abonnement Unibet Coolblue
pi_195880003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:55 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Lijkt me toepasselijk :Y
Het is wel erg therapeutisch om al die bandjes enzo bezig te zien.
pi_195902516
Godsamme, die logica snappen betreffende belts en splitters is wel even een dingetje voor mij _O-
pi_195907245
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:32 schreef Scrummie het volgende:
Godsamme, die logica snappen betreffende belts en splitters is wel even een dingetje voor mij _O-
al je vragen hebt of ergens niet uitkomt laat het weten op discord of hier.
(al reageer ik hier wat trager op ).
Redacted
pi_195908931
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:26 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

al je vragen hebt of ergens niet uitkomt laat het weten op discord of hier.
(al reageer ik hier wat trager op ).
Thanks :). Ga het eerst verder zelf uitvogelen, moet me lukken 😅. Maar bedankt!
pi_195926434
Dit spel is niet goed voor je.
pi_195926640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:05 schreef Scrummie het volgende:
Dit spel is niet goed voor je.
One of us. One of us. One of us! ONE OF US!!
No amount of money ever bought a second of time.
pi_195926701
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:17 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

One of us. One of us. One of us! ONE OF US!!
Nou, en of. Gister vloog de tijd ook alweer voorbij, en ik baal nu zelfs dat er straks voetbal is.
  Lieve Belg donderdag 29 oktober 2020 @ 16:23:35 #208
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_195926735
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nou, en of. Gister vloog de tijd ook alweer voorbij, en ik baal nu zelfs dat er straks voetbal is.
Hoezo voetbal? The factory must grow!
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_195926744
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:23 schreef Jump het volgende:

[..]

Hoezo voetbal? The factory must grow!
Zodra ik thuis ben :D
pi_195926803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nou, en of. Gister vloog de tijd ook alweer voorbij, en ik baal nu zelfs dat er straks voetbal is.
:D _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_195998947
Nou, volgens mij zo'n beetje 30 uur erin zitten nu :@

Ontzettend toffe game. Ben erg langzaam maar dat lijkt niet uit te maken behalve dan dat ik mijzelf in de weg zit.

Had bijv. in het starters stukje een gebied waarin coal, iron en copper allen redelijk in de buurt lagen. Rustig wat loopbandjes opgezet, en had in principe alles draaien voor science. Rood werd gemaakt, groen, en military ook. Ook een 'groot' gebied voor al mijn furnaces en vanuit daaruit weer alles verdelend waar wat nodig was. En toen raakten mijn iron deposits op. Oke, wat nu. Oh wacht, daar ergens ver in de verte zie ik een mega veld. Maar hoe krijg ik die ore naar mijn furnaces? Of moet ik dat allemaal ook weghalen en ergens een nieuwe mega stal aan ovens neerzetten? Uiteindelijk, omdat de nood aan de man was, gekozen voor een trein oplossing. 1 Treintje rijd heen en weer met 2 wagons om ore bij mijn oorspronkelijke gebied af te leveren. Net niet voldoende om alles vloeiend te laten lopen, dus af en toe wachten mijn oventjes tot er nieuwe ore aan komt.

Dus, denk dat ik eerst een nieuwe plek ga kiezen voor mijn ovens, waarmee het treinritje sowieso een stukje korter is. En dan alles waar mijn science zooi gemaakt word daar een lijn naar toe laat lopen met de iron plates (en dan doe ik copper ook gelijk daar). Volgens mij heet het dan een 'bus' ofzo.

Rondom het nieuwe iron ore veld zaten trouwens ook diverse olie dingen, dus daar ben ik nu ook mee bezig. Dat is nog wel even uitzoeken hoe het nou precies werkt.

Oh en de monsters lijken steeds sterker te worden. Had wat nestjes rondom het gebied waar ik werkte gecleared, maar ze blijven komen en ik kan ze ook niet meer aan met mijn modulair armor ding en wapens. Dus daar moet ik ook nog even flink wat research doen denk ik.

Al met al een geweldige game, maar zoals hierboven al een beetje omschreven; je moet zoveel doen dat er het gevaar is dat je teveel tegelijk wil doen, waardoor je alles maar half half half doet. Terwijl ik ook rustig een half uur kan kijken hoe alles precies (of juist niet) in elkaar valt qua productie.

/einde dagboek
pi_195999126
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Nou, volgens mij zo'n beetje 30 uur erin zitten nu :@

Ontzettend toffe game. Ben erg langzaam maar dat lijkt niet uit te maken behalve dan dat ik mijzelf in de weg zit.

Had bijv. in het starters stukje een gebied waarin coal, iron en copper allen redelijk in de buurt lagen. Rustig wat loopbandjes opgezet, en had in principe alles draaien voor science. Rood werd gemaakt, groen, en military ook. Ook een 'groot' gebied voor al mijn furnaces en vanuit daaruit weer alles verdelend waar wat nodig was. En toen raakten mijn iron deposits op. Oke, wat nu. Oh wacht, daar ergens ver in de verte zie ik een mega veld. Maar hoe krijg ik die ore naar mijn furnaces? Of moet ik dat allemaal ook weghalen en ergens een nieuwe mega stal aan ovens neerzetten? Uiteindelijk, omdat de nood aan de man was, gekozen voor een trein oplossing. 1 Treintje rijd heen en weer met 2 wagons om ore bij mijn oorspronkelijke gebied af te leveren. Net niet voldoende om alles vloeiend te laten lopen, dus af en toe wachten mijn oventjes tot er nieuwe ore aan komt.

Dus, denk dat ik eerst een nieuwe plek ga kiezen voor mijn ovens, waarmee het treinritje sowieso een stukje korter is. En dan alles waar mijn science zooi gemaakt word daar een lijn naar toe laat lopen met de iron plates (en dan doe ik copper ook gelijk daar). Volgens mij heet het dan een 'bus' ofzo.

Rondom het nieuwe iron ore veld zaten trouwens ook diverse olie dingen, dus daar ben ik nu ook mee bezig. Dat is nog wel even uitzoeken hoe het nou precies werkt.

Oh en de monsters lijken steeds sterker te worden. Had wat nestjes rondom het gebied waar ik werkte gecleared, maar ze blijven komen en ik kan ze ook niet meer aan met mijn modulair armor ding en wapens. Dus daar moet ik ook nog even flink wat research doen denk ik.

Al met al een geweldige game, maar zoals hierboven al een beetje omschreven; je moet zoveel doen dat er het gevaar is dat je teveel tegelijk wil doen, waardoor je alles maar half half half doet. Terwijl ik ook rustig een half uur kan kijken hoe alles precies (of juist niet) in elkaar valt qua productie.

/einde dagboek
Ik zou bij een eerste playthrough de biter settings ook niet zo agressief zetten. Je kunt bij het starten van een game heel wat zaken instellen. Hoe groot je startgebied is (dus zonder monster bases), of ze preventief aanvallen of niet, hoe snel ze evolueren en ga zo maar door. Je kunt ze zelfs helemaal uitzetten als je dat wilt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195999145
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou bij een eerste playthrough de biter settings ook niet zo agressief zetten. Je kunt bij het starten van een game heel wat zaken instellen. Hoe groot je startgebied is (dus zonder monster bases), of ze preventief aanvallen of niet, hoe snel ze evolueren en ga zo maar door. Je kunt ze zelfs helemaal uitzetten als je dat wilt.
Weet ik, maar ik vond het wel leuk eigenlijk. Heb alles op default laten staan.
pi_195999180
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik vond het wel leuk eigenlijk. Heb alles op default laten staan.
Oh het is zeker een leuke toevoeging, maar het is wel een stuk uitdagender. Bouw in ieder geval turrets, zou ik zeggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196008205
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Nou, volgens mij zo'n beetje 30 uur erin zitten nu :@

Ontzettend toffe game. Ben erg langzaam maar dat lijkt niet uit te maken behalve dan dat ik mijzelf in de weg zit.

Had bijv. in het starters stukje een gebied waarin coal, iron en copper allen redelijk in de buurt lagen. Rustig wat loopbandjes opgezet, en had in principe alles draaien voor science. Rood werd gemaakt, groen, en military ook. Ook een 'groot' gebied voor al mijn furnaces en vanuit daaruit weer alles verdelend waar wat nodig was. En toen raakten mijn iron deposits op. Oke, wat nu. Oh wacht, daar ergens ver in de verte zie ik een mega veld. Maar hoe krijg ik die ore naar mijn furnaces? Of moet ik dat allemaal ook weghalen en ergens een nieuwe mega stal aan ovens neerzetten? Uiteindelijk, omdat de nood aan de man was, gekozen voor een trein oplossing. 1 Treintje rijd heen en weer met 2 wagons om ore bij mijn oorspronkelijke gebied af te leveren. Net niet voldoende om alles vloeiend te laten lopen, dus af en toe wachten mijn oventjes tot er nieuwe ore aan komt.

Dus, denk dat ik eerst een nieuwe plek ga kiezen voor mijn ovens, waarmee het treinritje sowieso een stukje korter is. En dan alles waar mijn science zooi gemaakt word daar een lijn naar toe laat lopen met de iron plates (en dan doe ik copper ook gelijk daar). Volgens mij heet het dan een 'bus' ofzo.

Rondom het nieuwe iron ore veld zaten trouwens ook diverse olie dingen, dus daar ben ik nu ook mee bezig. Dat is nog wel even uitzoeken hoe het nou precies werkt.

Oh en de monsters lijken steeds sterker te worden. Had wat nestjes rondom het gebied waar ik werkte gecleared, maar ze blijven komen en ik kan ze ook niet meer aan met mijn modulair armor ding en wapens. Dus daar moet ik ook nog even flink wat research doen denk ik.

Al met al een geweldige game, maar zoals hierboven al een beetje omschreven; je moet zoveel doen dat er het gevaar is dat je teveel tegelijk wil doen, waardoor je alles maar half half half doet. Terwijl ik ook rustig een half uur kan kijken hoe alles precies (of juist niet) in elkaar valt qua productie.

/einde dagboek
Klinkt als een heel normale eerste playthrough. Dit gaat helemaal goed komen :)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_196009204
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Nou, volgens mij zo'n beetje 30 uur erin zitten nu :@

Ontzettend toffe game. Ben erg langzaam maar dat lijkt niet uit te maken behalve dan dat ik mijzelf in de weg zit.

Had bijv. in het starters stukje een gebied waarin coal, iron en copper allen redelijk in de buurt lagen. Rustig wat loopbandjes opgezet, en had in principe alles draaien voor science. Rood werd gemaakt, groen, en military ook. Ook een 'groot' gebied voor al mijn furnaces en vanuit daaruit weer alles verdelend waar wat nodig was. En toen raakten mijn iron deposits op. Oke, wat nu. Oh wacht, daar ergens ver in de verte zie ik een mega veld. Maar hoe krijg ik die ore naar mijn furnaces? Of moet ik dat allemaal ook weghalen en ergens een nieuwe mega stal aan ovens neerzetten? Uiteindelijk, omdat de nood aan de man was, gekozen voor een trein oplossing. 1 Treintje rijd heen en weer met 2 wagons om ore bij mijn oorspronkelijke gebied af te leveren. Net niet voldoende om alles vloeiend te laten lopen, dus af en toe wachten mijn oventjes tot er nieuwe ore aan komt.

Dus, denk dat ik eerst een nieuwe plek ga kiezen voor mijn ovens, waarmee het treinritje sowieso een stukje korter is. En dan alles waar mijn science zooi gemaakt word daar een lijn naar toe laat lopen met de iron plates (en dan doe ik copper ook gelijk daar). Volgens mij heet het dan een 'bus' ofzo.

Rondom het nieuwe iron ore veld zaten trouwens ook diverse olie dingen, dus daar ben ik nu ook mee bezig. Dat is nog wel even uitzoeken hoe het nou precies werkt.

Oh en de monsters lijken steeds sterker te worden. Had wat nestjes rondom het gebied waar ik werkte gecleared, maar ze blijven komen en ik kan ze ook niet meer aan met mijn modulair armor ding en wapens. Dus daar moet ik ook nog even flink wat research doen denk ik.

Al met al een geweldige game, maar zoals hierboven al een beetje omschreven; je moet zoveel doen dat er het gevaar is dat je teveel tegelijk wil doen, waardoor je alles maar half half half doet. Terwijl ik ook rustig een half uur kan kijken hoe alles precies (of juist niet) in elkaar valt qua productie.

/einde dagboek
Altijd leuk om de ervaringen van nieuwe spelers te horen _O_

Dat laatste herken ik ook wel een beetje hoor. Soms moet je iets nieuws opbouwen wat afhankelijk is van een hele ketting andere delen in de fabriek die door het nieuwe deel allemaal een upgrade nodig hebben. Op dat soort momenten sta ik ook wel eens te kijken van... pffff man man man. En dan moet je gewoon maar ergens beginnen, maar ik heb op zulke momenten ook het spel wel eens gewoon afgesloten _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196009671
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 20:35 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Klinkt als een heel normale eerste playthrough. Dit gaat helemaal goed komen :)
Dank voor de bevestiging :).

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Altijd leuk om de ervaringen van nieuwe spelers te horen _O_

Dat laatste herken ik ook wel een beetje hoor. Soms moet je iets nieuws opbouwen wat afhankelijk is van een hele ketting andere delen in de fabriek die door het nieuwe deel allemaal een upgrade nodig hebben. Op dat soort momenten sta ik ook wel eens te kijken van... pffff man man man. En dan moet je gewoon maar ergens beginnen, maar ik heb op zulke momenten ook het spel wel eens gewoon afgesloten _O-
Idd, even afstand nemen is ook goed af en toe :). Nu bezig met olie, want ik moet sulfur hebben voor een batterij in mijn enchanced armor dingetje want daar zit nu spul in wat niets doet. Volgens mij ga ik binnenkort met excel of iets anders ernaast spelen zodat ik een beetje kan noteren wat ik waarvoor nodig ben, want soms zie je door de bomen het bos niet meer _O-
pi_196009812
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Altijd leuk om de ervaringen van nieuwe spelers te horen _O_

Dat laatste herken ik ook wel een beetje hoor. Soms moet je iets nieuws opbouwen wat afhankelijk is van een hele ketting andere delen in de fabriek die door het nieuwe deel allemaal een upgrade nodig hebben. Op dat soort momenten sta ik ook wel eens te kijken van... pffff man man man. En dan moet je gewoon maar ergens beginnen, maar ik heb op zulke momenten ook het spel wel eens gewoon afgesloten _O-
Haha, zo herkenbaar.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  † In Memoriam † maandag 2 november 2020 @ 22:02:17 #219
159966 lifeblind
pi_196010317
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:33 schreef Scrummie het volgende:

Volgens mij ga ik binnenkort met excel of iets anders ernaast spelen zodat ik een beetje kan noteren wat ik waarvoor nodig ben, want soms zie je door de bomen het bos niet meer _O-
Schuldig hieraan :+

Bij 1 base had ik een spreadsheet met al m'n treinen (dit was zonder de LTN mod), productie per sub-onderdeel, en alles door excel laten uitrekenen wat ik dan overal moest maken/opmaken. Met een paar honderd treinen werd dat chaos _O-
pi_196010548
Er zijn mods die in-game dingen voor je kunnen uitrekenen, en die gebruiken ook daadwerkelijk de in-game waardes dus altijd exact. Alleen geen achievements als je ze gebruikt, als dat je interesseert.

Factory Planner

Helmod
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196141289
Zou @Scrummie nog tijd hebben om op Fok! te posten of is hij/zij te druk met de megabase?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_196142707
@Scrummie die zijn vrienden en familie vertelt over zijn plan om bij de volgende ore patch te komen:

No amount of money ever bought a second of time.
pi_196146706
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2020 21:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Zou @:Scrummie nog tijd hebben om op Fok! te posten of is hij/zij te druk met de megabase?
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:08 schreef TigerXtrm het volgende:
@:Scrummie die zijn vrienden en familie vertelt over zijn plan om bij de volgende ore patch te komen:

[ afbeelding ]
:@

Nieuwe map begonnen, nu biters op peaceful :@

Maar nu wel alles veel beter opgezet, met een busje en alles loopt op rolletjes (pun intended). Zit nu in deze map qua progress nu net voor mijn 'oude' map, waar ik met olie gestart was. Dat is dus ook mijn doel voor vanavond, alleen zit het vrij ver weg. Ben er nog niet over uit of ik dat met een treintje ga doen of gewoon pijpje leggen.

En twijfel nog erg over mijn oventjes. Ik begon in een gebied waar alles vrij dicht bij elkaar lag, maar die resources raken op natuurlijk. Dus ik heb nu;

|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| |||| < de busbandjes
^^ ^^ ^^.^^ < voeding naar de bandjes
| |. |. |
[] [] [] [] [] [] [] < furnaces (meer dan dit natuurljk, maar voor het idee).
De ores komen dan links en rechts uit de resource veldjes.
Links van de bus heb ik alle science fabriekjes en daar links van een science parkje.
Op mijn bus zitten nu: 4 x iron plate, 4 x copper plate, 4 x groene electronica bordjes, 2 x staal en 2 x coal, waarbij ik rechts ruimte heb om uit te breiden.

Ik denk er nu over om met treinen straks alle resources onder mijn ovens aan te laten komen in treinen zodat ze weer verder verspreid kunnen worden.

[/einde hardop denken]
pi_196158820
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

[..]

:@

Nieuwe map begonnen, nu biters op peaceful :@

Maar nu wel alles veel beter opgezet, met een busje en alles loopt op rolletjes (pun intended). Zit nu in deze map qua progress nu net voor mijn 'oude' map, waar ik met olie gestart was. Dat is dus ook mijn doel voor vanavond, alleen zit het vrij ver weg. Ben er nog niet over uit of ik dat met een treintje ga doen of gewoon pijpje leggen.

En twijfel nog erg over mijn oventjes. Ik begon in een gebied waar alles vrij dicht bij elkaar lag, maar die resources raken op natuurlijk. Dus ik heb nu;

|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| |||| < de busbandjes
^^ ^^ ^^.^^ < voeding naar de bandjes
| |. |. |
[] [] [] [] [] [] [] < furnaces (meer dan dit natuurljk, maar voor het idee).
De ores komen dan links en rechts uit de resource veldjes.
Links van de bus heb ik alle science fabriekjes en daar links van een science parkje.
Op mijn bus zitten nu: 4 x iron plate, 4 x copper plate, 4 x groene electronica bordjes, 2 x staal en 2 x coal, waarbij ik rechts ruimte heb om uit te breiden.

Ik denk er nu over om met treinen straks alle resources onder mijn ovens aan te laten komen in treinen zodat ze weer verder verspreid kunnen worden.

[/einde hardop denken]
Klinkt als een logisch plan.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_196188341
Gisteravond bezig geweest met blauwe science, die na de military komt. Dat loopt nu vrij aardig. Ik had eerst een aftakking gemaakt waarbij ik alles weer opnieuw ging maken, maar toen toch maar besloten dat green circuits en de advanced ook hun eigen buslijn kregen, dus dat loopt nu uitstekend. Olie komt netjes met fluit wagons naar het olieverwerkingsgebied.

Ik twijfel alleen over hoe ik dat nu heb ingericht; ik laat nu pompjacks olie pompen, dat sla ik op in zo'n storage tank, en van de tanks gaat het naar mijn trein. Alleen blijft de activiteit van de pumpjacks op 1/s staan, terwijl dat volgens mij veel hoger moet zijn. Ik dacht eerst dat de olie veldjes al op waren maar ook bij nieuwe pompen blijft het zo. Ik vermoed nu dat ik mijn refinery's al bij de olie velden moet neerzetten maar dat breekt het plan wel een beetje af.

Goed, vanavond weer verder knutselen.
  woensdag 11 november 2020 @ 16:37:58 #226
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_196188534
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:25 schreef Scrummie het volgende:
Gisteravond bezig geweest met blauwe science, die na de military komt. Dat loopt nu vrij aardig. Ik had eerst een aftakking gemaakt waarbij ik alles weer opnieuw ging maken, maar toen toch maar besloten dat green circuits en de advanced ook hun eigen buslijn kregen, dus dat loopt nu uitstekend. Olie komt netjes met fluit wagons naar het olieverwerkingsgebied.

Ik twijfel alleen over hoe ik dat nu heb ingericht; ik laat nu pompjacks olie pompen, dat sla ik op in zo'n storage tank, en van de tanks gaat het naar mijn trein. Alleen blijft de activiteit van de pumpjacks op 1/s staan, terwijl dat volgens mij veel hoger moet zijn. Ik dacht eerst dat de olie veldjes al op waren maar ook bij nieuwe pompen blijft het zo. Ik vermoed nu dat ik mijn refinery's al bij de olie velden moet neerzetten maar dat breekt het plan wel een beetje af.

Goed, vanavond weer verder knutselen.
Olievelden gaan niet op zoals ore velden, maar gaan gewoon minder leveren na een tijdje. Dat ze dus op 1/s blijven staan klopt. Uit m'n hoofd is dat ook gewoon het minimale waar het op gaat blijven staan.
Zoals je het beschrijft is hoe ik het ook altijd doe. Bij je outpost al wat tanks hebben staan die direct in je trein gepompt worden. Persoonlijk heb ik bij het station altijd minimaal 1 tank per wagon staan zodat de trein zo snel mogelijk word volgepompt en weer door kan rijden. Bij het uitladen bij ook weer in tanks pompen en dan door naar je refineries
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_196188569
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:37 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Olievelden gaan niet op zoals ore velden, maar gaan gewoon minder leveren na een tijdje. Dat ze dus op 1/s blijven staan klopt. Uit m'n hoofd is dat ook gewoon het minimale waar het op gaat blijven staan.
Zoals je het beschrijft is hoe ik het ook altijd doe. Bij je outpost al wat tanks hebben staan die direct in je trein gepompt worden. Persoonlijk heb ik bij het station altijd minimaal 1 tank per wagon staan zodat de trein zo snel mogelijk word volgepompt en weer door kan rijden. Bij het uitladen bij ook weer in tanks pompen en dan door naar je refineries
Dat eerste wist ik inderdaad, maar het is dus ook bij pompjacks die ik 2 seconden ervoor geplaatst heb :). Maar wel mooi dat het niet aan de set up ligt als ik je verhaal zo goed begrijp. Misschien moet ik minder tanks plaatsen. Ik heb nu 4 pompjacks en voor elke een storage tank. Ik denk dat daar dus iets niet goed zit. Vanavond dus maar even wat aanpassen :).
  woensdag 11 november 2020 @ 16:50:40 #228
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_196188713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat eerste wist ik inderdaad, maar het is dus ook bij pompjacks die ik 2 seconden ervoor geplaatst heb :). Maar wel mooi dat het niet aan de set up ligt als ik je verhaal zo goed begrijp. Misschien moet ik minder tanks plaatsen. Ik heb nu 4 pompjacks en voor elke een storage tank. Ik denk dat daar dus iets niet goed zit. Vanavond dus maar even wat aanpassen :).
Inderdaad, het gaat om het olieveld er onder en niet om de pumpjack er op :)
Meer opslag hoeft in principe geen probleem te zijn, alleen werkt vloeistof in Factorio soms moeilijk. Ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld dus misschien is het al wat anders, maar vloeistoffen vond ik altijd het stomst om mee te werken. Mijn tips daarmee zijn vooral om altijd een pomp direct voor en na een tank te zetten. Dus geen stukje pijp er meer tussen, gewoon 1 pomp die er direct in pompt en 1 die er direct uit pompt. Als de uitgaande pomp niet meer kan pompen loopt je tank vanzelf vol en als er wel plek is om heen te gaan word hij zo snel mogelijk leeggepompt. Elk stukje pijp levert weer weerstand op dus als het om langere afstanden gaat ook weer om de zoveel afstand een pomp neerzetten.
Als je elke pumpjack gewoon direct in een tank laat gaan en elke tank een pomp heeft om naar het 'algemene' pijp-netwerk te gaan denk ik dat het gewoon goed moet gaan. Hoeveel wagons hebben je treinen? Als je bijvoorbeeld 2 wagons gebruikt kan je prima bij elke pumpjack een tank hebben, en dan bij het station nog 1 tank per wagon. Dan heb je, als alles vol is, 6 tanks vol met olie en dus genoeg voor 3 volle treinen. Mocht dat te vaak voor komen kan je altijd een extra trein neerzetten ^O^
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  woensdag 18 november 2020 @ 18:05:39 #229
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_196306314
Ik heb de nieuwste versie vanmiddag ook maar weer eens gedownload op mijn geherinstalleerde pc. Vanavond even rondsnuffelen naar alle nieuwe dingen :D :D
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_196306799
Versie 1.1 komt als het goed is ook binnenkort ergens in de experimental branch. Zitten ook weer een hoop mooie en vooral handige nieuwe dingetjes in. Geen grote dingen, vooral quality of life spul.

https://factorio.com/blog/
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196385211
Versie 1.1.0 is beschikbaar als experimental *O*

https://forums.factorio.com/91657
No amount of money ever bought a second of time.
pi_197900256
Ik ben opzoek naar een mod van bakens.
Dit moeten bakens zijn met minimaal 4 - 6 slots om modules in kwijt te kunnen.
Ik heb de Factorio extendes mod beacons, maar die hebben maar 2 slots.
In het verleden heb ik een mod gehad waarbij ik er 6 kwijt kon, maar ik weet de naam daar niet meer van.
Iemand die het weet? :)
pi_198299130
ik zat met wat vrienden space exploration mod te proberen maar deze is zwaar voor de meeste computers.
Factorio is voor een simpele computer genoeg, maar modded kan het tot 8 GB en hoger gaan (met gemak) en dan trekt het aardig wat van je cpu. :P

eerst geprobeerd op een simpele server met 2 - 3 GB RAM geheugen, nou dat liep razend snel vol na de eerste planeet , aanrader is bij space exploration een hele hoop geheugen op voorraad te hebben. :P min 8gb ideaal 12gb - 16gb? afhankelijk van hoe groot je wil groeien ;) . dit geldt alleen voor grotere mods.
Redacted
pi_198299717
Ik ga binnenkort voor het eerst eens met LTN aan de slag. En dan in combi met cityblocks. Eens kijken of ik eindelijk wat voorbij de spaghetti/bus-fase kom *O*
pi_198303236
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst eens met LTN aan de slag. En dan in combi met cityblocks. Eens kijken of ik eindelijk wat voorbij de spaghetti/bus-fase kom *O*
Alles op treinen gooien :D grote treinen! 3-6 of 4-12? (4 locomotieven en 12 wagonnetjes) en dan zonder biters spelen en GROOT uitbouwen! zeg bijv. 1 regio SMELTERSrechtsboven in .
Redacted
pi_198303371
Iedere keer als dit topic omhoog kruipt start ik weer een nieuwe game :')
-nee-
pi_198305856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:57 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Alles op treinen gooien :D grote treinen! 3-6 of 4-12? (4 locomotieven en 12 wagonnetjes) en dan zonder biters spelen en GROOT uitbouwen! zeg bijv. 1 regio SMELTERSrechtsboven in .
Ik speel nu op peacefull, beetje lol met atoombommen.

Ben eerst maar eens begonnen met 1-2 treintjes. 2 stuks en 4 stations (koper erts in/uit en koperplaten in/uit). Even kijken hoe de mod werkt. Was vanmiddag aan het prutsen met de signalen. Mijn koperplatentrein werden over beladen. Dat is wel te fixen, even meer tijd insteken :P
pi_198306447
Wat treinen betreft vind ik Noxy's Multidirectional Trains een absolute must. Zorgt er voor dat een locomotief altijd de juiste richting op wijst en daarmee dus bijdraagt aan snelheid. Gevolg is kortere treinen (of meer wagons :P ) en veel compactere stations omdat de trein niet hoeft te draaien.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_198306466
quote:
14s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:06 schreef Marsenal het volgende:
Iedere keer als dit topic omhoog kruipt start ik weer een nieuwe game :')
:D :D :D :D Prachtig toch?
Redacted
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2021 @ 12:01:36 #240
159966 lifeblind
pi_198459947
Tijdje geleden begonnen met Pyanodon Alien Life (oftewel de complete Pyanodon suite met alles er op en er aan). Wat lijken andere modpacks simpel nu vergeleken daarmee :+

Het hele idee van Alien Life is op zich wel tof, in principe kun je daarmee redelijk self-sustained worden zonder al te veel afhankelijk te zijn van een hoop externe resources binnenbrengen iedere keer, maar voordat je op dat punt bent ben je al snel zo'n 50 tot 100 uur verder (oftewel, je hebt dan red science net automated en ver op weg met green science). Had alleen niet voor een railworld moeten gaan mbt resource generation... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')