abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 januari 2019 @ 13:27:22 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184376764
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:24 schreef Drogonno het volgende:
Hoe groot is de kans dat Nederland een tropisch paradijs word als de polen zich verplaatsen?
De polen verplaatsen zich niet.
De magnetische polen verplaatsen zich.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 13 januari 2019 @ 13:31:41 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184376862
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De polen verplaatsen zich niet.
De magnetische polen verplaatsen zich.
Ik zie toch dagelijks polen die zich over de A12 verplaatsen. En die zijn niet magnetisch.

Een van de effecten zou zijn dat we vaker het noorderlicht zien *O*
En misschien vaker de hemelse bazuinen horen.
pi_184377088
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zie toch dagelijks polen die zich over de A12 verplaatsen. En die zijn niet magnetisch.
Ik zie veel meer Polen uit het zuiden dan uit het noorden hier
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 januari 2019 @ 13:56:23 #54
74056 crew  ToT
pi_184377235
Snel hoge belastingen heffen op magneten!
pi_184377774
Ik heb altijd geleerd dat het omdraaien van de polen veel vreedzamer gaat dan je zou verwachten. Talloze keren gebeurd in het verleden zonder enig probleem. Wat noord of zuid is maakt erg weinig uit zolang het veld er maar is. Vogeltjes zullen er even aan moeten wennen dat ze niet de verkeerde kant op gaan, maar de volgende generatie heeft dat probleem al niet meer. Menselijke technologie zal waarschijnlijk even een klap krijgen tijdens de wissel maar na de wissel is alles weer stabiel.

Als ik me goed kan herinneren was eigenlijk het enige echte probleem dat het magneetveld tijdelijk verzwakt tijdens de omschakeling wat zorgt voor een hoop extra straling op het aardoppervlak. Vrij ongezond maar niet genoeg om een beschaving uit te roeien.

Ik had geen zin om alles weer op te zoeken dus ben niet zeker van mijn zaak. Ik hoor graag of deze informatie nog een beetje klopt.
pi_184377796
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik weet niet exact hoe die wolk heet, het is een soort gaswolk waar we in drijven.
Maar op een gegeven moment drijven we daar dus uit, hoewel als positieve aantekening, is er ook een kleine kans dat we juist naar een dichter gedeelte drijven en daar de komende 1000 jaar vertoeven.
Ik heb er wat over nagelezen. Interessante gebeurtenis in elk geval.

(Ff in een spoiler want off-topic)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 14:28:50 ]
pi_184378719
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:24 schreef Dally het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat het omdraaien van de polen veel vreedzamer gaat dan je zou verwachten. Talloze keren gebeurd in het verleden zonder enig probleem. Wat noord of zuid is maakt erg weinig uit zolang het veld er maar is. Vogeltjes zullen er even aan moeten wennen dat ze niet de verkeerde kant op gaan, maar de volgende generatie heeft dat probleem al niet meer. Menselijke technologie zal waarschijnlijk even een klap krijgen tijdens de wissel maar na de wissel is alles weer stabiel.

Als ik me goed kan herinneren was eigenlijk het enige echte probleem dat het magneetveld tijdelijk verzwakt tijdens de omschakeling wat zorgt voor een hoop extra straling op het aardoppervlak. Vrij ongezond maar niet genoeg om een beschaving uit te roeien.

Ik had geen zin om alles weer op te zoeken dus ben niet zeker van mijn zaak. Ik hoor graag of deze informatie nog een beetje klopt.
Die straling zal meevallen, de zonnewind wekt een magnetisch veld in de ionosfeer op, dat ook de kosmische straling afbuigt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184379912
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:24 schreef Dally het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat het omdraaien van de polen veel vreedzamer gaat dan je zou verwachten. Talloze keren gebeurd in het verleden zonder enig probleem. Wat noord of zuid is maakt erg weinig uit zolang het veld er maar is. Vogeltjes zullen er even aan moeten wennen dat ze niet de verkeerde kant op gaan, maar de volgende generatie heeft dat probleem al niet meer. Menselijke technologie zal waarschijnlijk even een klap krijgen tijdens de wissel maar na de wissel is alles weer stabiel.

Als ik me goed kan herinneren was eigenlijk het enige echte probleem dat het magneetveld tijdelijk verzwakt tijdens de omschakeling wat zorgt voor een hoop extra straling op het aardoppervlak. Vrij ongezond maar niet genoeg om een beschaving uit te roeien.

Ik had geen zin om alles weer op te zoeken dus ben niet zeker van mijn zaak. Ik hoor graag of deze informatie nog een beetje klopt.
Dit klopt.
  zondag 13 januari 2019 @ 16:50:38 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184380698
Gauw cockpit overleg, redt het klimaatkompas en betaal mee om het magnetisch veld op het niveau van 1990 te houden anders missen de duiven hun hok.
Komt vast allemaal door ons elektriciteitsgebruik, je weet wel die van Tesla magneten.

Fysisch is dit allemaal doodnormaal als cyclus en natuurlijk zal het een wereldwijd een (welk?) effect gaan hebben op flora en fauna waar wij deel van zijn. Wanneer de "evolutie constanten" van onze habitat worden gewijzigd zullen we die in ons bestaan overleven of daarmee ten ondergaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 13 januari 2019 @ 17:03:48 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184380923
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:50 schreef Vallon het volgende:
Gauw cockpit overleg, redt het klimaatkompas en betaal mee om het magnetisch veld op het niveau van 1990 te houden anders missen de duiven hun hok.
Komt vast allemaal door ons elektriciteitsgebruik, je weet wel die van Tesla magneten.

Fysisch is dit allemaal doodnormaal als cyclus en natuurlijk zal het een wereldwijd een (welk?) effect gaan hebben op flora en fauna waar wij deel van zijn. Wanneer de "evolutie constanten" van onze habitat worden gewijzigd zullen we die in ons bestaan overleven of daarmee ten ondergaan.
Het is wel interessant als het echt gebeurd. Onze samenleving is nu zo complex dat kleine veranderingen al grote gevolgen kunnen hebben. 10% meer kankergevallen door een tijdelijk zwak magnetisch veld zal bv al een grote aanslag zijn op de gezondheidszorg. En als ALLE vliegtuig apparatuur opnieuw ingesteld moet worden (ookal duurt dat maar een week) zal dat al zoveel economische schade doen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184381486
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel geef jij mijn erfgenamen als ik toch dood ga?

Jij beweerd immers stellig dat ik niet dood ga!
Lees de overige reacties hierboven. Je hebt de antwoord!

Men gaat niet dood van magnetische wisseling. Anders lagen er een massa dode dinosaurus. Echter is de samenleving afhankelijk van computers en elektriciteit. Daar liggen de gevoelige punten. We kunnen wel in korte periode zonder computers etc. Maar als het langer duurt, dan heb je mooi probleem.

Zonder computer en of elektriciteit gaan we terug naar 1850. Daar is de huidige samenleving niet voor gebouwd.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_184381514
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is wel interessant als het echt gebeurd. Onze samenleving is nu zo complex dat kleine veranderingen al grote gevolgen kunnen hebben. 10% meer kankergevallen door een tijdelijk zwak magnetisch veld zal bv al een grote aanslag zijn op de gezondheidszorg. En als ALLE vliegtuig apparatuur opnieuw ingesteld moet worden (ookal duurt dat maar een week) zal dat al zoveel economische schade doen.
Vraag en aanbod als er meer bij komen zal dit wel goedkoper worden.
NWS / KWF boos over duurdere kankermedicijn (verzesvoudigd!)
pi_184381541
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:34 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Lees de overige reacties hierboven. Je hebt de antwoord!

Men gaat niet dood van magnetische wisseling. Anders lagen er een massa dode dinosaurus. Echter is de samenleving afhankelijk van computers en elektriciteit. Daar liggen de gevoelige punten. We kunnen wel in korte periode zonder computers etc. Maar als het langer duurt, dan heb je mooi probleem.

Zonder computer en of elektriciteit gaan we terug naar 1850. Daar is de huidige samenleving niet voor gebouwd.
Als de polariteit in 1X omdraaien doet? Ik denk het toch wel hoor.
pi_184381802
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als de polariteit in 1X omdraaien doet? Ik denk het toch wel hoor.
Volgens de sommige zouden de magnetische wissel wel best lang duren, dat heeft ook invloed op de klimaat en omgeving. Maar ja. De magnetische wissel is nog nooit door de mens vastgesteld op schriften. Eigenlijk niemand weet precies hoe zoiets gaat.

De feit is dat de wissel ongeveer om 100.000 jaar plaatsvindt. De laatste is bijna 800.000 jaar geleden. Dus de vraag is wanneer het zal plaatsvinden.
Eigenlijk moeten wij daarop voorbereiden. in combinatie met de klimaat veranderingen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_184381837
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:47 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Volgens de sommige zouden de magnetische wissel wel best lang duren, dat heeft ook invloed op de klimaat en omgeving. Maar ja. De magnetische wissel is nog nooit door de mens vastgesteld op schriften. Eigenlijk niemand weet precies hoe zoiets gaat.

De feit is dat de wissel ongeveer om 100.000 jaar plaatsvindt. De laatste is bijna 800.000 jaar geleden. Dus de vraag is wanneer het zal plaatsvinden.
Eigenlijk moeten wij daarop voorbereiden. in combinatie met de klimaat veranderingen.
We dat regelt den Haag maar fijn zelf, hoe het komt heb ik het toch maar mee te doen!
  zondag 13 januari 2019 @ 17:52:30 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184381918
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is wel interessant als het echt gebeurd. Onze samenleving is nu zo complex dat kleine veranderingen al grote gevolgen kunnen hebben. 10% meer kankergevallen door een tijdelijk zwak magnetisch veld zal bv al een grote aanslag zijn op de gezondheidszorg. En als ALLE vliegtuig apparatuur opnieuw ingesteld moet worden (ookal duurt dat maar een week) zal dat al zoveel economische schade doen.
Hier raak je het grootste probleem van onze fragiele samenleving waarin (zeer grote) mensen afhankelijk zijn (gemaakt) van systemen. Er hoef maar een windvlaag te zijn, waarna de wereld in rep en roer gaat en er revoluties uitbreken die moorden en brand roepen.
Wanneer je wat wilt nadenken, is het eigenlijk een onbestaanbaar dat a) we er zijn en b) nog - zo/willen - leven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184382260
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

We dat regelt den Haag maar fijn zelf, hoe het komt heb ik het toch maar mee te doen!
Dievenbende uit Haags toren doet er niks mee. Wij mogen het zelf opknappen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_184382269
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:09 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dievenbende uit Haags toren doet er niks mee. Wij mogen het zelf opknappen.
En ik doe het niet dus dan blijf jij over!
pi_184382290
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

En ik doe het niet dus dan blijf jij over!
Ook goed, mocht het zover komt. Mag je ook nier hierover gaan klagen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_184382319
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:11 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Ook goed, mocht het zover komt. Mag je ook nier hierover gaan klagen.
Waarom niet dan, ik heb niemand een volmacht gegeven ga niet meer stemmen, dus ik heb alle recht van klagen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 18:13:16 ]
  zondag 13 januari 2019 @ 18:20:21 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184382486
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hier raak je het grootste probleem van onze fragiele samenleving waarin (zeer grote) mensen afhankelijk zijn (gemaakt) van systemen. Er hoef maar een windvlaag te zijn, waarna de wereld in rep en roer gaat en er revoluties uitbreken die moorden en brand roepen.
Wanneer je wat wilt nadenken, is het eigenlijk een onbestaanbaar dat a) we er zijn en b) nog - zo/willen - leven.
Zeker. En je beseft dan ook dat er heel, heel veel mensen zijn. Alleen maar mogelijk door die systemen. (bv elektriciteit, transport, supermarkten). We kunnen met z'n alle in grote steden wonen omdat iedereen elke dag eten kan kopen. Als dat een keer wegvalt voor een paar weken...oef.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 13 januari 2019 @ 18:48:12 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184383142
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:34 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Men gaat niet dood van magnetische wisseling. Anders lagen er een massa dode dinosaurus.
O-)

Indirect zal het wel tot doden leiden. Denk alleen al aan hulpdiensten die niet tijdig ter plekke kunnen zijn omdat de mobiele telefonie gestoord wordt.
Het is ook maar waar je je druk om maakt, want vroegâh had men geen mobiele telefoons om de hulpdiensten te waarschuwen, en voor die tijd nauwelijks adequate hulpdiensten.
pi_184383560
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

O-)

Indirect zal het wel tot doden leiden. Denk alleen al aan hulpdiensten die niet tijdig ter plekke kunnen zijn omdat de mobiele telefonie gestoord wordt.
Het is ook maar waar je je druk om maakt, want vroegâh had men geen mobiele telefoons om de hulpdiensten te waarschuwen, en voor die tijd nauwelijks adequate hulpdiensten.
Je had wel de chirurgijn bij de barbier om de hoek.


I'm so fucked

Maar om die te bereiken was je wel weer afhankelijk van GPS.
  zondag 13 januari 2019 @ 19:56:24 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184384585
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zeker. En je beseft dan ook dat er heel, heel veel mensen zijn. Alleen maar mogelijk door die systemen. (bv elektriciteit, transport, supermarkten). We kunnen met z'n alle in grote steden wonen omdat iedereen elke dag eten kan kopen. Als dat een keer wegvalt voor een paar weken...oef.
Je hoeft het nieuws maar aan te zetten om te weten wat een stormpje kan aanrichten.
De publieke faciliteiten liggen in geen dag op z'n gat waarna onze (eigen)waanzin het overneemt.

Zo ook met hulp en voorzieningen, die bestaan alleen omdat niet al te veel (lees: heel weinig) mensen dat tegelijk nodig hebben. Ik ga m'n preprlist nog's nakijken, de tank afvullen en checken of de kids de noodrantsoenen uit 1990 niet stilletjes hebben weggegooid.....

Feit is dat onze leefomgeving voor (zo)veel mensen, met alle daarvoor benodigde middelen; uiterst fragiel is. Je zou ter onaangekondigde oefening 's een week, de hoofdschakelaar & gaskraan thuis moeten uitzetten.....

Met die magnetische ompoling zal het niet zo'n vaart lopen... is ook wat oud nieuws (laatste update wiki 2016) het volledige omdraaien zal sws de nodige eeuwen in beslag nemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')