abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184378337
Hallo, ik heb een OK. ODL 19640H-SB TV. Aan de zijkand zit een usb ingang en ik doe er een Stick in. Ik probeer een .mp4 bestand af te spelen, maar mn tv zegt: "niet ondersteunende audio". Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
pi_184378401
Hoe kan ik die video's bekijken met geluid?
pi_184378436
Tsja, andere TV kopen? Eventueel de filmpjes converteren naar een bestandsformaat wat je TV wel ondersteunt?
pi_184378460


[ Bericht 100% gewijzigd door Raymondeijsman op 13-01-2019 14:59:10 ]
pi_184378475
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:58 schreef Raymondeijsman het volgende:
Dat is het probleem. Ik weet niet wat mn TV wel ondersteund....
Daarvoor heeft men handleidingen ;)
pi_184378482
Dat is het probleem... Ik weet niet wat mijn tv wel ondersteund.
Ik probeer op het internet op te zoeken wat het probleem is maar ik kan nika vinden. Er zat geen handleiding bij

[ Bericht 47% gewijzigd door Raymondeijsman op 13-01-2019 15:02:00 (Toevoeging) ]
pi_184378617
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:00 schreef Raymondeijsman het volgende:
Ik probeer op het internet op te zoeken wat het probleem
Het probleem is dat je TV geen .mp4 ondersteunt blijkbaar.
De oplossing is de filmpjes converteren naar een bestandsformaat wat je TV -wel- ondersteunt :T

Probeer eens te converteren naar .avi of .wmv ofzo
  zondag 13 januari 2019 @ 15:13:34 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184378742
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:00 schreef Raymondeijsman het volgende:
Dat is het probleem... Ik weet niet wat mijn tv wel ondersteund.
Ik probeer op het internet op te zoeken wat het probleem is maar ik kan nika vinden. Er zat geen handleiding bij
Genoeg gratis conversieprogramma's te vinden op het internet om het uit te proberen ;)

.mp4 is op zich wel gangbaar, maar wellicht dat de .mp4 die jij wil afspelen afwijkt van de standaard. Computers/tablets/telefoons gaan daar makkelijker mee om dan tv's.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage zondag 13 januari 2019 @ 15:14:10 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184378751
Volgens mij is dit het huismerk van Mediamarkt/Saturn. Even met contact met ze opnemen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184379117
Fatsoenlijke tv kopen, in plaats van 'OK' :')

Opgelost.
pi_184379289
Ik heb even in de handleiding gekeken van het iets grotere broertje, de 32640, en die ondersteunt gewoon alle bestandsformaten. Het probleem is ook niet het bestandsformaat, maar de audiocodecs die ondersteund worden. En dan moet je denken aan Dolby-systemen als AC3 en DTS. Download een versie van je video met audio in bijvoorbeeld MP3 of Flac.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184379907
Ik heb een converter en ik koos voor .avi en het werkt! Danku!!
pi_184379915
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:03 schreef Raymondeijsman het volgende:
Ik heb een converter en ik koos voor .avi en het werkt! Danku!!
^O^
pi_184380181
Kies voor mkv en zet de audio in een ander formaat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184389406
Koop gewoon een nvidia stream.. oh wait, die is duurder dan je TV :'(
url
pi_184389903
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:39 schreef Drommelsch85 het volgende:
Koop gewoon een nvidia stream.. oh wait, die is duurder dan je TV :'(
een raspberry pie met mxplayer (met custom codec) of kodi werkt ook wel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 januari 2019 @ 00:24:55 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184389938
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:39 schreef Drommelsch85 het volgende:
Koop gewoon een nvidia stream.. oh wait, die is duurder dan je TV :'(
Wat is dat dan? Nog nooit van gehoord :D
pi_184390104
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:00 schreef Raymondeijsman het volgende:
Dat is het probleem... Ik weet niet wat mijn tv wel ondersteunt.
Ik probeer op het internet op te zoeken wat het probleem is maar ik kan niks vinden. Er zat geen handleiding bij.
Tja, een 19 inch TV van nog geen 100 euro ... De eerste de beste monitor is tegenwoordig al een pak groter.

Je vraagstelling is verkeerd, je TV ondersteunt wel degelijk het afspelen van .mp4 bestanden via USB. Het .mp4 bestandsformaat is een containerformaat, en er kunnen allerlei verschillende codecs worden gebruikt voor zowel de video als de audio in zo'n bestand. Kennelijk ondersteunt je TV niet de audiocodec die in jouw .mp4 bestand wordt gebruikt. Je kunt een mediabestand op de computer inspecteren met het programma MediaInfo, dan krijg je precies te zien welke codecs er in dat bestand worden gebruikt. Er is ook een online versie van dit programma, dan hoef je niets te downloaden of te installeren om een mediabestand te onderzoeken.

Een handleiding voor jouw TV heb ik niet kunnen vinden, maar ik vermoed dat de ondersteunde bestandsindelingen overeenkomen met dit model van dezelfde fabrikant. Op pagina 17 van deze PDF vind je een overzicht van de ondersteunde codecs.
pi_184390190
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tja, een 19 inch TV van nog geen 100 euro ... De eerste de beste monitor is tegenwoordig al een pak groter.

Je vraagstelling is verkeerd, je TV ondersteunt wel degelijk het afspelen van .mp4 bestanden via USB. Het .mp4 bestandsformaat is een containerformaat, en er kunnen allerlei verschillende codecs worden gebruikt voor zowel de video als de audio in zo'n bestand. Kennelijk ondersteunt je TV niet de audiocodec die in jouw .mp4 bestand wordt gebruikt. Je kunt een mediabestand op de computer inspecteren met het programma MediaInfo, dan krijg je precies te zien welke codecs er in dat bestand worden gebruikt. Er is ook een online versie van dit programma, dan hoef je niets te downloaden of te installeren om een mediabestand te onderzoeken.

Een handleiding voor jouw TV heb ik niet kunnen vinden, maar ik vermoed dat de ondersteunde bestandsindelingen overeenkomen met dit model van dezelfde fabrikant. Op pagina 17 van deze PDF vind je een overzicht van de ondersteunde codecs.
Je hebt vast goede bedoelingen, maar als je naar de pohi van TS kijkt, zie je dat het iemand van 15 is, en die waarschijnlijk weinig keuze heeft in het type TV ter beschikking. En daarbij is het probleem ook al opgelost ;)
pi_184391024
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:54 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Je hebt vast goede bedoelingen, maar als je naar de pohi van TS kijkt, zie je dat het iemand van 15 is, en die waarschijnlijk weinig keuze heeft in het type TV ter beschikking. En daarbij is het probleem ook al opgelost ;)
Ik heb niet de gewoonte om op voorhand de pohi door te nemen van iedereen die hier een vraag stelt waar ik een antwoord op kan geven. Ik steek veel tijd en moeite in het verifiëren van de informatie die ik geef, maar om ook nog van mij te verlangen dat ik mij vooraf in de achtergrond van de vragensteller ga verdiepen is gewoon een brug te ver.

Wat dat verifiëren van informatie betreft, dat zouden anderen beter ook doen. Zo beweert Jordy-B hierboven dat de TV van TS geen DTS en AC3 kan afspelen. Wat DTS betreft is dat juist, maar AC3 audio kan de 24 inch versie van de TV van TS wel afspelen, dus lijkt het aannemelijk dat het toestel van TS dat ook kan. En omgekeerd klopt het advies om FLAC te gebruiken voor de audio ook niet, want dat kan de 24 inch versie van de TV van vragensteller evenmin aan en we mogen dus aannemen dat datzelfde geldt voor de 19 inch TV van TS.

En of het probleem van vragensteller nu echt (goed) is opgelost? Bij het eerstvolgende videobestand waarbij de audio niet werkt zal TS waarschijnlijk weer naar een conversieprogramma grijpen. Maar het zonder meer converteren van een videobestand is geen goed idee als de TV alleen de audio niet af wil spelen. Dan is het veel beter om uitsluitend en alleen de audio te converteren naar een codec die de TV wel afspeelt, omdat de videokwaliteit dan niet achteruitgaat. FFMPEG is ideaal om dit vlot en kosteloos te doen. Ik maak daar zelf wel gebruik van om Opus audio in WebM bestanden te converteren naar Vorbis ten behoeve van een high end Samsung smart TV die gek genoeg geen Opus audio aankan hoewel dit naast Vorbis wel degelijk een standaard audio codec is voor WebM bestanden die ook officieel door de TV worden ondersteund.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 14-01-2019 14:05:17 ]
pi_184426058
Dankjulliewel voor de moeite. Heb het probleem opgelost. Ik heb gewoon alle videos converted naar .avi en het werkt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')