abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184394659
Goeiemorgen fokkers,

Afgelopen vrijdag ben ik door het uitzendbureau ingeplanned om vandaag (maandag) te komen werken.
Ik zou om 2 uur moeten beginnen, ze hebben afgezegd om half 11. Is dit toegestaan? Ik heb de cao bekeken, maar kan hier niet specifiek iets over vinden.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_184394993
Linkje naar cao?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184395054
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_184395676
En je weet zeker dat de CAO Randstad Groep Nederland op jou - als kennelijke uitzendkracht - van toepassing is?

quote:
medewerker: een medewerker in de zin van deze cao is degene (m/v) die een
arbeidsovereenkomst heeft met Randstad Groep Nederland bv of Randstad Sourceright bv en
die een functie heeft binnen één van de functiefamilies zoals beschreven in de functiehuizen
in bijlage I van deze cao. Als medewerker wordt ook beschouwd degene waarmee in de
arbeidsovereenkomst is overeengekomen dat deze cao van toepassing is. In deze cao wordt
de medewerker ook wel aangesproken met je/jij.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184395700
Werk jij bij randstad zelf of regelt randstad de werkplek?
pi_184397228
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 12:40 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Werk jij bij randstad zelf of regelt randstad de werkplek?
Ik vermoed dat hij uitzendkracht is (en niet bij Randstad in loondienst is):

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:43 schreef bruinwerker het volgende:
Goeiemorgen fokkers,

Afgelopen vrijdag ben ik door het uitzendbureau ingeplanned om vandaag (maandag) te komen werken.
Ik zou om 2 uur moeten beginnen, ze hebben afgezegd om half 11. Is dit toegestaan? Ik heb de cao bekeken, maar kan hier niet specifiek iets over vinden.
De door TS genoemde cao gaat niet over uitzendkrachten (en dus is het logisch dat er in die cao niets over het afzeggen van ingeroosterde diensten staat).
pi_184397911
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij uitzendkracht is (en niet bij Randstad in loondienst is):

[..]

De door TS genoemde cao gaat niet over uitzendkrachten (en dus is het logisch dat er in die cao niets over het afzeggen van ingeroosterde diensten staat).
stom! ik zit niet goed op te letten! dit is de juiste cao: https://www.randstad.nl/b(...)bucaouitzendkrachten
pi_184411130
Zit je in Fase A? Dan hoeven ze niet uit te betalen, tenzij jij andere afspraken heb gemaakt.

Artikel 40

De uitzendonderneming is aan de uitzendkracht die werkzaam is in fase A alleen het loon ver-
schuldigd over de periode(n), dat de uitzendkracht daadwerkelijk uitzendarbeid heeft verricht,
tenzij in de uitzendovereenkomst schriftelijk anders is overeengekomen.
pi_184417209
Volgens mij mag het wel, hoe schofterig ook.

Mijn vriendin werkte in Rotterdam bij een Horeca-Uitzendbureau. Die hebben het ooit gepresteerd om haar, de dienst begon 15.00, om 14.00 af te bellen. Doe je weinig aan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184441920
Je kan aangeven dat je die onzekerheid niet wilt.

Als ze niet wat meer zekerheid kunnen bieden of bijv. vervangende werkzaamheden dan moet je snel verder kijken naar ander werk.
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:25:44 #11
286575 Roces18
Chef de party
pi_184442129
Als ik jou was zou ik niet via een uitzendbureau werken.
Werk ligt voor het oprapen....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184442531
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:52 schreef kalinhos het volgende:
Volgens mij mag het wel, hoe schofterig ook.

Mijn vriendin werkte in Rotterdam bij een Horeca-Uitzendbureau. Die hebben het ooit gepresteerd om haar, de dienst begon 15.00, om 14.00 af te bellen. Doe je weinig aan.
Dat soort geintjes heb ik mijn vorige werkgever zelfs gewoon in vaste dienst meegemaakt.
Miata is always the answer
pi_184443181
Ik ben werkzaam in de logistiek en mag tot maximaal 2 uur voor aanvang ingehuurde uitzendkrachten afzeggen bij het uitzendbureau. Indien ik te laat ben moet ik ze voor minimaal drie uur per uitzendkracht laten werken/betalen.

En ja, dat is echt schofterig maar de vvd (oftewel het groot kapitaal) wil dit zo.
pi_184449498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 21:03 schreef Daario het volgende:
Ik ben werkzaam in de logistiek en mag tot maximaal 2 uur voor aanvang ingehuurde uitzendkrachten afzeggen bij het uitzendbureau. Indien ik te laat ben moet ik ze voor minimaal drie uur per uitzendkracht laten werken/betalen.

En ja, dat is echt schofterig maar de vvd (oftewel het groot kapitaal) wil dit zo.
Het hele idee van uitzendkrachten is flexibiliteit. Die werkt twee kanten op, he.

Wat is er schofterig aan? Als de voorwaarden niet aantrekkelijk zijn, dan is dat eenvoudig op te lossen - namelijk in loondienst gaan. Als je dit als werkgever schofterig vindt, dan staat het je vrij mensen in loondienst te nemen (of gewoon volledig door te betalen bij afgezegde diensten i.p.v. de verplichte 3 uur).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')