abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 13 januari 2019 @ 20:58:58 #1
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184386070
Driekwart jaar geleden werd ik wakker en toen was het alsof het laatste druppeltje van de emmer was verdampt. Ik beschouwde me niet meer als depressief. Voorbij. Na ruim zes jaar. Sindsdien ben ik weer de verloren tijd aan het inhalen. (Oude) vrienden opzoeken, veel vaker de deur uit, een leuke woning en baan vinden, weer stappen etc. Allemaal gelukt. Ik heb nu een kleine kring van goede vrienden (die helaas wel kriskras door heel Nederland wonen) die me steunen, de toxic mensen uit mijn leven gegooid en in de lieve mensen geïnvesteerd, een ontzettende leuke baan gevonden (financieel gezien betaalt het absoluut niet goed, maar dat komt mettertijd wel), een leuke eigen huurwoning, en bij het stappen fix ik met regelmaat weleens wat.

Heel leuk zou je denken, en dat was in het begin ook zo. Maar de laatste tijd bekruipt me steeds meer het gevoel van wat ik in godsnaam aan het doen ben. Het is alsof de tijd voor mij stil heeft gestaan en ik nog steeds 20 ben en me zo gedraag. Neem het stappen bijvoorbeeld. Tijdens de nacht zelf vermaak ik me enorm. Maar als ik de middag erop de deur van een vreemd huis achter me dichttrek en uitvogel hoe ik naar huis moet, denk ik: Gary, je bent over een paar jaar 30, wat doe je? Ja, het was vannacht leuk, je voelde je begeerd en aantrekkelijk, maar over een uurtje ben je alleen thuis en zit je jezelf op te vreten in dat lege huis. En die mensen van vannacht zouden net zo goed je studenten kunnen zijn die je maandag ziet op je werk.

Ik weet dus niet zo goed wat er aan de hand is. Aan de ene kant heb ik enorm de drang om de jaren van in bed liggen in te halen, jonge meisjes te fixen nu ik nog jong ben/eruitzie, zo nu en dan wat drugs gebruiken nu mijn lichaam dat nog toelaat etc. Zeg maar alles wat een 'normaal en jong persoon' doet. Maar aan de andere kant heb ik ook een haastig gevoel van dat ik ook snel mijn leven op de rit moet hebben. En ik dacht vroeger dat lust synoniem was met liefde. Of nou ja, op z'n minst een prima tijdelijke vervanger en dat het me in in ieder geval niet ongelukkiger zou maken. Maar de nummers die ik krijg, verwijder ik een paar dagen later weer, de meisjes waar ik mee was, ben ik bij thuiskomst al weer vergeten. Sterker nog, ik ben die mensen tegen het einde van de middag helemaal zat. Ze geven me niet wat ik écht wil. Maar wat is dat dan? Ik weet het ook niet. Doordeweeks heb ik het naar mijn zin op mijn werk, maar als ik dan 's avonds thuis ben, zit ik me weer op te vreten en kijk ik weer uit naar de vrijdagavond om die leegte op te vullen. Als ik onderweg van A naar B reis, moet ik ook echt muziek op hebben, anders zit ik alleen maar te piekeren.

Ik snap het dus niet. Wat doe ik verkeerd? Ik zou nu hemelsgelukkig moeten zijn als ik terugkijk naar hoe verschrikkelijk die depressie was, maar ik ben dus verre van hemelsgelukkig. Ik bouw mijn leven weer op 'zoals het hoort' en hoe elke psychotherapeut het zou aanraden (ik zit al bijna een jaar niet meer in therapie trouwens), maar toch ervaar ik een existentiële leegte en verdriet, ondanks alle positieve aandacht en voortvarendheid. Ik voel me door de mensen die ik ken, of dat nou jaren is of voor de nacht, geliefd. Maar toch voel ik me ook weer door niemand écht geliefd. Ik heb een pro-actieve en assertieve levenshouding en ga ver uit mijn comfortzone om mezelf te laten groeien, maar toch heerst er een ondertoon van wanhoop en verdriet in mijn leven. Ik leef langzaam uiteindelijk toe naar de lifestyle van Don Jon (geen typo, ik bedoel echt die dude van de gelijknamige film), maar ik weet nu al dat het me geen geluk zal geven als ik daar eenmaal ben. Ik wil gewoon dat er iemand van me houdt en waar ik de wereld voor ben.

Wat is er aan de hand? :{



[ Bericht 6% gewijzigd door Gary_Oak op 14-01-2019 05:21:07 ]
  zondag 13 januari 2019 @ 21:09:22 #2
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_184386317
Je geeft het antwoord al zelf. Volgens mij heb je te maken met een gevoel van eenzaamheid, te weinig contact met goede mensen om je heen. Je snakt naar de aandacht van vrouwen omdat je die leegte wil opvullen, maar zoals je al aangeeft, geeft dat niet de voldoening die je zoekt.

Ik herken het gevoel enigzins wel. Na wat foute keuzes in mijn leven gemaakt te hebben, ben ik veel vrienden verloren en heb ik ook een lastige periode meegemaakt. Juist door meer te gaan ondernemen buiten je dagelijkse ritme, heb ik dat voor mij op kunnen lossen.

Wat doe je buiten je werk om? Heb je hobbys waar je anderen in kan betrekken? Sport je?
  zondag 13 januari 2019 @ 21:23:55 #3
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184386649
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 21:09 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Je geeft het antwoord al zelf. Volgens mij heb je te maken met een gevoel van eenzaamheid, te weinig contact met goede mensen om je heen. Je snakt naar de aandacht van vrouwen omdat je die leegte wil opvullen, maar zoals je al aangeeft, geeft dat niet de voldoening die je zoekt.

Ik herken het gevoel enigzins wel. Na wat foute keuzes in mijn leven gemaakt te hebben, ben ik veel vrienden verloren en heb ik ook een lastige periode meegemaakt. Juist door meer te gaan ondernemen buiten je dagelijkse ritme, heb ik dat voor mij op kunnen lossen.

Wat doe je buiten je werk om? Heb je hobbys waar je anderen in kan betrekken? Sport je?
Nou ja, er is één ding wat me maar écht niet lukt: een serieuze date fixen met iemand waar ik oprecht potentie in zie en al stiekem een beetje verliefd op ben. Iemand voor de nacht? Over het algemeen geen probleem. Niet dat ik elk weekend wat fix, maar dat is voor mij echt geen struikelblok. Zelfs als ik met lege handen naar huis ga, is het al een geslaagde nacht. Ik kom namelijk alleen maar naar de club om te dansen en te drinken. Drugs en meiden zijn een bonus.

Omdat dat werk niet goed betaalt, ben ik in mijn vrije tijd vooral aan het doorsolliciteren. Ik zit elke maand krap en stappen is duur. Word niet meer zo snel lam als vroeger. :') Woning is daarnaast ook nog niet af. Ik wil weer fitnessen, maar heb daar voorlopig nog geen geld voor. Daarbij wil ik ook alleen fitnessen, omdat de rest me niets interesseert. Ook dat is weer zo solitair.
pi_184388385
Ik wil je vooral een dikke knuffel geven :* ik wist helemaal niet dat je depressief bent geweest. Kan nog wel een paar goede posts van je herinneren (niet zozeer over depressiviteit, wel over relaties en het leven enzo). Dus heftig om te horen dat je daarmee te maken hebt gehad. En ook dat je je nu eigenlijk nog steeds een beetje leeg voelt. Sterkte.
Somebody that I used to know
  zondag 13 januari 2019 @ 23:51:18 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184389573
Erg herkenbaar.
Ik heb vrouwen al een tijd afgezworen, na een paar mislukte relaties lukt het me niet meer om verliefd te worden op iemand. Dus daarom maar seks met fuckbuddys, internetdates, en hoeren. Pure lust, geen liefde.

Zoek een hobby waar je voldoening uit kan halen.

Mijn advies: Ga de (echte) natuur in.
Mijn leven is een stuk verbeterd sinds ik ben gaan hiken, wildkamperen, en bushcraften. In de toekomst wil ik ook gaan bergbeklimmen. Het verminderd stress en geeft me een gevoel van bevrijding.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 14 januari 2019 @ 03:18:24 #6
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184391018
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:49 schreef Postbus100 het volgende:
Ik wil je vooral een dikke knuffel geven :* ik wist helemaal niet dat je depressief bent geweest. Kan nog wel een paar goede posts van je herinneren (niet zozeer over depressiviteit, wel over relaties en het leven enzo). Dus heftig om te horen dat je daarmee te maken hebt gehad. En ook dat je je nu eigenlijk nog steeds een beetje leeg voelt. Sterkte.
Dankjewel. O+

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:51 schreef Harvest89 het volgende:
Erg herkenbaar.
Ik heb vrouwen al een tijd afgezworen, na een paar mislukte relaties lukt het me niet meer om verliefd te worden op iemand. Dus daarom maar seks met fuckbuddys, internetdates, en hoeren. Pure lust, geen liefde.

Zoek een hobby waar je voldoening uit kan halen.

Mijn advies: Ga de (echte) natuur in.
Mijn leven is een stuk verbeterd sinds ik ben gaan hiken, wildkamperen, en bushcraften. In de toekomst wil ik ook gaan bergbeklimmen. Het verminderd stress en geeft me een gevoel van bevrijding.
De enige hobby waar ik voldoening uit zou kunnen halen die me nu even snel te binnen schiet, is krachttraining, maar dat is zoals eerder gezegd ook weer zo solitair. Andere sporten interesseren me niet meer. Fietsen etc. in de natuur vind ik ook wel leuk, maar ik woon in de Randstad en ik weet niet of dingen ik m'n eentje doen me gelukkig zal maken, aangezien ik elke avond alleen thuiszitten erg naar vind. Maar toch bedankt voor je suggestie. :)
pi_184392331
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 03:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dankjewel. O+

[..]

De enige hobby waar ik voldoening uit zou kunnen halen die me nu even snel te binnen schiet, is krachttraining, maar dat is zoals eerder gezegd ook weer zo solitair. Andere sporten interesseren me niet meer. Fietsen etc. in de natuur vind ik ook wel leuk, maar ik woon in de Randstad en ik weet niet of dingen ik m'n eentje doen me gelukkig zal maken, aangezien ik elke avond alleen thuiszitten erg naar vind. Maar toch bedankt voor je suggestie. :)
Krachttraining zou je in de vorm van CrossFit kunnen doen, als er een box bij je in de buurt zit. Vaak is dat niet zo solitair. En krachttraining en spierontwikkeling dragen, dacht ik, ook bij aan minder depressieve gedachten en gevoelens. Wellicht is dat iets?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184392365
Het doorbreken van het willen voldoen aan verwachtingspatronen van anderen brengt geestelijke rust. Je moet niets. Zoek directe connectie tussen jezelf en het bestaan (ga de natuur in).
pi_184392459
Je bent 27, je zit op een leeftijd dat je misschien nog wel 6 of 7 jaar gewoon alles kunt doen zonder scheef aangekeken te worden. Je bent nog jong en je mag 18+ meiden gewoon oppikken en wie weet rolt er wel een relatie uit.

Drugs zou ik alleen niet doen en alcohol ook niet al teveel. Want dat soort dingen (meiden niet als je ze met respect behandeld) kunnen later nog weleens terugslaan. Een bad trip of een teveel aan alcohol kunnen je later in je leven nog fysiek of mentaal achtervolgen. Een keer hard op je hoofd vallen is net als die twee ervaringen ook nergens goed voor.

Probeer de rest van je tijd wel aan je studie of werk te besteden ipv aan het dubben over dingen, die baggage heb je altijd nodig.
  maandag 14 januari 2019 @ 10:05:59 #10
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184393312
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Krachttraining zou je in de vorm van CrossFit kunnen doen, als er een box bij je in de buurt zit. Vaak is dat niet zo solitair. En krachttraining en spierontwikkeling dragen, dacht ik, ook bij aan minder depressieve gedachten en gevoelens. Wellicht is dat iets?
Hmmm, ik zal het overwegen. Ik ben alleen nogal eigenwijs met hoe ik mijn training opstel. :') Dus krachttraining is dan wel solitair, het geeft me wel de ruimte om zelf de oefeningen uit te zoeken die ik belangrijk vind. Maar goed, zal erover nadenken.

quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:40 schreef Salvad0R het volgende:
Het doorbreken van het willen voldoen aan verwachtingspatronen van anderen brengt geestelijke rust. Je moet niets. Zoek directe connectie tussen jezelf en het bestaan (ga de natuur in).
Nou ja, ik leef niet zo, omdat ik vind dat mijn omgeving dat verwacht. Ik doe het, omdat ik verloren tijd wil inhalen en het een en ander wil ervaren. Zat vroeger in bed maar te malen met waarom ik nou nooit eens de deur uit ga, en dat dat me gelukkiger zou maken dan in bed liggen.

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:53 schreef Beathoven het volgende:
Je bent 27, je zit op een leeftijd dat je misschien nog wel 6 of 7 jaar gewoon alles kunt doen zonder scheef aangekeken te worden. Je bent nog jong en je mag 18+ meiden gewoon oppikken en wie weet rolt er wel een relatie uit.

Drugs zou ik alleen niet doen en alcohol ook niet al teveel. Want dat soort dingen (meiden niet als je ze met respect behandeld) kunnen later nog weleens terugslaan. Een bad trip of een teveel aan alcohol kunnen je later in je leven nog fysiek of mentaal achtervolgen. Een keer hard op je hoofd vallen is net als die twee ervaringen ook nergens goed voor.

Probeer de rest van je tijd wel aan je studie of werk te besteden ipv aan het dubben over dingen, die baggage heb je altijd nodig.
Qua uiterlijk lijk ik nog 20. Maar als ik mensen vertel hoe oud ik hen, kijken ze me wel raar aan hoor.

Met drugs experimenteer ik dan wel, maar ik ga er heus wel verstandig mee om hoor. :) Toch bedankt voor je zorgen. Meisjes ga ik sowieso niet respectloos mee om. Ze weten wat ik wil en vice versa en dat is prima.

In mijn vrije tijd en ik dus aan het doorsolliciteren. Hou mezelf wel bezig. Maar dat ongelukkige gevoel blijft. Alsof die depressie van vroeger me blijft stalken: "Haha, zie je wel dat je nog niet van me af bent, ook al heb je een leuk leven?"
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 10:17:17 #11
5428 crew  miss_sly
pi_184393480
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hmmm, ik zal het overwegen. Ik ben alleen nogal eigenwijs met hoe ik mijn training opstel. :') Dus krachttraining is dan wel solitair, het geeft me wel de ruimte om zelf de oefeningen uit te zoeken die ik belangrijk vind. Maar goed, zal erover nadenken.

Bij CrossFit kun je je oefeningen solitair doen. Er wordt veel gedaan aan techniek, maar je zet je eigen doelen en probeert die te bereiken. Trainen kun je solitair doen, maar ook in een groep. Er kan een fijne combinatie zijn van zelfstandig trainen, en toch met de groep zijn. Ik vond dat erg prettig.

quote:
Nou ja, ik leef niet zo, omdat ik vind dat mijn omgeving dat verwacht. Ik doe het, omdat ik verloren tijd wil inhalen en het een en ander wil ervaren. Zat vroeger in bed maar te malen met waarom ik nou nooit eens de deur uit ga, en dat dat me gelukkiger zou maken dan in bed liggen.

Kun je verloren tijd inhalen? Echt inhalen?

quote:
Qua uiterlijk lijk ik nog 20. Maar als ik mensen vertel hoe oud ik hen, kijken ze me wel raar aan hoor.

Met drugs experimenteer ik dan wel, maar ik ga er heus wel verstandig mee om hoor. :) Toch bedankt voor je zorgen. Meisjes ga ik sowieso niet respectloos mee om. Ze weten wat ik wil en vice versa en dat is prima.

In mijn vrije tijd en ik dus aan het doorsolliciteren. Hou mezelf wel bezig. Maar dat ongelukkige gevoel blijft. Alsof die depressie van vroeger me blijft stalken: "Haha, zie je wel dat je nog niet van me af bent, ook al heb je een leuk leven?"
Is het realistisch om te denken dat je de depressie en de nasleep ervan ooit werkelijk achter je laat en er echt van af bent? Het is een wezenlijk deel van je ervaringen en dus van wie je bent. Waar ben je naar op zoek? Een leuk leven dat je louter op de toppen van het geluk laat ronddansen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184393576
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hmmm, ik zal het overwegen. Ik ben alleen nogal eigenwijs met hoe ik mijn training opstel. :') Dus krachttraining is dan wel solitair, het geeft me wel de ruimte om zelf de oefeningen uit te zoeken die ik belangrijk vind. Maar goed, zal erover nadenken.

[..]

Nou ja, ik leef niet zo, omdat ik vind dat mijn omgeving dat verwacht. Ik doe het, omdat ik verloren tijd wil inhalen en het een en ander wil ervaren. Zat vroeger in bed maar te malen met waarom ik nou nooit eens de deur uit ga, en dat dat me gelukkiger zou maken dan in bed liggen.

[..]

Qua uiterlijk lijk ik nog 20. Maar als ik mensen vertel hoe oud ik hen, kijken ze me wel raar aan hoor.

Met drugs experimenteer ik dan wel, maar ik ga er heus wel verstandig mee om hoor. :) Toch bedankt voor je zorgen. Meisjes ga ik sowieso niet respectloos mee om. Ze weten wat ik wil en vice versa en dat is prima.

In mijn vrije tijd en ik dus aan het doorsolliciteren. Hou mezelf wel bezig. Maar dat ongelukkige gevoel blijft. Alsof die depressie van vroeger me blijft stalken: "Haha, zie je wel dat je nog niet van me af bent, ook al heb je een leuk leven?"
Ik kan je niet uit een depressie praten of het voorkomen maar wat soms weleens iets zou kunnen helpen is denken dat iedereen z'n tegenslagen in het leven heeft; wat ook gewoon zo is. "Everyone is fighting their own fight", iedere dag weer. En in dat licht relativerend kun jij je best doen om zoveel mogelijk uit je dag te halen.
  maandag 14 januari 2019 @ 16:14:00 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184399009
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij CrossFit kun je je oefeningen solitair doen. Er wordt veel gedaan aan techniek, maar je zet je eigen doelen en probeert die te bereiken. Trainen kun je solitair doen, maar ook in een groep. Er kan een fijne combinatie zijn van zelfstandig trainen, en toch met de groep zijn. Ik vond dat erg prettig.
Ok! Ik zal eens informeren!

quote:
[..]

Kun je verloren tijd inhalen? Echt inhalen?
Hmmm, nu ik erbij stil sta, natuurlijk niet. Het gaat uiteraard om de typische begin-20-ervaringen die ik wil inhalen. Ik heb gewoon de mooiste jaren in de kracht van mijn leven gemist. Het doet me enorm pijn als ik dat feitelijk besef.

quote:
[..]

Is het realistisch om te denken dat je de depressie en de nasleep ervan ooit werkelijk achter je laat en er echt van af bent? Het is een wezenlijk deel van je ervaringen en dus van wie je bent. Waar ben je naar op zoek? Een leuk leven dat je louter op de toppen van het geluk laat ronddansen?
Ik weet niet wat ik anders moet. Als ik de komende 60 jaar er zo mee blijf worstelen en aan blijf modderen, kan ik er net zo goed vandaag mee stoppen. Ik ben er gewoon klaar mee en ik weiger om me onnodig ongelukkig te voelen. Ik wil rust en wakker worden met de gedachte dat ik de wereld ben voor iemand en diegene voor mij. Ik wil me voor eens in m'n leven écht geliefd voelen, in plaats van enkel begeerd. Ik wil kwaliteit, geen kwantiteit.
  maandag 14 januari 2019 @ 16:16:45 #14
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184399067
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik kan je niet uit een depressie praten of het voorkomen maar wat soms weleens iets zou kunnen helpen is denken dat iedereen z'n tegenslagen in het leven heeft; wat ook gewoon zo is. "Everyone is fighting their own fight", iedere dag weer. En in dat licht relativerend kun jij je best doen om zoveel mogelijk uit je dag te halen.
Dat denken heb ik al vaak genoeg geprobeerd. Maar dat relativisme vind ik gewoon m'n kop in het zand steken. Mijn problemen worden niet minder groot als ik weet dat andere mensen ook problemen hebben. Ze zijn er nog steeds.
pi_184401781
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Ok! Ik zal eens informeren!

Zeker doen. Misschien kom je wel een leuke dame tegen. ;)

quote:
Hmmm, nu ik erbij stil sta, natuurlijk niet. Het gaat uiteraard om de typische begin-20-ervaringen die ik wil inhalen. Ik heb gewoon de mooiste jaren in de kracht van mijn leven gemist. Het doet me enorm pijn als ik dat feitelijk besef.
Klinkt misschien raar, maar je zit nu in een rouwproces. Na je depressie besef je wat je aan jaren gemist hebt. (Je zit in een soort van 'post-depressiefase'.) geeft het een plekje en ga verder met je leven. Ook in je eind 20 kun je gewoon feesten en af en toe drugs gebruiken. Ik ken zelf wel meer mensen die later pas met drugs gingen experimenteren. Maar je moet doen omdat je het echt wilt en niet om de tijd in te halen. Er zijn genoeg twintegers niet weinig uitgaang en niet af en toe iets nemen. Het is meer een levensstijl die bij je moet passen.

quote:
Ik weet niet wat ik anders moet. Als ik de komende 60 jaar er zo mee blijf worstelen en aan blijf modderen, kan ik er net zo goed vandaag mee stoppen. Ik ben er gewoon klaar mee en ik weiger om me onnodig ongelukkig te voelen. Ik wil rust en wakker worden met de gedachte dat ik de wereld ben voor iemand en diegene voor mij. Ik wil me voor eens in m'n leven écht geliefd voelen, in plaats van enkel begeerd. Ik wil kwaliteit, geen kwantiteit.
Als ik ze de OP lees, krijg je wel genoeg aandacht van vrouwen. Waarom zijn deze meiden in jouw ogen geen relatiemateriaal? Leg je de lat heel hoog? Vind je het stiekem eng om een relatie aan te gaan? Soort van bindingsangst? Weet je überhaupt waar je opvalt? Als je op introvente meisjes valt, zal je die niet snel in de plaatselijke disco vinden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184402019
Geluk is een richting, of een moment, geen stabiele situatie..

Zo gauw als je een doel hebt bereikt is het geluksgevoel al geincasseerd in de aanloop. Je hebt nu alles bereikt wat vroeger in een “wat als- gedachte” vastzat, maar het euforische gevoel wat je er bij bedacht had blijft uit..

Dude, dit is het leven. Alles wat je doet om aan je eigen plaatje of dat van anderen te voldoen zal nooit voldoening geven.. Het is al goed. Lees de tao en ga onder je boom zitten. Dan is er nog een hoop moois uit het leven te halen. Knuffel!

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 14-01-2019 19:06:14 ]
pi_184406449
Serieuze dates zijn toch niet moeilijk om te regelen?
  maandag 14 januari 2019 @ 22:34:26 #18
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_184406551
Drugsgebruik als iets normaals zien vind ik ook wel zorgwekkend.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184406942
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:59 schreef Jopie78 het volgende:


Dude, dit is het leven.
Ik vind dit zo'n onbevredigende conclusie -O- voor mij niet genoeg. Daar kan ik me niet bij neerleggen.
Somebody that I used to know
pi_184410292
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik vind dit zo'n onbevredigende conclusie -O- voor mij niet genoeg. Daar kan ik me niet bij neerleggen.
Het haalt het idee weg dat het leven een bepaalde vorm aan moet nemen. Waarom onbevredigend? Geloof je er dan in dat allles groots en meeslepend is!?
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 09:54:16 #21
5428 crew  miss_sly
pi_184412198
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:14 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ok! Ik zal eens informeren!

[..]

Hmmm, nu ik erbij stil sta, natuurlijk niet. Het gaat uiteraard om de typische begin-20-ervaringen die ik wil inhalen. Ik heb gewoon de mooiste jaren in de kracht van mijn leven gemist. Het doet me enorm pijn als ik dat feitelijk besef.

Is dat erg, dat het pijn doet? Wat doe je met die pijn? Wegstoppen, doorfeesten en doen alsof die er niet is? Werkt dat goed voor j?

quote:
Ik weet niet wat ik anders moet. Als ik de komende 60 jaar er zo mee blijf worstelen en aan blijf modderen, kan ik er net zo goed vandaag mee stoppen. Ik ben er gewoon klaar mee en ik weiger om me onnodig ongelukkig te voelen. Ik wil rust en wakker worden met de gedachte dat ik de wereld ben voor iemand en diegene voor mij. Ik wil me voor eens in m'n leven écht geliefd voelen, in plaats van enkel begeerd. Ik wil kwaliteit, geen kwantiteit.
Waarom vind je dat je je onnodig ongelukkig voelt? Waarom is het onnodig? Je hebt in een periode dat je jong en vrij en wild kon en wilde zijn niets kunnen doen van al die dingen, omdat je ziek was. Want dat is wat een depressie is, toch? Het is toch niet gek dat je verdrietig bent om wat je gemist hebt, wat je graag had gewild? Dat het iets is dat je nooit meer echt kunt inhalen, ook al kun je pogingen doen die erbij in de buurt komen, is gewoon kut. Mag dat gevoel er zijn? Of ben je bang dat je weer depressief wordt als je verdriet toelaat? Iets wat jij natuurlijk allang weet: verdriet en een depressie zijn totaal verschillende dingen.

Die ene persoon waarvoor jij de wereld wil zijn, wil dat ook voor jou zijn. Misschien zit er tussen die feestmeisjes wel een met meer diepgang buiten het uitgaan, maar zover kom je niet, omdat je het zelf bij eenmalig contact houdt, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 09:54:37 #22
5428 crew  miss_sly
pi_184412200
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik vind dit zo'n onbevredigende conclusie -O- voor mij niet genoeg. Daar kan ik me niet bij neerleggen.
Waar kun je je dan precies niet bij neerleggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184412497
Je wilde verloren tijd inhalen en dat heb je gedaan, nu is het tijd voor de volgende fase van je leven (stabiele relatie en eventueel huisje boompje beestje). Sluit de huidige fase af net als toen je de depressieve jaren afsloot. Er is niks aan de hand. Dat het achteraf inhalen van een fase voor wrijving zorgt qua leeftijd en qua huidige wensen is heel begrijpelijk. Nu is het tijd voor een fase die wel bij je leeftijd en huidige wensen past.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184412718
Van een heerlijke roes na een avond stappen / seks / drugs naar je stille en lege huis is ook wel een steile afdaling van de top naar het dal :)

Het zou fijn zijn als je niet alleen maar die hoge toppen en diepe dalen hebt, maar ook een wat gelijkmatiger terrein daar tussen in: de regelmaat van sporten (eventueel met anderen, en de kans om nieuwe contacten/vriendschappen op te doen) , een hobby of andere bezigheid zou daarbij kunnen helpen. Kan je iets waar anderen ook iets aan hebben? Dan kan je ook nog kijken naar vrijwilligerswerk of buddy worden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:36:29 #25
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184412868
Tja, ga dan naar de kerk!
pi_184413198
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 05:44 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Het haalt het idee weg dat het leven een bepaalde vorm aan moet nemen. Waarom onbevredigend? Geloof je er dan in dat allles groots en meeslepend is!?
Nee, maar het maakt het zo willekeurig wat er dan toe doet. Werken, plezier hebben enzo is dan het leven. Maar in je bed blijven liggen is dan ook het leven. En wordt bij wijze van spreken aan elkaar gelijk gesteld. Ik mis een beetje het 'waarheen, waartoe?'
Somebody that I used to know
pi_184413383
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, maar het maakt het zo willekeurig wat er dan toe doet. Werken, plezier hebben enzo is dan het leven. Maar in je bed blijven liggen is dan ook het leven. En wordt bij wijze van spreken aan elkaar gelijk gesteld. Ik mis een beetje het 'waarheen, waartoe?'
Tja, dat zijn dus die plaatjes..
pi_184413397
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, maar het maakt het zo willekeurig wat er dan toe doet. Werken, plezier hebben enzo is dan het leven. Maar in je bed blijven liggen is dan ook het leven. En wordt bij wijze van spreken aan elkaar gelijk gesteld. Ik mis een beetje het 'waarheen, waartoe?'
Ik mis iets van ambities in deze klacht. En ambities kun je helaas niet aangereikt krijgen. Ook kun je op het moment niet goed je leven overzien, pas op het eind. Als je niets kunt ondernemen kun je er misschien voor zorgen dat je iets in loondienst doet wat je meer naar het hart ligt want dan doe je dat iig op 100%. Maar zulk werk maakt ook niet per definitie gelukkig, het zorgt er alleen voor dat je later tevredener kunt terugkijken in dat je kansen hebt gegrepen ipv hebt laten liggen.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 23:17:30 #29
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184426184
Bedankt voor alle reacties! O+ Ik ben nu best wel op en heb het best druk. Reageer hopelijk ergens van de week op alle posts en PM's. :) Moet er sowieso goed over nadenken.
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:39:11 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184430356
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik vind dit zo'n onbevredigende conclusie -O- voor mij niet genoeg. Daar kan ik me niet bij neerleggen.
Waarom? Gewoon accepteren dat het leven ook voor een deel kut en/of onbevredigend kan zijn. 80 jaar rozengeur en maneschijn is voor niemand weggelegd.
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:58:30 #31
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184437299
quote:
12s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:46 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zeker doen. Misschien kom je wel een leuke dame tegen. ;)
:D

quote:
[..]

Klinkt misschien raar, maar je zit nu in een rouwproces. Na je depressie besef je wat je aan jaren gemist hebt. (Je zit in een soort van 'post-depressiefase'.) geeft het een plekje en ga verder met je leven. Ook in je eind 20 kun je gewoon feesten en af en toe drugs gebruiken. Ik ken zelf wel meer mensen die later pas met drugs gingen experimenteren. Maar je moet doen omdat je het echt wilt en niet om de tijd in te halen. Er zijn genoeg twintegers niet weinig uitgaang en niet af en toe iets nemen. Het is meer een levensstijl die bij je moet passen.
Ik wil het inderdaad ook echt. Die depressie liet me inzien dat mijn tijd op aarde maar beperkt is. Daarom leef ik mijn leven ook zo intens mogelijk. Maar toch brengt het geen bepaalde voldoening. Tenminste, niet wat ik voor ogen had. Ik ben daarnaast ook bang dat dat rouwen, wat jij zo treffend verwoordt, een aanleiding kan vormen voor een nieuwe depressie.

quote:
[..]

Als ik ze de OP lees, krijg je wel genoeg aandacht van vrouwen. Waarom zijn deze meiden in jouw ogen geen relatiemateriaal? Leg je de lat heel hoog? Vind je het stiekem eng om een relatie aan te gaan? Soort van bindingsangst? Weet je überhaupt waar je opvalt? Als je op introvente meisjes valt, zal je die niet snel in de plaatselijke disco vinden.
Ik heb een grote verlatings- en afwijzingsangst bij mensen waar ik emotioneel in geïnvesteerd heb. Op zo'n avond word ik heus wel afgewezen en dat vind ik helemaal prima, want ik ken die meiden niet. Maar een hypothetisch iemand van bijvoorbeeld werk waar ik vaak mee spreek, dingen mee deel etc. die mij dan afwijst voor een simpele date, trek ik enorm slecht. :{

Verder val ik op bubbly en extraverte meisjes met een verlegen en schattige uitstraling. :@ Maar des te meer gaat het om haar persoonlijkheid. Een meid waar ik een goed gesprek mee kan voeren, een eigen wereldbeeld heeft, weet wat waar ze staat in haar leven etc., vind ik ontzettend aantrekkelijk. In de club gaat het niet zo diep. :')

Oh ja, ik wil wel duidelijk maken dat ik echt geen PUA, fuckboy of player ben hoor. :D Vind mezelf nog echt een beginner, maar ik ben ook altijd heel eerlijk over de intenties. Maar vaak ga ik wel met een of meerdere onbekende mensen mee naar huis voor een afterparty. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 16-01-2019 16:33:42 ]
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:58:54 #32
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184437308
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:59 schreef Jopie78 het volgende:
Geluk is een richting, of een moment, geen stabiele situatie..

Zo gauw als je een doel hebt bereikt is het geluksgevoel al geincasseerd in de aanloop. Je hebt nu alles bereikt wat vroeger in een “wat als- gedachte” vastzat, maar het euforische gevoel wat je er bij bedacht had blijft uit..

Dude, dit is het leven. Alles wat je doet om aan je eigen plaatje of dat van anderen te voldoen zal nooit voldoening geven.. Het is al goed. Lees de tao en ga onder je boom zitten. Dan is er nog een hoop moois uit het leven te halen. Knuffel!
Knuffel terug, gozer. O+
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:02:32 #33
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184437363
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:30 schreef Cockwhale het volgende:
Serieuze dates zijn toch niet moeilijk om te regelen?
Voor mij wel. _O- Ik weet niet wat het is, maar nuchter en in het dagelijks leven ben ik nog steeds wel flirty, maar ook veel meer dorky en awkward. :') Tuurlijk heb ik weleens dates gehad, maar ik ben bijvoorbeeld in mijn hele leven nog nooit met een crush op date geweest. 8)7 Het lijkt wel alsof zodra ik verliefd (begin te) word(en) ik het verpest. Bij een meid in de kroeg boeit het me allemaal geen reet en loop ik niet op eieren, wat ze dan weer aantrekkelijk vindt. Maar dat risico durf ik echt niet te lopen bij een meid die ik oprecht leuk vind.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gary_Oak op 16-01-2019 16:34:39 ]
pi_184437502
Waar ga je uit waar je al die vrouwen tegenkomt dan, gewone clubs of feesten (klein of groot)? Ga je met gemengde groepjes uit?
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:12:34 #35
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184437523
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is dat erg, dat het pijn doet? Wat doe je met die pijn? Wegstoppen, doorfeesten en doen alsof die er niet is? Werkt dat goed voor j?
Tuurlijk vind ik het erg. :P Het is onvermijdelijk, maar ik neem aan dat iedereen graag zonder pijn wil leven. Ik negeer het meestal, maar het komt vaak boven na een avond feesten. Het besef komt meestal de ochtend daarna. De OP van dit topic schreef ik bijvoorbeeld ook op zo'n moment. Ik weet niet zo goed wat deze pijn op de lange termijn met me zal doen. Het is allemaal ook nog vrij nieuw.

quote:
[..]

Waarom vind je dat je je onnodig ongelukkig voelt? Waarom is het onnodig? Je hebt in een periode dat je jong en vrij en wild kon en wilde zijn niets kunnen doen van al die dingen, omdat je ziek was. Want dat is wat een depressie is, toch? Het is toch niet gek dat je verdrietig bent om wat je gemist hebt, wat je graag had gewild? Dat het iets is dat je nooit meer echt kunt inhalen, ook al kun je pogingen doen die erbij in de buurt komen, is gewoon kut. Mag dat gevoel er zijn? Of ben je bang dat je weer depressief wordt als je verdriet toelaat? Iets wat jij natuurlijk allang weet: verdriet en een depressie zijn totaal verschillende dingen.

Die ene persoon waarvoor jij de wereld wil zijn, wil dat ook voor jou zijn. Misschien zit er tussen die feestmeisjes wel een met meer diepgang buiten het uitgaan, maar zover kom je niet, omdat je het zelf bij eenmalig contact houdt, toch?
Omdat ik me jarenlang kut heb gevoeld, vind ik niet dat ik mijn tijd mag besteden aan me weer verdrietig voelen. Verdrietig omdat ik jaren verdrietig was, vind dat zo'n tijdverspilling ... Ja, rationeel gezien mag dat verdriet er natuurlijk zijn, maar emotioneel gezien vind ik ook dat daar geen tijd meer voor is. De klok tikt verder. Het is allemaal niet zo raar om me zo te voelen inderdaad, maar ik wil het gewoon niet. En inderdaad ben ik doodsbang om weer depressief te worden als ik echt dicht bij dat verdriet kom. Het is wat Morrigan zo goed zei gewoon rouwen, maar gevoelsmatig komen rouwen, verdrietig zijn en depressief zijn zo dicht bij elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 16-01-2019 16:32:04 ]
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:13:13 #36
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184437533
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Je wilde verloren tijd inhalen en dat heb je gedaan, nu is het tijd voor de volgende fase van je leven (stabiele relatie en eventueel huisje boompje beestje). Sluit de huidige fase af net als toen je de depressieve jaren afsloot. Er is niks aan de hand. Dat het achteraf inhalen van een fase voor wrijving zorgt qua leeftijd en qua huidige wensen is heel begrijpelijk. Nu is het tijd voor een fase die wel bij je leeftijd en huidige wensen past.
Oh, ik heb het gevoel dat ik pas begin. :@
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:14:23 #37
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184437552
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:27 schreef Gripper het volgende:
Van een heerlijke roes na een avond stappen / seks / drugs naar je stille en lege huis is ook wel een steile afdaling van de top naar het dal :)

Het zou fijn zijn als je niet alleen maar die hoge toppen en diepe dalen hebt, maar ook een wat gelijkmatiger terrein daar tussen in: de regelmaat van sporten (eventueel met anderen, en de kans om nieuwe contacten/vriendschappen op te doen) , een hobby of andere bezigheid zou daarbij kunnen helpen. Kan je iets waar anderen ook iets aan hebben? Dan kan je ook nog kijken naar vrijwilligerswerk of buddy worden.
Dit is wel een goeie! De afgelopen maanden was het vooral work hard, play hard. Geen andere voldoeningen. Zal hier eens over nadenken. :)
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:18:32 #38
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184437614
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:11 schreef jakosi het volgende:
Waar ga je uit waar je al die vrouwen tegenkomt dan, gewone clubs of feesten (klein of groot)? Ga je met gemengde groepjes uit?
Ligt er maar net aan wat de avond brengt. Ik ga altijd zonder verwachtingen op stap. Meestal in een bar of bij iemand thuis indrinken, dan naar de club om te dansen en mezelf op te hypen, dan weer naar een bar waar je elkaar nog kunt verstaan en tot slot mee naar huis met een of meerdere mensen. Soms stopt de avond bij een van de stappen. Of soms in plaats van naar de club naar een huis- of studentenfeestje. Ik ga altijd met een klein gemengd groepje.
pi_184456252
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

:D

[..]

Ik wil het inderdaad ook echt. Die depressie liet me inzien dat mijn tijd op aarde maar beperkt is. Daarom leef ik mijn leven ook zo intens mogelijk. Maar toch brengt het geen bepaalde voldoening. Tenminste, niet wat ik voor ogen had. Ik ben daarnaast ook bang dat dat rouwen, wat jij zo treffend verwoordt, een aanleiding kan vormen voor een nieuwe depressie.

[..]

Ik heb een grote verlatings- en afwijzingsangst bij mensen waar ik emotioneel in geïnvesteerd heb. Op zo'n avond word ik heus wel afgewezen en dat vind ik helemaal prima, want ik ken die meiden niet. Maar een hypothetisch iemand van bijvoorbeeld werk waar ik vaak mee spreek, dingen mee deel etc. die mij dan afwijst voor een simpele date, trek ik enorm slecht. :{

Verder val ik op bubbly en extraverte meisjes met een verlegen en schattige uitstraling. :@ Maar des te meer gaat het om haar persoonlijkheid. Een meid waar ik een goed gesprek mee kan voeren, een eigen wereldbeeld heeft, weet wat waar ze staat in haar leven etc., vind ik ontzettend aantrekkelijk. In de club gaat het niet zo diep. :')


Oh ja, ik wil wel duidelijk maken dat ik echt geen PUA, fuckboy of player ben hoor. :D Vind mezelf nog echt een beginner, maar ik ben ook altijd heel eerlijk over de intenties. Maar vaak ga ik wel met een of meerdere onbekende mensen mee naar huis voor een afterparty. :)
Dit komt zeer herkenbaar over (op het bubblydeel en extraverte na). Vrouwen met een eigengereidheid maar die het niet nodig vinden om constant bij alles vooraan te moeten staan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184457172
Een Don Jon levensstijl nastreven terwijl je snakt naar verbintenis en echte liefde, lijkt mij inderdaad een recept voor leegte.

Je leeft al een tijdje op deze aardkloot. Wat geeft je nou echt het gevoel dat je leeft? Wanneer zit je in een flow? Gaat het echt om je geliefd voelen, of om een oprechte connectie maken met iemand? Iedereen kan zich eenzaam voelen in gezelschap, als het het verkeerde gezelschap is.

Wat hier ook wel een beetje over gaat is het boek The art of not giving a fuck. Hedonisme is leuk, maar het is geen goed doel an sich.
pi_184460650
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:51 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb vrouwen al een tijd afgezworen, na een paar mislukte relaties lukt het me niet meer om verliefd te worden op iemand.
Herkenbaar dit.
Lambo of Rekt
pi_184466704
Als ik het een en ander zo uitreken dan ben je depressief geworden vanaf het ogenblik dat je je account op FOK! creëerde :D.

Maar goed dat het beter gaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 01:13:09 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 01:25:34 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184466812
Stop met die drugs. Dat is een doodlopend pad en zorgt alleen maar voor een rare hersenchemie die koppelbaar is aan je extreme gevoelens. Je hebt een leuker leven zonder.

Ga lekker sporten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184466842
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:59 schreef Jopie78 het volgende:
Het is al goed. Lees de tao en ga onder je boom zitten. Dan is er nog een hoop moois uit het leven te halen. Knuffel!
^O^
Eens kijken
pi_184466881
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:25 schreef SpecialK het volgende:
Stop met die drugs. Dat is een doodlopend pad en zorgt alleen maar voor een rare hersenchemie die koppelbaar is aan je extreme gevoelens. Je hebt een leuker leven zonder.

Drugs kunnen het aardig in de hand werken inderdaad.

En verder kan ik iedereen aanraden juist niet weg te lopen voor zijn/haar gevoel. Eigenlijk is dat misschien wel de domste manier van ermee om te gaan. Je duwt het daarmee alleen maar weg waardoor het buiten het bewuste komt te liggen en als energie wordt opgeslagen in je onderbewuste. Daarmee is het niet weg, maar gaat het eerder een eigen leven leiden in het donker. En op den duur barst de bom.

Gevoelens en emoties moet je juist vrijelijk laten stromen. Duik er liever in en doorvoel die shit helemaal, dat werkt zuiverend. Zou hou je mentale (en fysieke) hygiëne. We zorgen goed voor ons lichaam, maar tering wat hebben we toch weinig verstand van de geest. Zou zo veel rommel schelen.
Eens kijken
pi_184466952
quote:
15s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:58 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik wil gewoon dat er iemand van me houdt en waar ik de wereld voor ben.
Het zou leuk zijn als het zo eenvoudig zou werken. Ik heb wel eens zo'n relatie gehad, maar uiteindelijk kwamen ook daar scheurtjes in, en dan blijkt het toch niet allemaal rozengeur en maneschijn te zijn. Waarom ben je de wereld voor die persoon? Staat die persoon zo zwak in haar schoenen?

Een relatie vraagt om geven en nemen, om buffelen. Ik merk wel dat kinderen bijna onvoorwaardelijk van je kunnen houden, maar het hebben van kinderen vraagt om stabiliteit, om rust, om vertrouwen. Het is ook een enorme verantwoordelijkheid, die om opoffering vraagt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 09:58:24 #47
5428 crew  miss_sly
pi_184469186
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Tuurlijk vind ik het erg. :P Het is onvermijdelijk, maar ik neem aan dat iedereen graag zonder pijn wil leven. Ik negeer het meestal, maar het komt vaak boven na een avond feesten. Het besef komt meestal de ochtend daarna. De OP van dit topic schreef ik bijvoorbeeld ook op zo'n moment. Ik weet niet zo goed wat deze pijn op de lange termijn met me zal doen. Het is allemaal ook nog vrij nieuw.

Negeren heeft erg weinig zin, zoals je inmiddels gemerkt hebt. Het verdwijnt er niet door. Het verschil tussen verdriet en een depressie is dat je verdriet kunt verwerken, door te rouwen, door het te voelen, te accepteren dat je je ergens verdrietig over voelt. Door het kut te vinden dat je je zo voelt en het er te laten zijn.

De meeste mensen zullen graag zonder pijn leven, en hoeveel mensen denk je dat dat een heel leven goed af gaat?

quote:
Omdat ik me jarenlang kut heb gevoeld, vind ik niet dat ik mijn tijd mag besteden aan me weer verdrietig voelen. Verdrietig omdat ik jaren verdrietig was, vind dat zo'n tijdverspilling ... Ja, rationeel gezien mag dat verdriet er natuurlijk zijn, maar emotioneel gezien vind ik ook dat daar geen tijd meer voor is. De klok tikt verder. Het is allemaal niet zo raar om me zo te voelen inderdaad, maar ik wil het gewoon niet. En inderdaad ben ik doodsbang om weer depressief te worden als ik echt dicht bij dat verdriet kom. Het is wat Morrigan zo goed zei gewoon rouwen, maar gevoelsmatig komen rouwen, verdrietig zijn en depressief zijn zo dicht bij elkaar.
Omdat je een aantal jaren depressief bent geweest, moet de rest van je leven een grote gelukkige toestand zijn? Je kunt het niet meer veranderen, die depressie is geweest. Dat geeft je geen recht of garantie op een leven zonder verdriet en narigheid. Je hebt nog een heel leven voor je, daarin zul je ook tijd en ruimte moeten maken voor verdrietige gevoelens. Depressie en verdriet zijn heel andere gevoelens. Als je goed met verdriet omgaat, dus rouwt, voelt, verwerkt, hoef je daar echt niet depressief van te worden. Ik snap je angst wel, maar door het uit de weg te blijven gaan, voel je je denk ik juist eerder down, omdat je het negeert.

En hoe wil je ermee omgaan als je een duurzame relatie hebt en je geliefde is verdrietig? Kun je haar dan steunen, er voor haar zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:33:25 #48
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_184472015
Is het niet gewoon dat je depressie of in ieder geval bepaalde gedachten nog niet helemaal weg is/zijn? En dat je in de tussentijd gewoon zoveel afleiding hebt dat je er niet meer zo vaak mee bezig bent.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184473430
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:58 schreef Gary_Oak het volgende:

Ik heb een grote verlatings- en afwijzingsangst bij mensen waar ik emotioneel in geïnvesteerd heb. Op zo'n avond word ik heus wel afgewezen en dat vind ik helemaal prima, want ik ken die meiden niet. Maar een hypothetisch iemand van bijvoorbeeld werk waar ik vaak mee spreek, dingen mee deel etc. die mij dan afwijst voor een simpele date, trek ik enorm slecht. :{

Hier noem je denk ik een deel van je probleem. Zolang het emotioneel niets met je doet vind het het niet erg om op je bek te gaan, maar zodra je emotioneel gekwetst zou kunnen worden durf je niet.

Misschien moet je een paar keer flink op je bek gaan met vrouwen waar je wel echt gek op bent. Ik weet niet hoe vaak je dat heb, echt gevoelens voor een vrouw. Probeer je over de angst heen te zetten en wordt een keer gekwetst. Daar leer je ook heel veel van, daar ben ik van overtuigt.
pi_184484020
Tjah als je seks hebt met meiden maar daarna ze liever al niet meer ziet dan lok je het zelf toch ook uit dat je geen relatie krijgt. Klinkt nogal hetzelfde als wanneer iemand klaagt erover dat ie een vriendin heeft en geen seks meer met anderen mag. Je kiest toch 1 van de 2 in de meeste relaties. Jij kiest voor seks, nou prima, dan zit je daarna alleen op je kamer, ook prima, niet over klagen.
pi_184497569
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Voor mij wel. Ik weet niet wat het is, maar nuchter en in het dagelijks leven ben ik nog steeds wel flirty, maar ook veel meer dorky en awkward. Tuurlijk heb ik weleens dates gehad, maar ik ben bijvoorbeeld in mijn hele leven nog nooit met een crush op date geweest. Het lijkt wel alsof zodra ik verliefd (begin te) word(en) ik het verpest. Bij een meid in de kroeg boeit het me allemaal geen reet en loop ik niet op eieren, wat ze dan weer aantrekkelijk vindt. Maar dat risico durf ik echt niet te lopen bij een meid die ik oprecht leuk vind.
Goh, dan lijkt TS meer op mij dan ik dacht :o Dat je veel scharreltjes hebt is natuurlijk erg leuk en aardig, maar op de lange termijn bouw je hier niets mee op. Dit onderken je zelf ook wel, vandaar die existentiële leegte die je voelt.

Is er niet iets waar je een passie voor hebt, TS? Wat zou jij op de lange termijn willen bereiken? Financiële rijkdom boeit jou niet ontzettend heb ik het idee, zou je misschien in de toekomst kinderen willen krijgen? Dan is financiële stabiliteit wel iets waar je naar toe moet werken.
pi_184499163
Dat je uit de depressie bent, betekent niet dat je volledig uit het dal bent. Je bent ook nog steeds heel hard voor jezelf als je jezelf afvraagt wat je verkeerd doet terwijl je er voldoende aan werkt. Natuurlijk is het frustrerend dat je nog steeds zo'n leeg gevoel hebt en veel piekert, maar gun jezelf ook de tijd.
  zondag 20 januari 2019 @ 12:22:02 #53
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184509917
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:20 schreef so.original het volgende:
Een Don Jon levensstijl nastreven terwijl je snakt naar verbintenis en echte liefde, lijkt mij inderdaad een recept voor leegte.

Je leeft al een tijdje op deze aardkloot. Wat geeft je nou echt het gevoel dat je leeft? Wanneer zit je in een flow? Gaat het echt om je geliefd voelen, of om een oprechte connectie maken met iemand? Iedereen kan zich eenzaam voelen in gezelschap, als het het verkeerde gezelschap is.

Wat hier ook wel een beetje over gaat is het boek The art of not giving a fuck. Hedonisme is leuk, maar het is geen goed doel an sich.
Goede vraag! Het eerste instinctieve antwoord is een oprechte connectie maken met iemand. Ik vind het leuk om mensen oprecht te leren kennen, over hun en mijn leven te praten en de overkoepelende thematieken analyseren. Small talk kan ik ook wel, maar ik voel me echt geëngageerd als ik samen met iemand hardop kan dagdromen, als je begrijpt wat ik bedoel. Sinds ik uit die depressie ben, ben ik ook heel erg praatgraag geworden. :D
  zondag 20 januari 2019 @ 12:23:04 #54
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184509935
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:12 schreef O_o_ het volgende:
Als ik het een en ander zo uitreken dan ben je depressief geworden vanaf het ogenblik dat je je account op FOK! creëerde :D.

Maar goed dat het beter gaat.
Haha, ja. :D Rond najaar 2012 ging het licht doven. :')
  zondag 20 januari 2019 @ 12:25:20 #55
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184509986
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:25 schreef SpecialK het volgende:
Stop met die drugs. Dat is een doodlopend pad en zorgt alleen maar voor een rare hersenchemie die koppelbaar is aan je extreme gevoelens. Je hebt een leuker leven zonder.

Ga lekker sporten.
Ik begrijp je bezwaar. Ik ga er wel verstandig mee om, maar het is misschien een goed idee om langzaam te minderen. Voel me inderdaad ook best wel melancholisch van zondag tot woensdag. Al moet ik wel zeggen dat psychedelica mijn leven hebben veranderd, maar dat was in een andere periode in mijn leven. :P
  zondag 20 januari 2019 @ 12:28:59 #56
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184510059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:40 schreef Maharski het volgende:

[..]

Drugs kunnen het aardig in de hand werken inderdaad.

En verder kan ik iedereen aanraden juist niet weg te lopen voor zijn/haar gevoel. Eigenlijk is dat misschien wel de domste manier van ermee om te gaan. Je duwt het daarmee alleen maar weg waardoor het buiten het bewuste komt te liggen en als energie wordt opgeslagen in je onderbewuste. Daarmee is het niet weg, maar gaat het eerder een eigen leven leiden in het donker. En op den duur barst de bom.

Gevoelens en emoties moet je juist vrijelijk laten stromen. Duik er liever in en doorvoel die shit helemaal, dat werkt zuiverend. Zou hou je mentale (en fysieke) hygiëne. We zorgen goed voor ons lichaam, maar tering wat hebben we toch weinig verstand van de geest. Zou zo veel rommel schelen.
Ik denk eerlijk gezegd niet echt dat ik er actief van wegloop. Het is meer dat ik er doorgaans niet bij stil sta en ermee geconfronteerd word wanneer ik een abrupte switch maak van feesten en thuiskomen. Ik ben best wel een open persoon (geworden) en praat prima over dit soort dingen (vandaar dit topic :P). Als je deze post van jou drie haar geleden tegen me zei, sloeg je de spijker op z'n kop. :+
  zondag 20 januari 2019 @ 12:30:45 #57
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184510099
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 02:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn als het zo eenvoudig zou werken. Ik heb wel eens zo'n relatie gehad, maar uiteindelijk kwamen ook daar scheurtjes in, en dan blijkt het toch niet allemaal rozengeur en maneschijn te zijn. Waarom ben je de wereld voor die persoon? Staat die persoon zo zwak in haar schoenen?

Een relatie vraagt om geven en nemen, om buffelen. Ik merk wel dat kinderen bijna onvoorwaardelijk van je kunnen houden, maar het hebben van kinderen vraagt om stabiliteit, om rust, om vertrouwen. Het is ook een enorme verantwoordelijkheid, die om opoffering vraagt.
Ik ben wat dat betreft ook wel een idealist hoor, ben ik me erg bewust van. :') Maar heeft ook met mijn emotioneel verwaarloosde opvoeding te maken dat ik zo neig te denken. Maar goed, dat is een andere beerput. :D
  zondag 20 januari 2019 @ 12:35:54 #58
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184510201
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Negeren heeft erg weinig zin, zoals je inmiddels gemerkt hebt. Het verdwijnt er niet door. Het verschil tussen verdriet en een depressie is dat je verdriet kunt verwerken, door te rouwen, door het te voelen, te accepteren dat je je ergens verdrietig over voelt. Door het kut te vinden dat je je zo voelt en het er te laten zijn.

De meeste mensen zullen graag zonder pijn leven, en hoeveel mensen denk je dat dat een heel leven goed af gaat?
Hier geef ik je 100% gelijk in. Heb het altijd al onbewust geweten, maar fijn dat je het ook zo even tegen me zegt. :)

quote:
[..]

Omdat je een aantal jaren depressief bent geweest, moet de rest van je leven een grote gelukkige toestand zijn? Je kunt het niet meer veranderen, die depressie is geweest. Dat geeft je geen recht of garantie op een leven zonder verdriet en narigheid. Je hebt nog een heel leven voor je, daarin zul je ook tijd en ruimte moeten maken voor verdrietige gevoelens. Depressie en verdriet zijn heel andere gevoelens. Als je goed met verdriet omgaat, dus rouwt, voelt, verwerkt, hoef je daar echt niet depressief van te worden. Ik snap je angst wel, maar door het uit de weg te blijven gaan, voel je je denk ik juist eerder down, omdat je het negeert.

En hoe wil je ermee omgaan als je een duurzame relatie hebt en je geliefde is verdrietig? Kun je haar dan steunen, er voor haar zijn?
Je hebt weer gelijk. Maar wat versta jij dan concreet onder "het verdriet voelen en het rouwen voelen en verwerken"? Laatst had ik weer zo'n momentje van een paar dagen. Toen ging ik in bed naar janknummers van Drake luisteren en me 'lekker kut' voelen. Bedoel je dat?

Terzijde heeft die depressie me wel veel geleerd over mezelf. Heb nu zo veel meer energie dan ooit tevoren, leef met dankbaarheid en ben echt gemotiveerd om wat van mijn leven te maken. O+ Maar ik weet inderdaad zoals jij zegt nog niet hoe ik die kutmomenten in mijn leven moet passen.
  zondag 20 januari 2019 @ 12:36:47 #59
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184510215
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:33 schreef PzKpfw het volgende:
Is het niet gewoon dat je depressie of in ieder geval bepaalde gedachten nog niet helemaal weg is/zijn? En dat je in de tussentijd gewoon zoveel afleiding hebt dat je er niet meer zo vaak mee bezig bent.
Nee, ik denk echt dat het 'gewoon' verdriet is. Van een klassieke klinische depressie is geen sprake. Gelukkig. :)
  zondag 20 januari 2019 @ 12:42:02 #60
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184510319
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:02 schreef Joel_87 het volgende:

[..]

Hier noem je denk ik een deel van je probleem. Zolang het emotioneel niets met je doet vind het het niet erg om op je bek te gaan, maar zodra je emotioneel gekwetst zou kunnen worden durf je niet.

Misschien moet je een paar keer flink op je bek gaan met vrouwen waar je wel echt gek op bent. Ik weet niet hoe vaak je dat heb, echt gevoelens voor een vrouw. Probeer je over de angst heen te zetten en wordt een keer gekwetst. Daar leer je ook heel veel van, daar ben ik van overtuigt.
Ik ben al best vaak op m'n bek gegaan bij crushes. _O- Twee maanden geleden nog. :') Hou het al bij sinds de brugklas wie het zijn. _O- Ik laat de kans ook nooit glippen om wat te proberen, dus ik ga wat dat betreft het ook niet uit de weg. Het 'probleem' is alleen dat ik mensen wel snel leuk vind, maar verliefd word ik niet zo snel (meestal zit er een pauze in van een jaar of 2 à 3). Het rare is alleen dat elke 'significante' afwijzing even pijn als de allereerste blijft doen. Ik kan er maar nooit aan wennen. Het enige wat ik het geleerd, is dat het mettertijd wel weer overgaat. Maar ik was de laatste keer net zo overstuur als toen ik 11 was. :')
  zondag 20 januari 2019 @ 12:45:21 #61
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184510368
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:58 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Goh, dan lijkt TS meer op mij dan ik dacht :o Dat je veel scharreltjes hebt is natuurlijk erg leuk en aardig, maar op de lange termijn bouw je hier niets mee op. Dit onderken je zelf ook wel, vandaar die existentiële leegte die je voelt.

Is er niet iets waar je een passie voor hebt, TS? Wat zou jij op de lange termijn willen bereiken? Financiële rijkdom boeit jou niet ontzettend heb ik het idee, zou je misschien in de toekomst kinderen willen krijgen? Dan is financiële stabiliteit wel iets waar je naar toe moet werken.
Oh, ik weet niet wat voor beeld je van me had voor dit topic? :D (Ken jou als user verder ook niet trouwens. :P)

Geld boeit me inderdaad niks, maar wil me niet meer druk maken om geld, want dat doe ik nog wel. Naast grote romantische afwijzingen, behoort blut zijn tot mijn grootste angst. :') Maar ik ben ook druk bezig met mijn carrière op de rails zetten, dus work is in progress. :)
  zondag 20 januari 2019 @ 12:45:58 #62
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184510382
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:10 schreef Chia het volgende:
Dat je uit de depressie bent, betekent niet dat je volledig uit het dal bent. Je bent ook nog steeds heel hard voor jezelf als je jezelf afvraagt wat je verkeerd doet terwijl je er voldoende aan werkt. Natuurlijk is het frustrerend dat je nog steeds zo'n leeg gevoel hebt en veel piekert, maar gun jezelf ook de tijd.
Dankjewel, Chia/Chai. O+
pi_184511042
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Oh, ik weet niet wat voor beeld je van me had voor dit topic? :D (Ken jou als user verder ook niet trouwens. :P)

Geld boeit me inderdaad niks, maar wil me niet meer druk maken om geld, want dat doe ik nog wel. Naast grote romantische afwijzingen, behoort blut zijn tot mijn grootste angst. :') Maar ik ben ook druk bezig met mijn carrière op de rails zetten, dus work is in progress. :)
Ik zie jouw username best wel vaak langskomen op fok, en je kwam bij mij over als een echte hosselaar :P Dat beeld klopt volgens mij ook wel redelijk. Dat je echter op je bek gaat zodra je crusht op iemand had ik niet verwacht van jou, en dat is redelijk herkenbaar voor mij.

Goed dat je nu bezig bent met je carrière op de rails te krijgen. Ik doelde daarnaast ook nog op voldoening halen uit een hobby of iets dergelijks. Ik zeg niet dat een hobby hebben noodzakelijk is, maar misschien dat je hierdoor minder snel die leegte probeert op te vullen met hedonistische en betekenisloze activiteiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door needlesslylargerod op 20-01-2019 14:01:44 ]
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:08:22 #64
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184547378
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:23 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik zie jouw username best wel vaak langskomen op fok, en je kwam bij mij over als een echte hosselaar :P Dat beeld klopt volgens mij ook wel redelijk. Dat je echter op je bek gaat zodra je crusht op iemand had ik niet verwacht van jou, en dat is redelijk herkenbaar voor mij.

Goed dat je nu bezig bent met je carrière op de rails te krijgen. Ik doelde daarnaast ook nog op voldoening halen uit een hobby of iets dergelijks. Ik zeg niet dat een hobby hebben noodzakelijk is, maar misschien dat je hierdoor minder snel die leegte probeert op te vullen met hedonistische en betekenisloze activiteiten.
Ik vind het best meevallen. Ik kloot meestal maar wat aan. Ik zorg gewoon dat ik zelf veel plezier heb en meestal komt het dan wel goed. :)

Ja, goed punt. Meerdere users hebben dat inderdaad al gezegd. Moet echt even nagaan wat dat voor mij zou kunnen zijn. :P
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 09:32:44 #65
5428 crew  miss_sly
pi_184547773
quote:
17s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:35 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hier geef ik je 100% gelijk in. Heb het altijd al onbewust geweten, maar fijn dat je het ook zo even tegen me zegt. :)

[..]

Je hebt weer gelijk. Maar wat versta jij dan concreet onder "het verdriet voelen en het rouwen voelen en verwerken"? Laatst had ik weer zo'n momentje van een paar dagen. Toen ging ik in bed naar janknummers van Drake luisteren en me 'lekker kut' voelen. Bedoel je dat?

Dat is wat voor mij in ieder geval ook wel werkt. Gewoon even een moment, avond, paar dagen, zwelgen in mijn verdriet. Het voelen, janken, me heel verdrietig en zielig voelen en de wereld en het leven zo oneerlijk te vinden. En dan krabbel ik weer op, en zie het allemaal weer een anders. Dat is ook het verschil met een depressie. Ik was depressief tijdens de zwangerschap (een hormonenkwestie) dus ik (her)ken het verschil tussen het een en het ander wel. Voor mezelf in ieder geval.

quote:
Terzijde heeft die depressie me wel veel geleerd over mezelf. Heb nu zo veel meer energie dan ooit tevoren, leef met dankbaarheid en ben echt gemotiveerd om wat van mijn leven te maken. O+ Maar ik weet inderdaad zoals jij zegt nog niet hoe ik die kutmomenten in mijn leven moet passen.
Die momenten passen we liever helemaal niet in in ons leven. Toch zullen ze er zijn.
Ik heb nu last van de winterblues. Januari en februari zijn altijd moeilijk, maar dit jaar is in ieder geval januari best zwaar. Dus ik doe wat meer aan zelfzorg, ben wat liever voor mezelf en probeer moeilijkere dingen te vermijden. Als ik normaal ergens een schop onder mijn kont voor nodig heb, schop ik nu zachtjes een keer en kijk of dat wat oplevert. Zo niet, dan niet. Als deze maanden weer voorbij zijn, dan wordt mijn schop onder de kont weer wat harder en dwingender :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2019 @ 21:54:57 #66
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184561640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is wat voor mij in ieder geval ook wel werkt. Gewoon even een moment, avond, paar dagen, zwelgen in mijn verdriet. Het voelen, janken, me heel verdrietig en zielig voelen en de wereld en het leven zo oneerlijk te vinden. En dan krabbel ik weer op, en zie het allemaal weer een anders. Dat is ook het verschil met een depressie. Ik was depressief tijdens de zwangerschap (een hormonenkwestie) dus ik (her)ken het verschil tussen het een en het ander wel. Voor mezelf in ieder geval.

[..]

Die momenten passen we liever helemaal niet in in ons leven. Toch zullen ze er zijn.
Ik heb nu last van de winterblues. Januari en februari zijn altijd moeilijk, maar dit jaar is in ieder geval januari best zwaar. Dus ik doe wat meer aan zelfzorg, ben wat liever voor mezelf en probeer moeilijkere dingen te vermijden. Als ik normaal ergens een schop onder mijn kont voor nodig heb, schop ik nu zachtjes een keer en kijk of dat wat oplevert. Zo niet, dan niet. Als deze maanden weer voorbij zijn, dan wordt mijn schop onder de kont weer wat harder en dwingender :)
Wat is voor jou gevoelsmatig het verschil tussen depressieve en verdrietige gevoelens? Ja, die blues begin ik nu ook te krijgen. November en december gingen verrassend goed, maar per definitie is dat eigenlijk herfst. :P Januari is echt de maandagmaand van het jaar. Kan niet wachten tot de lente.

Bedankt voor je betrokkenheid trouwens. O+
pi_184570485
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:54 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat is voor jou gevoelsmatig het verschil tussen depressieve en verdrietige gevoelens? Ja, die blues begin ik nu ook te krijgen. November en december gingen verrassend goed, maar per definitie is dat eigenlijk herfst. :P Januari is echt de maandagmaand van het jaar. Kan niet wachten tot de lente.

Bedankt voor je betrokkenheid trouwens. O+
Ik was wel wat ouder toen ik depressief werd dan dat jij was. Dat heeft als grote verschil dat ik al wist hoe verdrietige gevoelens voelen, en had ik al geleerd hoe het voor mij het beste werkt om daarmee om te gaan.
Maar het grote verschil? Ik denk dat ik verdriet wel even kan parkeren indien nodig, en me er volledig in kan onderdompelen om er doorheen te gaan. De depressie betekende dat ik op een ochtend wakker werd in een grijs/zwarte wereld en deze zo is gebleven met alleen wat nog zwartere momenten, tot de geboorte van mijn dochter. En toen was het ook in één klap over. En dat zwarte was er altijd, dat was ook niet even te parkeren. Voor verdriet kan ik doorgaans het moment kiezen om te zwelgen. Niet te lang uitstellen, anders overspoelt het me alsnog, maar dat is wel enigszins te sturen voor me.

November en december zijn ook goed te doen, omdat er allerlei dingen te doen zijn. Sinterklaas, verjaardagen, herfstvakantie van kind, de feestdagen. Het zijn niet mijn favoriete dagen, maar ze zijn wel te doen. Januari is....nou ja, gewoon shit :') Het is donker, koud, saai. En februari is meer van hetzelfde. Bovendien is mijn partner dadelijk 2 weken naar de VS, waardoor ik twee weken alleenstaande moeder moet spelen en het dus druk is, maar bovendien mijn maatje er niet is. Daar zie ik wel tegenop, maar ik weet ook dat het wel goed komt, want dat komt het altijd. Ik moet wel mijn ratio daarvoor wat meer aanspreken :)
Vanaf maart wordt het echt lichter, gaan we écht naar de lente en is het leven weer echt leefbaar.

Graag gedaan :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184570956
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Oh, ik weet niet wat voor beeld je van me had voor dit topic? :D (Ken jou als user verder ook niet trouwens. :P)

Geld boeit me inderdaad niks, maar wil me niet meer druk maken om geld, want dat doe ik nog wel. Naast grote romantische afwijzingen, behoort blut zijn tot mijn grootste angst. :') Maar ik ben ook druk bezig met mijn carrière op de rails zetten, dus work is in progress. :)
Wat me hier van je opvalt is dat je erg veel waarde hecht aan wat de maatschappij jou oplegt (als je richting de 30 gaat moet je 'serieuzer' worden, whatever that may be), en dat je makkelijk op je bek gaat als je echt iemand leuk vindt.

Beiden heb ik ook meegemaakt. Voor wat betreft het eerste zou ik er gewoon schijt aan hebben. Als je 35 bent en je komt iemand tegen om een gezin te stichten is dat ook goed. Word vooral geen saaie eenheidsworst zoals 80 procent van de bevolking. Die mensen zijn vaak nog het ongelukkigst omdat ze niet hebben gedaan wat ze echt zelf wilden.

Voor wat betreft het tweede moet je echt aan je zelfbeeld werken. Je hecht een onrealistische waarde aan iemand die je leuk vindt. Dat komt omdat je jezelf eigenlijk diep van binnen niet als 'waardig' aan die persoon beschouwt. Je gaat je dus anders voordoen dan je bent, wat uiteindelijk naar voren komt. Dit is heel subtiel en kan je niet faken. Dan knapt je crush vanzelf een keer af, want mensen die zich anders voordoen dan ze zijn zijn per definitie onzeker.

Voor mij begon dat door te beseffen dat een vrouw je niet gelukkig maakt, maar meer een aanvulling op je toch al complete leven is. Ik schat dat dit ook de richting is die jij op moet.
pi_184576823
broer ik voel je. Zit in een soortgelijk situatie maar moet nog de depressieve fase uit. Alles lijkt wel een strijd tegen de klok om alles te compenseren. Meisjes, geld, vriendschappen, carriere, etc. Dit legt nog extra druk op een al moeilijk leven. Compensatiedrang is niet gezond maar weet niet anders :'(.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 23:51:05 #70
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184624875
Wederom bedankt voor de betrokken reacties. O+ Reageer zondag of maandag. Ben nu behoorlijk aangeschoten en nu in de metro op weg naar een feestje. :')
  zaterdag 26 januari 2019 @ 09:50:48 #71
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184628576
Sinds lange tijd niks geregeld, niet eens een afterparty. :') Tering, wat voel ik me nu leeg, verdrietig en eenzaam nu ik weer nuchter ben. ;( Snel slapen zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gary_Oak op 26-01-2019 09:58:05 ]
  zondag 27 januari 2019 @ 11:11:40 #72
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184649451
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik was wel wat ouder toen ik depressief werd dan dat jij was. Dat heeft als grote verschil dat ik al wist hoe verdrietige gevoelens voelen, en had ik al geleerd hoe het voor mij het beste werkt om daarmee om te gaan.
Maar het grote verschil? Ik denk dat ik verdriet wel even kan parkeren indien nodig, en me er volledig in kan onderdompelen om er doorheen te gaan. De depressie betekende dat ik op een ochtend wakker werd in een grijs/zwarte wereld en deze zo is gebleven met alleen wat nog zwartere momenten, tot de geboorte van mijn dochter. En toen was het ook in één klap over. En dat zwarte was er altijd, dat was ook niet even te parkeren. Voor verdriet kan ik doorgaans het moment kiezen om te zwelgen. Niet te lang uitstellen, anders overspoelt het me alsnog, maar dat is wel enigszins te sturen voor me.

November en december zijn ook goed te doen, omdat er allerlei dingen te doen zijn. Sinterklaas, verjaardagen, herfstvakantie van kind, de feestdagen. Het zijn niet mijn favoriete dagen, maar ze zijn wel te doen. Januari is....nou ja, gewoon shit :') Het is donker, koud, saai. En februari is meer van hetzelfde. Bovendien is mijn partner dadelijk 2 weken naar de VS, waardoor ik twee weken alleenstaande moeder moet spelen en het dus druk is, maar bovendien mijn maatje er niet is. Daar zie ik wel tegenop, maar ik weet ook dat het wel goed komt, want dat komt het altijd. Ik moet wel mijn ratio daarvoor wat meer aanspreken :)
Vanaf maart wordt het echt lichter, gaan we écht naar de lente en is het leven weer echt leefbaar.

Graag gedaan :*
Hmmm, goed punt maak je! Dat verdriet na zo'n weekend (as we speak bijvoorbeeld) kan ik inderdaad altijd wel parkeren indien nodig (als ik nog andere plannen heb bijvoorbeeld). Maar het is inderdaad verstandig om er niet van te blijven weglopen. Die grijze sluier over mijn dag heb ik niet meer zo.

Goed punt, niet bij stilgestaan dat november en december beter te verdragen zijn wegens de feestdagen. 8)7 Nou ja, we zijn al bijna door januari heen.

Sterkte de komende weken, lieverd. :*
  zondag 27 januari 2019 @ 11:19:29 #73
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184649559
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:51 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Wat me hier van je opvalt is dat je erg veel waarde hecht aan wat de maatschappij jou oplegt (als je richting de 30 gaat moet je 'serieuzer' worden, whatever that may be), en dat je makkelijk op je bek gaat als je echt iemand leuk vindt.

Beiden heb ik ook meegemaakt. Voor wat betreft het eerste zou ik er gewoon schijt aan hebben. Als je 35 bent en je komt iemand tegen om een gezin te stichten is dat ook goed. Word vooral geen saaie eenheidsworst zoals 80 procent van de bevolking. Die mensen zijn vaak nog het ongelukkigst omdat ze niet hebben gedaan wat ze echt zelf wilden.

Voor wat betreft het tweede moet je echt aan je zelfbeeld werken. Je hecht een onrealistische waarde aan iemand die je leuk vindt. Dat komt omdat je jezelf eigenlijk diep van binnen niet als 'waardig' aan die persoon beschouwt. Je gaat je dus anders voordoen dan je bent, wat uiteindelijk naar voren komt. Dit is heel subtiel en kan je niet faken. Dan knapt je crush vanzelf een keer af, want mensen die zich anders voordoen dan ze zijn zijn per definitie onzeker.

Voor mij begon dat door te beseffen dat een vrouw je niet gelukkig maakt, maar meer een aanvulling op je toch al complete leven is. Ik schat dat dit ook de richting is die jij op moet.
Dankjewel voor je bericht! :) Ik ben heel autoritair opgevoed met een duidelijke lijn hoe mijn toekomst eruit moet zien. En hoewel ik totaal niet ben geëindigd zoals mijn ouders dat wilden, heb ik nog wel moeite om er écht volledig schijt te hebben aan verwachtingspatronen.

En ik geef je ook volledig gelijk met je tweede punt. Ik ben diep van binnen erg onzeker. En zodra een meid een gevoelige snaar raakt of als ik emotioneel in haar heb geïnvesteerd (wat betekent dat ik me ook kwetsbaar heb opgesteld), wil ik haar niet kwijtraken, omdat ik die kwetsbaarheid doorgaans nooit toon. Maar goed, ben ook een aantal belangrijke emotionele dingen tekort gekomen in mijn opvoeding, waardoor zo'n meid voor mij altijd een mogelijkheid wordt om een leegte op te vullen.
  maandag 28 januari 2019 @ 19:57:55 #74
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184680403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:58 schreef topdeck het volgende:
broer ik voel je. Zit in een soortgelijk situatie maar moet nog de depressieve fase uit. Alles lijkt wel een strijd tegen de klok om alles te compenseren. Meisjes, geld, vriendschappen, carriere, etc. Dit legt nog extra druk op een al moeilijk leven. Compensatiedrang is niet gezond maar weet niet anders :'(.
Helpt ook niet mee dat ik een haantje ben met veel bewijsdrang. :') Uiteraard vanuit onzekerheid, maar goed, ik vind het hele accepteer-jezelf-zoals-je-bent-mentaliteit zo'n lakse loserhouding. :{
pi_184682842
Ik zou terug thuis gaan wonen of met vrienden wonen of met andere mensen het huis delen. Die eenzaamheid ken ik en is killing, daarom ben ik terug thuis gaan wonen en ik heb er geen last meer van.
  maandag 28 januari 2019 @ 22:49:18 #76
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184683987
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 21:48 schreef Googke het volgende:
Ik zou terug thuis gaan wonen of met vrienden wonen of met andere mensen het huis delen. Die eenzaamheid ken ik en is killing, daarom ben ik terug thuis gaan wonen en ik heb er geen last meer van.
Mis je je vrijheid niet? Mijn (zeer conservatieve) ouders wonen in een dorpje buiten de Randstad en stappen gaat dan niet lukken. Zowel qua reizen niet, als qua dat ik me daar aan de regels moet houden. En ik ga dan ook mijn vaste stapmaatjes missen.
pi_184684334
quote:
11s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Mis je je vrijheid niet? Mijn (zeer conservatieve) ouders wonen in een dorpje buiten de Randstad en stappen gaat dan niet lukken. Zowel qua reizen niet, als qua dat ik me daar aan de regels moet houden. En ik ga dan ook mijn vaste stapmaatjes missen.
Dat is de afweging die je maakt, he?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door Postbus100 op 28-01-2019 23:19:31 ]
Somebody that I used to know
  maandag 28 januari 2019 @ 23:17:37 #78
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184684432
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is de afweging die je maakt, he?
Ik heb je spoiler gelezen. Misschien moet ik dat ook maar overwegen. Of met vrienden wonen, want kan eigenlijk heel slecht met mijn ouders opschieten.
pi_184684583
quote:
9s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:17 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat een tijdstip om over dit soort dingen na te denken. ;(
Oh oh... :{

Is het serieus een optie voor je dan? Of begint het nu bij je te rommelen?
Somebody that I used to know
pi_184684656
quote:
9s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:17 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik heb je spoiler gelezen. Misschien moet ik dat ook maar overwegen. Of met vrienden wonen, want kan eigenlijk heel slecht met mijn ouders opschieten.
Ik heb even gemist dat het met jou ook niet goed gaat op jezelf? Met vrienden is ook een optie. Verhef in ieder geval het op jezelf wonen niet tot een absoluut criterium. Echt waar, er zijn veel meer mensen die weer terug gaan naar ouders. Of bij vrienden. Het getuigt van zelfinzicht en bereidheid om hulp te accepteren.
Somebody that I used to know
  maandag 28 januari 2019 @ 23:28:09 #81
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184684663
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh oh... :{

Is het serieus een optie voor je dan? Of begint het nu bij je te rommelen?
Ik zie mijn ouders over een maand weer. Denk dat het binnen twee dagen weer ruzie wordt. Ben niet voor niets op m'n 17e uit huis gegaan. Dus dan rest de optie om met (een) vriend(en) te gaan wonen of snel een meissie fixen dat wil settelen. :') Of ik ga actief aan de slag met die dagelijkse eenzaamheid. Maar ja, ik ben al zó veel meer socialer, extraverter, opener, vrolijker en spontaner dan vroeger. Vraag me af waar ik nog winst kan halen.
  maandag 28 januari 2019 @ 23:30:31 #82
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184684726
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb even gemist dat het met jou ook niet goed gaat op jezelf? Met vrienden is ook een optie. Verhef in ieder geval het op jezelf wonen niet tot een absoluut criterium. Echt waar, er zijn veel meer mensen die weer terug gaan naar ouders. Of bij vrienden. Het getuigt van zelfinzicht en bereidheid om hulp te accepteren.
Nou ja, het is meer dat ik letterlijk van weekend naar weekend leef. Op m'n werk doe ik het goed en ben ik heel spontaan, maar sinds ik mijn studentenkamer heb verlaten, word ik gek van de eenzaamheid en schiet ik in de weekenden flink door.

Ik moet dit allemaal even goed overwegen. Niet alleen zijn is één ding; privacy opgeven een andere.
pi_184684732
quote:
15s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:28 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik zie mijn ouders over een maand weer. Denk dat het binnen twee dagen weer ruzie wordt. Ben niet voor niets op m'n 17e uit huis gegaan. Dus dan rest de optie om met (een) vriend(en) te gaan wonen of snel een meissie fixen dat wil settelen. :') Of ik ga actief aan de slag met die dagelijkse eenzaamheid. Maar ja, ik ben al zó veel meer socialer, extraverter, opener, vrolijker en spontaner dan vroeger. Vraag me af waar ik nog winst kan halen.
Nee, geen meisje fixen om te settlen. Dat is niet fair naar haar toe. Houd je ook niet vol. Is een opvulling van leegte.

Wat zou je nodig hebben?
Somebody that I used to know
pi_184684839
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nou ja, het is meer dat ik letterlijk van weekend naar weekend leef. Op m'n werk doe ik het goed en ben ik heel spontaan, maar sinds ik mijn studentenkamer heb verlaten, word ik gek van de eenzaamheid en schiet ik in de weekenden flink door.

Ik moet dit allemaal even goed overwegen. Niet alleen zijn is één ding; privacy opgeven een andere.
Ik zeg ook niet dat jij terug moet naar je ouders. Het is de afweging die jij maakt. Voor mij was het deze (en die was ook behoorlijk heftig en moeilijk en niet over één nacht ijs, want dat is nogal wat), in mijn omstandigheden. In andere omstandigheden had ik een andere keuze gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
  maandag 28 januari 2019 @ 23:38:03 #85
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184684885
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, geen meisje fixen om te settlen. Dat is niet fair naar haar toe. Houd je ook niet vol. Is een opvulling van leegte.

Wat zou je nodig hebben?
Heb je groot gelijk in.

Een soort existentiële tevredenheid en zelfverzekerdheid. Dat ik toch die leegte met mezelf heb opgevuld en dat een nieuw persoon een bonus is. Maar dat klinkt allemaal weer zo abstract. Ik mis oprecht het gevoel om geliefd te worden. Van mijn ouders kreeg ik dat niet. Die waren/zijn erg stoïcijns en uiten hun liefde met een spartaanse opvoeding: hoefde me nooit druk te maken om geld of eten. Maar kreeg nooit emotionele affectie van ze. En dat mis ik enorm. En heb het gevoel dat ik die eagerness uitstraal naar meisjes die ik oprecht leuk vind.

Jeetje, wat een geratel op dit tijdstip. :')
pi_184684898
Nvm
Somebody that I used to know
  maandag 28 januari 2019 @ 23:39:08 #87
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184684904
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat jij terug moet naar je ouders. Het is de afweging die jij maakt. Voor mij was het deze (en die was ook behoorlijk heftig en moeilijk en niet over één nacht ijs, want dat is nogal wat), in mijn omstandigheden. In andere omstandigheden had ik een andere keuze gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad een hele voorzichtige afweging. :o Fijn dat je dit deelt. O+
  maandag 28 januari 2019 @ 23:39:35 #88
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184684909
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:38 schreef Postbus100 het volgende:
Woongroepen zijn ook een optie :)
Ik schrijf dit nu op!
pi_184684962
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:38 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb je groot gelijk in.

Een soort existentiële tevredenheid en zelfverzekerdheid. Dat ik toch die leegte met mezelf heb opgevuld en dat een nieuw persoon een bonus is. Maar dat klinkt allemaal weer zo abstract. Ik mis oprecht het gevoel om geliefd te worden. Van mijn ouders kreeg ik dat niet. Die waren/zijn erg stoïcijns en uiten hun liefde met een spartaanse opvoeding: hoefde me nooit druk te maken om geld of eten. Maar kreeg nooit emotionele affectie van ze. En dat mis ik enorm. En heb het gevoel dat ik die eagerness uitstraal naar meisjes die ik oprecht leuk vind.

Jeetje, wat een geratel op dit tijdstip. :')
Moeilijk :{ dat is een gemis dat héél diep kan zitten. Niet wegstoppen hoor, daar ligt je weg naar oplossingen :*
Somebody that I used to know
pi_184684991
quote:
11s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik schrijf dit nu op!
Oh, toch wel? :D ik wilde niet gelijk met antwoorden komen, maar het kan zeker een optie zijn.
Somebody that I used to know
  maandag 28 januari 2019 @ 23:45:37 #91
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184685007
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Moeilijk :{ dat is een gemis dat héél diep kan zitten. Niet wegstoppen hoor, daar ligt je weg naar oplossingen :*
Ik ga wel weer in therapie als ik geld heb. _O- Maar daar zou inderdaad wel wat winst in kunnen zitten. Voorlopig kijken of ik het zelf kan oplossen.

Bedankt voor je aandacht, zeker op dit tijdstip. O+ Ik ga pitten en kijk van de week wel weer op FOK!.

:*
  maandag 28 januari 2019 @ 23:46:00 #92
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184685014
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh, toch wel? :D ik wilde niet gelijk met antwoorden komen, maar het kan zeker een optie zijn.
:+
pi_184685048
Graag gedaan en welterusten :)
Somebody that I used to know
  maandag 28 januari 2019 @ 23:49:16 #94
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184685078
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:48 schreef Postbus100 het volgende:
Graag gedaan en welterusten :)
:)
pi_184685098
Herkenbaar
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 07:57:58 #96
5428 crew  miss_sly
pi_184687217
quote:
15s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:28 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik zie mijn ouders over een maand weer. Denk dat het binnen twee dagen weer ruzie wordt. Ben niet voor niets op m'n 17e uit huis gegaan. Dus dan rest de optie om met (een) vriend(en) te gaan wonen of snel een meissie fixen dat wil settelen. :') Of ik ga actief aan de slag met die dagelijkse eenzaamheid. Maar ja, ik ben al zó veel meer socialer, extraverter, opener, vrolijker en spontaner dan vroeger. Vraag me af waar ik nog winst kan halen.
Hoe zien jouw dagen eruit dan? Je hebt een vriendengroep waarmee je stapt? Zie je daarvan niemand doordeweeks? Doe je daar niets anders mee dan stappen?

Ken je nieuwemensenlerenkennen.nl? Heb je vast wel eens langs zien komen hier op het forum. Misschien is dat een optie voor je om wel je zelfstandigheid en autonomie te bewaren, en tegelijk iets te doen aan de eenzaamheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 08:00:51 #97
5428 crew  miss_sly
pi_184687239
quote:
17s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hmmm, goed punt maak je! Dat verdriet na zo'n weekend (as we speak bijvoorbeeld) kan ik inderdaad altijd wel parkeren indien nodig (als ik nog andere plannen heb bijvoorbeeld). Maar het is inderdaad verstandig om er niet van te blijven weglopen. Die grijze sluier over mijn dag heb ik niet meer zo.

Goed punt, niet bij stilgestaan dat november en december beter te verdragen zijn wegens de feestdagen. 8)7 Nou ja, we zijn al bijna door januari heen.

Sterkte de komende weken, lieverd. :*
Januari is bijna voorbij!

Is ht verdriet na zo’n weekend? Is het melancholie, omdat het gezellige van het weekend, het onder de mensen zijn, je verbonden voelen met anderen, weer voorbij is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 08:03:35 #98
5428 crew  miss_sly
pi_184687249
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, geen meisje fixen om te settlen. Dat is niet fair naar haar toe. Houd je ook niet vol. Is een opvulling van leegte.

Wat zou je nodig hebben?
Het is niet alleen niet fair naar dat meisje, maar ook niet naar zichzelf. Hij verdient zelf ook beter dan iemand aan zich binden waar hij eigenlijk niet volledig voor wil gaan.

Goede vraag: wat heb je nodig? Goed om daar eens echt over na te denken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 08:09:33 #99
5428 crew  miss_sly
pi_184687286
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:38 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb je groot gelijk in.

Een soort existentiële tevredenheid en zelfverzekerdheid. Dat ik toch die leegte met mezelf heb opgevuld en dat een nieuw persoon een bonus is. Maar dat klinkt allemaal weer zo abstract. Ik mis oprecht het gevoel om geliefd te worden. Van mijn ouders kreeg ik dat niet. Die waren/zijn erg stoïcijns en uiten hun liefde met een spartaanse opvoeding: hoefde me nooit druk te maken om geld of eten. Maar kreeg nooit emotionele affectie van ze. En dat mis ik enorm. En heb het gevoel dat ik die eagerness uitstraal naar meisjes die ik oprecht leuk vind.

Jeetje, wat een geratel op dit tijdstip. :')
Wat verdrietig dat je dat van je ouders niet kreeg. Ik snap dat je dat miste, en nog mist.
Existentiële tevredenheid en zelfverzekerdheid, zijn dat geen dingen die je in de loop van je leven je eigen maakt, door hoe je leven loopt en jouw eigen aandeel daarin?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184687391
Prima vragen om met een psycholoog te bespreken als je het mij vraagt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184688226
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:38 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb je groot gelijk in.

Een soort existentiële tevredenheid en zelfverzekerdheid. Dat ik toch die leegte met mezelf heb opgevuld en dat een nieuw persoon een bonus is. Maar dat klinkt allemaal weer zo abstract. Ik mis oprecht het gevoel om geliefd te worden. Van mijn ouders kreeg ik dat niet. Die waren/zijn erg stoïcijns en uiten hun liefde met een spartaanse opvoeding: hoefde me nooit druk te maken om geld of eten. Maar kreeg nooit emotionele affectie van ze. En dat mis ik enorm. En heb het gevoel dat ik die eagerness uitstraal naar meisjes die ik oprecht leuk vind.

Jeetje, wat een geratel op dit tijdstip. :')
Dit klinkt zo bekend (behalve het ouders verhaal). Zo lang een vriendin gehad, iemand die echt van je hield, waar je alles mee kon bespreken, je na een half woord begreep en waar je een toekomst mee kon opbouwen. Juist dat gevoel mis ik enorm zeker wanneer ik weer alleen zit te eten. Ik heb veel vrienden en lieve ouders maar die kunnen dat gevoel niet opvangen en vervangen. Paar keer wat gescharreld maar dat voelt gewoon niet goed en is niet wat ik zoek.
Ik voel mij steeds eenzamer ongelukkiger worden dit terwijl ik het objectief gezien gewoon goed voor elkaar heb, materialistisch gaat het mij voor de wind en ik kan me nog redelijk bezig houden met vrienden maar toch voel ik me dan eenzaam.

Dan zeggen ze wel dat je eerst tevreden moet zijn met jezelf maar ik vraag mij af hoe dan als het juist die verbondenheid is welke ik mis.

En die eagerness is ook zeer herkenbaar vind ik eindelijk na jaren weer iemand die ik echt leuk vind, ga ik mij raar gedragen en ziet zij het niet zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')