abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:48:04 #76
422935 Myrr
Women don't owe you shit
pi_184451219
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Na de geboorte? Dan slapen ze nog het grootste deel van de dag. Het wordt pas slopend als je kinderen hebt die moeilijk slapen, s'nachts wakker worden of ziek zijn. Je aanpassingsvermogen wordt dan echt op de proef gesteld
Ah, dan heb je na de geboorte iets gemist denk ik? Ze doen dan niet anders dan 's nachts wakker worden. Ik heb het eerste half jaar overleefd op 1 tot 3 uur (hazen)slaap per etmaal met sporadisch iets meer maar zeker nooit meer dan 5 uur.
🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼
WOMEN DONT OWE YOU SHIT
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 11:03:05 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184451413
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:48 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ah, dan heb je na de geboorte iets gemist denk ik? Ze doen dan niet anders dan 's nachts wakker worden. Ik heb het eerste half jaar overleefd op 1 tot 3 uur (hazen)slaap per etmaal met sporadisch iets meer maar zeker nooit meer dan 5 uur.
Dat hebben wij dan weer niet. Ze slaapt van, ongeveer tussen 22u en 0.00u tot 8u in de ochtend, dan half uurtje eten en dan om half 9 slaapt ze nog een keer 2 a 3 uur. Wat de nachten betreft hebben we geluk.

Ze vertikt het echter overdag te slapen.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:03:36 #78
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184451426
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:48 schreef Myrr het volgende:

[..]

Helemaal niets gemist. Gewoon flesje geven en weer slapen. Nu de kleinste ouder is (1,5) zijn de slaapproblemen groter. Ik zit s'nachts wel eens tekenfilms te kijken op Netflix omdat die kleine na het wakker worden niet meer in slaap valt (hele lichte slaper). Volgende dag dan gewoon weer om 06:00h naar je werk - slopend. Maar ja, je weet waaraan je begint en het kan altijd nog vele malen erger.
"Hoka Hey!"
pi_184451541
Ja daar heb ik ook over nagedacht, over dat gedoe met mijn baan idd, dat dat meespeelde.
En mijn oude leventje niet opgeven tsja, ik zou nog genoeg kunnen doen dan.. alleen lever je natuurlijk altijd wel in, je kan niet altijd opeens een oppas vinden.

Maar ik heb wel gezien hoe GRAAG een vrouw een kind wil, want ik heb het ook een keer ff omgedraaid en haar een leven zonder kinderen proberen voor te stellen of uit te stellen.. nou dat ging dus echt niet. Ook alsof het zo niet goed genoeg was, het leven. Zeker toen vriendinnen zwanger werden, toen begonnen de eierstokken echt te rammelen..

Maar wat ik al zei, ik ben haar dus tegen gekomen een tijdje terug en dat was niet heel fijn uiteraard.. maar toen hebben we het er ook nog over gehad als zij geen kinderen wilde of ik juist wel dat we dan 100% nog bij elkaar waren. Niet dat we daar nu veel aan hebben :{

Maar nu mijn broer kinderen heeft zie ik ook van dichtbij hoeveel werk en zorg het is, en dat idd voor de rest van je leven..

En wat hier ook al is aangegeven, zul je dan zien dat je een relatie krijgt met een meidje met kinderen of alsnog kinderen krijgen over een tijdje, dat hoor je ook vaker..

Maargoed, heb nog wel wat meer dingen aan mijn hoofd :{
pi_184451640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Volgens mij is het dan uitgegaan omdat je geen gedeelde toekomst samen hebt (en dan is het volgens mij ook verder goed dit te erkennen en de relatie te beeindigen; iig sowieso véél beter dan met twijfels wel aan kinderen te beginnen).

Tsja dit dus eigenlijk.
pi_184451719
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Na de geboorte? Dan slapen ze nog het grootste deel van de dag. Het wordt pas slopend als je kinderen hebt die moeilijk slapen, s'nachts wakker worden of ziek zijn. Je aanpassingsvermogen wordt dan echt op de proef gesteld
Hangt ervan af. De eerste was de eerste twee jaar zo simpel. Niet normaal. De tweede was de eerste twee jaar continu aanwezig. Maar nu is de eerste weer degene die het meeste aandacht vraagt.
pi_184451750
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat is de opvoeding ná het op de wereld zetten. Ik bedoel, eerst moet die zwangerschap goed verlopen, en je kunt er als man naast staan en meepuffen en allemaal die dingen, maar de vrouw is degene die pijn heeft, zij is degene die een kind uit haar lichaam moet krijgen etc etc.

Het hoofdstuk daarna is de zorg/opvoeding ja, en daar ben je als man dan 100% mee er in (of niet natuurlijk).

Ik zie wel op tegen de tijd dat ze vriendjes gaat krijgen, dat haar hart gebroken gaat worden, dat ze alleen uit gaat waar ik haar niet breng en haal. Het liefste zou ik dat laatste wel altijd doen, maar op een gegeven moment moet je ze ook los laten, maar dan zeg ik om, weet ik veel, 0.00u thuis en dan sta ik om 22u al uit het raam te kijken of ze er niet toevallig al aankomt, dat soort shit.

Ik heb geen zoon, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat ik dat bij een jongen toch iets minder zou hebben. Al weet ik daar dus niets van want ik die ervaring dus niet.
Ik snap wat je bedoelde hoor. :) Ik denk alleen dat hoe zwaar een zwangerschap ook is, dat het niet te vergelijken is met alles wat in de jaren daarna komt. En vooral: je doet het echt samen.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 11:26:46 #83
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184451766
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:37 schreef Lyrebird het volgende:

Het grootbrengen van kinderen is een enorme verantwoordelijkheid, maar het is ook de enige reden waarom we hier zijn.

Welnee. Er is geen reden dat we hier zijn. Net zoals dat er geen reden is dat er fruitvlieges zijn.

quote:
Overigens, TS, ik heb ook in jouw schoenen gestaan, maar vond de tijd wel rijp om te veranderen van een jochie in een vent. Een kerel, een man.
Alsjeblieft zeg, alsof het bewust geen kinderen willen iets is dat voor jochies is die gewoon nog even volwassenen moeten worden.

Verder weet ik niet of TS er veel aan heeft wanneer iedereen met kinderen hier gaat vertellen hoe leuk het wondertje is dat ze gekregen hebben. Dat gebeurt al genoeg.
Huilen dan.
pi_184451786
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:10 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Het zwaarste stuk lijkt mij het kind eruit krijgen. Met pijnlijke weeën, soms inknippen, uitscheuren en weet ik wat voor ellende. Überhaupt een mens eruit persen. Wat een pijnlijk drama moet dat zijn zeg.
Pijn hoeft niet. Dat we in Nederland nu fan zijn van pijn bij bevallen. In de rest van de wereld doen ze dat gewoon verdoven. ;)

Natuurlijk is het geen pretje, maar ik bedoelde vooral aan te geven dat je als man echt niet een voetnoot bent in het geheel. :)
pi_184451926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelde hoor. :) Ik denk alleen dat hoe zwaar een zwangerschap ook is, dat het niet te vergelijken is met alles wat in de jaren daarna komt. En vooral: je doet het echt samen.
Ik denk echt dat je dit een beetje teveel vanuit een mannelijk gezichtspunt bekijkt en met waarschijnlijk de ervaring van redelijk goedlopende zwangerschappen en geen nasleep van een ppd of zo.
Evenals het 'echt samen' doen, want daar mankeert het ook nogal eens aan. En echt niet alleen dat vrouwen alleen voor alles opdraaien, maar het gebeurt ook zeker omgedraaid. Dat 'echt samen' zou de bedoeling zijn als het goed is, maar dat loopt best eens scheef. En tja, dan zijn die kinderen er wel al.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184452055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je dit een beetje teveel vanuit een mannelijk gezichtspunt bekijkt en met waarschijnlijk de ervaring van redelijk goedlopende zwangerschappen en geen nasleep van een ppd of zo.
Evenals het 'echt samen' doen, want daar mankeert het ook nogal eens aan. En echt niet alleen dat vrouwen alleen voor alles opdraaien, maar het gebeurt ook zeker omgedraaid. Dat 'echt samen' zou de bedoeling zijn als het goed is, maar dat loopt best eens scheef. En tja, dan zijn die kinderen er wel al.
Ik praat wellicht teveel vanuit het ideaalplaatje en je hebt helemaal gelijk dat het in de praktijk niet zelden niet ideaal is.

Mijn punt was ook vooral dat het tegenwoordig niet meer zo is dat de man vooral een donatie doet. Misschien ook iets teveel vanuit mijn situatie gedacht waarbij de kinderen zowel kwa zorg, aandacht als financieel vooral van mij afhankelijk zijn. :)
pi_184452117
quote:

[..]

Overigens, TS, ik heb ook in jouw schoenen gestaan, maar vond de tijd wel rijp om te veranderen van een jochie in een vent. Een kerel, een man.
Niet iedereen heeft kinderen nodig om volwassen te worden.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 12:02:51 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184452222
quote:
maar het is ook de enige reden waarom we hier zijn.

:D :') :D ;(

Je meent dit nog serieus ook.

;(
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184452256
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:19 schreef Newssworld het volgende:

[..]

Tsja dit dus eigenlijk.
maar die relatie ligt nu ook verder achter je.
aan de andere kant liggen ook nog zaken voor je, de ziekte van je vader die onzekerheid brengt en je nieuwe baan die je hopelijk stabiliteit zal bieden.

Blijft de vraag in hoeverre jij een beeld van je toekomst hebt en of je denkt daarin meer duidelijkheid te krijgen...?

8 jaar terug zal het vast geen erg idee zijn geweest om eigenlijk niet te weten hoe je wereld er 2 jaar verder voor zal staan.
maar op de leeftijd die je nu bereikt hebt zal dat toch steeds meer stress geven daarover veel onduidelijkheid te hebben.
Of is dat voor jou niet zo, vind je onduidelijkheid over je toekomst wel prettig?
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_184452847
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

maar die relatie ligt nu ook verder achter je.
aan de andere kant liggen ook nog zaken voor je, de ziekte van je vader die onzekerheid brengt en je nieuwe baan die je hopelijk stabiliteit zal bieden.

Blijft de vraag in hoeverre jij een beeld van je toekomst hebt en of je denkt daarin meer duidelijkheid te krijgen...?

8 jaar terug zal het vast geen erg idee zijn geweest om eigenlijk niet te weten hoe je wereld er 2 jaar verder voor zal staan.
maar op de leeftijd die je nu bereikt hebt zal dat toch steeds meer stress geven daarover veel onduidelijkheid te hebben.
Of is dat voor jou niet zo, vind je onduidelijkheid over je toekomst wel prettig?
Klopt die relatie ligt al ff achter me, ik heb het denk ik alleen niet helemaal goed verwerkt, ben kort daarna 'gewoon' doorgegaan met het leven, veel uitgegaan, veel gedronken en ook een reboundje.. het leek verdacht goed te werken maar het was ook te mooi om waar te zijn. Het tegendeel bleek waar, ik bleef juist achter met een leeg gevoel dus heb na een paar maanden het op een lager pitje gezet en volgens mij ben ik toen pas begonnen met verwerken.. mischien wel het klassieke man/vrouw liefdesverdriet verwerken verhaal.

3 weken geleden kwam ik haar dus tegen toen wakkerde het uiteindelijk weer ff aan. Ik probeerde me daarna weer op mijn nieuwe werk te focussen en dat lukte aardig, alleen toen kwam dat nieuws van mijn vader en dat wakkerde andere emoties ook weer aan.

Kijk ik ben echt wel wat gewent, iedereen maakt in zijn leven dingen mee zo als een relatie die niet werkt, ontslag, verlies van een dierbare, een studie die niet goed loopt of wat dan ook, maar wat iemand anders ook al aangaf dat zijn wel de (stabiele) pijlers van je leven en als daar 1 of dus meer van wegvallen in relatief korte tijd is dat best wel heftig. (Al is er nu nog niet veel bekent ivm mijn vader het geeft wel al een hoop onzekerheid/machteloosheid)

En wat je aangeeft idd 8 jaar geleden was het ook heel anders, toen leek alles nog zo ver weg.. hoe ik nu de toekomst bekijk?
Ik wil/moet nu klaarstaan voor mijn familie, en verder wil ik me goed voorbereiden op mijn nieuwe baan. Nog niet te ver weg kijken voor nu denk ik, alles stap voor stap..
En pure onduidelijkheid over de toekomst is niet fijn,maar dat kan je ook juist met een kind krijgen toch?!
pi_184453145
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:51 schreef Newssworld het volgende:
En pure onduidelijkheid over de toekomst is niet fijn,maar dat kan je ook juist met een kind krijgen toch?!
een kind is in je situatie nu volledig irrelevant, ik snap niet waarom jij je daar zo op richt, die beslissing ligt toch al achter je?
eventueel nageslacht is een verder klein (en tijdelijk) deel van je toekomst... naast je woonsituatie, baansituatie, inkomenspositie en gezinsleven (waarbij je ook een gezinsleven hebt zonder kinderen; je noemt wel 'klaarstaan voor je familie', bedoel je daarmee je vader, hoe 'close' is die band met je ouders? hoevaak zie je die per week?)

Ik heb een beetje de indruk je mn vraag over jouw toekomstbeeld enigszins ontwijkt: Hoe stel jij eigenlijk nu je toekomst voor?
Daarover ben je juist heel erg vaag en onduidelijk, zegt zelfs niet eens aan te kunnen geven in welke situatie je in 2 jaar denkt te zijn. Je noemt enkel zaken die volgens mij vooral inde komende maanden spelen, maar niks verder.

Wil je (uiteindelijk) weer een vaste stabiele relatie of wil je juist single blijven, dat lijkt me voor je direkte toekomst best een essentiele afweging...
woonde je samen met je ex en wil je qua leefsituatie ook je huishouden met iemand delen?
Of denk je dat alles gewoon 'gebeurt', en je er zelf geen invloed op kunt of hoeft uit te oefenen ?

je stelde overigens zelf in de Openingspost: "Ik zelf dacht nog 2 a 3 jaar te wachten (ben nu wel al 33)"...
Ik vat dat op dat je ergens ook zelf het gevoel hebt dat de tijd een rol speelt en je bepaalde toekomst-ideen wel wil bereiken... maar kennelijk niet met je ex-partner.

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 17-01-2019 13:22:00 ]
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_184455318
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

een kind is in je situatie nu volledig irrelevant, ik snap niet waarom jij je daar zo op richt, die beslissing ligt toch al achter je?
eventueel nageslacht is een verder klein (en tijdelijk) deel van je toekomst... naast je woonsituatie, baansituatie, inkomenspositie en gezinsleven (waarbij je ook een gezinsleven hebt zonder kinderen; je noemt wel 'klaarstaan voor je familie', bedoel je daarmee je vader, hoe 'close' is die band met je ouders? hoevaak zie je die per week?)

Ik heb een beetje de indruk je mn vraag over jouw toekomstbeeld enigszins ontwijkt: Hoe stel jij eigenlijk nu je toekomst voor?
Daarover ben je juist heel erg vaag en onduidelijk, zegt zelfs niet eens aan te kunnen geven in welke situatie je in 2 jaar denkt te zijn. Je noemt enkel zaken die volgens mij vooral inde komende maanden spelen, maar niks verder.

Wil je (uiteindelijk) weer een vaste stabiele relatie of wil je juist single blijven, dat lijkt me voor je direkte toekomst best een essentiele afweging...
woonde je samen met je ex en wil je qua leefsituatie ook je huishouden met iemand delen?
Of denk je dat alles gewoon 'gebeurt', en je er zelf geen invloed op kunt of hoeft uit te oefenen ?

je stelde overigens zelf in de Openingspost: "Ik zelf dacht nog 2 a 3 jaar te wachten (ben nu wel al 33)"...
Ik vat dat op dat je ergens ook zelf het gevoel hebt dat de tijd een rol speelt en je bepaalde toekomst-ideen wel wil bereiken... maar kennelijk niet met je ex-partner.
Klopt op dit moment is een evt kind irrelevant, maar ik stel mezelf ook eigenlijk de vraag of ik het ooit zou willen, daar ligt gewoon een stuk twijfel denk ik. Waarom weet ik niet precies, volgens vrienden die wel vader zijn kan ik iig heeeel lang gaan wachten als ik hetzelfde gevoel wil krijgen als een vrouw voor een evt kind.

Mijn ouders en broers zie ik eigenlijk wel elke week, en dat hoeft niet lang te zijn maar we hebben wel contact. Wij zijn niet een heel open gezin waar we alles zo maar op tafel gooien, maar we zijn er wel voor elkaar.

Nou ik ontwijk die vraag niet helemaal, ik vind het op dit moment al lastig om naar nu te kijken of naar morgen dus laat staan wat ik over jaren wil.. ik wil voor nu alles een beetje op een rijtje zetten.
En ik zou ooit wel weer een relatie willen denk ik ja, is nu mischien lastig om te zeggen want ik heb gemerkt dat ik het nu een beetje tegen werk, mischien wel uit zelfbescherming.
(En dan moet je natuurlijk nog iemand tegen komen waar het mee klikt)

Ik heb 4 jaar samengewoond en een tijd daarvoor ook al ooit 1 jaar met iemand anders dus daar heb ik geen problemen mee.

En over die 2 a 3 jaar nog wachten zo dacht ik erover, alleen niet met zekerheid. Ik kon niet garanderen dat ik er dan wel uit zo zijn.
Dat was mischien weer vooruitschuiven van het 'probleem' en zo ben ik ook eerlijk geweest tegenover mijn ex dat ik mischien ook nog over 2 jaar zou twijfelen.. dat vond ik wel zo eerlijk tegenover haar. Je hoort ook verhalen dat vrouwen stiekem stoppen met de pil, ben ik ook niet van.. dan maar eerlijk zijn ook al kan dat pijnlijk zijn.
pi_184455362
1 ding een kind van jezelf is totaal wat anders. Ben je er klaar voor? Tsja geen idee. Plannen over een paar jaar, kan maar kan ook betekenen dat het niet wil. Dan kom je weer in een ander traject. Lastige keuze helaas.
pi_184456334
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:38 schreef Newssworld het volgende:
maar ik stel mezelf ook eigenlijk de vraag of ik het ooit zou willen
En waarom beantwoord je die vraag dan niet gewoon?
neem beslissingen voor je toekomst en wees dar duidelijk in, voor jezelf en anderen.
Dat je bv je relatie van 8 jaar kennelijk wél opgeeft daarom, is volgens mij ook een duidelijk teken (ik mag hopen dat het dan voor jou een essentieel punt ook is en je zeker dit weet), zeker als je aangeeft dat het niet aan je ex als persoon verder lag, en niet enkel erom ging dat je 'enkel met haar geen kinderen wilde'

Ben je bang dat anderen het niet zouden accepteren als je aangeeft gewoon geen kinderen te willen?
Ikzelf vind het juist gewoon een goede afweging als mensen daarover duidelijk zijn, zowel voor jezelf als tegenover anderen (bv je ex-partner is meer geholpen met duidelijkheid dan het telkens uit te stellen, ook als dat een einde aan de relatie betekent).

Wat mij in een relatie echter heel storend lijkt als je partner niet werkelijk je gezamelijke toekomstideeen deelt en duidelijkheid geeft.
Ook dat als je zelf duidelijk geen kinderen wilt, je partner diezelfde ideen heeft.

Overigens, een kleine vooraf-waarschuwing als je overweegt in een overzienbare tijd weer te gaan daten gericht op een vaste relatie: Als je dan zoekt op vrouwen van je leeftijdsgroep, vroeg in de dertig, zal het thema 'kinderwens' heel vaak een thema zijn.
Ik zou je aanraden daarin je eigen houding duidelijk te maken (of iig bewust te zijn van je eigen keuze, en zeker niet te gaan vervallen 'jamaar, misschien over een paar jaar mischien wel'), en vooral ook niet vertrouwen dat alle vrouwen net zo netjes zijn als je ex, qua anti-conceptie en daarover eerlijk blijven.
pi_184466838
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:20 schreef Newssworld het volgende:
En alsof het nog niet erger kon heb ik te horen gekregen dat mijn vader 'die vreselijke ziekte' heeft..
kanker? aids?
pi_184466849
Piemol in de broek houden gast !! Die letterlijke kankerzooi afwerken eerst
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 02:08:41 #97
118755 crew  Lyrebird
pi_184466932
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:53 schreef Newssworld het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft kinderen nodig om volwassen te worden.
Dat klopt. En niet iedereen die kinderen heeft, wordt volwassen.

Bij mezelf is er wel een knop omgegaan, en in mijn omgeving heb ik het ook wel vaker gezien. Voordat je kinderen hebt: lang leven de lol! Maar met kinderen moet je keuzes maken, en als dat goed uitpakt, dan word je daar wel volwassener van.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 14:05:15 #98
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184473469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En waarom beantwoord je die vraag dan niet gewoon?
neem beslissingen voor je toekomst en wees dar duidelijk in, voor jezelf en anderen.
Dat je bv je relatie van 8 jaar kennelijk wél opgeeft daarom, is volgens mij ook een duidelijk teken (ik mag hopen dat het dan voor jou een essentieel punt ook is en je zeker dit weet), zeker als je aangeeft dat het niet aan je ex als persoon verder lag, en niet enkel erom ging dat je 'enkel met haar geen kinderen wilde'

Ben je bang dat anderen het niet zouden accepteren als je aangeeft gewoon geen kinderen te willen?
Ikzelf vind het juist gewoon een goede afweging als mensen daarover duidelijk zijn, zowel voor jezelf als tegenover anderen (bv je ex-partner is meer geholpen met duidelijkheid dan het telkens uit te stellen, ook als dat een einde aan de relatie betekent).

Wat mij in een relatie echter heel storend lijkt als je partner niet werkelijk je gezamelijke toekomstideeen deelt en duidelijkheid geeft.
Ook dat als je zelf duidelijk geen kinderen wilt, je partner diezelfde ideen heeft.

Overigens, een kleine vooraf-waarschuwing als je overweegt in een overzienbare tijd weer te gaan daten gericht op een vaste relatie: Als je dan zoekt op vrouwen van je leeftijdsgroep, vroeg in de dertig, zal het thema 'kinderwens' heel vaak een thema zijn.
Ik zou je aanraden daarin je eigen houding duidelijk te maken (of iig bewust te zijn van je eigen keuze, en zeker niet te gaan vervallen 'jamaar, misschien over een paar jaar mischien wel'), en vooral ook niet vertrouwen dat alle vrouwen net zo netjes zijn als je ex, qua anti-conceptie en daarover eerlijk blijven.
Hij zegt dat hij het niet weet. Waarom moet hij dan persé zeggen dat hij het echt niet wil? Waarom daar zoveel druk op leggen bij hem? Hij moet er toch zelf achterkomen? De enige reden waarom hij het heeft afgekapt is omdat hij haar niet langer aan het lijntje wou houden door zijn onzekerheid. Zij wou sowieso kinderen, hij wist/weet het gewoon niet. Kan best dat hij er over een jaar meer duidelijkheid over heeft, maar allemaal in zijn eigen tempo.

quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:02 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

:D :') :D ;(

Je meent dit nog serieus ook.

;(
En hier sluit ik me aan. WTF zeg. _O-

Sowieso al die lui hier die hun best doen om even goed reclame te maken voor kinderen. Daar help je TS dus echt helemaal niet mee he. Een kind hebben kan best tof zijn voor vele mensen, maar het vereist ook enorm veel werk/inzet/liefde/geld/tijd, etc. Sommige mensen waarderen hun vrijheid te veel, of ze hebben een heel ander toekomstbeeld. Dat moet iedereen gewoon lekker voor zichzelf bepalen. Niet iedereen heeft een kind nodig om nuttig te zijn in de wereld, of om een kerel ( :') ) te worden. Meningen opdringen heeft niemand wat aan. Een mogelijk kind al helemaal niet.

''Ja, vroeger wou ik eigenlijk helemaal geen kinderen. Ik was gelukkig met wat ik had''.
'' Wat veranderde er dan papa?
'' Ja, nou, op FOK! waren ze even aan het benadrukken dat je leven dan pas compleet is en dat je alleen dan man genoeg bent voor deze wereld''.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:09:20 #99
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184473537
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben zich er wel bij neergelegd (m'n zusje lijkt ook niet echt kinderen te willen) maar krijgen wel altijd van die meewarige vragen van anderen 'VIND JE HET NOU NIET ZO ERG, ZO ERG!!!! DAT JE GEEN OMA/OPA WORDT???????'

:')
Terecht. Al die (blanke) SJW's die geen kids nemen omdat ze denken dat het niet nodig is :')
Het is gvd het enige echte doel in het leven. En ondertussen broed de rest van de wereld ons volledig eruit.

Straks op hun 80e lekker volledig eenzaam, niets voor te leven en je genen sterven uit. Daar heeft de evolutie nu miljarden jaren naar toe gewerkt, zodat een prima vruchtbaar exemplaar 'er geen zin in heeft' want een selfie op Bali 3 x per jaar is belangrijker
:') :W
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:11:17 #100
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184473571
quote:

[..]

Je bent niet de enige.

Het grootbrengen van kinderen is een enorme verantwoordelijkheid, maar het is ook de enige reden waarom we hier zijn. En het is een prachtig proces.
Juistem.
Dat is de reden. Niet de zoveelste 'vakantie' naar Bali of Nieuw Zeeland.
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')