abonnement Unibet Coolblue
pi_184400435
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:22 schreef golfer het volgende:
Middagje Amsterdams voormalige Joodse wijk gedaan. Waterlooplein, Jonas Daniël Mijerplein (Dokwerker).
Eerst weer eens naar het Joods Historisch museum geweest met een paar leuke tijdelijke tentoonstellingen.
Daarna de Portugese Synagoge bezocht en tenslotte de confrontatie aangegaan met de namenlijst in de Hollandse Schouwburg.
Dat zal best een heftige moment zijn geweest.
We have far more in common than that which devides us..
pi_184400521
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jup

Daar bel ik volgende maand weer mee. Maar zonder angstgedachten valt daar ook weinig te bespreken.
Ben je die gedachten al vast kwijt...of kunt beter relativeren. w/
pi_184400582
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh dat klinkt best kut zeg. Je hebt toch niet maar 4 uur geslapen omdat je zolang hebt doorgeleerd? Of waren het de zenuwen? Kan je herkansen of doen ze daar niet aan bij eerstejaars bij de zuiderburen? (ik herinner me iets over iedereen kon beginnen, maar door pittig eerste jaar werd er heel veel weggefilterd..)
Ja nou ja eigenlijk wel, dat eerste :@ Maar eigenlijk wist ik echt heel veel dingen best goed, maar de opbouw van het examen was gewoon ruk. :{
Het ging niet over kennis imho, maar over "Spot de instinker!" En dat dan 50 vragen lang, geprojecteerd op een beamer dus je kon het nadien ook niet nog even een keertje nakijken (of van tevoren doorlezen, dus mijn adrenalinelevels waren wel sky high, het leek meer een soort 1 tegen 1000 ofzo, qua zenuwen. Omdat je dus echt niet weet wat je kunt verwachten, en telkens zit te wachten tot de volgende vraag verschijnt met de hoop dat ie niet enorm moeilijk is :X ....) .

En er waren dan elke keer 5 antwoorden waarvan meestal dan 1 antwoord het 'meeste juist' was. Dus er stonden ook antwoorden in die wel goed waren, maar niet wat ze precies wilden horen. Maar waarover je je dan wel enorm gaat twijfelen natuurlijk.

En er stonden echt heel veel strikvragen in: Net één woordje verwisseld, in echt enorme lappen tekst. Of een schapengebit tonen terwijl je alle beesten per soort tot die tijd gewoon afging, en dus er rondom die vraag enkel vragen over paarden werden gesteld...dus ondanks dat ik het wel een rare foto vond, had ik er echt geen tel over nagedacht dat de snijtanden niet zichtbaar (bij een schaap afwezig...) waren in de bovenkaak.. en was ik dus aan het kijken naar tandsterren en groeven om de leeftijd te bepalen....
of vragen met drievoudige stellingen.
Plus dat de verdeling onderwerpen ook niet lekker evenredig was.

Echt bijzonder kut met peren. Want ik wist echt niet alles, maar ik had er wel veel energie ingestoken. ;(

Maar goed, uitslag krijgen we pas in februari. Dus het is nog even afwachten of het met hakken over de sloot is, of het gewoon betekent dat ik in augustus kan terugkomen voor de herkansing. (Er is dus nog wel een kans. Maar ik had wel gehoopt dat ik dit examen wél zou halen.)
  maandag 14 januari 2019 @ 17:47:21 #179
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_184400702
Anna heeft ook ontelbaar veel hertentamens gehad. Voornamelijk bij medicijnleer. Hele zomer vakanties zijn opgegaan aan tentamens, tot het frustrerende aan toe :{.
pi_184400738
Jeetje Candaas wat een tentamen :o Wist je ook vooraf hoe het in z'n werk zou gaan of viel je dit ook nog eens rauw op je dak?
We have far more in common than that which devides us..
pi_184400790
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:47 schreef Anthraxx het volgende:
Anna heeft ook ontelbaar veel hertentamens gehad. Voornamelijk bij medicijnleer. Hele zomer vakanties zijn opgegaan aan tentamens, tot het frustrerende aan toe :{.
Dat had ik met strafrechtvakken. Ik kreeg het trucje van hoe ze ze antwoorden wilden hebben maar niet onder de knie. De kennis was echt het probleem niet.
Spoilers!
pi_184401582
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 12:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Het Belfast rond 11 en 12 juli met bonfires en Oranjemarsen en interviews met bewoners die aan beide kanten achter de muur wonen.
Wij hebben vooral in Ierse Katholieke Republieke pubs gezeten (hoewel het centrum officieel 'neutraal' dient te zijn), en hebben er een en ander van mee gekregen, van de sentimenten die dus nog steeds leven en actueel zijn. Maar ook de andere kant gehoord :Y Maar onze vriend daar 'could not give a fuck!' aan welke kant iemand staat/stond O+
Maar die muur blijft bizar.. :N
pi_184401602
Ik heb onverwachts superchill gegeten. Gebakken krieltjes, sperziebonen en een tartaartje. Met dan huttenkase met veel bieslook en knoflook.
pi_184401619
Bakkes verbrand bij proeven van soep. :')

F. is iig bijna thuis met een auto die ook licht heeft.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184401696
Geprojecteerde vragen lijkt me echt heel kut. Dat heeft meer met testprestaties te maken dan met je kennisniveau.

Myra, heeft de psych aangegeven dat je echt duidelijk angstgedachten moet hebben voordat een gesprek zinvol is? Of heb je dat zelf geconcludeerd?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_184401742
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:41 schreef Lot_1 het volgende:
Myra, heeft de psych aangegeven dat je echt duidelijk angstgedachten moet hebben voordat een gesprek zinvol is? Of heb je dat zelf geconcludeerd?
Nou, ik werd er de laatste keren wel een beetje moe van dat ze maar door bleef vragen wat dan m'n angstgedachte was. Er is geen angstgedachte, ik zit helemaal chill op m'n plekje.

Maar de afspraak was vooral zolang uitgesteld omdat het dus goed ging, en ik niet direct vrij wilde nemen van m'n werk. Vandaar ook telefonisch.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:00:00 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184402025
Kippendij swamma. Was lekker.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184402051
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:47 schreef Anthraxx het volgende:
Anna heeft ook ontelbaar veel hertentamens gehad. Voornamelijk bij medicijnleer. Hele zomer vakanties zijn opgegaan aan tentamens, tot het frustrerende aan toe :{.
Ja ik moet zeggen dat ik vorige week nog wat optimistischer was ingesteld, maar ik moed weer even wat moed verzamelen merk ik. En die zomervakantie vrees ik ook voor...en dat vind ik ook niet zo fair/leuk naar mijn vriend toe. (Hij kan natuurlijk alleen op vakantie, maar tsja, dat is ook wel een beetje ongezellig.) (Heeft zij ook in BE gestudeerd Anthraxx? Ik ben het even kwijt, volgens mij heb je het al wel een keer verteld :@ )

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje Candaas wat een tentamen :o Wist je ook vooraf hoe het in z'n werk zou gaan of viel je dit ook nog eens rauw op je dak?
Ik was wel gewaarschuwd, ook wel dat de eerste 2 jaar sowieso niet tof zijn omdat ze moeten filteren. Maar ik wist niet dat het zo erg was. Dus in die zin valt het wel tegen ja, ondanks dat ik al genoeg horrorverhalen had gehoord.(EDIT: ik ben zelfs door mijn vorige werkgevers (hij dierenarts, hun zoon nu in het 4e jaar hier in België) gewaarschuwd :D)

Grappig feitje: Volgens een medestudent heeft een van de professoren die dit vak gaf, ook het eerste jaar zo ongeveer over moeten doen en er dus ook 7 jaar over gedaan i.p.v. 6 :P ).

Maar goed, ik ga vanavond lekker filmpjes over vossen en koetjes kijken voor het volgende tentamen. Even een beetje 'dom' leren :D (Morgen dan het tekstboek erbij ;) )
pi_184402062
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nou, ik werd er de laatste keren wel een beetje moe van dat ze maar door bleef vragen wat dan m'n angstgedachte was. Er is geen angstgedachte, ik zit helemaal chill op m'n plekje.

Maar de afspraak was vooral zolang uitgesteld omdat het dus goed ging, en ik niet direct vrij wilde nemen van m'n werk. Vandaar ook telefonisch.
Ik lees helemaal over jouw bericht heen. Maar wat gaaf dat je toch jezelf ertoe hebt kunnen zetten te blijven! Mag je terecht trots op zijn! *O*
  maandag 14 januari 2019 @ 19:03:57 #190
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_184402092
Nee, ze heeft in Utrecht gestudeerd. Gezelschapsdier. Maar uiteindelijk bij de NVWA terecht gekomen.
pi_184402164
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:03 schreef Anthraxx het volgende:
Nee, ze heeft in Utrecht gestudeerd. Gezelschapsdier. Maar uiteindelijk bij de NVWA terecht gekomen.
Ah, Utrecht was ook mijn eerste keuze hoor (ik woon er 30 min. vanaf :') ).
Grappig, ik ken wel voormalig veeartsen die dan in een gezelschanskliniek terecht zijn gekomen*, andersom niet. (*Ook wel de wat jongere generatie dan, eentje heeft zelfs sinds 5 jaar een eigen praktijk. Heel vriendelijke, tengere dame die het heeft over dingen zoals 'snorharenstress' en 'kattenparkeerplaatsen in de wachtkamer'. Daarvan verwacht je dat niet dat ze jarenlang schapen en koeien heeft helpen bevallen :D )
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 19:11:19 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184402224
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah, Utrecht was ook mijn eerste keuze hoor (ik woon er 30 min. vanaf :') ).
Grappig, ik ken wel voormalig veeartsen die dan in een gezelschanskliniek terecht zijn gekomen*, andersom niet. (*Ook wel de wat jongere generatie dan, eentje heeft zelfs sinds 5 jaar een eigen praktijk. Heel vriendelijke, tengere dame die het heeft over dingen zoals 'snorharenstress' en 'kattenparkeerplaatsen in de wachtkamer'. Daarvan verwacht je dat niet dat ze jarenlang schapen en koeien heeft helpen bevallen :D )
Met gezelschapsdieren kun je meer verdienen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 14 januari 2019 @ 19:16:03 #193
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_184402318
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met gezelschapsdieren kun je meer verdienen.
Dat valt vies tegen, tenzij je in een maatschap stapt of zelf een praktijk begint. Hallo 80-urige werkweek. De NVWA is de beste optie, zowel qua salaris als werk-privé balans.
  Official ESF Kreviewer maandag 14 januari 2019 @ 19:17:44 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184402348
Veel vrouwen hebben wel eens last van vaginale schimmel.

En willen daar dan graag weer vanaf.

Daarom is er Canesten Gyno. Het werkt snel en effectief.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 19:20:38 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184402404
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen, tenzij je in een maatschap stapt of zelf een praktijk begint.
Oh ja, over mensen in loondienst weet ik dat inderdaad niet. Ken twee mensen met gecombineerde praktijk. Dan hebben ze iemand voor honden en katten in dienst, die harken geld binnen zeg maar, zelf doen ze dan landbouwhuisdieren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 14 januari 2019 @ 19:21:21 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184402421
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:17 schreef Kreator het volgende:
Veel vrouwen hebben wel eens last van vaginale schimmel.

En willen daar dan graag weer vanaf.

Daarom is er Canesten Gyno. Het werkt snel en effectief.
Je kijkt ook National Geographic?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 14 januari 2019 @ 19:21:51 #197
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_184402436
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:17 schreef Kreator het volgende:
Veel vrouwen hebben wel eens last van vaginale schimmel.

En willen daar dan graag weer vanaf.

Daarom is er Canesten Gyno. Het werkt snel en effectief.
RIP Schimpie.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 19:41:08 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184402860
quote:
9s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:21 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

RIP Schimpie.
Rip topic
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 14 januari 2019 @ 20:08:32 #199
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_184403361
nog even... Hierna trek ik mij terug.

Veel foto's van lonnaa in kw dingus








[img]https://i.imgur.com/L0EW6B8.jpg
[/img]
Eerste honger stillen vanochtend
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_184403485
Goed gegeten, zie ik Uniek.

Wat anders: er zijn 75.000 soorten medicijnen en nu is er een tekort aan sommige meds.
En de minister zegt, dat apothekers een voorraad van 3-4 maanden “moeten” plannen!.
Daarvoor is toch een OPG , een groothandel die uitlevert aan apothekers?
Hoe zou dat geregeld moeten worden, denken jullie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')