De regering introduceert een vliegbelasting dus in feite handelt hij in strijd met z'n eigenbelang? Ik kan dat enkel toejuichen, blijkbaar ziet GeenStijl dat anders.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 09:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hypocriet weet ik niet, maar ongeloofwaardig zeker. Echte verandering begint bij jezelf. Door zoveel te vliegen gooi je aan de ene kant weg wat je aan de andere kant met zoveel moeite probeert te bereiken. Echt
Als vliegtickets duurder worden omdat vliegtuigfabrikanten worden gedwongen om hun toestellen duurzamer / milieuvriendelijker te maken, vind ik dat een prima ontwikkeling. Autofabrikanten zullen hun kosten linksom of rechtsom ook doorberekenen. En desondanks wordt de consumentenprijs van auto's nog eens kunstmatig opgedreven met een torenhoge BPM.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja in principe doet men dat ook. Waar je vooral over lijkt te vallen is dat Rob Jetten een goed salaris heeft en persoonlijk relatief weinig nadeel heeft van zn maatregel.
[..]
Goed idee, al zal dat vliegtickets ook weer duurder maken natuurlijk.
Diplomatie is niet de taak van een kamerlid.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien heeft overleggen over wat Chinees prul een andere dimentie dan bezig zijn met diplomatie?
Dit is wel een heel simplistische redenering. Een heel groot verschil is dat auto's nationaal worden verkocht en vliegtuigen internationaal. Als je vliegtuigen gedwongen zuiniger wil maken zal dat alleen kunnen op EU-niveau, en vervolgens naai je dan weer je eigen vliegtuigproducenten/ luchtvaartmaatschappijen doordat Boeing en Aziatische/ Arabische/ Amerikaanse maatschappijen relatief goedkoper worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als vliegtickets duurder worden omdat vliegtuigfabrikanten worden gedwongen om hun toestellen duurzamer / milieuvriendelijker te maken, vind ik dat een prima ontwikkeling. Autofabrikanten zullen hun kosten linksom of rechtsom ook doorberekenen. En desondanks wordt de consumentenprijs van auto's nog eens kunstmatig opgedreven met een torenhoge BPM.
Iedereen mag dat. De vraag is alleen of je dan geloofwaardig bent. Niet dus.quote:
En het feit dat vliegmaatschappijen sneller oude vliegtuigen weg moeten doen is ook prijsopdrijvend.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als vliegtickets duurder worden omdat vliegtuigfabrikanten worden gedwongen om hun toestellen duurzamer / milieuvriendelijker te maken, vind ik dat een prima ontwikkeling. Autofabrikanten zullen hun kosten linksom of rechtsom ook doorberekenen. En desondanks wordt de consumentenprijs van auto's nog eens kunstmatig opgedreven met een torenhoge BPM.
kunnen ze beter die container schepen eens vernieuwenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En het feit dat vliegmaatschappijen sneller oude vliegtuigen weg moeten doen is ook prijsopdrijvend.
Maar mag Rob Jetten dan wel weer op vliegvakantie van zn goede salaris?
Dit probleem zou je kunnen tackelen door een heffing in te voeren die afhankelijk is van de hoeveelheid uitstoot. Vliegt een maatschappij met oude onzuinige vliegtuigen dan betalen ze meer om te mogen landen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is wel een heel simplistische redenering. Een heel groot verschil is dat auto's nationaal worden verkocht en vliegtuigen internationaal. Als je vliegtuigen gedwongen zuiniger wil maken zal dat alleen kunnen op EU-niveau, en vervolgens naai je dan weer je eigen vliegtuigproducenten/ luchtvaartmaatschappijen doordat Boeing en Aziatische/ Arabische/ Amerikaanse maatschappijen relatief goedkoper worden.
Binnen de EU zou er allicht voldoende steun voor zijn, maar je zou jezelf geen dienst bewijzen doordat de rest van de wereld er schijt aan heeft en je zodoende jezelf uit de markt prijst. Ik ben het overigens volkomen met je eens wat betreft het streven naar zuinigere vliegtuigen, maar in de huidige situatie is helaas onmogelijk te bereiken zonder je eigen ruiten in te gooien.
Daarom reis ik ook met auto want moet er niet aandenken wanneer de bus, die trein of dat vliegtuig ergens vertraging heeft of erger verongelukt.....quote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:01 schreef Hexagon het volgende:[..]Ja en dat vliegtuig zal eens neerstorten. Dat is echt niet voor niets.
Het zijn zakelijke vluchten met een bepaald risico.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarom reis ik ook met auto want moet er niet aandenken wanneer de bus, die trein of dat vliegtuig ergens vertraging heeft of erger verongelukt.....
Het "last man" of "moet er op tijd (weg) zijn" argument om daarmee je reisgedrag te verdedigen komt natuurlijk alsdan NIMBY goed uit.
Oh come onquote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee je beweert stellig dat hij aantoonbaar beter functioneert door zoveel te vliegen. Toon dat maar aan dan.
Je kunt zoveel beweren, daarmee is nog niets aangetoond. Wanneer hij voor een commercieel bedrijf zou werken mocht hij gewoon videobellen via skype ipv voor duizenden euro's de wereld rond. Ik kan niet voorstellen dat al zijn zakenreizen noodzakelijk zijn en dat dat niet via de email of skype had gekund.
Ik vergader zo vaak via skype, mijn baas ziet me aankomen voor 2 keer per maand een ticket naar China...
En elke Zaterdag weer de steeds dikker wordende reisgids als objectieve journalistieke reclame bijlage van de Telegraaf.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:14 schreef Elfletterig het volgende:Hoegenaamd vinden we het milieu en het klimaat heel erg belangrijk, maar "verschillige" kranten als De Volkskrant staan vol met advertenties voor vliegvakanties. En in de reclameblokken op TV komen de reisorganisaties aan de lopende band voorbij....
Goed argumentquote:
Dat lost het probleem niet op. De luchtvaart is een wereldwijde markt en het zal er enkel toe leiden dat Europese maatschappijen uit de markt geprijsd worden t.o.v. maatschappijen buiten de EU. Zo zou Turkish Airlines hun nieuwe toestellen op routes naar Europa in kunnen zetten en de verouderde toestellen naar Azië en Afrika. Eindresultaat is dat Turkish Airlines (of Aeroflot een andere maatschappij) onder de streep gewoon goedkoper kan opereren dan hun tegenhangers van binnen de EU.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:13 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dit probleem zou je kunnen tackelen door een heffing in te voeren die afhankelijk is van de hoeveelheid uitstoot. Vliegt een maatschappij met oude onzuinige vliegtuigen dan betalen ze meer om te mogen landen.
Hetzelfde principe kun je gebruiken bij de import van goederen. Hoe schoner geproduceerd hoe minder importheffing.
Ik stip meer het normale, niets is mensen vreemd, verschoningsgedrag aan..... en hoe je dat kunt vergoeilijken.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zijn zakelijke vluchten met een bepaald risico.
In de meeste bedrijven laten ze ook niet alle bestuurders tegelijk vliegen
Oftewel gewoon afgunstquote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik stip meer het normale, niets is mensen vreemd, verschoningsgedrag aan..... en hoe je dat kunt vergoeilijken.
Mijn directeur verplaatste zich in een 7 serie met chauffeur om zo uitgerust deel te kunnen nemen aan een bespreking, wij reden een Focus prima auto hoor om elke dag na 100km rijden, ons het schompes te werken. Tuurlijk, had je ook maar die directeur moeten worden.....
Idem met businessclass en wij ooit toevallig gelijktijdig opgevouwen in de economy van exact hetzelfde vliegtuig..... later gebeurd(e) dat niet meer.... omdat we voortaan gescheiden moeten vliegen... zg vanwege afbreukrisico maar vooral om te voorkomen dat het schrijnende verschil zichtbaar wordt.
Als je de prijs wil verhogen om het vliegen te ontmoedigen zou het men sieren om het eigen gedrag ook te matigen, ook al kun je het prima betalen. Anders wil je eigenlijk vooral andere ontmoedigen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En het feit dat vliegmaatschappijen sneller oude vliegtuigen weg moeten doen is ook prijsopdrijvend.
Maar mag Rob Jetten dan wel weer op vliegvakantie van zn goede salaris?
Zeker niet. Maar goed jij verwacht een goede discussie over het nut van aanwezig zijn bij politieke overleggen. Dat is een hele andere discussie.quote:
Absoluut.... en dan te bedenken dat ik niet eens die auto en dat reizen wilde.... en altijd grappig hoe repliek dood wordt gemaakt met subjectiviteit.quote:
Het is inderdaad niet alsof de uitstoot verminderd wanneer hij 15 euro meer neertelt. Dat is nou net de crux, het lachwekkende aan z'n tweet-antwoord. Betrapt als vervuiler, als iemand die niet maalt om de toekomst: zijn eigen verlangen boven het klimaat stelt en hij reageert daarop met: ''daarom wil ik anderen ontmoedigen...!''? Je bent dan gewoon uitgespeeld. Game over. Next. Volgende schijnheil.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als je de prijs wil verhogen om het vliegen te ontmoedigen zou het men sieren om het eigen gedrag ook te matigen, ook al kun je het prima betalen. Anders wil je eigenlijk vooral andere ontmoedigen.
Nee, ik vraag jou iets aan te tonen wat volgens jou aantoonbaar is terwijl het vooral een aanname blijkt te zijn van jouw kant.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar goed jij verwacht een goede discussie over het nut van aanwezig zijn bij politieke overleggen. Dat is een hele andere discussie.
Vliegbelasting van 7 euro Voor de bühne.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
De regering introduceert een vliegbelasting dus in feite handelt hij in strijd met z'n eigenbelang? Ik kan dat enkel toejuichen, blijkbaar ziet GeenStijl dat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |