Graag iets minder kosten, maar zou er wel een raket van willen maken indien mogelijk.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:08 schreef -mosrednA het volgende:
De hele motor eruit halen en vervangen voor een 2.0 turbo
Oké want het was een serieuze optie.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:10 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Graag iets minder kosten, maar zou er wel een raket van willen maken indien mogelijk.
Zit je nog met je scooter-remmetjesquote:Op maandag 14 januari 2019 21:10 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Graag iets minder kosten, maar zou er wel een raket van willen maken indien mogelijk.
Ben er gehecht aan, heb deze altijd als tweede auto gehad.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:10 schreef racerdkb het volgende:
auto verkopen en een oudere auto kopen met daadwerkelijk vermogen en rijplezier. zou je best geld kunnen opleveren denk ik zelfs.
Ik rij menig auto ermee weg bij het stoplichtquote:Op maandag 14 januari 2019 21:14 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zit je nog met je scooter-remmetjes
Tuurlijk knul !!quote:Op maandag 14 januari 2019 21:15 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Ik rij menig auto ermee weg bij het stoplicht
In 14,9 seconden naar de 100quote:Op maandag 14 januari 2019 21:18 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dan niet. Ik jaag hem door tot 8000 toeren.
Braddy ?? Is you that?quote:Op maandag 14 januari 2019 21:18 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dan niet. Ik jaag hem door tot 8000 toeren.
En gewoon met kwart tank rijden scheelt ook zo weer 25kg..quote:Op maandag 14 januari 2019 21:19 schreef pvdplanet het volgende:
Achterbank en reservewiel verwijderen levert hetzelfde op en is goedkoper.
Banden iets harder oppompen voor minder weerstand.
68 pk inderdaad, las ergens dat chippen mogelijk is tot 114 pk, maar dat zal torq zijn geweest.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Een Aygo heeft standaard 68 pk toch?
Ik geloof niet dat daar 8 pk winst uit te halen valt eerlijk gezegd.
Ik denk dat je er hooguit 6 pk mee zou kunnen winnen, maar met 74 pk blijft het een traag hok.
Dan ga je in 13 seconden naar de 100 in plaats van in 14 seconden ofzo.
Ik zou er geen paar honderd euro voor over hebben in ieder geval.
blok van een Hayabusa in leggen. Andere opties zijn er niet als het als de brandweer moet gaan.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:21 schreef Cupasoep het volgende:
Nee maar even zonder grappen, is er wat te doen om wat meer vermogen te krijgen? Luchtfilter? I dont know
nmquote:Op maandag 14 januari 2019 21:24 schreef vosss het volgende:
68 pk chippen naar 114. Het wordt al gekker hier
Nee joh; dat doen ze met een verlagingssetje, 'no fear'-sticker op de achterruit en een open luchtfilter.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:27 schreef Cupasoep het volgende:
Zit hier dan een andere motor in bijvoorbeeld?
2 seconden googlen: Een 1.8Turbo op de achterbankquote:Op maandag 14 januari 2019 21:27 schreef Cupasoep het volgende:
Zit hier dan een andere motor in bijvoorbeeld?
koop gewoon een mx-5 dan. kut op met je aygo.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:37 schreef Cupasoep het volgende:
Kan triest zijn, heb in veel luxewagens gereden, maar niks rijd zo fijn als een aygo/citybug. In principe gewoon een kart en kan hem de bocht om gooien, draaien op een gewone weg zonder te steken etc etc etc
Neem dan een Suzuki Swift of Ford Fiesta. Rijden ook als een kart, maar dan ook daadwerkelijk met een geweldige wegligging.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:37 schreef Cupasoep het volgende:
Kan triest zijn, heb in veel luxewagens gereden, maar niks rijd zo fijn als een aygo/citybug. In principe gewoon een kart en kan hem de bocht om gooien, draaien op een gewone weg zonder te steken etc etc etc
quote:Op maandag 14 januari 2019 21:34 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is een beetje zoals de analogie over hoe je tofu kookt: flikker de tofu weg en koop een entrecôte.
Sowieso pk geilersquote:Op maandag 14 januari 2019 22:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
TS: föhn er op of een ander blok er in, anders kan je het wel vergeten.
Zo'n klein ding hoef niet veel paardjes te hebben om leuk te zijn, maar nog geen 70 is wel erg mager.quote:
Op Jijbuis staat geloof ik nog wel een filmpje van een malloot die er een supercharger opgezet heeft.quote:Op maandag 14 januari 2019 23:14 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zo'n klein ding hoef niet veel paardjes te hebben om leuk te zijn, maar nog geen 70 is wel erg mager.
180 is mogelijk. Heb ik er ooit in gereden, wel in goede omstandigheden.quote:Op maandag 14 januari 2019 23:59 schreef Sounddragon het volgende:
De enige manier om een Aygo boven de 180 te krijgen is als je hem een ravijn in rijdt of uit een vliegtuig dondert.
Als je hard wilt: koop een echte auto.
Neen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:04 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
180 is mogelijk. Heb ik er ooit in gereden, wel in goede omstandigheden.
dik bergaf miss. En dan op de teller, niet op gps.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:04 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
180 is mogelijk. Heb ik er ooit in gereden, wel in goede omstandigheden.
Teller gaat maar tot 170. Via een app.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:14 schreef SOG het volgende:
[..]
dik bergaf miss. En dan op de teller, niet op gps.
Dat zegt al genoeg.. zo'n klein gebakje is niet voor zulke snelheden gemaakt...quote:Op dinsdag 15 januari 2019 07:54 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Teller gaat maar tot 170. Via een app.
Tuurlijk, jij rijdt een Aygo wel even 23km/u harder dan de opgegeven maximum snelheidquote:Op dinsdag 15 januari 2019 07:54 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Teller gaat maar tot 170. Via een app.
180 in zijn 4. 5e versnelling trekt het nietquote:Op dinsdag 15 januari 2019 08:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Tuurlijk, jij rijdt een Aygo wel even 23km/u harder dan de opgegeven maximum snelheid
quote:Op maandag 14 januari 2019 21:14 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zit je nog met je scooter-remmetjes
Knap .quote:Op maandag 14 januari 2019 21:15 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Ik rij menig auto ermee weg bij het stoplicht
je lult, bij 164 gps is het op, mits in de 4, geen wind mee, bergaf. m'n eerste auto was zo'n hokquote:Op dinsdag 15 januari 2019 08:27 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
180 in zijn 4. 5e versnelling trekt het niet
Heb geen bewijs, maar heb toch echt de 180 aangetikt. 182 zelfsquote:Op dinsdag 15 januari 2019 09:58 schreef Maegrim het volgende:
[..]
je lult, bij 164 gps is het op, mits in de 4, geen wind mee, bergaf. m'n eerste auto was zo'n hok
164 soms bij inhalen op de snelweg, met wat moeite maar zeker nog ruimte om nog verder door te trappenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 09:58 schreef Maegrim het volgende:
[..]
je lult, bij 164 gps is het op, mits in de 4, geen wind mee, bergaf. m'n eerste auto was zo'n hok
Dat is toch wat Ts wil?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:07 schreef Noudanzeg het volgende:
als ik het zo lees, moet er binnenkort sowieso een andere motor in
Ik vanmorgen nog 122, kreeg er een stijfje van.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:27 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Heb geen bewijs, maar heb toch echt de 180 aangetikt. 182 zelfs
Deze grafiek is niet compleet. TS ragt het hok met 8000 toeren weg bij een stoplicht, iedereen achter zich latend Soort van Brie-Tech denk ik.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 18:37 schreef pvdplanet het volgende:
Zonder andere inlaat/uitlaat en nokkenassen is er met chippen maar 4 a 5 pk te winnen.
Als hij op 98 wordt afgesteld waarschijnlijk tot 8 a 10 pk maar dan moet kun je alleen maar Superplus tanken.
[ afbeelding ]
Das toch een toename van bijna 20%quote:
Hoge toeren motorquote:Op dinsdag 15 januari 2019 18:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Deze grafiek is niet compleet. TS ragt het hok met 8000 toeren weg bij een stoplicht, iedereen achter zich latend Soort van Brie-Tech denk ik.
Nog wel jaquote:Op dinsdag 15 januari 2019 19:54 schreef Cupasoep het volgende:
Tot diep in het rood zonder enige vorm van rook
onmoggelijk 160 is snelstequote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:04 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
180 is mogelijk. Heb ik er ooit in gereden, wel in goede omstandigheden.
Is een los bolletje op dashboard. Met wegrijden kan ik je wel hebben. Op afstand natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:20 schreef cunial het volgende:
Die hebben toch geen toerenteller? Maarja ik heb laatst mn caddy laten chippen tot een astronomische 160pk(denk ik) en 340nm, dan staat jouw aygo gewoon stil als ik wegrij
Ik rij je met mijn Vito nog wel dubbel voorbij, al die boodschappenautotjes trekken nog geen worst van tafel.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:27 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Is een los bolletje op dashboard. Met wegrijden kan ik je wel hebben. Op afstand natuurlijk niet.
Ben in ieder geval sneller dan een ghette weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:31 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik rij je met mijn Vito nog wel dubbel voorbij, al die boodschappenautotjes trekken nog geen worst van tafel.
Een krat bier achterin en heel de auto valt al achterover.
Ghette?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:33 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Ben in ieder geval sneller dan een ghette weg.
Heb k geluk dat er geen krat bier in pastquote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:31 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik rij je met mijn Vito nog wel dubbel voorbij, al die boodschappenautotjes trekken nog geen worst van tafel.
Een krat bier achterin en heel de auto valt al achterover.
gtiquote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:35 schreef densmee het volgende:
[..]
Ghette?
autocorrectie voor driewieler?
Jah, noem je dat een 'ghette'? en dan staat die GTI geparkeerd denk ik? Op de 5e verdieping van een parkeergarage?quote:
Hoho, mijn auto is óók een boodschappenautootje. Maar 84 PK op 818 Kilo komt toch écht wel prima van z'n plekquote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:31 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik rij je met mijn Vito nog wel dubbel voorbij, al die boodschappenautotjes trekken nog geen worst van tafel.
Een krat bier achterin en heel de auto valt al achterover.
Doe dan een realistische optie en hang er een 1.0 GTti motortje in uit een oude Charade of een 1,3 16V uit een Swift GTIquote:Op maandag 14 januari 2019 21:08 schreef -mosrednA het volgende:
De hele motor eruit halen en vervangen voor een 2.0 turbo
Die dingen heten Ghette in ABNquote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:45 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Jah, noem je dat een 'ghette'? en dan staat die GTI geparkeerd denk ik? Op de 5e verdieping van een parkeergarage?
Ja, als ze 'm in de 2e versnelling laten staan wel.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:15 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Ik rij menig auto ermee weg bij het stoplicht
Succes met zwevende kleppen, olieverbruik, en evt kantelende zuigers he.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:18 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dan niet. Ik jaag hem door tot 8000 toeren.
Zijn dr maar 12. En drie zuigers. Dus qua kosten zal het niet opwegen tegen de vette swag die je haalt met zo'n knetterhok.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:49 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Succes met zwevende kleppen, olieverbruik, en evt kantelende zuigers he.
Aygo
Gastquote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:33 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Ben in ieder geval sneller dan een ghette weg.
Weet je al wat je gaat doen? Tot chip or not to chip?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:13 schreef Cupasoep het volgende:
WOrdt een beetje minderwaardig gedaan over deze auto's.
Welke andere bak kan een rotonde pakken met 80?
Heel veel.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:13 schreef Cupasoep het volgende:
WOrdt een beetje minderwaardig gedaan over deze auto's.
Welke andere bak kan een rotonde pakken met 80?
Nee die 8 pks zijn me te zuinig. Denk een ander uitlaatsysteem, en wat gewicht eruit halen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:14 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Weet je al wat je gaat doen? Tot chip or not to chip?
Snel niet, zeer vlot wel vanuit stilstand.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:15 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Heel veel.
Niet minderwaardig. Voor waar ze voor gemaakt zijn, zijn ze prima.
Maar ze zijn alles behalve vlot. Laat staan snel. Jij doet alsof je een Porsche hebt qua prestaties. Dat is wel minderwaardig.
Een andere auto kopen. De aygo is daar zonder heel grote aanpassingen simpelweg niet geschikt voor.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:21 schreef Cupasoep het volgende:
Nee maar even zonder grappen, is er wat te doen om wat meer vermogen te krijgen? Luchtfilter? I dont know
Immer veilig, vader.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een andere auto kopen. De aygo is daar zonder heel grote aanpassingen simpelweg niet geschikt voor.
Remmen, ophanging, constructie. Als je het niet kunt betalen, gewoon iet hard willen rijden. Daarnaast; doe gewoon normaal. Er gaan 600 mensen per jaar dood in het verkeer, onder andere door debielen die willen racen, al helemaal met auto's die daar niet geschikt voor zijn.
Ga lekker naar de kartbaan als je sportief wilt rijden.
Civic type r(ep3)quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:13 schreef Cupasoep het volgende:
WOrdt een beetje minderwaardig gedaan over deze auto's.
Welke andere bak kan een rotonde pakken met 80?
0-100 in 14,3 seconden is ontzettend traag. Ook tot de 50 zijn ze niet vlot.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:18 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Snel niet, zeer vlot wel vanuit stilstand.
0-80 gaat supersnel, van 80 naar 100 duurt zeker 8 sec.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:37 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
0-100 in 14,3 seconden is ontzettend traag. Ook tot de 50 zijn ze niet vlot.
Maar ok, als jij er maar blij mee bent
https://www.citybugparts.(...)-narrow-toyota-aygo/quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:16 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Nee die 8 pks zijn me te zuinig. Denk een ander uitlaatsysteem, en wat gewicht eruit halen.
Prima johquote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:38 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
0-80 gaat supersnel, van 80 naar 100 duurt zeker 8 sec.
Mooi zeg.... gaat die ook sneller ermee?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:39 schreef Sheffield het volgende:
[..]
https://www.citybugparts.(...)-narrow-toyota-aygo/
Nog sneller ?!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:41 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Mooi zeg.... gaat die ook sneller ermee?
8PKs te zuinig, dat is 14% vermogenstoenamequote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:16 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Nee die 8 pks zijn me te zuinig. Denk een ander uitlaatsysteem, en wat gewicht eruit halen.
Luchthapper?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:45 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Nog sneller ?!
Maar nee, lijkt me niet.
Verwacht ook geen wonderen van een open luchtfilter, als je die niet goed voorziet van koude lucht kun je zelfs vermogensverlies hebben
Uit een Aygo.quote:wat gewicht eruit halen.
vergeet de strepen nietquote:Op woensdag 16 januari 2019 00:02 schreef PluggieOD het volgende:
Maar 1 antwoord mogelijk:
Installeer een tankdopsticker.
Neem dan een Fiat 500 twin air. De 86 pk versie. Die kun je nog tot 96pk/185nm laten chippen. Dan doe je 0-100 in 10 seconden ipv 14. Die gaat minstens zo makkelijk de bocht door als jouw rugzak en sommige versies hebben flippers (moet je wel een semiautomaat nemen) en een top audio installatie!quote:Op maandag 14 januari 2019 21:37 schreef Cupasoep het volgende:
Kan triest zijn, heb in veel luxewagens gereden, maar niks rijd zo fijn als een aygo/citybug. In principe gewoon een kart en kan hem de bocht om gooien, draaien op een gewone weg zonder te steken etc etc etc
De "Chopped" sticker van Mighty Car Mods is al +5 PK he.quote:Op woensdag 16 januari 2019 00:02 schreef PluggieOD het volgende:
Maar 1 antwoord mogelijk:
Installeer een tankdopsticker.
Ik doe 0-100 in een kleine 10,5-11. Heb 84 PK op 818 kilo "Maar" 105NM maar hij trekt prima.quote:Op woensdag 16 januari 2019 09:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neem dan een Fiat 500 twin air. De 86 pk versie. Die kun je nog tot 96pk/185nm laten chippen. Dan doe je 0-100 in 10 seconden ipv 14. Die gaat minstens zo makkelijk de bocht door als jouw rugzak en sommige versies hebben flippers (moet je wel een semiautomaat nemen) en een top audio installatie!
Nou, dan zal het echt wat zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2019 10:11 schreef MisterLastName het volgende:
Oh en je vind ze al vanaf 400-500 euro
Het is 20+ jaar oudquote:Op woensdag 16 januari 2019 10:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, dan zal het echt wat zijn.
20 jaar oud is leuk....als je een Volvo met turbo en 200+ pk hebt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 10:16 schreef MisterLastName het volgende:
Het is 20+ jaar oud
En ik zeg VAN-AF. Die van mij was 450 met inruil en rij nu al sinds Juni vrijwel probleemloos rond
PTA / Mijn auto; `97 Daihatsu Charade. #2 Op naar de 220,000.
Dan meteen een Abarth Veel beter onderstel en de traagste doen met een chip al 180+pk en 280+nm voor de modellen met IHI en 200+pk en 320+ nm voor de Garret modellen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 09:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neem dan een Fiat 500 twin air. De 86 pk versie. Die kun je nog tot 96pk/185nm laten chippen. Dan doe je 0-100 in 10 seconden ipv 14. Die gaat minstens zo makkelijk de bocht door als jouw rugzak en sommige versies hebben flippers (moet je wel een semiautomaat nemen) en een top audio installatie!
Dit.quote:Op maandag 14 januari 2019 23:59 schreef Sounddragon het volgende:
De enige manier om een Aygo boven de 180 te krijgen is als je hem een ravijn in rijdt of uit een vliegtuig dondert.
Als je hard wilt: koop een echte auto.
Agree! Maar dan praat je budgettair wel over een heel ander plaatje.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:53 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dan meteen een Abarth Veel beter onderstel en de traagste doen met een chip al 180+pk en 280+nm voor de modellen met IHI en 200+pk en 320+ nm voor de Garret modellen.
Nog meer is mogelijk met een TD04 oid.
Wheelspin is altijd standaard als je hard optrekt. Mensen verwachten deze launch niet, en dan ben je al weg gewoon.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:46 schreef DieselTank het volgende:
Als ik een stoplichtsprint doe in mijn prehistorische gebakje met 70pk is het vooral het gebrek aan grip het probleem. Het voelt wel dat je best snel optrekt, alleen het is zo jammer als er wel een audi a4 of iets dergelijks naast je staat dat die gemak je eruit rijdt.
Wut.... Zonder wheelspin ben je sneller weg. Ik snap dat dat lastig is met zo'n racemonsterquote:Op woensdag 16 januari 2019 13:20 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Wheelspin is altijd standaard als je hard optrekt.
Dus ik kan gewoon nog sneller weg zijn bij het groene licht?quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:20 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Wut.... Zonder wheelspin ben je sneller weg. Ik snap dat dat lastig is met zo'n racemonster
Jazeker, als je rennend gaat.quote:Op woensdag 16 januari 2019 15:59 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dus ik kan gewoon nog sneller weg zijn bij het groene licht?
Door een andere auto te kopen zeer zeker jaquote:Op woensdag 16 januari 2019 15:59 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dus ik kan gewoon nog sneller weg zijn bij het groene licht?
Door je niet als een achterlijke troll met je koekblik te begeven op dit forumquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:44 schreef Cupasoep het volgende:
Hoe kan ik dan sneller launchen zonder wheelspin? Ook voor behoud van banden van deze strepentrekkende machine.
Je achteras aankoppelen aan de aandrijving.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:44 schreef Cupasoep het volgende:
Hoe kan ik dan sneller launchen zonder wheelspin? Ook voor behoud van banden van deze strepentrekkende machine.
Ik zie de lange rij dames die graag met TS z'n racemonster mee wilt rijden al voor me hoorquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:54 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Door je niet als een achterlijke troll met je koekblik te begeven op dit forum
"Launchen" zonder "Wheelspin" heeft alles te maken met niet je toerental op laten lopen tot weet ik veel 5-6k, dan spint alles, zelfs een Eend. Maar gewoon tot 2,5-3. Dan ben je ook al vlot weg maar ben je én niet aso én je hebt geen wheelspin.
Maar goed, ga vooral door, dan komt dit topic in de PTA Toppers.
Hogetoeren motor zoals gezegdquote:Op woensdag 16 januari 2019 18:00 schreef MisterLastName het volgende:
Degene die zijn auto wel heel houd door normaal rijgedrag
8000 toeren is gelul, als de begrenzer dan nog niet ingrijpt ben je al 2000 toeren over je piekvermogen heen en is 'ie alleen maar trager. Verder dan 6000 tot 6250 toeren heeft geen zin bij dat blok.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:51 schreef Cupasoep het volgende:
Snap de haat echt niet in dit topic.
Ik rij zo af en toe 8000 toeren met verbruik 1:25, rij menig luxewagen weg. Wie lacht er dan als laatst?
Dan heb je niet bepaald fatsoenlijke "luxewagens" gereden. Een Aygo vond ik zelfs de naam Toyota niet waardquote:Op maandag 14 januari 2019 21:37 schreef Cupasoep het volgende:
Kan triest zijn, heb in veel luxewagens gereden, maar niks rijd zo fijn als een aygo/citybug. In principe gewoon een kart en kan hem de bocht om gooien, draaien op een gewone weg zonder te steken etc etc etc
jij hebt tenminste een toerenteller! Mijn eerste 107 had dat niet eens _!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 19:54 schreef Cupasoep het volgende:
Tot diep in het rood zonder enige vorm van rook
Niet weten dat de aygo het beste model van hun ooit is....quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je niet bepaald fatsoenlijke "luxewagens" gereden. Een Aygo vond ik zelfs de naam Toyota niet waard
Weet niet welke aygo's jij kent, maar ik kan er echt mee rondblazen. Maar ik wou ém graag nog wat pittiger.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
8000 toeren is gelul, als de begrenzer dan nog niet ingrijpt ben je al 2000 toeren over je piekvermogen heen en is 'ie alleen maar trager. Verder dan 6000 tot 6250 toeren heeft geen zin bij dat blok.
Daarnaast is het verbruik geen 1:25 bij '8000' toeren. Eerder 1:5.
Als je met een Aygo sneller bent bij het stoplicht dat betekent dat alleen maar dat de andere auto rustig weg reed. Het is met de beste wil van de wereld geen snelle auto, ook niet tot 80.
Ter illustratie: ik heb een Peugeot 106 Rallye met ongeveer 120pk op 820 kilo leeggewicht en een Peugeot 406 Coupe met 200pk op 1450 kilo. De 106 wint het de eerste 10 meter, daarna neemt de Coupe het over. Dan heeft het 106je dus bijna 2 keer zo veel vermogen als je Aygo met een vergelijkbaar gewicht, zitten er stuggere dempers onder en liggen er behoorlijk sportieve banden onder (Nankang NS-2R). Je maakt niemand wijs dat een Aygo sneller is dan die 106.
Je lult, daarom de haat. Prima auto voor z'n doel, maar het is echt niet snel. Dat denk je misschien als je net van je scootertje af bent gestapt, maar het is een van de langzaamste auto's die je kan kopen.
Ik heb het natuurlijk over de 1.0 met 68pk. Natuurlijk kan je er mee rondblazen. En door het roffelende 3-pittertje klinkt het ook nog alsof het ergens over gaat, maar de realiteit is dat het gewoon niet snel is. Acceleratie van 0 tot 80 is zo'n 8 seconden met die Aygo. Dan zitten de 106 en 406 goed over de 100.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:40 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Weet niet welke aygo's jij kent, maar ik kan er echt mee rondblazen. Maar ik wou ém graag nog wat pittiger.
93 NM koppel...quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:42 schreef pvdplanet het volgende:
Panda weegt 950 kilo, een Aygo 785 kilo.
Ben dolgelukkig met mijn `97 Charade. 84PK op 818 Kilo, verbruik van 1:16 gemiddeld. Hoef geen Aygoquote:Op woensdag 16 januari 2019 19:45 schreef BoneThugss het volgende:
Heeft Braddie een nieuwe auto gekocht?
Charadequote:Op woensdag 16 januari 2019 20:00 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ben dolgelukkig met mijn `97 Charade. 84PK op 818 Kilo, verbruik van 1:16 gemiddeld. Hoef geen Aygo
Oh, en ik kan tenminste iets meer meenemen dan een krat bier zonder mijn achterbank plat te moeten gooien
Maar dat is ook een opgezaagde MR2 met een Aygo bodykit.quote:
Dat is een Swift GTI right?! Die zijn waanzinnig.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:05 schreef pvdplanet het volgende:
Alleen 3 deurs hatchbacks onder de 950 kilo van voor 2010 mogen meedoen.
<---- 110 pk op 740 kilo
Heb zelf ook een tijdje een 107 gereden, maar omdat die krengen niks wegen komen ze redelijk mee, als je dan een polo of Civic of dergelijke tunert naast je had staan die niet konden schakelen dan kom je nog wel eens lachenquote:Op woensdag 16 januari 2019 20:15 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Maar dat is ook een opgezaagde MR2 met een Aygo bodykit.
Dat telt niet
Dat had ik ook altijd met mijn werkbussen, als je een beetje oplet bij het stoplicht en dan zeil je iedereen voorbij.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:17 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Heb zelf ook een tijdje een 107 gereden, maar omdat die krengen niks wegen komen ze redelijk mee, als je dan een polo of Civic of dergelijke tunert naast je had staan die niet konden schakelen dan kom je nog wel eens lachen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Helaas rijden nog maar 4 van de eerste generatie Gti's op de Nederlandse wegen. Dit is de enige witte.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:17 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Dat is een Swift GTI right?! Die zijn waanzinnig.
Charade GTti is ook wel een goede! 100 PK op 744 kilo
pvdplanet is viesdik !quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:45 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ik heb 105 NM Koppel en ben net 30 kilo zwaarder
Ja zonde, allemaal ten onder gegaan aan of roest, of tuning.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:35 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Helaas rijden nog maar 4 van de eerste generatie Gti's op de Nederlandse wegen. Dit is de enige witte.
Dan heb je hem dus niet goed ingereden. Mijns rijd als een zonnetje, kan extreem doortrekken, tot diep in het rood. 180+ onder de juiste omstandigheden goed tot makkelijk haalbaar.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:55 schreef JackLucifer het volgende:
Mooie reacties in dit topic!
TS moet wel een troll zijn, ik heb toevallig ook een aygo en als ik volgas de brienenoord oprijd gaat ie niet harder dan 90. Eerder langzamer zelfs
Verder heb ik best vaak lange ritten ermee gemaakt op de snelweg en, hoe hard ik ook mijn best doe, sneller dan 154 gaat ie niet.
182 km/u is echt dikke bullshit.
Verder prima auto voor stadsverkeer, maar het blijft een veredelde brommobiel!
Deze gaat wel erg hard. Maar zit er bij inritten naar de snelweg niet vaak vanaf.quote:
Ja en met Tuning heeft zo'n Panda 180+Nm koppel, en 100+ pk.quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:42 schreef pvdplanet het volgende:
Panda weegt 950 kilo, een Aygo 785 kilo.
Je hebt er wel 60km vrije snelweg voor nodig die ook nog bergaf loopt.quote:
quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:44 schreef Cupasoep het volgende:
Hoe kan ik dan sneller launchen zonder wheelspin? Ook voor behoud van banden van deze strepentrekkende machine.
Zo te lezen heb je het wel nodig.quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:02 schreef Cupasoep het volgende:
Die dure auto's met hun launch control. Niet nodig, goed voetenwerk en hand oog coordinatie, en elk stoplicht en zebrapad is instant launch control.
Heerlijk monstertje voor op de Nurburgring!quote:Op maandag 14 januari 2019 21:27 schreef Cupasoep het volgende:
Zit hier dan een andere motor in bijvoorbeeld?
quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:03 schreef bokkepoot het volgende:
Is dit het schep op met je oude slome auto die te hard door de bocht kan topic ?
Want dan win ik wel
Nou, 200 in een Aygo lijkt me anders toch wel een heel traumatische ervaring...quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:27 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Ook nog denken dat je met 180 snel bent.. alles onder de 220-230 is gewoon goed te doen. daarboven is het pas écht snel
Jeh, want eensjh... gaat 'ie landen, en een parachute heeft 'ie nietquote:Op woensdag 16 januari 2019 23:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou, 200 in een Aygo lijkt me anders toch wel een heel traumatische ervaring...
En met Chinese hard plastic bandjes van 15 euro per stuk kan iedereen met wielspin wegrijden. Over de veiligheid zullen we het dan maar niet hebben...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Doe jij bij het jaarlijks onderhoud gelijk ook maar een nieuw blok er in? Ik trek mijn brommer niet eens zo hoog.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:18 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dan niet. Ik jaag hem door tot 8000 toeren.
De grafkist van mijn oma, maar die begrafenisauto was wel total-loss.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:13 schreef Cupasoep het volgende:
Welke andere bak kan een rotonde pakken met 80?
Heb je soms een maatje kleinere banden eronder gezet?quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:00 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dan heb je hem dus niet goed ingereden. Mijns rijd als een zonnetje, kan extreem doortrekken, tot diep in het rood. 180+ onder de juiste omstandigheden goed tot makkelijk haalbaar.
Werkbussen zijn inderdaad snel vaak, maar die sprint ik vaker nog voorbij.
106 Rallyequote:Op woensdag 16 januari 2019 18:20 schreef Mano_ het volgende:
ik heb een Peugeot 106 Rallye met ongeveer 120pk op 820 kilo
Is die 60pk af-fabriek soms electronisch geknepen motor? Want 1/3 meer vermogen bij een n/a auto met een chip is wel heel veel.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:36 schreef reeybehn het volgende:
met mijn vorige VW Up van 60pk ben ik langs Vagtechniek gegaan om hem te “chippen” kosten ¤150 en kreeg er 75-80pk voor terug.
Klopt, die van mij had origineel de 1,3 (ding is van 1995) maar door een vorige eigenaar is het 1.6 blok er in gelegd, met de kop en inlaattraject van de 1.3. Spaghetti-spruitstuk, vervangingsfilter en ecu-map (gemapt voor Euro 98 benzine) doen de rest. Hij is niet op de rollenbank geweest, vandaar 'ongeveer 120pk', dat is wat men gemiddeld uit een vergelijkbare ombouw haalt. Heb hem naast de 205 GTi 1.9 van m'n broer gezet en de 106 is sneller, dus denk dat het een voorzichtige schatting is.quote:Op zondag 20 januari 2019 11:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
106 Rallye
Wat heb je er aan gedaan? Standaard hebben zowel de 1.3 als de 1.6 zo rond de 100pk toch?
Geweldige rijdersauto's
dat verschil moet je toch merken Das bijna 25%. PK is toch paardenkracht, de kracht van 1 paard. Je moet je voorstellen dat je letterlijk 20 paarden voor je auto gebonden krijgt. Nou als die iets verderop een suikerklontje of een lekkere merrie zien en dan volop gaan rennen, dan trekken ze zo een Up of Aygo echt wel rap van z'n plaats (wel van de handrem halen)quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:36 schreef reeybehn het volgende:
Toch even proberen je een serieuze reactie te geven, ook al neem je volgens mij jezelf totaal niet serieus.. met mijn vorige VW Up van 60pk ben ik langs Vagtechniek gegaan om hem te “chippen” kosten ¤150 en kreeg er 75-80pk voor terug. Dit is met normaal rijden nergens te merken. Alleen op de snelweg bij 4,5K+ toeren was het voor mij merkbaar, en dan ook alleen omdat ik daarvoor al ruim 50K kilometer ermee had gereden en dus het autootje precies kende. Ik heb in Duitsland met die “gechipte” Up op een lang bergaf stuk ook 190 aangetikt, leuk maar totaal zinloos en niet representatief natuurlijk
Tevens is een Up veel meer auto dan een aygo, dus of het in jouw geval iets uit zal halen weet ik niet..
dat werkt niet zo, de pks komen op verschillende toerentallen en zijn niet beschikbaar over de hele range.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:01 schreef manny het volgende:
[..]
dat verschil moet je toch merken Das bijna 25%. PK is toch paardenkracht, de kracht van 1 paard. Je moet je voorstellen dat je letterlijk 20 paarden voor je auto gebonden krijgt. Nou als die iets verderop een suikerklontje of een lekkere merrie zien en dan volop gaan rennen, dan trekken ze zo een Up of Aygo echt wel rap van z'n plaats (wel van de handrem halen)
Gaaf,quote:Op zondag 20 januari 2019 12:52 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Klopt, die van mij had origineel de 1,3 (ding is van 1995) maar door een vorige eigenaar is het 1.6 blok er in gelegd, met de kop en inlaattraject van de 1.3. Spaghetti-spruitstuk, vervangingsfilter en ecu-map (gemapt voor Euro 98 benzine) doen de rest. Hij is niet op de rollenbank geweest, vandaar 'ongeveer 120pk', dat is wat men gemiddeld uit een vergelijkbare ombouw haalt. Heb hem naast de 205 GTi 1.9 van m'n broer gezet en de 106 is sneller, dus denk dat het een voorzichtige schatting is.
Tijdje terug de schokbrekers vervangen door een setje Bilstein B6, maakt een wereld van verschil. Zeker in combinatie met de zachte bandjes.
Puur rijplezier
Tja, de VW motor werd in 2 varianten geleverd, geknepen met 60 pk en anders 75 pk.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:01 schreef manny het volgende:
[..]
dat verschil moet je toch merken Das bijna 25%. PK is toch paardenkracht, de kracht van 1 paard. Je moet je voorstellen dat je letterlijk 20 paarden voor je auto gebonden krijgt. Nou als die iets verderop een suikerklontje of een lekkere merrie zien en dan volop gaan rennen, dan trekken ze zo een Up of Aygo echt wel rap van z'n plaats (wel van de handrem halen)
en probeer maar eens een goed exemplaar te vinden.... ajai... dat waren wel de tijden van goede franse scheurijzers. 106, 205 en de R5 Turbo natuurlijk..(dat was mijn favoriet)quote:Op zondag 20 januari 2019 13:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gaaf,
205 Rallye is ook tof maar die zijn de laatste jaren echt flink in prijs gestegen
De Ford Fiesta is als 1.25 ltr geleverd met 60 en 82 pk. Beiden waren te “chippen” naar ongeveer 90 pk. Voor de tweede nauwelijks rendabel, voor de eerste zeker wel.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:01 schreef manny het volgende:
[..]
dat verschil moet je toch merken Das bijna 25%. PK is toch paardenkracht, de kracht van 1 paard. Je moet je voorstellen dat je letterlijk 20 paarden voor je auto gebonden krijgt. Nou als die iets verderop een suikerklontje of een lekkere merrie zien en dan volop gaan rennen, dan trekken ze zo een Up of Aygo echt wel rap van z'n plaats (wel van de handrem halen)
Hoewel grotendeels eens zijn er wel uitzonderingen. Zoals een geknepen variant wat meer ademruimte geven. Maar los van piekvermogen kan het ook andere doelen hebben.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
Het chippen van een motor zónder turbo is echt compleet kans- en nutteloos.
Het chippen van een motor terwijl er een uitvoering met een zwaardere motor te koop is, in mijn opinie ook.
Cijfertjes gaan zitten kijken op internet ook; geen motor is hetzelfde mits nieuw - nieuw.
Een auto chippen doe je op een testbank waarbij je motor wordt geoptimaliseerd, niet door er een kassie of extra stekkertje in te knopen of plompverloren een andere mapping in je stuurcomputer te plempen.
En tot slot is chippen precies 2 weken leuk; na 4 weken heb je het niet eens meer door, en na 3 maanden wil je terug voor meer omdat het voelt alsof 'het is uitgewerkt', en dat gaat niet.
De stelregel voor chippen is voor een NA- motor een procentje of 5 - 8 winst met optimaliseren. Voor een turbomotor is het ergens tussen de 15 en 30 procent, afhankelijk van het type auto en of je je turbo echt 100% wilt laten lopen (geen marge meer).quote:Op zondag 20 januari 2019 13:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoewel grotendeels eens zijn er wel uitzonderingen. Zoals een geknepen variant wat meer ademruimte geven. Maar los van piekvermogen kan het ook andere doelen hebben.
M'n ouders hebben een Fiat 500 boodschappenwagentje, dat was bij aanschaf zo'n belastingvrije benzine 1.2. Je merkt aan alles dat hij door software tegen wordt gehouden. Die kan je met een andere mapping een ander, minder lui karakter meegeven.
Maar zoals je zegt, chippen van een NA-motor heeft zelden zin als je de hardware ongemoeid laat.
klopt, leverbaar als 60 of 75PK, heet officieel ook “fabrieks-update” omdat de software van de 75PK er opgezet wordt.quote:Op zondag 20 januari 2019 11:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is die 60pk af-fabriek soms electronisch geknepen motor? Want 1/3 meer vermogen bij een n/a auto met een chip is wel heel veel.
is ook wel te merken, maar echt pas boven 4,5K toeren want daar komt het extra vermogen pas. Beide uitvoeringen hebben ook even veel koppel. Dus echt alleen voor inhalen op de snelweg leuk. Tussen de 120-140 is ie wel merkbaar rapper, als je de 60pk gewend bentquote:Op zondag 20 januari 2019 13:01 schreef manny het volgende:
[..]
dat verschil moet je toch merken Das bijna 25%. PK is toch paardenkracht, de kracht van 1 paard. Je moet je voorstellen dat je letterlijk 20 paarden voor je auto gebonden krijgt. Nou als die iets verderop een suikerklontje of een lekkere merrie zien en dan volop gaan rennen, dan trekken ze zo een Up of Aygo echt wel rap van z'n plaats (wel van de handrem halen)
Al die pk's hou je moeilijk op de weg natuurlijk. Nu maar kijken voor een echte racewagen dan..quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:33 schreef Cupasoep het volgende:
De Aygo is niet meer. Economisch total loss door verkeerd gebruik van een vangrail die van rechts kwam......
Met 6500 toeren te einde gegaan.quote:Op woensdag 20 februari 2019 23:16 schreef cunial het volgende:
[..]
Al die pk's hou je moeilijk op de weg natuurlijk. Nu maar kijken voor een echte racewagen dan..
Dat zijn karige tyde. Een drankje voor het verlies.quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:33 schreef Cupasoep het volgende:
De Aygo is niet meer. Economisch total loss door verkeerd gebruik van een vangrail die van rechts kwam......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |