abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184379935
Goedendag!

Mijn vriend (25) en ik (23) hebben al een tijd het plan om te gaan samenwonen, maar sinds dat we erover praatten werd het niet meer genoemd en mijn vriend praatte veel over zijn eigen toekomst. Gister confronteerde ik hem en vroeg waarom hij altijd over zichzelf praat en of hij nog steeds wil samenwonen. Hij was zich er niet bewust van dat hij zoveel over zijn eigen toekomst praat en niet over "onze" toekomst, en wil daar verandering in brengen. Hij zei dat hij mij in zijn toekomst ziet, maar dat hij moeite heeft bij het idee om samen te gaan wonen. Dat zou niet aan mij liggen maar aan hem, omdat hij moeite heeft met veranderingen en omdat samenwonen zo "volwassen" klinkt. Hij woont op zichzelf in een klein appartement waar niet genoeg plek voor mij is, dus we moeten samen een ander appartement vinden. Hij beweert dat het makkelijker voor hem zou zijn om naar een andere stad te verhuizen met mij dan dat hij in dezelfde stad blijft wonen.

Dat het makkelijker voor hem zou zijn om naar een compleet andere stad te verhuizen was iets dat ik niet zo goed snapte, en wat hij ook niet verder kon uitleggen. Is er iemand die dit gedrag herkent en wat er aan te doen is? Ik heb zelf al aan hem gevraagd of hij in ieder geval zijn gedachten op kan schrijven, dus wat hij voelt/denkt bij het idee om samen te wonen met mij, zodat het misschien wat duidelijker wordt.

Bedankt! :)
  zondag 13 januari 2019 @ 16:09:15 #2
545 dop
:copyright: dop
pi_184380012
Woon jij op jezelf?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 16:09:56 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184380028
Het klinkt zo volwassen, samenwonen? Maar samenwonen in een andere stad is dan niet volwassen? Het klinkt mij een beetje als bullshit in de oren wat zou verklaren waarom hij het lastig vindt uit te leggen, want volgens mij valt bullshit niet echt uit te leggen.

Vindt hij samenwonen lastig, of vindt hij samenwonen MET JOU lastig? Want niet echt willen samenwonen + vooral over eigen toekomst praten ipv jullie toekomst geeft mij het gevoel dat hij het niet (meer) echt ziet zitten met jou.

Maar ik kan het volledig mis hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184380057
Ligt maar net aan de stad en jullie situatie. Is het zijn studentenstad, bijvoorbeeld?

En samenwonen is, afhankelijk van de mate van samenwerking, een beetje als trouwen 2.0
Als je gaat samenwonen, vorm je je leven, je inkomen, maar ook je toekomstplannen samen en dat is best wel een stap om te zetten.

Tegelijkertijd zou die stap een redelijke no-brainer moeten zijn als de relatie hecht is en je meer bent dan een side-chick.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184380058
Ik ben benieuwd naar zijn uitleg over waarom het dan noodzakelijk een andere stad zou moeten zijn.
pi_184380091
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:09 schreef dop het volgende:
Woon jij op jezelf?
Jup! Maar we spenderen veel tijd bij elkaar. Ik slaap vaak 3-4 nachten per week bij hem.
pi_184380154
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:13 schreef Kroppkaka het volgende:

[..]

Jup! Maar we spenderen veel tijd bij elkaar. Ik slaap vaak 3-4 nachten per week bij hem.
slaapt hij nooit bij jou?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184380198
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:09 schreef CoolGuy het volgende:
Het klinkt zo volwassen, samenwonen? Maar samenwonen in een andere stad is dan niet volwassen? Het klinkt mij een beetje als bullshit in de oren wat zou verklaren waarom hij het lastig vindt uit te leggen, want volgens mij valt bullshit niet echt uit te leggen.

Vindt hij samenwonen lastig, of vindt hij samenwonen MET JOU lastig? Want niet echt willen samenwonen + vooral over eigen toekomst praten ipv jullie toekomst geeft mij het gevoel dat hij het niet (meer) echt ziet zitten met jou.

Maar ik kan het volledig mis hebben.
Hij heeft er geen problemen mee als ik meerdere dagen bij hem ben, en wil ook vaak graag dat ik langer blijf. Dit is een nieuwe situatie voor ons beide en ik denk dat hij het daarom allemaal een beetje eng vind. Hij was degene die erover begon om samen te wonen en gister verzekerde hij me er ook van dat dat echt zo is. Het lijkt er meer op dat hij zo gehecht is aan zijn huidige appartement en het lastig vind om zich voor te stellen om ergens anders te wonen.
pi_184380215
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

slaapt hij nooit bij jou?
Soms maar niet vaak, dit omdat wij allebei studeren en hij dichter bij universiteit woont.
pi_184380383
Klinkt meer als moeite met zo’n vorm van “permanente” relatie en bijkomende binding.

Niet iedereen gaat daar even soepel mee om of kan dat gewoonweg niet.
pi_184380421
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:05 schreef Kroppkaka het volgende:
Ik heb zelf al aan hem gevraagd of hij in ieder geval zijn gedachten op kan schrijven, dus wat hij voelt/denkt bij het idee om samen te wonen met mij, zodat het misschien wat duidelijker wordt.
Ben je zijn vriendin of zijn therapeut?
  zondag 13 januari 2019 @ 16:36:58 #12
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_184380504
Ehm... zijn verhaal klinkt nogal wazig. Waarom zou het makkelijker zijn om naar een andere stad te verhuizen? Ik zou me afvragen of hij wel echt toekomst ziet in jullie samen...
Ik hou niet van fraude.
pi_184380514
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:31 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ben je zijn vriendin of zijn therapeut?
Beide ;)
pi_184380791
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:05 schreef Kroppkaka het volgende:
Goedendag!

Mijn vriend (25) en ik (23) hebben al een tijd het plan om te gaan samenwonen, maar sinds dat we erover praatten werd het niet meer genoemd en mijn vriend praatte veel over zijn eigen toekomst. Gister confronteerde ik hem en vroeg waarom hij altijd over zichzelf praat en of hij nog steeds wil samenwonen. Hij was zich er niet bewust van dat hij zoveel over zijn eigen toekomst praat en niet over "onze" toekomst, en wil daar verandering in brengen. Hij zei dat hij mij in zijn toekomst ziet, maar dat hij moeite heeft bij het idee om samen te gaan wonen. Dat zou niet aan mij liggen maar aan hem, omdat hij moeite heeft met veranderingen en omdat samenwonen zo "volwassen" klinkt. Hij woont op zichzelf in een klein appartement waar niet genoeg plek voor mij is, dus we moeten samen een ander appartement vinden. Hij beweert dat het makkelijker voor hem zou zijn om naar een andere stad te verhuizen met mij dan dat hij in dezelfde stad blijft wonen.

Dat het makkelijker voor hem zou zijn om naar een compleet andere stad te verhuizen was iets dat ik niet zo goed snapte, en wat hij ook niet verder kon uitleggen. Is er iemand die dit gedrag herkent en wat er aan te doen is? Ik heb zelf al aan hem gevraagd of hij in ieder geval zijn gedachten op kan schrijven, dus wat hij voelt/denkt bij het idee om samen te wonen met mij, zodat het misschien wat duidelijker wordt.

Bedankt! :)
Dat opschrijven, vond hij dat een goed idee, of jij?

Want als jij dat een goed idee vond, dan heb ik een vermoeden waar het probleem zit.
pi_184381291
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:37 schreef Kroppkaka het volgende:

[..]

Beide ;)
Zou je dan daar niet eerst aan werken voordat jullie over samenwonen gaan nadenken?
pi_184381353
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat opschrijven, vond hij dat een goed idee, of jij?

Want als jij dat een goed idee vond, dan heb ik een vermoeden waar het probleem zit.
Ik had het erover omdat ik uit eigen ervaring weet dat het kan helpen om je gedachten op te schrijven zodat het meer gestructureerd wordt. Hij was het er met me overeens dat dat kan helpen.
  zondag 13 januari 2019 @ 17:29:25 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184381381
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:19 schreef Kroppkaka het volgende:

[..]

Soms maar niet vaak, dit omdat wij allebei studeren en hij dichter bij universiteit woont.
Zou ik eerst jullie studie eens afmaken, een baan zoeken en dan eens kijken of gezamenlijke huisvesting iets is.
So we just called him Fred
pi_184381386
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:24 schreef Deshain het volgende:

[..]

Zou je dan daar niet eerst aan werken voordat jullie over samenwonen gaan nadenken?
Dit is niet het probleem, ik stelde een vraag dus als je daar geen antwoord op hebt hoeft het ook niet :)
pi_184381421
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zou ik eerst jullie studie eens afmaken, een baan zoeken en dan eens kijken of gezamenlijke huisvesting iets is.
In juni zijn wij allebei klaar met onze studie, dus het plan is om samen te gaan wonen als we allebei een baan hebben gevonden.
  zondag 13 januari 2019 @ 17:34:47 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184381501
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:31 schreef Kroppkaka het volgende:

[..]

In juni zijn wij allebei klaar met onze studie, dus het plan is om samen te gaan wonen als we allebei een baan hebben gevonden.
Ah, rustig wachten dan.
Waarschijnlijk vergt afstuderen en met jou leven "in het nu" al genoeg energie en heeft hij het samenwonen geparkeers voor na juni.
So we just called him Fred
pi_184381875
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:27 schreef Kroppkaka het volgende:

[..]

Ik had het erover omdat ik uit eigen ervaring weet dat het kan helpen om je gedachten op te schrijven zodat het meer gestructureerd wordt. Hij was het er met me overeens dat dat kan helpen.
Ik oordeel enorm op afstand, dus ik kan het helemaal fout hebben, maar dit komt op mij over als een scheve relatie, waarbij jij de rol van moeder/therapeut/whatever op je neemt.

Dan snap ik dat hij het ook erg leuk vindt als jij er af en toe niet bent.

En natuurlijk is het ook aan hem om ballen te kweken, maar het lijkt mij vooral aan jullie beiden om eens heel kritisch te kijken naar jullie relatie.
pi_184382043
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik oordeel enorm op afstand, dus ik kan het helemaal fout hebben, maar dit komt op mij over als een scheve relatie, waarbij jij de rol van moeder/therapeut/whatever op je neemt.

Dan snap ik dat hij het ook erg leuk vindt als jij er af en toe niet bent.

En natuurlijk is het ook aan hem om ballen te kweken, maar het lijkt mij vooral aan jullie beiden om eens heel kritisch te kijken naar jullie relatie.
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat hij het erg leuk vindt als ik er niet ben, als dat het geval was dan was ik ook niet in een relatie met hem. Ik bepaal niks voor hem, we doen allebei ons eigen ding in het leven en accepteren elkaar voor wie we zijn. Dit was de eerste keer dat ik hem niet zo goed begreep (en hij zichzelf ook niet), daarom het idee om het op te schrijven zodat het duidelijk zou worden voor ons beide. Bedankt voor je oordeel in ieder geval ;)
pi_184382213
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:57 schreef Kroppkaka het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat hij het erg leuk vindt als ik er niet ben, als dat het geval was dan was ik ook niet in een relatie met hem. Ik bepaal niks voor hem, we doen allebei ons eigen ding in het leven en accepteren elkaar voor wie we zijn. Dit was de eerste keer dat ik hem niet zo goed begreep (en hij zichzelf ook niet), daarom het idee om het op te schrijven zodat het duidelijk zou worden voor ons beide. Bedankt voor je oordeel in ieder geval ;)
Zoals ik het al aangeef, ik kan het helemaal fout hebben.

Maar hij zou ook echt niet de enige man zijn die het even fijn vindt als zijn vriendin even niet in de buurt is. Waar denk je dat de term man cave vandaan komt? Hoeft ook niet erg te zijn.

Ik raad je wel aan om hem meer vanuit zichzelf met oplossingen te laten komen dan met ideeen als ‘schrijf je gevoelens eens op’. Je kan beter aangeven dat jij heh vervelend vindt dat je hem niet begrijpt en daar samen wat voor te verzinnen.

Ben heel erg benieuwd hoe dat opschrijven van gevoelens bevalt. ;)

En één ding: als hij straks dat toch niet echt gedaan heeft, neem je het hem dan niet kwalijk en vraag je hem gewoon neutraal waarom niet. Prima dat je dan vertelt dat je teleurgesteld bent, maar word niet pissig omdat je in je hoofd bedacht hebt dat hij ‘dit niet over heeft voor de relatie’.

Heb jij hem trouwens verteld dat jij onzeker wordt van dat hij niet lijkt te willen samenwonen met jou?
pi_184382487
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zoals ik het al aangeef, ik kan het helemaal fout hebben.

Maar hij zou ook echt niet de enige man zijn die het even fijn vindt als zijn vriendin even niet in de buurt is. Waar denk je dat de term man cave vandaan komt? Hoeft ook niet erg te zijn.

Ik raad je wel aan om hem meer vanuit zichzelf met oplossingen te laten komen dan met ideeen als ‘schrijf je gevoelens eens op’. Je kan beter aangeven dat jij heh vervelend vindt dat je hem niet begrijpt en daar samen wat voor te verzinnen.

Ben heel erg benieuwd hoe dat opschrijven van gevoelens bevalt. ;)

En één ding: als hij straks dat toch niet echt gedaan heeft, neem je het hem dan niet kwalijk en vraag je hem gewoon neutraal waarom niet. Prima dat je dan vertelt dat je teleurgesteld bent, maar word niet pissig omdat je in je hoofd bedacht hebt dat hij ‘dit niet over heeft voor de relatie’.

Heb jij hem trouwens verteld dat jij onzeker wordt van dat hij niet lijkt te willen samenwonen met jou?
Maar ik ben juist degene die vaak bij hem slaapt en als ik dan zeg dat ik weer terug naar huis moet wil hij altijd graag dat ik nog langer blijf. Ik neem aan dat hij dan niet liegt.. Hij is de extrovert in de relatie, ik ben eerder degene die een woman cave nodig heeft :P

En nee ik heb niet zulke verwachtingen dat hij straks een mooie brief heeft gemaakt met al zijn gedachten, als hij het gewoon kan verwoorden is het natuurlijk ook goed. Het heeft ook allemaal geen haast dus hij kan er rustig over nadenken wat hij nou eigenlijk wil. Ik heb tegen hem gezegd dat ik onzeker werd omdat hij altijd over hemzelf praat. Hij verzekerde mij dat hij graag met me samen wil wonen, ookal brengt dat op dit moment verschillende gevoelens bij hem op.
pi_184382561
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:20 schreef Kroppkaka het volgende:

[..]

Maar ik ben juist degene die vaak bij hem slaapt en als ik dan zeg dat ik weer terug naar huis moet wil hij altijd graag dat ik nog langer blijf. Ik neem aan dat hij dan niet liegt.. Hij is de extrovert in de relatie, ik ben eerder degene die een woman cave nodig heeft :P

En nee ik heb niet zulke verwachtingen dat hij straks een mooie brief heeft gemaakt met al zijn gedachten, als hij het gewoon kan verwoorden is het natuurlijk ook goed. Het heeft ook allemaal geen haast dus hij kan er rustig over nadenken wat hij nou eigenlijk wil. Ik heb tegen hem gezegd dat ik onzeker werd omdat hij altijd over hemzelf praat. Hij verzekerde mij dat hij graag met me samen wil wonen, ookal brengt dat op dit moment verschillende gevoelens bij hem op.
Nou ja, dat laatste is ook niet ongebruikelijk. Het is een belangrijke stap die eigenlijk ook weer heel weinig voorstelt in de zin van dat als het niet werkt het ook makkelijk terug te draaien is. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')