abonnement Unibet Coolblue
pi_184377198
Hallo allemaal!

Een gruwelijke laatbloeier hier. Vrouwen/relatie's hebben tot midden twintig mij weinig gedaan (ja kijken of ze lekker waren, maar niet meer). Heb eerst een knop om moeten zetten en nu sta ik wel open voor een relatie.

Uiteraard is dat dan best spannend, dat wereldje. Ingeschreven op een datingsite, eerste berichtjes sturen. Allemaal spannend. Eerste date (kwam toevallig dat iemand heel snel mij vroeg, haha) was echt NIETS vanaf mijn positie. (ik wacht nog tot ik het verhaal ergens terug lees van haar kant bij het topic van 'awkward dates').

Maar goed, ik heb het allemaal wel gedaan.

Tweede date ging wel aardig, maar ook nog wel spannend. Nu heb ik er wat meer gehad en kan nu wel zeggen dat ik het niet eens meer zo heel spannend vind een eerste date. Ik kan verder ook wel makkelijk praten dus meestal duurt zo'n eerste date zo 2,5 uur als het gezellig is met een drankje etc.. Heb ook 'al' een keer een film gekeken bij iemand thuis.

Dus van een angstige onhandige jongen ben ik al wat verder.

Maar goed, alleen maar koffie drinken kom je op een gegeven moment niet meer voor.

Ik heb twee vragen:
1. Hoe nu verder. Je leest op internet dat er genoeg mensen zijn die op de eerste date bij elkaar in bed belanden. Dat hoef ik zeker niet, maar iets meer dan 3 afscheidskussen lijkt me niet raar op een gegeven moment.

2. Wanneer weet je of je iemand (meer dan) leuk vindt. Ik heb nu een aantal dates gehad. Eentje was ik kneiter verlieft op geworden na 1 date, maar door onervarenheid heb ik daarna verkl**t en hebben we elkaar niet meer gezien. (Overigens zou het op langere termijn denk ik niet zijn geweest).
Ik heb wel eens met iemand veel leuke dingen(activiteiten) gedaan. Qua karakter en manier van denken zouden we goed bij elkaar passen, maar dit leverde verder ook allemaal niets op.

Heeft het eerste en het tweede ook met elkaar te maken? Als je iemand 'gewoon' leuk vindt en je gaat seksen, dat je dan andere gevoelens voor iemand krijgt?

Het is namelijk zo dat ik van 6 dates maar op 1 echt kneiter verliefd was (zij niet op mij) en de rest gewoon hele gezellige gesprekken had. Maar verder nog niet echt wat voelde.

Heb overigens eerder wel eens na het stappen het 1 en het ander met iemand gedaan, daarna vond ik haar nog leuker dan daarvoor. Maar dat was gewoon een keertje en elkaar verder weinig gezien.
pi_184377348
Op die tweede vraag heb je het antwoord toch al voor jezelf? Als je voelt dat je verliefd (aan het worden) bent.
  zondag 13 januari 2019 @ 14:35:06 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184378013
Mis je diegene als zij er niet is? Maakt het je happy als je weer een berichtje krijgt van haar? Kijk je daarna alweer uit naar het volgende berichtje? Vind je haar er leuk uit zien? Zit ze veel/regelmatig in je hoofd? Zo merkte ik in ieder geval altijd of ik verlieft was of niet. Maar dat gebeurt lang niet altijd na één date al hoor. Je merkt vanzelf of je iemand leuk vind of niet. Als je na een paar dates door hebt dat die verliefdheid er nog steeds niet is dan zal dat ook niet opeens tevoorschijn komen omdat je met haar naar bed gaat.

En wat bedoel je met ''maar iets meer dan 3 afscheidskussen lijkt me niet raar op een gegeven moment''? Welk moment bedoel je dan? Na een eerste date? Tweede date? Werkt bij iedereen anders ook. Sommigen gaan graag al na één date het bed in, sommigen wachten er liever mee tot date vier, of ze wachten het punt af dat ze ook echte verliefdheid voelen. Er zijn geen exacte richtlijnen.

Date een sloot ik altijd af met een hand, of een snelle kus. Date twee eigenlijk hetzelfde. ''Meer dan dat'' duurde vaak wel 3-4 dates. Sowieso ging ik pas met iemand naar bed als ik ook echt verlieft was. Maar again, iedereen is anders en je moet het gewoon aanvoelen op je date. Als je na een paar leuke dates voorstelt om een keer een avondje rustig aan te doen bij jou thuis/of bij haar thuis dan kan je je er vaak wel op instellen dat er een kans is op ''wat meer''. Maar ook dan moet je gewoon het goede moment afwachten. Geniet er gewoon van en dan krijg je vanzelf door of het verstandig is om wat verder te gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184381104
Na 1 date verliefd is ongebruikelijk hoor. En de ene keer is het hevig, de andere keer veel minder (en gek genoeg is vaak die hevige snelle verliefdheid ook een voorbode van dat het niet gaat werken).

Als ik het zo lees lukt het jou om dates te krijgen, maar niet om daar romantische gevoelens bij op te roepen.

Hoe je het ook wendt of keert, je zal de dame in kwestie wel moeten versieren. Verliefdheid en relatie kan wel ontstaan vanuit vriendschap, maar daten is niet bedoeld om een vriendschap te laten ontstaan van waaruit misschien iets meer ontstaat.

Afscheid met drie kussen is ook vriendschappelijk (en die ferme handdruk die ik hierboven lees daarvan schrik ik zelfs, als een vrouw zo afscheid van mij zou nemen zou ik echt denken ‘that bad, huh?’).

Tijdens een date ga je dus iemand versieren, beetje aanraken, als er een mooi moment voor is je arm om haar heen, enz. Als alles goed gaat merk je dat zowel de spreekwoordelijke als feitelijke afstand tussen jullie kleiner wordt.

Naar mate de avond vordert is er dan vast wel een moment om haar te gaan zoenen (evt bij het afscheid).Doortastend zijn, maar haar altijd de mogelijkheid geven om uit die situatie te stappen.

Ikzelf ga van daaruit altijd (als ik de vrouw fysiek aantrekkelijk vind, anders zoen ik ook niet en is het gewoon drie zoenen en klaar, dit wordt hem niet) wel voor meer, maar goed, dat lijkt mij nu voor jou even iets om te bewaren voor een tweede date.

Kortom: ik vermoed dat je niet echt aan het versieren bent.

Ps: vrouwen worden sneller verliefd als ze met je naar bed gaan. Mannen weer sneller als ze veel tijd in de vrouw hebben geïnvesteerd. Wil je de upper hand? Zorg dan dat je snel met ze naar bed gaat. Gratis tip voor de toekomst.
pi_184386933
Goede tips!

3 kussen lijkt me niet gek. Ook al is het vriendschappelijk, je gaat ook niet meer doen na 2 uur praten. Of er moet meer gebeurd zijn tussendoor. En dat is waarschijnlijk mijn punt waarin ik beter moet worden, om het zo maar even te benoemen.

Je hebt denk ik gelijk dat ik niet bezig ben met versieren. Ik zit inderdaad in de aftast modus, gewoon gezellig kletsen en we hebben het dan ook echt leuk. Maar verder dus nog niet echt.
Ergens hoop je op een 'wondertje', dat het een beetje vanzelf gaat. Maar ik moet zelf wel dingen gaan doen om dat wondertje te laten komen natuurlijk.

Opzich lijkt mij de eerste dat niet heel erg belangrijk daarin. Dat kan gewoon zijn of het klikt of niet. Vaak klikt het wel maar echt de versierder uithangen hoeft niet perse lijkt me.

Maar een tweede date kan dan wel komen, en dan moet je wel iets meer elkaar in bepaalde dingen 'testen' lijkt me. Tips?

Ergens voelt het een beetje idioot zo'n topic. Maar goed, de ene heeft zulke vragen als ie 14-17 is, en is er 'goed' in als ie 10 jaar ouder is. Mijn leven loopt dus net even anders :).

Bedankt iig, fijn forum dit.
pi_184394540
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 21:37 schreef Jardis het volgende:
Goede tips!

3 kussen lijkt me niet gek. Ook al is het vriendschappelijk, je gaat ook niet meer doen na 2 uur praten. Of er moet meer gebeurd zijn tussendoor. En dat is waarschijnlijk mijn punt waarin ik beter moet worden, om het zo maar even te benoemen.

Je hebt denk ik gelijk dat ik niet bezig ben met versieren. Ik zit inderdaad in de aftast modus, gewoon gezellig kletsen en we hebben het dan ook echt leuk. Maar verder dus nog niet echt.
Ergens hoop je op een 'wondertje', dat het een beetje vanzelf gaat. Maar ik moet zelf wel dingen gaan doen om dat wondertje te laten komen natuurlijk.

Opzich lijkt mij de eerste dat niet heel erg belangrijk daarin. Dat kan gewoon zijn of het klikt of niet. Vaak klikt het wel maar echt de versierder uithangen hoeft niet perse lijkt me.

Maar een tweede date kan dan wel komen, en dan moet je wel iets meer elkaar in bepaalde dingen 'testen' lijkt me. Tips?

Ergens voelt het een beetje idioot zo'n topic. Maar goed, de ene heeft zulke vragen als ie 14-17 is, en is er 'goed' in als ie 10 jaar ouder is. Mijn leven loopt dus net even anders :).

Bedankt iig, fijn forum dit.
Je maakt het veels te moeilijk voor jezelf met je 3 kussen etc. Als je haar leuk vindt en het was gezellig, zoen haar gewoon op de mond. Maakt echt geen flikker uit hoeveelste date het is.

Beetje assertiviteit zoals dit kunnen vrouwen meestal wel waarderen. Sterker nog, als je haar niet zoent kan het voor een meid ook voelen als dat jij haar niet leuk vindt. Maar zorg dan wel dat je al een beetje lichamelijk contact hebt gemaakt zodat je haar niet ineens out of the blue op de mond pakt. Oftewel, doe het gecalibreerd anders kom je als een creep over.

Al ben ik wel een beetje verbaasd over je term 'wondertje'. Vind je zelf dat het een wonder is dat iemand jou leuk vindt en dat het vanzelf gaat met diegene? Want dat is wat je nu indirect zegt.
pi_184394576
Idd. Wees assertief. De meeste vrouwen hebben veel liever dat je ze probeert te bespringen en ze tijdig ‘nee’ kunnen zeggen dan dat je maar een beetje afwacht.
pi_184396081
Nouja, wondertje. Het gevoel krijgen lijkt niet te manipuleren/te koop etc.. Iemand meer dan leuk vinden noem ik dan een wondertje. Vooral als het dan wederzijds is.

Maar jullie hebben gelijk inderdaad.
pi_184396473
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:05 schreef Jardis het volgende:
Nouja, wondertje. Het gevoel krijgen lijkt niet te manipuleren/te koop etc.. Iemand meer dan leuk vinden noem ik dan een wondertje. Vooral als het dan wederzijds is.

Maar jullie hebben gelijk inderdaad.
Iedere dag worden er miljoenen mensen verliefd. Daar is niks wonderlijks aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')