abonnement Unibet Coolblue
pi_184361820
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik reed met mijn Saab LPG 1:12 op de snelweg. Dus met de huidige LPG prijzen zo'n 60ct per 12km...

Gekocht voor 1250 euro en er 120.000 km (van 380k tot 500k) mee gereden...
Ja, ik weet het, heb ook LPG gereden vroeger. Maar net als bij diesel is de wegenbelasting te hoog voor me, ik rij maar 15k per jaar.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:01:36 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184361873
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, ik weet het, heb ook LPG gereden vroeger. Maar net als bij diesel is de wegenbelasting te hoog voor me, ik rij maar 15k per jaar.
G3 is een flink lager tarief dan de old school LPG verdampers. Het omslagpunt ligt al op 12.000 km per jaar. ;)
pi_184361880
Het zijn volgens mij vooral mensen met een eigen oprit die elektrisch rijden wel handig vinden. Als je net als ik een eind moet wandelen door dit weer om je auto aan de dichtstbijzijnde paal te kunnen zetten is het echt niet zo fijn.
pi_184361895
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

G3 is een flink lager tarief dan de old school LPG verdampers. Het omslagpunt ligt al op 12.000 km per jaar. ;)
Weet niet of dat nog geldt, LPG was toen 35 cent, nu al 85 cent zag ik.
pi_184361901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:02 schreef Benger het volgende:
Het zijn volgens mij vooral mensen met een eigen oprit die elektrisch rijden wel handig vinden. Als je net als ik een eind moet wandelen door dit weer om je auto aan de dichtstbijzijnde paal te kunnen zetten is het echt niet zo fijn.
Er zullen in 2030 wel wat meer laadpalen moeten staan idd, als de 2 miljoen elektrische auto's dan echt gehaald moeten zijn ;)
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:06:44 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184361971
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Weet niet of dat nog geldt, LPG was toen 35 cent, nu al 85 cent zag ik.
Aan de snelweg ja. Hier bij de Tinq etc. rond de 60ct de liter...

Edit: 57.9 ct volgens Directlease bij de Tinq hier om de hoek atm.

En ja, G3 tarief bestaat nog steeds.

Hier hebben ze het zelfs over 4.000 km als omslagpunt bij een al bestaande installatie... Nou lijkt me dat wel erg optimistisch maar vooruit...

http://lpg-prijs.nl/omslagpunt-lpg.html
pi_184362003
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Aan de snelweg ja. Hier bij de Tinq etc. rond de 60ct de liter...

Hier hebben ze het zelfs over 4.000 km als omslagpunt bij een al bestaande instalatie... Nou lijkt me dat we erg optimistisch maar vooruit...

http://lpg-prijs.nl/omslagpunt-lpg.html
En nog installatie inbouwen.
Mijn huidige motor is ongeschikt overigens.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:08:03 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362005
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook niet. Als jij pak hem beet 40.000 euro moet lenen om een elektrische auto te kopen moet dat ding minstens 40 jaar meegaan om hem af te betalen met de "winst" die je maakt tov een tweedehandsje voor weinig...
Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).

Het is een kerndenkfout in de kapitalistische A10 ring. Mensen nemen iets tweedehands omdat het gebruikt, goedkoper is en daarmee (door dat gebruik) veelal wat minder kwaliteit en betrouwbaarheid geeft dan nieuw. Je maakt dan een keuze tussen nieuw=duurder & gebruikt=goedkoper. De keuze straks is alleen "nieuw" omdat "gebruikt" op z'n best ontmoedigd wordt.
Wellicht dat je dan zg. een goedkope tweedehandsje kunt scoren omdat toevallig na 500km, de accu totaal verrot blijkt te zijn.

* Vallon ziet de handige ICT Harries al verschijnen die slechte accu's goed doen lijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-01-2019 17:17:56 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184362196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:41 schreef Benger het volgende:

[..]

Het idee van een warmtenet is dat je het bij een nieuwbouwwijk aanlegt en de bewoners geen keuze geeft. Dan kun je als energiebedrijf lekker cashen. Voor bestaande woningen is het eigenlijk niet aantrekkelijk.
Mja ligt misschien ook aan de omgeving... Rotterdam staat bijvoorbeeld vol met slecht geïsoleerde na-oorlogse huizen die je eigenlijk compleet moet slopen en opnieuw moet opbouwen om ze normaal met een lage temperatuur warm te kunnen houden, en heeft en industrie waar je veel restwarmte vandaan kan halen, dan zou een warmtepomp alsnog de slechtere van de twee kwaden kunnen zijn... Huidige situatie: https://www.rotterdam.nl/(...)-kaart-Rotterdam.pdf

Mensen belasting laten betalen voor restwarmte van de industrie is eigenlijk pure diefstal, de vervuiling is al geweest.
pi_184362200
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).

Het kerndenkfout in de kapitalistische A10 ring. Mensen nemen iets tweedehands omdat het gebruikt, goedkoper is en daarmee (door dat gebruik) veelal wat minder kwaliteit en betrouwbaarheid geeft dan nieuw. Je maakt dan een keuze tussen nieuw=duurder & gebruikt=goedkoper. De keuze straks is alleen "nieuw" omdat "gebruikt" op z'n best ontmoedigd wordt.
Wellicht dat je dan zg. een goedkope tweedehandsje kunt scoren omdat toevallig na 500km, de accu totaal verrot blijkt te zijn.
Doordat nu vooral nieuwe lease EVs worden gestimuleerd is er over een paar jaar (als de bijtelling niet meer lager is) relatief veel aanbod van tweedehands wagens. Helaas lekt een flink deel hiervan naar het buitenland. Op deze manier ben ik ook aan mijn Prius gekomen. Een betere kwaliteit dan ik me nieuw had kunnen veroorloven.
Ook bij benzineauto's is de overheid de markt flink aan het verstoren. Dit doen ze met BPM. Daardoor kopen mensen eerder een gebruikte auto dan een nieuwe. Dat zal richting 2030 alleen maar erger worden. Ik verwacht dat de import van tweedehands auto's uit het buitenland nog verder zal groeien. Voor die ene keer dat ik in het centrum van een stad moet zijn, parkeer ik wel aan de rand van de stad en ga verder met het OV.
pi_184362245
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:17 schreef Henno het volgende:

[..]

Mja ligt misschien ook aan de omgeving... Rotterdam staat bijvoorbeeld vol met slecht geïsoleerde na-oorlogse huizen die je eigenlijk compleet moet slopen en opnieuw moet opbouwen om ze normaal met een lage temperatuur warm te kunnen houden, en heeft en industrie waar je veel restwarmte vandaan kan halen, dan zou een warmtepomp alsnog de slechtere van de twee kwaden kunnen zijn... Huidige situatie: https://www.rotterdam.nl/(...)-kaart-Rotterdam.pdf

Mensen laten betalen voor restwarmte van de industrie is eigenlijk pure diefstal, de vervuiling is al geweest.
Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.
pi_184362302
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:21 schreef Benger het volgende:

[..]

Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.
Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogels :')
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:26:38 #213
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184362322
Met D66 gemaakt dus vooropgezet plan. VVD behoudt hun stemmers net als D66. Daarna kruipen Rutte en Jetten weer in elkaars... nou u begrijpt me wel.
pi_184362333
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:25 schreef Henno het volgende:

[..]

Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogels :')
In 2030 is het pand toch wel slooprijp...
pi_184362423
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:25 schreef Henno het volgende:

[..]

Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogels :')
Eerst maar eens isoleren. Voorlopig werkt een cv ketel prima. Die cv ketel mag nog wel, ze willen alleen van het aardgas af. Van steenkool kun je ook prima synthetisch aardgas maken. Is ook veel beter voor het klimaat. Een warmtepomp op grijze stroom is qua emissie vergelijkbaar met stoken op aardgas.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:32:23 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362446
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:21 schreef Benger het volgende:

[..]

Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.
Sws moet je uitkijken tot hoever en met welk doel je gaat/kunt ombouwen.
Met spouwmuur, dakisolatie en naar dubbelglas houdt de (on)zinnigheid van makkelijk verdiende aanpassingen wel een beetje op voor woningen tot zeg 1980. De woningen daarna zijn veelal al wat beter geïsoleerd en je zult minder grote winst-stappen kunnen nemen.

Een energie(label) C (HVT) woning verder aanpassen naar bv. A (voor LTV/warmtepomp), als dat bouwkundig al kan, is imho kapitaal verspillen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184362482
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ah! Je bent niet bekend met woorden als taakstellend en beleid.
Kleuter.
pi_184362484
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).

Het is een kerndenkfout in de kapitalistische A10 ring. Mensen nemen iets tweedehands omdat het gebruikt, goedkoper is en daarmee (door dat gebruik) veelal wat minder kwaliteit en betrouwbaarheid geeft dan nieuw. Je maakt dan een keuze tussen nieuw=duurder & gebruikt=goedkoper. De keuze straks is alleen "nieuw" omdat "gebruikt" op z'n best ontmoedigd wordt.
Wellicht dat je dan zg. een goedkope tweedehandsje kunt scoren omdat toevallig na 500km, de accu totaal verrot blijkt te zijn.

* Vallon ziet de handige ICT Harries al verschijnen die slechte accu's goed doen lijken.
Voor zover er echt een fatsoenlijke tweedehands markt ontstaat voor EV's. Want hoe lang is de levensduur van een EV? De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.

Daar wordt in het duurzaamheidsdenken geen rekening mee gehouden.
pi_184362527
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:34 schreef silverhill het volgende:

[..]
De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.
Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.
pi_184362582
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:34 schreef silverhill het volgende:

[..]

Voor zover er echt een fatsoenlijke tweedehands markt ontstaat voor EV's. Want hoe lang is de levensduur van een EV? De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.

Daar wordt in het duurzaamheidsdenken geen rekening mee gehouden.
Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.

Nu zal dat bij een volledig elektrische auto ongetwijfeld meer kosten, maar niet dusdanig dat een auto van pakweg 30.000 of 40.000 euro, die na 10 jaar vast nog zo'n 6.000 euro waard is, financieel Total loss is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:41:55 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362584
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.
Dat wordt dan twee keer cashen voor de fabrikant.... het ultieme verkoop/verdienmodel.
Mensen kopen de "auto" en moeten daarbij verplicht de verbuiksmaterialen blijven huren/kopen van de maker.. natuurlijk exclusief servicekosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-01-2019 17:47:44 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184362611
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.
Ongeacht de financiële trucjes die je toepast zal de waarde van de auto zakken tot onder de prijs van een nieuw accupakket.

Je kunt ook een BMW 7 serie uit 1992 kopen voor 4000 en hem laten verzekeren om niet meteen bij de eerste de beste reparatie over de aankoopprijs heen te gaan. Maar uiteindelijk moet je daar ook gewoon (fors) voor betalen.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:45:08 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362633
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.

Nu zal dat bij een volledig elektrische auto ongetwijfeld meer kosten, maar niet dusdanig dat een auto van pakweg 30.000 of 40.000 euro, die na 10 jaar vast nog zo'n 6.000 euro waard is, financieel Total loss is.
Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeft

quote:
bron: forbes 2017 The standard Tesla model is priced starting at $35,000 and offers a 220-mile range, while the extended range model offers a 310-mile range and is priced at $44,000. If we assume a battery cost of about $130 per kWh, the ~ 50kwh battery on the base model would cost about $6,500
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184362645
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.

Nu zal dat bij een volledig elektrische auto ongetwijfeld meer kosten, maar niet dusdanig dat een auto van pakweg 30.000 of 40.000 euro, die na 10 jaar vast nog zo'n 6.000 euro waard is, financieel Total loss is.
Een Prius is een hybride met zeer beperkt vermogen en actieradius op alleen de accu's.

quote:
12s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeft

[..]

Dat dus
pi_184362697
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeft

[..]

Ja, mooi dat je dat nog even opgezocht hebt :)

Want die accu's zaten 2,5 jaar geleden op zo'n $200, momenteel al onder de $130 en Tesla verwacht onder de $100 te gaan binnenkort.

https://electrek.co/2018/09/11/tesla-100-kwh-battery-cost-investor-gigafactory-1-tour/

Gemiddeld een daling van 15% per jaar over de afgelopen 10 jaar.

Een accu in 2030 zal dus wat goedkoper zijn.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:52:38 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362759
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, mooi dat je dat nog even opgezocht hebt :)

Want die accu's zaten 2,5 jaar geleden op zo'n $200, momenteel al onder de $130 en Tesla verwacht onder de $100 te gaan binnenkort.

Gemiddeld een daling van 15% per jaar over de afgelopen 10 jaar.

Een accu in 2030 zal dus wat goedkoper zijn.
Fairplay.. je kan daar helemaal niets over/van stellen, zeker niet op de schaalgrootte (laat staan met nu iig ontoereikende technologie) die dan een grote permanente rol gaan spelen.

Je overheidsbeleid laten afhangen van wie een gunstige gedachte toekomst vanwege de industrie is spelen met het lot van mensen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184362806
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 08:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een ton :')

Populistisch gelul, het gaat om 2030... Je hebt nu al de Hyundai Kona Electric en de Kia e-Niro en dat is toch echt een andere prijsklasse. Over smaak valt te twisten maar je hoeft echt geen ton meer uit te geven aan een elektrische auto.

Als je ziet hoe hard de prijzen dalen en hoe snel de range oploopt.

De eerste Leaf (2010) had een bereik van 135km, de Kona en e-Niro blijken in de praktijk al 385km te halen.

En over 11 jaar kijken we weer naar heel andere modellen, VW, Ford, BMW, Volvo, Mercedes, Renault, etc. stoppen ook miljarden investeringen in de markt.
Nee, auto's van 40k zoals de Kona en e-Niro zijn inderdaad makkelijk te betalen voor de meeste Nederlanders.
pi_184362816
quote:
18s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Fairplay.. je kan daar helemaal niets over/van stellen, zeker niet op de schaalgrootte (laat staan met nu iig ontoereikende technologie) die dan een grote permanente rol gaan spelen.

Je overheidsbeleid laten afhangen van wie een gunstige gedachte toekomst is spelen met het lot van mensen.
Als in 2028 blijkt dat het niet haalbaar is voor 2030 dan kan het beleid uiteraard uitgesteld worden.

Ik verwacht dat de accu prijstrend doorzet.
pi_184362852
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:55 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Nee, auto's van 40k zoals de Kona en e-Niro zijn inderdaad makkelijk te betalen voor de meeste Nederlanders.
een middenklasser is inderdaad prima te betalen voor veel nederlanders
pi_184362878
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:59 schreef Adames het volgende:

[..]

een middenklasser is inderdaad prima te betalen voor veel nederlanders
Een gebruikte middenklasser ja inclusief wat inruil van de huidige auto.
pi_184362894
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:55 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Nee, auto's van 40k zoals de Kona en e-Niro zijn inderdaad makkelijk te betalen voor de meeste Nederlanders.
Kona en e-Niro zijn gezinswagens, net als een Golf.
Voor een nieuwe Golf hebben de meeste Nederlanders ook geen geld liggen.

Maar het geeft aan welke kant we opgaan qua ontwikkelingen. Zijn we er? Zeker niet. Maar dit beleid gaat over 2030, niet over nu.

Van de Leaf naar de Kona / e-Niro is nogal een sprong vooruit qua range en dan niet voor een Tesla prijs.
pi_184362996
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:00 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Een gebruikte middenklasser ja inclusief wat inruil van de huidige auto.
die auto's zijn dan ook niet binnen 5 jaar stuk
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:09:38 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362998
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als in 2028 blijkt dat het niet haalbaar is voor 2030 dan kan het beleid uiteraard uitgesteld worden.

Ik verwacht dat de accu prijstrend doorzet.
Dat vermoed ik ook wel, alleen wat de gevolgen van dan massaal gebruik zijn; heb ik nodige vraagtekens. Het is een fragiel goedje waarvan we de gevolgen absoluut niet kunnen overzien.
Straks lossen we het zg. temperatuurprobleem op en gaan we en-masse dood door de vervuiling van onze veelbelovende technologie.

Zonder een technische discussie (wel kunnen maar niet) willen houden is er geen echte game-changer (te verwachten) op het gebied van accu's. In de(r) tijd moesten we massaal aan het gas.......de rest is historie.... Kweethet dat dit wat scheeftrekken is van de leuke discussie.

Wat ik alleen wil zeggen is dat we met beleid wat beter moeten nadenken over duurzaamheid dan nu in een aantal jaar als een kip zonder kop, mensen met doemscenario's op kosten te jagen. Dit alles met het geloofde doel dat wij wel even te temperatuur naar beneden zullen gaan brengen..... :')
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184363158
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kleuter.
Ja, kom nou! Ofwel je bent daarmee wel bekend en dan vroeg je naar de bekende weg, ofwel niet en dan stel ik het gewoon vast.
pi_184363454
Moet dat niet zijn Ja tegen klimaatakkoord.
pi_184363465
Of wordt dit een ritje richting goelag?
pi_184363526
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:38 schreef john2406 het volgende:
Moet dat niet zijn Ja tegen klimaatakkoord.
Ja tegen het klimaatakkoord
pi_184363551
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, kom nou! Ofwel je bent daarmee wel bekend en dan vroeg je naar de bekende weg, ofwel niet en dan stel ik het gewoon vast.
Je doet alsof ik achterlijk ben. Ik stel een concrete vraag en ik krijg een wollig politiek antwoord. En daar concludeer je dan uit dat ik het woord "beleid" niet ken. Kleuter.
pi_184363797
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je doet alsof ik achterlijk ben. Ik stel een concrete vraag en ik krijg een wollig politiek antwoord. En daar concludeer je dan uit dat ik het woord "beleid" niet ken. Kleuter.
Als jij mijn antwoord niet begreep dan zegt dat veel over jou. Het was namelijk weldegelijk heel duidelijk.

Het gescheld van jou zegt ook heel veel over jou.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:09:07 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184364014
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:13 schreef Geerd het volgende:
Waar komt trouwens die Jetten ineens vandaan met zijn 6000 euro subsidie voor een elektrische auto?
Oh wacht... Ik lees net dat die subsidie pas geldt vanaf 40.000 euro... Gvd... :') :') :')

quote:
Elektrische auto kopen vanwege Klimaatakkoord? Je word genaaid waar je bij staat!

Ja, leuk, maar die 6000 euro geldt pas vanaf 40.000 euro! Je zou dus 34.000 euro moeten sparen om een deugmobile van 40.000 euro aan te kunnen schaffen! Voor de enkeling die dat niet tegen 2021 opzak heeft is dat natuurlijk geen fijn vooruitzicht!
DDS
pi_184364036
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh wacht... Ik lees net dat die subsidie pas geldt vanaf 40.000 euro... Gvd... :') :') :')

[..]

DDS
Maar maar ....bij hoeveel spaargeld moet je ook alweer een "boete" betalen omdat je misschien winst gaat maken met dat geld ?

Je word :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:13:00 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184364070
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Had ik al gezien maar ik ga de titel natuurlijk niet verbeteren en neem hem gewoon over. ;)
Snap ik
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364098
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh wacht... Ik lees net dat die subsidie pas geldt vanaf 40.000 euro... Gvd... :') :') :')

[..]

DDS
Heeft die Jette eigenlijk al een normaal antwoord gegeven op die vraag hoe die dat voor zich ziet ?
Dat hele gezinnen ff 20/30K op tafel kunnen leggen volgens hem ?
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:17:14 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184364125
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:15 schreef Geerd het volgende:

Heeft die Jette eigenlijk al een normaal antwoord gegeven op die vraag hoe die dat voor zich ziet ?
Dat hele gezinnen ff 20/30K op tafel kunnen leggen volgens hem ?
Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!
pi_184364132
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!
:D :D :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364141
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!
Dat is gestolen van Mark.
pi_184364161
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Heeft die Jette eigenlijk al een normaal antwoord gegeven op die vraag hoe die dat voor zich ziet ?
Dat hele gezinnen ff 20/30K op tafel kunnen leggen volgens hem ?
We kunnen wel meer op tafel leggen maar niet voor de slechtste investering die er bestaat, en een ander huis kost ook geld.
Die van ons kunnen wel meer waard zijn geworden maar dat andere dus ook!
pi_184364170
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Heeft die Jette eigenlijk al een normaal antwoord gegeven op die vraag hoe die dat voor zich ziet ?
Dat hele gezinnen ff 20/30K op tafel kunnen leggen volgens hem ?
Iemand die geen nieuwe auto kan kopen, zal ook geen nieuwe elektrische kopen.
Als iemand na 2030 een nieuwe auto koopt, is het een elektrische.
Ingewikkelder wordt het niet.

Niets mis met het kopen een gebruikte auto, dat doe ik ook al jaren.
Ik heb vaak auto's gehad van 10-27 jaar oud.

Ook mijn eerste elektrische auto zal geen nieuwe zijn.
pi_184364180
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!
Weet je wat ook altijd zo mooi is al dat onderhoud aan die windmolens, allemaal diesel bedrijfsbusjes _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364190
Stel ik had een electro auto, denk je dat ik die verkoop voordat er iets mis mee is?

Die koop jij dan?
pi_184364204
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Iemand die geen nieuwe auto kan kopen, zal ook geen nieuwe elektrische kopen.
Als iemand na 2030 een nieuwe auto koopt, is het een elektrische.
Ingewikkelder wordt het niet.

Niets mis met het kopen een gebruikte auto, dat doe ik ook al jaren.
Ik heb vaak auto's gehad van 10-27 jaar oud.

Ook mijn eerste elektrische auto zal geen nieuwe zijn.
Zorg dan eerst eens dat er betaalbare alternatieven zijn en de technologie verder ontwikkeld is, dan nu gewoon wat roepen wat totaal niet haalbaar is ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:23 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zorg dan eerst eens dat er betaalbare alternatieven zijn en de technologie verder ontwikkeld is, dan nu gewoon wat roepen wat totaal niet haalbaar is ...
Waarom zou het niet haalbaar zijn dat in 2030 elektrische auto's hetzelfde kosten als hun brandstof variant?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:27:41 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184364279
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:20 schreef MaGNeT het volgende:

Ook mijn eerste elektrische auto zal geen nieuwe zijn.
Aangezien het zwakke punt het accu-pakket is ben ik toch erg benieuwd wat er van de tweedehands (en meer) markt overblijft...
pi_184364286
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:02 schreef Benger het volgende:
Het zijn volgens mij vooral mensen met een eigen oprit die elektrisch rijden wel handig vinden. Als je net als ik een eind moet wandelen door dit weer om je auto aan de dichtstbijzijnde paal te kunnen zetten is het echt niet zo fijn.
Ik zie anders in mijn Rotterdamse wijk met alleen op straat parkeren (geen eigen oprit) genoeg elektrische laadpalen met altijd dezelfde auto's eraan als ik 's ochtends naar mijn werk fiets.
Ik denk dat zij juist denken: handig zo'n laadpaal, eindelijk een eigen parkeerplaats dicht bij de deur ipv moeten zoeken naar een parkeerplaats en dan 2 straten verderop eindigen.
pi_184364304
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:28 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik zie anders in mijn Rotterdamse wijk met alleen op straat parkeren (geen eigen oprit) genoeg elektrische laadpalen met altijd dezelfde auto's eraan als ik 's ochtends naar mijn werk fiets.
Ik denk dat zij juist denken: handig zo'n laadpaal, eindelijk een eigen parkeerplaats dicht bij de deur ipv moeten zoeken naar een parkeerplaats en dan 2 straten verderop eindigen.
Als dat de enigste mogelijkheid was om te parkeren borduurde ik wel een stuk ,kabel aan mijn benzine voertuig.
pi_184364329
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Aangezien het zwakke punt het accu-pakket is ben ik toch erg benieuwd wat er van de tweedehands (en meer) markt overblijft...
Is geen zwak punt, ik zou gerust een elektrische auto met 1,5 ton op de teller kopen.
Tesla taxi's zitten al op 3 tot 5 ton inmiddels.
pi_184364332
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als dat de enigste mogelijkheid was om te parkeren borduurde ik wel een stuk ,kabel aan mijn benzine voertuig.
Er is genoeg ruimte om te parkeren, maar niet altijd op 15 meter afstand van je voordeur. Het kan wel eens zijn dat je 100 meter moet lopen.
Die laadpalen zetten ze denk ik dicht bij het huis van de aanvrager.
pi_184364362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou het niet haalbaar zijn dat in 2030 elektrische auto's hetzelfde kosten als hun brandstof variant?
Omdat half Nederland met 2 kinderen en de hont en caravan weg wil...
Hier klein voorbeeld...
Koop nog liever 10x zoiets dan zo een kijkmijeensgoedzijnauto :')
https://www.marktplaats.n(...)8f31&previousPage=lr
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364372
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:34 schreef Geerd het volgende:

[..]

Omdat half Nederland met 2 kinderen en de hont en caravan weg wil...
Hier klein voorbeeld...
Koop nog liever 10x zoiets dan zo een kijkmijeensgoedzijnauto :')
https://www.marktplaats.n(...)8f31&previousPage=lr
Leuk autootje wel
pi_184364384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Leuk autootje wel
Ja idd zat ook al ff te kijken :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364393
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:34 schreef Geerd het volgende:

[..]

Omdat half Nederland met 2 kinderen en de hont en caravan weg wil...
Hier klein voorbeeld...
Koop nog liever 10x zoiets dan zo een kijkmijeensgoedzijnauto :')
https://www.marktplaats.n(...)8f31&previousPage=lr
Ja, die 5 cilinders zijn fijn, heeft m'n V50 ook.

Met onderhoud van die bak is iets niet helemaal goed gegaan, distributieriem moet bij 180.000 of 10 jaar.
pi_184364395
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja idd zat ook al ff te kijken :D
Maar dat is toch absurd, ik zie het echt niet voor me hoor een Nederland vol Tesla auto´s
pi_184364406
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:36 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar dat is toch absurd, ik zie het echt niet voor me hoor een Nederland vol Tesla auto´s
Private lease elke maand 500 aftikken extra hypotheek _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364422
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Private lease elke maand 500 aftikken extra hypotheek _O_ _O_ _O_
Nu al zin in :'(
pi_184364434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou het niet haalbaar zijn dat in 2030 elektrische auto's hetzelfde kosten als hun brandstof variant?
Wat kost in 2030 een brandstof variant is de vraag toch of niet?
Of wat zal ik zeggen 2029 want totdan toch, dan een nieuwe heb je nog een wagen waar je mee tot Griekenland kunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2019 19:39:22 ]
pi_184364451
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat kost in 2030 een brandstof variant is de vraag toch of niet?
Of wat zal ik zeggen 2029 want totdan toch, dan een nieuwe heb je nog een wagen waar je mee tot Griekenland kunt.
Elektrische auto's hebben in 2030 een bereik van tot 800km.
Daar kom je heus wel mee in Griekenland.
pi_184364457
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:38 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nu al zin in :'(
Als je 500 wil aftikken zul je toch eerst 1000 moeten betalen anders krijg je maar navannant.
pi_184364464
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Elektrische auto's hebben in 2030 een bereik van 600 tot 800km.
Daar kom je heus wel mee in Griekenland.
Ja zonder caravan, bergen en kinderen plus bagage
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364478
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja zonder caravan, bergen en kinderen plus bagage
Onzin.
pi_184364491
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onzin.
Omdat?
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja zonder caravan, bergen en kinderen plus bagage
Hoeveel procent van de bevolking heeft 2 kinderen is getrouwd hebben een hond en caravan ?
Als dat nog redelijk veel is....
Zal de belastingdruk ook anders worden van gezinnen
pi_184364514
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat het geen probleem is om een caravan te trekken met een elektrische auto.
Omdat niet iedereen op vakantie gaat met een auto ter grootte van een V70, soms ook gewoon in een UP of Yaris.
Omdat je ook nog een grotere auto kan huren voor die paar weken vakantie.
pi_184364528
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat het geen probleem is om een caravan te trekken met een elektrische auto.
Omdat niet iedereen op vakantie gaat met een auto ter grootte van een V70, soms ook gewoon in een UP of Yaris.
Omdat je ook nog een grotere auto kan huren voor die paar weken vakantie.
Dus dan moet ik eerst al een nieuwe auto kopen en dan ook nog huren om op vakantie te gaan
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364546
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dus dan moet ik eerst al een nieuwe auto kopen en dan ook nog huren om op vakantie te gaan
kan je compenseren door je huis te isoleren

soort van
pi_184364547
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de bevolking heeft 2 kinderen is getrouwd hebben een hond en caravan ?
Als dat nog redelijk veel is....
Zal de belastingdruk ook anders worden van gezinnen
Die gaan ook niet met de auto dan is openbaar reizen goedkoper.
Hoeven ook geen sleurhut dan.
pi_184364553
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:45 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

kan je compenseren door je huis te isoleren

soort van
:D :D :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364575
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die gaan ook niet met de auto dan is openbaar reizen goedkoper.
Hoeven ook geen sleurhut dan.
Ze hebben een caravan maar gaan met het OV ?
Juist....
pi_184364578
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die gaan ook niet met de auto dan is openbaar reizen goedkoper.
Hoeven ook geen sleurhut dan.
Precies iedereen gewoon 30 min laten fietsen, met een ebike natuurlijk van 1500 met aftrekking subsidie van 250, naar de 1e bushalte dan naar het station dan uur met de trein _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364593
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dus dan moet ik eerst al een nieuwe auto kopen en dan ook nog huren om op vakantie te gaan
Nee, ik bedoel uit te leggen dat mensen nu soms ook in een UP op vakantie gaan.
Wil je dan je hond, 2 kinderen en caravan meenemen dan zal je ook een grotere auto moeten huren.
Dat zal dan niet anders zijn.

Op dit moment zijn er overigens weinig elektrische auto's met optie voor een trekhaak maar tegelijk is het ook niet een probleem voor de toekomst, het koppel is er wel.
pi_184364596
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Precies iedereen gewoon 30 min laten fietsen, met een ebike natuurlijk van 1500 met aftrekking subsidie van 250, naar de 1e bushalte dan naar het station dan uur met de trein _O_ _O_ _O_
Om in Tsjechië in een stinkend naar rook Skoda de bergen in ^O^
pi_184364600
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:46 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ze hebben een caravan maar gaan met het OV ?
Juist....
1 persoon alleen, geen sleurhut geheel verzorgt op vakantie.
Niet alleen de man en kinderen vakantie maar mams ook!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:48:09 #283
22565 asco
Los in deze tent
pi_184364603
De Nederlandse klimaatdiscussie. Heerlijk om te lezen na 2 weken Las Vegas.
4 liter tanken voor 2 euro 40 met een intens gevoel van vreugde en lekker het gas intrappen.
Laat je vooral lekker bang maken hier en stem vooral D66 en GroenLinks!
HAHAHAHA
:') :s) :')
pi_184364608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel uit te leggen dat mensen nu soms ook in een UP op vakantie gaan.
Wil je dan je hond, 2 kinderen en caravan meenemen dan zal je ook een grotere auto moeten huren.
Dat zal dan niet anders zijn.

Op dit moment zijn er overigens weinig elektrische auto's met optie voor een trekhaak maar tegelijk is het ook niet een probleem voor de toekomst, het koppel is er wel.
Geloof mij gezinnen met 2 kinderen en een hond kopen geen UP
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364620
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:48 schreef asco het volgende:
De Nederlandse klimaatdiscussie. Heerlijk om te lezen na 2 weken Las Vegas.
4 liter tanken voor 2 euro 40 met een intens gevoel van vreugde en lekker het gas intrappen.
Laat je vooral lekker bang maken hier en stem vooral D66 en GroenLinks!
HAHAHAHA
:') :s) :')
Echt he _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel uit te leggen dat mensen nu soms ook in een UP op vakantie gaan.
Wil je dan je hond, 2 kinderen en caravan meenemen dan zal je ook een grotere auto moeten huren.
Dat zal dan niet anders zijn.

Op dit moment zijn er overigens weinig elektrische auto's met optie voor een trekhaak maar tegelijk is het ook niet een probleem voor de toekomst, het koppel is er wel.
Ik sleep die Up wel mee voor op de plaats van bestemming.
pi_184364626
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:48 schreef asco het volgende:
De Nederlandse klimaatdiscussie. Heerlijk om te lezen na 2 weken Las Vegas.
4 liter tanken voor 2 euro 40 met een intens gevoel van vreugde en lekker het gas intrappen.
Laat je vooral lekker bang maken hier en stem vooral D66 en GroenLinks!
HAHAHAHA
:') :s) :')
Juist in de USA verkopen de elektrische auto's best goed, afhankelijk van de staat die je als maatstaaf neemt ;)
pi_184364631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik sleep die Up wel mee voor op de plaats van bestemming.
Lopen is wel een hele milieubewuste optie ^O^
pi_184364637
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Juist in de USA verkopen de elektrische auto's best goed, afhankelijk van de staat die je als maatstaaf neemt ;)
Californie ?
pi_184364648
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:48 schreef Geerd het volgende:

[..]

Geloof mij gezinnen met 2 kinderen en een hond kopen geen UP
Want ze hebben allemaal geld voor een grote gezinsauto?
pi_184364650
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Lopen is wel een hele milieubewuste optie ^O^
Wat kost een paar schoenen?
pi_184364665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Want ze hebben allemaal geld voor een grote gezinsauto?
Die liet ik toch net zien ? Misschien beetje overdreven maar geen 25/30K
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364702
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Die liet ik toch net zien ? Misschien beetje overdreven maar geen 25/30K
Naja, zo'n V70 gaat niet kapot, die rijdt in 2040 nog wel als je 'm op tijd onderhoudt.
Dus wat dat betreft hoeven ze nog niet elektrisch.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:54:01 #294
22565 asco
Los in deze tent
pi_184364703
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Juist in de USA verkopen de elektrische auto's best goed, afhankelijk van de staat die je als maatstaaf neemt ;)
Daar kosten de auto's ook minder dan de helft tov van Nederland.
En je betaalt maar circa 15% loonbelasting.
En je betaalt maar 4/8% btw.
Etc etc.
Nederland is gewoon een communistisch land en het wordt alleen maar erger.
Maar lekker haten op Amerika is natuurlijk HIP. _O-
pi_184364715
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:54 schreef asco het volgende:

[..]

Daar kosten de auto's ook minder dan de helft tov van Nederland.
En je betaalt maar circa 15% loonbelasting.
En je betaalt maar 4/8% btw.
Etc etc.
Nederland is gewoon een communistisch land en het wordt alleen maar erger.
Maar lekker haten op Amerika is natuurlijk HIP. _O-
Als je ziek bent en van het minimum moet leven...
Dan kan je beter in Nederland wonen
pi_184364717
Ik geloof gewoon niet dat er over 10 jaar een elektrische auto is die mij in 12 uur ff die alpen over knalt om daar met mijn dikke tokkie reet mijn eigen meegenomen lauwe schultenbrau te klappen aan het strand..dan wel of niet met caravan en kinderen
Ik zwaai naar dieren.
pi_184364718
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:54 schreef asco het volgende:

[..]

Daar kosten de auto's ook minder dan de helft tov van Nederland.
En je betaalt maar circa 15% loonbelasting.
En je betaalt maar 4/8% btw.
Etc etc.
Nederland is gewoon een communistisch land en het wordt alleen maar erger.
Maar lekker haten op Amerika is natuurlijk HIP. _O-
Ik haat niet op Amerika, of lees jij wat anders?
Ik haat wel op Trump maar dat is niet zo bijzonder.
pi_184364735
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:54 schreef Geerd het volgende:
Ik geloof gewoon niet dat er over 10 jaar een elektrische auto is die mij in 12 uur ff die alpen over knalt om daar met mijn dikke tokkie reet mijn eigen meegenomen lauwe schultenbrau te klappen aan het strand..dan wel of niet met caravan en kinderen
Zolang er geen 1,5 meter sneeuw op de weg ligt zie ik dat wel gebeuren.
Dan wel zonder caravan, ik heb niets met sleurhutten.
pi_184364774
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zolang er geen 1,5 meter sneeuw op de weg ligt zie ik dat wel gebeuren.
Dan wel zonder caravan, ik heb niets met sleurhutten.
Nee daar ga je al, zolang het maar in het straatje past
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:58:52 #300
22565 asco
Los in deze tent
pi_184364782
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik haat niet op Amerika, of lees jij wat anders?
Ik haat wel op Trump maar dat is niet zo bijzonder.
Ik heb het over de gemiddelde mening van Nederlanders tov Amerika.
Ik ga het niet meer meemaken (gelukkig) maar als hier het licht uit is brandt het daar nog. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')