abonnement Unibet Coolblue
pi_184433249
Klopt wel. En gelukkig heb ik nog universiteit, had ook niks kunnen hebben.
pi_184433254
Misschien moet je anders in Indonesië gaan garnalen pellen. Of in een kledingfabriek gaan werken in Bangladesh.

Nee, dat ook weer niet. Maar zo zwaar heb je het niet. Kansen genoeg in het leven. Geen reden om negatief te wezen.
pi_184433274
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:11 schreef Jardis het volgende:
Misschien moet je anders in Indonesië gaan garnalen pellen. Of in een kledingfabriek gaan werken in Bangladesh.

Nee, dat ook weer niet. Maar zo zwaar heb je het niet. Kansen genoeg in het leven. Geen reden om negatief te wezen.
Nou ja, ben soms bang dat ik te hoog ben opgeleid voor een administratief baantje. Maar hbovacatures zijn er weinig.
pi_184433351
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:12 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Nou ja, ben soms bang dat ik te hoog ben opgeleid voor een administratief baantje. Maar hbovacatures zijn er weinig.
'administratief baantje' 'te hoog opgeleid'. Klinkt alsof je een bepaalde arrogantie hebt.

Doe wat jij wilt, en niet wat anderen van je verwachten.
pi_184433411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:15 schreef Jardis het volgende:

[..]

'administratief baantje' 'te hoog opgeleid'. Klinkt alsof je een bepaalde arrogantie hebt.

Doe wat jij wilt, en niet wat anderen van je verwachten.
Nee, ik heb als student vaak die reden te horen gekregen voor een afwijzing. Ik zou me gaan vervelen volgens hen.

Ik heb ASS en een baan die minder stressvol is lijkt mij juist ideaal. Ik had het nooit gered als CEO oid.
pi_184434910
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:18 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Nee, ik heb als student vaak die reden te horen gekregen voor een afwijzing. Ik zou me gaan vervelen volgens hen.

Ik heb ASS en een baan die minder stressvol is lijkt mij juist ideaal. Ik had het nooit gered als CEO oid.
Raar. Als je echt een baan'tje' wilt kan je echt wel bij een fabriek aan de bak voor een tijd. lekker van 6:00 tot 14:00 of 14:00 tot 22:00 en ploegen toeslag. Evt. doorgroei mogelijkheden.

Dan is een HBO diploma daar alleen maar handig bij.

Als je niet wordt aangenomen omdat je een te hoog niveau hebt, is het naar mijn idee iets als 'je bent te theoretisch ingesteld'.

Wij zoeken soms ook MBOers ipb HBOers omdat HBOers vaker achter de computer kruipen als het in de praktijk lastig lijkt te worden.

Maar als jij een goede praktische HBOer bent kan je ook wel aan de bak bij een MBO baan.
pi_184437855
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:46 schreef ChristmasRoses het volgende:
En dan nog de angst dat ik een mislukkeling ben en elke potentiele werkgever dat ziet als ze kijken naar mijn geschiedenis van job hoppen tussen scholen. En ik wil van dat gevoel af!
Het gevoel zit in jezelf en heeft niks met wat een of andere potentiele werkgever van je denkt.

Als dit tot je doordringt zul je ook beter met eventuele sollicitaties om kunnen gaan.
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:38:45 #33
427685 MiszSpace
Are you kidding me?!
pi_184437980
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:52 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Tegenwoordig is mbo de hel naar wat ik hoor. Maar ander volwassenenonderwijs lijkt mij leuk.

Verder, wat voor functies in de beleids- en cultuursector? Nooit iets met beleid gedaan zelf.
Het valt me op dat je niet/weinig openstaat voor nieuwe ideeën. Je kaatst het idee af van volwassenonderwijs op basis van verhalen. Het is duidelijk dat je op dit moment niet op de juiste plek zit, ik ken de hectiek van VO want ik werk daar ook als docent. Als de doelgroep jou niet ligt maar het onderwijzen wel, dan zou ik het zeker even uitzoeken.
Immer gerade aus!
pi_184438835
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:38 schreef MiszSpace het volgende:

[..]

Het valt me op dat je niet/weinig openstaat voor nieuwe ideeën. Je kaatst het idee af van volwassenonderwijs op basis van verhalen. Het is duidelijk dat je op dit moment niet op de juiste plek zit, ik ken de hectiek van VO want ik werk daar ook als docent. Als de doelgroep jou niet ligt maar het onderwijzen wel, dan zou ik het zeker even uitzoeken.
Ik zie wat er elke dag uit het ROC voor het bushokje staat te wachten, spugend en scheldend in straattaal. :r Tel daarbij ervaringen van collega's op en geen haar op mijn hoofd die dat gaat doen. Ik vind havisten al lui en ongemotiveerd. De doelgroep vmbo/mbo, daar blijf ik als eerstegrader zo ver mogelijk vandaan.

Verder heb ik universiteit gedaan, geen hbo.

[ Bericht 3% gewijzigd door ChristmasRoses op 16-01-2019 17:48:54 ]
pi_184438844
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:31 schreef Horzula het volgende:

[..]

Het gevoel zit in jezelf en heeft niks met wat een of andere potentiele werkgever van je denkt.

Als dit tot je doordringt zul je ook beter met eventuele sollicitaties om kunnen gaan.
Klopt, zal het voorleggen aan mijn psycholoog.
pi_184438883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:33 schreef Jardis het volgende:

[..]

Raar. Als je echt een baan'tje' wilt kan je echt wel bij een fabriek aan de bak voor een tijd. lekker van 6:00 tot 14:00 of 14:00 tot 22:00 en ploegen toeslag. Evt. doorgroei mogelijkheden.

Dan is een HBO diploma daar alleen maar handig bij.

Als je niet wordt aangenomen omdat je een te hoog niveau hebt, is het naar mijn idee iets als 'je bent te theoretisch ingesteld'.

Wij zoeken soms ook MBOers ipb HBOers omdat HBOers vaker achter de computer kruipen als het in de praktijk lastig lijkt te worden.

Maar als jij een goede praktische HBOer bent kan je ook wel aan de bak bij een MBO baan.
Tsja ik ben geen recruiter, zou het niet weten. Zelf geen praktische ervaring.

Maar in een fabriek werken... ik wil toch eerst geschoold werk proberen te vinden.
pi_184438899
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:36 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Tsja ik ben geen recruiter, zou het niet weten. Zelf geen praktische ervaring.

Maar in een fabriek werken... ik wil toch eerst geschoold werk proberen te vinden.
Want in de fabriek is ongeschoold werk?
pi_184438963
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:37 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Want in de fabriek is ongeschoold werk?
Meestal heb je daar geen diploma voor nodig. Ik had het meer over receptionistewerk oid. Niet dat ik me er te goed voor voel, maar ik denk dat het wel zo eerlijk is als ik eerst verder kijk voor ik werk inneem van mensen die geen enkele opleiding hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door ChristmasRoses op 16-01-2019 17:48:09 ]
pi_184444636
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 06:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja misschien geeft dat extra druk. Maar wat is het alternatief? Eerste de beste nieuwe pad in slaan en er over 4 jaar achter komen dat dit het ook niet is?
Zou je niet de hoogste prioriteit geven aan beter worden dan? Als je rustiger bent maak je sowieso betere keuzes.
pi_184446177
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:03 schreef Daboman het volgende:

[..]

Zou je niet de hoogste prioriteit geven aan beter worden dan? Als je rustiger bent maak je sowieso betere keuzes.
Ja maar word je beter in een baan waar je ongelukkig van wordt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184446670
Mijn contract loopt toch in juli af.
pi_184600093
Deels herkenbaar. Wat is je vakgebied?
Ik ben zelf afgehaakt van de lerarenopleiding (HBO) na jaren geprobeerd te hebben om toch een fatsoenlijke docent te worden. Heb ook op het MBO lesgegeven, dat was over het algemeen iets minder stressvol doordat ze iets volwassener zijn maar heb incidenten meegemaakt waar menig mens huilend van zou zijn weggelopen ;) Mijn migraine werd zo erg door de stress dat ik een paar keer per week moest overgeven, was een onhoudbare situatie, ook doordat je als docent nooit meer vrije tijd hebt.
Misschien kun je iets zoeken in je vakgebied wat niks met onderwijs te maken heeft, om eens te proberen hoe je je daarbij voelt.
pi_184600712
Je C.V. een beetje beter maken.
De scholen waar het minder ging niet opnemen in je C.V. maar stellen dat je bezig was met andere belangrijke dingen ofzo.
Je functies een beetje aandikken maar wel kunnen verantwoorden etc.

Bedoel heb zelf wel C.V.'s gezien van mensen die 30 jaar ervaring hadden volgens henzelf en een C.V. van 4 pagina's om dat te onderbouwen (niet overdreven) die het gewoon niet konden. Maar die hebben dan toch weer een paar maanden tot 2 jaar werk.

Of je goede punten extra belichten en de minder goede punten minder benoemen etc, het is maar net hoe je het wil bekijken.

En als je graag een ander vak wil dan blijven werken en ondertussen zelf bijleren of LOI ofzo en alsnog proberen te schakelen. Is altijd wel gewoon wat mogelijk, maar ja vrijwel altijd minder mooi dan wanneer je direct de juiste keuze had gehad. Maar ja wat als etc helpt nooit iemand
pi_184909087
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 23:43 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ik vind pubers gewoon vreselijk, daarom wil ik lesgeven op hbo. En in de tussentijd wat anders.
Wat voor Masters heb je. Voor middelbaar docent heb je toch geen masters nodig?

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 23:46 schreef Jardis het volgende:
In een fabriek verdien je zo'' ¤2000,- voor 40 uur per week met alle toeslagen.
Je moet vooruit kijken, niet achteruit.
2000 netto?
Mag ik vragen wat voor soort werk?
pi_184909823
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 03:13 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Wat voor Masters heb je. Voor middelbaar docent heb je toch geen masters nodig?

[..]

2000 netto?
Mag ik vragen wat voor soort werk?
Wel voor eerstegraads!
pi_184922446
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 07:31 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Wel voor eerstegraads!
Oh, wist ik niet. En wat doceer je dan?
pi_185006912
'Je accepteert jezelf niet. Hoe kan een werkgever je accepteren als je dat zelf niet doet'
pi_185006931
Wat voor les geef je. Is het toevallig Engels?
Ben je Petra H. ?
pi_185007134
Chinees.
pi_185007150
Nee ik ben Robert M.

*O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')