abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184344918
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:44 schreef TATW het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar als je bij een beetje niveau bedrijf werkt, kom je er op de lange termijn niet mee weg om geen studie af te ronden. Of je blijft in de back office werken.
Met wat gerichte cursussen kom je een heel eind. Het werk wordt vaak niet moeilijker als je hoger komt. Strategisch en los van emotie, maar niet moeilijk.
pi_184344974
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:46 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Met wat gerichte cursussen kom je een heel eind. Het werk wordt vaak niet moeilijker als je hoger komt. Strategisch en los van emotie, maar niet moeilijk.
Klopt, maar hoe hoger het niveau waarop je werkt, hoe hoger ook de business partners die je ontmoet. En op een zeker niveau wordt voor een meeting ook (op linkedin) een beetje gekeken wat voor vlees men in de kuip heeft.

En zodra jij vanuit bedrijf X aan tafel moet gaan zitten met een paar mensen (klanten) van bedrijf Y met allemaal een master opleiding en jij hebt niets, dan zullen die mensen toch zeggen : leuk en aardig, maar ik ga geen enorme facturen betalen voor advies van deze grappenmaker. In het mkb zal het allemaal wel loslopen, maar bij een big 4 accountant zullen ze er niet over peinzen om jou consultant te maken zonder diploma.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:52:19 #78
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_184345061
Gelukkig zijn er ook beroepen waar je verplicht een diploma voor nodig hebt om te mogen beginnen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_184345137
En glazenwassers?
pi_184345207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:48 schreef TATW het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe hoger het niveau waarop je werkt, hoe hoger ook de business partners die je ontmoet. En op een zeker niveau wordt voor een meeting ook (op linkedin) een beetje gekeken wat voor vlees men in de kuip heeft.

En zodra jij vanuit bedrijf X aan tafel moet gaan zitten met een paar mensen (klanten) van bedrijf Y met allemaal een master opleiding en jij hebt niets, dan zullen die mensen toch zeggen : leuk en aardig, maar ik ga geen enorme facturen betalen voor advies van deze grappenmaker. In het mkb zal het allemaal wel loslopen, maar bij een big 4 accountant zullen ze er niet over peinzen om jou consultant te maken zonder diploma.
Iemand zonder diploma is dan ook geen accountant, logisch. En er zijn meer bedrijven.
pi_184345264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:48 schreef TATW het volgende:

[..]
In het mkb zal het allemaal wel loslopen, maar bij een big 4 accountant zullen ze er niet over peinzen om jou consultant te maken zonder diploma.
Daar is die big 4 weer :')
Wie wil daar nu voor werken?! Ik sorteer nog liever pallets!
pi_184345336
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:00 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Daar is die big 4 weer :')
Wie wil daar nu voor werken?! Ik sorteer nog liever pallets!
Geldt ook voor een bank hoor. Leuk je hele leven administratief back office werk doen, maar als je een serieuze baan wilt, moet je toch een diploma hebben. Idem voor verzekeraars en eigenlijk alle financiŽle instellingen, de overheid, politie. Nou dan blijft er vrij weinig over waar je zonder diploma een uitdagende baan kunt uitoefenen.

Ben je toch veroordeeld tot werk met je handen, in de sales of retail.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:05:19 #83
480915 Linkse_krijger
Drie keer rechts is ook links
pi_184345387
Diploma kan een wat handig hulpmiddel zijn om toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt. Daarna tellen diploma's niet meer of het moeten diploma's zijn die direct je productiviteit verbeteren zoals vakgerelateerde certificaten.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:05:34 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184345393
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:02 schreef TATW het volgende:

[..]

Geldt ook voor een bank hoor. Leuk je hele leven administratief back office werk doen, maar als je een serieuze baan wilt, moet je toch een diploma hebben. Idem voor verzekeraars en eigenlijk alle financiŽle instellingen, de overheid, politie. Nou dan blijft er vrij weinig over waar je zonder diploma een uitdagende baan kunt uitoefenen.

Toch is het bankwezen bij uitstek een plek waar je prima door kunt groeien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:07:51 #85
480915 Linkse_krijger
pi_184345439
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:02 schreef TATW het volgende:

[..]

Onzin, maat van me heeft zich bij een financiŽle instelling van helpdesk opgewerkt tot senior consultant. En hij heeft een middelbare school diploma en een niet-afgemaakt studie.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:09:48 #86
480915 Linkse_krijger
pi_184345497
Waarschijnlijk gedraagt ts zich op haar werk net als op haar dates

KLB / Dom moeten doen tijdens dates
pi_184345560
verzonnen reltopic :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184345564
verder feminsten :r
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184345575
Waarschijnlijk geeft hij de beste pijpbeurtjes van het kantoor die collega van jou.
pi_184345655
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:07 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Onzin, maat van me heeft zich bij een financiŽle instelling van helpdesk opgewerkt tot senior consultant. En hij heeft een middelbare school diploma en een niet-afgemaakt studie.
Tja ze zullen er gerust zijn, maar laat ik het dan zo zeggen : ik zou het er niet op gokken. Vooral met de steeds strenger wordende wet- en regelgeving voor dit soort bedrijven en alle reorganisaties die er plaatsvinden.

Krijg je opeens na 15 jaar succesvol dienstverband te horen dat iedereen in een bepaalde functie over een minimum niveau (hbo bijv. ) diploma moet beschikken. Kun je of ophoepelen of alsnog een studie beginnen op zo'n leeftijd.
pi_184345718
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:52 schreef hmmmz het volgende:
Gelukkig zijn er ook beroepen waar je verplicht een diploma voor nodig hebt om te mogen beginnen.
Niet van toepassing op TS die heeft bestuurskunde gestudeerd en daar negen jaar over gedaan.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:20:51 #92
482308 Verbruikersnaam
DeMakerVanJeDochter
pi_184345787
Als je een diploma hebt is het leuk en aardig maar in praktijk bak je er misschien wel helemaal niks van. Iemand die bijvoorbeeld geen diploma heeft heeft daar misschien redenen voor gehad maar is toch wel op een af andere maner geschikter op de werkvloer.

Diploma geeft geen garantie maar opzich heb je een kleine voorsprong maar eigenlijk boeit die klei e voorsprong geen fuck want je lack gewoon weer andere kwaliteiten.

Gelukkig maar dat mensen zonder degelijk niveau ook de kans krijgen in bedrijven. In de US is het bijvoorbeeld onmogelijk of de kans is klein om een degelijke diploma te krijgen als je om wat voor reden dan ook uit een kutsituatie komt.
Gebruiker van het forum
pi_184345866
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:19 schreef Mishu het volgende:
Ik ben inmiddels afgestudeerd van het WO en ik ben dus aan het werk gegaan. Wat schetst mijn verbazing? Er werken best veel mensen op mijn niveau die ooit begonnen zijn aan een HBO of WO opleiding maar deze nooit hebben afgemaakt. En dat terwijl in de crisis zelfs WO afgestudeerden moeilijk aan een baan konden komen. Huh :?

Toevallig was deze jongen ook nog blank en man. Hij had zich opgewerkt na administratief werk.

Hoe kan dat? En waarom geven werkgevers de voorkeur aan een intern iemand zonder diploma's boven iemand met een afgeronde opleiding die daar hard voor heeft gewerkt?
Ervaring! Van beide kanten, de werknemer heeft al ervaring met de werkzaamheden en kan die blijkbaar goed uitvoeren. De werkgever heeft al ervaring met de werknemer en weet wat hij er aan heeft.

Een WO diploma is mooi, je hebt laten zien dat je tot op een bepaald niveau mee kan doen. Alleen ontbreekt het je aan ervaring en gaat alle beginnersfouten nog maken. Dat is niet erg, maar daar heeft de niet afgestudeerde werknemer een streepje voor.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_184347288
quote:
Ik ben inmiddels afgestudeerd van het WO en ik ben dus aan het werk gegaan. Wat schetst mijn verbazing? Er werken best veel mensen op mijn niveau die ooit begonnen zijn aan een HBO of WO opleiding maar deze nooit hebben afgemaakt. En dat terwijl in de crisis zelfs WO afgestudeerden moeilijk aan een baan konden komen. Huh :?

Toevallig was deze jongen ook nog blank en man. Hij had zich opgewerkt na administratief werk.

Hoe kan dat? En waarom geven werkgevers de voorkeur aan een intern iemand zonder diploma's boven iemand met een afgeronde opleiding die daar hard voor heeft gewerkt?
Vroeger konden de mensen die het hardst werkten zonder enige opleiding te hebben doorgroeien. Nu heb je daar (in de wat bekendere bedrijven) veelal WO niveau nodig. Van wat ik mee heb gemaakt wel terecht: die mensen die dan op een hoge positie zitten met een of ander middelbare schooldiploma kunnen soms veel onzin uitkramen dat je denkt: hoe kan zo iemand op zo een positie nou falen.
pi_184347858
Op hoog niveau willen werken.. :')
pi_184348421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:20 schreef HPLC het volgende:

[..]

omdat die mensen intern zich waarschijnlijk met hard werk al hebben bewezen, jij (nog) niet.
Of dat ze enorm goed zijn, los van de diploma’s.

Dat diploma is slechts een toegangskaartje voor de echte wereld , daarna moet je het zelf laten zien. Met een goed diploma heb je meer mogelijkheden. Blijk je alsnog matig te zijn in je werk kom je niet snel verder.
Whatever...
pi_184348470
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:51 schreef Chia het volgende:
Mooi hoe de TS door middel van dit topic illustreert dat een diploma in theorie een bewijs is van een bepaald denkniveau, maar dat deze in de praktijk ook gehaald kan worden door wereldvreemde vogels die in de praktijk bar weinig klaarspelen op denkgebied.
Spijker, kop....
Whatever...
  zaterdag 12 januari 2019 @ 15:30:00 #98
480942 alexlefou
Geboren en getogen in Antwerpe
pi_184360227
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:05 schreef Linkse_krijger het volgende:
Diploma kan een wat handig hulpmiddel zijn om toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt. Daarna tellen diploma's niet meer of het moeten diploma's zijn die direct je productiviteit verbeteren zoals vakgerelateerde certificaten.
Inderdaad,

Diplomas halen zijn niet altijd even gemakkelijk
Geboren en getogen in Antwerpen, meer moet dat niet zijn apsjaar!
pi_184360332
Tegenwoordig zijn er behoorlijk veel mensen met hbo/wo diploma op zak of in opleiding.
Ofwel, het is helemaal niet meer uniek, en zon diploma zegt helemaal niets, vroeger waren ze veel strenger naar cijvers/praktijk voorbeelden dat is niet meer zo, met al die herkansingen van nu.

Werken in de praktijk hoe je het werkelijk uitvoert zegt veel meer.
Ook in lagere sectoren zie je het, bijv iemand in de IT die slechts mbo-2 heeft maar werk uitvoert en betaald krijgt naar mbo 4/hbo omdat die gewoon veel kennis heeft en hard werkt en vooral niet zeurt.

Het zeuren zijn werkgevers tegenwoordig echt zat, je begint gewoon onderin en je moet je muil gewoon houden en (door) werken.
Interessant he ?
pi_184360393
quote:

rond de 30 jaar, net WO afgerond en dan verbaasd zijn dat mensen met 10 jaar werkervaring je op veel vlakken voorbij zijn.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')