abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2019 @ 15:55:29 #1
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184398675
Hallo,

Ik heb al wat lopen zoeken op het forum maar kreeg niet helemaal duidelijk wat tegenwoordig wijsheid is als het gaat om de aanschaf van kunststof kozijnen.

1: Is er anno 2019 veel veranderd qua prijs en beschikbaarheid (heeft een aannemer tijd) ten opzichte van 5 jaar geleden?
2: Is er echt een voordeel als je het hele huis in 1 keer laat doen met kozijnen en deuren?
3: Welke vragen moet je eigenlijk stellen bij een offerte?
4: Waar let je op bij het kiezen van een leverancier?
5: Groot bedrijf of aannemer op de hoek?
6: Stompe montage of stelkozijnen, wanneer wel of niet?

Voor mij is van belang dat het niet al te duur mag gaan worden maar dat ik niet bespaar op punten die ik later dubbel ga voelen.
Zo maakt heet aanzicht voor mij weinig uit, hippe kleurtjes, structuurtjes, houtverbindingslook, etc.. vind ik van minder belang. Ik wil liever dat het 30 jaar mee kan gaan. Uiteraard zal het goudgerande ultra plus pakket dit beloven, maar als dat 40.000 kost en ik kan voor minder dan de helft iets krijgen dat 5 jaar minder meegaat of minder mooi blijft ga ik liever voor het laatste.

Hetgeen wat mij het meest dwars zit is dat ik er geen verstand van heb en me als het spreekwoordelijke blondje bij de autodealer voel. Ik heb niet echt het gevoel dat kozijnenverkopers veel betrouwbaarder zijn dan keukenverkopers of autohandelaren namelijk. Hoe laat ik me niet oplichten?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184399515
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 15:55 schreef zalkc het volgende:
Hallo,

Ik heb al wat lopen zoeken op het forum maar kreeg niet helemaal duidelijk wat tegenwoordig wijsheid is als het gaat om de aanschaf van kunststof kozijnen.

1: Is er anno 2019 veel veranderd qua prijs en beschikbaarheid (heeft een aannemer tijd) ten opzichte van 5 jaar geleden?
2: Is er echt een voordeel als je het hele huis in 1 keer laat doen met kozijnen en deuren?
3: Welke vragen moet je eigenlijk stellen bij een offerte?
4: Waar let je op bij het kiezen van een leverancier?
5: Groot bedrijf of aannemer op de hoek?
6: Stompe montage of stelkozijnen, wanneer wel of niet?

Voor mij is van belang dat het niet al te duur mag gaan worden maar dat ik niet bespaar op punten die ik later dubbel ga voelen.
Zo maakt heet aanzicht voor mij weinig uit, hippe kleurtjes, structuurtjes, houtverbindingslook, etc.. vind ik van minder belang. Ik wil liever dat het 30 jaar mee kan gaan. Uiteraard zal het goudgerande ultra plus pakket dit beloven, maar als dat 40.000 kost en ik kan voor minder dan de helft iets krijgen dat 5 jaar minder meegaat of minder mooi blijft ga ik liever voor het laatste.

Hetgeen wat mij het meest dwars zit is dat ik er geen verstand van heb en me als het spreekwoordelijke blondje bij de autodealer voel. Ik heb niet echt het gevoel dat kozijnenverkopers veel betrouwbaarder zijn dan keukenverkopers of autohandelaren namelijk. Hoe laat ik me niet oplichten?
Misschien even een non-topic vraag, maar om hoeveel kozijnen gaat het en plm. hoe groot zijn "ze"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184399951
Waar woon je? In de Zaanstreek weet ik wel een goed bedrijf. De kozijnen boven aan de zonkant zijn 22 jaar oud en nog steeds als nieuw (Schüco)
  maandag 14 januari 2019 @ 18:38:54 #4
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184401637
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Misschien even een non-topic vraag, maar om hoeveel kozijnen gaat het en plm. hoe groot zijn "ze"?
boven: 3x 190x150 en badkamerraam 90x80
Beneden: voordeur + achterdeur + terrasdeuren met zijramen (totaal 310x245) + raam 320x180
8 kozijnen dus
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 14 januari 2019 @ 18:39:30 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184401655
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:10 schreef pvdplanet het volgende:
Waar woon je? In de Zaanstreek weet ik wel een goed bedrijf. De kozijnen boven aan de zonkant zijn 22 jaar oud en nog steeds als nieuw (Schüco)
veluwe
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184402671
1. De aannemer heeft minder tijd. De kozijnenboer ook. Je kan dit ook zonder aannemer.

2. Lijkt mij wel het mooiste

3. Of ze de oude kozijnen eruit halen en afvoeren, welk afwerkingsniveau, wat valt onder garantie, prijs, betalingsvoorwaarden, typen glas en beslag en nog heel wat meer

4. Prijs en recenties.

5. Zie 4.

6. Afhankelijk van type huis.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:56:31 #7
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184403155
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:32 schreef LorneMalvo het volgende:
<knip>
6. Afhankelijk van type huis.
Wat bedoel je met type, heb je hier meer uitleg over of een linkje?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 14 januari 2019 @ 20:39:15 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184403986
Als je waarde hecht aan 30 jaar garantie kies dan een bedrijf die ook al langere periode bestaansrecht heeft. Er zijn zat kleine bedrijfjes die nu leuk nieuwe kozijnen voor je plaatsen maar na 5 jaar opgedoekt worden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184404426
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:38 schreef zalkc het volgende:
boven: 3x 190x150 en badkamerraam 90x80
Beneden: voordeur + achterdeur + terrasdeuren met zijramen (totaal 310x245) + raam 320x180
8 kozijnen dus
Flink wat zeg!
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184404435
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wat bedoel je met type, heb je hier meer uitleg over of een linkje?
Ik wilde zeggen dat oude huizen eerder zo'n stelkozijntje nodig zouden hebben maar ik trek dat terug. Zou t zelf niet zonder stelkozijn willen. Bij geen enkel huis
  maandag 14 januari 2019 @ 22:25:27 #11
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184406338
quote:
Als je waarde hecht aan 30 jaar garantie kies dan een bedrijf die ook al langere periode bestaansrecht heeft. Er zijn zat kleine bedrijfjes die nu leuk nieuwe kozijnen voor je plaatsen maar na 5 jaar opgedoekt worden.
Er zijn veel cowboys merkte ik al. 30 jaar oud hoeft ook niet van mij, maar op zijn minst 5-10 jaar (langer dan de fiscale voordelen in ieder geval ;) )

quote:
Flink wat zeg!
Gewoon een rijtjeshuis. Maar het zal wel tussen de 10-20.000 :7 gaan kosten. Wil dan graag de moeite doen om een beetje informatie te krijgen,

quote:
Ik wilde zeggen dat oude huizen eerder zo'n stelkozijntje nodig zouden hebben maar ik trek dat terug. Zou t zelf niet zonder stelkozijn willen. Bij geen enkel huis
Ik las dat een stelkozijn rond de 70-140 kost per kozijn, lijkt me dat het geen goede besparing is om het niet te doen.

krijg van de week de eerste oplichters langs voor een offerte, ben benieuwd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184435747
Wij hebben pas ons hele huis voorzien van kunststof kozijnen. We moesten meer dan 2 maanden wachten op de kozijnen, ze hadden en hebben het onwijs druk. Voor zover ik weet zit het planningsprobleem vooral bij de montage.
We zijn gegaan voor triple glas, op het totaalbedrag was het maar een klein beetje extra. En dan zijn we daar meteen klaar mee.
Bij ons zaten geen extra kosten aan een kleurtje, wel als je 2 kleurtjes per raam wilde (bijvoorbeeld binnen wit en buiten creme ofzo.
Voor houtnerfstructuur werd ook extra gevraagd, maar dat was nog maar een klein beetje vergeleken met 10 jaar terug (ons vorige huis). En een rechte hoekverbinding is ook duurder dan een schuine.
Bij ons heeft de kozijnenboer alles gemonteerd en afgevoerd, vinden we ook wel zo makkelijk ivm garantie. We hebben inderdaad gelet op hoe lang ze al bestaan en ervaringen van mensen in de omgeving.
Wij zijn niet voor de goedkoopste variant gegaan, maar wij houden ook gewoon van gadgets. :)
  woensdag 16 januari 2019 @ 19:23:22 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184440577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:16 schreef gukde het volgende:
Wij hebben pas ons hele huis voorzien van kunststof kozijnen. We moesten meer dan 2 maanden wachten op de kozijnen, ze hadden en hebben het onwijs druk. Voor zover ik weet zit het planningsprobleem vooral bij de montage.
We zijn gegaan voor triple glas, op het totaalbedrag was het maar een klein beetje extra. En dan zijn we daar meteen klaar mee.
Bij ons zaten geen extra kosten aan een kleurtje, wel als je 2 kleurtjes per raam wilde (bijvoorbeeld binnen wit en buiten creme ofzo.
Voor houtnerfstructuur werd ook extra gevraagd, maar dat was nog maar een klein beetje vergeleken met 10 jaar terug (ons vorige huis). En een rechte hoekverbinding is ook duurder dan een schuine.
Bij ons heeft de kozijnenboer alles gemonteerd en afgevoerd, vinden we ook wel zo makkelijk ivm garantie. We hebben inderdaad gelet op hoe lang ze al bestaan en ervaringen van mensen in de omgeving.
Wij zijn niet voor de goedkoopste variant gegaan, maar wij houden ook gewoon van gadgets. :)
Wat was je kwijt als ik vragen mag?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 16 januari 2019 @ 19:39:31 #14
482496 Pizzachef
Veni, vidi, Pizza!!!
pi_184440931
Vraag ook offertes op in Duitsland. Dat kan enorm schelen.
pi_184441774
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wat was je kwijt als ik vragen mag?
35.000 euro. We hadden zeker niet de goedkoopste variant (2 kleuren kozijn, houtnerf structuur, triple glas, speciale ventilatie via de vensterbank, overal horren, enkele plissé gordijnen direct op het kozijn, luxaflex IN het dubbel glas voor de badkamer) en heel heel veel ramen.

Duitsland is inderdaad ook erg goedkoop. Daar doen ze ook al veel meer met triple glas en ook vaak aluminium kozijnen (ziet er ook uit als kunststof).
Maar na ervaringen in ons vorige huis vonden we het toch wel erg handig als de leverancier dichterbij zat.

[ Bericht 15% gewijzigd door gukde op 16-01-2019 20:13:28 (aanvulling nav Duitsland) ]
pi_184445102
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:12 schreef gukde het volgende:

[..]
.....We hadden zeker niet de goedkoopste variant (2 kleuren kozijn, houtnerf structuur, triple glas, speciale ventilatie via de vensterbank, overal horren, enkele plissé gordijnen direct op het kozijn, luxaflex IN het dubbel glas voor de badkamer) en heel heel veel ramen.
We willen dit voorjaar ons badkamerkozijn vervangen. 2e etage, niet bereikbaar vanaf buiten. 3.10 meter breed en 1.45 hoog, 3 ramen. Dus ook wij zijn op zoek naar info (hoewel de aannemer reeds gevonden is, we wachten nu op zijn offerte)

Hie bevalt jou de Luxaflex in het dubbel glas?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_184445749
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:32 schreef Essebes het volgende:

[..]

We willen dit voorjaar ons badkamerkozijn vervangen. 2e etage, niet bereikbaar vanaf buiten. 3.10 meter breed en 1.45 hoog, 3 ramen. Dus ook wij zijn op zoek naar info (hoewel de aannemer reeds gevonden is, we wachten nu op zijn offerte)

Hie bevalt jou de Luxaflex in het dubbel glas?
Wij vinden het echt een uitkomst. We hadden het in ons vorige huis ook. Daar heeft het 11 jaar probleemloos gewerkt.
Ik was namelijk bang dat de bediening los zou schieten of iets raars, waardoor je met een nutteloos luxaflexje zou blijven zitten. Maar voor zover ik weet gaat dat niet eens.
Het is geweldig met schoonmaken. En in een vochtige ruimte hoef je niet moeilijk te doen met een raambekleding/decoratie die erg snel vies wordt. Het raam kan dan je probleemloos open doen.
Het was wel erg prijzig, maar het heeft ons heel veel gemak gegeven.
pi_184458434
eerste 2 offertes 27k en 19k, waarbij die van 19k een betere afwerkingsgraad erbij had.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184458997
Wij hebben eerst boven laten doen en vorig jaar beneden. 2 verschillende beddingen geweest je ziet gaat iets verschil maar ik zie het niet.

De laatste raad ik niet aan. Nogal wat gedoe en nog niet alles is opgelost.
pi_184462657
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:12 schreef zalkc het volgende:
eerste 2 offertes 27k en 19k, waarbij die van 19k een betere afwerkingsgraad erbij had.
Waar zat hem dat in?
pi_184463771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:31 schreef gukde het volgende:

[..]

Waar zat hem dat in?
Het afwerkingsverschil zat in de composietdorpels, stelkozijnen en vensterbanken.
Het prijsverschil... geen idee. Maar 1500¤ voor een badkamerraampje van 80x80 is gewoon wat aan de hoge kant gok ik
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:37:16 #22
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184464416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:12 schreef zalkc het volgende:
eerste 2 offertes 27k en 19k, waarbij die van 19k een betere afwerkingsgraad erbij had.
Wow wat een waanzinnige prijzen voor een tussenwoning..

Wij hebben voor 13 kozijnen inclusief deuren zo’n 3 jaar geleden een offertes van 11 en 15k. En dan hebben wij een 2-1kap..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184481436
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:37 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wow wat een waanzinnige prijzen voor een tussenwoning..

Wij hebben voor 13 kozijnen inclusief deuren zo’n 3 jaar geleden een offertes van 11 en 15k. En dan hebben wij een 2-1kap..
Wat heeft het type woning volgens jou met de prijs te maken?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:25:49 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184481481
Laat gelijk 3 voudig glas zetten, zou niet meer zonder willen, het is dan écht doodstil in huis. Heerlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:29:57 #25
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184481570
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:23 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Wat heeft het type woning volgens jou met de prijs te maken?
Wij hebben meer ramen dan ts. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')