abonnement Unibet Coolblue
pi_184341256
Wat zal jij nog voor veel verbazingen komen te staan in je carrière.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_184341730
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:19 schreef Mishu het volgende:
Ik ben inmiddels afgestudeerd van het WO en ik ben dus aan het werk gegaan. Wat schetst mijn verbazing? Er werken best veel mensen op mijn niveau die ooit begonnen zijn aan een HBO of WO opleiding maar deze nooit hebben afgemaakt. En dat terwijl in de crisis zelfs WO afgestudeerden moeilijk aan een baan konden komen. Huh :?

Toevallig was deze jongen ook nog blank en man. Hij had zich opgewerkt na administratief werk.

Hoe kan dat? En waarom geven werkgevers de voorkeur aan een intern iemand zonder diploma's boven iemand met een afgeronde opleiding die daar hard voor heeft gewerkt?
Ervaring en kwaliteiten misschien? WO papiertje stelt geen zak voor tegenwoordig, elk huppelkutje komt er mee aanzetten :') En uiteraard zonder werkervaring _O-

Daarnaast zijn WO'ers over het algemeen ook niet gewend om in praktijk en teamverband te werken, terwijl je dat op het MBO en HBO al vanaf het begin meekrijgt.

Moet wel zeggen dat er ook veel achterlijke MBO'ers op functies terechtkomen waar ze helemaal niet voor geschikt zijn. Hoe help ik een bedrijf naar de klote 101: incompetente (laagopgeleide) managers aanstellen :') Maar goed, dat staat eigenlijk wel los van opleidingsniveau
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_184341812
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:19 schreef Mishu het volgende:
Ik ben inmiddels afgestudeerd van het WO en ik ben dus aan het werk gegaan. Wat schetst mijn verbazing? Er werken best veel mensen op mijn niveau die ooit begonnen zijn aan een HBO of WO opleiding maar deze nooit hebben afgemaakt. En dat terwijl in de crisis zelfs WO afgestudeerden moeilijk aan een baan konden komen. Huh :?

Toevallig was deze jongen ook nog blank en man. Hij had zich opgewerkt na administratief werk.

Hoe kan dat? En waarom geven werkgevers de voorkeur aan een intern iemand zonder diploma's boven iemand met een afgeronde opleiding die daar hard voor heeft gewerkt?
Omdat ze niemand beters kunnen krijgen. Al het beste personeel gaat naar de topbedrijven. Dan hebben ze liever iemand met ervaring dan iemand die nooit heeft gewerkt, alleen op school heeft gezeten en dan pas komt werken.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 11 januari 2019 @ 17:06:41 #54
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184341884
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:19 schreef Mishu het volgende:

Hoe kan dat? En waarom geven werkgevers de voorkeur aan een intern iemand zonder diploma's boven iemand met een afgeronde opleiding die daar hard voor heeft gewerkt?
Omdat je nog geen zak hebt gepresteerd, een diploma alleen is geen garantie voor een wereldbaan.
Laat eerst maar eens zien wat je waard bent in plaats van te verwachten dat werkgevers je gouden banen aan je voeten leggen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 11 januari 2019 @ 17:12:46 #55
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184341986
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:58 schreef Mr.Worldwide het volgende:

[..]

Ervaring en kwaliteiten misschien? WO papiertje stelt geen zak voor tegenwoordig, elk huppelkutje komt er mee aanzetten :') En uiteraard zonder werkervaring _O-

Daarnaast zijn WO'ers over het algemeen ook niet gewend om in praktijk en teamverband te werken, terwijl je dat op het MBO en HBO al vanaf het begin meekrijgt.

Moet wel zeggen dat er ook veel achterlijke MBO'ers op functies terechtkomen waar ze helemaal niet voor geschikt zijn. Hoe help ik een bedrijf naar de klote 101: incompetente (laagopgeleide) managers aanstellen :') Maar goed, dat staat eigenlijk wel los van opleidingsniveau
Dat laatste is het gevolg van managerscapaciteiten, die mensen stijgen omhoog in het bedrijf totdat ze een niveau bereiken waar ze eigenlijk te licht voor zijn. En dan valt hun incapabeliteit ineens op.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 17:15:22 #56
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184342021
TS heeft vast communicatie gestudeerd
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184342354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:39 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Die witte jongen is een blanke man.
[jambers]Maar in het weekend is hij een zwarte vrouw.[/jambers]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:37:59 #58
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184342379
Je kan altijd nog iets met HR gaan doen!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:47:47 #59
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184342556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:36 schreef 2NutZ het volgende:
Benieuwd of TS na al deze reacties het wel wil snappen :)
Vast niet, ze was volgens mij ook die miep die ooit de term 'hoogopgeleide seks' uitgevonden heeft.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 18:18:49 #60
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_184343009
Als ik dit zo lees ben ik tevreden dat iedereen met een hoger papiertje en een ander werkgeschiedenis ondanks zn grote mond toch lager zou kunnen eindigen.

Vanuit perspectief van een net aan "volwassene":
Vanaf de eerste klas op de middelbare school (en eigenlijk daarvoor al) wordt je gezegd altijd voor het hoogste niveau te gaan. Mensen doelen daarmee (vrijwel) altijd richting vwo en daarop volgend het WO/universitair onderwijs. Dan snap ik wel dat je, wanneer je vanaf zo'n jonge leeftijd al aangedrongen wordt voor het hoogste te streven mogelijk voor jou verkeerde keuzes begint te maken.

Ter vergelijking:
Na enkele ervaringen merk ik dat het hoogste niveau volgens de menigte niet hoeft te betekenen dat dat jouw hoogste niveau is. Het hoogste niveau verschilt per persoon, met waar je heen wilt. Al kan je nog zo goed leren maar haal je meer lol uit een "lagere" opleiding (lees praktischere) is dat misschien wel hoger voor jou.

Dan denk ik dat ik toch heel leuk, na enkele fouten, weer het goede pad voor mij persoonlijk te pakken heb.

Hopen dat meer mensen gaan kijken naar wat voor hun persoonlijk het hoge (lees betere) is in plaats van wat voor andere het hoogste is.
pi_184343090
Kijk iedereen happen op deze troll.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_184343174
Als je ergens werkt en je bewijst dat je het kan? Diploma zegt niet dat je beter bent. Maatschappij kijkt er meer naar. Maar als ik baas was en moest kiezen tussen iemand op de vloer die hoger kan functioneren of een nieuwe halen. Zou ik die op de werkvloer laten klimmen. Anders raken ze misschien ook verveel en gaat je goeie personeel lopen. Plus ze hebben vaak meer verstand van de organisatie.
pi_184343206
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:47 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vast niet, ze was volgens mij ook die miep die ooit de term 'hoogopgeleide seks' uitgevonden heeft.
Wortelrrekken terwijl ze aan je wortel trekt. Als je het fout hebt mag je niet over die kont spuiten en moet je In de kuisheidsgordel je kan jezelf dan weer bevrijden door een mooie thesis te schrijven over het feminisme.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 18:43:47 #64
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184343529
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:29 schreef Argo het volgende:

[..]

Wortelrrekken terwijl ze aan je wortel trekt. Als je het fout hebt mag je niet over die kont spuiten en moet je In de kuisheidsgordel je kan jezelf dan weer bevrijden door een mooie thesis te schrijven over het feminisme.
Klinkt toch nog best geil, eigenlijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_184343570
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:43 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Klinkt toch nog best geil, eigenlijk.
Zou wel eens zo'n feministisch wijf dat mannen hekelt willen neuken. Of nouja zij zou mij dan neuken En gewoon die kut in mijn gezicht duwen en dan gewoon haar laten denken dat in control is terwijl ik het wel geil vindt. Mooie transactie.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:11:35 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184344082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:36 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

[jambers]Maar in het weekend is hij een zwarte vrouw.[/jambers]
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184344118
Deze zure muts weer. :')

Ik zou nog liever een zwakbegaafde aannemen dan jou TS, en dat ligt aan je kennen noch kunnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184344191
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Deze zure muts weer. :')

Ik zou nog liever een zwakbegaafde aannemen dan jou TS, en dat ligt aan je kennen noch kunnen.
Sooooow
pi_184344206
Ik vind werkervaring ook belangrijker dan studie. Als je WO gedaan hebt geeft aan dat je een bepaalde werk en denk niveau hebt. Als de studie niet voltooid is, maakt dat niet zoveel uit.

Werkervaring is echt véél belangrijker.

(in bepaalde beroepen, zoals de medische wereld ligt dat natuurlijk anders)
pi_184344279
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:16 schreef HPLC het volgende:

[..]

Sooooow
Ja nu oogt dit wat onvriendelijk maar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:22:33 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184344324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:17 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind werkervaring ook belangrijker dan studie. Als je WO gedaan hebt geeft aan dat je een bepaalde werk en denk niveau hebt. Als de studie niet voltooid is, maakt dat niet zoveel uit.

Werkervaring is echt véél belangrijker.

(in bepaalde beroepen, zoals de medische wereld ligt dat natuurlijk anders)
We kunnen aannemen dat TS geen neurochirurg is, en ze mag dan wo hebben afgerond.... ik denk ook niet dat ze de capaciteiten heeft dat te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:23:19 #72
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184344342
Backfire.gif
And so is the past
pi_184344347
Omdat je het leuk in een schoolachtige omgeving doet, betekent niet dat je daadwerkelijk ook iets kan toevoegen op niveau. Op een opleiding leer je een manier van denken, op je werk leer je werken..
pi_184344823
Dat viel mij ook op toen ik begon met werken : vanaf de basisschool loopt iedereen moeilijk te doen alsof een opleiding het belangrijkste in het leven is.

Maar naar mate het einde van je studieperiode nadert, merk je dat de perioden van afstuderen/starten met werken geen harde scheidslijnen kennen en vloeiend in elkaar overlopen. En zo zie je ook dat studenten beginnen met werken, maar de studie nooit afmaken.

Ergens vind ik het wel begrijpelijk : als iemand zich bewezen heeft in de praktijk, dan is het prima. En er zijn maar weinig banen waarvoor een opleiding/registratie echt noodzakelijk is (arts, advocaat, leraar, dan houdt het wel zo'n beetje op). Aan de andere kant : wil je écht hogerop klimmen binnen een groot bedrijf, loop je er vanzelf wel een keer tegenaan. Dat bedrijf moet immers extern ook kunnen verkopen dat jij voldoende waardevol bent. Een diploma van een erkende onderwijsinstelling toont dat toch wel aan. Maar bij een mkb bedrijf ergens op een bedrijventerrein in Assen zal het weinig boeien idd.
pi_184344846
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:23 schreef Jopie78 het volgende:
Omdat je het leuk in een schoolachtige omgeving doet, betekent niet dat je daadwerkelijk ook iets kan toevoegen op niveau. Op een opleiding leer je een manier van denken, op je werk leer je werken..
Allemaal leuk en aardig, maar als je bij een beetje niveau bedrijf werkt, kom je er op de lange termijn niet mee weg om geen studie af te ronden. Of je blijft in de back office werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')