abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2019 @ 16:33:13 #26
286575 Roces18
Chef de party
pi_184399383
jouw collega zijnde zeg ik doen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184399629
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het kan als je goede afspraken maakt. Wat wel en wat niet evt, maar vooral een mogelijkheid om het te kunnen stoppen.
Een teken, een woord, iets dat zegt stop nu.

Op dat soort momenten, als er jaloesie/negatief gevoel is, is het belangrijk dat je partner onmiddelijk voor jou kiest.
Dus niet jij weg en jezelf opvreten terwijl zij verder gaan, maar gelijk een bevestiging dat jouw gevoel belangrijk is voor de ander.

Een fantasie in de praktijk brengen is altijd een risico, je weet pas hoe je je erbij voelt als het werkelijk gebeurd.
Dat erkennen is gezond, daar een vangnet voor te plaatsen ook. Doorgaan terwijl het slecht valt bij je zet nare druk op je relatie. Je partner die jou niet zag terwijl je je rot voelde. Dat vergroot het nare gevoel.
Maar weten dat jij het kan stoppen en je partner jouw gevoel belangrijk vindt geeft ademruimte. Zelfs als het dan niet bevalt tast het de relatie niet aan, het vertrouwen in de ander niet aan.

Dus spreek je twijfels uit, hoe ga je daar samen mee om? Hoe creeer je een veilige omgeving om je fantasie uit te leven? Of is het zelfs beter het (voor nu) bij de fantasie te houden?
We hebben het er wel over gehad.
Mijn vriendin stelde voor om stap voor stap te bekijken of ik me er nog prettig bij voel.
Zo niet dan zou ik een teken geven en zou ze stoppen.
Tot het punt van no return.
Als ik me dan niet prettig voel zou ik weglopen.
En dat is een keuze van mijzelf.
Want het is namelijk niet het idee dat ze sex heeft.

Het is complex om mijn gevoel uit te leggen.
Het laten gebeuren is toch iets sterker.
En wat je zegt, je weet pas hoe het is als je het gedaan hebt.
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
pi_184399897
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:14 schreef Solid-Snake het volgende:
Grote kans dat je jaloers gaat worden.

Een vriendin van mij heeft een zelfde soort situatie meegemaakt alleen wel net even iets anders. Het ging toen om een trio met haar vriend en zijn neef. Tijdens de trio is die vriend jaloers geworden, ondanks dat hij degene was die de trio voorstelde.

Het is waarschijnlijk in theorie een heel geil idee, maar in de praktijk zal het waarschijnlijk minder leuk zijn.
Tenzij die vriendin een open relatie heeft en die neef haar FB was, was het een compleet andere situatie.
pi_184399944
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:06 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Tenzij die vriendin een open relatie heeft en die neef haar FB was, was het een compleet andere situatie.
Het was ook een andere situatie, maar waarschijnlijk gaat de TS precies hetzeflde voelen als die vriend toen.
pi_184400385
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:09 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Het was ook een andere situatie, maar waarschijnlijk gaat de TS precies hetzeflde voelen als die vriend toen.
Dat betwijfel ik dus ernstig. Omdat TS al een tijd in een succesvolle open relatie zit. Dan ga je met dit soort dingen anders om. Weet ik uit ervaring.
  maandag 14 januari 2019 @ 17:35:37 #31
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184400448
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:48 schreef Tribble het volgende:

[..]

We hebben het er wel over gehad.
Mijn vriendin stelde voor om stap voor stap te bekijken of ik me er nog prettig bij voel.
Zo niet dan zou ik een teken geven en zou ze stoppen.
Tot het punt van no return.
Als ik me dan niet prettig voel zou ik weglopen.
En dat is een keuze van mijzelf.
Want het is namelijk niet het idee dat ze sex heeft.

Het is complex om mijn gevoel uit te leggen.
Het laten gebeuren is toch iets sterker.
En wat je zegt, je weet pas hoe het is als je het gedaan hebt.
Goed dat jullie erover praten. Dan kan je beter kiezen of je die sprong in het diepe wil nemen of (nog) niet.
Maar persoonlijk zou ik de 'opt out' in het hele traject houden. Het is niet verkeerd om hierin even geheel vanuit jezelf te denken. Vergeet vooral niet dat gevoelens van jaloesie/ongemak niet goed rationeel te benaderen zijn. Als je dat gevoel krijgt is bevestiging krijgen vaak het enige wat verdere narigheid kan voorkomen.
Of dat stoppen of jij die je terugtrekt betekend maakt niet zoveel uit. Zolang dat gevoel maar erkent wordt en wat je voelt belangrijk is.

Je zou evt af kunnen spreken dat als je gewoon rustig vertrekt het ok is om door te gaan (kijken bevalt minder, maar dat ze doorgaan is prima), maar ook een agspraak hebt om ho even (voor nu iig) te kunnen zeggen. Dat als je je rot voelt erover het gewoon (iig even) stopt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184400597
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik dus ernstig. Omdat TS al een tijd in een succesvolle open relatie zit. Dan ga je met dit soort dingen anders om. Weet ik uit ervaring.
Zelfs dan, de TS geeft aan dat die zich er niet zeker bij voelt. Dat is sowieso al een waarschuwing. Het beste is dan om toch eerst te kijken of je er echt heel zeker van bent dat je het wilt.
pi_184400643
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:42 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Zelfs dan, de TS geeft aan dat die zich er niet zeker bij voelt. Dat is sowieso al een waarschuwing. Het beste is dan om toch eerst te kijken of je er echt heel zeker van bent dat je het wilt.
Natuurlijk moet hij er goed over nadenken. Maar is nog niet zo dat we hem er vanaf moeten proberen te praten. Het kan namelijk ook ontzettend leuk zijn.
pi_184400674
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Natuurlijk moet hij er goed over nadenken. Maar is nog niet zo dat we hem er vanaf moeten proberen te praten. Het kan namelijk ook ontzettend leuk zijn.
Uiteraard Hij moet zelf uiteindelijk de keuze maken.
pi_184400753
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Goed dat jullie erover praten. Dan kan je beter kiezen of je die sprong in het diepe wil nemen of (nog) niet.
Maar persoonlijk zou ik de 'opt out' in het hele traject houden. Het is niet verkeerd om hierin even geheel vanuit jezelf te denken. Vergeet vooral niet dat gevoelens van jaloesie/ongemak niet goed rationeel te benaderen zijn. Als je dat gevoel krijgt is bevestiging krijgen vaak het enige wat verdere narigheid kan voorkomen.
Of dat stoppen of jij die je terugtrekt betekend maakt niet zoveel uit. Zolang dat gevoel maar erkent wordt en wat je voelt belangrijk is.

Je zou evt af kunnen spreken dat als je gewoon rustig vertrekt het ok is om door te gaan (kijken bevalt minder, maar dat ze doorgaan is prima), maar ook een agspraak hebt om ho even (voor nu iig) te kunnen zeggen. Dat als je je rot voelt erover het gewoon (iig even) stopt.
Ja we hebben besproken dat, als ik het niet prettig vind, ik rustig de kamer verlaat en het ok is dat zij verder gaan.

Het is ook niet dat ik er niet tegen kan dat ze sex hebben.
Dat gebeurt nu ook.
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
pi_184401702
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:50 schreef Tribble het volgende:

[..]

Ja we hebben besproken dat, als ik het niet prettig vind, ik rustig de kamer verlaat en het ok is dat zij verder gaan.

Het is ook niet dat ik er niet tegen kan dat ze sex hebben.
Dat gebeurt nu ook.
Zou een andere locatie helpen?
pi_184402800
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:41 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Zou een andere locatie helpen?
Toevallig dachten we wel aan een hotelkamer.
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
  maandag 14 januari 2019 @ 19:42:59 #38
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_184402899
Maar TS, neuk jij zelf ook regelmatig buiten de deur?

Ik kan mij voorstellen dat als alleen je vriendin daar aan toe komt, er een scheve verhouding ontstaat?
pi_184403073
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:42 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
Maar TS, neuk jij zelf ook regelmatig buiten de deur?

Ik kan mij voorstellen dat als alleen je vriendin daar aan toe komt, er een scheve verhouding ontstaat?
Ja natuurlijk.
Maar ik heb niet zoals mijn vriendin een vaste FB.
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
pi_184403233
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 12:58 schreef Tribble het volgende:
Ik heb al heel lang een fantasie om een keer toe te kijken hoe mijn vriendin sex heeft met een andere man.
Wij hebben een open relatie waarbij zij geregeld afspraakjes heeft met een collega van haar werk.

Nu stelde ze mij voor om mijn fantastie werkelijkheid te laten worden.
Zij zou dan met die collega sex hebben terwijl ik toekijk.

En nu komt het.
Ik twijfel nu om het te doen.
Aan de ene kant is het echt mijn ultieme fantasie, aan de andere kant ben ik bang dat ik er spijt van krijg.
Dat ik toch een soort van jaloezie ervaar....

Heeft iemand ervaring?
Wat vond jij ervan?
Is het nu ook; bij twijfel niet doen?
Simpel: natuurlijk ervaar je jaloezie. Althans, het zou heel raar zijn indien dat niet zo is. Maar dat zal niet maken dat je er spijt van krijgt.

Ik denk zelf als ik het zo lees dat je er geen spijt van zal krijgen. Maar jij bent jij en ik ken jou niet.

Is het misschien niet makkelijker voor jou om mee te doen (geen idee of dat bespreekbaar is)? Dan kun je ook deels toekijken. En is het toch ook wel een hele andere setting.

Van de andere kant: misschien is meedoen niet jouw fantasie, net zoals ik nooit alleen maar wilde toekijken.
pi_184403486
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Simpel: natuurlijk ervaar je jaloezie. Althans, het zou heel raar zijn indien dat niet zo is. Maar dat zal niet maken dat je er spijt van krijgt.

Ik denk zelf als ik het zo lees dat je er geen spijt van zal krijgen. Maar jij bent jij en ik ken jou niet.

Is het misschien niet makkelijker voor jou om mee te doen (geen idee of dat bespreekbaar is)? Dan kun je ook deels toekijken. En is het toch ook wel een hele andere setting.

Van de andere kant: misschien is meedoen niet jouw fantasie, net zoals ik nooit alleen maar wilde toekijken.
Nee ik wil echt alleen kijken.
Als ik mee zou doen, en ik kom als 1e klaar ben ik al het gevoel en spanning kwijt.
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
pi_184403966
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:15 schreef Tribble het volgende:

[..]

Nee ik wil echt alleen kijken.
Als ik mee zou doen, en ik kom als 1e klaar ben ik al het gevoel en spanning kwijt.
Dat is niet mijn ervaring met seks met meerdere mensen :D
pi_184404834
Je hebt geen bezwaar dat je vriendin een FB heeft.
De gedachte om toe te kijken terwijl ze met een ander sex heeft windt je op.
Je bent toch ongerust over je gevoelens/reactie als je het 'live' ziet.

Suggestie: Laat haar eens een home-video maken van een sessie met haar FB, en die kijken jullie dan saampjes terug onder het genot van een glaasje.

Vind je het nog steeds leuk en spannend, dan is het misschien waard om de volgende stap te nemen. Maar zoals anderen hier al zeiden, maak goede afspraken met vriendin en FB. Zeker als het in jullie woning gaat gebeuren.
pi_184404888
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:15 schreef Tribble het volgende:

[..]

Nee ik wil echt alleen kijken.
Als ik mee zou doen, en ik kom als 1e klaar ben ik al het gevoel en spanning kwijt.
Dan zorg je dat je niet als eerste klaarkomt.

Dat gezegd hebbende: duidelijk is dus dat jij meer van het toekijken bent.

Ik zou zeggen, go for it. You never know until you try.
pi_184415629
De kogel is door de kerk.
Ik heb met een aantal mensen in DM gesproken, en zij hebben mij overtuigd het gewoon te doen.

We hebben met zijn 3en afgesproken dat ze stoppen als ik me er toch niet prettig bij voel.
Dat was een voorwaarde.
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
pi_184415873
Je kunt toch afspreken dat als er jaloezie in het spel komt, dat je gezamenlijk besluit er mee te stoppen.

Trouwens, het lijkt me niet verstandig om een collega van haar hierin te betrekken. Sowieso vind ik het niet verstandig, een collega als vaste sekspartner.
pi_184415986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:15 schreef Cockwhale het volgende:
Je kunt toch afspreken dat als er jaloezie in het spel komt, dat je gezamenlijk besluit er mee te stoppen.

Trouwens, het lijkt me niet verstandig om een collega van haar hierin te betrekken. Sowieso vind ik het niet verstandig, een collega als vaste sekspartner.
Dat hebben we ook afgesproken.
Die collega van haar is al ruim 6 maanden haar FB en dat gaat goed.
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
pi_184416380
Been there, done that....
Wij hebben ook een open relatie, en leek mij ook spannend. Maar na een kwartiertje was ik wel uitgekeken, en ben in de woonkamer tv gaan kijken.
Van jaloezie heb ik totaal geen last gehad, dat speelt (in beperkte mate) wel op wanneer ze juist buitenshuis seks heeft met een ander.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 15:19:52 #49
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_184416706
Mijn vriendin en ik hebben zeker geen open relatie, maar regelmatig een mmv-trio. We gaan vast ook nog wel eens meemaken dat een ander haar neukt terwijl ik alleen toekijk. Of dat ze het met een ander doet terwijl ik er niet bij ben en tussendoor wat actiefoto’s en -filmpjes krijg. Als de ander dan weg is, kom ik en neem ik haar ook nog te grazen.

Het is mooi om haar te zien en horen genieten terwijl ik niet zelf met haar bezig ben, je bent dan in een andere staat van opwinding en niet met jezelf bezig.

Dus ik snap de wens van TS wel.
pi_184416881
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:19 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben zeker geen open relatie, maar regelmatig een mmv-trio. We gaan vast ook nog wel eens meemaken dat een ander haar neukt terwijl ik alleen toekijk. Of dat ze het met een ander doet terwijl ik er niet bij ben en tussendoor wat actiefoto’s en -filmpjes krijg. Als de ander dan weg is, kom ik en neem ik haar ook nog te grazen.

Het is mooi om haar te zien en horen genieten terwijl ik niet zelf met haar bezig ben, je bent dan in een andere staat van opwinding en niet met jezelf bezig.

Dus ik snap de wens van TS wel.
Je legt het perfect uit.
Lijkt me idd heerlijk om te zien en te horen hoe ze intens geniet van een andere man.
We gaan het meemaken!
Ik denk wel dat ik er keihard van word ☺
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')