abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2019 @ 06:45:48 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_184371891
Toen ik ´s nachts thuiskwam brak de voordeursleutel af toen ik de deur open wilde maken.

Omdat het ´s nachts was moest ik 200% betalen van de slotenmaker.

Uiteindelijk is het een hoog bedrag geworden.

Wat kan de verzekering voor mij betekenen?

Ik betaal al 12 jaar inboedelverzekering bij Interpolis en ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt.
pi_184371921
Wat staat er over in je polis?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_184371926
Die 12 jaar maakt niet uit en in de voorwaarden is terug te vinden wat er gedekt wordt....

https://www.interpolis.nl/verzekeren/inboedelverzekering/dekking

Helemaal niets dus
All management is Strategic Management.
pi_184372081
Het heeft ook weinig met een inboedel te maken toch 8)7
  zondag 13 januari 2019 @ 07:39:48 #5
476281 Butjekef
Put met keren
pi_184372177
Ja maar, ja maar, hij heeft nog nooit van zijn inboedelverzekering gebruik gemaakt.
pi_184372253
Ga eerst maar eens checken of de prijs van de slotenmaker redelijk is geweest.

Daar kun je ook een hoop over vinden tegenwoordig.
pi_184372325
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 07:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ga eerst maar eens checken of de prijs van de slotenmaker redelijk is geweest.

Daar kun je ook een hoop over vinden tegenwoordig.
Heeft dat achteraf nog zin?
pi_184372349
Slotenmakers, grotere oplichters vind je bijna niet, meestal is het goedkoper om een deur in te trappen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184372390
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:00 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Heeft dat achteraf nog zin?
Nou lijkt mij wel, je moet er dan een ding van gaan maken, maar als iemand bijv. 400eu rekent voor een sleutel en/of slot te vervangen terwijl de redelijke kosten meer rond de 200 liggen, volgens mij zijn daar wel wat regels voor te vinden.

Maar dat is alweer een tijdje geleden dat het wat uitgebreider langs kwam geregeld in het nieuws maar ook wel eens hier in WGR meen ik mij vaag te herinneren.
  zondag 13 januari 2019 @ 08:21:05 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184372418
Je had beter een ruit in kunnen tikken.
And so is the past
pi_184372419
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou lijkt mij wel, je moet er dan een ding van gaan maken, maar als iemand bijv. 400eu rekent voor een sleutel en/of slot te vervangen terwijl de redelijke kosten meer rond de 200 liggen, volgens mij zijn daar wel wat regels voor te vinden.

Maar dat is alweer een tijdje geleden dat het wat uitgebreider langs kwam geregeld in het nieuws maar ook wel eens hier in WGR meen ik mij vaag te herinneren.
Okay.
Ik weet er het fijne niet van.

Ik zou zeggen dat wanneer je akkoord gaat met een prijs van een dienst, dat je die prijs ook gaat betalen moeten.

En de leverende partij kan vragen wat 'ie wil, klant mag het immers weigeren.

Moeten prijzen wel vooraf duidelijk en gemeld zijn (maar als klant kun je het ook vragen natuurlijk).

Maar dit is puur wat mijn logisch verstand zegt.
pi_184372434
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:21 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Okay.
Ik weet er het fijne niet van.

Ik zou zeggen dat wanneer je akkoord gaat met een prijs van een dienst, dat je die prijs ook gaat betalen moeten.

En de leverende partij kan vragen wat 'ie wil, klant mag het immers weigeren.

Moeten prijzen wel vooraf duidelijk en gemeld zijn (maar als klant kun je het ook vragen natuurlijk).

Maar dit is puur wat mijn logisch verstand zegt.
Ja maar het moet wel in het redelijke blijven.
Je kan er mee naar de rechter, maar zoiets kost ook iets, duurt een tijd en natuurlijk is er altijd wel een kans dat afhankelijk van hoever het afwijkt van het redelijke, dat je niet in het gelijk gesteld gaat worden.

Veel mensen beginnen er dan dus niet aan en dat weten ze en komen ze ermee weg.. maar vaak word er geen prijs van te voren gemeld he..

Afhankelijk van hoeveel TS heeft moeten betalen zou ik het als een les zien.
Zoek een in de buurt erkende slotenmaker op, vraag die eens wat hou zou hebben gekost.
Geeft diegene een gunstiger antwoord, sla hem in je adresboek op voor een eventuele volgende keer.
pi_184372453
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja maar het moet wel in het redelijke blijven.
Je kan er mee naar de rechter, maar zoiets kost ook iets, duurt een tijd en natuurlijk is er altijd wel een kans dat afhankelijk van hoever het afwijkt van het redelijke, dat je niet in het gelijk gesteld gaat worden.

Veel mensen beginnen er dan dus niet aan en dat weten ze en komen ze ermee weg.. maar vaak word er geen prijs van te voren gemeld he..

Afhankelijk van hoeveel TS heeft moeten betalen zou ik het als een les zien.
Zoek een in de buurt erkende slotenmaker op, vraag die eens wat hou zou hebben gekost.
Geeft diegene een gunstiger antwoord, sla hem in je adresboek op voor een eventuele volgende keer.
Toch vind ik het gek als het zo is.

Ik ben slotenmaker en vraag ¤500,- nachttarief. Ik geef dat duidelijk aan voordat ik kom, klant gaat akkoord.

Vervolgens krijg je als slotenmaker een zaak aan je broek 8)7

De slotenmaker verplicht niemand tot aankoop.

Anyway, wellicht te off topic dit.
pi_184372464
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:26 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ik ben slotenmaker en vraag ¤500,- nachttarief. Ik geef dat duidelijk aan voordat ik kom, klant gaat akkoord.

Als het van te voren is afgesproken vind ik het ook een andere zaak.
  zondag 13 januari 2019 @ 08:29:05 #15
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_184372472
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:26 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist bij slotenmakers dat je het achteraf hoort. Die schijnen nogal at random bedragen te noemen juist omdat de klant geen keuze heeft :') Als je vooraf een prijs vraagt krijg je die niet te horen want 'hangt er vanaf' :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_184372483
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 06:45 schreef Ixnay het volgende:
Ik betaal al 12 jaar inboedelverzekering bij Interpolis en ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt.
Dit is altijd zo'n wonderlijk 'argument', zou je als er werd ingebroken en je zat pas een maand bij deze verzekeraar zeggen 'laat maar, betaal pas een maand premie'?

Het is een verzekering, geen spaarpot.
pi_184372521
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:30 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dit is altijd zo'n wonderlijk 'argument', zou je als er werd ingebroken en je zat pas een maand bij deze verzekeraar zeggen 'laat maar, betaal pas een maand premie'?

Het is een verzekering, geen spaarpot.
Doet me een beetje aan dit topic denken:
WGR / waar gaat het geld heen ?

En ts, ik voel je pijn. Heb ook eens in het weekend gebruik moeten maken van de slotenmaker, omdat ik mezelf had buitengesloten. Binnen een halve minuut had ie de deur open en mocht ik 80 euro betalen :')
  zondag 13 januari 2019 @ 08:43:46 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184372575
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:34 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

En ts, ik voel je pijn. Heb ook eens in het weekend gebruik moeten maken van de slotenmaker, omdat ik mezelf had buitengesloten. Binnen een halve minuut had ie de deur open en mocht ik 80 euro betalen :')
80 euro is een schijntje voor een slotenmaker.
And so is the past
pi_184372699
quote:

[..]

Dat is redelijk. Een vriendin van mij mocht voor 15 minuten werk ¤950,- aftikken. Vooraf kon er niet gezegd worden hoeveel het zou kosten....
pi_184372703
quote:
Heb ook eens in het weekend gebruik moeten maken van de slotenmaker, omdat ik mezelf had buitengesloten. Binnen een halve minuut had ie de deur open en mocht ik 80 euro betalen :')
Dat klinkt niet als afzetterij. Voorrijkosten in het weekend. Wees blij dat ie gewoon de bende open maakte en er niet van alles bij verzon wat perse ook vervangen moest worden en dergelijke.
pi_184372747
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 07:16 schreef J.Caesar het volgende:
Het heeft ook weinig met een inboedel te maken toch 8)7
Bij een verloren sleutel wordt - door Interpolis - (onder voorwaarden) ook een vergoeding toegekend voor het vervangen van cilinders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184372852
https://www.npo3.nl/rambam/16-03-2016/VARA_101378107

Hier een aflevering van Rambam over slotenmakers

Wo 16 mrt 2016 22:05 - 22:28
Slotenmakers
Het is midden in de nacht en je hebt jezelf buitengesloten. Je belt een slotenmaker en vaker wél dan niet word je vervolgens voor honderden euro's opgelicht. En ook nog geïntimideerd als je de kolossale rekening toch wat veel vindt. Rambam prepareerde twee dichtgevallen voordeuren zo dat ze heel makkelijk te openen zouden moeten zijn en ontmaskert de methodes van deze wetteloze branche van vrije jongens. Ook onthult Rambam hoe de malafide slotenmakers elkaar proberen kapot te maken door massaal op Google-links van concurrenten te klikken. Uiteraard worden de torenhoge advertentiekosten óók aan de argeloze consumenten doorberekend. Uiteindelijk infiltreren we in de beroepsgroep door zelf als slotenmakers aan de slag te gaan via een centrale. Zelfs als we met de sleutel van de bewoner, met wat wrikken, binnen twee minuten de deur open hebben, krijgen de Rambammers te horen dat ze minimaal 120 euro moeten vragen
  zondag 13 januari 2019 @ 09:38:49 #23
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184373024
quote:
Toen ik ´s nachts thuiskwam brak de voordeursleutel af toen ik de deur open wilde maken.

Omdat het ´s nachts was moest ik 200% betalen van de slotenmaker.

Uiteindelijk is het een hoog bedrag geworden.

Waarschijnlijk krijg je een nieuwe inboedel van de verzekering.
pi_184373164
quote:

Wat zei de verzekeringsmaatschappij toen je het hen voorlegde? Overigens zou je minimaal een nieuwe sleutel kunne claimen, waarbij je evt. ER in moet calculeren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184373405
Denk dat het ook afhankelijk is van de oorzaak. Was je slot verroest? Want een sleutel zou niet zomaar moeten afbreken bij normaal gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')