abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2021 @ 01:40:21 #251
159966 lifeblind
pi_198581842
Er zijn mensen met 10.000 uur (wat af en toe op reddit voorbij komt enzo), maar die hebben dan vaak 't spel 24/7 aan staan omdat ze een server draaien, of hebben het spel gewoon AFK doordraaien als ze niet achter hun PC zitten, dus wat dat betreft is 't aantal uur niet echt een heel veelzeggend iets.
pi_198824398
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 01:24 schreef 0108daniel het volgende:
Verslavend spel dat zeker!
Momenteel 2857 uur in Factorio zitten.
Wat is het record eigenlijk? word dat ergens bijgehouden?
Geen idee? record in wat?
SPM? Raketten afgeschoten? Verschillende mod packs uitgespeeld? :P
Redacted
pi_198827385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:35 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Geen idee? record in wat?
SPM? Raketten afgeschoten? Verschillende mod packs uitgespeeld? :P
Ik bedoelde record aantal uren :)
pi_198892504
Tijdje geen factorio gespeeld , maar wil wel weer beginnen . :p lief dagboek factorio neemt zoveel tijd in maar het is zo leuk om alles te zien bewegen en te weten dat ik het heb gemaakt.

Iedereen om me heen zegt oyanadon niet doen! Je bent gek! Waarom zou je? Ergens moet ik tegen hun zeggen als ik dat wil doen dan doe ik dat. Dan spelen ze maar niet mee.

Groeten,
Cable
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 7 april 2021 @ 17:11:32 #255
159966 lifeblind
pi_198900926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 02:15 schreef cablegunmaster het volgende:
Tijdje geen factorio gespeeld , maar wil wel weer beginnen . :p lief dagboek factorio neemt zoveel tijd in maar het is zo leuk om alles te zien bewegen en te weten dat ik het heb gemaakt.

Iedereen om me heen zegt oyanadon niet doen! Je bent gek! Waarom zou je? Ergens moet ik tegen hun zeggen als ik dat wil doen dan doe ik dat. Dan spelen ze maar niet mee.

Groeten,
Cable
Pyanodon *O* *O* *O*

De eerste 100 uur ofzo zijn frustrerend, maar daarna is het prima te doen. Doe 'm wel met pyAlienLife er bij, dan kun je je base nog self-sustained maken ook :7
pi_198984747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:11 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Pyanodon *O* *O* *O*

De eerste 100 uur ofzo zijn frustrerend, maar daarna is het prima te doen. Doe 'm wel met pyAlienLife er bij, dan kun je je base nog self-sustained maken ook :7
Juh ik zat al te kijken naar pyAlienLife O+ ik ben nog niet begonnen maar dat heeft met vrije tijd te maken.
Ergens ook voor het gevoel van een gedrocht, maar ik wil wel. dit is een van de weinige spellen waar ik meer dan 2000 uur in heb (behalve CS Source). :P

~Marsenal start Factorio op >:)
Redacted
pi_201022448
141 uur in een Krastorio 2 run.
Ik speel zonder biters. Ik heb na 100 uur de pollution via de command console maar uitgezet.
Elke autosave duurt ongeveer 5 minuten :')_!

Ik had een klein beetje gezien over de early gameplay en ben er gewoon maar ingedoken. Mijn tactiek was gewoon de science tech cards volgen. Heb net de laatste tech card productie opgezet en ben begonnen met liquid matter.

Ik werk met cityblocks, heb ongeveer 1500 train stations (ik draai volledig op LTN network, 1 loc, 2 wagons). Late game qua gameplay valt reuze mee, maar de grondstoffen en ratio's worden wel echt pittig. Ik heb geen doel qua SPM, ik wil alle tech gedaan hebben, alles unlocked en dan zien we wel.

Nu twijfel ik nog voor mijn volgende game of ik een Industrial Revolution ga, of ik ga echt in het diepe om een bobs/angels/pyanodon (als het samen gaat) run te gaan doen. Mogelijkheden genoeg :)
Nachtdienst is bijna voorbij, het was heel rustig dus ik heb wat kunnen spelen vannacht (het enige voordeel van de pandemie met thuiswerken :')_! ). Zal morgenavond kijken of ik wat screenshots kan posten :)
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_201027222
@Treinhoer, Hoeveel treinen rijden er in je creatie?

Ik heb nu LTN draaien met een stuk of 60 stations (grotendeels 1-2's. Een paar 2-8 om olie te halen veraf/te oefenen, met overslag naar 1-2's in een cityblock). Maar af en toe heb ik ruzie met de depots. Dan willen er teveel treinen tegelijk weg en wachten ze allemaal op elkaar om het cityblock af te komen. Ik heb die depot-blocks al wat meer verspreid, dat helpt al wel (eerst blockten ze de producerende blokken ernaast ook met zijn allen)..

Ben dus wel nieuwsgierig naar die screenshots!
pi_201037104
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:29 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Treinhoer, Hoeveel treinen rijden er in je creatie?

Ik heb nu LTN draaien met een stuk of 60 stations (grotendeels 1-2's. Een paar 2-8 om olie te halen veraf/te oefenen, met overslag naar 1-2's in een cityblock). Maar af en toe heb ik ruzie met de depots. Dan willen er teveel treinen tegelijk weg en wachten ze allemaal op elkaar om het cityblock af te komen. Ik heb die depot-blocks al wat meer verspreid, dat helpt al wel (eerst blockten ze de producerende blokken ernaast ook met zijn allen)..

Ben dus wel nieuwsgierig naar die screenshots!










Ik heb zo'n 300 treinen rondrijden. 1200 stations (dacht 1500). Voor je depotblocks zou ik goed je seinen neerzetten. Het meest vervelende is wanneer LTN depots de treinen elkaar in gridlock blokkeren. Dan heb je halfvolle treinen die terug gaan naar het depot en je hele logistieke systeem naar de ellende helpen.
Elk station heeft filter stack inserters. Daarmee voorkom ik heel veel ellende :D
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_201038271
Leuke plaatjes!

Die filter inserters heb ik ook overal staan inderdaad.

Bij 2 van de depot-blocks hebben de treinen nogal de neiging om allemaal op dezelfde 2 kruisingen af te duiken. Die heb ik ooit al eens no-left-turns gemaakt, dat helpt al. En depots in het midden van de blocks ipv aan de rand. Ik ga eens kijken of ik het verkeer meer kan regelen binnen het block, ipv dat de depots direct op de doorgaande rails uitkomt.

Ik heb alleen LTN en verwante mods nu. Met peacefull beestjes. Dit is de eerste keer met LTN, heb denk ik kleinere cityblocks en 2 rails tussen de blocks. Een ukkie dus :D
pi_201038966
quote:
3s.gif Op maandag 23 augustus 2021 03:21 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb zo'n 300 treinen rondrijden. 1200 stations (dacht 1500). Voor je depotblocks zou ik goed je seinen neerzetten. Het meest vervelende is wanneer LTN depots de treinen elkaar in gridlock blokkeren. Dan heb je halfvolle treinen die terug gaan naar het depot en je hele logistieke systeem naar de ellende helpen.
Elk station heeft filter stack inserters. Daarmee voorkom ik heel veel ellende :D
Holy moly. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201041832
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Leuke plaatjes!

Die filter inserters heb ik ook overal staan inderdaad.

Bij 2 van de depot-blocks hebben de treinen nogal de neiging om allemaal op dezelfde 2 kruisingen af te duiken. Die heb ik ooit al eens no-left-turns gemaakt, dat helpt al. En depots in het midden van de blocks ipv aan de rand. Ik ga eens kijken of ik het verkeer meer kan regelen binnen het block, ipv dat de depots direct op de doorgaande rails uitkomt.

Ik heb alleen LTN en verwante mods nu. Met peacefull beestjes. Dit is de eerste keer met LTN, heb denk ik kleinere cityblocks en 2 rails tussen de blocks. Een ukkie dus :D
LTN is de beste mod die maar bestaat _O_ Het vergt op het begin wel een beetje inspanning om het goed te tweaken met circuit controls. Als je dat een beetje onder de knie heb, loop je alleen nog tegen gridlocks aan. Het beste is om elk LTN depot andere namen te geven. Ik heb 10 stations per depot. LTN - 1 , LTN - 2 etc. Via een combinator ook max 10 treinen. Zo voorkom ik dat alle treinen na het afleveren naar het DEPOT schieten die in de buurt is, maar gewoon terug naar hun eigen depot. Duurt allemaal iets langer, maar het voorkomt gridlocks :)
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2021 @ 15:14:24 #263
159966 lifeblind
pi_201042272
quote:
3s.gif Op maandag 23 augustus 2021 14:33 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
LTN is de beste mod die maar bestaat _O_ Het vergt op het begin wel een beetje inspanning om het goed te tweaken met circuit controls. Als je dat een beetje onder de knie heb, loop je alleen nog tegen gridlocks aan. Het beste is om elk LTN depot andere namen te geven. Ik heb 10 stations per depot. LTN - 1 , LTN - 2 etc. Via een combinator ook max 10 treinen. Zo voorkom ik dat alle treinen na het afleveren naar het DEPOT schieten die in de buurt is, maar gewoon terug naar hun eigen depot. Duurt allemaal iets langer, maar het voorkomt gridlocks :)
Oh, ik doe het juist exact andersom, al mijn depots hebben dezelfde naam. Gridlocks voorkom ik door fatsoenlijke signals, voornamelijk op mijn kruisingen. Kunnen maximaal 2 treinen over op dezelfde tijd, alleen als ze van de tegenovergestelde kant komen, en de lengte tussen de signals op zo'n manier dat ze, als ze beide dezelfde kant uiteindelijk op moeten, nooit op hetzelfde spoor kunnen komen. LTN was ook trouwens echt wel een gamechanger toen ik 't fatsoenlijk ging gebruiken, zeker nadat ik die onzin eerst in vanilla zelf gebouwd had :')

EDIT: Overigens maak ik wel graag gebruik van de mogelijkheid om in LTN om verschillende netwerken te maken/gebruiken om nog een beetje orde te houden.
pi_201042281
@Treinhoer, dat tweaken is wel een dingetje. Ik kom nu op een punt dat er teveel treinen naar hetzelfde block gaan. En ook 2 per station belanden, ondanks de voorwaardes in de combinator (modernized for LTN).

Maar met een stuk of 40 treinen is dat nog lekker spelen en proberen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')