abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184365071
registreer om deze reclame te verbergen
En er zijn lactase pillen :)
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:15:08 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184365079
Oh..
Schildklier: check
Lactose :check

*wacht de rest van de lijstjes van golfer en L_S af* :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Klus snacks - Barrels Basic Binnen en Buitenhuis klut topic
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:15:19 #78
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184365083
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:12 schreef z80 het volgende:

[..]

Je weet dat in kaas zeer weinig lactose zit. En in veel kaas helemaal niet.
Jazeker. En in melk en yoghurt veel. In kwark wat minder, in creme fraiche Griekse yoghurt nog wat minder.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:16:05 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184365089
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:14 schreef Bluezz het volgende:
En er zijn lactase pillen :)
Ja, zonder die pillen zou ik nooit meer lekker uit eten kunnen gaan.
Ik kan echt niet meer zonder https://www.disolut.com/p(...)ra-forte-10-000-fcc/
Poef.....gone! golfer
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:17:03 #80
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184365102
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb nog wel meer voor je in de aanbieding hoor. :+
Keep 'm coming, ik ben nou toch lekker bezig :')

Ik ga inderdaad lactasepillen scoren. Ik vind dit niet zo'n problematische ontdekking, ik ben vooral blij dat ik het weet.
Wat zijn goede en goed geprijsde lactasepillen?

Edit: ook Disolut dus. Daar slik ik al de fibractase van bij ui en knoflook.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
pi_184365110
Wel balen Lucky, zoveel last door eten -O- ik zie wat het bij g doet.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:17:48 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184365113
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

Keep 'm coming, ik ben nou toch lekker bezig :')

Ik ga inderdaad lactasepillen scoren. Ik vind dit niet zo'n problematische ontdekking, ik ben vooral blij dat ik het weet.
Wat zijn goede en goed geprijsde lactasepillen?
Zie post boven je. Wel redelijk duur. Maar erg goed, als je die extra sterke neemt.
Poef.....gone! golfer
pi_184365122
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Waar?
Het plan is nu Laila, nooit geweest, maar menu ziet er chill uit. Of je moet betere tips hebben.
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:18:38 #84
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184365126
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Zie post boven je. Wel redelijk duur. Maar erg goed, als je die extra sterke neemt.
Ik dacht dat lactase ook gewoon bij Kruidvat enzo verkocht wordt.
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:20:21 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184365144
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die sterke misschien niet?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:20:31 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184365147
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

Vast wel, maar in alle testen komt Disolut er als beste uit.
edit: zie bijvoorbeeld https://www.karlijnskitchen.com/nl/lactase-pillen/
Poef.....gone! golfer
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:20:58 #87
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184365154
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:17 schreef Bluezz het volgende:
Wel balen Lucky, zoveel last door eten -O- ik zie wat het bij g doet.
Ja, het is wel naar inderdaad. Ik heb er vannacht nauwelijks door geslapen.
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:21:19 #88
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184365160
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Vast wel, maar in alle testen komt Disolut er als beste uit.
Ok, thanks :)
pi_184365300
Of gewoon geen lactose? :D Zo moeilijk is dat niet :+
*knuppel in hoenderhok koeienstal gooit*

Wel fijn dat je achter de oorzaak van je klachten bent hoor :*
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:34:48 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184365400
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:29 schreef Candaasje het volgende:

Niet willen of mogen is iets heel anders. Jij voelt je niets anders als ergens per ongeluk wl lactose in zit :s)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:37:03 #91
63722 z80
von nichts kommt nichts
pi_184365449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:29 schreef Candaasje het volgende:

Zo moeilijk is het wel. Zeker in het begin.
Ik heb dan wel geen last van de lactose, maar wel van een ander eiwit in koemelk. En als je gaat kijken waar allemaal koemelk of koemelk bestandsdelen inzitten wordt het toch lastig.
Statistieken zijn als bikinis: ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele.
Der Gesunde wei nicht, wie reich er ist.
I fink you freaky and I like you a lot
pi_184365462
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet willen of mogen is iets heel anders. Jij voelt je niets anders als ergens per ongeluk wl lactose in zit :s)
True, maar het ging toch om het pillen slikken zodat je wel lactose kunt blijven eten?
pi_184365605
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:37 schreef z80 het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het wel. Zeker in het begin.
Ik heb dan wel geen last van de lactose, maar wel van een ander eiwit in koemelk. En als je gaat kijken waar allemaal koemelk of koemelk bestandsdelen inzitten wordt het toch lastig.
Ik ben inmiddels 1,5 jaar veganist, en ik ben het met je eens dat het in veel (te veel }:| ) producten wordt toegevoegd, maar het is echt niet per se heel erg moeilijk. Er zijn genoeg alternatieven. :)
Natuurlijk kost het in het begin wat meer moeite en uitzoekwerk, maar zeker in de tijd van veganchallenges e.d. is veel al voor je uitgezocht en zijn er apps waarmee je alles kunt checken of naar lekkere melkvrije producten opzoek kan gaan. :)

Het is niet dat ik niet begrijp dat iemand het jammer vindt bepaalde producten te moeten missen, (want dat snap ik heel goed), het is meer dat ik niet begrijp dat je er speciaal voor pillen zou gaan slikken, terwijl het voor veel mensen echt best snel went om gewoon zonder te leven. Das alles.

Gewoon puur mijn verbazing dus. Niet een roep om het verbod op pillen ofzo hoor ;)
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:51:36 #94
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184365819
Candaasje, bijvoorbeeld omdat ik morgen lekker Griekse afhaal met lactose n knoflook n ui wil eten neem ik twee pillen. Of omdat ik komende week twee keer ga kaasfonduen. Omdat ik van eten hou en helemaal niets wl missen.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:52:10 #95
63722 z80
von nichts kommt nichts
pi_184365829
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels 1,5 jaar veganist, en ik ben het met je eens dat het in veel (te veel }:| ) producten wordt toegevoegd, maar het is echt niet per se heel erg moeilijk. Er zijn genoeg alternatieven. :)
Natuurlijk kost het in het begin wat meer moeite en uitzoekwerk, maar zeker in de tijd van veganchallenges e.d. is veel al voor je uitgezocht en zijn er apps waarmee je alles kunt checken of naar lekkere melkvrije producten opzoek kan gaan. :)

Het is niet dat ik niet begrijp dat iemand het jammer vindt bepaalde producten te moeten missen, (want dat snap ik heel goed), het is meer dat ik niet begrijp dat je er speciaal voor pillen zou gaan slikken, terwijl het voor veel mensen echt best snel went om gewoon zonder te leven. Das alles.

Gewoon puur mijn verbazing dus. Niet een roep om het verbod op pillen ofzo hoor ;)
Maar jij eet ook geen brood. Tenzij zelf gebakken? Geen snoepgoed tenzij zelf gemaakt?
Voor veel producten is een vervanger. Als je geluk hebt komt deze in de buurt van het origineel, vaak niet. Dus dan wordt het schrappen. Veel schrappen.
Statistieken zijn als bikinis: ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele.
pi_184365939
Nee Myra geen tips. Ben juist benieuwd naar jouw review.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184365952
Heeft die dikke trol van een molo trouwens al eens gereageerd??
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184365955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:52 schreef z80 het volgende:

[..]

Maar jij eet ook geen brood. Tenzij zelf gebakken? Geen snoepgoed tenzij zelf gemaakt?
Voor veel producten is een vervanger. Als je geluk hebt komt deze in de buurt van het origineel, vaak niet. Dus dan wordt het schrappen. Veel schrappen.
Ik eet wel brood, maar geen witbrood. (E272 even uit mijn hoofd is vrijwel altijd plantaardig, dus dat eet ik wel). Snoepgoed eet ik ook, maar niet waar gelatine of schellak e.d. inzitten nee. Blijft genoeg over hoor. En tsja, ik schrap ook wel. Maar eerlijk gezegd; ik merk nu pas hoeveel troep ik naar binnen aan het werken was al die jaren. Dus dat schrappen vind ik niet zo erg. :)

En het went ook. Eerlijk is eerlijk; ik heb heus wel 'cravings' gehad in het begin. Maar nu inmiddels niet meer. Ik leef volgens anderen waarschijnlijk vrij sober, maar dat gevoel heb ik zelf niet echt en het is niet dat ik niet meer snoep of niet van lekker eten hou. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Candaasje, bijvoorbeeld omdat ik morgen lekker Griekse afhaal met lactose n knoflook n ui wil eten neem ik twee pillen. Of omdat ik komende week twee keer ga kaasfonduen. Omdat ik van eten hou en helemaal niets wl missen.
Dat begreep ik, dat je die producten wil blijven eten. Is je goed recht hoor. Ik verbaas me er alleen gewoon een tikkie over, das alles. (EDIT: en dan met name het lactose deel. Ik begrijp dat als je alles moet schrappen, waaronder ook ui en knoflook enzo, het wel heel karig wordt. Maar pillen slikken voor lactose, een product uit letterlijk voeding bestemd voor jongen in de groei, dat snap ik gewoon niet zo goed. Maar dat is ook wel de vegan in mij die zich even laat horen natuurlijk)
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 21:05:05 #99
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184366107
Ik vind het knap hoor Candaasje om vegan te eten. In mijn utopie zou ik ook geen zooi meer binnenkrijgen. Maar ik hou echt wel heel erg van zooi O+
  zaterdag 12 januari 2019 @ 21:05:40 #100
63722 z80
von nichts kommt nichts
pi_184366122
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik eet wel brood, maar geen witbrood. (E272 even uit mijn hoofd is vrijwel altijd plantaardig, dus dat eet ik wel). Snoepgoed eet ik ook, maar niet waar gelatine of schellak e.d. inzitten nee. Blijft genoeg over hoor. En tsja, ik schrap ook wel. Maar eerlijk gezegd; ik merk nu pas hoeveel troep ik naar binnen aan het werken was al die jaren. Dus dat schrappen vind ik niet zo erg. :)

En het went ook. Eerlijk is eerlijk; ik heb heus wel 'cravings' gehad in het begin. Maar nu inmiddels niet meer. Ik leef volgens anderen waarschijnlijk vrij sober, maar dat gevoel heb ik zelf niet echt en het is niet dat ik niet meer snoep of niet van lekker eten hou. :)

[..]

Dat begreep ik, dat je die producten wil blijven eten. Is je goed recht hoor. Ik verbaas me er alleen gewoon een tikkie over, das alles.
In brood zit melk. Tenzij uit een speciale bakkerij of zelf gemaakt. Snoep waar iets van chocolade aan/bij zit, zit ook een melk product. Bij pasta is het vaak ook opletten, zit vaak ei in verwerkt.

Wil je in mijn geval melk vermijden dan moet er al flink geschrapt worden.
Wil je volledig vegan dan is het schrappen, schrappen en nog meer schrappen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')