302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:53 schreef Benger het volgende:

[..]

Zonne-energie is er in een land als India wel, maar ook in dat land willen ze meer dan een paar uur per dag stroom hebben. Zonne-energie is maar een stukje van de oplossing van de groeiende vraag naar energie. Je moet er een kolencentrale naast zetten.
We hebben gewoon nog geen goede oplossingen. Dat zie je ook met het aardgasvrij maken van onze huizen. Warmtepompen leveren geen of nauwelijks milieuvoordeel en zijn voor veel mensen te duur. De politiek is nog plannen aan het maken voor alternatieven, maar verhoogt wel alvast de tarieven voor energiebelasting. Dan stappen mensen maar over op houtkachels. Dat wil de politiek ook niet.
Het is gewoon wanbeleid. Ze weten niet wat ze moeten doen en laten zich van alles wijs maken.
Helemaal waar.. daarom steekt dat 'haantje de voorste-gedrag' van onze regering ook zo.. we rennen rondjes achter onze eigen staart aan, terwijl er elders nog zó makkelijk zóveel winst te behalen valt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184435514
Al eeuwen worden er houtkachels gestookt maar de rubberen tegels hebben er weer eens last van en het moet weer aangepakt worden. |:(

Hier in de buurt wordt ook best veel gestookt maar ik vind het wel lekker ruiken en heb er nooit last van.
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:08:25 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184435605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:03 schreef LanaMyst het volgende:
Al eeuwen worden er houtkachels gestookt maar de rubberen tegels hebben er weer eens last van en het moet weer aangepakt worden. |:(

Hier in de buurt wordt ook best veel gestookt maar ik vind het wel lekker ruiken en heb er nooit last van.
Sommige mensen hebben nou eenmaal overal last van.. Willen wel wonen in één van 's werelds dichtstbevolkte landen, maar willen van niemand last hebben.

Ik heb jarenlang hout gestookt, en zolang je schoon, fatsoenlijk gedroogd hout in dat ding gooit ruikt het gewoon naar een houtkachel en rookt het minimaal. Als je naast Tokkie & Co. woont die spaanplaat, MDF en karton stoken is het wel kut.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184436358
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben nou eenmaal overal last van.. Willen wel wonen in één van 's werelds dichtstbevolkte landen, maar willen van niemand last hebben.

Ik heb jarenlang hout gestookt, en zolang je schoon, fatsoenlijk gedroogd hout in dat ding gooit ruikt het gewoon naar een houtkachel en rookt het minimaal. Als je naast Tokkie & Co. woont die spaanplaat, MDF en karton stoken is het wel kut.
Tja waar begon het mee? En waar houdt het mee op?
Als men zich niet gedragen kan, zie vuurwerk rokers diesels etc etc ja dan vraagt men erom dan zullen de goede maar onder de slechten lijden? Ik heb ook al veel mogen laten, en toen was er ook niemand die aan de bel trok, waarom zou ik het nu dan doen? Wat gij niet wil dat U geschied doe dat ook een ander niet!
pi_184436601
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:08 schreef Sounddragon het volgende:
Als je naast Tokkie & Co. woont die spaanplaat, MDF en karton stoken is het wel kut.
Maar dat brand prima hoor. :)
There is only one religion
pi_184436612
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:14 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Maar dat brand prima hoor. :)
Die ernaast heeft er vrijwel geen last van dat kan inderdaad, het komt pas een paar huizen verder naar beneden weer.
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:29:13 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184436825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja waar begon het mee? En waar houdt het mee op?
Als men zich niet gedragen kan, zie vuurwerk rokers diesels etc etc ja dan vraagt men erom dan zullen de goede maar onder de slechten lijden? Ik heb ook al veel mogen laten, en toen was er ook niemand die aan de bel trok, waarom zou ik het nu dan doen? Wat gij niet wil dat U geschied doe dat ook een ander niet!
Het probleem is, dat 'gedragen' nogal een rekbaar begrip is.. dát is het begin... mensen projecteren graag hun eigen visie van dat werkwoord op een ander..

Verdraagzaamheid.
Leven en láten leven.
Anderen in hun waarde laten.

JIJ bent niet het middelpunt van het heelal, JIJ bent niet de bepalende factor in het leven, JIJ bepaalt niet wat anderen doen,kunnen,mogen of moeten laten..

Helaas zijn bovenstaande dingen de pijnlijke feiten, en daar zullen we het mee moeten doen, en als je de bovenste 3 wijsheden in gedachten houdt, krijg je geen last van de onderstaande waanideeën.

Mensen moeten eens wat meer naar zichzelf, en wat minder naar anderen kijken voordat ze gaan oordelen.. 50 jaar geleden waren hele steden nog grijs en grauw, omdat iedereen kolen stookte, kijk eens waar we nu zijn, en waardeer dat.. Ga eens naar een derde wereldland, kijk eens goed om je heen, en realiseer jezelf dat je god, of weet ik veel voor non-existent figuur, op je blote knietjes mag danken dat je hier woont en niet daar. Misschien dat je dingen dan een beetje gaat relativeren, want dat gezeik en gejank op elkaar brengt je helemaal nergens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184436886
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het probleem is, dat 'gedragen' nogal een rekbaar begrip is.. dát is het begin... mensen projecteren graag hun eigen visie van dat werkwoord op een ander..

Verdraagzaamheid.
Leven en láten leven.
Anderen in hun waarde laten.

JIJ bent niet het middelpunt van het heelal, JIJ bent niet de bepalende factor in het leven, JIJ bepaalt niet wat anderen doen,kunnen,mogen of moeten laten..

Helaas zijn bovenstaande dingen de pijnlijke feiten, en daar zullen we het mee moeten doen, en als je de bovenste 3 wijsheden in gedachten houdt, krijg je geen last van de onderstaande waanideeën.

Mensen moeten eens wat meer naar zichzelf, en wat minder naar anderen kijken voordat ze gaan oordelen.. 50 jaar geleden waren hele steden nog grijs en grauw, omdat iedereen kolen stookte, kijk eens waar we nu zijn, en waardeer dat.. Ga eens naar een derde wereldland, kijk eens goed om je heen, en realiseer jezelf dat je god, of weet ik veel voor non-existent figuur, op je blote knietjes mag danken dat je hier woont en niet daar. Misschien dat je dingen dan een beetje gaat relativeren, want dat gezeik en gejank op elkaar brengt je helemaal nergens.
De meeste hebben ze tijdens het ontvangen van verstand in hun hoofd gescheten.
Die denken niet na, pas als ik ernaast of onder hun dauerluftung ga staan met een kachel met bruinkool komen ze pas op het idee dat er overlast is, hebben niet in de gaten dat men minimaal 1 mtr boven de nok moet zijn zodat er geen valwinden zijn, ook een gebouw ernaast wat hoger is kan ervoor zorgen trouwens.
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:33:41 #92
482496 Pizzachef
Veni, vidi, Pizza!!!
pi_184436913
Ik heb de afgelopen jaren 2 pelletkachels geplaatst in huis. Warm tapwater komt via een (zonne)boiler. Ik ben sinds kort helemaal van het gas af. E.e.a. is ruim gesubsidieerd door de overheid.

En nu zou de overheid mijn door hun gesubsidieerde en co2 neutrale kacheltjes willen verbieden?
pi_184436942
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:33 schreef Pizzachef het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren 2 pelletkachels geplaatst in huis. Warm tapwater komt via een (zonne)boiler. Ik ben sinds kort helemaal van het gas af. E.e.a. is ruim gesubsidieerd door de overheid.

En nu zou de overheid mijn door hun gesubsidieerde en co2 neutrale kacheltjes willen verbieden?
Palletkachel valt er niet onder die verbrand optimaal.
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:35:01 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184436949
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:36 schreef Burdie het volgende:
Voor de gezelligheid :') ik ken genoeg mensen die stoken omdat het veel geld scheelt.
Nou hebben wij zondag de open haard aangehad (het waaide behoorlijk, dus dan levert het minder overlast op), maar mijn gasverbruik was zondag behoorlijk hoger dan maandag en dinsdag, terwijl het maandag en dinsdag beduidend kouder was.

Dus nee, tenzij je de boel echt warm kunt stoken en houden is "voor de gezelligheid" zeker met een open haard een grotere reden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184436983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou hebben wij zondag de open haard aangehad (het waaide behoorlijk, dus dan levert het minder overlast op), maar mijn gasverbruik was zondag behoorlijk hoger dan maandag en dinsdag, terwijl het maandag en dinsdag beduidend kouder was.

Dus nee, tenzij je de boel echt warm kunt stoken en houden is "voor de gezelligheid" zeker met een open haard een grotere reden.
Ook aan de klep gedacht om die naar het stoken weer dicht te zetten?

Hoe men het snel buitenshuis krijgt is men wel van op de hoogte, als maar buiten maakt niet uit bij wie dan binnen. Colt kap noemt men ze geloof ik.
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:45:32 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184437099
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ook aan de klep gedacht om die naar het stoken weer dicht te zetten?

Hoe men het snel buitenshuis krijgt is men wel van op de hoogte, als maar buiten maakt niet uit bij wie dan binnen. Colt kap noemt men ze geloof ik.
Dat is het probleem hè.... dat je die klep pas dicht kunt doen als het vuur echt echt echt helemaal uit is en ook niet meer smeult.
Ondertussen heb je lekker een "warme lucht stijgt" tochtgat naar buiten.

En ja, omdat het gasverbruik maandag en dinsdag lager was terwijl de temperatuur lager was had je al kunnen weten dat die klep wel dichtgedaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184437506
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:03 schreef LanaMyst het volgende:
Al eeuwen worden er houtkachels gestookt maar de rubberen tegels hebben er weer eens last van en het moet weer aangepakt worden. |:(

Hier in de buurt wordt ook best veel gestookt maar ik vind het wel lekker ruiken en heb er nooit last van.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184437618
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is het probleem hè.... dat je die klep pas dicht kunt doen als het vuur echt echt echt helemaal uit is en ook niet meer smeult.
Ondertussen heb je lekker een "warme lucht stijgt" tochtgat naar buiten.

En ja, omdat het gasverbruik maandag en dinsdag lager was terwijl de temperatuur lager was had je al kunnen weten dat die klep wel dichtgedaan is.
Ik neem aan dat jullie huis ook een centrale afzuiging heeft, dat kan averechts werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2019 16:20:09 ]
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:31:26 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184437856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou hebben wij zondag de open haard aangehad (het waaide behoorlijk, dus dan levert het minder overlast op), maar mijn gasverbruik was zondag behoorlijk hoger dan maandag en dinsdag, terwijl het maandag en dinsdag beduidend kouder was.

Dus nee, tenzij je de boel echt warm kunt stoken en houden is "voor de gezelligheid" zeker met een open haard een grotere reden.
Bij ons deelt het een derde van de kosten of we de kachel aan hebben of niet :D.
KuikenGuppy
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:38:35 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184437977
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij ons deelt het een derde van de kosten of we de kachel aan hebben of niet :D.
Een kachel is dicht hè, dat zal schelen, een open haard niet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')