abonnement Unibet Coolblue
pi_184377114
Hi!

Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een akoestische gitaar te maken. Idealiter maak je zo'n ding natuurlijk 'scratch', maar ik denk niet dat ik de technische kwaliteiten heb om dat te doen :P Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van kit. Uiteraard zou het fijn zijn als het eindproduct een redelijk geluid heeft, ik ben dus niet op zoek naar zo'n beginnersgitaar van 30 euro (kwalitatief gezien).

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit een enigszins realistisch idee, of gaat de kwaliteit van de gitaar gegarandeerd kloten zijn bij zo'n kit?
  zondag 13 januari 2019 @ 14:33:33 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184377976
Zo'n kit lijkt me maar matig.

Beter haal je zelf apart alle onderdelen met een beetje kwaliteit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184378236
Een elektrische gitaar is een stuk makkelijker, het lijkt me lastig om een goede acoustische klankkast te maken die ook mooi geluid geeft, met elektrisch luistert dat minder nauw. Je hoeft dan alleen te kunnen solderen, de rest (body, hals, hardware) kun je eenvoudig kopen en inelkaar schroeven/lijmen.
pi_184379261
Waarom begin niet gewoon met een 'cigar box guitar' ?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 15:36:14 ]
  woensdag 16 januari 2019 @ 23:22:55 #5
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_184446104
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:35 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom begin niet gewoon met een 'cigar box guitar' ?
Dit is totaal geen slecht idee, en helemaal niet als weinig ervaring hebt met het verwerken en bewerken van hout. Zagen, vormen, passend maken, lijmen, klemmen, etc. Een hoop technieken die je behoorlijk onder de knie moet hebben om uiteindelijk een mooi en goed instrument op te leveren.
  maandag 21 januari 2019 @ 03:03:22 #6
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184525197
Ik denk dat je gewoon een akoestisch gitaar moet maken als dat je droom is. Ik zag gisteravond de inspirerende quote "If you can dream it, you can make it" (bij een tof filmpje van iemand die van 2 bouten een ring met diamantje maakte.)
Er staan op Youtube genoeg filmpjes over het maken van akoestisch gitaren. Gewoon doen man!
Ik heb zelf een 3 string hubcapguitar gemaakt en tegen de ervaring van het maken, met als resultaat een supertof gitaar, kan niets op. Gaande weg leer je dingen en daar heb je de rest van je leven wat aan.
pi_184629393
Je kan gewoon van die kits online kopen, ik weet niet of er redelijk geluid uit komt, maar het is vast leuk om te doen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')