abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:33:47 #1
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184411296
Wat bedoelen ze daar nu precies mee en is het gevaarlijk om je hart te volgen of juist gevaarlijk om je verstand te volgen?

Ik weet vaak niet zo goed wat ik wil.. en ik vraag vaak advies van anderen. En soms hebben ze het dan idd bij het rechte eind en ben ik heel blij dat ik dat advies heb opgevolgd maar soms is het ook gewoon een russische roulette..en dan sla ik precies de plank mis.

Hoe wordt je besluitvaardiger en hoe volg je goed “je hart”..
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:35:00 #2
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184411311
En ik lees in veel artikelen dat je bij je hart volgen je verstand moet uitschakelen, maar dat is toch ook gevaarlijk voor jezelf?
pi_184411314
Dit ga ik even volgen, kan ook wel wat tips gebruiken om wat besluitvaardiger te worden :{
pi_184411341
Denk dat ze daar mee bedoelen dat je doet wat je echt wilt ipv van rekening te houden met de gevolgen van die bepaalde beslissing.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:39:02 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184411355
http://www.hp-hp.nl/keuzes-maken/

https://www.desteven.nl/t(...)s/besluitvaardigheid

Succes! Misschien kan je in januari nog terecht. ^O^ Tenzij je natuurlijk alleen maar aandacht wil, dan neem je geen actie.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184411356
Is gewoon een cliché om te vragen: wat wil je echt? Meestal door alle negatieve kanten van die keuzes te negeren.

Dooddoener van mensen die geen zin hebben om echt advies te geven.
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:41:13 #7
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184411382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat ze daar mee bedoelen dat je doet wat je echt wilt ipv van rekening te houden met de gevolgen van die bepaalde beslissing.
Oké dus toch..

En vind jij dat verstandig of niet?
pi_184411398
Ligt aan of je lover geen jihadist is. In dat geval zou ik verstand doen.

Zou sws altijd verstand doen. Je hart heeft geen hersenen.
pi_184411402
Je hart volgen is meer luisteren naar je gevoel en lichaam in situaties denk ik. Je verstand zegt doe dit, maar als je je er fysiek onprettig bij voelt...
pi_184411413
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:41 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Oké dus toch..

En vind jij dat verstandig of niet?
Nou nee maar dat is puur omdat ik helaas dus bij veel dingen mij te druk maak om de eventuele gevolgen. Wat betekent dat ik eigenlijk veel dingen doe die ik niet wil.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:44:56 #11
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184411429
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou nee maar dat is puur omdat ik helaas dus bij veel dingen mij te druk maak om de eventuele gevolgen. Wat betekent dat ik eigenlijk veel dingen doe die ik niet wil.
Klopt.. heel herkenbaar. Dat heb ik dus ook nu/ vaak.
pi_184411437
Het is altijd een afweging. In de meeste gevallen is het een balans tussen beide. Puur je verstand of puur je hart (lees gevoel) volgen is meestal niet verstandig. Ook met gevoel kan je prima rationeel omgaan.
pi_184411440
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou nee maar dat is puur omdat ik helaas dus bij veel dingen mij te druk maak om de eventuele gevolgen. Wat betekent dat ik eigenlijk veel dingen doe die ik niet wil.
Dat je veel dingen doe die je eigenlijk niet wilt...
Werkt dat ook andersom? Dat je dingen niet doet die je eigenlijk wel wilt, omdat je bang bent voor de gevolgen?

Dat laatste merk ik bij mezelf de laatste tijd wel
pi_184411450
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:44 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Klopt.. heel herkenbaar. Dat heb ik dus ook nu/ vaak.
Had liever wat 'losser' in het leven gestaan. :P

Soms heb je van die mensen die eigenlijk gewoon doen waar ze zin in hebben en wel zien hoe ze terecht komen. Gaat vaak goed, soms ook niet maar ja als je op je bek gaat kun je daar meestal ook wel uit komen.

Als ik nu dus mijn hart zou volgen zou ik nu bv ontslag nemen.
pi_184411458
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:45 schreef Joel_87 het volgende:

[..]

Dat je veel dingen doe die je eigenlijk niet wilt...
Werkt dat ook andersom? Dat je dingen niet doet die je eigenlijk wel wilt, omdat je bang bent voor de gevolgen?

Dat laatste merk ik bij mezelf de laatste tijd wel
Ja zo werkt dat dan ook ja.
pi_184411488
Overigens is het voor andere mensen wel makkelijk om tegen je te zeggen dat je je gevoel of hart moet volgen omdat zij niet de gevolgen van die beslissing hebben. Ik vraag meestal wat iemand zelf zou doen als die in die situatie zit.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:52:06 #17
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184411502
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Had liever wat 'losser' in het leven gestaan. :P

Soms heb je van die mensen die eigenlijk gewoon doen waar ze zin in hebben en wel zien hoe ze terecht komen. Gaat vaak goed, soms ook niet maar ja als je op je bek gaat kun je daar meestal ook wel uit komen.

Als ik nu dus mijn hart zou volgen zou ik nu bv ontslag nemen.
Maar die mensen hebben geen last van allemaal irritante gedachten en emoties die ze lastig vallen..
Zij doen zeg maar meer dan dat zij denken.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:58:10 #18
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184411563
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:43 schreef ChristmasRoses het volgende:
Je hart volgen is meer luisteren naar je gevoel en lichaam in situaties denk ik. Je verstand zegt doe dit, maar als je je er fysiek onprettig bij voelt...
En als je je bij beide beslissingen fysiek onprettig voelt?
pi_184411643
Ik volg altijd mijn gevoel.
Wanneer ik mijn verstand volg maak ik vaak verkeerde keuzes, waarschijnlijk door alle opties af te wegen en uiteindelijk vervolgens toch verkeerde keuze maken.
En wanneer ik mijn gevoel/hart volg zit ik 9/10 goed, wanneer ik dan fout zit dan heb ik vaak moreel gezien wel de juiste keuze gemaakt maar niet in mijn voordeel.

[ Bericht 51% gewijzigd door Antaris op 15-01-2019 09:13:38 ]
  dinsdag 15 januari 2019 @ 09:22:24 #20
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184411817
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
http://www.hp-hp.nl/keuzes-maken/

https://www.desteven.nl/t(...)s/besluitvaardigheid

Succes! Misschien kan je in januari nog terecht. ^O^ Tenzij je natuurlijk alleen maar aandacht wil, dan neem je geen actie.
Ik heb de persoonlijkheidstest gedaan en ik heb 27% water, aarde, vuur

En 18% lucht :’)

Mijn persoonlijkheid zweeft dus ook behoorlijk tussen water aarde en vuur. En is twijfelend. Pfffft.
pi_184411864
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:22 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik heb de persoonlijkheidstest gedaan en ik heb 27% water, aarde, vuur

En 18% lucht :’)

Mijn persoonlijkheid zweeft dus ook behoorlijk tussen water aarde en vuur. En is twijfelend. Pfffft.
Nu weet je ongeveer even veel als een half uur geleden ;)
  dinsdag 15 januari 2019 @ 09:30:16 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_184411925
Gevoel/hart volgen heeft in mijn ogen een hogere 'risk/reward' factor. Verstand volgen is (over het algemeen) meer 'veilig' maar misschien niet helemaal bevredigend.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 15 januari 2019 @ 09:41:36 #23
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184412047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:25 schreef Joel_87 het volgende:

[..]

Nu weet je ongeveer even veel als een half uur geleden ;)
Ja idd
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:12:27 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_184412488
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:58 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

En als je je bij beide beslissingen fysiek onprettig voelt?
dan zul je moeten gaan uitzoeken waarom het fysiek onprettig voelt.
Dat is ook je hart volgen.
De fysieke waarneming buitensluiten is duidelijk met het hoofd.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:15:33 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_184412529
Simpele dingen kunnen prima met het hoofd. Ook grotere beslissingen hoef je niet altijd je gevoel (hart) te gebruiken. Maar als het fysiek ongemakkelijk gaat voelen dan is het niet onverstandig om ook stil te staan bij je gevoel.
Je hoeft je er niet 100% door te laten sturen, maar doe je er telkens niets mee dan gaat het je vanzelf later een keer opbreken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:18:05 #26
545 dop
:copyright: dop
pi_184412574
Bedenk ook dat je in met hoofd ook verschillende meganisme hebt. Niet alles wat van uit het hoofd komt is verstand. Het ego word nogal eens voor verstand aan gezien. En juist veel dingen van uit je ego hebben hun uitwerking op je gevoel.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:37:14 #27
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184412883
Is vrouwenlogica, dat hart volgen.
Kijk maar wat er uitkomt, weinig goeds.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:49:16 #28
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184413040
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:18 schreef dop het volgende:
Bedenk ook dat je in met hoofd ook verschillende meganisme hebt. Niet alles wat van uit het hoofd komt is verstand. Het ego word nogal eens voor verstand aan gezien. En juist veel dingen van uit je ego hebben hun uitwerking op je gevoel.
Hier zit dus echt een waarheid in.. dat je verstand nogal eens wordt gezien voor je ego..

Met ego bedoel je toch dat je de beslissing neemt die voor jezelf het beste is of?
pi_184413172
Ken je het boek de Alchemist van Paul Coulho..
Tis wel een beetje zweverig (soort bijbel) maar staan zoveel wijze levenslessen in.

Het is een van de best verkochte boeken allertijden.
Ik heb er veel aan gehad (alleen nu even niet :'))
Hell To The Liars
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:59:58 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_184413173
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:49 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Hier zit dus echt een waarheid in.. dat je verstand nogal eens wordt gezien voor je ego..

Met ego bedoel je toch dat je de beslissing neemt die voor jezelf het beste is of?
ego komt voort uit je overtuiging en verlangens.
Het ego stuurt op wat op basis van je overtuigingen ervaringen en verlangens het beste lijkt.
Dat wil niet zeggen dat het ook het beste is voor je verstand en of gevoel.
Veel opgebouwde overtuigen zijn namelijk (zogenaamd) om ons zelf te beschermen tegen gevoelens die we niet prettig vinden.

Voorbeeld. Je vind iemand leuk. Je ego waarschuwt pas op, je verbeeld je maar dat hij je ook leuk vind. Doe voorzichtig, je kunt een blauwtje lopen.

Terwijl al ik het puur met verstand benader, weet dat ik toch echt mijn gevoelens voor een ander moet laten blijken. Om kans te maken dat mijn gevoelens worden beantwoord.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 15-01-2019 11:24:14 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184413330
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:59 schreef dop het volgende:

[..]


Terwijl al ik het puur met verstand benader, weet dat ik toch echt mijn gevoelens voor een ander moet laten blijken. Om kans te maken dat mijn gevoelens worden beantwoord.
“Waarom moet ik naar mijn hart luisteren?” “Omdat je het nooit stil zal kunnen houden. En zelfs al doe je net alsof je niet hoort wat het zegt, het zit toch in je borst en blijft maar herhalen wat het denkt over het leven en de wereld.” – Uit De Alchemist.

Dit soort dingen zitten dus in dat boek en het is een heel mooi verhaal :)
Hell To The Liars
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:22:56 #32
545 dop
:copyright: dop
pi_184413489
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

“Waarom moet ik naar mijn hart luisteren?” “Omdat je het nooit stil zal kunnen houden. En zelfs al doe je net alsof je niet hoort wat het zegt, het zit toch in je borst en blijft maar herhalen wat het denkt over het leven en de wereld.” – Uit De Alchemist.

Dit soort dingen zitten dus in dat boek en het is een heel mooi verhaal :)
meerdere boeken van coelho gelezen 😉
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184427005
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:39 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Is gewoon een cliché om te vragen: wat wil je echt? Meestal door alle negatieve kanten van die keuzes te negeren.

Dooddoener van mensen die geen zin hebben om echt advies te geven.
Precies, er worden in het leven bij alleen maar dooddoeners verstrekt. Dooddoeners, of gedetailleerde 'vrijblijvende adviezen' waar je later achterkomt dat het eigenlijk bevelen zijn die nergens op gebaseerd zijn behalve op een vaag geloof. Dat zou nog niet zo erg zijn ware het niet dat men boos word als je ze daarover aanspreekt. je moet anderen niet serieus om advies willen vragen. Voordat je het weet word je inderdaad een onrealistisch optimisisme aangepraat of probeert iemand je te domineren.

[ Bericht 5% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-01-2019 00:09:35 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 16 januari 2019 @ 08:01:10 #34
545 dop
:copyright: dop
pi_184429176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Precies, er worden in het leven bij alleen maar dooddoeners verstrekt. Dooddoeners, of gedetailleerde 'vrijblijvende adviezen' waar je later achterkomt dat het eigenlijk bevelen zijn die nergens op gebaseerd zijn behalve op een vaag geloof. Dat zou nog niet zo erg zijn ware het niet dat men boos word als je ze daarover aanspreekt. je moet anderen niet serieus om advies willen vragen. Voordat je het weet word je inderdaad een onrealistisch optimisisme aangepraat of probeert iemand je te domineren.
dat je het als dooddoener ziet, kan ik best inkomen. Het kan soms ook een dooddoener zijn of zo overkomen. Maar waar haal je al de negatieve ideeën die je er na opsomt vandaan?
Als een vriend, geliefde of ouder je dat advies geeft, is het dus altijd met een negatieve bijbedoeling?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 16 januari 2019 @ 08:23:59 #35
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184429344
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:58 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

En als je je bij beide beslissingen fysiek onprettig voelt?
Dan allebei niet doen.
Je hart volgen betekent ook luisteren naar je innerlijke stem.
Die komt ook wel eens naar voren als fysiek ongemak (als je niet dreigt te luisteren bijvoorbeeld).
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_184429609
Je verstand is wat je kan beredeneren, kiezen met je hart is doen wat goed voelt, zonder dat je het kan onderbouwen..

Je onderbewustzijn kan veel meer informatie afwegen dan je bewuste verstand. Leg jezelf een vraag voor en ga door met je leven, het antwoord komt (bij mij) vaak vanzelf na een tijdje bovendrijven. En laat het los dat je een “goede” keuze kan maken. Je weet achteraf pas of het goed of fout was, dus die stress hoef je aan de voorkant niet te hebben.

Zou alleen wel zorgen dat je beslissingen maakt om ergens te komen en niet om ergens vanaf te gaan. Dus niet “zal in ontslag nemen”, want dan ga je van een probleem af, maar “ik ga nu dat doen” en zoek je juist een nieuwe uitdaging.

Het eerste zorgt voor instant verbetering omdat de bron van stress weg is, maar omdat je geen echt keuze maakt, alleen iets afbreekt, zal er gelijk nieuwe stress ontstaan, omdat je weer keuzes moet maken..

Succes met je keuzeproces!
pi_184429771
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:01 schreef dop het volgende:
dat je het als dooddoener ziet, kan ik best inkomen. Het kan soms ook een dooddoener zijn of zo overkomen. Maar waar haal je al de negatieve ideeën die je er na opsomt vandaan?
Als een vriend, geliefde of ouder je dat advies geeft, is het dus altijd met een negatieve bijbedoeling?
Nee, niet altijd. Het kan ook zijn dat ze wel hun best hebben gedaan. Maar ik vind dat er veel te veel advies wordt gegeven met veel te weinig bewijs dat het zou werken, en waar ik het vandaan haal? Zie jij veel onderbouwing van de adviezen in dit forum? Iemand heeft een psychisch probleem en anderen weten gelijk hoe het opgelost moet worden, maar of ze het zelf ook hebben meegemaakt en dus vanuit ervaring weten of het werkt zetten ze er niet bij. Tenzij dit hun leven heeft veranderd, dan verkondigen ze dat er ook bij alsof iedereen hun na moet volgen en ze het licht hebben gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-01-2019 09:08:09 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:11:02 #38
545 dop
:copyright: dop
pi_184429893
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nee, niet altijd. Het kan ook zijn dat ze wel hun best hebben gedaan. Maar ik vind dat er veel te veel advies wordt gegeven, en waar ik het vandaan haal? Zie jij veel onderbouwing van de adviezen in dit forum? Iemand heeft een psychisch probleem en anderen weten gelijk hoe het opgelost moet worden, maar of ze het zelf ook hebben meegemaakt en dus vanuit ervaring weten of het werkt zetten ze er niet bij. Tenzij dit hun leven heeft veranderd, dan verkondigen ze dat er ook bij alsof iedereen hun na moet volgen en ze het licht hebben gezien.
gaat dit topic daar over?
Ik zie hier niet echt dwingende adviezen. Enkel uitleg. Zie bijvoorbeeld de post net boven je van jopie78. Prima en duidelijk verhaal.
Met ruimte voor het verstand en een positieve invalshoek.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184429926
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:52 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Maar die mensen hebben geen last van allemaal irritante gedachten en emoties die ze lastig vallen..
Zij doen zeg maar meer dan dat zij denken.
Ja sommige mensen twijfelen blijkbaar niet zo en zien wel wat er komt :P
pi_184430215
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:11 schreef dop het volgende:

gaat dit topic daar over?
Ik zie hier niet echt dwingende adviezen. Enkel uitleg. Zie bijvoorbeeld de post net boven je van jopie78. Prima en duidelijk verhaal.
Met ruimte voor het verstand en een positieve invalshoek.
Nee, dit topic is idd een verademing, omdat velen hier wel lijken te snappen dat de ts gewoon uit nieuwsgierigheid een vraag stelt en niet omdat ze een reeks niet door bronnen of vergelijkbare ervaring onderbouwde instructies over zich heen wil krijgen waar niet alleen om gelachen mag worden maar die volgens de poster ervan dan een verplichting inhouden. Heb zelf anders meegemaakt, maar ben blij voor de ts dat het in dit topic anders is.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-01-2019 09:43:54 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184430229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja sommige mensen twijfelen blijkbaar niet zo en zien wel wat er komt :P
Die mensen hebben ook twijfels, maar weten dat het antwoord vaak niet zuiverder wordt door er uren over te rumineren. ;)
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:36:33 #42
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184430283
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:33 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Die mensen hebben ook twijfels, maar weten dat het antwoord vaak niet zuiverder wordt door er uren over te rumineren. ;)
Oo echt niet. Ik kan zat mensen die echt gewoon niet zoveel nadenken of er uberhaupt stil bij staan zeg maar.
pi_184430420
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:36 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Oo echt niet. Ik kan zat mensen die echt gewoon niet zoveel nadenken of er uberhaupt stil bij staan zeg maar.
Ik maak ook de hele dag keuzes met maar een deel van de informtie, waarbij het lijkt alsof 100% overtuigd ben. Wat niet wegneemt dat ik van binnen echt wel twijfels heb, maar heb ook het vertrouwen dat ik bij een verkeerde keuze tijdig kan bijsturen.

Je kan niet bij een ander in z’n hoofd kijken, dus zou ik wegblijven bij de gedachte hoe iets voor een ander lijkt te gaan.

Alhoewel keuzes maken lastiger wordt als je een depressie hebt (heb in een mindere periode wel eens huilend voor de koelkast gestaan, omdat ik niet kon kiezen wat ik moest eten. Mijn hoofd wilde gewoon niet meer kiezen..).
pi_184430463
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:36 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Oo echt niet. Ik kan zat mensen die echt gewoon niet zoveel nadenken of er uberhaupt stil bij staan zeg maar.
Maar is er dan nu een beslissing die je moet nemen en niet weet wat de juiste is?
pi_184430545
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:41 schreef Jopie78 het volgende:

Ik maak ook de hele dag keuzes met maar een deel van de informtie, waarbij het lijkt alsof 100% overtuigd ben. Wat niet wegneemt dat ik van binnen echt wel twijfels heb, maar heb ook het vertrouwen dat ik bij een verkeerde keuze tijdig kan bijsturen.

Je kan niet bij een ander in z’n hoofd kijken, dus zou ik wegblijven bij de gedachte hoe iets voor een ander lijkt te gaan.

Alhoewel keuzes maken lastiger wordt als je een depressie hebt (heb in een mindere periode wel eens huilend voor de koelkast gestaan, omdat ik niet kon kiezen wat ik moest eten. Mijn hoofd wilde gewoon niet meer kiezen..).
Waarom is dat ineens anders wanneer psychiaters vinden dat je een depressie hebt? Zij kunnen ook niet in je hoofd kijken, tenzij je een hersenscan hebt gehad.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184430621
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Waarom is dat ineens anders wanneer psychiaters vinden dat je een depressie hebt? Zij kunnen ook niet in je hoofd kijken, tenzij je een hersenscan hebt gehad.
Omdat die onderzochte schema’s gebruiken (en dus generaliseren). Plus dat deze mensen getraind zijn om een voorzichtigheidsprincipe te gebruiken, ondanks dat zij veel meer informatie over het gedachteproces krijgen van een persoon.

In het communicatieverkeer tussen mensen doen we onszelf graag beter voor dan we zijn. Als je bij de hulpverlening zit is dat laagje chroom meestal snel verdwenen.
pi_184431211
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:49 schreef Jopie78 het volgende:

Omdat die onderzochte schema’s gebruiken (en dus generaliseren). Plus dat deze mensen getraind zijn om een voorzichtigheidsprincipe te gebruiken, ondanks dat zij veel meer informatie over het gedachteproces krijgen van een persoon.

In het communicatieverkeer tussen mensen doen we onszelf graag beter voor dan we zijn. Als je bij de hulpverlening zit is dat laagje chroom meestal snel verdwenen.
Ja maar wat ik dan zou eisen bij zo'n soort diagnose, is dat ze met statistieken komen waarom zij een representatief deel van de bevolking zien en daaruit de conclusie kan worden getrokken dat ik met m'n depressie een uitzondering ben. Want ze zien geen "gezond verklaarde" mensen of de mensen die zichzelf niet gezond vinden maar geen hoop hebben in hulpverlening, dus dan vraag ik mij af hoe ze iets kunnen zeggen over de samenleving als geheel en jouw mate van psychische gezondheid in vergelijking met andere mensen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184431524
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar wat ik dan zou eisen bij zo'n soort diagnose, is dat ze met statistieken komen waarom zij een representatief deel van de bevolking zien en daaruit de conclusie kan worden getrokken dat ik met m'n depressie een uitzondering ben. Want ze zien geen "gezond verklaarde" mensen of de mensen die zichzelf niet gezond vinden maar geen hoop hebben in hulpverlening, dus dan vraag ik mij af hoe ze iets kunnen zeggen over de samenleving als geheel en jouw mate van psychische gezondheid in vergelijking met andere mensen.
Als jij daar komt, kom je voor hulp/antwoorden. Gezonde mensen zoeken die antwoorden niet.

Ga jij eens aan een psychiater vragen waarom antidepressiva werkt, of hoe lithium werkt in je hoofd. Ze hebben geen idee, ze weten alleen dat het statistisch bijdraagt over een grotere groep genomen.

Dit topic gaat over keuzes maken vanuit een gezonde situatie, waarbij ik opmerkte dat het lastig is om vanuit jouw positie te beredeneren hoe het gedachteproces van een ander verloopt. Vertrouwen hebben in de hulpverlening is een andere kwestie, die hier niet relevant is. (Want deze mensen helpen alleen als jij er om vraagt en zelf bent vastgelopen. Jij vraagt dan dus aan een ander om actief jouw gedachtes te doorlopen en op validiteit te scannen.. Dat staat niet in verhouding met onzeker zijn over je eigen keuzestrategie en daarbij kijken naar de uitkomst van anderen, zonder het gedachteproces te kennen.)
pi_184432634
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:42 schreef Jopie78 het volgende:
Als jij daar komt, kom je voor hulp/antwoorden. Gezonde mensen zoeken die antwoorden niet.

Ga jij eens aan een psychiater vragen waarom antidepressiva werkt, of hoe lithium werkt in je hoofd. Ze hebben geen idee, ze weten alleen dat het statistisch bijdraagt over een grotere groep genomen.

Dit topic gaat over keuzes maken vanuit een gezonde situatie, waarbij ik opmerkte dat het lastig is om vanuit jouw positie te beredeneren hoe het gedachteproces van een ander verloopt. Vertrouwen hebben in de hulpverlening is een andere kwestie, die hier niet relevant is. (Want deze mensen helpen alleen als jij er om vraagt en zelf bent vastgelopen. Jij vraagt dan dus aan een ander om actief jouw gedachtes te doorlopen en op validiteit te scannen.. Dat staat niet in verhouding met onzeker zijn over je eigen keuzestrategie en daarbij kijken naar de uitkomst van anderen, zonder het gedachteproces te kennen.)
Ja maar dat is dus mijn vraag. Hoe je weet of je echt zo gezond/ongezond bent in vergelijking met anderen als artsen het ook niet weten. Daarom is het denk ik wel relevant, omdat jij het onderscheid maakt dat mensen hier gezond zijn. Maar ja, als ze nog nooit naar de psychiater zijn geweest zal dat idd ook wel zo zijn. Maar dat neem jij dan ook over een ander aan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184432688
Dit gaat zo een beetje off topic, kunnen we een beetje bij het onderwerp blijven?
pi_184432696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar dat is dus mijn vraag. Hoe je weet of je echt zo gezond/ongezond bent in vergelijking met anderen als artsen het ook niet weten. Daarom is het denk ik wel relevant, omdat jij het onderscheid maakt dat mensen hier gezond zijn. Maar ja, als ze nog nooit naar de psychiater zijn geweest zal dat idd ook wel zo zijn. Maar dat neem jij dan ook over een ander aan.
Maar daar is dit topic volgens mij niet voor, om deze discussie hier te voeren.
Hell To The Liars
pi_184432855
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar dat is dus mijn vraag. Hoe je weet of je echt zo gezond/ongezond bent in vergelijking met anderen als artsen het ook niet weten. Daarom is het denk ik wel relevant, omdat jij het onderscheid maakt dat mensen hier gezond zijn. Maar ja, als ze nog nooit naar de psychiater zijn geweest zal dat idd ook wel zo zijn. Maar dat neem jij dan ook over een ander aan.
Ah zo.. excuus.
Het is een dunne scheidslijn, die voor iedereen op een andere plek ligt. De een zoekt nooit hulp, de ander voor elke beslissing. Je bepaalt voor jezelf of je gezond bent, of in ieder geval gezond genoeg om je eigen keuzes te kunnen maken.

Wat ik meer bedoel is dat een psychiater een inschatting maakt omtrent het ziektebeeld wat je zelf afgeeft, terwijl je in de normale omgang met mensen vaak vanuit je eigen perspectief redeneert voor anderen.

Dat het lijkt vanuit jouw positie dat een ander een snelle keuze maakt, betekent niet dat de ander niet een weloverwogen beslissing heeft genomen. Niet iedereen hoeft eerst alle mogelijkheden af te wegen om zekerheid te ervaren. Net als dat het mij niet (meer) boeit dat ik soms een verkeerde keuze maak, zolang er ruimte is om later bij te sturen.

Als jezelf dit inzicht niet hebt en je liever je keuzes bespreekt, kan je nog steeds “gezond” zijn. Pas als je jezelf helemaal niet meer vertrouwt en je keuzes laat maken door anderen, heb je jezelf als “ongezond” bestempeld in dat specifieke gebied.

Maar zelfs dan zal een psychiater niet de keuze voor je maken of je je baan moet opzeggen, ze zullen je dan altijd helpen om vanuit de chaos van je gedachten enigzins een weloverwogen keuze te laten opbloeien.
pi_184432866
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:41 schreef STING het volgende:
Dit gaat zo een beetje off topic, kunnen we een beetje bij het onderwerp blijven?
Will do.
  woensdag 16 januari 2019 @ 11:50:28 #54
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184432891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat ze daar mee bedoelen dat je doet wat je echt wilt ipv van rekening te houden met de gevolgen van die bepaalde beslissing.
Hier heb je je antwoord, TS!
pi_184437797
Je hart volgen is onverstandig, je verstand volgen 'onhartig'...

De Wijze heeft gesproken.
pi_184438638
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:50 schreef Kopiko het volgende:
Hier heb je je antwoord, TS!
Dus met andere woorden gericht zijn op de korte termijn want als de persoon datgene wel wil maar de gevolgen niet wil tellen de gevolgen dus niet of zo.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')