abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:32:54 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184412807
quote:
Pikant: KRO-NCRV dreigde Yvon Jaspers te ontslaan
Yvon Jaspers is vlak voor de kerst bijna ontslagen door KRO-NCRV, vanwege erg moeizame contractonderhandelingen met de presentatrice. Dat meldde Albert Verlinde maandagavond in 6 Inside. Jaspers is een echte schnabbelkont, maar het bijbeunen van de presentatrice is vanwege de vele kritiek onhoudbaar. Daarom wil ze meer poen. “Ze krijgt een nieuw contract voor drie jaar, maar ik heb wel begrepen van diverse kanten – dus dit verhaal is absoluut waar – dat het niet zonder slag of stoot ging.“

De presentatrice vertoont onmogelijk gedrag, aldus Verlinde. “Yvon is de afgelopen maanden, ook wat er is gebeurd met haar bijverdiensten en het Commissariaat voor de Media, niet makkelijk geweest om mee te onderhandelen. Ze wilde meer geld en een compensatie voor wat ze nu niet meer mag doen, want dat wordt steeds beperkter.”

Ze zijn er inmiddels uitgekomen, weet Verlinde. “Maar vlak voor de kerst is het bijna geknald. Het gerucht ging zelfs binnen Hilversum dat Yvon ontslagen zou zijn en ze bij Blue Circle, de producent van Boer Zoekt Vrouw, een contract zou hebben gekregen. Dat is nu, heb ik begrepen, allemaal achter de rug.”

“Er is dus een contract met Yvon Jaspers. KRO-NCRV en Frans Klein gaan een gesprek aan over haar pakket. Dat is Boer Zoekt Vrouw, Onze Boerderij en een platform waarin zij een rol gaat spelen.”

KRO-NCRV reageert

Een woordvoerder van KRO-NCRV bevestigt dat er wordt onderhandeld met Jaspers en dat er bijna een nieuw contract ligt. “Wij zijn met Yvon in gesprek over haar contract en de programma’s die ze gaat maken bij KRO-NCRV. Verder gaan we nooit via de media in op de inhoud van gesprekken met presentatoren. Wij zullen binnenkort met Yvon het glas kunnen heffen op mooie nieuwe programma’s bij KRO-NCRV.”
bron: https://www.mediacourant.(...)jaspers-te-ontslaan/

Ontsla die gierige troela dan gewoon. Alsof zij dat hele programma draagt :')
Als je een beetje mensenkennis hebt dan zie je gelijk dat zij ook totaal niet te vertrouwen is, een wolf in schaapskleren.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 10:42:15 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184412940
Goed gedaan van d'r. Binnen harken die euro's.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184413043
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
Goed gedaan van d'r. Binnen harken die euro's.
Helemaal mee eens. Maar ga dan voor de commerciele omroepen werken, dan kan je zoveel als je wilt binnenharken.

Bij de publieke omroep gaat het toch om publiek geld, door jou en mij betaald. Goed dat er dan kritisch naar gekeken wordt.
pi_184415872
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:49 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar ga dan voor de commerciele omroepen werken, dan kan je zoveel als je wilt binnenharken.

Bij de publieke omroep gaat het toch om publiek geld, door jou en mij betaald. Goed dat er dan kritisch naar gekeken wordt.
Als in haar contract staat dat ze niet of heel beperkt mag bijklussen, snap ik dat daar wel een goede vergoeding tegenover moet staan.
pi_184428694
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Als in haar contract staat dat ze niet of heel beperkt mag bijklussen, snap ik dat daar wel een goede vergoeding tegenover moet staan.
Maar dat riekt toch naar chantage? Je tekent het contract zelf, je gaat dus akkoord met de voorwaarden. Maar nu zeg je dus eigenlijk, 'ja, ik ben wel akkoord gegaan, maar nu ik (door julle) bekend ben geworden en niet mag snabbelen, wil ik meer vergoeding!'. Daar wringt de schoen een beetje.
pi_184428720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 07:00 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Maar dat riekt toch naar chantage? Je tekent het contract zelf, je gaat dus akkoord met de voorwaarden. Maar nu zeg je dus eigenlijk, 'ja, ik ben wel akkoord gegaan, maar nu ik (door julle) bekend ben geworden en niet mag snabbelen, wil ik meer vergoeding!'. Daar wringt de schoen een beetje.
Als dat in het nieuwe wél staat, maar in het oude niet vind ik het niet meer dan logisch dat je compensatie gaat vragen voor de te missen inkomsten.
pi_184428738
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 07:05 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Als dat in het nieuwe wél staat, maar in het oude niet vind ik het niet meer dan logisch dat je compensatie gaat vragen voor de te missen inkomsten.
Dat klopt. Maar dat is ons niet bekend ;) ja, uit monde van kwalbert verlinde.....
Verder kan ik begrijpen dat je er als omroep niet blij mee bent als het schnabbelen je in een negatief daglicht zet, wat ook zijn weerklank heeft op het programma en dus de omroep.
pi_184431255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 07:00 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Maar dat riekt toch naar chantage? Je tekent het contract zelf, je gaat dus akkoord met de voorwaarden. Maar nu zeg je dus eigenlijk, 'ja, ik ben wel akkoord gegaan, maar nu ik (door julle) bekend ben geworden en niet mag snabbelen, wil ik meer vergoeding!'. Daar wringt de schoen een beetje.
Hoe ik het lees is:
Ze had een contract en daarnaast kon ze schnabbelen. Daarmee verdiende ze jaarlijks A+B, zeg 300+150=450
Nu werd er onderhandeld over een nieuw contract, waarbij ze wederom
300 krijgt. Alleen mag ze vanwege nieuwe wet niet of minder schnabelen waardoor B 25 wordt. Dus totaal 325. DAn kan ik me voorstellen dat je zegt allemaal leuk dat ik minder mag schnabelen maar dan moet het basissalaris omhoog want anders lever ik per saldo geld in.

Wellicht dat ik het verkeerd interpreteer, maar als het hierover gaat heb ik daar wel beeld bij dat ze er moeilijk over doet dat ze achteruit in salaris gaat.
pi_184435070
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:25 schreef roninho het volgende:

[..]

Hoe ik het lees is:
Ze had een contract en daarnaast kon ze schnabbelen. Daarmee verdiende ze jaarlijks A+B, zeg 300+150=450
Nu werd er onderhandeld over een nieuw contract, waarbij ze wederom
300 krijgt. Alleen mag ze vanwege nieuwe wet niet of minder schnabelen waardoor B 25 wordt. Dus totaal 325. DAn kan ik me voorstellen dat je zegt allemaal leuk dat ik minder mag schnabelen maar dan moet het basissalaris omhoog want anders lever ik per saldo geld in.

Wellicht dat ik het verkeerd interpreteer, maar als het hierover gaat heb ik daar wel beeld bij dat ze er moeilijk over doet dat ze achteruit in salaris gaat.
Dan snap ik dat ook en geef ik haar volledig gelijk. Eigenlijk kunnen we er, zonder inzicht in het contract, weinig zinnigs over zeggen :) wel frappant dat een kwalbert verline er dan zo pontificaal in de media mee komt.

maar dat heeft waarschijnlijk weer te maken met dat bagger programma 6inside.
pi_184435935
Het gaat natuurlijk om grote bedragen, maar ik geef haar wel gelijk. Als zij er op achteruit gaat doordat het bijschnabbelen tot een minimum wordt beperkt zou ik ook compensatie vragen. Dat argument van 'het is belastinggeld' gaat ook maar deels op vind ik. De bedragen die in medialand verdiend worden zijn daarvoor überhaupt veel te hoog.
't Echte en 't ware!
pi_184438822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:40 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dan snap ik dat ook en geef ik haar volledig gelijk. Eigenlijk kunnen we er, zonder inzicht in het contract, weinig zinnigs over zeggen :) wel frappant dat een kwalbert verline er dan zo pontificaal in de media mee komt.

maar dat heeft waarschijnlijk weer te maken met dat bagger programma 6inside.
Fijn dat het kwartje is gevallen. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')