Nofi je propageert in en vanuit een eigen wereldbeeld.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 15:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die betaal je zelf, aangezien dat een aanpassing van je eigen meterkast is.
Mijn meterkast kwam standaard al met 3x 25A dus dan is het niet zo'n probleem om er een extra 3-fase groep in te maken. Capaciteitstarief is hetzelfde, dus daar hoef je het niet om te laten.
Overigens kan je op 1x35A ook met 20A laden, je bent dan nog selectief ook.
De vragen "wie gaat dat betalen" is wat kinderachtig, het thuis laden verdien je héél snel terug t.o.v. een commerciële laadpaal omdat je tegen eigen stroomtarief kan laden.
Benzine auto thuis laden is altijd wat lastiger maar daar hoor je niemand over.
Ja idd, wat een kut volk is het ook...landverraders eerste klasquote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:14 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor dat ze iedereen die niet elektrisch rijdt zo hard gaan pesten dat je haast wel moet. Wegenbelasting omhoog, brandstofprijzen etc. Hoe gaat het eigenlijk met eigenaren van benzinepompen aflopen? Of worden dat laadpaalpompen?
Die komen niet buiten de A10 ringquote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nofi je propageert in en vanuit een eigen wereldbeeld.
Ik waardeer je promotie en zelfwerkzaamheid inzake het onderwerp.
Het is daarbij wel zaak om op straat en in de straat elders te kijken.
De overgrote meerderheid van onze samenleving heeft die K's niet liggen, wonen met wat geluk op een postzegel, heeft 20m2 gras en ontbeert financiële ruimte van meer dan zeg twee maanden overleven.
Het feit dat jij (of ik) in een auto kunnen rijden van ¤100K is geen maatstaf op wat maatschappelijk acceptabel is. De maatstaf moet zijn of het "stel" met twee kids die vrijgesteld worden van ouderbijdrage, elementair ook kunnen beschikken over (die nieuwe) basiszaken. Niet als gunst maar als simpel recht van bestaan.
Mja, het wordt zoals zo vaak weer een sociale(/istische) basisdiscussie omdat appels zich niet kunnen voorstellen dat er peren zijn. Dat is ook het probleem in discussies, ook bij figuren zoals DiedrichKlaasRob.
Mijn auto is uit 2006 en heeft me in 2014 10k gekost. Over 2-3 jaar wil ik elektrisch rijden, desnoods 4-5.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nofi je propageert in en vanuit een eigen wereldbeeld.
Ik waardeer je promotie en zelfwerkzaamheid inzake het onderwerp.
Het is daarbij wel zaak om op straat en in de straat elders te kijken.
De overgrote meerderheid van onze samenleving heeft die K's niet liggen, wonen met wat geluk op een postzegel, heeft 20m2 gras en ontbeert financiële ruimte om meer dan zeg twee maanden te kunnen overleven.
Het feit dat jij (of ik) in een auto kunnen rijden van ¤100K is geen maatstaf op wat maatschappelijk acceptabel is. De maatstaf moet zijn of het "stel" met twee kids die vrijgesteld worden van ouderbijdrage, elementair ook kunnen beschikken over (die nieuwe) basiszaken. Niet als gunst maar als simpel recht van bestaan.
Mja, het wordt zoals zo vaak weer een sociale(/istische) basisdiscussie omdat appels zich niet kunnen voorstellen dat er peren zijn. Dat is ook het probleem in discussies, ook bij figuren zoals DiedrichKlaasRob.
Sowieso zullen ze gas steeds duurder gaan maken, die verhoging die we nu net gehad hebben zal de eerste van vele zijn. Zie het een beetje als een werkgever die het leven van een onwelgevallige werknemer steeds iets zuurder maakt tot deze uit zichzelf wel opstapt.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat doen ? Ze kunnen je toch niet verplichten om een weet ik veel duurder systeem aan te laten schaffen waar je geen geld voor hebt ?
Weer zo een Jetten antwoordquote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mijn auto is uit 2006 en heeft me in 2014 10k gekost. Over 2-3 jaar wil ik elektrisch rijden, desnoods 4-5.
Naah daar zal ik niet zo bang voor zijn....quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:21 schreef Henno het volgende:
[..]
Sowieso zullen ze gas steeds duurder gaan maken, die verhoging die we nu net gehad hebben zal de eerste van vele zijn. Zie het een beetje als een werkgever die het leven van een onwelgevallige werknemer steeds iets zuurder maakt tot deze uit zichzelf wel opstapt.
Op zich wil ik best van het gas af, maar zolang ik niet weet of hier een warmtenet komt waarbij extreem goede isolatie weer een stuk minder van belang is kan ik daar nu geen goed besluit over nemen. Ik word voor het blok gezet door een manifest dat ik mijn nu 13 jaar oude ketel misschien over 3 jaar niet meer kan vervangen terwijl ik nog niet eens weet wat de plannen zijn voor mijn wijk, terwijl nu een ketel vervangen ook een grote gok is als de pnannen de verkeerde kant uitvallen.
Nou ja, een beetje extra geld sparen is sowieso een goed plan.
Is het zo moeilijk om te begrijpen dat het niet realistisch is voor wat zal het zijn iig de meerderheid van Nederland om ff een warmtepomp te installeren en ff een accuwagen te kopen ?quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk om niet lullig te doen?
Ik zag je eerder iets roepen over een Tesla Model 3... Ga je die kopen?quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:19 schreef MaGNeT het volgende:
Mijn auto is uit 2006 en heeft me in 2014 10k gekost. Over 2-3 jaar wil ik elektrisch rijden, desnoods 4-5.
Och, met 6.000 euro subsidie hoef je nog maar een dikke halve ton af te tikken...quote:Prijzen Tesla Model 3 in het kort:
-Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD: 58.800 euro
-Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD Performance: 69.700 euro
Denk dat magneet beetje een trol is, ik ga bier drinken !quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zag je eerder iets roepen over een Tesla Model 3... Ga je die kopen?
[..]
Och, met 6.000 euro subsidie hoef je nog maar een dikke halve ton af te tikken...
Een Tesla is niet reëel voor een normale Nederlander. Dat weet je zelf ook wel. Die bak kost gewoon te veel.quote:
Volgens mij ben ik niet degene die het persoonlijk maakte. Proost.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Denk dat magneet beetje een trol is, ik ga bier drinken !
Ging om “caravan + EV” verhaal. Het kan.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Een Tesla is niet reëel voor een normale Nederlander. Dat weet je zelf ook wel. Die bak kost gewoon te veel.
Het is niet wat jij hebt (of kunt veroorloven). Ik heb & doe ook van alles maar neem dat niet als uitgangsnorm voor anderen. Het is nofi bijna Ruttiaans die trots verteld dat hij niet meedoet aan graaien omdat hij (ook) een oude Saab heeft. Wij (en ook bestuurders) hebben kennelijk een keuze, die keuze is niet vanzelfsprekend noch mag je die fatsoenshalve afdwingen voor basiszaken.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mijn auto is uit 2006 en heeft me in 2014 10k gekost. Over 2-3 jaar wil ik elektrisch rijden, desnoods 4-5.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik garandeer dat wanneer jij bij iemand een Ford Focus echt kostenneutraal kan omwisselen voor een IoniQ, je daar alle medewerking voor zal krijgen. Elk mens is in essentie bereid om goed te doen. Dat doen met dreigen of met kunstmatige opgelegde kostenplaatjes dat fictioneren, werkt averechts."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
dat het kan is wel duidelijk maar is het reëel en kan het dus voor de normale burger? Dat is een duidelijke nee. Dat kan niet. Tenzij je denkt dat gewone werkers een halve ton op hun rekening klaar heeft staan om een Tesla te kopen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ging om “caravan + EV” verhaal. Het kan.
Er wordt hier ook gesproken over een warmtenet. Maar dat zal nog wel een tijdje gaan duren. Bovendien is het nog zeer de vraag of een warmtenet wel goedkoper is dan een cv ketel. De meeste (alle?) huizen die op een warmtenet zijn aangesloten zijn niet goedkoper uit. De maximumtarieven voor warmte zijn gekoppeld aan de gasprijs incl. energiebelasting. Het idee van een warmtenet is dat je het bij een nieuwbouwwijk aanlegt en de bewoners geen keuze geeft. Dan kun je als energiebedrijf lekker cashen. Voor bestaande woningen is het eigenlijk niet aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:21 schreef Henno het volgende:
[..]
Sowieso zullen ze gas steeds duurder gaan maken, die verhoging die we nu net gehad hebben zal de eerste van vele zijn. Zie het een beetje als een werkgever die het leven van een onwelgevallige werknemer steeds iets zuurder maakt tot deze uit zichzelf wel opstapt.
Op zich wil ik best van het gas af, maar zolang ik niet weet of hier een warmtenet komt waarbij extreem goede isolatie weer een stuk minder van belang is kan ik daar nu geen goed besluit over nemen. Ik word voor het blok gezet door een manifest dat ik mijn nu 13 jaar oude ketel misschien over 3 jaar niet meer kan vervangen terwijl ik nog niet eens weet wat de plannen zijn voor mijn wijk, terwijl nu een ketel vervangen ook een grote gok is als de pnannen de verkeerde kant uitvallen.
Nou ja, een beetje extra geld sparen is sowieso een goed plan.
Het gaat om 2030, niet om nu. Ik voer ook niet de discussie over "nu", maar juist met het oog op de toekomst.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:46 schreef vigen98 het volgende:
Als de overheid echt zou willen dat we elektrisch gaan rijden dan hadden ze het heel aantrekkelijk moeten maken. Veel mensen hebben gewoon het geld niet om een elektrische auto te kopen en ook al zeg je dat je het terug zou verdienen ja leuk en aardig maar je moet wel eerst geld hebben om zo'n investering te doen. Als de overheid nou geld zou uitlenen aan burgers tegen een 0% rentepercentage dan zou je het pas aantrekkelijk maken voor de burger. Dan hebben ze het kapitaal om zo'n bak te kopen en kunnen ze terugbetalen mede doordat ze geld besparen en zelf terugverdienen met het elektrisch rijden.
Ook niet. Als jij pak hem beet 40.000 euro moet lenen om een elektrische auto te kopen moet dat ding minstens 40 jaar meegaan om hem af te betalen met de "winst" die je maakt tov een tweedehandsje voor weinig...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:46 schreef vigen98 het volgende:
Als de overheid echt zou willen dat we elektrisch gaan rijden dan hadden ze het heel aantrekkelijk moeten maken. Veel mensen hebben gewoon het geld niet om een elektrische auto te kopen en ook al zeg je dat je het terug zou verdienen ja leuk en aardig maar je moet wel eerst geld hebben om zo'n investering te doen. Als de overheid nou geld zou uitlenen aan burgers tegen een 0% rentepercentage dan zou je het pas aantrekkelijk maken voor de burger. Dan hebben ze het kapitaal om zo'n bak te kopen en kunnen ze terugbetalen mede doordat ze geld besparen en zelf terugverdienen met het elektrisch rijden.
Je bespaart ongeveer de helft op brandstofkosten, dat is ook nog wel iets om mee te nemen in de berekeningen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook niet. Als jij pak hem beet 40.000 euro moet lenen om een elektrische auto te kopen moet dat ding minstens 40 jaar meegaan om hem af te betalen met de "winst" die je maakt tov een tweedehandsje voor weinig...
Exact..... oppassen met stadsverwarming..... de heilige warmtewet is gebaseerd op directe koppeling met vergelijkbare kosten voor verwarming middels gas (NDMA).quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:41 schreef Benger het volgende:
Er wordt hier ook gesproken over een warmtenet. Maar dat zal nog wel een tijdje gaan duren. Bovendien is het nog zeer de vraag of een warmtenet wel goedkoper is dan een cv ketel. De meeste (alle?) huizen die op een warmtenet zijn aangesloten zijn niet goedkoper uit. De maximumtarieven voor warmte zijn gekoppeld aan de gasprijs incl. energiebelasting. Het idee van een warmtenet is dat je het bij een nieuwbouwwijk aanlegt en de bewoners geen keuze geeft. Dan kun je als energiebedrijf lekker cashen. Voor bestaande woningen is het eigenlijk niet aantrekkelijk.
Nu alvast isoleren (niet al te extreem) kan een optie zijn en dan afwachten wat de toekomst brengt.
De angel is de prijs die dan kunstmatig opgedreven wordt betaald voor een brandstofmodel.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:48 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat in 2030 een elektrische auto niet duurder zal zijn dan een brandstofmodel.
Ik reed met mijn Saab LPG 1:12 op de snelweg. Dus met de huidige LPG prijzen zo'n 60ct per 12km...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je bespaart ongeveer de helft op brandstofkosten, dat is ook nog wel iets om mee te nemen in de berekeningen.
Elektrische auto rijdt 15km op 3kWh stroom, is ¤0,66
Vergelijkbare auto rijdt 15km op 1 liter benzine, is ¤1,55
Dat zal zeker gebeuren, verhogen van de BPM is door de politiek al genoemd als een optie om brandstofauto's "te verbieden" als een verbod niet mag van de EU.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
De angel is de prijs die dan kunstmatig opgedreven wordt betaald voor een brandstofmodel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |