abonnement Unibet Coolblue
pi_184422561
Tot je 80e werken, ik denk dat de WIA kosten dan hoger kunnen worden dan wat het oplevert aan besparing AOW.

Maar op AOW of pensioen reken ik dus niet. Ik denk dat ik wel nuttigere dingen kan bedenken voor die 11,6% pensioenpremie...
pi_184422685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

AOW zit in de belasting

Pensioen sparen kun je wel mee ophouden mits ..................................
Volksverzekering toch gelijk AWBZ, krijgen de gemeentes wel die AWBZ volledig ter beschikking?
  dinsdag 15 januari 2019 @ 20:37:00 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184422700
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:22 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Even iets anders: ben jij nog steeds fan van D'66?
Nog steeds ja. De ene keer presteren ze wat beter dan de andere. Maar dat heb je bij partijen die wel eens in regeringen zitten.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 20:43:52 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184422879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volksverzekering toch gelijk AWBZ, krijgen de gemeentes wel die AWBZ volledig ter beschikking?
zoek maar op wat je weten wilt
https://www.belastingdien(...)zoeken/zoeken?q=awbz
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184423053
En daarom moet je niet teveel werken. 3 a 4 dagen 9 uur p.d. is meer dan genoeg. Heb je lekker 3 a 4 dagen vrij op een leeftijd waar je er wat aan hebt. Dan maar een goedkopere auto, minder vaak luxe uiteten en een keer niet het duurste van het duurste. Vrijheid is mij meer waard dan materialisme. Het enige waar ik niet op in wil leveren zijn reisjes/vakanties.
pi_184423180
Huidige pensionado’s lijken doorgaans tot zeker 70 nog gezond door het leven te gaan. De huidige werkende generatie is veel meer bezig met een gezonde manier van werken en plezier in het werk te zoeken. Die zal ook makkelijker tot 80 doorkunnen, zeker de hoger opgeleiden en mensen met fysiek licht werk.
.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:08:27 #107
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_184423418
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:57 schreef Fer het volgende:
Huidige pensionado’s lijken doorgaans tot zeker 70 nog gezond door het leven te gaan. De huidige werkende generatie is veel meer bezig met een gezonde manier van werken en plezier in het werk te zoeken. Die zal ook makkelijker tot 80 doorkunnen, zeker de hoger opgeleiden en mensen met fysiek licht werk.
Ik heb juist het idee dat mensen sneller opbranden door hogere stressniveau ten opzichte van de jaren 50-60-70
pi_184423436
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:57 schreef Fer het volgende:
Huidige pensionado’s lijken doorgaans tot zeker 70 nog gezond door het leven te gaan. De huidige werkende generatie is veel meer bezig met een gezonde manier van werken en plezier in het werk te zoeken. Die zal ook makkelijker tot 80 doorkunnen, zeker de hoger opgeleiden en mensen met fysiek licht werk.
Niet alleen fysiek werk hoeft zwaar te zijn. Er zijn ook kantoorbanen die je slopen(geestelijk). Het aantal burn-outs neemt toe. Niet echt iets om gezond oud te worden. Zeker al niet in die ratrace.

Ik had meer arbeidsvreugde in de jaren 80 begin 90 dan nu in deze tijd.
pi_184423514
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat ken jij waardoor jij denkt dat jij mee mag?
Of je leest het nog een keer met die doorgesnoven kop van je.
pi_184423553
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Of je leest het nog een keer met die doorgesnoven kop van je.
Jij schrijft duidelijk we, waar ik mij niet toe rekenen doe, maar ik neem aan jij rekent je wel ertoe.

Jij gaat dus op zoek hoe je kunt afreizen naar een andere planeet, wat ken jij bezonders waardoor jij denkt mee te mogen?

En als jij doorgesnoven wil schrijven, zuipen en wiet roken noem ik niks bijzonders.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2019 21:15:39 ]
pi_184423640
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij schrijft duidelijk we, waar ik mij niet toe rekenen doe, maar ik neem aan jij rekent je wel ertoe.

Jij gaat dus op zoek hoe je kunt afreizen naar een andere planeet, wat ken jij bezonders waardoor jij denkt mee te mogen?

En als jij doorgesnoven wil schrijven, zuipen en wiet roken noem ik niks bijzonders.
We als in de mensheid, simpele ziel.

Of jij denkt dat ik over 200 jaar nog leef ofzo?
Fuck sake, leer normaal reageren.
pi_184423682
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

We als in mensheid simpele ziel.

Of jij denkt dat ik over 200 jaar nog leef ofzo?
Fuck sake, leer normaal reageren.
Neemt nog niet weg als het al serieus zou kunnen dat er geselecteerd wordt, en niet iedereen kan en mag!
Lijkt je toch wel duidelijk, waarom zou men met hetzelfde (uitschot) daar opnieuw willen beginnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2019 21:21:02 ]
pi_184423884
Eens de babyboomgeneratie uitgestorven is, zullen er toch een pak minder gepensioneerden zijn?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:44:12 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184424180
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:30 schreef Wandeling het volgende:
Eens de babyboomgeneratie uitgestorven is, zullen er toch een pak minder gepensioneerden zijn?
Die generatie is geboren tussen 1945 en 1955. Pas in 2040 bereiken de laatsten daarvan de leeftijd van 85 jaar. Duurt nog wel even voordat er van uitsterven sprake is...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184424247
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die generatie is geboren tussen 1945 en 1955. Pas in 2040 bereiken de laatsten daarvan de leeftijd van 85 jaar. Duurt nog wel even voordat er van uitsterven sprake is...
De eersten bereiken over 6 jaar de leeftijd van 80 jaar. Je kunt toch wel aannemen dat het aantal individuen van deze generatie binnenkort merkbaar zal beginnen afnemen? Ja, tegen dat de laatsten die in 1955 geboren zijn verdwijnen, dát zal nog niet voor over enkele jaren zijn.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_184424353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:30 schreef Wandeling het volgende:
Eens de babyboomgeneratie uitgestorven is, zullen er toch een pak minder gepensioneerden zijn?
Daar heeft het niets mee te maken. Want word het geen aow dan word het de WIA, WW of Bijstand etc. Maar als er tekorten zijn om het werk uit te voeren zul je ook langer moeten doorgaan. Maw in de toekomst kan het best zo zijn dat er tekorten zijn om het werk uit te voeren.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:55:23 #117
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184424413
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Daar heeft het niets mee te maken. Want word het geen aow dan word het de WIA, WW of Bijstand etc. Maar als er tekorten zijn om het werk uit te voeren zul je ook langer moeten doorgaan. Maw in de toekomst kan het best zo zijn dat er tekorten zijn om het werk uit te voeren.
Ik denk dat het door de toenemende automatisering eerder omgekeerd zal zijn. Hoewel dat tot nu toe ook niet echt gebeurt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184424444
Ik hoop niet dat men zo naiv is om te denken dat het achter 20-30 jaar zo zal zijn dat die leeftijd weer drastisch omlaag gaat. En daardoor maar minder voor je oude dag te sparen en denken dat een basisinkomen je wel gaat redden.
pi_184424457
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat het door de toenemende automatisering eerder omgekeerd zal zijn. Hoewel dat tot nu toe ook niet echt gebeurt.
Er zal weer een ander soort werk ontstaan. Na,de industriële revolutie dacht men dat ook.
pi_184424699
Oude mensen als werk op afstand drones laten besturen. Dan hoeven ze zelf niet te veel te bewegen en kunnen ze de drones pakketjes laten afleveren. Moeten ze wel hun targets halen, anders krijgen ze geen pensioen. De toekomst.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_184424845
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:26 schreef Cherni het volgende:
Gaat nooit gebeuren. Het is weer een typisch verhaal van de meest waardeloze krant die er bestaat.
niet? Sommigen moeten al werken tot 67 jaar, bijna 70!
pi_184424884
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb me er allang bij neergelegd dat ik geen pensioen krijg.
pi_184425131
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:13 schreef Prego het volgende:

[..]

niet? Sommigen moeten al werken tot 67 jaar, bijna 70!
Die 67 haalt bijna nu al niemand. Tenzij je minder uren kunt draaien. Wat er nu plaats vind is pensioen opnemen en sparen om een gat op te vullen tot 67(2 tot 3 jaar). Of mensen rekken het wat. 2 jaartjes ww, wia etc etc. bedenk het allemaal maar eens. Maar goed dit soort kosten ook van het UWV zet men nooit op tegen de aow. Dat is toch uitermate vreemd.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 22:34:01 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184425307
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die 67 haalt bijna nu al niemand. Tenzij je minder uren kunt draaien. Wat er nu plaats vind is pensioen opnemen en sparen om een gat op te vullen tot 67(2 tot 3 jaar). Of mensen rekken het wat. 2 jaartjes ww, wia etc etc. bedenk het allemaal maar eens. Maar goed dit soort kosten ook van het UWV zet men nooit op tegen de aow. Dat is toch uitermate vreemd.
Ja het gaat allemaal om de pensioenfondsen , die houden graag vast aan hun schuifkaas politiek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 15 januari 2019 @ 22:39:42 #125
432997 Ven1972
Man met humor
pi_184425439
Ik ben bang dat het gaat niet gebeuren dat iedereen tot 80ste levensjaar zal gaan werken, zodat er meer automatisering en robot's komen in onze maatschappijleven. Zowel drones worden ook zelfvliegend in nieuwe generatie topmodellen die je niet hoeft te besturen. In dat geval worden vele (helaas niet alle) beroepen overbodig gemaakt door die dingen, ooit zal er ook altijd wel een mens nodig zijn om te werken vooral alleen om reparaties te verrichten aan robots en drones. We staan nog op een vooravond dat er zo veel ingrijpend zal veranderen op privé en werkgebied omdat economie nu een hoog prioriteit heeft naast milieu, evenals moet wel hierdoor een goede balans zien te vinden tussen automatisering en de mens.

We zullen allemaal een soort uitkering krijgen in plaats van salaris die je nu verdient met een functie. Het is dan wel veel minder dan we nu krijgen voor betaald zodat we nu werken. Jullie hebben ook wel hard er voor gestudeerd om een hoge functie te krijgen maar dat is niet van zeer lange periode gesproken. Wellicht zullen de robots ook zelf management op zich nemen waar ook zijn manschappen aangestuurd worden om ons te helpen. We zijn wellicht te verstandelijk beperkt om alles zo goed mogelijk uit te voeren, zo is harde realiteit. Robots zijn dan veel meer intelligent dan wijzelf en kunnen straks veel meer dan wij dat we nu doen en denken. Hoe het hard iemand eigenlijk zegt dat we moeten doorwerken tot 80 jaar is onmogelijk door nieuwe technologische snufjes en verregaande automatisering.

Ik denk dat de baby's van nu een heel andere leven zullen krijgen dat we nu gewend zijn zowel ze niet lang meer hoeven te werken door die dingen die straks het beeld zullen gaan vormen in het dagelijkse leven. In verre toekomst zullen vele opleidingen sneuvelen zowel hoge en lage niveaus. Minstens zal hun levensbeeld heel anders zijn dan we nu gewend zijn. Wellicht is het nu geval dat robots door hun intelligentie ons zullen verslaan op vele gebieden van goede beslissingen en voorspellingen.

Ik wil eerlijk zeggen dat robots veel eerlijkere en verstandige beslissingen zullen nemen dan wij in mensheid, wat het ook zal betekenen dat de kans op foute beslissingen veel minder groot is dan nu geval is. Ik heb zelf ondervonden dat ik niet prefect ben in beslissingen en voorspellingen, dat geldt ook voor jullie, dus ook voor de baby's van nu. Nogmaals zijn wij mentaal en fysiek te beperkt om echt perfect te zijn voor iedereen. Iemand die in een hoge functie zit kan ook niet perfect zijn, maar ook goed of slecht zijn voor iemand die hij of zij kent, dat kunnen de robots echt niet zijn, want ze zijn bezig om robots echt sociaal en vriendelijk te zijn voor iedereen ontwikkelen. Robotisme zal verder sneller oprukken in alle gebieden in hele wereld waar grote geld is.

Maar in arme landen zal robotisme veel minder zijn dan in rijkere landen, want ze kunnen robots haast niet aanschaffen vanwege onvoldoende financiële middelen. Wellicht zullen in armere landen wel mensen tot 80ste levensjaar doorwerken tot dat ze AOW krijgen, dus pensioen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_184425450
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja het gaat allemaal om de pensioenfondsen , die houden graag vast aan hun schuifkaas politiek
Als ik op 63 jarige leeftijd zou worden afgekeurd voor functie dan is een werkgever de klos. Die moet mij 10 jaar lang blijven aanvullen als ik niets anders meer zou kunnen dan tomaten plukken. Daar betaal je wel verzekeringspremie voor. Nu zal dat nooit gebeuren. Want het inkomensverlies zou te groot worden.

Daarom word bijvoorbeeld een tandarts met plots trillende handen voor 100% afgekeurd terwijl een bouwvakker met precies dezelfde ziekte mogelijk maar voor 30% afgekeurd word. Dit omdat het voor een bouwvakker makkelijker is om dat inkomensverlies klein te houden. Dat is krom maar zo werkt het wel.
pi_184425547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:39 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat het gaat niet gebeuren dat iedereen tot 80ste levensjaar zal gaan werken, zodat er meer automatisering en robot's komen in onze maatschappijleven. Zowel drones worden ook zelfvliegend in nieuwe generatie topmodellen die je niet hoeft te besturen. In dat geval worden vele (helaas niet alle) beroepen overbodig gemaakt door die dingen, ooit zal er ook altijd wel een mens nodig zijn om te werken vooral alleen om reparaties te verrichten aan robots en drones. We staan nog op een vooravond dat er zo veel ingrijpend zal veranderen op privé en werkgebied omdat economie nu een hoog prioriteit heeft naast milieu, evenals moet wel hierdoor een goede balans zien te vinden tussen automatisering en de mens.

We zullen allemaal een soort uitkering krijgen in plaats van salaris die je nu verdient met een functie. Het is dan wel veel minder dan we nu krijgen voor betaald zodat we nu werken. Jullie hebben ook wel hard er voor gestudeerd om een hoge functie te krijgen maar dat is niet van zeer lange periode gesproken. Wellicht zullen de robots ook zelf management op zich nemen waar ook zijn manschappen aangestuurd worden om ons te helpen. We zijn wellicht te verstandelijk beperkt om alles zo goed mogelijk uit te voeren, zo is harde realiteit. Robots zijn dan veel meer intelligent dan wijzelf en kunnen straks veel meer dan wij dat we nu doen en denken. Hoe het hard iemand eigenlijk zegt dat we moeten doorwerken tot 80 jaar is onmogelijk door nieuwe technologische snufjes en verregaande automatisering.

Ik denk dat de baby's van nu een heel andere leven zullen krijgen dat we nu gewend zijn zowel ze niet lang meer hoeven te werken door die dingen die straks het beeld zullen gaan vormen in het dagelijkse leven. In verre toekomst zullen vele opleidingen sneuvelen zowel hoge en lage niveaus. Minstens zal hun levensbeeld heel anders zijn dan we nu gewend zijn. Wellicht is het nu geval dat robots door hun intelligentie ons zullen verslaan op vele gebieden van goede beslissingen en voorspellingen.

Ik wil eerlijk zeggen dat robots veel eerlijkere en verstandige beslissingen zullen nemen dan wij in mensheid, wat het ook zal betekenen dat de kans op foute beslissingen veel minder groot is dan nu geval is. Ik heb zelf ondervonden dat ik niet prefect ben in beslissingen en voorspellingen, dat geldt ook voor jullie, dus ook voor de baby's van nu. Nogmaals zijn wij mentaal en fysiek te beperkt om echt perfect te zijn voor iedereen. Iemand die in een hoge functie zit kan ook niet perfect zijn, maar ook goed of slecht zijn voor iemand die hij of zij kent, dat kunnen de robots echt niet zijn, want ze zijn bezig om robots echt sociaal en vriendelijk te zijn voor iedereen ontwikkelen. Robotisme zal verder sneller oprukken in alle gebieden in hele wereld waar grote geld is.

Maar in arme landen zal robotisme veel minder zijn dan in rijkere landen, want ze kunnen robots haast niet aanschaffen vanwege onvoldoende financiële middelen. Wellicht zullen in armere landen wel mensen tot 80ste levensjaar doorwerken tot dat ze AOW krijgen, dus pensioen.
En wie gaat die uitkering ophoesten? Robots? Jetten? Maar goed 80 jaar is gewoon onzin.
pi_184425777
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb me er allang bij neergelegd dat ik geen pensioen krijg.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 23:02:42 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184425862
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:42 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Alsof men weet hoe het werken er over 25 jaar uit ziet. Ik weet het ook niet, maar 1 ding weet ik wel; niet zoals nu.
It's life Jim but not as we know it.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184426086
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk een hyperbool. Maar vanaf die leeftijd begint de leeftijdsdiscriminatie op de arbeidsmarkt wel degelijk.
moet je zorgen dat je dan niet meer concurreert met 19 jarige.
pi_184426266
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-tot-ons-tachtigste

[..]

Straks moet iedereen doorwerken tot 80 jaar , en krijgt dan pas AOW ,
Tja spaar je 60 jaar pensioen voor
Als de kinderen de deur uit zijn, iets minder uitgeven en je stopt gewoon op je 70e. Beetje interen op je vermogen dan, maar goed. Ik stop ook op mijn 60e. En ja, dan mis ik AOW, maar als het goed is heb ik genoeg geld om het te overbruggen tegen die tijd.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_184426765
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-tot-ons-tachtigste

[..]

Straks moet iedereen doorwerken tot 80 jaar , en krijgt dan pas AOW ,
Tja spaar je 60 jaar pensioen voor
Als je het niet sparen doet is het belast tegen het hoge tarief.
pi_184428332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 23:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Als de kinderen de deur uit zijn, iets minder uitgeven en je stopt gewoon op je 70e. Beetje interen op je vermogen dan, maar goed. Ik stop ook op mijn 60e. En ja, dan mis ik AOW, maar als het goed is heb ik genoeg geld om het te overbruggen tegen die tijd.
Vergeet niet dat wat je nu spaart, tegen die tijd de helft van je geld minder waard is door inflatie.

Je 10.000 is over 50 jaar waarschijnlijk nog maar een euro of 5000 waard.
  woensdag 16 januari 2019 @ 05:19:25 #134
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184428548
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-tot-ons-tachtigste

[..]

Straks moet iedereen doorwerken tot 80 jaar , en krijgt dan pas AOW ,
Tja spaar je 60 jaar pensioen voor
Inmiddels hebben we te maken met een afnemende levensverwachting.
pi_184428599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:39 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat het gaat niet gebeuren dat iedereen tot 80ste levensjaar zal gaan werken, zodat er meer automatisering en robot's komen in onze maatschappijleven. Zowel drones worden ook zelfvliegend in nieuwe generatie topmodellen die je niet hoeft te besturen. In dat geval worden vele (helaas niet alle) beroepen overbodig gemaakt door die dingen, ooit zal er ook altijd wel een mens nodig zijn om te werken vooral alleen om reparaties te verrichten aan robots en drones. We staan nog op een vooravond dat er zo veel ingrijpend zal veranderen op privé en werkgebied omdat economie nu een hoog prioriteit heeft naast milieu, evenals moet wel hierdoor een goede balans zien te vinden tussen automatisering en de mens.

... heel lang bericht ...

Spreek jij oorspronkelijk een andere taal dan Nederlands? Feit is, de kwaliteit van je tekst is zo slecht dat die vaak bijna onleesbaar is, je bericht staat vol grammaticale fouten en dergelijke. Wil je ernstig genomen worden, doe dan op zijn minst een beetje je best om goede taal te gebruiken.

Ik maak me overigens weinig zorgen over de tijd dat ik 80 jaar ben, want ik neem aan dat ik die leeftijd waarschijnlijk niet eens zal bereiken, heb daar persoonlijke medische redenen voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wandeling op 16-01-2019 07:06:20 ]
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_184429403
Ze hebben 1 fout gemaakt...
Levensverwachting daald weer he vanwege het vele zitten en nooit meer bewegen op t werk.
pi_184429615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat terwijl je op je 40ste al te oud bent voor de arbeidsmarkt. Gaat nog wat worden.
Komt omdat de gemiddelde 40 plusser van nu te lui en arrogant is om een systeem te leren kennen en in te spelen op vernieuwingen.

Dan ben je als dure 40 plusser inderdaad niet echt aantrekkelijk voor een bedrijf.
pi_184429975
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 06:31 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Spreek jij oorspronkelijk een andere taal dan Nederlands? Feit is, de kwaliteit van je tekst is zo slecht dat die vaak bijna onleesbaar is, je bericht staat vol grammaticale fouten en dergelijke. Wil je ernstig genomen worden, doe dan op zijn minst een beetje je best om goede taal te gebruiken.

Ik maak me overigens weinig zorgen over de tijd dat ik 80 jaar ben, want ik neem aan dat ik die leeftijd waarschijnlijk niet eens zal bereiken, heb daar persoonlijke medische redenen voor.
Moeten we je ernstig nemen?

Verder vind ik je overkomen als een hork met het opgestoken vingertje die vorm boven inhoud verkiest, want het is voor de meesten gewoon begrijpelijk qua inhoud.

FYI; immigranten zitten met het leren van een taal in een proces dat geen einde heeft en als ze zoals hem schrijven doen ze het buitengewoon goed. Als het een Nederlander met taalproblemen is moedig je 'm hier ook niet aan om te blijven schrijven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 16-01-2019 09:40:46 ]
pi_184430004
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:50 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Komt omdat de gemiddelde 40 plusser van nu te lui en arrogant is om een systeem te leren kennen en in te spelen op vernieuwingen.

Dan ben je als dure 40 plusser inderdaad niet echt aantrekkelijk voor een bedrijf.
Het probleem alleen bij de werknemer leggen is wel erg kortzichtig. Het ligt net zo goed aan de werkgever die vooroordelen heeft ten opzichte van oudere werknemers en die liever een jongere werknemer heeft die minder kritisch is.
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:29:32 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184430148
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 05:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Inmiddels hebben we te maken met een afnemende levensverwachting.
waar haal je die wijsheid vandaan? Mensen roken niet meer he
https://www.volksgezondhe(...)rp/levensverwachting

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)rwachting-65-jarigen
gemiddelde levensverwachting is nu bijna 86 jaar in 2060 is dat > 90 jaar
quote:
Het CBS verwacht dat de levensverwachting op 65-jarige leeftijd 20,63 jaar zal zijn in 2024.
Beleidsmakers gebruiken dit cijfer om de toekomstige AOW-leeftijd vast te stellen.
De prognose van de levensverwachting is een onderdeel van de Bevolkingsprognose 2018-2060 die het CBS op 18 december zal publiceren.
De cijfers voor 2024 en 2030 zijn op verzoek van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid gemaakt.
De levensverwachting in 2024 van 20,63 jaar is in de nieuwste prognose iets hoger dan in de prognose van 2017, toen deze op 20,59 jaar werd gesteld.


[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 16-01-2019 09:38:00 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184430337
Ik zie het al helemaal voor me: man van 72 komt te overlijden, zijn vrouw wordt voor 'straf' gekort op het weduwenpensioen, omdat manlief te beroerd is om tot zijn 80e te werken en liever lui in zijn graf wil liggen. Werken tot je 80e zul je, bejaard kreng! :')

:r
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:40:25 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184430388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me: man van 72 komt te overlijden, zijn vrouw wordt voor 'straf' gekort op het weduwenpensioen, omdat manlief te beroerd is om tot zijn 80e te werken en liever lui in zijn graf wil liggen. Werken tot je 80e zul je, bejaard kreng! :')

:r
waar haal jij die onzin nou weer vandaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:41:25 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184430416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:30 schreef hoechst het volgende:
Ze hebben 1 fout gemaakt...
Levensverwachting daald weer he vanwege het vele zitten en nooit meer bewegen op t werk.
Dit heb ik pas inderdaad ook ergens gelezen, dat de levensverwachting helemaal niet zoveel gestegen was als gedacht. En nu komt de Telegraaf ineens met dat we tot ons 80e moeten doorwerken? 1 op 4 haalt nu hun pensioen al niet eens, laat staan als je daar nog eens meer dan 10 jaar bovenop telt :X

Voor mezelf heb ik 55 als doelstelling , mooie leeftijd.
Spaar ik uiteraard zelf voor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184430436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waar haal jij die onzin nou weer vandaan

Oh excuus uwe hoogheid, voor het plempen van 'onzin' in uw edele topic... :')

P.s. als reacties je niet bevallen, is een forum wellicht niet de plek voor jou om te vertoeven, just saying...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_184430528
Misschien eens overstappen op een manier waarop iedereen voor zijn eigen pensioen spaart en minder op de staat hoeft te leunen. De belastingdruk nu met 70% omlaag en mensen zelf laten sparen voor hun pensioen dan weet je ook wanneer je genoeg hebt om te stoppen en moet je niet doorwerken tot je 80e. Daar zijn nu ook mogelijkheden voor maar het sparen gaat veel te langzaam.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 16 januari 2019 @ 09:47:50 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184430562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:02 schreef michaelmoore het volgende:

Straks moet iedereen doorwerken tot 80 jaar
Je "moet" helemaal niets. Je bepaalt zelf wanneer je stopt met werken. Je moet alleen niet op een staatspensioen rekenen maar zelf een pot maken in eigen beheer.

Pensioenpremies e.d. heb ik altijd beschouwd als belastingen. Dat geld ben je gewoon kwijt en als je daar later nog een paar centen van terugziet dan is dat meegenomen, maar ik heb het zelf afgeschreven naar nul.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:56:47 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184430754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je "moet" helemaal niets. Je bepaalt zelf wanneer je stopt met werken. Je moet alleen niet op een staatspensioen rekenen maar zelf een pot maken in eigen beheer.

Juist , maar dan moet de pensioenspaarverplichting eraf

Het beste is als bedrijven niet meer met een CAO werken, dan is ook de pensioenspaarverplichting weg, echter de vakbonden , (voor zover ze nog bestaan) vinden dat niet leuk, die willen alles wat collectiviteit ademt , in stand houden
Vakbonden hebben net als pensioenfondsen, geen bestaansrecht meer , in deze tijd van Flex en ZZP en Uberjobs
Mensen zouden ipv pensioensparen, netto in hun hypotheek moeten sparen , zodat banken stabieler worden

Dus stoppen met vakbonden en CAO en overgaan op een arbeidsvoorwaardenregeling (avr) met de ondernemingsraad , echter de tijd van gestage loonstijgingen is in deze tijd met flexjobs, algoritmes en EU, dan wel voorbij
Deflatie here we come

https://www.bd.nl/veghel/(...)s-van-cao~af511ba7a/
quote:
De keuze voor de avr is een klap voor de vakbonden.
Zij zetten vorig jaar juist in op een nieuwe cao en organiseerden stakingen om hun eisen kracht bij te zetten.
Jumbo passeerde met het avr-voorstel vervolgens de bonden.

Overgrote meerderheid
Driekwart van de medewerkers bracht zijn stem uit.
Daarvan koos 96 procent voor een avr, maakte Jumbo vandaag bekend. Zij krijgen met terugwerkende kracht vanaf februari van dit jaar een loonsverhoging van 1 procent en in 2019 een salarisverbetering van 1,5 procent. De regeling is ook van toepassing op de 1500 uitzendkrachten in distributiecentra van de supermarktketen.

In een reactie zegt Jumbo tevreden te zijn dat de meerderheid van de medewerkers heeft gekozen voor de avr. Frits van Eerd, hoogste baas van het Veghelse supermarktconcern: ,,Dit sterkt ons in de opvatting dat we de juiste weg hebben bewandeld.
Deze regeling is uniek en behoort tot de beste in de sector."


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 16-01-2019 10:17:53 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 16 januari 2019 @ 10:15:33 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184431092
Veel mensen zijn redelijk in denial over hun pensioen.

De jongere generatie die geacht wordt de weelderige pensioenen voor de oudere generatie te betalen gaan dat zelf nooit krijgen. En zij weten dat. Die jongere groep met steeds minder zekerheden wordt elk jaar groter en machtiger dus uiteindelijk gaan die collectief hun middelvinger opsteken en wordt democratisch besloten dat die pensioenen eraan gaan.

Sowieso zijn pensioenfondsen wereldwijd zwaar underfunded. En dat is dan nog op de top van de huidige assetbubble. De ineenstorting van pensioenzekerheden wordt HET grote thema van de 2020's.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 januari 2019 @ 10:20:11 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184431182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:15 schreef SeLang het volgende:
Veel mensen zijn redelijk in denial over hun pensioen.

De jongere generatie die geacht wordt de weelderige pensioenen voor de oudere generatie te betalen gaan dat zelf nooit krijgen. En zij weten dat. Die jongere groep met steeds minder zekerheden wordt elk jaar groter en machtiger dus uiteindelijk gaan die collectief hun middelvinger opsteken en wordt democratisch besloten dat die pensioenen eraan gaan.

Sowieso zijn pensioenfondsen wereldwijd zwaar underfunded. En dat is dan nog op de top van de huidige assetbubble. De ineenstorting van pensioenzekerheden wordt HET grote thema van de 2020's.
Juist,
Ik verwacht dat nu heel snel , meer bedrijven over gaan op een AVR, het is voor de bedrijven en voor personeel zeer lucratief,, vanwege de vrijwilligheid om mee te doen aan het pensioenfonds al dan niet

Daaaaag, algemeen verbindend verklaarde CAO :W :W
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 10:26:05 #150
236264 crew  capricia
pi_184431262
Dag mensen.
Ik ga vandaag mijn Vader begraven. Hij is 70 jaar geworden.

Hoe halen ze het in hun hoofd om door te laten werken tot 80.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')