quote:medewerker: een medewerker in de zin van deze cao is degene (m/v) die een
arbeidsovereenkomst heeft met Randstad Groep Nederland bv of Randstad Sourceright bv en
die een functie heeft binnen één van de functiefamilies zoals beschreven in de functiehuizen
in bijlage I van deze cao. Als medewerker wordt ook beschouwd degene waarmee in de
arbeidsovereenkomst is overeengekomen dat deze cao van toepassing is. In deze cao wordt
de medewerker ook wel aangesproken met je/jij.
Ik vermoed dat hij uitzendkracht is (en niet bij Randstad in loondienst is):quote:Op maandag 14 januari 2019 12:40 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Werk jij bij randstad zelf of regelt randstad de werkplek?
De door TS genoemde cao gaat niet over uitzendkrachten (en dus is het logisch dat er in die cao niets over het afzeggen van ingeroosterde diensten staat).quote:Op maandag 14 januari 2019 11:43 schreef bruinwerker het volgende:
Goeiemorgen fokkers,
Afgelopen vrijdag ben ik door het uitzendbureau ingeplanned om vandaag (maandag) te komen werken.
Ik zou om 2 uur moeten beginnen, ze hebben afgezegd om half 11. Is dit toegestaan? Ik heb de cao bekeken, maar kan hier niet specifiek iets over vinden.
stom! ik zit niet goed op te letten! dit is de juiste cao: https://www.randstad.nl/b(...)bucaouitzendkrachtenquote:Op maandag 14 januari 2019 14:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij uitzendkracht is (en niet bij Randstad in loondienst is):
[..]
De door TS genoemde cao gaat niet over uitzendkrachten (en dus is het logisch dat er in die cao niets over het afzeggen van ingeroosterde diensten staat).
Dat soort geintjes heb ik mijn vorige werkgever zelfs gewoon in vaste dienst meegemaakt.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 15:52 schreef kalinhos het volgende:
Volgens mij mag het wel, hoe schofterig ook.
Mijn vriendin werkte in Rotterdam bij een Horeca-Uitzendbureau. Die hebben het ooit gepresteerd om haar, de dienst begon 15.00, om 14.00 af te bellen. Doe je weinig aan.
Het hele idee van uitzendkrachten is flexibiliteit. Die werkt twee kanten op, he.quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:03 schreef Daario het volgende:
Ik ben werkzaam in de logistiek en mag tot maximaal 2 uur voor aanvang ingehuurde uitzendkrachten afzeggen bij het uitzendbureau. Indien ik te laat ben moet ik ze voor minimaal drie uur per uitzendkracht laten werken/betalen.
En ja, dat is echt schofterig maar de vvd (oftewel het groot kapitaal) wil dit zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |