abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184340835
registreer om deze reclame te verbergen
Het grootste deel van 2018 had ik er n. Ik was een paar keer naar de huisarts geweest om 'm met stikstof te laten weghalen, maar daarmee ging niet al het weefsel weg en kwam de wrat elke keer terug.

Dukt tape en appelazijn zijn huismiddeltjes die ook kunnen helpen. Ik heb echt wel een paar hele rollen duct tape en meerdere flessen appelazijn hiervoor gebruikt. De eeltlaag van de bal van mijn voet kreeg ik er helemaal mee weg. Waardoor de wrat bloot kwam te liggen. En omdat je huid dan helemaal week is, ziet zoiets er behoorlijk vies uit: hard bloemkool-achtig weefsel met allemaal bloedvaatjes.

Als ik er niks aan deed, viel het nauwelijks op. Pijn deed het eigenlijk niet, maar ik had er somehow wel veel last van elke keer.

De laatste week van oud en nieuw kreeg ik er meer last van en begon het ook wat meer pijn te doen. Ik weer elke dag met watjes appelazijn en dukt tape in de weer. Opeens begon de wrat te slinken en te verdrogen. Mensen kunnen vele jaren last hebben van voetwratten, omdat het lichaam het virus niet opmerkt. Men denkt bij dukt tape dat de lijm ervan reageert met het weefsel, waardoor het lichaam het op den duur sneller gaat herkennen als iets wat er niet hoort te zijn. Door het slinken en verdrogen van het weefsel, bedacht ik me dat mijn lichaam het virus eindelijk aan het bestrijden is.

So far lijkt het er wel op. Maar nu snap ik ook waarom ik er veel last van had. Het lichaam bestrijdt het aangetaste weefsel en er ontstaat een wond: het lijkt nu bij mij een wond van minstens een cm diep, alsof ik bijvoorbeeld met mijn voet op een hark ben gaan staan.

Nooit in de sportschool gaan douchen als je je slippers bent vergeten, want daardoor is het zeer waarschijnlijk gekomen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:38:20 #2
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_184341253
Amputeren kun je leren *G*
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_184341501
Wat een interessante OP zeg. _O_

Heb er zelf soms ook last van. Misschien moet ik dit ook maar eens proberen dan.

Maar kun je het inderdaad daar van krijgen dan? Zonder slippers douchen?
It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.
pi_184342752
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:49 schreef -mosrednA het volgende:
Wat een interessante OP zeg. _O_

Heb er zelf soms ook last van. Misschien moet ik dit ook maar eens proberen dan.

Maar kun je het inderdaad daar van krijgen dan? Zonder slippers douchen?
Je krijgt het van een heel besmettelijk virus. Dus bij een sportschool waar niet dagelijks met bleek in de douches wordt schoongemaakt, is er wel kans.

Als je er niks aan doet, kan je er jarenlang last van houden. Het is een heel gedoe, maar op den duur wen je eraan om elke keer dukt tape op je voet te plakken. Ik voelde daardoor weleens lichte pijnscheuten en tintelingen: het doet dus wel iets.

Ik denk dat als je niks doet, je lijf denkt dat er niks mis is. Appelazijn is zuur, dus je beschadigt je huid ermee, waardoor dat moet herstellen: je lijf moet er dan aandacht aan besteden met meer witte bloedlichaampjes. Misschien dat daarom het virus sneller opgemerkt zal worden en dan gaat je lijf er antistoffen tegen maken.
pi_184343207
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Je krijgt het van een heel besmettelijk virus. Dus bij een sportschool waar niet dagelijks met bleek in de douches wordt schoongemaakt, is er wel kans.

Als je er niks aan doet, kan je er jarenlang last van houden. Het is een heel gedoe, maar op den duur wen je eraan om elke keer dukt tape op je voet te plakken. Ik voelde daardoor weleens lichte pijnscheuten en tintelingen: het doet dus wel iets.

Ik denk dat als je niks doet, je lijf denkt dat er niks mis is. Appelazijn is zuur, dus je beschadigt je huid ermee, waardoor dat moet herstellen: je lijf moet er dan aandacht aan besteden met meer witte bloedlichaampjes. Misschien dat daarom het virus sneller opgemerkt zal worden en dan gaat je lijf er antistoffen tegen maken.
Thx voor de uitleg, interessant! Nooit zo bij stil gestaan ook.
It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')