abonnement Unibet Coolblue
pi_184415227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:49 schreef Farenji het volgende:

[..]

De Partij voor de Dieren natuurlijk, die is rechts noch links (ja dat kan). De PvdD wil een rechtvaardige en duurzame samenleving voor mens en dier, en ze hebben een goed doordacht, doortimmerd en uniek partijprogramma. Ze worden wel eens belachelijk gemaakt maar alleen door domme mensen die dat programma niet hebben gelezen en maar wat lullen. Ik zou zeggen: lees "de kanarie in de kolenmijn", geschreven door Marianne Thieme en Ewald Engelen, daarin worden de ideeen goed uitgedragen.
Ten eerste: de Partij voor de Dieren is zonder meer links. Het is gewoon GroenLinks, maar dan met een expliciet sausje dierenwelzijn.

De PvdD heeft ongetwijfeld een prachtig en uniek partijprogramma. Er komt alleen geen spaan van terecht. Zelfs de grootste partijen, zoals de VVD, kunnen niet alleen regeren en moeten compromissen sluiten. Thieme heeft onlangs in de Tweede Kamer expliciet het politieke compromis gehekeld. Kortom: de PvdD zal altijd aan de zijlijn blijven staan.

On-topic: de irritante commercial van Wakker Dier zorgt er met name voor dat mensen Wakker Dier zat zijn.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 18:23:58 #77
224960 highender
Travellin' Light
pi_184419818
Prima actie. Nu nog eens een vette vleestaks invoeren om daarmee de ontwikkeling van kweekvlees en het aanbod van vegetarische alternatieven te subsidiėren.
pi_184420731
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik hoor dat vegetarisch heel gezond kan zijn.
Is dat goedkoper dan vlees? Nee, want kaas en vleesvervangers zijn veel duurder. Vegetarisch eten is duurder dan vlees eten.

In Engeland groeit op dit moment 1 van de drie kinderen op in armoede.

Die mensen kunnen het niet eens betalen om vegetarisch te eten

Ik ben ook tegen dierenleed, maar je moet wel realistisch. blijven.

[ Bericht 24% gewijzigd door tesssssssss op 15-01-2019 19:19:30 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 19:53:57 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184421644
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Is dat goedkoper dan vlees? Nee, want kaas en vleesvervangers zijn veel duurder. Vegetarisch eten is duurder dan vlees eten.

In Engeland groeit op dit moment 1 van de drie kinderen op in armoede.

Die mensen kunnen het niet eens betalen om vegetarisch te eten

Ik ben ook tegen dierenleed, maar je moet wel realistisch. blijven.
???????

Vegetarisch staat niet gelijk aan meer kaas en vleesvervangers. Je hebt helemaal niet meer kaas nodig (beter van niet zelfs). Zelfs meer eieren dan gemiddeld voor de wel vleeseter is helemaal niet nodig. Vleesvervangers zijn al helemaal niet nodig. Makkelijk, maar niet nodig.

Vegetarisch kan goedkoper dan wel vlees eten erbij, met speels gemak.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 16 januari 2019 @ 07:56:32 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184429145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Is dat goedkoper dan vlees?
Zodra een pond gehakt 10 euro kost, wel. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 januari 2019 @ 07:59:33 #81
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184429167
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:37 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Hoe komt Wakker Dier aan inkomsten?

De baten zijn voor het overgrote deel afkomstig van onze donateurs, zo’n 32.000 mensen. Verder ontvangen wij jaarlijks een vaste bijdrage van 0,5 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij. En in 2018 een extra bedrag van bijna 1,4 miljoen euro. Daarmee gaan we de komende jaren heel Nederland aansporen om vaker een dagje vegetarisch te eten. Incidenteel zijn er ook donaties van andere particuliere fondsen. Tot slot ontvangen we rente over de financiėle reserve.

https://www.wakkerdier.nl/over-wakker-dier/organisatie/financien/
https://www.postcodeloterij.nl/goede-doelen/overzicht

Er zitten trouwens behoorlijk zieke 'goede doelen' tussen! Urgenda en godbetert de Clinton Foundation; het witwasvehikel van het weerzinwekkende echtpaar Clinton :r
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184433842
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 07:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zodra een pond gehakt 10 euro kost, wel. :)
Het zou ook wel fijn zijn als je ook aan je medemensen denkt, in plaats van alleen aan de dieren.

Bovendien zit er in honden en kattenvoer ook plofkip.

Ook tien euro per bakje maken dan maar?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 16 januari 2019 @ 12:54:06 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184434035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:40 schreef tesssssssss het volgende:

Het zou ook wel fijn zijn als je ook aan je medemensen denkt, in plaats van alleen aan de dieren.
Ik denk ook aan mijn medemens. De vleesverwerkingsindustrie schijnt by far de meest vervuilende van alle voedselproduktieketens te zijn. Dus minder vlees is beter voor ons allemaal. ^O^

quote:
Bovendien zit er in honden en kattenvoer ook plofkip.
Dan doen we kattenvlees in het hondenvoer, totdat de katten op zijn. En dan verkopen we de honden aan China. Problem solved. :)

quote:
Ook tien euro per bakje maken dan maar?
En als je bovenstaande niet een acceptabele oplossing vindt: dat heb je toch wel over voor je kutkeffer? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184434298
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:44 schreef Harvest89 het volgende:
Goede actie.

Maar ik zie liever dat hier gewoon de overheid het stokje overneemt.
Maak wetten om dit soort dierenmishandeling tegen te gaan. Ook al kost straks een stukje vlees ¤10-¤20 het maakt mij niet uit zolang dat beest een redelijk leven heeft gehad.
Zo eens!

Ik zou het liefste elke dag vlees eten, want ik vind het gewoon te lekker. Koop wel alleen maar biologisch, scharrel of vlees bij de slager. Maar maak het godverdomme een tientje duurder en ik eet wel de helft minder op een week. Dat heb ik er graag voor over om al die misselijkmakende slachtpartijen te doen verdwijnen. Maak eens goede regels en strooi eens met flinke boetes voor bedrijven die de wetten aan hun laars lappen.

Afgelopen jaar was er nog zoveel te doen om een paar bedrijven waarvan filmpjes waren uitgelekt. Halve land viel erover en uiteindelijk kregen ze een boete van enkele duizenden euro's. Dat zal ze leren ja..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')