abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184394201
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:09 schreef Nico987 het volgende:
kennis van mij kocht een huis en bij het eerste borreltje belde de buurman. of hij wel wist dat de zijmuren van hem waren. was niet zo maar jaren lang gezeik met een knotsgekke buurman. de bezichtigingen waren goed gepland als de buurman er niet was. vlak voor de crisis dus huis is dacht ik met heel veel verlies verkocht.
Ook zo wat: wat/wie zijn je buren. Kan je een doffe ellende geven.
pi_184394231
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:11 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nonsens, echt volslagen nonsens. Toevallig ken ik van nabij twee voorbeelden waarbij een huis niet in die periode gekocht en verkocht is en daar werd echt serieus verlies gedraaid, alleen al op de aankoopprijs, dan laat ik de investeringen in badkamers en keuken etc ( en kosten voor makelaar, verhuizer en overdrachtsbelasting) nog buiten beschouwing.
Welke periode was dat?
Ik ken honderden gevallen van mensen die huizen met forse winst verkopen... ook in 2013... ze kochten het bijv in 1999 en maakte alsnog forse winst, raar raar wat is er toch gebeurd tussen 2002 en 2008... die mensen maakte verlies was het niet een beetje dom (veel) bieden en aflossingsvrije hypotheken afsluiten ?
Als je netjes aflost dan wordt je schuld elke maand een beetje kleiner, ben je 10 jaar bezig dan hoor je gewoon 1/3e afgelost te hebben en natuurlijk breng je ook eigen geld mee als je een huis koopt zodat je ervoor zorgt dat je hypotheek die eronder hangt lager is dan de verkoop van je huis.
Interessant he ?
pi_184394280
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:14 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Welke periode was dat?
Ik ken honderden gevallen van mensen die huizen met forse winst verkopen... ook in 2013... ze kochten het bijv in 1999 en maakte alsnog forse winst, raar raar wat is er toch gebeurd tussen 2002 en 2008... die mensen maakte verlies was het niet een beetje dom (veel) bieden en aflossingsvrije hypotheken afsluiten ?
verkoop in de afgelopen jaren ( eind 2015 en eind 2017)
Waarmee bewezen wordt dat je echt niet altijd winst maakt als je je huis verkoopt. En dan was er nog langer geleden een crisis waarbij je zelfs een ton in guldens verloor op een lullig appartementje in Utrecht.
pi_184397006
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

verkoop in de afgelopen jaren ( eind 2015 en eind 2017)
Waarmee bewezen wordt dat je echt niet altijd winst maakt als je je huis verkoopt. En dan was er nog langer geleden een crisis waarbij je zelfs een ton in guldens verloor op een lullig appartementje in Utrecht.
Eind 2017 verlies maken op een huis? wanneer was dat gekocht dan? en waar?
En ja in de 80s crisis verloor je ook veel geld maar een appartement koste in Utrecht in die tijd hooguit een ton guldens.

Ja soms heb je pech gevallen, een pauper makelaar had je die niet door had dat de prijs te hoog was. Dat zie je nu soms ook gooien ze de prijs extra hoog en gaan ze alsnog erboven bieden.... en wat als de rente volgend jaar plots naar 7% gaat? dat hebben we eerder gezien wat voor gevolgen dat kan geven.
Interessant he ?
pi_184399157
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat zie je nu soms ook gooien ze de prijs extra hoog en gaan ze alsnog erboven bieden.... en wat als de rente volgend jaar plots naar 7% gaat? dat hebben we eerder gezien wat voor gevolgen dat kan geven.
Wat dan?
  maandag 14 januari 2019 @ 16:23:50 #31
286575 Roces18
Chef de party
pi_184399203
Ik vind dit ook een markant gebeuren.
Als ik een huis zou kopen, zou ik toch zeker wel een weekend daar willen verblijven alvorens ik tot koop overga. Misschien heb je wel krijsende buren of lekt het dak elke avond.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184399408
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:23 schreef Roces18 het volgende:
Als ik een huis zou kopen, zou ik toch zeker wel een weekend daar willen verblijven alvorens ik tot koop overga. Misschien heb je wel krijsende buren of lekt het dak elke avond.
Stel je merkt daar tijdens het logeerweekeind niets van, maar 3 jaar later komen er wel krijsende buren en blijkt het dak asbest te bevatten. Wat dan?
  maandag 14 januari 2019 @ 17:01:56 #33
286575 Roces18
Chef de party
pi_184399817
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Stel je merkt daar tijdens het logeerweekeind niets van, maar 3 jaar later komen er wel krijsende buren en blijkt het dak asbest te bevatten. Wat dan?
Dat steek ik het in de fik en verhaal ik het op mn verzekering.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184400820
quote:

[..]

Asbest ben je verplicht om te melden bij verkoop, doe je dat niet of maak je er een leugentje van tja...
het buren ruzie/gemekker verhaal staat geheel los van het huis. Wat als jij het huis koopt en 1 week later verkopen/verhuren de buren het huis en er komt familie pauper erin te wonen?
Dat zie soms pauper wijken uit de 80s zijn nu bijv weer heel aantrekkelijk en de wijken die toen goed waren gaan dan weer achteruit. Het is maar wat voor volk er komt te wonen.

Wil je dat risico niet lopen, deels kan je dat wel voorkomen door een huis te kopen in een duurdere wijk (300.000 of hoger) of een wijk waar het een mix is van grote dure huizen en kleinere goedkope huizen.

Alleen maar rijke mensen bij elkaar ontstaat ook een aso achtig sfeer (denk aan landje pik gezeur, of dit stuk is mijn oprit gezeik)
Interessant he ?
pi_184400874
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:55 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Asbest ben je verplicht om te melden bij verkoop, doe je dat niet of maak je er een leugentje van tja...
je bent bekend met de ouderdomsclausule en de niet-zelfbewoningsclausule?
  maandag 14 januari 2019 @ 18:03:31 #36
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_184400926
quote:
99s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:55 schreef XL het volgende:

[..]

Was in Duitsland. Daar moest ik speculatie belasting betalen. Is belachelijk, is ook op koerswinst op aandelen als je ze korter dan een jaar hebt.

Daarvoor kun je bij verkoop de huurder eruit zetten...
Verkoop breekt toch geen huur?
Fan van Kim-Holland
  maandag 14 januari 2019 @ 18:04:22 #37
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_184400937
quote:

[..]

Als jij het logischerwijs niet kon weten valt het niet onder verborgen gebreken oid.
Fan van Kim-Holland
pi_184412196
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:04 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als jij het logischerwijs niet kon weten valt het niet onder verborgen gebreken oid.
Dat klopt, maar dan heb je ondanks het "logeerweekeind", toch een dompertje?
pi_184416905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:58 schreef Antaris het volgende:
Ik vind het altijd een raar idee dat mensen een huis kopen voor een x bedrag zonder echt te weten of het huis uiteindelijk bevalt.
Ik bedoel daarmee bijv. overlast / verkeerslawaai enz.

Wanneer je een auto wilt kopen ga je toch ook eerst een proefrit maken?
Kun je toch zelf uitzoeken, is je plicht.

Wijk verkennen, savonds laat er rond hangen. Nachtje spenderen desnoods.

Heb t allemaal gedaan voor ik t huis nam.

Ook bezichtigd terwijl buren wel thuis waren.

Daarom zijn de meeste bezichtigingen ook in de ochtend en doordeweeks wanneer iedereen opgerot is.
pi_184416957
Om maar even op de originele vraag in te gaan.

Dat is praktisch toch niet haalbaar? Bedoel hoe zie je dat voor je op een luchtbedje zonder iets daar een paar weken slapen?
Of alles verhuizen en als het niet bevalt weer terug?

Neuh denk niet dat dit een reŽel idee is.
pi_184504230
Waarom zou ik als verkoper het risico nemen dat iemand afhaakt na een nachtje proberen terwijl er ook mensen zijn die na 20 min rondlopen een bod van 35k boven de waarde uitbrengen? (deze koper mocht 'm hebben ;))
pi_184507569
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:38 schreef kree het volgende:

Dat is praktisch toch niet haalbaar? Bedoel hoe zie je dat voor je op een luchtbedje zonder iets daar een paar weken slapen?

Geen idee om eerlijk te zijn, misschien wanneer de verkoper akkoord gaat en paar dagen een hotel bekostigen naar keuze. Moet wel schappelijk blijven natuurlijk.
  zondag 27 januari 2019 @ 20:08:00 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184660579
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Verkoop breekt toch geen huur?
Zoals je leest, in Duitsland wel. Nou ja, je mag niet de huurder eruit gooien om een andere huurder erin te zetten. Wel voor Eigenbedarf. Dus verkoop je een verhuurd huis en wil je er zelf in. Geen probleem.

In het huis dat ik kocht woonde een 68-jarige vrouw die al 68 jaar in dat huis woonde. Had ik er gewoon uit kunnen gooien...
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_184661420
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:35 schreef funnywell het volgende:

Daarom zijn de meeste bezichtigingen ook in de ochtend en doordeweeks wanneer iedereen opgerot is.
omdat de makelaar dan werkt
pi_184661448
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:38 schreef kree het volgende:

ik zie niet in hoe een verkoper hiermee akkoord zou gaan... ik zou per direct nee zeggen namelijk.
pi_184661481
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:05 schreef Antaris het volgende:

[..]

Geen idee om eerlijk te zijn, misschien wanneer de verkoper akkoord gaat en paar dagen een hotel bekostigen naar keuze. Moet wel schappelijk blijven natuurlijk.
en dan kom je terug en is je huis gesloopt en blijkt de zogenaamde koper in de schuldsanering te zitten.....
pi_184711676
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

omdat de makelaar dan werkt
Nee hoor, dat is zeker niet de hoofdreden.
pi_184715746
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en dan kom je terug en is je huis gesloopt en blijkt de zogenaamde koper in de schuldsanering te zitten.....
Het is toch mogelijk om onderzoek te verrichten of iemand in de schuldsanering zit of niet, zo niet vervolgens een contractje opstellen dat de woning netjes moet worden achtergelaten.
pi_184716388
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:38 schreef Antaris het volgende:

[..]

Het is toch mogelijk om onderzoek te verrichten of iemand in de schuldsanering zit of niet, zo niet vervolgens een contractje opstellen dat de woning netjes moet worden achtergelaten.
wat doe je dan als de woning niet netjes wordt achtergelaten?
pi_184725376
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wat doe je dan als de woning niet netjes wordt achtergelaten?
Bij schade aan de woning verhalen op proef bewoners, mocht men een teringzooi achterlaten dan op een zwarte lijst zetten zodat men niet zo gemakkelijk gebruik kunnen maken van proef wonen.
Maar dat zou juridisch gezien niet mogen volgens mij.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')