abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184366923
Ik heb sinds 3 weken een auto op cng en wat een waardeloos systeem is dat... er zit een enorme tank ik de kofferbak (60 liter) en hier kan dan ongeveer 10kg cng in wat ongeveer gelijk is aan 14 liter benzine. Hier kan ik ongeveer 100km op rijden. En dan kan je het ook nog bijna nergens tanken en de prijs is ook haast gelijk aan benzine (in belgie). Kortom vrij nutteloos, kosten van de inbouw 6000 euro, bespaard nauwelijks als je er op rijd en helemaal niets als je er 20km voor om moet rijden om te tanken. (En elke dag tanken!)

Waarom heb ik het dan? Het gaf een korting van 11000 euro belasting in belgie, dus inbouw afgetrokken 5000 bespaard. Nu ingeschreven mag het systeem er van mij eigenlijk wel weer uit. Maarja belasting technisch mag dat niet maar ik hoef er ook niet op te rijden...

Wie rijd hier nog meer op cng? Wat is jullie situatie, heeft het voor jullie wel zin?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_184367059
Ligt er een beetje aan wat voor auto je rijdt. In Iveco's zijn de CNG motoren omgebouwde diesel motoren die als noodvoorziening op benzine kunnen rijden. Die wil je dus echt niet, tenzij het echt niet anders kan, op benzine rijden. Verder denk ik dat de meeste mensen die CNG nemen geen grote actieradius nodig hebben, anders zouden ze wel voor diesel kiezen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184368170
Wow ik had niet verwacht dat het zo nutteloos zou zijn! Is die tank dan zo groot en dan nog maar omgerekend 14 liter?
Kun je 'm niet stiekem naar LPG ombouwen? :D Was laatst naar de Ardennen en kon in Maasmechelen voor 33ct per liter tanken. Ik had het even omgerekend naar hoe zuinig een benzine had moeten rijden met de kosten die ik heb gemaakt. Dat kwam neer op 1 op 26 :9 En dan rijd ik met een V8.
Maar goed, lekker op benzine rijden dus en genieten van die 5 liter van je!! Lijkt me leuk om je een keer tegen te komen.
pi_184368518
Kan je niet een soort van voorraad vat thuis of op het werk zetten? En die dan laten vullen op een of andere manier?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_184369202
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:21 schreef DieselTank het volgende:
Kan je niet een soort van voorraad vat thuis of op het werk zetten? En die dan laten vullen op een of andere manier?
Het is geen dieseltank he. Dan heb je een flink dure compressor nodig, om over te pompen. 300 bar en liefs die niet vonkt.
.
pi_184397921
Ik heb een offerte binnen om de boel om te bouwen naar LPG met een 70L tank op de plek waar een reserve wiel hoort (die er nu ook al niet zit.) Dus ik verlies dan niet eens gebruikte ruimte.

Kosten 2600 euro. (3500 min 900 euro van het destijds 6000 euro kostende CNG systeem) Ik moet alleen nog even uitzoeken of ik niet alsnog een naheffing ga krijgen als ik dit zou doen. Want dan zou er zo'n 10.000 naheffing komen en is het helemaal niet meer interessant.

Mijn conclusie is dat CNG nog aardig wat obstakels heeft (grote van de tanks en weinig tankstations.) Auto's die voor CNG ontworpen zijn kunnen wel interessant zijn maar ombouwen is niet echt zinvol.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_184410666
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:50 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ligt er een beetje aan wat voor auto je rijdt. In Iveco's zijn de CNG motoren omgebouwde diesel motoren die als noodvoorziening op benzine kunnen rijden. Die wil je dus echt niet, tenzij het echt niet anders kan, op benzine rijden. Verder denk ik dat de meeste mensen die CNG nemen geen grote actieradius nodig hebben, anders zouden ze wel voor diesel kiezen.
Dit is echt drama ja :')
Ik heb eens eentje moeten repareren. En daarna tanken. Gaat 20 liter benzine in. En met 5 km rijden is daar al de helft van op :')

Cng tanken duurt een eeuwigheid. En als er 3 mensen voor je getankt hebben is het gas in de tank tever afgekoeld dat er niks meer uit komt en je dus naar het volgende cng tankstation kunt zoeken :') :')
pi_184410754
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 07:13 schreef -niemand- het volgende:
Cng tanken duurt een eeuwigheid. En als er 3 mensen voor je getankt hebben is het gas in de tank tever afgekoeld dat er niks meer uit komt en je dus naar het volgende cng tankstation kunt zoeken :') :')
Als je op CNG rijdt kun je beter sowieso een CNG-tankinstallatie op eigen terrein plaatsen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')