abonnement Unibet Coolblue
pi_184387220
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 21:16 schreef CoExist het volgende:
Gewoon rechtsgeldig joh.
Laat hem een Tikkie naar je WhatsApp-en met als onderwerp “Leergeld”.
Als iemand of een instantie abusievelijk een bedrag op jouw rekening overmaakt terwijl het niet voor jou bestemd is, hoe reageer jij dan?

Wederom met die 'Leergeld' zeker :')
  zondag 13 januari 2019 @ 22:02:54 #77
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184387427
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 21:40 schreef MrAero het volgende:

[..]
Jullie zijn nog erger dan m'n oudtantes op Facebook.
Échte liefde
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 13 januari 2019 @ 22:06:47 #78
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184387517
Speciaal een account aangemaakt voor dit pareltje. Kon het niet laten, maar TS je begaat een enorme fout.

Je zult de komende tijd waanzinnig veel stress gaan ervaren als jouw vriend om een maand uitstel vraagt. “Het zit even tegen, je krijgt echt je geld hoor”. Een week later pronkt jouw vriend op facebook met zijn nieuwe televisie, gekocht van “jouw” centen.

Heb zelf net een huis gekocht en de uitgaven houden niet op bij de kostenkoper. Een huis moet ook gestoffeerd worden, meubels, tuin inrichten, Etc etc. Dit valt altijd enorm tegen! En dan heb ik het nog niet eens over onverwachte gebeurtenissen zoals baanverlies of het krijgen van een kind.

Waarom koop je een huis terwijl je de kostenkoper niet kunt betalen? “Does not make sense at all”.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kamover op 13-01-2019 22:35:57 ]
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184387528
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 21:40 schreef MrAero het volgende:

[..]

T'is zondag :+ Wilde morgen sowieso bellen, maar dacht hey, laat ik het hier eens vragen, dan krijg ik vast een antwoord op m'n vraag en geen berichten van narcisten die even moeten mededelen wat zij er wel niet van vinden :') Jullie zijn nog erger dan m'n oudtantes op Facebook.
Maar hebben je oudtantes ervaring met het uitlenen van geld? Ik helaas wel ;)
  zondag 13 januari 2019 @ 22:41:58 #80
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184388206
Hoop dat de TS wel zo eerlijk is om over 6 maanden uit te huilen in dit topic
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184388224
Aangezien de vraag toch al beantwoord is hier nog even een aanvulling op de waarschuwingen.

Er zijn veel eerste regels over geld lenen, zo ook:
Regel 1: Leen nooit geld uit aan iemand met geldproblemen.

Hoe beter de relatie hoe onverstandiger het is om geld uit te lenen!
Je moet zelf het risico inschatten en kent deze persoon het beste maar besef je heel goed wat de risico's zijn. 5000 euro verliezen is nog het minste probleem (als je dat niet kunt missen ben je helemaal stom bezig).

Als je geld uitleent ontstaat er ongelijkheid wat funest is in goede relaties. Het gaat ook weleens goed, maar wat als hij te laat terug betaald omdat hij liever eerst een dure auto koopt? Bij iedere late betaling is het verdomd moeilijk om niet te oordelen hoe hij zijn geld uitgeeft. Hoe beter de vriendschap hoe groter de schade. Een goed contract geeft alleen maar aan dat jij de relatie belangrijk vind en die niet kapot wil laten gaan door stomme onenigheden die heel makkelijk en snel ontstaan.
  zondag 13 januari 2019 @ 22:44:51 #82
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184388261
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:42 schreef Dally het volgende:
Aangezien de vraag toch al beantwoord is hier nog even een aanvulling op de waarschuwingen.

Er zijn veel eerste regels over geld lenen, zo ook:
Regel 1: Leen nooit geld uit aan iemand met geldproblemen.

Hoe beter de relatie hoe onverstandiger het is om geld uit te lenen!
Je moet zelf het risico inschatten en kent deze persoon het beste maar besef je heel goed wat de risico's zijn. 5000 euro verliezen is nog het minste probleem (als je dat niet kunt missen ben je helemaal stom bezig).

Als je geld uitleent ontstaat er ongelijkheid wat funest is in goede relaties. Het gaat ook weleens goed, maar wat als hij te laat terug betaald omdat hij liever eerst een dure auto koopt? Bij iedere late betaling is het verdomd moeilijk om niet te oordelen hoe hij zijn geld uitgeeft. Hoe beter de vriendschap hoe groter de schade. Een goed contract geeft alleen maar aan dat jij de relatie belangrijk vind en die niet kapot wil laten gaan door stomme onenigheden die heel makkelijk en snel ontstaan.
Zou de TS ook geld uitlenen aan een gokverslaafde?
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  zondag 13 januari 2019 @ 22:45:18 #83
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184388273
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar hebben je oudtantes ervaring met het uitlenen van geld? Ik helaas wel ;)
Hoeveel geld?
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 22:48:10 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184388353
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:24 schreef Werkperd het volgende:
Bij een goede vriend denk je niet aan zulke dingen. Contract? Rente? Bewijs? Rechtzaak?

Als mijm vriend bijvoorveeld al aan zulke dingen denkt dan zou ik nooit aan hem iets vragen. Ik zou hem ook niet meer als vriend beschouwen.

Je beschouwt je vriend nu al als een potentiele oplichter. Kan niet, hoort niet.

Mocht toch het hetgeen voorkomen waar je zo bang voor bent, dan is dit slechts een onderdeel van je leven.
hahahahahahahahahahahhahhahahahahahah
Nee.

Ik heb in de schuldhulpverlening en budgettering gewerkt. Geld lenen is op basis van matig geformuleerde toezeggingen een no-go.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 13 januari 2019 @ 22:50:56 #85
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184388438
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:24 schreef Werkperd het volgende:
Bij een goede vriend denk je niet aan zulke dingen. Contract? Rente? Bewijs? Rechtzaak?

Als mijm vriend bijvoorveeld al aan zulke dingen denkt dan zou ik nooit aan hem iets vragen. Ik zou hem ook niet meer als vriend beschouwen.

Je beschouwt je vriend nu al als een potentiele oplichter. Kan niet, hoort niet.

Mocht toch het hetgeen voorkomen waar je zo bang voor bent, dan is dit slechts een onderdeel van je leven.
WTF. Even 5K uitlenen en als het niet terug komt dan “hoort dat bij het leven”.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184388553
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

hahahahahahahahahahahhahhahahahahahah
Nee.

Ik heb in de schuldhulpverlening en budgettering gewerkt. Geld lenen is op basis van matig geformuleerde toezeggingen een no-go.
Helemaal mee eens!
Vertrouw nooit iemand die vind dat je hem moet vertrouwen. Een betrouwbaar iemand vind het alleen maar fijn als het goed geregeld is dat dit vertrouwen niet geschaad kan worden. Waarom je goede reputatie op het spel zetten als je toch wel betaald. Behalve bureaucratische rompslomp is de enige reden om geen goede afspraken te maken is om je er niet aan te hoeven houden.
Als hij zonder twijfel weet dat hij de afspraken toch wel nakomt dan doet het contract er toch niet toe maar voorkomt wel een hoop onzekerheden en daardoor spanningen.
pi_184388591
“Hoi, ik heb er nog eens over nagedacht, het kijkt mij verstandiger om even ea op papier te zetten, zodat ee beide ingedekt zijn bij os belastingdienst. Wanneer heb je tijd om ff te tekenen?”
hardcoholic
pi_184388628
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, er zijn maar weinig overeenkomsten die niet vormvrij zijn.
Een lening is daar er niet eentje van.
I know... maar ik breng TS graag in onzekerheid met zn huiswerk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184388982
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:57 schreef Ferdii het volgende:
“Hoi, ik heb er nog eens over nagedacht, het kijkt mij verstandiger om even ea op papier te zetten, zodat ee beide ingedekt zijn bij os belastingdienst. Wanneer heb je tijd om ff te tekenen?”
Sowieso, die vriend wil dat geld toch? Contract tekenen, graag of niet.
pi_184389005
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:50 schreef Kamover het volgende:

[..]

WTF. Even 5K uitlenen en als het niet terug komt dan “hoort dat bij het leven”.
Een vriendschap is toch wel meer waard dan ¤5.000 ? :P
pi_184389021
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een vriendschap is toch wel meer waard dan ¤5.000 ? :P
Volgens mij zijn complete families verscheurd om minder.
  zondag 13 januari 2019 @ 23:21:54 #92
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184389102
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:17 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Volgens mij zijn complete families verscheurd om minder.
Een goede vriend is onbetaalbaar.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184389524
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Elke overeenkomst is rechtsgeldig, of daar nou een 1000 pagina dik contract voor ondertekend wordt, of dat het mondeling, via rooksignalen of whatsapp gemaakt wordt.
Inderdaad. Punt is alleen de bewijslast. Als de tegenpartij glashard ontkent dat er een ovk is dan zul je zelf met een bewijslast moeten komen. Whatsapp zou dit bewijs kunnen leveren. Ik heb er geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat zo'n medium op een of andere manier te manipuleren is (maar ik ben 0% technisch :) ) Dus ik sluit me aan bij de anderen: leen helemaal geen geld uit, en doe je het toch, dan via een schriftelijke overeenkomst, staan genoeg modellen op internet. Ga niet zelf iets opstellen want dan vergeet je waarschijnlijk belangrijke elementen van de ovk.
Pecunia non olet
pi_184389734
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:50 schreef Kamover het volgende:

[..]

WTF. Even 5K uitlenen en als het niet terug komt dan “hoort dat bij het leven”.
Praten we hier over geld uitlenen aan een zeer goede vriend of een snotneus die je niet kent?

Als er geen verschil is tussen een goede vriend en een wildvreemde, dan moet er ook geen sprake zijn van vriendschap. Ff achter de rug van een ''goede'' vriend uitpuzzelen hoe je hem kunt pakken als hij ''mogelijk'' zou naaien.

Zieke denkwijze.
pi_184389785
TS mag ik 5000 euro lenen?
pi_184390047
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:06 schreef Kamover het volgende:
Speciaal een account aangemaakt voor dit pareltje. Kon het niet laten, maar TS je begaat een enorme fout.
Oeh! Bedankt voor de waarschuwing!

quote:
Je zult de komende tijd waanzinnig veel stress gaan ervaren als jouw vriend om een maand uitstel vraagt.
Oh ja, waanzinnig veel stress, ik leen hem m'n allerlaatste spaarcenten uit en m'n oma heeft over 6 maanden een nieuwe prothese nodig voor d'r middelvinger die ik anders niet kan betalen, en ik kan het niet maken om haar niet in staat te stellen de buitenlandse pizza jongen te beledigen als hij weer eens langs haar raam rijdt.

quote:
“Het zit even tegen, je krijgt echt je geld hoor”. Een week later pronkt jouw vriend op facebook met zijn nieuwe televisie, gekocht van “jouw” centen.
Al draait ie er joints mee om vervolgens in de reet van z'n vrouw te steken, wat hij ermee doet mag hij lekker zelf weten.

quote:
Heb zelf net een huis gekocht en de uitgaven houden niet op bij de kostenkoper.
Je meent het :o

quote:
Een huis moet ook gestoffeerd worden, meubels, tuin inrichten, Etc etc. Dit valt altijd enorm tegen!
Je hebt helemaal gelijk, de meubels die ze al hebben kunnen natuurlijk niet worden meegenomen, die worden in de fik gezet door de belastingmeneer bij elke verhuizing, en er valt natuurlijk echt niet te leven in een huis als er geen fonteintje in de tuin is, prioriteiten hè..

quote:
En dan heb ik het nog niet eens over onverwachte gebeurtenissen zoals baanverlies of het krijgen van een kind.
Waarom daar stoppen? Rusland kan binnenvallen, ik kan morgen m'n teen stoten en 10 dure experimentele operaties nodig hebben om het te behouden, hij kan worden opgestraald door aliens en mij nooit meer kunnen terugbetalen :o

quote:
Waarom koop je een huis terwijl je de kostenkoper niet kunt betalen? “Does not make sense at all”.
Geen idee hoe dat kan, werkelijk geen idee. Het is niet alsof je een budget in je hoofd kunt hebben waarmee je op zoek gaat naar een huisje, om vervolgens je droomhuisje tegen te komen die daar nèt buiten valt. Nee, dat is natuurlijk onmogelijk.

Fijn dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt, het was werkelijk een verrijking van mijn leven. Je hebt je goede daad van dit jaar er nu al op zitten! Proficiat!
pi_184390191
Leen het gewoon uit, je kan er een vriend mee helpen.

Contract is ook niet nodig, daar ben je vrienden voor, je hebt z'n woord toch?
pi_184391481
Vermeld in ieder geval bij de bankoverschrijving het woord 'lening'. Deze sterkt je verhaal.
  maandag 14 januari 2019 @ 07:11:42 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184391773
TS, zorg er wel voor dat je het gesprek opslaat en/of uitprint.
Ik begreep laatst bij een artikel over digitale nalatenschap dat als je een telefoon opzegt en het nummer wordt opnieuw uitgegeven en daar wordt ook weer whatsapp mee gebruikt dat dan de hele geschiedenis van dat nummer, óók bij de ontvangers, verdwijnt.
***
  Spellchecker maandag 14 januari 2019 @ 07:13:45 #100
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184391786
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 07:11 schreef Brighteyes het volgende:
TS, zorg er wel voor dat je het gesprek opslaat en/of uitprint.
Ik begreep laatst bij een artikel over digitale nalatenschap dat als je een telefoon opzegt en het nummer wordt opnieuw uitgegeven en daar wordt ook weer whatsapp mee gebruikt dat dan de hele geschiedenis van dat nummer, óók bij de ontvangers, verdwijnt.
Gewoon printscreen van maken. ;)
  maandag 14 januari 2019 @ 07:15:44 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184391791
Zoiets, maar leg het iig vast. You never know...
***
  maandag 14 januari 2019 @ 07:17:05 #102
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184391799
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:54 schreef MaGNeT het volgende:
Leen het gewoon uit, je kan er een vriend mee helpen.

Contract is ook niet nodig, daar ben je vrienden voor, je hebt z'n woord toch?
Snap ook het probleem niet zo. Een goede vriend moet je altijd helpen. Contracten maak je alleen voor vreemden en/of kennissen.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  maandag 14 januari 2019 @ 07:38:26 #103
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_184391936
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:34 schreef MrAero het volgende:

[..]

Oeh! Bedankt voor de waarschuwing!

[..]

Oh ja, waanzinnig veel stress, ik leen hem m'n allerlaatste spaarcenten uit en m'n oma heeft over 6 maanden een nieuwe prothese nodig voor d'r middelvinger die ik anders niet kan betalen, en ik kan het niet maken om haar niet in staat te stellen de buitenlandse pizza jongen te beledigen als hij weer eens langs haar raam rijdt.

[..]

Al draait ie er joints mee om vervolgens in de reet van z'n vrouw te steken, wat hij ermee doet mag hij lekker zelf weten.

[..]

Je meent het :o

[..]

Je hebt helemaal gelijk, de meubels die ze al hebben kunnen natuurlijk niet worden meegenomen, die worden in de fik gezet door de belastingmeneer bij elke verhuizing, en er valt natuurlijk echt niet te leven in een huis als er geen fonteintje in de tuin is, prioriteiten hè..

[..]

Waarom daar stoppen? Rusland kan binnenvallen, ik kan morgen m'n teen stoten en 10 dure experimentele operaties nodig hebben om het te behouden, hij kan worden opgestraald door aliens en mij nooit meer kunnen terugbetalen :o

[..]

Geen idee hoe dat kan, werkelijk geen idee. Het is niet alsof je een budget in je hoofd kunt hebben waarmee je op zoek gaat naar een huisje, om vervolgens je droomhuisje tegen te komen die daar nèt buiten valt. Nee, dat is natuurlijk onmogelijk.

Fijn dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt, het was werkelijk een verrijking van mijn leven. Je hebt je goede daad van dit jaar er nu al op zitten! Proficiat!
Je roept het over jezelf af TS.

Of je geeft echt geen neuk om dat geld, dan hoef je ook geen bewijs via WA of wat dan ook vast te houden

Of je geeft wel om dat geld, dan heb je grotere problemen dan de bewijslast
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 07:51:04 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184392029
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:34 schreef MrAero het volgende:

[..]

Oeh! Bedankt voor de waarschuwing!

[..]

Oh ja, waanzinnig veel stress, ik leen hem m'n allerlaatste spaarcenten uit en m'n oma heeft over 6 maanden een nieuwe prothese nodig voor d'r middelvinger die ik anders niet kan betalen, en ik kan het niet maken om haar niet in staat te stellen de buitenlandse pizza jongen te beledigen als hij weer eens langs haar raam rijdt.

[..]

Al draait ie er joints mee om vervolgens in de reet van z'n vrouw te steken, wat hij ermee doet mag hij lekker zelf weten.

[..]

Je meent het :o

[..]

Je hebt helemaal gelijk, de meubels die ze al hebben kunnen natuurlijk niet worden meegenomen, die worden in de fik gezet door de belastingmeneer bij elke verhuizing, en er valt natuurlijk echt niet te leven in een huis als er geen fonteintje in de tuin is, prioriteiten hè..

[..]

Waarom daar stoppen? Rusland kan binnenvallen, ik kan morgen m'n teen stoten en 10 dure experimentele operaties nodig hebben om het te behouden, hij kan worden opgestraald door aliens en mij nooit meer kunnen terugbetalen :o

[..]

Geen idee hoe dat kan, werkelijk geen idee. Het is niet alsof je een budget in je hoofd kunt hebben waarmee je op zoek gaat naar een huisje, om vervolgens je droomhuisje tegen te komen die daar nèt buiten valt. Nee, dat is natuurlijk onmogelijk.

Fijn dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt, het was werkelijk een verrijking van mijn leven. Je hebt je goede daad van dit jaar er nu al op zitten! Proficiat!
hahaha. Mooie reactie man. Boks.

Waarom uberhaupt rechtmatigheid via whatsapp. Is toch niet nodig braw. Als je het niet terugkrijgt, so what. Die dough moet gespend worden. Later.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 14 januari 2019 @ 08:27:09 #105
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184392256
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 07:51 schreef Renesite het volgende:

[..]

hahaha. Mooie reactie man. Boks.

Waarom uberhaupt rechtmatigheid via whatsapp. Is toch niet nodig braw. Als je het niet terugkrijgt, so what. Die dough moet gespend worden. Later.
Hehe spange reactie. Boks ouwe
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184392327
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:34 schreef MrAero het volgende:

[..]

Oeh! Bedankt voor de waarschuwing!

[..]

Oh ja, waanzinnig veel stress, ik leen hem m'n allerlaatste spaarcenten uit en m'n oma heeft over 6 maanden een nieuwe prothese nodig voor d'r middelvinger die ik anders niet kan betalen, en ik kan het niet maken om haar niet in staat te stellen de buitenlandse pizza jongen te beledigen als hij weer eens langs haar raam rijdt.

[..]

Al draait ie er joints mee om vervolgens in de reet van z'n vrouw te steken, wat hij ermee doet mag hij lekker zelf weten.

[..]

Je meent het :o

[..]

Je hebt helemaal gelijk, de meubels die ze al hebben kunnen natuurlijk niet worden meegenomen, die worden in de fik gezet door de belastingmeneer bij elke verhuizing, en er valt natuurlijk echt niet te leven in een huis als er geen fonteintje in de tuin is, prioriteiten hè..

[..]

Waarom daar stoppen? Rusland kan binnenvallen, ik kan morgen m'n teen stoten en 10 dure experimentele operaties nodig hebben om het te behouden, hij kan worden opgestraald door aliens en mij nooit meer kunnen terugbetalen :o

[..]

Geen idee hoe dat kan, werkelijk geen idee. Het is niet alsof je een budget in je hoofd kunt hebben waarmee je op zoek gaat naar een huisje, om vervolgens je droomhuisje tegen te komen die daar nèt buiten valt. Nee, dat is natuurlijk onmogelijk.

Fijn dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt, het was werkelijk een verrijking van mijn leven. Je hebt je goede daad van dit jaar er nu al op zitten! Proficiat!
Ehm, als je verstandig bent doe je dat wél met een vast budget in je hoofd. Hij koopt nu namelijk een huis wat hij nu niet kan betalen. Hij kan de hypotheek wellicht financieren, maar komt eigen geld (voor kk) tekort.

Als je 5k tekort komt op de kosten koper (overdrachtsbelasting en notaris- en kadasterkosten), dan is de koopprijs niet zomaar net hoger dan begroot.

Laat me raden: die vriend van je gaat deze onderhandse lening ook niet melden aan de hypotheeknemer.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 14 januari 2019 @ 08:39:53 #107
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184392361
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Ehm, als je verstandig bent doe je dat wél met een vast budget in je hoofd. Hij koopt nu namelijk een huis wat hij nu niet kan betalen. Hij kan de hypotheek wellicht financieren, maar komt eigen geld (voor kk) tekort.

Als je 5k tekort komt op de kosten koper (overdrachtsbelasting en notaris- en kadasterkosten), dan is de koopprijs niet zomaar net hoger dan begroot.

Laat me raden: die vriend van je gaat deze onderhandse lening ook niet melden aan de hypotheeknemer.
Denk niet dat hij het gaat melden, heeft nogal wat invloed op de financieringsmogelijkheden. Zal als eigen vermogen ingebracht worden.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Redactie Frontpage maandag 14 januari 2019 @ 08:42:34 #108
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184392385
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:06 schreef Kamover het volgende:
onverwachte gebeurtenissen zoals baanverlies of het krijgen van een kind
Wait what??? :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184392388
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:39 schreef Kamover het volgende:

[..]

Denk niet dat hij het gaat melden, heeft nogal wat invloed op de financieringsmogelijkheden. Zal als eigen vermogen ingebracht worden.
De vriend van TS moet het melden. En daarmee wordt het probleem wellicht groter, want maximale hypotheek lager. Vermogen = bezit - schulden...

quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wait what??? :')
Ik las 'm ook eerst zo, maar denk dat het 2 situaties zijn die tot hogere kosten dan vooraf verwacht leiden:
1) onverwachte zaken (zoals baanverlies)
2) het krijgen van een kind.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 14 januari 2019 @ 08:48:20 #110
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184392421
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Laat me raden: die vriend van je gaat deze onderhandse lening ook niet melden aan de hypotheeknemer.
De herkomst van eigen geld moet altijd aangetoond worden ivm wetgeving tegen witwassen. Wens de vriend van TS en TS veel succes. Ook de belastingdienst zal graag schenkbelasting willen ontvangen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 14 januari 2019 @ 09:05:31 #111
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184392585
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:58 schreef MrAero het volgende:
ik kan het missen, maar stel dat de worst-case scenario zich voordoet en hij het simpelweg weigert terug te betalen. Is een Whatsapp gesprek in dit geval voldoende bewijs mocht ik het ooit terug willen eisen via de rechtbank?
Lijkt mij wel. Voor toch vrij belangrijke zaken (akkoord op ZZP contract) is een eenvoudig "akkoord" via de e-mail al voldoende naar mijn ervaring. Ik zie niet in waarom Whatsapp anders zou zijn.

Zelf zou ik het toch even op papier zetten, en dat beide partners akkoord zijn. Dat geeft de duidelijkheid dat het een officieel ding is. Voor rechtsgeldigheid lijkt het me weinig verschil maken.

Maar wat mijns het allerbelangrijkst is, is dat er onderpand is. Dat kan bijv. zijn of haar auto zijn.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_184392628
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De herkomst van eigen geld moet altijd aangetoond worden ivm wetgeving tegen witwassen. Wens de vriend van TS en TS veel succes. Ook de belastingdienst zal graag schenkbelasting willen ontvangen.
Schenkbelasting over een lening?
  Redactie Frontpage maandag 14 januari 2019 @ 09:16:15 #113
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184392685
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:10 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Schenkbelasting over een lening?
Het is zeer de vraag of de belastingdienst een whatsapp berichtje als een leningsovereenkomst ziet. Daarnaast geeft TS aan de rente niet te willen innen, wat dus ook gelijk staat aan schenking.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184393114
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het is zeer de vraag of de belastingdienst een whatsapp berichtje als een leningsovereenkomst ziet. Daarnaast geeft TS aan de rente niet te willen innen, wat dus ook gelijk staat aan schenking.
Het schenken van de rente (6% over 5k) valt onder de vrijstellingsgrens (¤2.173 in 2019).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 14 januari 2019 @ 11:29:33 #115
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184394434
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Het schenken van de rente (6% over 5k) valt onder de vrijstellingsgrens (¤2.173 in 2019).
Dat is dan weer een meevaller!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184394869
Het is een vriend, dus je hebt weinig aan een overeenkomst want je wil hem toch niet voor de rechter slepen. Mochten er problemen komen dan los je dat ook als vrienden op. Dus hij lost je ¤50 per maand af bijv. voor 100 maanden.
Facts don't care about your feelings
pi_184395060
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is een vriend, dus je hebt weinig aan een overeenkomst want je wil hem toch niet voor de rechter slepen. Mochten er problemen komen dan los je dat ook als vrienden op. Dus hij lost je ¤50 per maand af bijv. voor 100 maanden.
Behalve in augustus, want dan gaat hij op vakantie.
En ook niet in december, want dure maand.
En niet in februari want onverwachte rekeningen (die ieder jaar rond die tijd komen).
En niet in juli want vakantiegeld en belastingteruggaaf is nodig voor een andere auto.

Been there ;)
pi_184395310
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wait what??? :')
Ook wel babytrapping genoemd.
  maandag 14 januari 2019 @ 13:11:32 #119
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184396233
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 12:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Behalve in augustus, want dan gaat hij op vakantie.
En ook niet in december, want dure maand.
En niet in februari want onverwachte rekeningen (die ieder jaar rond die tijd komen).
En niet in juli want vakantiegeld en belastingteruggaaf is nodig voor een andere auto.

Been there ;)
Maar vrienden onder elkaar moeten dat begrijpen.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184402083
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 12:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Behalve in augustus, want dan gaat hij op vakantie.
En ook niet in december, want dure maand.
En niet in februari want onverwachte rekeningen (die ieder jaar rond die tijd komen).
En niet in juli want vakantiegeld en belastingteruggaaf is nodig voor een andere auto.

Been there ;)
Yep :P
Facts don't care about your feelings
pi_184402273
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Yep :P
En ondertussen zie je op Facebook dat ze hun nieuwe zithoek en TV showen, en jij maar wachten op je centen "want er kwam even wat tussen".

Maakt overigens niet uit om wat voor bedragen het gaat.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 19:15:38 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184402310
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En ondertussen zie je op Facebook dat ze hun nieuwe zithoek en TV showen, en jij maar wachten op je centen "want er kwam even wat tussen".

Maakt overigens niet uit om wat voor bedragen het gaat.
tja. Ts kan het missen mattie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 14 januari 2019 @ 19:30:47 #123
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184402633
Heeft TS het geld al overgemaakt?
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  maandag 14 januari 2019 @ 19:32:49 #124
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184402674
Ik hoop dat de betreffende vriendschap TS niet al teveel waard is. Dit is hoe ze kapot gaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184402948
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En ondertussen zie je op Facebook dat ze hun nieuwe zithoek en TV showen, en jij maar wachten op je centen "want er kwam even wat tussen".

Maakt overigens niet uit om wat voor bedragen het gaat.
Dan zeg jij tegen ze vind je dat normaal, ik heb je geld geleend en je bent te beroerd om mij te betalen maar je koopt wel een nieuwe TV? En dan zal zijn antwoord betekenen of jullie nog vrienden zijn in de toekomst of niet :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 14 januari 2019 @ 19:47:58 #126
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184403012
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan zeg jij tegen ze vind je dat normaal, ik heb je geld geleend en je bent te beroerd om mij te betalen maar je koopt wel een nieuwe TV? En dan zal zijn antwoord betekenen of jullie nog vrienden zijn in de toekomst of niet :P
“Ja, sorry het was een leuke actie bij de Mediamarkt”. “Ik betaal je echt terug mattie, volgende maand maak ik het goed”.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184403110
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:47 schreef Kamover het volgende:

[..]

“Ja, sorry het was een leuke actie bij de Mediamarkt”. “Ik betaal je echt terug mattie, volgende maand maak ik het goed”.
Dan is de keuze aan jezelf :P Ik heb niet zoveel vrienden dus ik zou zeggen oke mattie geeft niet.
Facts don't care about your feelings
  maandag 14 januari 2019 @ 19:58:31 #128
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184403187
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan is de keuze aan jezelf :P Ik heb niet zoveel vrienden dus ik zou zeggen oke mattie geeft niet.
En een maand later:

“Ja mattie, klopt dat ik het goed zou maken maar zit even krap bij kas. Snap je wel toch?”
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184403205
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:47 schreef Kamover het volgende:

[..]

“Ja, sorry het was een leuke actie bij de Mediamarkt”. “Ik betaal je echt terug mattie, volgende maand maak ik het goed”.
Natuurlijk heeft TS daar begrip voor. Wat is een maandje en voor hetzelfde geld was die gast geëmigreerd zonder iets te zeggen of had die gast zijn nek gebroken en daardoor in de bijstand gekomen. Dan had TS zeker zijn geld niet teruggekregen, dus zelfs een jaartje uitstel is prima.

Daar zijn vrienden voor.
pi_184403226
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:58 schreef Kamover het volgende:

[..]

En een maand later:

“Ja mattie, klopt dat ik het goed zou maken maar zit even krap bij kas. Snap je wel toch?”
Dan breek ik z'n benen.
Facts don't care about your feelings
  maandag 14 januari 2019 @ 20:06:53 #131
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184403328
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan breek ik z'n benen.
Het is maar geld, vriendschap is onbetaalbaar. Hoort bij het leven
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184403378
Ik heb ook wel eens 9000euro uitgeleend aan een goede vriend, ook voor aanschaf huis, hij zou mij 2 weken later terugbetalen want dan zou hij geld van familie krijgen. Contract opgemaakt en als onderpand zijn auto, overschrijvingsbewijs van de auto had ik bij mij thuis.
Na 2 weken netjes geld terug en opgelost.

Om je vraag te beantwoorden: je zou gek zijn om géén contract op te stellen. Hoe goed je ook bevriend bent, iedereen snapt dat een contract gewoon moet om gezeik te voorkomen.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:15:45 #133
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184403496
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan breek ik z'n benen.
Om dat te voorkomen, denk ik dat onderpand het beste is. Een auto als onderpand is niet verkeerd, want dat is behoorlijk belangrijk voor mensen en is vaak wel wat waard. Zelf nooit aan het handje gehad, dus ik kan niet zeggen hoe gemakkelijk het is om een auto in beslag te (laten) nemen.

Edit:

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:09 schreef cunial het volgende:
als onderpand zijn auto, overschrijvingsbewijs van de auto had ik bij mij thuis.
Slim, dat is dus hoe je het doet.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:23:53 #134
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184403662
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:09 schreef cunial het volgende:
Ik heb ook wel eens 9000euro uitgeleend aan een goede vriend, ook voor aanschaf huis, hij zou mij 2 weken later terugbetalen want dan zou hij geld van familie krijgen. Contract opgemaakt en als onderpand zijn auto, overschrijvingsbewijs van de auto had ik bij mij thuis.
Na 2 weken netjes geld terug en opgelost.

Om je vraag te beantwoorden: je zou gek zijn om géén contract op te stellen. Hoe goed je ook bevriend bent, iedereen snapt dat een contract gewoon moet om gezeik te voorkomen.
Volgens de TS is dat niet nodig bij echte vrienden.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184404197
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is een vriend, dus je hebt weinig aan een overeenkomst want je wil hem toch niet voor de rechter slepen. Mochten er problemen komen dan los je dat ook als vrienden op. Dus hij lost je ¤50 per maand af bijv. voor 100 maanden.
Hier komen we toch wel bij de kern van het probleem en naar mijn mening de reden waarom een contract zo belangrijk is. Het is niks meer dan mijn mening, dus je moet zelf beslissen of je het ermee eens bent of niet.

Geld zorgt voor spanningen, helemaal als de ene persoon dit terug moet betalen aan een ander. Je verleent een grote gunst dus is het heel moeilijk niet gefrustreerd te raken als je het gevoel krijgt dat de tegenpartij dit minder serieus neemt en niet genoeg moeite doet om jou de gunst te verlenen zo snel mogelijk alles terug te betalen.
Dit zet relaties onder grote druk. Die druk wordt nog 10x zo groot als jij gaat twijfelen (bewust of onbewust) of alles wel goed gaat. Een goed contract maakt jou daar veel minder onzeker over waardoor je minder snel gefrustreerd raakt en er dus minder druk op de relatie komt te staan. Onderschat dit niet! Ik heb geen zin om dit nu te checken, maar ik gok dat geld en/of vrouwen de oorzaak zijn van het leeuwendeel van het einde van vriendschappen.

Bovendien, als alles goed gaat dan maakt een contract ook weinig uit. Gaat er iets fout dan is de vriendschap voorbij en ben je mogelijk je geld ook nog kwijt. Bovendien kan een contract er ook nog voor zorgen dat hij toch betaald als het bijna fout gaat zodat de vriendschap nog te redden is.

Mijn broertje is met zijn vrouw al een tijdje aan het rondkijken om een huis in Duitsland te kopen. Daar moet je velen malen meer eigen geld meenemen dan hier. Een tijdje terug hadden ze een huis op het oog. Ouders en schoonouders konden maar zoveel lenen en hij weet dat ik een volle spaarrekening heb waarvan ik eigenlijk een deel wil investeren maar nooit zin heb om me daar in te verdiepen. Hij was aan het informeren of het een win/win situatie was als ik hem 20k zou lenen, uiteraard met goed contract. Dat was zo vanzelfsprekend dat het niet eens ter discussie kwam. Ik kan dat makkelijk missen en zou het niet eens erg vinden om het kwijt te raken vanwege een reden volledig buiten zijn schuld om, een natuurramp of weet ik veel. Bovendien zijn we er allebei bij gebaat als we de rente "delen". Dat heb ik hem ook verteld maar we beseffen allebei donders goed hoe groot het risico is dat dit onze vriendschap kapot maakt. Het huis dat ze toen op het oog hadden hebben ze niet genomen maar bij een volgend huis weten ze nu dat als mijn geld de doorslaggevende reden is of ze het kunnen kopen of niet dat ik het ze meteen uitleen, maar als het ze lukt om dat geld op een andere manier tegen redelijke kosten bij elkaar te krijgen, dat dat dan de voorkeur heeft.

Het lijkt me echt geweldig als ik het verschil kan maken of zij een huis kunnen kopen of niet. Dat ze dankzij mij een leuk huisje hebben. Geweldig, dat is me 100x zoveel waard als een procent meer rente dan op mijn spaarrekening. Het probleem is dat we goed met elkaar overweg kunnen en allebei weten dat geld lenen een verschrikkelijk groot risico is en het niet waard is om een paar honderd euro goedkoper uit te zijn. Ik denk nu van mezelf dat ik niet snel boos zou worden als er iets misgaat, maar iedereen die gaat trouwen denkt ook dat ze voor altijd bij elkaar blijven. Die zelfverzekerdheid zorgt juist voor de problemen. Hij weet in ieder geval dat als het ze niet lukt om de financiën rond te krijgen dat ik ze te hulp schiet zodat ze toch kunnen kopen, maar we zijn het er allebei over eens dat dit niet de voorkeur heeft hoe ideaal het ook mag lijken.
pi_184404350
Je hebt gelijk dat een overeenkomst wel belangrijk is, maar bij echte goeie vrienden zou je daar toch geen zorgen over moeten maken (als je weet dat het geen totale nietsnutten zijn natuurlijk). Maar goed, juist om ruzie in de toekomst te voorkomen is het wel verstandig. Denk dat het vooral van het bedrag afhangt. ¤5000 is best wat geld om even uit te lenen, maar als je een paar ton hebt liggen dat niets staat te doen...

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:06 schreef Kamover het volgende:

[..]

Het is maar geld, vriendschap is onbetaalbaar. Hoort bij het leven
Dat is waar, alleen een schop in z'n ballen dan.
Facts don't care about your feelings
  maandag 14 januari 2019 @ 22:03:14 #137
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184405767
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:52 schreef Dally het volgende:

[..]

Hier komen we toch wel bij de kern van het probleem en naar mijn mening de reden waarom een contract zo belangrijk is. Het is niks meer dan mijn mening, dus je moet zelf beslissen of je het ermee eens bent of niet.

Geld zorgt voor spanningen, helemaal als de ene persoon dit terug moet betalen aan een ander. Je verleent een grote gunst dus is het heel moeilijk niet gefrustreerd te raken als je het gevoel krijgt dat de tegenpartij dit minder serieus neemt en niet genoeg moeite doet om jou de gunst te verlenen zo snel mogelijk alles terug te betalen.
Dit zet relaties onder grote druk. Die druk wordt nog 10x zo groot als jij gaat twijfelen (bewust of onbewust) of alles wel goed gaat. Een goed contract maakt jou daar veel minder onzeker over waardoor je minder snel gefrustreerd raakt en er dus minder druk op de relatie komt te staan. Onderschat dit niet! Ik heb geen zin om dit nu te checken, maar ik gok dat geld en/of vrouwen de oorzaak zijn van het leeuwendeel van het einde van vriendschappen.

Bovendien, als alles goed gaat dan maakt een contract ook weinig uit. Gaat er iets fout dan is de vriendschap voorbij en ben je mogelijk je geld ook nog kwijt. Bovendien kan een contract er ook nog voor zorgen dat hij toch betaald als het bijna fout gaat zodat de vriendschap nog te redden is.

Mijn broertje is met zijn vrouw al een tijdje aan het rondkijken om een huis in Duitsland te kopen. Daar moet je velen malen meer eigen geld meenemen dan hier. Een tijdje terug hadden ze een huis op het oog. Ouders en schoonouders konden maar zoveel lenen en hij weet dat ik een volle spaarrekening heb waarvan ik eigenlijk een deel wil investeren maar nooit zin heb om me daar in te verdiepen. Hij was aan het informeren of het een win/win situatie was als ik hem 20k zou lenen, uiteraard met goed contract. Dat was zo vanzelfsprekend dat het niet eens ter discussie kwam. Ik kan dat makkelijk missen en zou het niet eens erg vinden om het kwijt te raken vanwege een reden volledig buiten zijn schuld om, een natuurramp of weet ik veel. Bovendien zijn we er allebei bij gebaat als we de rente "delen". Dat heb ik hem ook verteld maar we beseffen allebei donders goed hoe groot het risico is dat dit onze vriendschap kapot maakt. Het huis dat ze toen op het oog hadden hebben ze niet genomen maar bij een volgend huis weten ze nu dat als mijn geld de doorslaggevende reden is of ze het kunnen kopen of niet dat ik het ze meteen uitleen, maar als het ze lukt om dat geld op een andere manier tegen redelijke kosten bij elkaar te krijgen, dat dat dan de voorkeur heeft.

Het lijkt me echt geweldig als ik het verschil kan maken of zij een huis kunnen kopen of niet. Dat ze dankzij mij een leuk huisje hebben. Geweldig, dat is me 100x zoveel waard als een procent meer rente dan op mijn spaarrekening. Het probleem is dat we goed met elkaar overweg kunnen en allebei weten dat geld lenen een verschrikkelijk groot risico is en het niet waard is om een paar honderd euro goedkoper uit te zijn. Ik denk nu van mezelf dat ik niet snel boos zou worden als er iets misgaat, maar iedereen die gaat trouwen denkt ook dat ze voor altijd bij elkaar blijven. Die zelfverzekerdheid zorgt juist voor de problemen. Hij weet in ieder geval dat als het ze niet lukt om de financiën rond te krijgen dat ik ze te hulp schiet zodat ze toch kunnen kopen, maar we zijn het er allebei over eens dat dit niet de voorkeur heeft hoe ideaal het ook mag lijken.
Prima verhaal broer. Maar Yoshi is niet de TS
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  maandag 14 januari 2019 @ 22:04:12 #138
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184405791
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt gelijk dat een overeenkomst wel belangrijk is, maar bij echte goeie vrienden zou je daar toch geen zorgen over moeten maken (als je weet dat het geen totale nietsnutten zijn natuurlijk). Maar goed, juist om ruzie in de toekomst te voorkomen is het wel verstandig. Denk dat het vooral van het bedrag afhangt. ¤5000 is best wat geld om even uit te lenen, maar als je een paar ton hebt liggen dat niets staat te doen...

[..]

Dat is waar, alleen een schop in z'n ballen dan.
Is geen koopje, 5k voor een trap in de balzak. Moet wel een hele flinke trap zijn.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184406565
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:03 schreef Kamover het volgende:

[..]

Prima verhaal broer. Maar Yoshi is niet de TS
Bedankt! Het was ook eigenlijk niet specifiek voor Yoshi bedoeld maar ik vond het wel een mooie quote om in te haken. Nu ik het nalees lijkt het inderdaad speciaal voor Yoshi geschreven maar de TS of anderen mogen het ook wel lezen hoor. Als er ook maar één lezer realiseert dat een contract echt geen belediging is en misschien, heel misschien zelfs juist wel goed is voor vriendschappen dan is dat pure winst! *O*
  maandag 14 januari 2019 @ 22:37:23 #140
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184406645
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:34 schreef Dally het volgende:

[..]

Bedankt! Het was ook eigenlijk niet specifiek voor Yoshi bedoeld maar ik vond het wel een mooie quote om in te haken. Nu ik het nalees lijkt het inderdaad speciaal voor Yoshi geschreven maar de TS of anderen mogen het ook wel lezen hoor. Als er ook maar één lezer realiseert dat een contract echt geen belediging is en misschien, heel misschien zelfs juist wel goed is voor vriendschappen dan is dat pure winst! *O*
Helemaal waar broer. Prima toevoeging
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184406825
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:37 schreef Kamover het volgende:

[..]

Helemaal waar broer. Prima toevoeging
Hadden jullie eigenlijk alweer wat op het oog?
pi_184408664
Wat tot nu toe niet belicht is, is de bewijslast. Een mondelinge lening of bijv. gesloten via whatsapp is in principe rechtsgeldig, maar als een getekende overeenkomst ontbreekt krijgt de eisende partij AUTOMATISCH de bewijslast als de lener (of diens partner bij een echtscheiding of zo) de vordering geheel of gedeeltelijk betwist. Dat is dus wel een dingetje.
En goede juristen (zoals ondergetekende) wijzen hun klanten er ook altijd op dat de wederpartij opeens kan overlijden. En dan kun je met alleen je whatsapp verhaal op weinig sympathie/medewerking van de erfgenamen rekenen, dan verzeker ik je.
pi_184409651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:00 schreef paardendokter het volgende:
. En dan kun je met alleen je whatsapp verhaal op weinig sympathie/medewerking van de erfgenamen rekenen, dan verzeker ik je.
Als hij dood is ga ik z'n rouwende vrouw toch niet achterna zitten om m'n geld terug te krijgen? :')

Ik vind het overigens prima als het wat langer duurt voor ik het geld terug heb, al duurt het een jaar of 2, 3 in plaats van 6 maanden, maar ik wil ook geen precedent in de vriendengroep neerzetten dat als er iemand geld nodig heeft, ze bij mij kunnen aankloppen omdat ik het toch nooit terug zal vragen en het er uiteindelijk gewoon bij zal laten zitten.
pi_184409851
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 01:30 schreef MrAero het volgende:

[..]

Als hij dood is ga ik z'n rouwende vrouw toch niet achterna zitten om m'n geld terug te krijgen? :')


Vanaf welk bedrag wel?
pi_184409950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:00 schreef paardendokter het volgende:
goede juristen (zoals ondergetekende)
:')

Niet te hard op je eigen borst kloppen ... dat doet zeer ...

[ Bericht 7% gewijzigd door r_one op 15-01-2019 02:20:43 ]
pi_184409989
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 01:30 schreef MrAero het volgende:

[..]

Als hij dood is ga ik z'n rouwende vrouw toch niet achterna zitten om m'n geld terug te krijgen? :')

Ik vind het overigens prima als het wat langer duurt voor ik het geld terug heb, al duurt het een jaar of 2, 3 in plaats van 6 maanden, maar ik wil ook geen precedent in de vriendengroep neerzetten dat als er iemand geld nodig heeft, ze bij mij kunnen aankloppen omdat ik het toch nooit terug zal vragen en het er uiteindelijk gewoon bij zal laten zitten.
Wat wil je met je topic nu eigenlijk bereiken? Elk aangedragen argument pareer je met de nodige nonchalance, je gaat het sowieso toch wel doen dus wat heeft dit topic dan voor zin?
pi_184410080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 02:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat wil je met je topic nu eigenlijk bereiken?
Ik heb het al bereikt. Ik wilde weten of Whatsapp als bewijs kan worden geaccepteerd om een overeenkomst aan te duiden, en dat is dus ook zo mits er genoeg informatie in staat, ook na even rondgebeld te hebben.

quote:
Elk aangedragen argument pareer je met de nodige nonchalance.
Omdat al die "argumenten" geen betrekking hebben op mijn vraag. Het is hilarisch om te zien hoe mensen in letterlijk ELK topic niet de vraag beantwoorden maar even moeten laten weten wat zij wel niet van die situatie vinden. Waarom denkt iedereen dat hun mening mij wat uitmaakt? :') Ik geef de schuld aan sociale media. Iedereen moet nu per sé mededelen op Twitter wat ze voor ontbijt hebben gegeten, via Instagram laten zien wat ze nu weer aan het doen zijn, en via Facebook iedereen laten weten wat ze overal wel niet van vinden, want iedereen moet dat weten! Fok'ers doen graag alsof ze daarbuiten staan, maar nee hoor, open elk willekeurig topic waarin een simpele vraag wordt gesteld en je ziet dezelfde narcistische bende. "Maar mama zei dat ik een speciale jongen ben!" Nee, je bent niet speciaal. Weet je nog die ene keer dat je iets deed dat onwijs beschamend was, waar je af en toe s'nachts nog tenenkrommend aan denkt? Niemand herinnert zich dat meer. Jij bent de enige. Weet je waarom? Omdat je onbelangrijk bent. Hoe sneller we dat allemaal accepteren, hoe sneller we van die kut social media af zijn :+

Heb ik je vraag naar tevredenheid beantwoord? :) Zeg maar niks, het kan me niet schelen :+
pi_184410137
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 02:53 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ik heb het al bereikt. Ik wilde weten of Whatsapp als bewijs kan worden geaccepteerd om een overeenkomst aan te duiden, en dat is dus ook zo mits er genoeg informatie in staat, ook na even rondgebeld te hebben.
Mooi.
quote:
[..]

Omdat al die "argumenten" geen betrekking hebben op mijn vraag. Het is hilarisch om te zien hoe mensen in letterlijk ELK topic niet de vraag beantwoorden maar even moeten laten weten wat zij wel niet van die situatie vinden. Waarom denkt iedereen dat hun mening mij wat uitmaakt? :') Ik geef de schuld aan sociale media. Iedereen moet nu per sé mededelen op Twitter wat ze voor ontbijt hebben gegeten, via Instagram laten zien wat ze nu weer aan het doen zijn, en via Facebook iedereen laten weten wat ze overal wel niet van vinden, want iedereen moet dat weten! Fok'ers doen graag alsof ze daarbuiten staan, maar nee hoor, open elk willekeurig topic waarin een simpele vraag wordt gesteld en je ziet dezelfde narcistische bende. "Maar mama zei dat ik een speciale jongen ben!" Nee, je bent niet speciaal. Weet je nog die ene keer dat je iets deed dat onwijs beschamend was, waar je af en toe s'nachts nog tenenkrommend aan denkt? Niemand herinnert zich dat meer. Jij bent de enige. Weet je waarom? Omdat je onbelangrijk bent. Hoe sneller we dat allemaal accepteren, hoe sneller we van die kut social media af zijn :+
:')
Verder gaat het wel goed met je?
quote:
Heb ik je vraag naar tevredenheid beantwoord? :)
Ja. Mijn oprechte dank.
quote:
Zeg maar niks, het kan me niet schelen :+
Was mij ook een waar genoegen je te hebben mogen spreken, o grote Godheid _O_

Mijn nederige excuus dat ik uw tijd in beslag heb genomen oO< :@


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184410492
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 02:53 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ik heb het al bereikt. Ik wilde weten of Whatsapp als bewijs kan worden geaccepteerd om een overeenkomst aan te duiden, en dat is dus ook zo mits er genoeg informatie in staat, ook na even rondgebeld te hebben.

“Iemand anders heeft akkoord gegeven via de app met mijn telefoon. Ik wist van niks”

Daar ging je bewijs :{
hardcoholic
pi_184410528
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 02:53 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ik heb het al bereikt. Ik wilde weten of Whatsapp als bewijs kan worden geaccepteerd om een overeenkomst aan te duiden, en dat is dus ook zo mits er genoeg informatie in staat, ook na even rondgebeld te hebben.

[..]

Omdat al die "argumenten" geen betrekking hebben op mijn vraag. Het is hilarisch om te zien hoe mensen in letterlijk ELK topic niet de vraag beantwoorden maar even moeten laten weten wat zij wel niet van die situatie vinden. Waarom denkt iedereen dat hun mening mij wat uitmaakt? :') Ik geef de schuld aan sociale media. Iedereen moet nu per sé mededelen op Twitter wat ze voor ontbijt hebben gegeten, via Instagram laten zien wat ze nu weer aan het doen zijn, en via Facebook iedereen laten weten wat ze overal wel niet van vinden, want iedereen moet dat weten! Fok'ers doen graag alsof ze daarbuiten staan, maar nee hoor, open elk willekeurig topic waarin een simpele vraag wordt gesteld en je ziet dezelfde narcistische bende. "Maar mama zei dat ik een speciale jongen ben!" Nee, je bent niet speciaal. Weet je nog die ene keer dat je iets deed dat onwijs beschamend was, waar je af en toe s'nachts nog tenenkrommend aan denkt? Niemand herinnert zich dat meer. Jij bent de enige. Weet je waarom? Omdat je onbelangrijk bent. Hoe sneller we dat allemaal accepteren, hoe sneller we van die kut social media af zijn :+

Heb ik je vraag naar tevredenheid beantwoord? :) Zeg maar niks, het kan me niet schelen :+
Ik hoop voor je dat je gigantisch op je arrogante bek gaat en hier komt uithuilen dat je WA bericht niet rechtsgeldig is, en dat je per direct een vriend minder hebt. :') :')

Edit:
Ohja, en flink afgeven op social media maar wel 5k euro ermee proberen veilig te stellen hahaha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')