abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184358522
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:07 schreef Sicstus het volgende:
Hoe krijgen ze het voor elkaar van hun uitkering :?
De gunfactor is bij Turken onderling veel hoger dan onder Hollanders. Hollanders willen alles gratis, Turken geven elkaar juist extra geld. Kenmerkt ook het hoge tribale en nationalistische gehalte (zie al die Turkse vlaggen bij hun bruiloften), maar goed.

En vergeet ook niet, soberheid staat in het hollandse calvinisme hoog in het vaandel. In veel ander e culturen heb je veel meer het yolo gehalte. Ik vind dat wel wat hebben.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 13:41:43 #77
476281 Butjekef
Put met keren
pi_184358581
quote:
Homoseksualiteit mag toch helemaal niet van de islam?
pi_184358592
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:36 schreef bleiblei het volgende:
Ook een typische, toen de Turkse dochter hier in de straat ging trouwen (enige turk in de straat, en de bruiloft waarbij de buurvrouw de envelop niet geopend wilde hebben, wel toffe mensen trouwens!), is er een week lang een stroom van auto's uit heel europa geweest die gigantische pakketten af kwamen leveren. Echt... wtf :D . Het ging maar door. Dagen achter elkaar en de dagen dat ik thuis was en op de momenten dat ik op de bank hing of over straat liep heb ik 10 tot 15 van die bezorgingen gezien.
Turkse (familie)banden zijn extreem sterk, overstijgt landsgrenzen en blijft ook bij latere generaties behouden. Hun nationalisme ook. Hollanders kunnen zich daar helemaal niets bij voorstellen. De oud-hollandse emigranten naar Canada en Australi zijn over het algemeen Nederland snel vergeten. Hun kinderen zijn helemaal niet meer Nederlands, spreken vaak geen woord Nederlands en zijn nog nooit in Nederland geweest. De banden met de (verre) familie in Nederland zijn bijna altijd non-existent.

Dit is ook de hoofdzakelijk reden dat mensen hier niets begrijpen van dat hoge Turkse vlaggen gehalte en hoge tribale gehalte. Het is gewoon een cultuur die het behoud van die cultuur en taal zeer hoog in het vaandel heeft.
pi_184358602
Lijkt me wel een happening om eens mee te maken, zo'n lekkere over the top bruiloft. Want het ziet er wel supermooi uit allemaal. Zeker die Libanese die ik hier zag in een filmpje. En fucking duur!
Eens kijken
pi_184358747
Nu nog der kinderen fatsoenlijk opvoeden...
pi_184358780
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:03 schreef Kim-Holland het volgende:
Eerlijk=eerlijk, ze maken er wel een gezellig feest van. Tuters en blazers, trommels, dansen op straat..leuk! Beter als de graftakken trouwerij van de doorsnee Nederlander waar het vooral serieus moet zijn en plechtige truttigheid de boventoon voert.
Uhm wat? Als krent trouw je gewoon in intieme kring ipv een of ander zuur feest op te tuigen (wat dan kennelijk ook nog een serieus moet zijn? :? is dat soms bij bepaalde gelovigen of zo?). Heb dat iig nog nooit meegemaakt.
Je krijgt van mij acht punten en drie strepen
  zaterdag 12 januari 2019 @ 13:56:05 #82
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_184358804
quote:
Eerlijk=eerlijk, ze maken er wel een gezellig feest van. Tuters en blazers, trommels, dansen op straat..leuk! Beter als de graftakken trouwerij van de doorsnee Nederlander waar het vooral serieus moet zijn en plechtige truttigheid de boventoon voert.

Mijn hoogtepunt in 3 jaar wonen in een shithole was de bruiloft van Marokkanen.
En dat wil toch wat zeggen..
Dat zal toch echt aan jezelf liggen kim.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
  zaterdag 12 januari 2019 @ 13:57:04 #83
459912 FlippingCoin
pi_184358816
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Uhm wat? Als krent trouw je gewoon in intieme kring ipv een of ander zuur feest op te tuigen (wat dan kennelijk ook nog een serieus moet zijn? :? is dat soms bij bepaalde gelovigen of zo?). Heb dat iig nog nooit meegemaakt.
Nou ik vind mijzelf geen krent maar ik vind het huwelijk iets van mij en mijn vrouw, hoeven van mij helemaal geen mensen bij te zijn.
leve de eigenpijperij
pi_184358823
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou ik vind mijzelf geen krent maar ik vind het huwelijk iets van mij en mijn vrouw, hoeven van mij helemaal geen mensen bij te zijn.
Dat is in intieme kring, dus dat is niet een of ander serieus feest waar Kim het over heeft.
Je krijgt van mij acht punten en drie strepen
  zaterdag 12 januari 2019 @ 13:58:38 #85
459912 FlippingCoin
pi_184358847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:57 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat is in intieme kring, dus dat is niet een of ander serieus feest waar Kim het over heeft.
Ja oke maar niet omwille van het krent zijn. :@
leve de eigenpijperij
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:01:09 #86
286575 Roces18
Chef de party
pi_184358908
Oke, als iemand zo'n grote toko wil beginnen dan zal ik daarnaast een autoverhuurbedrijf beginnen :D ^O^ ^O^ ^O^ kunnen we mooi package-deals aanbieden _O_ _O_ _O_

bruiloft + 100 lamborghinis huren
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184358974
Turken. :')
pi_184358999
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:58 schreef VanAvesaat het volgende:

[..]

Nu ben ik nog nooit op een Turkse bruiloft geweest, maar de kans dat dat eens gaat gebeuren is an sich best groot. Dank voor deze tip. :)
Volgens mij ben ik gespaard. Denk dat de bruidegom stiekem een seintje gaf en toen ik aan de beurt was riepen ze alleen: “envelop van Fer” . Daarmee was de kous af.
.
pi_184359089
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:06 schreef Triggershot het volgende:
Turken.
Je bent zelf een Turk
Eens kijken
pi_184359254
Vorig jaar met mn vriendin op het feest van de zus van mn Turkse maat geweest.

Zalencomplex in Rijswijk.

Dat was groot. En vooral druk.

Volgens hem waren er bijna 1200 gasten. :D :D
pi_184359362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:01 schreef Roces18 het volgende:
Oke, als iemand zo'n grote toko wil beginnen dan zal ik daarnaast een autoverhuurbedrijf beginnen :D ^O^ ^O^ ^O^ kunnen we mooi package-deals aanbieden _O_ _O_ _O_

bruiloft + 100 lamborghinis huren
Flink afgelegen met een klein priv circuit op de eigen grond zodat ze achterelkaar kunnen blijven rijden stoppen op de weg, toeteren zonder dat andere mensen er last van hebben. :D
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:59:20 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184359724
Ik ben ook wel eens op een Turkse bruiloft geweest. Die maken er we een enorm circus van ja.

Maar het is wel een teken dat het goed gaat met Turken zo te zien

[ Bericht 29% gewijzigd door Hexagon op 12-01-2019 15:11:49 ]
  zaterdag 12 januari 2019 @ 15:07:53 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184359839
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:46 schreef bleiblei het volgende:
ik heb begrepen dat de cadeaus omgeroepen worden op Turkse bruiloften. en dat bedragen van een paar 100 euro niet ongewoon zijn. Doe dat maal een paar 100 uitgenodigde gezinnen en je speelt wel aardig quitte of houdt er zelfs behoorlijk geld aan over.

Daarnaast is het iets achterhaalds als een bruidschat vanuit de familie ook heel normaal in die culturen waarbij de familie van de bruidegom het feest dan schijnt te betalen. Kortom, zou mij niets verbazen als financieel gewin en uiterlijk vertoon ook een aardige drijfveer bij dat soort trouwerijen zijn.
Ja klopt. Iedereen staat in een rij om de cadeaus te geven en dan staat er een man met een microfoon die roept "Familie Erdogan 300 euro!!"

Maarja, als je dan ook weer voor de trouwerijen van al die familie en vrienden wordt uitgenodigt is dat wel een dure hobby.
pi_184359914
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:30 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
multiculturele trouwlustigen...

..multiculturele feestzalen...

..gasten van een multiculturele bruiloft..
schrijver van dat artikel is een beetje overdreven dol op het gebruiken van het woordje 'multiculturele '.

Maar wat is er multicultureel aan een turkse bruiloft? is dat niet eerder vaak vooral eerder mono-cultuur, waarbij 99% vand e gasten slechts van een afkomst komt en juist weinig 'mengeling' is?
Der der den Wind der Vernderung sprt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmhle bauen.
pi_184360093
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja klopt. Iedereen staat in een rij om de cadeaus te geven en dan staat er een man met een microfoon die roept "Familie Erdogan 300 euro!!"

Maarja, als je dan ook weer voor de trouwerijen van al die familie en vrienden wordt uitgenodigt is dat wel een dure hobby.
Nou ja, uiteindelijk is het dik spenderen goed voor de horeca en de lokale economie.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 15:25:02 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184360137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nou ja, uiteindelijk is het dik spenderen goed voor de horeca en de lokale economie.
Dat zeker. Het zal een hele industrie zijn met zoveel Turken.
pi_184360533
quote:

Mijn hoogtepunt in 3 jaar wonen in een shithole was de bruiloft van Marokkanen.
En dat wil toch wat zeggen..
Misschien moet je eens wat met je eigen leven doen als dat het hoogtepunt was in 3 jaar tijd.
Man o man, wat een sneu persoon ben je dan wel niet.
pi_184373176
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:45 schreef Maharski het volgende:

[..]

Niet als je het onder een afdakje doet, dan kan Allah het niet zien.
*O* :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 13 januari 2019 @ 09:56:40 #99
481112 J.Caesar
Veni, Vidi, Vici
pi_184373204
Zijn we de bruiloften waar ik de leukste herinneringen aan heb :D
Ik liep hier al een jaartje of 15 rond met een ander account.
pi_184373356
Wat zou zo'n bruiloft nu kosten? :@
Somebody that I used to know
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')