abonnement Unibet Coolblue
pi_184344514
Een vriend van mij heeft een moeder die het financieel erg moeilijk heeft. De verhoging van de woonlasten, energiekosten, gemeentelijke belastingen en de prijzen van boodschappen zijn voor haar een regelrechte ramp. Elk tientje in de maand die ze meer moet betalen, betekend voor haar dat het al een probleem is om bij wijze van naar de kapper te gaan. Als ik haar tegenkom zie ik altijd een grote glimlach op haar gezicht verschijnen en maken we altijd even een praatje. Gezellig mens, staat voor iedereen klaar.

Ze is alleenstaande moeder van twee kinderen en werkt daar ook nog eens bij. De huurwoning die ze heeft is, naja, basaal te noemen. Buren zijn luidruchtig, asociaal en soms zelfs intimiderend. Wat was ze dan ook gelukkig dat ze uitzicht had op een beter huurhuis. Ze vertelde er met alle enthousiasme over. Ze zou een mooie badkamer hebben, een fatsoenlijke keuken, een extra slaapkamer voor haar jongste en een tuintje op het zuiden. Twee weken geleden kreeg ze bericht.

Het gaat niet door. De woning is vergeven aan statushouders.



Het is toch godverredomme niet normaal dat die KUT "vluchtelingen" voorrang krijgen op iemand die al jarenlang staat ingeschreven?? Ons eigen volk wordt gewoon aan de kant gezet voor die gelukszoekers!!

...zou je kunnen denken ja. Zij niet. Zij had begrip. Begrip dat ik in ieder geval niet kon begrijpen, in het begin.

'Weet je wat het is?" "Natuurlijk ben ik verdrietig, maar wat zou jij doen als je een vluchteling was?" Zei ze.

Ik werd bijna geïrriteerd door haar begrip, maar voor ik iets kon zeggen ging ze verder.

"Als ik vluchteling was, dan zou ik ook elke kans aangrijpen die ik tegen zou komen." "Ik bedoel, als het land waar je heen gaat je niet tegenhoudt, waarom zou je omdraaien dan?".

Ik zei iets van, ja oke, maar nu ben jij door hun de dupe.

"Helemaal niet door hun" Zei ze vervolgens, "Maar door het beleid wat hier gevoerd wordt."

"Het is makkelijker om op die mensen te klagen dan op de regering, want die mensen zie je om je heen, de regering niet!"



Afgezien van wat we nog meer besproken hadden, bleef dat laatste wel hangen. In principe kan immigratie wel klachtwaardig zijn ja, zeker in deze hoeveelheid. Maar is hen, of het nu vluchtelingen zijn of gelukszoekers, wel wat te verwijten? Ik bedoel, dit land geeft hen blijkbaar de mogelijkheden. Anders zouden ze hier niet naartoe komen. Dus waarom klagen we eigenlijk over vluchtelingen en immigratie, terwijl het beleid van de overheid hierbij eigenlijk pas echt klachtwaardig is? Zij faciliteren het immers.

Waar kansen zijn, zullen mensen zijn die ze benutten. Daar kunnen we met zijn allen over klagen, maar dat is hetzelfde als een vis die klaagt dat het water nat is toch?

De klacht is enerzijds mezelf en anderen om me heen die zo kortzichtig zijn om te klagen op de gevolgen, in plaats van de oorzaken.
De klacht is anderzijds toch nog steeds immigratie, want dat is op deze manier gewoon onhoudbaar.



Toch ontspringen de overheden en haar verantwoordelijken toch wel aardig de dans omdat wij hopeloze schapen onze ogen richten op de gevolgen, en niet op de oorzaken. Misschien zitten ze daar bij de overheid wel lekker achterover in hun eames soft pad stoelen met een glaasje cognac in hun vieze, leugenachtige lange vingertjes gniepig te glimlachen naar de kudde schapen die zichzelf bloedserieus met een ijzeren blik op nationale televisie "De Nuchtere Nederlander" noemt.

pi_184344523
tl;dr

TS :')
Linkse gekkies :')

Fipo de clown *O*
pi_184344601
Niet gelezen, alleen plaatjes gekeken
pi_184344612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:34 schreef julius123 het volgende:
Niet gelezen, alleen plaatjes gekeken
Wat schattig O+
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:35:00 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184344614
Tetten!
And so is the past
pi_184344649
Goeie tetten, terechte klacht
pi_184344681
Sow de tetten _O_

Prima topic. KutVVD
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:38:19 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184344699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sow de tetten _O_

Prima topic. KutVVD
Kijk maar uit, teflon mark slaat je zo voor je rotkop.
And so is the past
pi_184344718
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kijk maar uit, teflon mark slaat je zo voor je rotkop.
Ik roep FOK! knokploeg in
pi_184344788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik roep FOK! knokploeg in
Ja goed plan

wollah die met magnetronhamburgers komt gooien _O_
pi_184344802
10/10 goede topic ^O^
pi_184344855
Tieten gezien en voor de rest niet gelezen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:47:33 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184344945
Tietjens. Mijn vrijdagavond is geslaagd.
pi_184345135
Die moeder heeft waarschijnlijk een dak boven haar hoofd, en die vluchteling niet.
pi_184345262
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:55 schreef Hamzoef het volgende:
Die moeder heeft waarschijnlijk een dak boven haar hoofd, en die vluchteling niet.
Precies. Dus wat kun je die vluchteling nou eigenlijk kwalijk nemen?
pi_184345278
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:00 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Precies. Dus wat kun je die vluchteling nou eigenlijk kwalijk nemen?
Niets, dat was mijn punt ook.
pi_184345397
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Niets, dat was mijn punt ook.
Daar drink ik er zo eentje op :7
pi_184346017
Wat ik zo frapant vind is dat deze moeder begrip heeft maar zo'n mongool in een paleis met 10 auto's en een prive jet schijt heeft.

Mensen met weinig geld hebben begrip en respect voor mensen die ook weinig hebben. Je ziet het bijvoorbeeld ook met zwervers, die delen ook alles wat ze 'hebben', het zijn tokkies die schijt hebben.

Tldr: Moeder van TS zijn vriend is waarschijnlijk te goed voor de wereld.

Ps: Fapje op gifje gezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2019 20:29:34 ]
pi_184347056
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:29 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Wat ik zo frapant vind is dat deze moeder begrip heeft maar zo'n mongool in een paleis met 10 auto's en een prive jet schijt heeft.

Mensen met weinig geld hebben begrip en respect voor mensen die ook weinig hebben. Je ziet het bijvoorbeeld ook met zwervers, die delen ook alles wat ze 'hebben', het zijn tokkies die schijt hebben.

Tldr: Moeder van TS zijn vriend is waarschijnlijk te goed voor de wereld.

Ps: Fapje op gifje gezet.
Ik denk dat zij meer het beeld van vluchteling heeft i.p.v. “vluchteling”.
pi_184347156
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:31 schreef -mosrednA het volgende:

TS, dit is Juncker, hij heeft het te druk om dronken te zijn en om aan vrouwtjes te zitten.
pi_184347247
Het beleid is niet fout, maar de instanties zijn te zwak met terugsturen als ze niet mogen blijven of trekken de vergunning niet in, als het gevaar geweken is in eigen land.

Ontopic, waarom neemt die vriend (milfhunter ^O^ ) dat moedertje niet in huis dan? Zeker geen trek om die 2 blagen er ook bij te nemen. Begrijp ik wel...
.
pi_184347327
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:07 schreef stokj het volgende:

[..]

TS, dit is Juncker, hij heeft het te druk om dronken te zijn en om aan vrouwtjes te zitten.


“Een glaasje ‘water’ alsjeblieft.” :P
pi_184347352
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:16 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

“Een glaasje ‘water’ alsjeblieft.” :P
HAHA dus dit ja.
pi_184347393
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:11 schreef Fer het volgende:
Het beleid is niet fout, maar de instanties zijn te zwak met terugsturen als ze niet mogen blijven of trekken de vergunning niet in, als het gevaar geweken is in eigen land.
Maar waar komt die zwakte vandaan?

quote:
Ontopic, waarom neemt die vriend (milfhunter ^O^ ) dat moedertje niet in huis dan? Zeker geen trek om die 2 blagen er ook bij te nemen. Begrijp ik wel...
Uhm, dit kun je op twee manieren lezen inderdaad 8)7

Maar in dit geval woont hij bij die moeder in en is hij een van die 2 kinderen zegmaar :P
pi_184348915
Zeer terechte klacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')