abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:08:54 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184337012
bron

quote:
Sjinkie Knegt met ernstige brandwonden in ziekenhuis

De kleding van de shorttrackschaatser vatte vlam toen hij thuis in Bantega de houtkachel aanstak. De sportman van het jaar 2015 heeft brandwonden over zijn hele lijf, waaronder zijn gezicht. Met name zijn linkerbeen is ernstig verwond. Daar zijn de brandwonden derdegraads, zo meldt schaatsbond KNSB.

Knegt (29) werd vanmorgen door zijn vrouw Fenna in hun woonkamer gevonden, waarna zij direct 112 belde. Een traumahelikopter en ambulance rukten uit naar het Friese dorp, Knegt is vervolgens per ambulance naar het ziekenhuis in Groningen vervoerd.

Bondscoach Jeroen Otter werd vanmorgen over het ongeluk geīnformeerd door de vrouw van Knegt. ,,Er wordt gesproken over huidtransplantatie. Hoeveel vierkante centimeter daar kan ik niks over melden. Dat het vreselijk is en een ongelofelijke klap in het gezicht van Sjinkie Knegt en de hele shorttrackcommunity en sportlievend Nederland, dat is wel duidelijk.

Geëmotioneerd vervolgde hij: ,,Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik het hoorde. Dan zie je echt zo’n kereltje in brand staan.” Over het hersteltraject zegt Otter niet te weten hoe lang dit duurt. ,,Zijn linkerbeen is er slecht aan toe. Er wordt gesproken over huidtransplantatie. Dat hij hier nog een hele tijd mee bezig is, dat is evident.’’

De winnaar van olympisch zilver en brons op respectievelijk de 1500 en 1000 meter zat al geblesseerd thuis door een ongeluk met een vorkheftruck. Nog geen maand geleden raakte hij een paar seconden bekneld tussen de muur van zijn werkruimte onder zijn huis in Bantega en de vorkheftruck die onverwachts naar achteren rolde. Daarbij scheurde een spier aan de voorkant van zijn linkeronderbeen tot tachtig procent af. Het ongeluk had veel erger kunnen aflopen, zo vertelde Knegt later die zei geluk te hebben gehad, maar hij wist dat hij de EK shorttrack die morgen begint aan zich voorbij moest laten gaan.

Wat valt te zeggen over het herstel?,,Het enige wat ik nu weet is dat hij brandwonden heeft over zijn hele lijf. Dat lichaam heeft gewoon in brand gestaan. Mijn eerste zorg toen ik het vanochtend hoorde was; is ie in levensgevaar? Dat is hij gelukkig niet. Over zijn sportieve herstel denk ik nog even niet na, het allerbelangrijkste is nu dat de mens Sjinkie goed herstelt. Wij wensen hem ook langs deze weg heel veel beterschap. En we zouden het op prijs stellen als de media zijn familie voorlopig rust gunnen in deze moeilijke tijd.”

Eerder deze week kreeg Knegt na een MRI-scan het bericht dat het herstel na zijn vorkheftruckongeluk uitermate voorspoedig verliep en dat hij waarschijnlijk weer in actie kon komen op de WK in Sofia in maart. Om zijn linkerbeen droeg hij gedurende de dag inmiddels een zogenaamde ‘walker’, een plastic brace die zijn spieren moest ontzien en stevigheid biedt. Dagelijks zat hij een uur tot anderhalf uur op de rollerbank, een apparaat waarop hij in zijn garage kon fietsen zonder zich te verplaatsen.

Knegt, een teamplayer en liefhebber van zijn sport, was tot vanmorgen voornemens vanavond wel naar Dordrecht af te reizen voor de EK en aan te sluiten in het hotel bij zijn teamgenoten.
Sjinkie heeft ontzettend pech, in december een ongeluk met een vorkheftruck en nu ernstige brandwonden. Prolongatie van zijn plakken kan hij gedag zeggen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184337085
Pechvogel, hopelijk herstelt hij hier ook goed van
pi_184337144
Of misschien heeft ie wel heel erg geluk
pi_184337172
Pittig.

Is hij de open haard in geflikkeerd ofzo? Het lijkt me erg lastig om jezelf in de fik te steken bij het aansteken van de openhaard.

[ Bericht 1% gewijzigd door SuzieQ89 op 11-01-2019 15:57:59 ]
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:17:52 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184337194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:17 schreef SuzieQ89 het volgende:
Pittig..

Is hij de open haard in geflikkeerd ofzo..? Het lijkt me erg lastig om jezelf in de fik te stelen bij het aansteken van de openhaard.
Ik denk dat hij wat brandbaar spul heeft gebruikt om de boel wat te versnellen. En daarmee is uitgeschoten.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 11 januari 2019 @ 13:18:19 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184337202
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:17 schreef SuzieQ89 het volgende:
Pittig..

Is hij de open haard in geflikkeerd ofzo..? Het lijkt me erg lastig om jezelf in de fik te stelen bij het aansteken van de openhaard.
Sporters dragen meestal een trainingspak. Een klein kut vonkje en hij staat al in de fik.....

Die gozer heeft echt pech :{
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184337332
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:18 schreef Nikonlover het volgende:

Die gozer heeft echt pech :{
Met zo een compleet debiele naam verbaast met dat niets eigenlijk :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184337409
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:17 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wat brandbaar spul heeft gebruikt om de boel wat te versnellen. En daarmee is uitgeschoten.
Tja dat is dom
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_184337573
Ik gok ook aanmaakvloeistof maar je kunt er alleen maar naar gissen, hoop gewoon dat Sjinkie er zelf weer goed uitkomt
pi_184337604
ik hoop dat hij goede hulp en begeleiding krijgt.

hij komt niet altijd als een erg stabiel persoon over, als sportman qua prestaties een grote, maar ook iemand die absoluut niet kan verliezen (wat in het sportleven nu eenmaal de realiteit is, op pieken volgen dalen).
Dat zal het ook des te lastiger maken als hij nu vermoedelijk het verdere seizoen ook misloopt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 januari 2019 @ 13:37:57 #11
408813 crew  trein2000
pi_184337626
Knecht weer hoor :')
Dit is geen toeval meer
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184337632
Wat een brokkenpiloot is dat zeg. Paar weken terug had ie een ongeluk met een vorkheftruck, waardoor hij al het EK moest laten lopen, en nu steekt hij zichzelf in de fik, wat wel eens einde carriere zou kunnen zijn met een beetje pech. :|W
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:38:15 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184337639
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:37 schreef trein2000 het volgende:
Knecht weer hoor :')
Dit is geen toeval meer
Precies wat ik ook dacht. Beide ongelukken zonder dat er andere mensen getuige van waren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 januari 2019 @ 13:43:47 #14
408813 crew  trein2000
pi_184337756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Precies wat ik ook dacht. Beide ongelukken zonder dat er andere mensen getuige van waren.
Nou suggereer je zaken die ik niet bedoel. Ik bedoel simpelweg dat het een lompe boer is...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:14:56 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184338347
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou suggereer je zaken die ik niet bedoel. Ik bedoel simpelweg dat het een lompe boer is...
Zou het niet kunnen dat Knegt bang is om zijn successen niet meer te kunnen prolongeren? Dat hij eigenlijk eerst dat ongeluk met die heftruck in scene heeft gezet om niet mee te hoeven doen en toen bleek dat hij daarvan te snel genezen zou zijn, heftiger middelen moest inzetten?

Ik hoop niet dat het zo is en ik hoop ook dat hij grotendeels van zijn brandwonden zal genezen, maar de cynicus in mij dacht toch aan teveel negatief toeval.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:24:08 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_184338543
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Met zo een compleet debiele naam verbaast met dat niets eigenlijk :@
Gelukkig dat jij hem maakt en niet mijn broer Tinus.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 14:27:11 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_184338614
Hij is wel een beetje een kluns he.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:32:58 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184338746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen dat Knegt bang is om zijn successen niet meer te kunnen prolongeren? Dat hij eigenlijk eerst dat ongeluk met die heftruck in scene heeft gezet om niet mee te hoeven doen en toen bleek dat hij daarvan te snel genezen zou zijn, heftiger middelen moest inzetten?

Ik hoop niet dat het zo is en ik hoop ook dat hij grotendeels van zijn brandwonden zal genezen, maar de cynicus in mij dacht toch aan teveel negatief toeval.
Mwah, dan nog hoeft er geen opzet van hemzelf in het spel te zijn. Misschien is de kerel gewoon enorm gestressed. Dan maak je snel(ler) fouten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:36:27 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184338820
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwah, dan nog hoeft er geen opzet van hemzelf in het spel te zijn. Misschien is de kerel gewoon enorm gestressed. Dan maak je snel(ler) fouten.
Klopt, maar het kan mensen ook naar gekke uitvluchten drijven om maar niet te hoeven falen. Kijk naar die kunstschaatster die haar rivale liet mishandelen.

https://nos.nl/artikel/20(...)ap-wereldnieuws.html
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 14:42:52 #20
447051 crew  Peejtur
pi_184338969
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen dat Knegt bang is om zijn successen niet meer te kunnen prolongeren? Dat hij eigenlijk eerst dat ongeluk met die heftruck in scene heeft gezet om niet mee te hoeven doen en toen bleek dat hij daarvan te snel genezen zou zijn, heftiger middelen moest inzetten?

Ik hoop niet dat het zo is en ik hoop ook dat hij grotendeels van zijn brandwonden zal genezen, maar de cynicus in mij dacht toch aan teveel negatief toeval.
Wat een idiote gedachtegang. :{
pi_184338990
Bijzonder knap om jezelf half in de fik te zetten.
pi_184340682
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:43 schreef julius123 het volgende:
Bijzonder knap om jezelf half in de fik te zetten.
Hij heeft waarschijnlijk sportkleding aangehad....
Misschien wel een schaatspak met trainingsjack....

En dat wil wel branden!
Zie dat maar eens snel uit te krijgen en ook nog eens herstellende van heftruck ongeluk....
pi_184340869
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:42 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Wat een idiote gedachtegang. :{
Hij steekt zichzelf liever in de fik dan normaal op te stappen. 8)7
Twiddel
pi_184342796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hij heeft waarschijnlijk sportkleding aangehad....
Misschien wel een schaatspak met trainingsjack....

En dat wil wel branden!
Zie dat maar eens snel uit te krijgen en ook nog eens herstellende van heftruck ongeluk....
Dit, in combinatie met misschien een beetje gelekte aanmaakvloeistof en/of een kleine explosie als gevolg van verdampte vloeistof.

Wanneer hij inderdaad een schaatspak aan had, verklaart dat meteen waarom zijn onderbenen/voeten er het ergst aan toe zijn. Bij het uittrekken van zo'n pak stroopt alles daar op, en wordt je aan je voeten dus het langste blootgesteld aan de hitte en vlammen.
pi_184347788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen dat Knegt bang is om zijn successen niet meer te kunnen prolongeren? Dat hij eigenlijk eerst dat ongeluk met die heftruck in scene heeft gezet om niet mee te hoeven doen en toen bleek dat hij daarvan te snel genezen zou zijn, heftiger middelen moest inzetten?

Ik hoop niet dat het zo is en ik hoop ook dat hij grotendeels van zijn brandwonden zal genezen, maar de cynicus in mij dacht toch aan teveel negatief toeval.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het in het begin ook wat te 'toevallig' vond, nergens op gebaseerd hoor, gewoon een gevoel omdat beide ongelukken wat apart zijn.

Maar toen bedacht ik me dat Knegt wel vaker ongeluk heeft, het is waarschijnlijk gewoon een grote pechvogel helaas.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:27:40 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184348879
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:36 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het in het begin ook wat te 'toevallig' vond, nergens op gebaseerd hoor, gewoon een gevoel omdat beide ongelukken wat apart zijn.

Maar toen bedacht ik me dat Knegt wel vaker ongeluk heeft, het is waarschijnlijk gewoon een grote pechvogel helaas.
Volgens mij heeft Sjinkie adhd en ie vrij 'wild'.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184348967
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dit, in combinatie met misschien een beetje gelekte aanmaakvloeistof en/of een kleine explosie als gevolg van verdampte vloeistof.

Wanneer hij inderdaad een schaatspak aan had, verklaart dat meteen waarom zijn onderbenen/voeten er het ergst aan toe zijn. Bij het uittrekken van zo'n pak stroopt alles daar op, en wordt je aan je voeten dus het langste blootgesteld aan de hitte en vlammen.
Die mensen houden hun schaatspak echt niet aan als ze naar huis gaan hoor. :p Bovendien was hij nog geblesseerd.
pi_184349013
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dit, in combinatie met misschien een beetje gelekte aanmaakvloeistof en/of een kleine explosie als gevolg van verdampte vloeistof.

Wanneer hij inderdaad een schaatspak aan had, verklaart dat meteen waarom zijn onderbenen/voeten er het ergst aan toe zijn. Bij het uittrekken van zo'n pak stroopt alles daar op, en wordt je aan je voeten dus het langste blootgesteld aan de hitte en vlammen.
Waarom zou hij een schaatspak aan hebben bij het aansteken van de kachel 8)7
Denk eerder dat die brace om z'n linkerbeen (ivm dat eerdere ongeluk) is versmolten op/met z'n huid waardoor het vooral z'n linkerbeen is dat er slecht aan toe is :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_184350421
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Met zo een compleet debiele naam verbaast met dat niets eigenlijk :@
Precies.
Daarom heb ik mijn zoon Jan Peter genoemd ipv Peter Jan wat mijn voorkeur had.

Mijn dochter heb ik Mabel genoemd. Heb er bij nader inzien wel wat twijfels over. Angela heb ik ook aan gedacht, maar die naam is geen garantie voor succes.

Ik hoop nog een derde te creëeren op korte termijn, dat wordt een Elon.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 11:39:54 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_184356709
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Waarom zou hij een schaatspak aan hebben bij het aansteken van de kachel 8)7
Denk eerder dat die brace om z'n linkerbeen (ivm dat eerdere ongeluk) is versmolten op/met z'n huid waardoor het vooral z'n linkerbeen is dat er slecht aan toe is :{
Zat ik ook aan te denken, maar wie gebruikt nu vloeistof om een hout vuur aan te maken ? Daar heb je proppen kranten en dunne aanmaakhoutjes voor. Paar lucifers erbij en de rest gaat vanzelf. Nooit problemen mee gehad.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_184356831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken, maar wie gebruikt nu vloeistof om een hout vuur aan te maken ? Daar heb je proppen kranten en dunne aanmaakhoutjes voor. Paar lucifers erbij en de rest gaat vanzelf. Nooit problemen mee gehad.
Dat doen echt heel veel mensen, met vloeistof. En dan onderschatten wat voor grote vlam direct ontstaat.

Ook genoeg debielen die op een vuurtje nog brandbare vloeistof gooien. En dan zelfs vanuit een jerrycan of spuiten uit een fles. Zoals de befaamde Jeroen

Edit Jeroen:


[ Bericht 12% gewijzigd door opgebaarde op 12-01-2019 12:19:06 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')