abonnement Unibet Coolblue
pi_184402403
Hallo allen,

Ik woon in een appartement met maar 3 keukenkastjes breedte, dus ik overweeg een extra kast te kopen om een soort L keuken ervan te maken (uiteraard met ruimte tussen de twee zodat de kastjes nog open kunnen) echter is een voorwaarde dat er een kleine koelkast (zo’n halve zeg maar) in past.

Ik kan deze nergens vinden, waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe zoiets heet. Denk aan een soort keukeneiland/bar maar dan een losse kast.

Hoop dat iemand me kan helpen!
pi_184402551
Deze dingen zeg maar?



Die zijn niet om in te bouwen. Inbouwkoelkasten zijn gemaakt voor kasten van 60cm breed (buitenmaat kast), en zijn daardoor ook kleiner van binnen dan zo'n tergelijke kast. Daarbij zijn de meeste koelkasten ook nog eens te diep voor een normaal formaat keukenkast (die ook 60cm diep zijn)

Dan kom je bijna al bij maatwerk keukenkasten uit als je dit wil, of je koopt een inbouwkoelkast en haalt de juiste kast ervoor bij de IKEA ofzo.
pi_184402564
Mocht je overigens zelf creatief gaan doen om toch zo'n staand model in te bouwen, hou er rekening mee dat de hitte uit de kast moet kunnen :)
pi_184402969
Dank voor je reactie! Zo’n model koelkast is het inderdaad. Ik was al bang dat dit niet in een standaard keukenkast past vanwege de diepte. Dan wordt het denk ik toch op maat laten maken. Rekening houdend met de warmte die eruit moet kunnen (achterzijde open houden o.i.d.?).
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 21:08:57 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184404542
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:45 schreef Resonated het volgende:
Dank voor je reactie! Zo’n model koelkast is het inderdaad. Ik was al bang dat dit niet in een standaard keukenkast past vanwege de diepte. Dan wordt het denk ik toch op maat laten maken. Rekening houdend met de warmte die eruit moet kunnen (achterzijde open houden o.i.d.?).
Op plinthoogte een rooster toevoegen is ook zat :)
pi_184405768
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Op plinthoogte een rooster toevoegen is ook zat :)
Dat is prima voor de toevoer van koude lucht, maar niet voor de afvoer van warme lucht. Ik zou aan de bovenkant van een hoge kast ook wat ventilatie adviseren, denk aan zoiets:

pi_184408971
In hotels vind je ook vaak dat soort koelkastjes (of zijn die kleiner?) die dan weer in een kastje staan, misschien daar eens naar zoeken?
pi_184415020
Bij Coolbleu genoeg inbouwkoelkasten van tafelmodel. Passen vaak ook nog eens in een Ikea kast.
https://www.coolblue.nl/product/782011/zanussi-zba15041sa.html
pi_184415177
Ikea heeft zowel inbouwkoelkasten als bijpassende kasten. En als je bij de montagehandleiding van zo’n inbouwkoelkast kijkt dan zie je ook dat er ventilatieruimte voorzien is.
Oh en er moet dan uiteraard nog een blad op het kastje
pi_184416883
van ikea 2 keukenkastjes, aanrechtblad erop en mdf achterwand er tegenaan en je hebt een cheap ass keukeneiland.

Al weet ik niet wat de huidige prijzen zijn, zelf nog met t oude ikea keukensysteem gebouwd. Voor elektra heb ik gewoon een groef uitgebikt met mn bosch klopboormachientje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')